צפייה בגרסה מלאה : רכב 4X4 הבא שלך: ג'יפ או טנדר?
ניתן לצפות בעמוד זה:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3946
הסיבה היחידה שהרכב הבא יהיה טנדר היא היכולת לקנות באותו כסף רכב חדש יותר וטיפש יותר.
שאר המניפסט שכתבת שבגללו לכאורה טנדר יותר טוב לשטח מsuv, לא תופס לגבי, ואני לא מסכים לגביו.
אין לי בעיית מקום, כל הציוד נגיש, והאוטו מועמס מגיע בדיוק לרכות שאני אוהב. לצערי, האוטו הוא שנת 2004, ואם אני רוצה לקנות משהו צעיר יותר (נגיד 2014) ולשמר את אותן יכולות אני צריך או לזכות בלוטו, או לקנות טנדר.
קבל הצעה.
תן לעוד כותב מוכשר מהמערכת לכתוב למה לא טנדר. או לפחות נסה להציג כתבה מאוזנת. אחר כך, פרסמו סקר.
אני רק שאלה/הערה-
ביום יום, כשאתה עושה קניות, איפה אתה שם את השקיות?
או אם אתה סתם נוסע לטיול יום עם פקל קפה וצידנית, אתה סתם זורק אותם ככה להיטלטל בארגז?
או במילים אחרות- חסרון גדול של טנדר זה שאין לו בגאז'. בעצם יש לו, בספסל האחורי, עם הילדים.
ועוד לא דיברנו על גשם ו/או אי היכולת לנעול שום דבר מהציוד כשעוצרים בדרך חזרה מהטיול במסעדה/ארומה/שירותים.
זה לא שאין פתרונות (יש, ארגז סגור עם תאי צד וגגון), אבל חסרונותיו של טנדר קיימים והם לא קטנים. שווה להגיד גם עליהם מילה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
JohnnyEnglish
23-08-20, 16:15
תודה רבה לך אסף בהחלט נקודת מבט שמשנה את כללי המשחק.
מעניין יהיה לדעת מה המשמעויות של אחזקת רכב מסחרי .
מה יהיה עלויות הביטוח? אגרות רכב?
חלילה רכב מזהם ?
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
היילקס אספנות
23-08-20, 16:20
טנדר
אוקיי, טנדר. שם עצם ממין זכר, שבדיוק כמו הטרקטור והג'יפ נועד לייעל עבודה פיזית. לשנע, להתלכלך, להוביל, לגרור. אם לא שיחקת בבובות בילדותך, כנראה שאתה רוצה טנדר. זה בכלל לא משנה שאין לך ערימות חציר או שקי מלט להוביל בו במהלך השנה. לכן החוק הראשון לענייני טנדרים אומר ככה: מאחורי הצילון במושב שליד הנהג לא תמצא לעולם מראת איפור קטנה.
כן, גבר רוצה טנדר. זה פשוט טבוע בנו, גם אם אנחנו גרים בדירת שלושה וחצי חדרים בגבעתיים ועובדים במקום שמנצל רק את כוח העבודה שיש לנו בין האוזניים. אבל איך נדע אם טנדר זה משהו שאנחנו רוצים או משהו שאנחנו אשכרה צריכים? כאן בא לסייע החוק השני לענייני טנדרים: אם הדבר הראשון שעולה לך בראש זה איפה תחנה אותו, אתה לא צריך טנדר.
מי שצריך טנדר עושה דברים אמיתיים: בונה, מקים, משפץ, נוטע, כורת. גברים של טנדרים לא מפחדים מעבודה בשמש, לא מתביישים להסריח מזיעה, לא בוחלים בנסיעות ארוכות או בהעמסה של דברים יותר כבדים מלאפה עם הכל לארוחת צהריים. בהפסקות הקפה שלהם הם עושים לעצמם שחור קטן, לא מזמינים הפוך גדול עם חלב דל שומן.
אבל טנדר טוב הוא לא רק כלי עבודה: הוא גם גישה בלתי מוגבלת למרחבים. הוא בא עם ערכת קפה בארגז ועם מחצלת שאפשר לפרוש בצל, הפח שלו מצופה תמידית באבק הצהוב של הנגב או בלבן של דרכי הכורכר, מציג ריקושטים מבוץ אדמדם של פרדסים או מאדמה שחורה בשדות העמק. אתה לא לוקח טנדר לרחיצה פעם בשבוע אלא מנקה אותו פעם בשנה בזרם המים החזק של הגרניק. אם אתה לא יודע מה זה גרניק, אז עזוב אותך מטנדרים.
טנדר נועד למי שמבחין בין קלמפה לקלמרה, שיודע מהו גרונג ומהי מופה, שתוך כדי שיחה מסוגל לשרטט לך בשתי אצבעות ושני אגודלים שנצמדים זה לזה עיגול בקוטר חמישה צול איזה צינור שהוא לא מצליח למצוא בבלגן שיש לו מאחורה בארגז. טנדר מאפשר לך להוביל אופנוע לשטח, לסחוב ציוד לינה מלא לקמפינג פלוס רשת צל ומקרר לבירות ולאבטיחים. ועוד דבר שלא תדע עד שיהיה לך טנדר: בכל פעם שמישהו מהחברים שלך ירצה להוביל מקרר או יקנה מכונת כביסה ויתקמצן על הובלה, ייפול עליך תיק. אין מה לעשות. אתה החבר עם הטנדר.
לא יודע מי המקור אבל מסכם יפה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
מעניין מאוד ומעורר מחשבה-אבל לדעתי כדאי גם לייצר איזו השוואה, כלומר להציג גם רכב שטח מקביל.
זו הבעייה, שאין...
מי שמחזיק כלים טובים של שנות ה-90/תחילת שנות ה- 2000, שמרו עליהם טוב-טוב ...
אסף... אני נסעתי על טנדרים ששימשו לעבודה ביום יום ולטיולים בשעות הפנאי עוד לפני בערך 20 שנה...
אז נכון שאחרי הרבה זמן המצב והמפרט שלהם השתנה לטובה, אבל זה עדיין לא יהיה בחיים suv או משהו דומה לזה.
כבר ציינו מעליי את הסיבות למה זה לא.
הטנדר האחרון שנסעתי עליו (גם כחלק מעבודה) היה ויגו ידני 2011(אם אני זוכר נכון) של בן משפחה, זוועת עולם שלישי.
הכתבה הזאת נישמעת כמו שיכנוע עצמי למה כן ללכת על טנדר, וכן הוא טנדר, והוא ישאר טנדר שהיעוד שלו לעבוד, עוד לא ראיתי קבלן(זה שעובד, לא זה שמשחק אותה עובד ובא "לפקח")שסוחב בריינג' רובר שלו דליים של צבע, שק בטון, אמבטיות וציוד, ות'כלס רובם כבר עברו למקלט המס הבא- פול סייז.
"כי באמריקה מי שמבין משהו - מגיע בטנדר. ובינינו - גם בישראל. "
זה משפט מפתח בתור התחלה.
ואין שום בעיה עם לשים קניות בארגז. או עגלות ילדים או כל דבר. יש לי 3 ילדים שגדלו לתוך טנדר, ואני לא רואה את עצמי במשהו אחר.
"כי באמריקה מי שמבין משהו - מגיע בטנדר. ובינינו - גם בישראל. "
זה משפט מפתח בתור התחלה.
ואין שום בעיה עם לשים קניות בארגז. או עגלות ילדים או כל דבר. יש לי 3 ילדים שגדלו לתוך טנדר, ואני לא רואה את עצמי במשהו אחר.זיף...
אתה יודע שאני אוהב אותך, שלא לומר מעריץ [emoji6]
אבל את העובדה שהספסל האחורי שלך תמיד עמוס בכמה תיקים שיש לך קבוע ברכב קשה לשנות.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני חושב שהרבה מגיבים כאן מפספסים את העובדה שטנדר הוא STATE OF MIND- והוא הפך בשנים האחרונות להיות ברירת המחדל של קהילות שטח ברחבי העולם. אני מודה שבפעם האחרונה שירדתי מטנדר- טרייטון -נכנסתי לג'יפ שלי ונאנחתי אנחת רווחה עמוקה- אבל אי אפשר להתעלם מעובדה פשוטה: אם תיכנסו למקומות כמו ה EXPEDITION PORTAL אתם תראו שאמריקאים פשוט חיים בטויוטה טאקומה שלהם, למרות שיש להם על המדף גם פוראנר. מדובר באנשים שמבינים את היתרונות של טנדר הרבה יותר טוב מאיתנו ומקבלים בשמחה את היתרונות שלו. מה שכן- בניגוד אלינו, אני כן רואה שהרכבים האמריקאים משמעותית מאובזרים יותר ומיועדים להיות יותר "כמו פרייבט". בלי כוונה להעליב אף אחד, אבל בכל הפעמים האחרונות בהן נהגתי בטנדר יפני שברישיון שלו כתוב שיוצר בתאילנד, הבנתי שכנראה שהפלסטיק הטוב הלך לרכבים אחרים....... הפעם האחרונה שהיתי בארה"ב טרום קורונה היתה במדינת וושינגטון- לא באיזה מאליבו מפונפנת- ושם בשלג בפקק לידך רואים 2 רכבים: סובארו XV וטנדר פורד/טויוטה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שטנדר הוא רכב שפשוט בנוי טוב למי שעושה שטח, מבחינת מקום לציוד. ויותר מזה: אני בשנים האחרונות פחות בקטע של להגיע לסלע ולטפס- ויותר בקטע של לוודא שכולם יאכלו היטב, הציוד יכנס וכו. ואני חושב שטנדר עונה על הצרכים. אני לא המצאתי את זה- בשנים האחרונות יותר ויותר מטיילים בוחרים בטנדרים בגלל שינוי של אופי הטיולים שהופכים ליותר מבוססי מחיה בשטח-או בשם המפונפן "אוברלנדינג". ההבדל היחיד ביני ובין אסף ונמרוד בהיבט הזה (הספציפי הזה) הוא שאני עדיין מתקשה במידה מסוימת להביא הביתה טנדר. (ראיתי את אשתו של אסף בטנדר בתל אביב, קשה לי לדמיין את אשתי נוהגת בהיילקס, נו אופנס). אבל בתכלס-אם אני כעת צריך לבחור ברכב השטח הבא שלי, אני לא רואה שום סיבה לא לקחת לי משהו יחסית מודרני עם נעילה, לסדר סגירה קבועה לארגז, הגבהה ועוד אי אלו תופינים, וליהנות מרכב שטח שיכול בהחלט לתמוך בשהיה בחוץ במשך שלושה ימים.
andy.shaked
23-08-20, 19:48
הנושא הוא בכלל לא טנדר או ג׳יפ, בטח שלא בכתבה הזאת, כל הכתבה הזאת היא למה דווקא הטנדר עדיף וזה אחלה חומר לקריאה.
איפה ההתייחסות לטנדרים full size כמו ראם או פורד שתופסים נתח שוק מכובד, האוסטרלים מתחילים לבנות על ראם בכל המידות והתוצאות יפות מאוד כולל החלפת הארגז ובניית רכב טיולים/מסעות
גם בארצות הברית הראם עובר כל מיני שדרוגים בחברות שונות לדוגמא ave prospector xl
המדען המטורף
ההבדל הקטן שכל עיר וכביש שם הם בגודל מדינת ישראל.
נסה להיתנייד עם פול סייז באיזור מרכזי, שלא לדבר על למצוא חניה.
להחזיק דבר כזה שיהיה בנוי נכון בתור רכב שלישי או נטו לטיולים זה לא כלכלי.
אני רק שאלה/הערה-
ביום יום, כשאתה עושה קניות, איפה אתה שם את השקיות?
כן, בארגז, מה הבעיה בזה?
שהומלס יגנוב לי את השוקו ברמזור?
או אם אתה סתם נוסע לטיול יום עם פקל קפה וצידנית, אתה סתם זורק אותם ככה להיטלטל בארגז?
מי ישמע ברכב רגיל עם תא מטען ריק מלבד פקל קפה או צידנית הם לא מטלטלים מצד לצד?
אם צריך, מקבעים עם רצועה כמו שנקבע בתא מטען כדי שלא יתהפכו והתכולה תתפזר.
ועוד לא דיברנו על גשם ו/או אי היכולת לנעול שום דבר מהציוד כשעוצרים בדרך חזרה מהטיול במסעדה/ארומה/שירותים.
עד כה בעשרים שנה שהטנדר הוא רכב השטח הביתי שלנו, הציוד מכוסה בברזנט, נגד גשם ונגד הסקרן החולף, כולל השארת הרכב בגילה קצרה למסלול רגלי, ובטח ובטח בתחנת דלק/רענון.
אני חושב שהרבה מגיבים כאן מפספסים את העובדה שטנדר הוא STATE OF MIND- והוא הפך בשנים האחרונות להיות ברירת המחדל של קהילות שטח ברחבי העולם. אני מודה שבפעם האחרונה שירדתי מטנדר- טרייטון -נכנסתי לג'יפ שלי ונאנחתי אנחת רווחה עמוקה- אבל אי אפשר להתעלם מעובדה פשוטה: אם תיכנסו למקומות כמו ה EXPEDITION PORTAL אתם תראו שאמריקאים פשוט חיים בטויוטה טאקומה שלהם, למרות שיש להם על המדף גם פוראנר. מדובר באנשים שמבינים את היתרונות של טנדר הרבה יותר טוב מאיתנו ומקבלים בשמחה את היתרונות שלו.
עד כדי כך ש-Jeep הצטרפו לטרנד והציעו את הגלדיאטור.. שהיה בעצם ריבוע של מוצר אפטר מרקט שנוצר מאותו הביקוש.
הטנדר בארצות הברית הוא חלק מתרבות המערב הפרוע, עבודה עם בקר סוסים ו Shut gun שתלוי מאחורי מושב הנהג. זאת גם הסיבה מדוע הטנדרים הם הסגמנט שנמכר במספרים הגדולים ביותר בארצות הברית.
לא מבין את הויכוח.
מי שנכון לו טנדר שייסע בטנדר, ומי שלא - לא.
כל אחד עם סדרי העדיפויות והארגון הפרטי שלו...
אז מה הטעם בכתבה מטעם?
אני רוצה סקר!
לא מבין את הויכוח.
מי שנכון לו טנדר שייסע בטנדר, ומי שלא - לא.
כל אחד עם סדרי העדיפויות והארגון הפרטי שלו...
זה לא, ויכוח אבל יש כאן תגובות לגבי אופי השימוש או מגבלות כסטיגמא בלי ביסוס אמיתי.
זה לא, ויכוח אבל יש כאן תגובות לגבי אופי השימוש או מגבלות כסטיגמא בלי ביסוס אמיתי.התגובה שלי באה אחרי 4 שנים שבהם טנדר היה הרכב היום יומי שלי, והרכב טיולים העיקרי שלי.
במקרה שלי הוא היה עם ארגז סגור ותאי צד. ועדיין.
אני לא מנסה לשכנע שטנדר זה רע. רק מציין את החסרונות כפי שאני רואה אותם.
אני לא הייתי מרגיש בנוח להשאיר את כל החפצים שלי בחנייה של מסעדה בעיר העתיקה בבאר שבע. או לחילופין ללילה באיזו עיר במרכז בדרך חזרה צפונה מטיול.
ולגבי הקניות- בהצלחה עם הקוטג' שעמד שעה וחצי בשמש הקיצית בדרך הביתה...
או הירקות.
או סתם השקית עם הבקבוק שמן זית שנזרקה מצד לצד ונשברה על הנייר טואלט...
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
התגובה שלי באה אחרי 4 שנים שבהם טנדר היה הרכב היום יומי שלי,
תבוא עוד 16 שנה ונדבר שוב.
עם הזמן פרופורציות מסתדרות ביחס לקונספציות.
מה שמשתנה עם השנים הוא ההשלמה שבחיים עושים פשרות.
אולי זה יראה למביט מהצד כאילו שאני מחרחר ריב. אבל לא. זה נכתב בכוונה.
כמה שההודעה הזאת נראית אינפנטילית בעיני מי שבחר שטנדר הוא הרכב שלו,
כך ההודעות של מי שחושב שהדרך שלו היא הנכונה והשאר פשוט עוד לא ראו את האור הן אינפנטיליות בעיני.
אם לכל האנשים היו אותם צרכים ואותם רצונות, כולנו היינו נוסעים בלנדרובר דיסקברי 2004 בצבע זהב.
יאללה, תתקדמו.
הנושא הזה יוכרע בקלפי (סקר) לא בפטפוטי מקלדת.
סקר כבר ביקשתי?
מה שמשתנה עם השנים הוא ההשלמה שבחיים עושים פשרות.
אולי זה יראה למביט מהצד כאילו שאני מחרחר ריב. אבל לא. זה נכתב בכוונה.
כמה שההודעה הזאת נראית אינפנטילית בעיני מי שבחר שטנדר הוא הרכב שלו,
כך ההודעות של מי שחושב שהדרך שלו היא הנכונה והשאר פשוט עוד לא ראו את האור הן אינפנטיליות בעיני.
זה ממש לא העניין של להצדיק בחירה זו או אחרת, זה טיעון טפשי וקצת ילדותי אם אתה צריך חיזוקי סביבה לבחירה מהסיבות הנכונות לך.
העניין הוא בהעלאת בעיות שלא ממש קיימות כבעיה מלבד בתחושה (זה מוטיב שמלווה ברקע חלק גדול מהסקירה של אסף).
אח״כ תעשה בחירה מה שמתאים לך.
אני לא מתכוון לנהל דיון עניני איתך על זה משתי סיבות:
א. אתה וכחן.
ב. נשאלה שאלה בכותרת הכתבה. אם יש אמת אחת מוחלטת לכולם (שאותה קובע אסף) אהלן וסהלן. אם לא, הרי שהעיסוק החברתי כאן (מה אתה/את/הוא/היא/הם הן הייתםבוחרים) מעניין לא פחות. ואין לזה שום צורך להשפיע על החלטה שלי או שלה או שלו או שלך.
סקר!!!
דניאל מאירי
24-08-20, 08:26
יופי של כתבה, כל מילה בסלע (תרתי משמע), בעיני גם הפתרון המושלם, תמיד הייתי עם ארגז סגור,
וקניות הייתי שם במושב האחורי.
טנדר באמת לא מתאים לכל אחד (כמו 3 חדרים בגבעתיים) ויש כאלה שבעינם זו פדיחה להיראות בטנדר, או להגיע לטיול ולהרגיש נחותים מבעלי לנד קרוזר.
לי במקרה יש גם וגם (150), את הלנד קרוזר אני מעדיף למשפחה ולכביש ואת ההיילקס לשטח - הוא בעיני מתאים יותר ויתרונותיו עולים על חסרונותיו.
נהנתי מאוד לקרוא,
דניאל
אני לא מתכוון לנהל דיון עניני איתך על זה משתי סיבות:
א. אתה וכחן.
ב. נשאלה שאלה בכותרת הכתבה. אם יש אמת אחת מוחלטת לכולם (שאותה קובע אסף) אהלן וסהלן. אם לא, הרי שהעיסוק החברתי כאן (מה אתה/את/הוא/היא/הם הן הייתםבוחרים) מעניין לא פחות. ואין לזה שום צורך להשפיע על החלטה שלי או שלה או שלו או שלך.
סקר!!!ממה אתה מתרגש? אסף כתב מאמר דעה. על זה אמרו חז"ל:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200824/e602a5a1a7cd90a0e50472d94ab06315.gif
אני מסכים עם הרבה ממה שאסף כתב. למען ההגינות גם כתבתי שהרכב הבא שלי יהיה כנראה טנדר. אין לי בעיה עם הכתבה (אני לא מסכים עם חלק מהקביעות, אבל כאמור, כל אחד ודעתו).
אבל, אם שאלת שאלה, בוא נראה לאן זורם העדר. אותי זה מעניין.
לעומת זאת,
לא מסכים עם אנשים שאומרים למי שחושב אחרת שהם טועים. בנאדם נסע כמה שנים על טנדר, החליט שזה לא זה, אבל הוא "טועה" כי מישהו אחר נסע יותר שנים? זאת גישה לא עניינית.
טוב שלא דחפו לו גם מקרר ומערכת צרכנים על הדרך.
אני לא זוכר אם כבר ביקשתי או לא...
אפשר סקר?
אני לא מתכוון לנהל דיון עניני איתך על זה משתי סיבות:
א. אתה וכחן.
ב. נשאלה שאלה בכותרת הכתבה. אם יש אמת אחת מוחלטת לכולם (שאותה קובע אסף) אהלן וסהלן. אם לא, הרי שהעיסוק החברתי כאן (מה אתה/את/הוא/היא/הם הן הייתםבוחרים) מעניין לא פחות. ואין לזה שום צורך להשפיע על החלטה שלי או שלה או שלו או שלך.
!
הטחת האשמות ורמיזות לגבי דברים, ברמת הרמה להנחתה, מה שנקרא הפוסל במומו פוסל..
אני לא פסלתי כלום.
התגובה ליונתן הייתה לגבי האמירה על השארת ציוד בארגז פתוח.
מנסיוני הדל ב-20שנות שימוש בטנדר עם ארגז פתוח במקביל לשימוש ברכבים סגורים, המצב שונה, וזה מידע תורם.
לא יותר, לא פחות.
אחרי ההתחממות, בסוף אתה אומר בדיוק מה שכתבתי, איפה זה שם אותך?
אם אתה מרגיש לא בטוח בבחירות האישיות שלך.. אני לא איש מקצוע לפתור התחבטויות נפש.
אני לא אענה לך כי אתה לא קורא מה שאני כותב.
סקר.
סקר כבר ביקשתי?
אתה יכול לייצר סקר בעצמך, יש אפילו מדריך...
אבל תצטרך מהמחשב או מדפדפן בתצורת desktop מהנייד.
כידוע פלטפורמת הפורומים אינה תומכת באפשרות של סקר מהנייד או טאפאטולק.
נשלח מהנייד
אין לי הרשאה.
בפורום כללי אין הרשאה.
בפורום תמיכה טכנית- כן
כן, כנראה רק בפורום של דירוג המעלות יש הרשאה להוסיף סקר.
סליחה על ההטעיה.
נשלח מהנייד
אתה קצת אובססיבי, אבל, בוא נזרום איתך.
מה שאלת הסקר שתשובת ההמונים עליה תעזור לך להרגע?
חנן-ג'יפולוג
24-08-20, 10:41
מראש אני מהמר שהבחירות האפשריות בסקר יפלו אותי ושכמותי לרעה: לא יהיה לי "רכב 4X4 הבא שלך" .
אני על האחרון.
boaz avrahami
24-08-20, 11:12
כמו נדב ש, גם אני נסעתי בטנדר בסוף שנות התשעים תחילת האלפיים.
באותו זמן חלק מכובד מאלו שגילו טנדרים בעשור האחרון, צידדו ונסעו מג׳יפים סגורים.
אם ג׳יפטריפ היה באוויר היה אפשר למצוא שם שרשורים עם פרסםקטיבה מענינת.
לדעתי טנדרים הם פלטפורמה מצויינת.
במיוחד בשנים שזה היה מוכר במס ( וליטר סולר עלה שקל).
כיום כשאין הכרה במס והיתרון היחיד הוא הארגז מלווה בכמה חסרונות כמו אורך וזווית נטישה גרועה יחד עם עלות אחזקה גבוהה אז צריך לחשוב היטב אם זה הרכב הנכון.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני מסכים עם רוב מה שאסף כתב, טנדר מודרני עדיף בשטח על SUV (שעולה פי שניים).
נשארנו עם בעיית היום יום , וסגירת הציוד.
לא מבין למה אף אחד לה העלה פה את הרעיון "הגאוני" של ארגז סגור? למה נתקעתם בברזנט?
לגבי קניות (יונתן),
אני עם טרופר,
מבחינת חום, לשים קניות בבגאז' של רכב שעמד בשמש, זה כמעט כמו ארגז של טנדר.
בכל מקרה את הקניות הרגישות לחום אני זורק במקום של הרגליים של השורה השניה.
כנראה שגם אצלי, הרכב הבא יהיה טנדר, אבל הסידור מאחור יהיה שונה, ובגדול.
@בועז -
לא מבין מאיפה הקביעה שלטנדר יש עלויות אחזקה גבוהות יותר.
לדעתי זה בדיוק הפוך.
אתם כותבים שרכב השטח הבא שלכם כנראה יהיה טנדר - ואכן, אין לכם הרבה ברירה. זיו - אני מנחש שהיית מעדיף לנדקרוזר על פני היילקס אם לא היה כזה הפרש במחיר - או שתפתיע ותגיד שאתה בכל מקרה מעדיף היילקס?
בכל מקרה, זה המצב: פעם היה מבחר גדול של SUV רלוונטיים. היה ונגמר.
איסוזו - הפסיקו למכור SUV לפני 15 שנה. טנדר עדיין יש.
ניסאן - את הSUV האחרון הרלוונטי מכרו בישראל לפני 8 שנים נדמה לי? טנדר עדיין יש.
מיצובישי גמרו למכור פאג'רו לפני שנתיים. טנדר עדיין יש.
יונדאי, קאיה, הציעו בעבר SUV רלוונטיים עם הילוך כוח, בשנים האחרונות כבר לא.
היה פעם גם פורד אקספלורר ראוי - נגמר לפני 10 שנים.
שברולט? בדיחה עצובה.
ססאנגיונג עדיין מציעים משהו.
לנדרובר גמרו עם דיפנדר ודיסקברי רלוונטיים לפני הרבה שנים. אם דיסקברי 3-4-5 רלוונטיים עבור מישהו, סבבה, לא מתווכח.
טויוטה נשארו האחרונים שמציעים SUV גדול עם יכולת שטח.
וכמובן שיש רנגלר אנלימיטד.
ולכן מי שמחפש רכב משפחתי גדול; עם יכולת שטח אמיתית; בן שנים ספורות; בישראל. אין לו ברירה - הוא מתלבט בין לנדקרוזר, לרנגלר, לאחד מארבעת הטנדרים הקטנים שעדיין נמכרים פה. לנדקרוזר ורנגלר שניהם יקרים - כי נגמרה התחרות. זה מה יש.
הטנדרים לעומת זאת זולים יותר בהגדרה, וגם מציעים מבחר גדול ומחיר עוד יותר אטרקטיבי למי שמוכן לוותר על הסמל של טויוטה.
נמרוד,
כתבתי (הודעה לפניך ) -"
טנדר מודרני עדיף בשטח על SUV (שעולה פי שניים)".
ואם תחזור לדיון על הטנדר כרכב שטח, כתבתי גם שם, בדיוק מה שאסף הסביר פה, המבנה של טנדר עדיף מבחינת עבירות, שרידות ותחזוקה.
נשאר דיון פילוסופי אחד, אם לא היה כזה הבדל במחיר, האם הנוחות של ה SUV לא שווה את הנחיתות בשטח.
מבחינתי זו נשארה שאלה תאורטית ולא רלוונטית.
אבל, לדעתי אתה מפקשש את הנקודה (ואת ההערה המקורית שלי שאני חושב שאתה נעול עליה), האם אנחנו מדברים על רכב שטח בלבד???
או על רכב שמשרת אותנו ביום יום, וגם לטיולים?
מאחר וגם אתה וגם אסף משתמשים ברכב גם כרכב יום יומי, פה אני פה פחות נחרץ.
הישיבה הגבוהה, המרווח פנים, הנוחות , לדעתי, SUV מנצח.
דרך אגב, שאתה עושה סקירה של האפשרויות, אנחנו בעצם מנהלים את הדיון של אתמול.
אני לא יודע איך אתה מקטלג את כל הדורות החדשים, אבל נראה לי שבקרוב, זה כבר לא יהיה רק SUV לעומת טנדר.
תתחיל להתפתח קטגוריה סביב \ דומה לרנגלר. זה מתחיל עם דגמים יקרים, אבל כבר היום יש להם חיקויים זולים (הודו), ולדעתי זה יגדל.
מה נפלתם עליי, אסור כבר להיות קבלן חשמל, לגור בדירת 3 וחצי חדרים בגבעתיים ולהיות חמוש בטנדר?:cool:
ולעניין עצמו, מעבר לעברי הקיבוצניקי שהיה מזמן וכלל סי ג'יים למיניהם, אני כבר 20 שנה עם טנדרים(3 עד עכשיו)
הראשון היה עם ארגז סגור והשניים האחרים עם פתוח עם ארגזי כלים נעולים.
הפתוחים לטעמי, הרבה יותר נוחים לי פיזית לצורכי העבודה ומעולם לא נגנב לי ציוד מהארגז למרות שחניתי
במקומות מועדים. הטנדרים משמשים אותי יומיומית לעבודה וגם לטיולים. קניות במושב האחורי או עם הרכב של האישה.
לטעמי ולפחות ממראה עיניים, הטנדרים לא נפלו בעבירות משום לנדקרוזר ממוצע ומבחינת נוחות, הנבארה בודאי וההיילקס
שמחליף אותו ומסתמן כהצלחה לי לפחות יותר נוחים(על בסיס נהיגה בלנדקרוזר 10 ימים באיסלנד)
אגב, הילדים כשהיו עוד ילדים, אהבו אותם מאוד.
לסיכום, לי עקב הצרכים מתאים יותר טנדר וגם אוהב יותר טנדר, אבל עוד 10 שנים? לא יודע, אולי ברונקו משומש
מה עושים עם טנדר אלו שיש להם יותר משלושה ילדים?
Sent using Tapatalk
מה עושים עם טנדר אלו שיש להם יותר משלושה ילדים?
Sent using Tapatalkיש אמריקאים עם שישה מקומות :-)
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אבל, לדעתי אתה מפקשש את הנקודה (ואת ההערה המקורית שלי שאני חושב שאתה נעול עליה), האם אנחנו מדברים על רכב שטח בלבד???
או על רכב שמשרת אותנו ביום יום, וגם לטיולים?
מאחר וגם אתה וגם אסף משתמשים ברכב גם כרכב יום יומי, פה אני פה פחות נחרץ.
הישיבה הגבוהה, המרווח פנים, הנוחות , לדעתי, SUV מנצח.
כל אחד והיום-יום שלו. לשמחתי הנסועה היומיומית שלי אפסית, אין לי פקקים, אין בעיות חניה והאמת שאני כמעט לא רואה כביש :rolleyes:. זה שאסף מסתדר ואפילו מבסוט בלב תל-אביב, ועם נסיעה יומיומית משמעותית, זה באמת מעניין, אבל הי, זה עובדה. או עובדה אלטרנטיבית.
דרך אגב, שאתה עושה סקירה של האפשרויות, אנחנו בעצם מנהלים את הדיון של אתמול.
אני לא יודע איך אתה מקטלג את כל הדורות החדשים, אבל נראה לי שבקרוב, זה כבר לא יהיה רק SUV לעומת טנדר.
תתחיל להתפתח קטגוריה סביב \ דומה לרנגלר. זה מתחיל עם דגמים יקרים, אבל כבר היום יש להם חיקויים זולים (הודו), ולדעתי זה יגדל.
אינשאללה.
שתי האגורות שלי -
כל השרשור הזה נסוב סביב השוק המעוות והמצומצם בארץ הקודש של רכבי כביש שטח בעלי יכולת שטח של ממש.
לצורך הדיון לגבי העדפה האמיתית של חובבי טיולי השטח ברכב בארץ אם היינו מוציאים מהמשוואה את נושא המחיר יעני אם מחיר של לנדקרוזר ארוך ו/או רנגלר ארוך החל משנת 2017 והלאה (לצורך הדוגמה) היה בערך זהה למחיר הטנדרים הקטנים מאותו השנתון האם למי שהוא כאן יש ספק מה היו בוחרים רוב רובם של הצרכנים כולל חלק מחברי האתר שכרגע בעד הטנדרים??
"שוק מעוות ומצומצם בארץ הקודש"... זו המציאות. תוציא מהמשוואה לא רק את המחיר אלא גם את הקודש, אז בכלל יהיה מעניין [emoji16]
שלמה,
תסתכל בתור נקודת ייחוס על אוסטרליה.
שם יש גם וגם, והטנדרים מככבים.
וזה לא שהם זולים יותר, טויוטה לנדקרוזר טנדר סדרה 70 (79) הוא רכב מאד יקר ומאד פופולרי שם.
תרשו לי לשתף קו מחשבה אחר....
אולי הטנדר הוא מאצואיסטי "גברי", רכב של פועלים.
והSUV היא רק ואריאצייה מגודלת יותר של משפחתומטית?
ולכן, הנטייה של הגברים היא לטנדר?
אין באמור לעיל לפגוע באף נהג/ת SUV או נהג/ת טנדר.
[emoji848]
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תביא את הלנדקרוזר 70 במחיר של טנדר, הולך
אבל היותר יקר שם לדעתי הוא יחסי ותואם את ההשתכרות.
כאן היותר יקר הוא 250,000 הבדל, וזה כמו לקנות עוד טנדר שיהיה ספייר
הטנדר הקלאסי זה פורד f150 חד קבינה משנות ה 80, עם רובה ציד תלוי מעל החלון האחורי, 2 רדנקים עם בגדים מנומרים, כובעי קסקט צבאיים, זקנים עבותים ושלל קעקועים, עומדים בתחנת דלק על כביש צדדי בחור שכוח אל היכן שהוא ביוטה, במקום כזה שאם בא לך לתדלק אתה פשוט ממשיך הלאה...
לטנדר כזה לא הייתי מתנגד כמובן ללא הברנשים הנלווים.
כל שאר החיקויים היפנים מעוררים לי אסוציאציות של דעש או של רכב של גננים.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
משעשע איך כל אחד מגן על ערמת הברזלים שלו.
Sent from my H3123 using Tapatalk
נראה שהשורה התחתונה כאן היא שמרבית הכותבים בשרשור הזה רוצים טנדר. לחלק כבר יש והשאר בהכחשה ונראה שקשה להם עם זה.
וואלה, לרגע התחלתי להאמין שטנדר טויוטה קצוץ פגוש טוב יותר בשטח מה 110 המיתולוגי.
דורון, מככבים ייתכן סטטיסטיקה מה יש יותר נניח באוסטרליה לא ידועה לי ולך?
חוץ מזה ארצות הברית ואוסטרליה אלו מדינות ענקיות עם אזורים כפריים, עיירות קטנות ,חוות וכו' - אלו מקומות שבהן באמת זקוקים לטנדרים שהם גם דו"ש לשטח ומכאן הפופולאריות של תצורת הטנדר שם.
אבל מי שמתגורר בסביבה עירונית מובהקת ומחפש רק רכב עם יכולות שטח של ממש פחות ייטה לבחור בטנדר גם אם זה בארה"ב או באוסטרליה...זו הערכה או תחושה שלי ולא מידע מבוסס על נתונים סטאטיסטיים.
אבסולוטית בארהב זה מספרים, לא תחושה.
באוסטרליה אסף ציין שזה מכירות, לא תחושה.
https://www.businessinsider.com.au/best-selling-new-cars-trucks-suvs-2019-2019-8
https://www.tonywhitegroup.com.au/10-best-road-vehicles-available-australia-2017
https://practicalmotoring.com.au/car-advice/top-5-4x4-bush-wagons-new-used/
גם טנדרים פולסייז הם אופציה עבור מי שרוצה להישאר בשטח ברכב מודרני.
הם משלבים בין נוחות ופאר של ה-SUV הכי מפונפנים, ומציעים יכולת נשיאה, העמסה ואחסון יותר משל כל הטנדרים שיש בהיצע.
החסרונות שלהם ברורים:
1. לא מתאימים למי שמבלה הרבה מזמנו בעיר. קשה להסתדר בחניות.
2. אחזקה גבוהה ולכן מתאים רק לעוסק מורשה או חברה (מזדכים על הבלו, מוכר מלא, אין שווי שימוש)
3. בשטח לגודל יש לעיתים חסרונות (בעיקר בעליית מדרגה רחבה ובודדת ואז רוחק הסרנים בא לרעת הרכב) ולעיתים יתרונות (בעיקר במעלות טחונים ששם הגלגלים לא ממוקמים איפה שכל האחרים כבר חפרו)
מעבר לזה - הכל יתרונות.
אחרי 15 שנה על ג'יפים אני עברתי לפני 3 שנים לדודג' ראם והיום נוסע בפורד אף 250.
כולם (פורד, דודג', סילברדו) מעולים, כולם מפוארים, כולם חזקים ומהירים, וכולם מרווחים.
וגם זולים..
240 אלף שח לדגם המפואר, ובסביבות 200 אלף ש"ח לדגם הפשוט.
בהצלחה!
גם טנדרים פולסייז הם אופציה עבור מי שרוצה להישאר בשטח ברכב מודרני.
הם משלבים בין נוחות ופאר של ה-SUV הכי מפונפנים, ומציעים יכולת נשיאה, העמסה ואחסון יותר משל כל הטנדרים שיש בהיצע.
החסרונות שלהם ברורים:
1. לא מתאימים למי שמבלה הרבה מזמנו בעיר. קשה להסתדר בחניות.
2. אחזקה גבוהה ולכן מתאים רק לעוסק מורשה או חברה (מזדכים על הבלו, מוכר מלא, אין שווי שימוש)
3. בשטח לגודל יש לעיתים חסרונות (בעיקר בעליית מדרגה רחבה ובודדת ואז רוחק הסרנים בא לרעת הרכב) ולעיתים יתרונות (בעיקר במעלות טחונים ששם הגלגלים לא ממוקמים איפה שכל האחרים כבר חפרו)
מעבר לזה - הכל יתרונות.
אחרי 15 שנה על ג'יפים אני עברתי לפני 3 שנים לדודג' ראם והיום נוסע בפורד אף 250.
כולם (פורד, דודג', סילברדו) מעולים, כולם מפוארים, כולם חזקים ומהירים, וכולם מרווחים.
וגם זולים..
240 אלף שח לדגם המפואר, ובסביבות 200 אלף ש"ח לדגם הפשוט.
בהצלחה!וצריך רשיון ג'
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אני מטיל לפעמים עם נהג שיש לו סילברדו, לטיול שטח, זה ברוך אחד גדול.
צריך לחשוב על כל מסלול מראש, ולברר פינה פינה..... ואח"כ בשטח, כל הזמן כיוונים.
וכן, זה רכב נח, אבל לא באמת רכב לטיולי שטח.
חפשו פה באתר(לא זוכר כבר באיזה שרשור שמתי את זה) ותראו שגם דודג' ראם ארוך סטנדרטי מטייל בשטח בלי בעיה, עשה איתי את נחל נקרות ועוד מסלולים כבר ב 2013.
חפשו פה באתר(לא זוכר כבר באיזה שרשור שמתי את זה) ותראו שגם דודג' ראם ארוך סטנדרטי מטייל בשטח בלי בעיה, עשה איתי את נחל נקרות ועוד מסלולים כבר ב 2013.
אתה לא יכול להגיד שאין שום בעיות עבירות לכלים האלו.
ראיתי אותם מתיישבים/מתקשים מאד ביותר מקומות שרכב ״רגיל״ עובר, מאשר עוברים במקומות שרכב במימדים רגילים לא עובר.
לא אמרתי שאין בעיה, ברור שיש להם מגבלות, אמרתי שהם יכולים לטייל ברוב המקומות, לא צריך להנדס מסלולים.
אני מתכנן להשאיר את ה ד2 (אגב במצב פנטסטי) ובנוסף לקנות היילקס חד קבינה, ארגז מעל לגלגלים ולזוודו כרכב טיולים/ מסעות סולידי לזוג עם אפשרות לשינה בקפסולה ממוזגת.
לא חושב שבמיבחר שקיים בארץ ניתן למצוא רכב בשל יותר מההיילקס.
נקרות זה לא חוכמה.
אבל קח אותו 5 ק"מ הצידה לח. קצרה למעלה, ותראה איך מעבר שכולם עוברים בלי לחשוב, הוא משפשף את הבטן.
תעלה את מעלה נח, ותמשיך בכחול לעבר נחל טרף, החצי ק"מ הראשון, תראה איך הוא סובל.
תרד מכביש 10 לנחל אלות, תעשה את נחל אלות, ופתאום תראה שהמפלצת מעקבת אותך יותר מגראנד וויטארה 2014.
וכל אלו, רק מהטיולים האחרונים ושליפה מהזכרון.
אנחנו מטילים לאט, בהשוואה להרבה פה, מאוד לאט, ובכל פעם שהסילברדו מצטרף, זה יותר לאט ואני בלחץ עם התכנון ועם הקצב.
תמיד החשש איפה הוא הולך להתיישב.
מה לגבי רישוי?
האם זה לא מוגדר כרכב מסחרי ברישיון? האם יש נפקות לענייני טסט וכו'?
נקרות זה לא חוכמה.
אבל קח אותו 5 ק"מ הצידה לח. קצרה למעלה, ותראה איך מעבר שכולם עוברים בלי לחשוב, הוא משפשף את הבטן.
תעלה את מעלה נח, ותמשיך בכחול לעבר נחל טרף, החצי ק"מ הראשון, תראה איך הוא סובל.
תרד מכביש 10 לנחל אלות, תעשה את נחל אלות, ופתאום תראה שהמפלצת מעקבת אותך יותר מגראנד וויטארה 2014.
וכל אלו, רק מהטיולים האחרונים ושליפה מהזכרון.
אנחנו מטילים לאט, בהשוואה להרבה פה, מאוד לאט, ובכל פעם שהסילברדו מצטרף, זה יותר לאט ואני בלחץ עם התכנון ועם הקצב.
תמיד החשש איפה הוא הולך להתיישב.
דודג' ראם עשינו את דרך הבשמים, קצרה, נקרות כולל המדרגה דאז(לא מה שהיום), ערוד...
לדעתי הדודג' והפורד קצת יותר קשוחים מהסילוורדו בזכות סרן קדמי חי. בסילוורדו חוץ מהפרונט שלא משהו גם הזווית בטן שזוועה ומיכל אוריאה נמוך מאוד.
לפני שנתיים קניתי ניסאן נבארה חדש (2018)
ואני מאוד מרוצה ממנו בכביש ובשטח
https://www.motoring.com.au/toyota-hilux-sr5-2020-video-review-125864/
מזכיר מאוד SUV...פשוט הוא כבר לא אבל מפנק וחזק, כן. בהחלט אופציה טובה ל SUV עם תוספת Utilities...
אני מתכנן להשאיר את ה ד2 (אגב במצב פנטסטי) ובנוסף לקנות היילקס חד קבינה, ארגז מעל לגלגלים ולזוודו כרכב טיולים/ מסעות סולידי לזוג עם אפשרות לשינה בקפסולה ממוזגת.
לא חושב שבמיבחר שקיים בארץ ניתן למצוא רכב בשל יותר מההיילקס.
מה אורך הארגז בהיילקס חד קבינה? מספיק ארוך לשינה?
תלוי באורך שלךhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200828/0b7178d7c30c581ab9154484cb32e945.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200828/70174e49ab1508e4ff6e554954cbe705.jpg
קבינה וחצי זה מגניב,
יש מקום לקחת את המושב אחורה, יש מקום לקניות ושאר תיקים וכל מיני דברים שכדאי שיהיו במרחק יד.
ועם דלת פתוחה, יש מעל 2 מטר משטח ישר.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
ובחלק מהדיגומים יש גם ספסל עינויים שמאפשר הסעת ילדים.
זה לא שונה בהרבה מבוסטר של ילדים.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8669117/How-utes-Australias-new-luxury-car-Toyota-releasing-new-HiLux-week-new-Isuzu-D-MAX.html
אסף.
ראיתי היום מובילית עמוסה היילקסים חדשים עושה דרכה צפונה. הגריל חדש, הגלגלים חדשים (יפים). אבל עדיין כולם בצבע לבן.
סיכוי טוב שהם בדרך לשחיטה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שחיטה ותחפושת התכוונת?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מצרף כתבה מ 2019 על עלות אחזקת טנדר היילקס חדש ( להערכתי מדובר בנסועה חודשית של 3000 קמ).
"עבודה יקרה: כמה עולה להחזיק טנדר חדש בישראל?
טויוטה היילקס תא כפול 2393 סמ"ק אוט' דיזל 4*4
מחיר: 255,900 שקלים
עלות אחזקה לשנה: 98,909 שקלים
8,242 שקלים: זה גובה ההוצאה החודשית שכרוכה באחזקת הרכב. על פי החישוב, מידי חודש מתכלים באופן רעיוני מכיסו של בעל הרכב 3,806 שקלים בגין ירידת ערך הרכב. בנוסף, בחישוב חודשי, הוא משלם 252 שקלים בגין הרישיון השנתי, 817 שקלים בגין תיקונים וחלפים לרבות הוצאות נוספת עבור ביטוח וצמיגים. ומה לגבי הוצאות הדלק? 2,038 שקלים. סך הכל, עלות האחזקה השנתית מגיעה ל 98,909 שקלים או במילים אחרות – 2.47 שקלים לכל קילומטר. היות ומדובר על רכב מסחרי, 45% מהוצאות הרכב מותרות לניכוי לצורכי מס הכנסה ושני שליש מהמע"מ."
17% בשנה ירידת ערך? להיילקס? איפה קונים רכב בן 3 ממוכר שמאמין לשטויות האלה?
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
ירידת הערך שצוינה בכתבה גדולה ממה שמצוין במחירון של יד 2. מי ששוקל רכישת טנדר היילקס חדש שייערך לירידת ערך ב 3 השנים הראשונות של כ 30% שווה ערך ל 70000 שח או 2000 שח לחודש.
טנדר
אוקיי, טנדר. שם עצם ממין זכר, שבדיוק כמו הטרקטור והג'יפ נועד לייעל עבודה פיזית. לשנע, להתלכלך, להוביל, לגרור. אם לא שיחקת בבובות בילדותך...
לא יודע מי המקור אבל מסכם יפה.
https://m.ynet.co.il/Articles/4415593
לפי מה שאני רואה פה במאמר שמצוין, אם אני רוצה לעבור מגרנד ויטרה 2010, להאנטר 2011 לשימוש פרטי אני צפוי להכפיל את הטסט ולשלש כמעט את עלות הטיפולים השנתית שלי? זה הסדר גודל של "מחיר" המעבר?
לפי מה שאני רואה פה במאמר שמצוין, אם אני רוצה לעבור מגרנד ויטרה 2010, להאנטר 2011 לשימוש פרטי אני צפוי להכפיל את הטסט ולשלש כמעט את עלות הטיפולים השנתית שלי? זה הסדר גודל של "מחיר" המעבר?אתה מתייחס למאמר שציין davidl?
כן, הגרנד ויטרה שלי נפחה את נשמתה בתאונה ושמתי לב שיש לא מעט הנטרים שנכנסים לי בתקציב לרכב חדש, אבל העלויות האלו נשמעות כמו משהו די מרתיע.
כן, הגרנד ויטרה שלי נפחה את נשמתה בתאונה ושמתי לב שיש לא מעט הנטרים שנכנסים לי בתקציב לרכב חדש, אבל העלויות האלו נשמעות כמו משהו די מרתיע.קח בחשבון ירידת ערך של כ10 אחוז בשנה, לכל היותר. ביטוחים ואגרות - סביב ה10000 בשנה, ואחזקה הכל כולל הכל לרכב שעושה טיפול ל כל 10000 קמ נוסע 30000 שנתי - ממוצע של 7000-8000 בשנה.
כל זה לפני דלק.
אם לא תעשה מקיף תחסוך די הרבה. אם תיסע מעט תחסוך המון.
המספרים נכונים לכל רכב שטח דיזל בגודל הזה - פחות או יותר. ההבדל בין המותגים השונים הוא בשוליים - בירידת הערך בעיקר. כשזה רכב חדש זה הופך להיות משמעותי. לרכב בן עשור ההפרש זניח.
אסף.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, תודה רבה על הסדר במספרים!
משום מה אני לא רואה מאמר שדויד ל פרסם.
משהו מעניין או שאפשר לדלג.
קח בחשבון ירידת ערך של כ10 אחוז בשנה, לכל היותר. ביטוחים ואגרות - סביב ה10000 בשנה, ואחזקה הכל כולל הכל לרכב שעושה טיפול ל כל 10000 קמ נוסע 30000 שנתי - ממוצע של 7000-8000 בשנה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
המספרים שציינתם הם טיפול + ביטוח + רישוי?
אני מניח שלא, אז מה רק אחזקה?
נראה לי הגזמת, אולי במוסכי יבואן.... אבל לא באחזקה עצמאית
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
יש לי פירוט מלא של ההיילקס שלי 5 שנים אחורה.
כל טיפול מתחיל ב600 שקל פילטרים ושמן. אם זה טיפול 40000 העלות כפולה. פעם בשנתיים צמיגים. פעם בשלוש מצבר. לפעמים בולג'וינטים לפעמים בוקסות, לפעמים נשפך בולם ובשנה אחרת אלטרנטור או מצמד. ציריות כל ארבע חמש שנים... מזרקים... שלא יהיה במשמרת שלך.
בקיצור אלו העלויות. של רכב שנוסע.
במוסכים - טיפול זה בין 1500 לטיפול 10000 ל 3000 לטיפול 40000 אם הכל בסדר...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מחירי מוסכים אני מכיר טוב, צרוב לי חזק חזק מחירי עלות הטרופר, שנסע 30 אקמ ויותר בשנה.
אבל לפניו היה לי בופאלו 97 שהיה בן 7 כשהיה אצלי, וגם אם תחשבו את עלות יישור הקו במתלה הקדמי, לא עלה כזה סכום בכמה שנים שהיה אצלי (לא זוכר כמה).
ופרקתי גיר להחליף מיסבים וגלגלי סנכרון (לא זוכר את שמם המקצועי, סלחו לי) ולא הגעתי לכאלה סכומים (אבל הכל לבד, בלי מוסך).
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
כנראה שאז הכל היה יותר זול....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
וגם יותר פשוט טכנולוגית.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מכיוון שאני חושב על טדר בתור מחליף אבל זוגתי לא כל כך זורמת על טנדר אני שוקל לבדוק אם מקום העבודה יזרום איתי על דלקן לרכב ואז הטנדר עובר להיות הרכב היומיומי של מה שאומר 35000 ק"מ בשנה!!!
לקחתי בחשבון 4500 ביטוח חובה + ג
8000 ש"ח הוצאות של שני טיפולים (כולל צמיגים, מצבר והכל במומצע לשנה)
1500 ש"ח טסט
יוצא 14000 ש"ח. יכול לעבוד
GodsFather
09-09-20, 23:09
תבדוק גם שהסידור עם העבודה לא פוגע לך בהפרשות וכן שאין מיסוי מוגדל ואז הנטו שלך יצטמצם... מניח שחישבת את זה אבל לפעמים זה לא מאד שקוף
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תבקש סימולציית שכר.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
טנדר
אוקיי, טנדר. שם עצם ממין זכר, שבדיוק כמו הטרקטור והג'יפ נועד לייעל עבודה פיזית. לשנע, להתלכלך, להוביל, לגרור. אם לא שיחקת בבובות בילדותך, כנראה שאתה רוצה טנדר. זה בכלל לא משנה שאין לך ערימות חציר או שקי מלט להוביל בו במהלך השנה. לכן החוק הראשון לענייני טנדרים אומר ככה: מאחורי הצילון במושב שליד הנהג לא תמצא לעולם מראת איפור קטנה.
כן, גבר רוצה טנדר. זה פשוט טבוע בנו, גם אם אנחנו גרים בדירת שלושה וחצי חדרים בגבעתיים ועובדים במקום שמנצל רק את כוח העבודה שיש לנו בין האוזניים. אבל איך נדע אם טנדר זה משהו שאנחנו רוצים או משהו שאנחנו אשכרה צריכים? כאן בא לסייע החוק השני לענייני טנדרים: אם הדבר הראשון שעולה לך בראש זה איפה תחנה אותו, אתה לא צריך טנדר.
מי שצריך טנדר עושה דברים אמיתיים: בונה, מקים, משפץ, נוטע, כורת. גברים של טנדרים לא מפחדים מעבודה בשמש, לא מתביישים להסריח מזיעה, לא בוחלים בנסיעות ארוכות או בהעמסה של דברים יותר כבדים מלאפה עם הכל לארוחת צהריים. בהפסקות הקפה שלהם הם עושים לעצמם שחור קטן, לא מזמינים הפוך גדול עם חלב דל שומן.
אבל טנדר טוב הוא לא רק כלי עבודה: הוא גם גישה בלתי מוגבלת למרחבים. הוא בא עם ערכת קפה בארגז ועם מחצלת שאפשר לפרוש בצל, הפח שלו מצופה תמידית באבק הצהוב של הנגב או בלבן של דרכי הכורכר, מציג ריקושטים מבוץ אדמדם של פרדסים או מאדמה שחורה בשדות העמק. אתה לא לוקח טנדר לרחיצה פעם בשבוע אלא מנקה אותו פעם בשנה בזרם המים החזק של הגרניק. אם אתה לא יודע מה זה גרניק, אז עזוב אותך מטנדרים.
טנדר נועד למי שמבחין בין קלמפה לקלמרה, שיודע מהו גרונג ומהי מופה, שתוך כדי שיחה מסוגל לשרטט לך בשתי אצבעות ושני אגודלים שנצמדים זה לזה עיגול בקוטר חמישה צול איזה צינור שהוא לא מצליח למצוא בבלגן שיש לו מאחורה בארגז. טנדר מאפשר לך להוביל אופנוע לשטח, לסחוב ציוד לינה מלא לקמפינג פלוס רשת צל ומקרר לבירות ולאבטיחים. ועוד דבר שלא תדע עד שיהיה לך טנדר: בכל פעם שמישהו מהחברים שלך ירצה להוביל מקרר או יקנה מכונת כביסה ויתקמצן על הובלה, ייפול עליך תיק. אין מה לעשות. אתה החבר עם הטנדר.
לא יודע מי המקור אבל מסכם יפה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
צודק! כבר 3 שנים אני עם טנדר וכל מה שהעתקת והדבקת פה נכון חוץ מלשרטט קוטר 5 צול עם הידיים ועוד שהאצבעות יגעו אחת בשניה. אשכרה ניסיתי עכשיו, מי שמצליח לעשות יותר מארבע צול שיפנה אלי, אני צריך זוג נוסף של ידיים גדולות עובדות יחד איתי
https://m.ynet.co.il/Articles/4415593
הכתבה הזו מספיק מבדרת כדי שנעדכן את הלינק שלה שנשבר
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/4415593
רק אומר השילוב של גבר, כלב וטנדר אולי מבדר וסקסי בכתבות ובסרטים אבל במציאות הובלת כלב בארגז טנדר פתוח בכביש או בשטח זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות- פשוט מסוכן לכלב מבחינה בריאותית (כן הוא נהנה מהריח אבל לא בנוי לעמוד במשבי רוח ואבק של המהירות בה נוסע טנדר) דלקות עיניים אוזניים זו אופציה ממשית וסבירות גבוהה בתנאי נסיעה כאלו.
חום הקיץ במדבר בארגז טנדר פתוח לכלב שכל ויסות החום שלו מתמצא בשירבוב לשון....נו שויין...
קפיצה מארגז טנדר בכלל סיכון מטורף לכלב או לסביבה. בעיקר בכביש.
ועוד ועוד....מבחינתי כמי שמאד אוהב כלב שמלווה אותי בנסיעות בכלל ובעיקר בטיולי שטח בפרט - הכלב נוסע רק בתא הנוסעים!!!
https://amzn.to/3ETlNqO
מי שרוצה לדאוג לכלב שלו ישקיע בזה, כמובן.
אסף.
רכב השטח הבא שלך, שילוב של ג'יפ וטנדר
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250513/b78385cdc82ada419391c08be70d4b0e.jpg
תגידו, באירופה יש חוק להסיע כלב בתוך תא /כלוב ייעודי?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.