התחברות

צפייה בגרסה מלאה : איך אני משיג בולמים אחוריים לפורסטר 1999?



Moshe8
27-08-20, 22:53
שנים רוצה להחזיק רכב נוסף לטיולים עם המשפחה, ששמעתי שקרוב משפחה מבוגר החליט למכור את הפורסטר שלו שקנה לפני למעלה מ20 שנה מהיבואן ושמר עליה כבבת עינו הייתי שם מייד ויצאתי עם האוטו בכמה שקלים...
האוטו לא היה בשטח כנראה מעולם, 185k בלבד שנצברו לאורך שנים ארוכות.
העניין הוא שהאוטו חודש ללא טסט ועם בולמים אחוריים מתים לגמרי, אני חייב עצה אילו בולמים( וקפיצים אם צריך) לקנות ומהיכן, רוצה שיהיה לו גובה אבל לא רוצה להשקיע בקיט יקר שיעלה יותר מהאוטו( שיחררו לי אותו ב2800 שקל ) ובכללי לא מחפש להשקיע עליו מידי הרבה כסף, מראה קרבי בין כה לא יהיה לו, ומלכתחילה הייעוד שלו זה טיול פעם ב.. בעיקר בשטחים מסביב לבית.
יש מצב נגיד להתאים לו בולמים של ג'יפ אחר גבוה יותר בכדי לקבל הגבהה?
בולמים מפירוק?
מה האופציות שלי? אני ממש טירון בתחום ואשמח מאוד לעזרה מבעלי הנסיון
תודה מראש לעונים

tooshey
27-08-20, 23:05
נפלת "במלכודת האוטו הזול".
אם תשווה כל הוצאה על הרכב למחיר הקניה הראשוני, לא תגיע רחוק.
תחזוקת רכב עולה כסף, גם אם קיבלת את האוטו חינם.

בברכה, טושי

Moshe8
27-08-20, 23:16
נפלת "במלכודת האוטו הזול".
אם תשווה כל הוצאה על הרכב למחיר הקניה הראשוני, לא תגיע רחוק.
תחזוקת רכב עולה כסף, גם אם קיבלת את האוטו חינם.

בברכה, טושי
אבהיר את עצמי
ברור לי שאני צריך להשקיע באוטו לא פחות ואף יותר מהמחיר שהוא עלה אם אני רוצה להנות ממנו בשטח, על דעת כך קניתי אותו, ונראה לי שעם השקעה לא ענקית הוא יהיה אחלה אוטו לטייל איתו
מאידך לא חושב להשקיע באוטו כ"כ ישן סכומים מופרעים מידי של קיטים יקרים להחריד

דרור ברלי
27-08-20, 23:25
בולמי זעזועים זה עניין בטיחותי. מה אכפת כמה עלה הרכב?
לך לחנות חלפים ותרכוש בולמים מתאימים.
לא מוכרח "משופרים", לא בולמי מירוץ. גם לא הגבהה. סתם בולמים שמתאימים לאוטו. לא זבל זול אלא משהו באיכות סבירה. כדי שתוכל להינות מהנסיעה בו ולא תסכן את עצמך ואת אלה שנוסעים איתך.

hadtomer
28-08-20, 08:47
היי. אין דבר כזה בולמים של רכב אחר שיגביהו את הרכב. ההגבהה מושגת באמצעות שימוש בקפיץ. במקרה של הפורסטר,מדובר ברכב שכל הדורות שלו מבוססים על מכונית נוסעים (אימפרזה לדורותיה ותצורותיה)- והמשמעות היא שבניגוד לרכבי שטח רבים, שבהם הקפיץ חי ועובד לחלוטין בנפרד מן הבולם (מה שמאפשר כל מיני קומבינות)-בפורסטר היצע הקפיצים של רכבים אחרים שמתאימים-שואף לאפס. וגם במקרה הלא סביר בו תצליח לאתר קפיץ שבמידותיו יש איזה סיכוי שיתאים ליחידת הקפיץ-בולם של הפורסטר, יש מצב שהנסיעה תהיה מאוד לא נוחה.

מה שאני אומר-זה שאם אתה רוצה להגביה פורסטר תצטרך לרכוש קפיץ הגבהה ייעודי- קינג ספרינג, דובינסון וכל החברים האלה שמגיעים מאוסטרליה. אני לא יודע מה המחיר, אך להערכתי זה יצא יותר מהסכום ששילמת על האוטו. לסירוגין יש גם ספייסרים להגבהה, גם כאן התענוג אינו זול ואני מעריך שאם יש לך רכב בן 20, זה רק יגרום לקפיץ העייף לרדת מהר. אני לא מומחה גדול לסובארו- אבל חלק גדול מהפורסטר שראיתי בחיי כבר עם צניחה של הישבן.



אם הבולמים גמורים והנסיעה אינה נעימה, חבל. פורסטר הוא יופי של רכב והוא די נוח. גש לכל חנות חלפים וקנה סט בולמים של KYB (קיאבה). זה לא זבל במאה שקל, אבל זה גם לא בולם מרוצים שעולה הון.

דרור ברלי
28-08-20, 10:00
נפלת "במלכודת האוטו הזול".
אם תשווה כל הוצאה על הרכב למחיר הקניה הראשוני, לא תגיע רחוק.
תחזוקת רכב עולה כסף, גם אם קיבלת את האוטו חינם.

בברכה, טושי




בדיוק.
לפעמים נופלות לנו לידיים מכוניות בהזדמנות חד-פעמית שפשוט חבל לפספס.
רכב ישן במצב שבין סביר לגילו ועד מצוין בכל פרמטר, במחיר מגוחך ולעתים אפילו בלי כסף, רק תפנה אותו מהחצר של בני משפחה/חברים. לפעמים זה משהו שמצריך איזה תיקון קטן ולא נוראי שלבעליו כבר אין כוח ומוטיבציה לבצע. ובתמורה מקבלים המון אוטו במעט כסף שייתן לך עוד תקופה ארוכה מאוד של שירות טוב ואפילו מפנק. אני יודע, אני משתמש בפרייבט כזה.

חשוב רק לזכור - אוטו זול דורש תחזוקה כמו רכב זהה אבל יקר. אז אם שילמת על אותו פורסטר מחיר מחירון מלא, זה כבר כן מצדיק להחליף לו בולמי זעזועים?..... יותר ממה שלכאורה "לא שווה להשקיע" בפורסטר הזול?..... אין דבר כזה.

כן, יש מצב שסט של ארבעה בולמים די פשוטים + עבודה במוסך, אולי יעלה לך כמו שעלה כל האוטו. אבל זה לא כי הבולמים של פורסטר נורא יקרים אלא רק כי האוטו הזה היה כל כך זול. לא תימלט מזה ומדובר בעניין בטיחותי נטו.
אז תחליף אותם וזהו. ואני באמת לא יודע מה מצב הקפיצים אבל יש מצב שגם הם כבר עייפים...

asafk
28-08-20, 10:08
אני מציע לך להחליף סט מלא, זה יכאב פעם אחת אבל תהנה מזה עוד שנים רבות.
חסכת בקנייה כדי שתוכל להשקיע. אז תשקיע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Moshe8
29-08-20, 21:05
אני מציע לך להחליף סט מלא, זה יכאב פעם אחת אבל תהנה מזה עוד שנים רבות.
חסכת בקנייה כדי שתוכל להשקיע. אז תשקיע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
סט מלא הכוונה קפיץ ובולם או הכוונה 4 בולמים?
תודה לכל מי שענה עד כה עזרתם מאוד
שבוע טוב

דרור ברלי
30-08-20, 10:07
אם הרכב נראה נמוך מדי גם כשהוא ריק, כנראה שגם הקפיצים שלו התעייפו. ואז צריך לשקול גם החלפת קפיצים.
שווה לבדוק גם בושינגים במשולשים וכו'. אני יודע שזה הולך ומושך אותך יותר ויותר לכיוון של הוצאה משמעותית, אבל אין כאן קסמים - אלה חלקים מתבלים ומתכלים שאני משוכנע שלא נגעו בהם בכל 21 שנותיו של האוטו הזה. טיפול מקיף כזה יחזיר לאוטו את נעוריו. לפחות בתחושה - ואני לא מגזים.

Moshe8
03-09-20, 00:59
מישהו פה באתר מוכר 4 בולמים וקפיצים שירדו מפורסטר 2008,
איך אני יכול לדעת האם זה מתאים לפורסטר משנת 99 במידות? אין לי ספר רכב ואין לי מושג איפה אני בודק את מידות הבולם שלי.....
ושאלה נוספת, המידות של הצמיג שלי זה 205.70.15 והבנתי שאפשר בחלק מהרכבים להגדיל קצת בלי לשנות ברישיון, זה נכון? ואם כן היכן בודקים את זה? ועד כמה משמעותי לשטח צמיג 225 במקום 205 אם בכלל....
תודהה

YoavR
03-09-20, 06:46
מישהו פה באתר מוכר 4 בולמים וקפיצים שירדו מפורסטר 2008,
איך אני יכול לדעת האם זה מתאים לפורסטר משנת 99 במידות?

זה לא מתאים.
אחורי בוודאות ואם אני לא טועה גם הקדמי.

מוטי ג.
03-09-20, 06:56
אם אתה רוצה רכב חוקי, מידת הצמיד המורכב צריכה להיות זהה!! למידת הצמיג שרשום ברשיון.

קומבינות לא חוקיות זה כבר משהו אחר, אתה יכול לשים כל צמיג שעולה על הג'אנט, נכנס בכנף ולא נוגע בכלום. אפילו של טרקטורון.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

מוטי ג.
03-09-20, 08:26
שכחתי, אולי אתה יכול לשנות את מידת הצמיג שרשום ברשיון, כדאי שתבדוק את זה לפני החלפת צמיגים.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

sportage
04-09-20, 10:52
כבעלים הגאה של פורסטר, הוא אכן נחשב לאחד הטובים מבין הג'יפונים.

אממה, הוא לא ממש תחליף לרכב שטח אמיתי (אלא אם כן אתה בדואי או הרכב בליסינג..).

אל תבנה עליו לעבודת שטח בנוני ומעלה (למרות שעבירותו תהיה סבירה) כי הוא פשוט יתפרק עם הזמן.

לדעתי כדי להכניס את האוטו הזה (ובכלל) ליותר משביל חשוב:
1. מגון גחון כמינימום.
2. צמיגי שטח (לפחות AT).
3. אפשר להגביה סובארו עם ספייסרים - בעבר היצרן אשר קיט כזה, כיום התנער כי זה כנראה יצר בעיות.
4. אני מניח שתוכל למצוא בולמי גז תואמים של חברת KYB (שהיא ספק OEM של הרבה רכבים יפניים) במחיר של פחות מ-1,000 שקל לכל הרביעיה. תזדקק למוסך שיבצע כי זה כרוך בכווץ הקפיצים.
5. אחרי 20 שנה יתכן וגם הקפיצים התעייפו. במקרה כזה שווה לשקול החלפת כל הסט (בעיירך כמו עלות הרכב) אצל מתקין שהוציא אשור מכון תקנים ואז תוכל גם להסדיר רשום חוקי ברשיון.

6. לזכור כי רכב כזה מחוייב ב-2 טסטים בשנה כולל הבאת אשור רכב מיושן ממוסך מאושר. יתרון גדול כי ב-100 שקל מכשילים אותך על בעיות בטיחות...

7. תתחדש.

- - - Updated - - -

קבל קשור לאתר של חבר אספיר שם תוכל לשבור תוכנית חיסכון ולשפר את הרכב...

https://www.asfir.co.il/manufacturer/svbarv/pvrstr.html

Moshe8
04-09-20, 12:21
תודה אנשים יפים
התגובות פה עזרו לי המוןן
שבת שלום

-->