התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בקניית ג'יפ ראשון



AmiG
16-08-20, 02:47
שלום

עברתי על הרבה הודעות קודמות , ולא מצאתי משהו שמתאים לי
אודה לעזרתכם

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 130.000 שח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? אפשרי 5.000 נוספים לשיפורים ותחזוקה
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
2-4 אנשים (לרוב 2) , יותר לכיוון של טיולים חד יומיים ונסיעות יומיות לעבודה (30 דקות לכל צד)


3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? טיול 3.000 ק"מ, נסיעות שוטפות 15.000 ק"מ
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כן, מדובר ברכב שני, יש בנוסף רכב אחר
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסך חד משמעית.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מרכז


4. אופי השימוש והטיולים:א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? אין לי נסיון רב , השאיפה שלי להגיע למקומות/מעברים גם לא קלים, מתאר לעצמי שעם האוכל בא התיאבון
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי עם קבוצת חברים עם רכבי שטח מכל הסוגים
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). נהניתי מאד בטיול שטח לילי מתקוע לים המלח

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
אין
א. גיר אוטומטי/ידני- עדיפות לאוטומטי (לטובת הנסיעות היומיומיות) , בתקווה שלא יפגע ביכולות השטח
ב. מנוע דיזל/בנזין - עדיפות לדיזל (לא הכרחי)
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - לא טנדר (אשמח לשמוע מה ההבדל בשטח בין קצר לארוך)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? היחס הכי זול בין אמינות לחדשנות , וחייב עם מזגן
משומש בן שנים ספורות , נסיעת כביש נוחה, חייב מזגן
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? האפשרויות יכולות להיות:

פאגרו , לאנד קרוזר , ויטרה
אני רוצה לקנות רכב שטח דו שימושי (כביש - שטח) , ומקווה שניתן למצוא רכב שיהיה גם נוח לכביש וגם עם יכולות שטח טובות


תודה

Yaki5500
16-08-20, 09:19
שלום
לי יש גרנד ויטרה.
בתקציב שלך אתה תוכל ליהנות מגרנד ויטרה הכי רעננה שיש שזה מודל 2015 ותוכל למצוא רכב עם 80 אלף ק"מ בלבד וישאר לך עודף כדי לשפר אותו (בערך 9-10k למיגון+צמיגים+הגבהה ועוד 4k לנעילה אחורית במידה ותרצה) וגם אחרי השיפור יהיה לך קצת עודף. זה רכב שיגיע גם ל-250,000 אלף ק"מ ללא בעיות מיוחדות. אמנם יש תופעה של סדק בבלוק מנוע אך היא מוגבלת לשנתונים שאינם רלוונטיים אליך בכלל. היא מתאימה לשטח בינוני עד בינוני+. יותר מזה ויתחילו שבירות וביקורים במוסך.
היתרון שלה זה קודם כל שהיא רעננה מאוד ולמרות שהיא צמאה (1:7 - אגב, בעלות של 5k אפשר להתקין מערכת גז שתוריד את עלויות הדלק אבל תאכל שליש מתא המטען), עלויות האחזקה יהיו ככל הנראה הכי נמוכות הודות לעלויות חלפים נמוכות ואמינות טובה מאוד. היא גם תרגיש הכי דומה לפרייבט בהתנהלות היומיומית כי היא יותר נמוכה וקומפקטית וקלת משקל.
אבל אתה צריך לבדוק ש:
1. רמת העבירות שלה מספקת אותך
2. הגודל שלה מספק אותך שכן היא קטנה יותר. לזוג מטייל זה מספיק בהחלט. ל-4 מטיילים יהיה צורך בגגון
אם היא מספקת היא תהיה בחירה טובה ויש מדריך רכישה מפורט נעוץ בראש פורום סוזוקי.

אם יש צורך ביותר עבירות או מרחב תוכל לרכוש פאג'רו ארוך ממודל מעט יותר ישן. הוא יתן יותר עבירות ויותר מרחב וגם יותר פוזה אם זה חשוב. הוא ישאיר לך פחות כסף לשיפורים אבל הוא גם צריך פחות שיפורים כי הוא מעט גבוה יותר כמו שהוא ויש לו נעילה אחורית מקורית ונתונים טכניים טובים יותר להתמודד עם השטח כמו מומנט גבוה יותר מסל"ד נמוך יותר, גלגל גדול יותר (עם אפשרות לצמיג קרבי יותר) הילוך כוח חזק יותר ועוד. הוא גם חסכוני יותר בדלק מהגרנד ויטרה אבל אני לא חושב שהוא יהיה זול יותר לאחזקה. גם יהיה מאוד קשה למצוא רכב עם פחות מ-200,000 ק"מ.

אם זה לא מספיק תוכל לרכוש לנד קרוזר בן עשור+ (מהצורה הישנה) עם רבע מיליון ק"מ וללא עודף לשיפורים שיהיה עביר יותר מהפאג'רו אבל זה היתרון המשמעותי ביותר שלו. והוא יהיה אמין כמו רכב שטח בן עשור+ עם רבע מיליון ק"מ.


לו הייתי אתה הייתי בודק את הויטרה והפאג'רו. לנד קרוזר הייתי לוקח רק אם העבירות שלו הכרחית.
עוד דבר שחשוב שיאמר - לך על משהו שאתה מתחבר אליו. זה המרכיב הסודי שלא ניתן לכמת או לתאר בעזרת נתונים טכניים. מאוד קשה לחיות עם העלויות הנלוות של רכב שטח בחניה אם אתה לא נהנה ממנו. במילים אחרות, אם ויטרה/פאג'רו מספקות על הנייר אבל רק הלנד קרוזר מעלה בך חיוך כשההגה בידיים שלך - לך על הקרוזר

בהצלחה

ש01
16-08-20, 13:18
ואם הנוחות חשובה לך,
תחשוב על גראנד שירוקי 2012-13.
אמנם לא ברשימה, אבל בהחלט משהו לחשוב עליו.
הבנזין מאוד צמא, אבל מקבל גז באהבה.
הדיזל - יש דעות לכאן ולכאן על אמינות.
מכולם הוא הרכב הנוח ביותר בכביש (BY FAR)
בשטח נמצא בערך ברמה של הפאג'רו והל"ק.
אבל,
מאוד חשוב לקחת אחד שטופל טוב ובאהבה, ולבדוק היטב איזה דגם לקחת (יש אינספור דגמים ותת דגמים).

-->