התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מושב נהג בפורסטר - נוחות ישיבה



ron8
27-08-20, 08:33
היי חברים,

לאחרונה הצטרפתי לחבורה עם פורסטר 2015 דגם X, לאחר שנים רבות של נהיגה ברכב מסחרי ישן וספרטני, כך שהשיפור באיכות החיים בקבינה מורגש ומבורך. יחד עם זאת אני בתחושה שככל שזה נוגע לישיבה במושב הנהג עוד לא "התחברתי" לגמרי. תמיכה לא אידאלית בגב, אולי נוקשות רבה של המושב ואולי משהו בצורה שלו. אם אני מוסיף משענת רשת (כמו שיש במקס ב 5 ש"ח) נדמה לי שזה משפר את התחושה. אציין שכחובב ישיבה גבוהה אני עם המושב מכוון למצב הכי גבוה. לא יודע אם זה משנה לגבי נוחות.
הייתי שמח לחוות דעת / טיפים של המנוסים. כמו כן מעניין אותי אם יש הבדל משמעותי בין המושב של הדור הרביעי לבין הדור החמישי.

דרור ברלי
27-08-20, 09:09
לא תאהב לשמוע את דעתי.
95% מהישראלים לא יאהבו.

אבל הישיבה הגבוהה הזו היא אם כל החטאים.

אתה בטוח שככה נוח לך, אבל מכיוון שאתה יושב גבוה וההגה נמוך לך מדי, אתה אונס את כלל הגוף שלך לתנוחת נהיגה שגויה מהיסוד. ואז גם כואב לך. כל מיני תוספות כמו כיסויים למיניהם, רשתות וחרוזים מגוחכים, רק יחמירו את המצב - המושב לא יאחוז בגוף שלך ולא יתמוך בו ואתה תתחיל להתגלץ' ממנו.

אינני אורטופד או כירופרקט. אבל בקורס נהיגת ראלי בצרפת שעברתי לפני הרבה שנים, (שזה אולי משהו שונה לחלוטין) כמעט חצי יום המדריך התעסק רק בחשיבות תנוחת ישיבה נכונה מול הגה. הוא התמקד בשליטה ברכב, אבל לא הפסיק להזכיר שלנוחות הישיבה יש קשר ישיר לאיכות השליטה.
ואני מבטיח לך - כדי שיהיה לך נוח לאורך זמן ותשלוט ברכב כמו שצריך, ממש, אבל ממש!! אסור לך לשבת גבוה.

כשתנוחת הנהיגה תהיה נכונה, לא יכאב לך יותר. תשלוט ברכב טוב יותר. ואני יודע שיש המון מכוניות בהן זה כמעט בלתי אפשרי לנהגים גבוהים מהממוצע כי הן מתוכננות מראש ע"י מהנדסים גמדים עבור נהגים גמדים וקצרי גפיים כמוהם. רובן מין הסתם מגיעות מהמזרח. אבל סובארו אינה אחת מהן.

ron8
27-08-20, 09:10
הישיבה הגבוהה הזו היא אם כל החטאים

מדוע?

דרור ברלי
27-08-20, 09:20
מדוע?

הגובה שלך מטר וחצי?

ron8
27-08-20, 10:01
הגובה שלך מטר וחצי?

:D
הגובה שלי 169. לא מטר וחצי אבל עדיין הישיבה הגבוהה עושה טוב לשדה הראיה.

ron8
27-08-20, 10:27
לא תאהב לשמוע את דעתי.
95% מהישראלים לא יאהבו.

אבל הישיבה הגבוהה הזו היא אם כל החטאים.

אתה בטוח שככה נוח לך, אבל מכיוון שאתה יושב גבוה וההגה נמוך לך מדי, אתה אונס את כלל הגוף שלך לתנוחת נהיגה שגויה מהיסוד. ואז גם כואב לך. כל מיני תוספות כמו כיסויים למיניהם, רשתות וחרוזים מגוחכים, רק יחמירו את המצב - המושב לא יאחוז בגוף שלך ולא יתמוך בו ואתה תתחיל להתגלץ' ממנו.

אינני אורטופד או כירופרקט. אבל בקורס נהיגת ראלי בצרפת שעברתי לפני הרבה שנים, (שזה אולי משהו שונה לחלוטין) כמעט חצי יום המדריך התעסק רק בחשיבות תנוחת ישיבה נכונה מול הגה. הוא התמקד בשליטה ברכב, אבל לא הפסיק להזכיר שלנוחות הישיבה יש קשר ישיר לאיכות השליטה.
ואני מבטיח לך - כדי שיהיה לך נוח לאורך זמן ותשלוט ברכב כמו שצריך, ממש, אבל ממש!! אסור לך לשבת גבוה.

כשתנוחת הנהיגה תהיה נכונה, לא יכאב לך יותר. תשלוט ברכב טוב יותר. ואני יודע שיש המון מכוניות בהן זה כמעט בלתי אפשרי לנהגים גבוהים מהממוצע כי הן מתוכננות מראש ע"י מהנדסים גמדים עבור נהגים גמדים וקצרי גפיים כמוהם. רובן מין הסתם מגיעות מהמזרח. אבל סובארו אינה אחת מהן.


תודה על התשובה. אני אצא מאזור "הנוחות" של הלמעלה ואנסה להנמיך ולראות אם זה מכניס אותי לאזור נוחות חדש

Asaf-a
27-08-20, 12:17
אני מעריך שהחוסר התחברות לכסא נובעת מהזוית של הכרית, לטעמי בפורסטר חסרה לי טיפלה זוית כלפי מעלה, כרית הישיבה במושב נהג אופקית מדי לטעמי, אני שוקל להוסיף שייבה מתחת לברגים הקדמיים במושב הנהג.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ron8
27-08-20, 13:16
אני מעריך שהחוסר התחברות לכסא נובעת מהזוית של הכרית, לטעמי בפורסטר חסרה לי טיפלה זוית כלפי מעלה, כרית הישיבה במושב נהג אופקית מדי לטעמי, אני שוקל להוסיף שייבה מתחת לברגים הקדמיים במושב הנהג.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

בדיוק המחשבה שהייתה לי בנסיעה כעת. שווה לנסות. ממש ב fine tuning ולא באופן דרסטי

דרור ברלי
27-08-20, 21:23
תודה על התשובה. אני אצא מאזור "הנוחות" של הלמעלה ואנסה להנמיך ולראות אם זה מכניס אותי לאזור נוחות חדש


מה שכל כך קריטי זה לאו דווקא רק הגובה, אלא איפה נמצא ההגה.
כשיושבים כל כך גבוה, ההגה בהכרח נמוך מדי. גם במכוניות שגלגל ההגה שלהן מתכוונן לגובה.

ישיבה מול הגהג זה מכלול של דברים - גובה מושב, גובה ומרחק גלגל הגה. זוית משענת וזוית כרית. אם אתה יושב לא נכון, תתעייף מהרו יתחילו לך כל מיני מיחושים, וגם תשלוט ברכב פחות טוב.

ברור שאנחנו לא נהגי מירוצים ולא נוסעים על מסלול או בתנאי ראלי, אבל יש הרבה מה ללמוד מהם. הם כולם יושבים נמוך יחסית וההגה ממש לא רחוק מהם. יש בזה משהו. הרבה אפילו.

ron8
27-08-20, 22:05
כאמור אני עצמי בחור קומפקטי ואף פעם לא הייתה לי נטיה לשבת רחוק מדי, או להטות את המשענת אחורה מדי. המימדים שלי מכתיבים ישיבה יחסית קרובה להגה.
היום השקעתי זמן בלכוונן מהתחלה את כל הסטאפ: מושב, הגה, מרחקים, גבהים וזוויות. מרגיש שהגעתי ל"אפס" מדוייק יותר. אצא לנהיגה ארוכה ונראה איך הגב ירגיש

-->