PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה גודל הצמיגים המומלץ לקומנדר טיולים?



Juv
20-08-20, 10:25
כן, אני יודע שהנושא נטחן...אבל כל מקרה קצת שונה, לא?
המטרה היא לקחת את הרכב (קומנדר 5.7 עם QD2) שכיום נמצא במצב סטוק לחלוטין, ולשדרג אותו לרכב טיולים עם המשפחה. בדגש על טיולים ולא על עבירות.
הרכב הוא הרכב השני שלנו כך שבנוסף לטיולים הוא גם מיועד לנהיגה ע"י הנהגים החדשים שמסתובבים לי בבית אחרי הצהריים ובסופי השבוע שהם חוזרים מהצבא... הרכב צריך להישאר מתאים לכביש, גם עם הנהג/ת לא עתיר ניסיון. כיום הרכב עם ג'נטים מקוריים (17" ברוחב 7") ועם המידות המקוריות 245/65/17.

דבר ראשון בתוכנית הגבהה 2" של OME + קצת מיגונים.

השלב הבא יהיה להגדיל את הצמיגים - השאלה למה.
אני די נעול על ה 245/75/17 שלהבנתי אפשר לשים אותם על הג'אנט הקיים ולא דורשים שום התעסקות בנוסף.
רק שמישהו שאל למה לא " אם כבר אז כבר" – יש גם 265/70/17 ואולי 255/75/17.
שללא קשר לגודל, הכוונה לשים צמיג A/T איכותי.

1. בשטח – האם ה 255 וה-265 יתנו יתרון משמעותי בטיולים על ה – 245/75?
2. בכביש – האם יהיה הבדל מורגש מבחינת ניהוג, בטיחות וכו בין שלושת הגדלים האלה?
3. פרקטית – ה 255 וה 265 מחייבים החלפת ג'נטים? הוספת אופסט? הגבהה גדולה יותר? ניסורים וחיתוכים? משהו אחר?

nirs
20-08-20, 10:59
גלגל גדול מקטין מכשול...
ממליץ על הכי גדול שמאפשר האוטודטא (255-75-17).
מניסיוני אין באמת הבדל בהתנהגות הכביש עם הצמיגים בגדלים שציינת.
130554


Sent from my iPhone using Tapatalk

hadtomer
20-08-20, 11:36
הכלל תמיד ברור ופשוט - תתקין את הכי גדול שאפשר. "אפשר" הוא כמובן מונח יחסי. ועל כך הפירוט למטה

מדוע יותר צמיג? כי יש לך יותר מרווח גחון. הקומאנדר ארוך מאוד עם סרחי עודף מכובדים. כל מילימטר שנוסף בין הגחון שלך ובין הקרקע הוא מילימטר שהרווחת. ונכון - טיוליך אינם שבירת סלעים - אבל איזה בושה כשאתה נוסע עם הילדים לבקר במעיין בגולן ואתה מגיע עם קומאנדר, עם המי, עם שתי נעילות, ממש אוטו חלום, ואז אתה מתיישב על סלע בעליה לעין חשק. פאדיחה, הלך הטיול למרות שהוא טיול משפחתי שרובו רגוע.

בהתחשב במידה שיש לך עכשיו על הקומאנדר, סביר להניח גם שהיצע הצמיגים שמוצע לך בשוק אינו גדול וחלקם הגדול פגיעים למדי.

כמובן - לכלל יש סייגים:

א. הכי חשוב, האם זה חוקי. NIRS כתב שניתן להתקין 255/75. אותי אישית זה מאוד מפתיע, לא ידעתי זאת. אבל אם זה חוקי- אז אין לך בעיה. מטבע הדברים יש ג'יפאים שמתקינים מידות שאינן חוקיות לפי האוטודאטה. אני לא מכיר את העבריינים הפוחזים האלה. גועל נפש, מה זה פה, אמריקה?

ב. האם הרכב עדיין סוחב??. הגדלת קוטר. אבל כתבת שיש לך המי, כלומר זה יסחוב גם עם גלגל של יונימוג. טכנית זה גם יסחוב רכבת.

3. האם נכנס בבית הגלגל. כתבת שאתה תהיה מוגבה 2 אינץ אולדמן, כלומר סביר להניח שיכנס בהתחשב בהפרשים. לגבי הג'אנט המקורי, החריגה אינה גדולה ברוחב אך אין ספק שאתה מוסיף קוטר. עצה שלי? תגביה וסע חודש. אחרי חודש הרכב יתיישב ואתה תוכל פשוט למדוד ולראות אם גלגל גדול יותר יכנס. אל תחשוש קצת לעבוד עם פטיש על בית הגלגל, אתה לא מרתך כאן שלדה, כל מי שיש לו אינדיאני משנת 2000 ומעלה זכה להשחיז פה ושם בתי גלגל. ניצוצות זה מגניב.

יודגש- אין לי קומאנדר. יש לי אינדיאני יוניבודי אחר, אני מסתמך על ניסיוני הדל ולא על בעלות על קומאנדר.



4. הבדל בכביש יורגש אך הוא ינבע לא מגודל הצמיג אלא מסוג הצמיג. אם הורגלת לצמיגי כביש עדינים או יענו שטח, אז כן, תשמע יותר רעש. יתכן שגם הנסיעה תרגיש לך מעט רכה יותר. בגילנו זה מותר. החלפת ג'אנטים? לא, אל תחליף. גם זה יקר וגם זה ימשוך תשומת לב. אם כי ג'אנט של רוביקון KJ תמיד נראה טוב על קומאנדר.

5. שמע, המי קומאנדר עם קוואדרה הוא חלומם של מטיילים רבים- תהנו ממנו וסעו בדרכים טובות.

נמרוד
20-08-20, 11:42
אם אוטודאטה מאפשר 255/75R17 לך על זה, מידה עם מבחר גדול של צמיגים כולל צמיגי שטח מלא. היא דרגת עומס C בניגוד ל265/70R17 זה דרגת עומס E, אז הם קצת יותר רכים וקצת יותר קלים.

Juv
20-08-20, 12:17
אוקי....אוטודאטה יש בכל מכון טסטים, נכון?
אם הבנתי נכון,כל עוד זה מופיע שם,, כמה שקלים והם מוסיפים את המידה לרישיון.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

grand
20-08-20, 12:40
הרבה שאלות קיטבג עם המון תשובות עם פה מלא במים..
לחסוך לך ריצות.. אין מידה כזו מאושרת, רק אולי ברכבים שהובאו בעבר ביבוא אישי או דגמים מיוחדים שנכנסו לארץ, שרשמו מידה שונה ביצירתיות.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

hadtomer
20-08-20, 12:51
בדיקה מול מכון- מעלה שGRAND צודק.

אלה המידות הקיימות

https://tiresize.com/tires/Jeep/Commander/

Juv
20-08-20, 13:07
הרכב ביבוא אישי.
אני אבדוק לעומק מה כתוב בכל הניירות שיש לי.
כ-נ-ר-א-ה שאפשר 255.75.
מקווה שלא אתאכזב.

IlanHadar
20-08-20, 15:27
אתה תתאכזב, אי אפשר.

אבל שלא תיפול רוחך.

אחרי ששמת צמיג גדול. תתקדם גם לקנות סופרציפ', כדי לשנות במחשב גודל צמיג.

הדסופה
20-08-20, 15:35
בסדר הפוך
קודם הסופרציפ


Sent from my iPhone using Tapatalk

nirs
20-08-20, 18:07
למה לבזבז כסף על סופציפ ביוקר?
קנה obd adapter והתקן אפליקציה דוגמאת OBD JScane.
מבדיקה ראשונית יש שם גם קומנדר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

grand
20-08-20, 18:22
כי הסופרצ'יפ משנה את האופי למהיר ועצבני.. הגיר מתנהג יותר ספורטיבי, ההבדל בכח בהמי ממש מורגש

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

nirs
20-08-20, 18:27
אחלה סיבה...
חשבתי שהכוונה היא רק להתאים את מידת הצמיגים במחשב.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
20-08-20, 20:43
לא יודע איך משכתם את הדיון לשאלה שלא נשאלה על החוקיות והרישום.
הבנאדם שאל שאלה קלה - יש כאן מספיק בעלי גראנדים שיודעים לענות -
255 - נכנס בהגבהה של 50 מ''מ בלי חישוקים ספייסרים ועניינים? או לא נכנס?
ו 265?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הדסופה
20-08-20, 20:53
בגראנד נדרשים ספייסרים . לא יודע לגבי קומנדר


Sent from my iPhone using Tapatalk

eyaffe23
20-08-20, 21:13
בגראנד, צמיג 255/75/17 חייב ספייסר לג'אנט ובנוסף Pinch weld קדימה ואחורה.
מניח שבקומנדר זה זהה.

הבדל מהותי בין הצמיג המקורי לגודל הזה, אתה מרוויח עוד 2.5 אינטש הגבהה....

mnachmia
21-08-20, 08:29
הבדל מהותי בין הצמיג המקורי לגודל הזה, אתה מרוויח עוד 2.5 אינטש הגבהה....

ההגבהה היא 1.25 אינטש ולא 2.5 אינטש, קוטר הצמיג גדל ב 2.5 אינטש.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ariel-ro
21-08-20, 09:51
לפי אוטודאטה המידה היחידה שמאושרת לקומנדר עם מנוע המי היא 245/65R17(ומופיע שהג'אנט הוא 7.5x17)

YDF
21-08-20, 11:11
לפי אוטודאטה המידה היחידה שמאושרת לקומנדר עם מנוע המי היא 245/65R17(ומופיע שהג'אנט הוא 7.5x17)

מתהליך החלפת רישום מידה עשיתי לא מזמן על JK(יבוא ראשי) מכון הטסטים עובד עם Cardata. בבדיקה שעשיתי בעבר באוטודאטה יש משום מה הבדלים.
אגב, קובץ המידות שיוצא מקארדטה נשלף עבור הרכב שלך, לפי פרטי הרישוי שלו כך שנושא היבוא האישי אמור להיות מצויין שם(מופיע מס' רשימון ייבוא בטופס) כך שאם יש יותר טולרנס במבחר המידות תחזיק אצבעות, אולי אתה על הסוס.

ועוד דבר, ב-JK עם הגבהת OME של 2" ועליה מ-245/75/17 ל-255/75/17 (וכאשר מותקן Currie Antirock), יש צורך בפתרון דל ספייסר או החלפה לג'נט עם אופסט

בהצלחה

הדסופה
21-08-20, 12:03
זה בעיקר בגלל האנטירוק וזה מצויין באתר שלהם
לא קשור לדיון


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
23-08-20, 09:20
ומה עם יחסי העברה בדיפ'ים?

IlanHadar
23-08-20, 12:04
נעשה קצת סדר בדיון, יש כבר לחלקנו ניסיון של שנים בעניין, הכל גם מופיע בעברית ברשת, רק לחפש.

הצמיגים היחידים שמאושרים לקומנדר הם 245/65 R17 או 245/60 R18. אלה צמיגי 29" שזה בדיחה לשטח.

מי שנוסע בשטח צריך 255/75 או 265/70 על ג'נט 17. שקול לצמיג 32", הגבהה של 2.5" איננה מספיקה לצמיגים כאלה ואיננה מספיקה לטיולי שטח, עדיין יהיה נמוך מדי. ה XK וה WK מקבלים באמינות הגבהה של 4", אין שום בעיה. בנוסף יתכן ויש צורך ב pinch weld (לחפש ברשת). יש לקחת גם בחשבון שהג'נט המקורי של ה XK הוא עם אופסט שלילי, צריך ג'נט אופסט אפס שיוציא הג'נט והצמיג החוצה.

מנועי ה 4.7 וה 5.7 מקבלים ללא בעיה צמיגים גדולים יותר, יש כן השפעה שלילית על צריכת דלק, ממש לא מהותי.

כן יש דרך גם להחליף יחסי העברה בדיפ' מ 3.73 ל 4.1 למי שרוצה להחזיר את המנוע לסל"ד המקורי שלו. לא ממש צריך.

כמובן שכל מה שנרשם לעיל הוא ברמת התאוריה בלבד במדינות מתוקנות.

נתראה בשטח.

grand
23-08-20, 15:27
אין מה לגעת ביחסי ההעברה במידות צמיג עד 32, הרכב כמעט ולא מרגיש בשינוי, הסופרצ'יפ מעניק לגיר נקודות אחרות להחלפת הילוכים כך שאין תחושה של בור, או חוסר כח כלשהו.
בירידות חדות הבלימה ב low מעט נפגמת, מאוד זניח.
מאוד מעניין לראות איך פתאום קומנדר שהושמץ ונחשב ברווזון מכוער במשפחת ג'יפ הופך לרכב מאוד מאוד מבוקש.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

-->