PDA

צפייה בגרסה מלאה : גראנד ויטארה קצר 2.4 ליטר שנת 2010



Amit1989
19-08-20, 22:00
שלום לכל חברי הפורום.

אני חדש בתחום, מעולם לא היה לי ג'יפ.. אבל כן היו לי כלי שטח (טרקטורונים, אופנועים)..

החלטתי שבתור ג'יפ ראשון, אני הולך על הגראנד ויטרה הקצר, מודל 2009-2010.
האמת שיש אחלה אופציות ביד 2, כלים די שמורים במחיר שנוח לי.

רציתי לקבל חוות דעת מכם בנוגע לג'יפ הזה.
למה לשים לב ?
האם ישנן בעיות/מחלות ידועות לדגם הזה?
איך הוא בשטח?
איך הוא בכביש ?
הוא עדין, או שאפשר להתעלל בו קצת ?
איזה קיט הגבהה כדי לי להרכיב ? איזה גובה?

ועוד דברים שלדעתכם חשוב שאעד.


בברכה
כהן עמית

Yaki5500
19-08-20, 22:05
קרא את המדריך רכישה שלי נעוץ בראש פורום סוזוקי

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Amit1989
19-08-20, 23:17
אלוף! תודה רבה

הדאגת אותי קצת עם בעית הסדק בבלוק המנוע של 2400 סמ'ק..
וגם צריכה של 1:7.. זה מעורר בי קצת הרהורים.

במבחני הדרכים שעשו לו פה בארץ, ויש סרטונים ביוטיוב, אמרו שהוא עושה משולב 1:9.. מזל שקראתי את המדריך שלך.

Asaf-a
20-08-20, 05:36
אני ממליץ שתפרט יותר מה אתה מתכנן לעשות עם הרכב בשטח ומה השימוש ביום יום.
מול אלו רכבים אתה מתלבט ומה התקציב.

ואז יהיה יותר קל לעזור לך.

אבי הפנסיונר מחזיק גרנד ויטארה קצרה יד 1 שנת 2008 מוגבהת וממוגנת, לצרכים שלו הרכב מצויין ולראיה לא הוחלף עד היום כי באמת לא נמצאה אלטרנטיבה מתאימה יותר, עובר טיולי שטח קלים ולעיתים בינונים מינוס לפחות פעם בחודש ובעונות הטיולים אף יותר ומהנה ביום יום.

למי שאלו הצרכים שלו ובתקציב נתון, אין אלטרנטיבות בשוק, אפשר פורסטרים שנחותים בשטח, גימיני שנחות משמעותי בכביש או כלים גדולים משמעותית ועייפים מבחינת קילומטרז וגדולים פיזית, היחידי שדומה יהיה ספורטאז דור 1 קצר נדיר וישן יותר.

חווינו את בעיית הסדק ואכן סיפור יקר. מאידך אין כמעט דגם רכב (נכון לכל היצרנים) ללא מחלות של אותו הדגם, לכן חשוב להכירן.

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

guy888
20-08-20, 09:33
אלוף! תודה רבה

הדאגת אותי קצת עם בעית הסדק בבלוק המנוע של 2400 סמ'ק..
וגם צריכה של 1:7.. זה מעורר בי קצת הרהורים.

במבחני הדרכים שעשו לו פה בארץ, ויש סרטונים ביוטיוב, אמרו שהוא עושה משולב 1:9.. מזל שקראתי את המדריך שלך. יש מה לדאוג. 2009-2010 אלו בדיוק השנתונים בסיכון.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Yaki5500
20-08-20, 09:47
קנה 2011 או רכב שכבר עבר החלפה אם דבר כזה מתאים לך. אם לא עדיף לפנות לכיוון אחר

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Asaf-a
20-08-20, 09:52
זה לא כזה מדע מדוייק שאפשר לאמר ש2011 וצפונה בסיכון נמוך משמעותית, בעיית הסדק נצפתה גם במודלים חדשים יותר.

תמצא רכב טוב, ותתקדם משם, וקח בחשבון שככל שישן יותר הסיכון גדול יותר, יתקזז עם עלות רכישה גבוהה יותר במודלים חדשים יותר, סוג של כלים שלובים מבחינה כספית...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

bezzat
20-08-20, 13:31
לי היה 2011 שמור מאוד
החלפתי את הרכב אחרי שנה בגלל עניין המנוע ( מאוד פחדתי) ובנוסף הרכב מאוד נמוך לאחר הגבהה...
תלוי מאוד לאיזה עבירות אתה רוצה להגיע

- - - Updated - - -


לי היה 2011 שמור מאוד
החלפתי את הרכב אחרי שנה בגלל עניין המנוע ( מאוד פחדתי) ובנוסף הרכב מאוד נמוך לאחר הגבהה...
תלוי מאוד לאיזה עבירות אתה רוצה להגיע

מצאתי....
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/91701-%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%AA%D7%99-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-2011-%D7%95%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%96%D7%91

Asaf-a
20-08-20, 13:54
זכור שהקצר בשנים המדוברות אם לא בכל השנים מגיע עם גלגלי 16" לעומת 17" שמאפשרים צמיגי שטח טובים יותר, וגם מעט פחות רגיש בבטן מבחינת מרווח גחןן עקב בסיס גלגלים קצר יותר.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Amit1989
20-08-20, 17:08
עד שהגעתי להחלטה שמתאימה לי, פתאום צריך לקחת סיכון על סדק במנועים.. איזה מבאס!

חשבתי ללכת לכיוון של גראנד ויטארה, כי אני ביומיום נוסע המון.. בשנה האחרונה למשל עשיתי 20k.
אז זה צריך להיות ג'יפון שישמש אותי ביומיום, ומספיק טוב בשטח בשביל 3 טיולים קלים-בינוניים בחודש..

לא בא לי ג'מיני, כי הוא טרקטור בכביש..

השאלה היא אחרת:
אני מניח שהיה ריקול בגלל הסדק.. זה לא אומר שכל הויטארות אחרי החלפת מנוע ? הרי אי אפשר לעבור טסט ללא ביצוע ריקול..

שאלה נוספת: הריקול פתר את הבעיה לגמרי?

guy888
20-08-20, 17:14
לא היה ריקול (לפחות לא בארץ הקודש למיטב ידיעתי)

לפי מסמכים רשמיים של סוזוקי מדובר בכשל רק בשנתונים 2009-2010 (מספר חודשים מסויים) מנוע 2.4 ליטר.

לך על הכי חדש שאתה יכול להרשות לעצמך.
או רכב שכבר החליף מנוע.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Yaki5500
20-08-20, 18:07
לא היה ריקול זוזוקי לא לקחו אחריות רשמית על הפיאסקו הזה.
בכל מדינה זה נוהל מעט אחרת יש ארצות שבהן החליפו מנועים ללא עלות או שהשתתפו בחלק מהעלות.
בישראל רק לפני כשנה או פחות מזה בעצם, סוזוקי הודיעו שרכב ששפך מנוע בעקבות סדק בבלוק ויש לו היסטוריית טיפולים מלאה במורשה יקבל בלוק חינם. אבל על זה צריך להוסיף עבודה ועוד חלקים מעבר לבלוק ובינינו היסטוריית טיפולים מלאה במורשה במשך 10 שנים זה דבר נדיר מאוד. אני יודע על שני מקרים שהצליחו לממש את ה"אחריות המורחבת" הזו. וגם זה עלה להם בשעות שינה.

אני חבר בקבוצת גרנד ויטרה ישראל ושם אנחנו מנהלים מעקב אחרי התופעה הזו. מה שלמדנו עד כה הוא:
1. התופעה נפוצה ברכבים ארוכים יותר מאשר בקצרים
2. ככל שהרכב ישן יותר כך סיכוייו להיפגע מהתופעה גדולים יותר. כלומר ויטרה 2008-9 (מנוע 2.4 ליטר כמובן) הכי בסיכון. 2010 פחות בסיכון. 2011 ישנם מקרים מעטים אבל ישנם. לא מכיר שום מקרה מ-2012 והלאה.
3. ישנם סימנים מקדימים לסדק בבלוק שמאפשרים לסייע באבחון מוקדם אבל לא ניתן לעצור את ההתפתחות. יש איזשהו טיפול שכולל ריתוך או יישום של איזה חומר אני לא בטוח בדיוק אבל יעילותו לא נבחנה עדיין לאורך מספיק זמן או רכבים.
4. רכב שהחליף מנוע התופעה לא חוזרת.
5. לא כל ויטרה משנתון 2009 מפתחת סדק בבלוק. יש הרבה ויטרות מ-2009 שמתקרבות ל-200k ללא סדק בבלוק. יש לחבר קרוב שלי אחת כזו. למעשה יש מקרים מתועדים של סדק אחרי 40k ויש אחרי 180k. זה לא תלוי ק"מ או שנתון או אפילו טיפולים מסודרים/הזנחה.
6. עלות החלפת בלוק מנוע ללא עזרה מבוזוקי עומדת על כ-10-12k.

מתוך כל אלה אני מציע לך להכניס את העניינים לפרופורציה. הסיכוי שויטרה קצרה משנת מודל 2011 והלאה תפתח סדק בבלוק הוא מאוד נמוך. לא הייתי אומר 0 אבל מאוד נמוך.

אישית לא הייתי קונה ויטרה 2009-10 (קניתי 2008 כדי לישון בשקט בלילה). 2011 הייתי קונה ללא היסוס זה סיכון מתקבל על הדעת (הדעת שלי לפחות).

אגב, אין בעיה להתקין בארוכה ג'אנט 16 (למעט שנתון 2015) וליהנות מהחתך הטוב יותר. צמיג שטח מלא אין למרבה הצער אבל יש 50:50.

אם לא מתאים לך יש עוד אופציות בשוק אתה יכול לפתוח שרשור חדש ולמלא את הצרכים שלך לפי הטופס הנעוץ בראש הפורום ולהתרשם מהאפשרויות שלך

מקווה שעזרתי. בהצלחה

Amit1989
20-08-20, 18:48
תודה יאקי, בהחלט אקח לתשומת ליבי את כל מה שכתבת.
אולי עדיף להוסיף עוד כמה אלפים, ולקנות שנת 2011.
ואולי עדיף שלא לקנות בכלל.

העובדה שכתבת שסוזוקי מעולם לא לקחו אחריות על טעות כל כך קריטית, די הורידה לי מהמותג.
רכב שבזמנו עלה כמעט 200,000 ש'ח כחדש, נמכר עם בעיה כל כך משמעותית ללא כל לקיחת אחריות מצד היצרן.. אני נגעל מזה.

guy888
20-08-20, 18:50
לא הייתי מוותר בגלגל זה אבל, אם מראש רצית קצר למה לא ג'ימני בעצם?

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Amit1989
20-08-20, 19:05
מאוגוסט שעבר ועד הנוכחי, נהגתי 20,00 קילומטרים..
הנסיעות שלי ארוכות, ועל כן חשוב לי גם נסיעת הכביש.

הג'מיני מאוד קופצני, וממש קטן עבורי.. תא הנהג צפוף לי מדי.
הויטארה לעומת זאת, נתנה מענה נהדר לנסיעות הכביש.
השבוע ראיתי כמה רכבי גראנד ויטארה, ותא הנהג מרווח.. מאוד נהנתי מההתנהגות שלו בכביש.
אני חושב שהוא מאוד מתאים לנסיעות ארוכות כמו שלי. (בערך 1600 קמ בחודש).

רק חבל שיש פה פשרה שאני צריך לקחת בנוגע לאמינות המנוע.

guy888
20-08-20, 19:15
מאוגוסט שעבר ועד הנוכחי, נהגתי 20,00 קילומטרים..
הנסיעות שלי ארוכות, ועל כן חשוב לי גם נסיעת הכביש.

הג'מיני מאוד קופצני, וממש קטן עבורי.. תא הנהג צפוף לי מדי.
הויטארה לעומת זאת, נתנה מענה נהדר לנסיעות הכביש.
השבוע ראיתי כמה רכבי גראנד ויטארה, ותא הנהג מרווח.. מאוד נהנתי מההתנהגות שלו בכביש.
אני חושב שהוא מאוד מתאים לנסיעות ארוכות כמו שלי. (בערך 1600 קמ בחודש).

רק חבל שיש פה פשרה שאני צריך לקחת בנוגע לאמינות המנוע.תחפש אחד שכבר עבר החלפה

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Yaki5500
20-08-20, 20:37
אם שמים בצד את הסדק בבלוק, נאמר על ידי קניית רכב משנתון מתקדם יותר או רכב שעבר החלפה, אז מדובר ברכב מאוד אמין.
תקלות מנוע משמעותיות הן דבר נדיר
תקלות גיר הן חד קרן ממש
יש רגישות סביב חדירת מים לדיפרנציאל אבל זה נכון להרבה רכבים וגם פתיר בקלות ובזול

צריך להחליף פקק רדיאטור כל שנתיים על עיוור וכל השאר זה תחזוקה רגילה

תנסה אולי לראות אם אתה מתחבר לליברטי kk, מימדים כלליים דומים וזה יהיה יותר טוב בכביש הודות ליחסי העברה מתאימים יותר לשיוט ובשטח גם קצת יותר טוב. המינוס הוא יותר אחזקה יותר התעסקות יותר עלויות

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

-->