PDA

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לפני רכישת ג׳ימני



Yardenbm
16-08-20, 21:23
אהלן לכולם!
קורא כבר תקופה המלצות וביקורות בפייסבוק, והחלטתי על רכישה של ג׳ימני, שנתונים 2007-2010.
האופציות רבות, אבל אני לא מצליח לענות לעצמי על שאלה מהותית- מה נכון לחפש. רכב עם מעט קילומטרז? יד נמוכה? מוכן כבר לשטח או לחילופין כמה שיותר קרוב למקור? הכיוון הוא לרכב שיוכל לתפקד בכיף בשטח אבל לא על חשבון התנהגות כביש (עד עכשיו הצלחתי לשלול צמיגי שטח מלא לדוגמא- גם במחיר של החלפה לאחר הקנייה).
אשמח לקבל מכם עצות רלוונטיות לקראת רכישה, אני מצרף כמובן גם את הטופס הסטנדרטי בשאיפה שאצליח לתת מושג לגבי הדרישות שלי.

תודה רבה לכולם,

תקציב-
א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 32k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? לא, תקציב נוסף לתחזוקה ויישור קו
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים ע לינת שטח? בזוג, לעיתים טיול כולל מקסימום לילה אחד.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? סביבות 13-15k, כולל טיולים כולל מקסימום ליל אחד.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? ישמש גם כרכב היום יומי, כולל נסיעה חיפה-תל אביב פעם בשבוע.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? הרצון לבצע גם תחזוקה עצמית לדברים בסיסיים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר באזור הקריות, מאמין שנחשב מרכזי.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר שטח קל, פחות מחפש לטפס סלעים.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
אני מחפש רכב שיוכל גם לשמש אותי כרכב יום יומי. אני מודע לכך שהנסיעה בג׳ימני לא אידיאלית בכביש, אבל מוכן ׳לסבול׳ קצת בשביל היתרונות הרבים. מה שכן- אשמח לקבל טיפים מה נכון לחפש- רכב מוגבה, סוג צמיגים, נעילות וכו- כך שנסיעות בינעירוניות לא יהפכו ליותר גרועות.

א. גיר אוטומטי/ידני - אשמח להמלצתכם בעניין זה, בעיקר בדילמה של מה יהיה נכון יותר לשיוט בכביש. עד היום נהגתי על ידניים כך שהשיקול לא מגיע משם, אלא מהעובדה שהבנתי שדווקא האוטומטי משייט יותר רגוע במהירות גבוהה.
ב. מנוע בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? 2007-2010

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? מחפש גימני בפרט

שוב תודה מראש, אשמח לעזרתכם!!
ירדן

Zivcar
16-08-20, 23:18
אהלן לכולם!
קורא כבר תקופה המלצות וביקורות בפייסבוק, והחלטתי על רכישה של ג׳ימני, שנתונים 2007-2010.
האופציות רבות, אבל אני לא מצליח לענות לעצמי על שאלה מהותית- מה נכון לחפש. רכב עם מעט קילומטרז? יד נמוכה? מוכן כבר לשטח או לחילופין כמה שיותר קרוב למקור? הכיוון הוא לרכב שיוכל לתפקד בכיף בשטח אבל לא על חשבון התנהגות כביש (עד עכשיו הצלחתי לשלול צמיגי שטח מלא לדוגמא- גם במחיר של החלפה לאחר הקנייה).
אשמח לקבל מכם עצות רלוונטיות לקראת רכישה, אני מצרף כמובן גם את הטופס הסטנדרטי בשאיפה שאצליח לתת מושג לגבי הדרישות שלי.

תודה רבה לכולם,

תקציב-
א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 32k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? לא, תקציב נוסף לתחזוקה ויישור קו
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים ע לינת שטח? בזוג, לעיתים טיול כולל מקסימום לילה אחד.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? סביבות 13-15k, כולל טיולים כולל מקסימום ליל אחד.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? ישמש גם כרכב היום יומי, כולל נסיעה חיפה-תל אביב פעם בשבוע.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? הרצון לבצע גם תחזוקה עצמית לדברים בסיסיים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר באזור הקריות, מאמין שנחשב מרכזי.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר שטח קל, פחות מחפש לטפס סלעים.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
אני מחפש רכב שיוכל גם לשמש אותי כרכב יום יומי. אני מודע לכך שהנסיעה בג׳ימני לא אידיאלית בכביש, אבל מוכן ׳לסבול׳ קצת בשביל היתרונות הרבים. מה שכן- אשמח לקבל טיפים מה נכון לחפש- רכב מוגבה, סוג צמיגים, נעילות וכו- כך שנסיעות בינעירוניות לא יהפכו ליותר גרועות.

א. גיר אוטומטי/ידני - אשמח להמלצתכם בעניין זה, בעיקר בדילמה של מה יהיה נכון יותר לשיוט בכביש. עד היום נהגתי על ידניים כך שהשיקול לא מגיע משם, אלא מהעובדה שהבנתי שדווקא האוטומטי משייט יותר רגוע במהירות גבוהה.
ב. מנוע בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? 2007-2010

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? מחפש גימני בפרט

שוב תודה מראש, אשמח לעזרתכם!!
ירדן

בראייה לאחור, חפש רכב שזווד לשטח עד בינוני
הגבהה 2״ שאם היא איכותית משפרת גם את הנוחות בכביש
מידון מינימאלי (טראנספר)
צמיגי 50:50 במידה חוקית
קולר גיר
אוזני עגינה

בחיפושי ראיתי המון רכבי נשים שמעולם לא היו בשטח, בגיל הזה רבים יהיו מוזנחים וידרשו ישורי קו רציניים.
לעומת זאת רכבים שנסעו בשטח בחלק מהמקרים דרשו מהבעלים לדאוג לאמינות
כמובן תמנע מרכבים לא חוקיים ועם שיפורים מוגזמים , אלה כבר רכבים שעבדו קשה
בתקציב שלך יהיה משמעותי לשפר לבד, לרוב שיפורים מתונים לא משפיעים מהותית על מחיר האוטו.
גילוי נאות: אני מחזיק גימיני 2008 משופר קלות , אם הייתי מוכר סביר להניח שזה היה מעט מעל התקציב שלך, אם כי טרם קיבלתי החלטה
מניח שיש רכבים דומים שמסתובבים בשוק
נסה לתחום את הקמ לסביבות 150, אחרכך הצרות יותר נפוצות.

Yardenbm
17-08-20, 20:08
בראייה לאחור, חפש רכב שזווד לשטח עד בינוני
הגבהה 2״ שאם היא איכותית משפרת גם את הנוחות בכביש
מידון מינימאלי (טראנספר)
צמיגי 50:50 במידה חוקית
קולר גיר
אוזני עגינה

בחיפושי ראיתי המון רכבי נשים שמעולם לא היו בשטח, בגיל הזה רבים יהיו מוזנחים וידרשו ישורי קו רציניים.
לעומת זאת רכבים שנסעו בשטח בחלק מהמקרים דרשו מהבעלים לדאוג לאמינות
כמובן תמנע מרכבים לא חוקיים ועם שיפורים מוגזמים , אלה כבר רכבים שעבדו קשה
בתקציב שלך יהיה משמעותי לשפר לבד, לרוב שיפורים מתונים לא משפיעים מהותית על מחיר האוטו.
גילוי נאות: אני מחזיק גימיני 2008 משופר קלות , אם הייתי מוכר סביר להניח שזה היה מעט מעל התקציב שלך, אם כי טרם קיבלתי החלטה
מניח שיש רכבים דומים שמסתובבים בשוק
נסה לתחום את הקמ לסביבות 150, אחרכך הצרות יותר נפוצות.

היי זיו, ראשית תודה רבה על התגובה המהירה
אל מול ההמלצות לדברים רלוונטיים שציינת, האם ניתן להגדיר מחיר סביר, לצורך העניין לגימני כמו זו שלך (2008)?
בנוסף, אשמח לדעת אם יש לך המלצות לדברים ראשוניים שכדאי לבדוק, לפני שכמובן אכניס את הרכב לבדיקה אצל אחד הגורואים המדוברים בפורום :)

בנוסף- אם בסוף תחליט למכור, בטוח שאהיה רגוע לשלם קצת יותר ולהיות רגוע לגבי העבר של הרכב 😉

asypeer
17-08-20, 20:23
2008 מחיר ריאלי
30-35


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zivcar
17-08-20, 20:42
היי זיו, ראשית תודה רבה על התגובה המהירה
אל מול ההמלצות לדברים רלוונטיים שציינת, האם ניתן להגדיר מחיר סביר, לצורך העניין לגימני כמו זו שלך (2008)?
בנוסף, אשמח לדעת אם יש לך המלצות לדברים ראשוניים שכדאי לבדוק, לפני שכמובן אכניס את הרכב לבדיקה אצל אחד הגורואים המדוברים בפורום :)

בנוסף- אם בסוף תחליט למכור, בטוח שאהיה רגוע לשלם קצת יותר ולהיות רגוע לגבי העבר של הרכב 😉

לדעתי רכבים טובים נמכרים היום ב35-40, הייתי אולי שם 40 וקצת לאקזמפלר חד פעמי (יד ראשונה, אחזקה מונעת ומתועדת, קמ סביב ה100)
ב-30 רוב הרכבים כבר עייפים, קמ כבר ל200, המון ידיים...
ראיתי שיש כאלה שחושבים שרכבים כאלה שווים 50, בעיני מוטרף, ב60-70 אפשר כבר להביא 2015....

בדיקה ראשונית:
מתחת לרכב, העדר נזילות, אוזני רדיוס במצב סביר ( תמיד משפשפים אותם, אבל אם הם מרוסקות לגמרי מעיד על חיי הרכב)
תציץ מעל המגן טרנספר תראה שאין סימני שמן, הקרדן הקדמי נוטה להסדק ולהעביר שמן מהגיר.
תסתכל בקצה הסרנים בחלק הפנימי של הגלגל, וודא שאין סימני שמן, מחזירי שמן נוטים להתייבש ולהפרץ והשיפוץ לכל הסרן לא קל.

פתח תא מנוע, וודא מנוע יבש, למרות שאטם מכסה שסתומים לא יקר במיוחד.
וודא צנרת מים יבשה, וודא רדיאטור לא נוזל (מקוריים מ2008 כמעט כולם רקובים במידה זו או אחרת), רדיאטור מקורי יקר מאוד.

עלה לסיבוב, במשטח עם אחיזה נמוכה (ממש לא אספלט) שלב ל4x4 ואז להילוך כוח. וודא שהשילוב חלק והנורות בלוח השעונים דולקות קבוע.
וודא שהשתלב (שומעים רעש ) אפשר גם לפנות הדוק להרגיש קושי כתוצאה מה4x4....
שחרר את חזרה ל2x4, וודא שמשתחרר בקלות, מערכת השילוב נוטה להשחק, לרוב לא מתקנים אלה עוברים ללוקרים ידניים, סתם באסה.

סע מעט בכביש פתוח, וודא הילוכים לא מחליקים, שילוב קצת במכה נפוץ באוטומט, ועוד יותר נפוץ בתיבות ששופצו, בטח במעבר מדרייב לרברס, הכי חשוב שהתיבה לא מחליקה (תחושה של עליית סלד ללא עליה במהירות). בתיאוריה כל תיבה אוטומטית מחליקה, אבל אם זה מורגש יתכן ובדרך לשיפוץ יקר.

עלה ל80 קמש, בדוק שאין רעידות מוגזמות בהגה, נפוץ מאוד בגימני והרבה פעמים בר תיקון אפילו עם איזון צמיגים, אבל אם מדובר ברעידות אלימות ממש יתכן ומרמז על שיפון סרן קדמי הולך ומתקרב.

קצת מעל 80 אמור להנעל הטורק בתיבה, מרגיש קצת כמו הילוך 5 (בפועל נעילה של ממיר המומנט), וודא שמתרחש. הסלד באוטומט ב100 קמש צריך להיות 3000. אם הטורק לא ננעל, יכול ללכת לשיפוץ תיבה.

שיפורים לפי הרכב, קח בחשבון שלשיפורים יש בלאי , צמיגים, בולמים, קפיצים מתעייפים, משנה גם מתי הותקנו.

נעילה אחורית אחלה, אני לא סובל אוטומטית, יש כאלה שחיים עם זה. אל תפחד מנעילה נשלטת סינית אם יש לה אבא בארץ...אצלי tyrex כבר 3 שנים ולא אכזבה מעולם.

אם לא תצליח לאתר מועמד ראוי בחודשים הקרובים (מאחל מאוד שתמצא) מוזמן ליצור קשר, יתכן ואהיה מוכן להפרד משלי.

-->