צפייה בגרסה מלאה : פסי טפלון במקום מסילות
היי
מתחיל לתכנן לבצע זיוד לרכב
ראיתי שהיום יש כאלו שמרכיבים פסי טפלון במקום מסילות
יתרונות חסרונות לעומת המגירות
תודה
יתרונות חסרונות לעומת המגירות
תודה
אני מניח שהתכוונתי לעומת מסילות (לא לעומת מגירות).
יתרונות
- מרוויחים עוד שטח מנוצל (מסילות גובות כמה ממ מכל צד.
- מחיר
- פשטות
חסרונות
- לא ניתן לשלוף את המגירות לכל אורכן.
- אולי צריך להפעיל יותר כח הפתיחה וסגירה של מגירות עמוסות
- לא מתאים כאשר יש מספר מגירות אחת מעל השניה
בטח יש עוד...
נשלח מהנייד
מכיר את היישום הזה.
עובד לא רע.
רגיש ללכלוך.
במבנה צריך להחליט מה עוצר/מחזיק את המגירה .
אם אתה בונה הכל מעץ עם פורמייקה ועליה פסי טפלון- נשמע פתרון טוב.
אני מניח שהתכוונתי לעומת מסילות (לא לעומת מגירות).
נשלח מהנייד
אכן... פיספסתי את העריכה
מכיר את היישום הזה.
עובד לא רע.
רגיש ללכלוך.
במבנה צריך להחליט מה עוצר/מחזיק את המגירה .
אם אתה בונה הכל מעץ עם פורמייקה ועליה פסי טפלון- נשמע פתרון טוב.
לכלוך זו בעיה
דווקא ראיתי שמחזיקים מגירות עם משקל רב
יש לינק לרכישה ?
אצלי מגירת אלומיניום שיושבת על משטח אלומיניום, משקלים ציוד כמה קג טובים.
כמה לחיצות גריז בין המגירה והמשטח והעסק נע הרבה יותר בקלות.
זה ממש לא קלות של מסילה, אבל הרבה יותר קל מאשר מתכת על מתכת יבשה.
אני משחק עם פסי טפלון פה ושם. קח בחשבון שדבקים לא נתפסים משהו לחומר הזה. אם אתה תופס את הפס עם ניטים או ברגים צריך לשקע את הראשים של הברגים בפס כדי שלא יפריעו
יונימוג אדום
24-08-20, 22:32
למה כל התיסבוכת הזאת ?
מסילות "גונבות" 12 מ"מ מכל צד - זה ניקרא הרבה?
זוג מסילות איכותיות באורך 70 ס"מ עלו לי 80 ש"ח ובכל מגירה התקנתי מסילות כפולות , אבל - פשוט תענוג הפתיחה והסגירה בכל זווית שהרכב נמצא .
מה שיחסוך המון מקום זה - בניית המגירות מאלומיניום ולא מעץ !
לא חושב שיש הבדל כל כך גדול במחיר שמצדיק בנייה מעץ עבה וכבד לעומת אלומיניום 3מ"מ למשל .
כל מערכת המגירות שבניתי - רוחב 450 מ"מ , גובה 580 מ"מ ועומק 580 מ"מ ( שתי מגירות ומארז ) עלו לי כולל חומר כיפוף והלחמה וכן כל הפירזול כולל מסילות ( 4 זוגות ) - סביב 1500 ש"ח , מה שנישאר לי לעשות הוא למקם את המסילות ( מצריך מחשבה וסבלנות ) ולחבר לרצפת הג'יפ .
אני די בטוח שלבנות מעץ ( נניח רק 12מ"מ ) יהיה הרבה יותר מורכב וכבד וכן "יגנוב" חלל איכסון .
גם החומר עולה כסף ( קצת יותר זול ) והשרידות של מגירות כאלו - לא מזהירה .
אילן
למה כל התיסבוכת הזאת ?
מסילות "גונבות" 12 מ"מ מכל צד - זה ניקרא הרבה?
זוג מסילות איכותיות באורך 70 ס"מ עלו לי 80 ש"ח ובכל מגירה התקנתי מסילות כפולות , אבל - פשוט תענוג הפתיחה והסגירה בכל זווית שהרכב נמצא .
מה שיחסוך המון מקום זה - בניית המגירות מאלומיניום ולא מעץ !
לא חושב שיש הבדל כל כך גדול במחיר שמצדיק בנייה מעץ עבה וכבד לעומת אלומיניום 3מ"מ למשל .
כל מערכת המגירות שבניתי - רוחב 450 מ"מ , גובה 580 מ"מ ועומק 580 מ"מ ( שתי מגירות ומארז ) עלו לי כולל חומר כיפוף והלחמה וכן כל הפירזול כולל מסילות ( 4 זוגות ) - סביב 1500 ש"ח , מה שנישאר לי לעשות הוא למקם את המסילות ( מצריך מחשבה וסבלנות ) ולחבר לרצפת הג'יפ .
אני די בטוח שלבנות מעץ ( נניח רק 12מ"מ ) יהיה הרבה יותר מורכב וכבד וכן "יגנוב" חלל איכסון .
גם החומר עולה כסף ( קצת יותר זול ) והשרידות של מגירות כאלו - לא מזהירה .
אילן
אילן
לא עניין כספי עניין של כדאיות התקנה לבד , יותר קל לשים פסי טפלון לדעתי..
ברור שלעבור למגירות אלומניום זה כדאי ,אבל כאן נכנס עניין הכספי ועבודה של בעל מקצוע - לא אוהב ..
האם יש סתירה של מגירות אלומיניום יחד עם פסי טפלון ?
יונימוג אדום
25-08-20, 17:37
תעשה מה שבא לך - לי אין שום בעייה בנושא .
דבר איתי עוד שלוש שנים ( ופעמיים נפילת המגירה העמוסה על הרגל ) ואז תודה שצדקתי .
אינני מדבר ללכת לסדנה לשם ייצור מגירות !!!
ניתן ללכת למפעל כיפוף פחים ולהזמין את כל החומר - חתוך , מכופף ומולחם , נשאר להתקין מסילות ( ולא פסים ) עם מעצור מתאים , וכן להתקין מנעולי סגירה למגירות .
מי שמעוניין בייעוץ אשמח לעזור .
אני הזמנתי את החומר אצל - אייל עובדיה כיפוף פחים .
אילן
גם בלי מסילות, אין בעיה לתכנן מעצור כדי שהמגירה לא תיפול עליך.
כן, זה מונע ממך לפתוח אותה עד הסוף.
גם מסילות מתפרקות, במיוחד אלו שזמינות בארץ... ולא צריך לחכות 3 שנים.. מספיק 3 טיולים גם מהסדנה הנחשבת ביותר.
ממה שהבנתי הרוב המוחלט של המסילות הזמינות בארץ הן של מטבח בכלל.
כשאתה מדבר על נפח של 12מ"מ למסילה... זה לא מדויק.. זה מגמתי מאוד להציג זאת כך.
מסילה בכל צד זה 24ממ.. 2.5סמ בקירוב לכל גובה ואורך המגירה. מוזמן לחשב את הנפח ולפרסם כאן.
אני קניתי לאחרונה מסילות מאוסטרליה, עובי כל אחת 19ממ. לעומס גבוה כמובן.
המחיר והמשקל בהתאם...
דיברת על כך שהעץ כבד...אז אני פה להזכיר שלמסילות יש גם משקל לא מבוטל לעומת טפלון או סתם פורמייקה.
ומעבר לעלויות...העץ וטפלון ידידותי יותר לבנייה.. באופן גורף.
זה שהמגירה לא מקובעת...יש שכתבו על כך כחיסרון אבל אני רואה בזה גם יתרון, היכולת לשלוף את המגירה לגמרי מהרכב.
ולמרות מה שכתבתי אני הלכתי על תכנון מאלומיניום ומסילות...
כל אחת מהאופציות טוב סהכ.. עם יתרונות וחסרונות בהתאם בשימושים/משקלים ובתקציב.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
גם בלי מסילות, אין בעיה לתכנן מעצור כדי שהמגירה לא תיפול עליך.
כן, זה מונע ממך לפתוח אותה עד הסוף.
++
בנוסף, מגירות אלומיניום ניתן לבנות לבד עם ניטים.
עבודה מאד פשוטה, וזולה יחסית לסט בנוי.
ניטים עולים שקלים בודדים, והעלות האמיתית היא הפחים.
ממליץ על מסילות ממוסבות , אני לא הייתי חושב על פתרון אחר. צריך לקחת בחשבון שהמסילות רגישות לאבק וכדאי לבנות את הארגז כך שהפנל הקדמי של המגירה במצב סגור יאטום את הארגז ככל האפשר מפני כניסת אבק.
אצלי מותקנות מסילות H.D למשקל 100 קג (זוג) והן עובדות מצוין מעל לעשור הן תומכות בזוג מגירות ברוחב 47 ס"מ ובעומק 80 ס"מ כ"א. המסילות נקנו ממחם קשיחים בראשון לציון .
בהיבט של ניצול מקום בהחלט עדיף לייצר מחומר דק ככל האפשר.
ממליץ על מסילות ממוסבות , אני לא הייתי חושב על פתרון אחר. צריך לקחת בחשבון שהמסילות רגישות לאבק וכדאי לבנות את הארגז כך שהפנל הקדמי של המגירה במצב סגור יאטום את הארגז ככל האפשר מפני כניסת אבק.
אצלי מותקנות מסילות H.D למשקל 100 קג (זוג) והן עובדות מצוין מעל לעשור הן תומכות בזוג מגירות ברוחב 47 ס"מ ובעומק 80 ס"מ כ"א. המסילות נקנו ממחם קשיחים בראשון לציון .
בהיבט של ניצול מקום בהחלט עדיף לייצר מחומר דק ככל האפשר.
מסילות (כנראה זהות) של מחם מותקנות אצלי בארגז פתוח של טנדר זו השנה השביעית.
רואות אבק ולכלוך, הן אכן לא מתגלגלות חלק כמו ביום הקנייה אבל אני לא יכול להגיד שהן רגישות לאבק או לכלוך.
ולעניין.
איפה ניתן לקנות פסי טפלון כאלו?
נניח שבאורך של 120 עד 150 ס'מ, רוחב של של כ 5 ס"מ (לא קריטי אבל שיתאים לשמש כמסילת החלקה, מסתבר שכשעושים זאת רחב מדי זה פוגע בתפקוד), ועובי שיספיק כדי לשתול בתוכו ראש של בורג פיליפס קוני בלי שיבלוט (מניח שבאזור של 4-5 מ"מ)?
??
בעליאקספרס אני רואה פלטות של 50x50 שלכאורה אפשר לחתוך, אבל אז נקודות החיבור יצרו מעצורים קטנים. יודע שאפשר לעשות פאזות, אבל מעדיף פס אחד ארוך מוכן.
סרט כמו מאסטנטייפ טוב לך?
I just found this on AliExpress:
₪2.94 | 3-180mm width Tefln PTFE white insulating friction resistant 298℃ high temperature special tape multi-width customization Q-445
https://a.aliexpress.com/_c2QnWG3b
אצלי:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251117/1654c2fbbb8a7690e54bd2914ae5033a.jpg
סרט כמו מאסטנטייפ טוב לך?
I just found this on AliExpress:
₪2.94 | 3-180mm width Tefln PTFE white insulating friction resistant 298℃ high temperature special tape multi-width customization Q-445
https://a.aliexpress.com/_c2QnWG3b
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אני באמת לא יודע. סרט כזה מחזיק מעמד לאורך זמן? יש למישהו ניסיון עם זה בהנחה והולך להניח על זה משקל אופייני של מגירות של רכב שטח?
הבעיה הכי גדולה עם סרט כזה לדעתי, היא איך אני מדביק אותו לאן שאני רוצה. הרי תיאורטית שום דבר לא נדבק לטפלון.
יש לך ניסיון עם זה?
שלי עשה רק טיול אחד בינתיים וממש מעט פתיחות - סגירות, אז חכה קצת ואתן חוות דעת בהמשך לגבי העמידות לאורך זמן ושימוש
העתקתי מהשרשור שלי:
במבחן סופר מדעי, עם משקל מזוודות, אותה מגירה באותה נקודה בדיוק, עם אותו כלי מדידה ירדתי מ18 ק"ג כוח ללא פסי טפלון, ל4 ק"ג עם פסי טפלון.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
זה מגיע עם דבק, כמו מסקנטייפ
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
I just found this on AliExpress:
₪9.59 | 0.2-30mm Multiple Size White PTFE Board PTFE Sheet Plate Block Polytef Plate Anti-Corrosion Machining Model Processing Materials
https://a.aliexpress.com/_c3YUbnKZ
אתה צריך לחפש לוח ptfe. טפלון זה שם מסחרי
אסף.
זה מה שחיפשתי, אבל הגדלים של זה מאלצים אותי להסתפק בחתיכות של 50 ס"מ,
יש בקישור גם מטר על מטר. אבל תחפש עוד בטוח תמצא.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.