PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת נעילת ספרטן בדנה 44



ariel-ro
24-08-20, 18:29
אהלן,
הגיע הנעילה(ספרטן), צריך להתקין אותה.
לצערי בדנה 44, לפי מה שהבנתי, צריך לפרק את בית הדיפרנציאל מהרכב מכיוון שאי אפשר להוציא את הcross-pin כאשר הקורונה מורכב על בית הדפרנציאל.(הורדת גלגלים, תופים, שחרור ברגי הציריה, שליפת הציריות, פירוק הקייס מהרכב, פירוק הקורונה וכו' וכו')

האם יש חשש לקריעת האטמים שעל הציריה כאשר מושכים את הציריות החוצה? (שאדע להתכונן, כי להחליף מיסבים ואטמים שם זה מעבר לסט הכלים שיש לי בבית)

מישהו במרכז יכול לעזור בהשאלת ידית מומנט?
אם יש מישהו בעל יכולות לכתיבת כתבה טכנית, אני מוכן שיגיע/אגיע אליו אם יש לו מקום נוח לעבוד, ולאחר מכן יפרסם פה מדריך.

דגשים נוספים יתקבלו בברכה,
אריאל

איל מ
24-08-20, 18:37
אני יכול להשאיל ידית מומנט (קליק).
אזור כוכב יאיר

six 4 life
24-08-20, 19:38
אם האטמים תקינים ואין שם סיליקון (בניהם לבין הבית שלהם בסרן - כשתפתח תדע) לא צריכה להיות לך בעיה בהחזרה.

omri_t
25-08-20, 00:25
אני הוצאתי והחזרתי ויצאתי בחיים.

יש לי ידית מומנט עבורך.

נמרוד
25-08-20, 09:45
אם האטמים תקינים ואין שם סיליקון (בניהם לבין הבית שלהם בסרן - כשתפתח תדע) לא צריכה להיות לך בעיה בהחזרה.
+1
שלוף את הציריות בזהירות, אם אין נזילת שמן עכשיו אין סיבה שהיא תווצר בגלל העבודה הזאת.

אחרי ששלפת הציריות העבודה על הדיפרנציאל פשוטה מאד, פשוט תקפיד להחזיר כל בורג/שימס/אומגה בדיוק כמו שהוא היה, לוקטייט ומומנט על ברגי הקורונה ועל הברגים של האומגות שמחזיקות את המיסבים, וההתקנה של הנעילה לפי ההוראות בדיוק. הסכנה הכי גדולה זה לאבד את אחד הקפיצים הקטנים בדשא. אז אל תעבוד על דשא.

ותתחדש!

דרור ברלי
25-08-20, 14:50
+1
הסכנה הכי גדולה זה לאבד את אחד הקפיצים הקטנים בדשא. אז אל תעבוד על דשא.

ותתחדש!


גם לזה יש פתרון פשוט.
קערת מכונאים מגנטית. כלי פשוט, זול, שימושי והכרחי לכל מכונאי חובב.
מבטיח שלא תאבדו ברגים, אומים, דסקיות ושאר חלקי מתכת.

נפל לך משהו קטן לדשא? תעבור עם הקערה קרוב לגבעולים והחלק יקפוץ ויידבק אליה.... הכל מנסיון.
מומלץ.



אריאל, בשעה טובה! הגיע הזמן.

asafk
25-08-20, 21:19
ואם כבר - חתיכת ברזנט גדולה מספיק כדי לעבוד עליה (אני מחליף לברזנט נקי פעם במערכת בחירות). ומגנט של רמקול ממוגנט לשילדה ליד אזור העבודה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ariel-ro
25-08-20, 22:29
תודה!
החברים עם ידית המומנט קצת רחוקים לי, נראה שזו הזדמנות להזמין ידית מאמזון במחיר שפוי

boaz avrahami
25-08-20, 22:49
תזמין דיגיטלי דרייב 3/8.
כלי מאוד שימושי וחשוב לפדנטים.

לי יש כזה.
נרכש לפי כ 15 שנים בארץ.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200825/9a04ae69be6f9d5dc5095b4c136a4c04.jpg


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

DavidL
25-08-20, 23:18
ואם כבר - חתיכת ברזנט גדולה מספיק כדי לעבוד עליה (אני מחליף לברזנט נקי פעם במערכת בחירות). ומגנט של רמקול ממוגנט לשילדה ליד אזור העבודה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

++1

ariel-ro
27-08-20, 15:24
יש באמזון ידיות מומנט בכמה עשרות דולרים שתופסות תחום רחב מאוד(12-200 ניוטון מטר) עם שגיאה של פחות מ4%.
אמנם זה פחות טוב מהכלים של Snap-on, אבל בהתחשב במחיר ובכמות השימוש שלי בידיות מומנט, אני אלך על זה

איל מ
27-08-20, 16:22
הנסיון שלי מידיות עם טווח רחב הוא: לא!
כמובן שאינני יכול לשלול משהו כי לא נתת מוצר ספציפי,
אבל התנסיתי בכמה וכמה ידיות מומנט בעלות טווח רחב כאלו. בתחום הנמוך (בוא נגיד שעד 20 וקצת בוודאות) הן מזייפות בהמון!!
לעתים נותנות קליק כשהמומנט הוא פי שתיים מהדרוש, ובורג אחרי, חצי מהדרוש.
מתחת 25 nm אני עובד עם ידית קטנה.(היום כבר לא. בתקופה שבה עבדתי).

ariel-ro
09-09-20, 19:53
בעניין המומנט הדרוש:
אין דנה 44 לXJ מהשנה שלי. הכי דומה וקרוב שיש זה דנה 44 מXJ 1988 ודנה 44 מTJ.
בשניהם מופיע(בFSM) שהברגים בין הקורונה לקייס צריכים להיסגר ב100lb/ft והברגים בין הקייס לסרן נסגרים ב80lb/ft
העניין שבכל תוצאות החיפוש בגוגל מופיע שהמומנט של הקורונה לקייס הוא כ-60lb/ft.
ועכשיו נשאלת השאלה מה לעשות? מישהו יודע מה המומנט הנדרש בדנה 44 מסופה?

six 4 life
09-09-20, 20:39
יותר חשוב מהמומנט זה שלא תשכח לנקות עם ספריי בלמים את ההברגות ואת הברגים של הקורונה ולשים על כל אחד מהם לוקטייט לפני שאתה סוגר.
באיזור ה80-90NM אתה בטווח הבטוח העליון לברגים חדשים לקורונה ב D44, אם תעבור 90-95NM אתה כבר תרגיש את הברגים מתפתלים ואתה עלול להגיע לגזירה. עם משומשים לא הייתי עובר 80-85NM.
* שים לב שהמספרים שכתבתי הם בניוטון-מטר ולא ליברה-פיט.

ariel-ro
11-09-20, 16:31
הותקנה הנעילה
שני דברים שלא צפיתי ולכן נתקעתי עליהם
1. הוצאת הקייס מהסרן-לא הצלחתי למשוך החוצה עם היד, לא הצלחתי עם לום
לאחר שיחה עם חבר פורום(לא יודע אם הוא רוצה בפרסום) הוא אמר שצריך הרבה מאוד כוח, ואז ראצ'ט ביריון שחובר בין הקייס לוו גרירה, עם הרבה שמיכות מתחת לסרן עשו את הטריק
2. הפין של הCross-shaft לא רצה לצאת. נשברו לי כ"כ הרבה מברגים, מקדחים(לא בשביל לקדוח כמובן, לדפוק) , אלנים שהתייאשתי ולקחתי את הקייס למוסך, שגם שם הם עבדו עליו באלימות פיזית לא מתונה כדי להוציא אותו

היום נסעתי לבן שמן, הנעילה מתפקדת מצוין, רק באמצע אחת העליות הלך התפוצץ צינור בלם קשיח (אני ממתין לגרר, אז יש לי זמן לכתוב:) )

תודה לעוזרים ובפרט לשני חברי פורום נכבדים שעזרו לי מרחוק!

איל מ
11-09-20, 18:50
פעם הבאה תפרסם בקבוצת חילוץ. ישר נגיד לך ללחוץ ג'בקה ;)

ariel-ro
18-09-20, 14:04
התחיל לנזול שמן מאחת הציריות.
האם שליפה וניקוי הצינור והחזרה יפתרו את הבעיה?
או שאין מנוס מהחלפת אטם(ועל הדרך גם מיסב)?

שנה טובה!

six 4 life
18-09-20, 15:14
התחיל לנזול שמן מאחת הציריות.
האם שליפה וניקוי הצינור והחזרה יפתרו את הבעיה?
או שאין מנוס מהחלפת אטם(ועל הדרך גם מיסב)?

שנה טובה!
כשפתחת היה סיליקון באיזור המחזיר שמן של הציריה?

ariel-ro
18-09-20, 15:59
לא, יצא חלק ולא היו נזילות לפני

six 4 life
19-09-20, 00:07
בגדול אם הנזילה היא בין החלק החיצוני של המחזיר לצינור הסרן ואתה לא רוצה להתעסק/ להחליף קיט מיסב חדש, אתה יכול להוציא ציריה לנקות יסודית עם ספריי בלמים לצורך העניין את השטח בסרן משמן ואת המחזיר עצמו, למרוח מעט סיליקון בהיקף המחזיר ולהחזיר אותו למקום. בגדול זה אמור לפתור את הבעיה, אבל מרגע זה ואילך כל פעם שתוציא ציריה תצטרך להתעסק עם סיליקון מחדש.
אם הנזילה היא מהחלק הפנימי של המחזיר (או אם מהחיצוני אבל אין לך בעיה לשים קיט חדש) אז כן מחזיר חדש מיסב וטבעת נעילה יהיו הבחירה הטובה יותר.

ariel-ro
24-09-20, 14:52
six 4 life, תודה (מה שמך אגב?)

שלפתי שוב את הצירייה הסוררת, לאחר מבט מדוקדק הייתה שם שכבה דקה של סיליקון(בין הפחית לסרן)
ניקיתי היטב, מרחתי שכבה על האטם של הצירייה וסגרתי - על פניו נראה יבש, אמשיך לעקוב.

six 4 life
25-09-20, 15:13
הדרך שבה שמת אתה סיליקון יעילה יותר מהדרך שבה שמו לפניך על הפלטת נעילה עצמה, אני רק מקווה ששמת מספיק.
הסיבה שברוב הסרנים האלה צריך שם סיליקון היא בעיקר הגיל שלהם והעבודה שעשו עליהם בעבר - כשהולך מיסב/ מחזיר שמן ומחליפים קיט צריך גם לשלוף את הקאפה של המיסב מהסרן ולהתקין קאפה חדשה. בדרך כלל אנשים לא עושים את זה עם כלי מתאים או בצורה חכמה וזה יוצר פגיעות בשטח שבו יושב מחזיר השמן בסרן וכשזה קורה כבר לא תהיה אטימה בלי סיליקון בהתקנה.
השם הוא ארז. תתחדש.

-->