PDA

צפייה בגרסה מלאה : סובארו B4 - החלפת צינור פשוטה שכנראה מסתבכת להחלפת משאבת הגה



raanan
21-08-20, 17:29
שלום לכולם,

ראשית, מודה ומתוודה שיצאתי אידיוט בפרט שלא יישמתי את האמרות :
מה שעובד, לא נוגעים ...
האויב של הטוב, הוא הטוב מאד ....

סיפור המעשה,
סובארו B4 2007 שאצלי כ 7 שנים, הייתה רטיבות מעל משאבת הגה הכוח מהחיבור של צינור היניקה מהמיכל

130570
ביצעתי החלפה לצינור מקורי מהיבואן (250 ש"ח ) וכמובן פרוצדורה מדוייקת לפי הספרות למרות שזאת פרוצדורה לא שונה מרוב המכוניות.

130571
יומיים כבר לא מצליח להוציא את האוויר.
בנוסף, המשאבה רועשת מאד וההגה ניתן לסיבוב בקושי רב,
במיכל כשהמנוע עובד יש הקצפה והתזה של השמן ההידראולי (דקסטרון 3).

לפני כמה דקות שמתי לב שעל בלוק המנוע אחרי המשאבה הצטברה כמות גדולה של השמן ההידראולי.
שאבתי/ניקיתי האזור ולאחר הנעה ומשחקי הגה איטיים שוב הצטבר שם השמן ההידראולי.
לעניות דעתי, המשאבה נפרצה ונוזלת עכשיו.

המשך טיפול יעשה כבר ע"י מוסך מקצועי.

שאלותיי :
א. האם מוכרת תופעה כזאת שבעקבות החלפת צינור יניקה (אפילו לא צינור לחץ) משאבה מתפגרת ?
ב. האם יש טריק סודי שצריך לבצע מעבר להוראות היצרן שלא ביצעתי ?
ג. כל תובנה אחרת בנושא ?

נ.ב - אני מניח שלמדתי את הלקח

רענן

metalex66
21-08-20, 17:37
מחליפים את השמן דרך המיכל ממלאים דרך המיכל ומרוקנים בו זמנית מצינור החזרות

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

talw
21-08-20, 21:29
היי רענן, אני חושד ב O רינג שיושב שם בכניסה למשאבה מהמיכל.- אם הוא פסול , המשאבה גונבת משם אוויר.

raanan
14-09-20, 08:55
היי רענן, אני חושד ב O רינג שיושב שם בכניסה למשאבה מהמיכל.- אם הוא פסול , המשאבה גונבת משם אוויר.
החשד שלך אכן התממש.
אני כבר התכוננתי להחלפת משאבה אבל בן (ממוסך עין החורש) כרגיל מקצועי ויסודי והצליח להציל את המשאבה .
אני הייתי ממליץ בניקוז אוויר לא למהר להניע את הרכב עד להוצאת כל האוויר ע"י סיבוב הגה לקצה טווח כמה שיותר פעמים על הליפט .

רענן

דורטור מוטו
14-09-20, 10:54
מנצלש את השרשור, גר קרוב לעין החורש ומחפש מוסך טוב לסורנטו 2005 שלי,
אתה ממליץ עליהם?

raanan
14-09-20, 11:06
לא יודע לגבי סורנטו, אבל בסובארו בן מומחה .
שאל אותו , הוא יענה לך בכנות.
בן 04-6127300

בהצלחה
רענן

talw
14-09-20, 13:25
החשד שלך אכן התממש.
אני כבר התכוננתי להחלפת משאבה אבל בן (ממוסך עין החורש) כרגיל מקצועי ויסודי והצליח להציל את המשאבה .
אני הייתי ממליץ בניקוז אוויר לא למהר להניע את הרכב עד להוצאת כל האוויר ע"י סיבוב הגה לקצה טווח כמה שיותר פעמים על הליפט .

רענן

כל הרעיון בניקוז אוויר תוך כדי שמירה על המערכת הוא לא להעלות לחץ במשאבה, - לחץ במשאבה , ובכלל בכל חוג הלחץ , נוצר מהתנגדות למשאבה, אם זה הצמיגים על האספלט או היותר קריטי הוא סיבוב ההגה לנעילה בכל אחד מהצדדים.- במצב נעילה(סוף סיבוב) הלחץ מירבי.
אם כבר ההגה סובב לנעילה, לא להישאר שם ליותר מרגע.

-->