צפייה בגרסה מלאה : מסלול- בעקבות מבצע עובדה
יורם-דרומי
31-08-20, 20:37
מעוניין לתכנן טיול של יומיים עד שלושה, שיתחיל מאזור מכתש רמון/צומת ציחור ויסתיים באילת.
הכיוון, חול המועד סוכות.
האם למישהו יש מסלול מוכן? (עדיפות למסלול שכבר נסעתם בו)
מה הדגשים?
שטחי אש? תיאומים עם צה"ל?
מקומות לינה? (עדיפות למקום מסודר כמו חאן עם פינוק מקלחת ושירותים ) - היה ואין- אז איזה מקומות לינה מומלצים?
הדילמה- האם לטייל בחול המועד סוכות, כשיש עומס מטיילים אבל מנגד יש אישור של צה"ל להיכנס לשטחי האש (בתקווה שיהיה)
או לחילופין, לתכנן טיול באמצע השבוע, שלא בחגים, מסלול כזה ברור ומובן שיהיה שונה ולא יחצה שטחי אש ויהיה מוגבל
עזרה בבקשה
יורם
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2108
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יורם-דרומי
01-09-20, 05:19
תודה
מעולה
Sent from my iPad using Tapatalk
עשינו בפסח שעבר. המטרה היתה לנסוע ככל שאפשר על הציר המקורי.
אבל מכיוון שהובלתי קבוצה בתשלום, עשיתי קצת שינויים כדי להוסיף עניין ופלפל.
התחלה סמלית באנדרטת חטיבת הנגב. זה חשוב אם נוסעים עם ילדים או עם מי שלא מכיר בכלל, כדי להתחיל להם את כל הסיפור ולתת רקע.
תכל'ס נכנסנו לשטח ליד עבדת.
ירדנו את מעלה רמון כדי להוסיף פלפל למסלול, במבצע עובדה האמיתי חטיבת הנגב לא נסעה משם.
חשוב מאוד: למרות שבחולי המועד הצבא לכאורה לא מתאמן ואפשר -שוב לכאורה - להיכנס לשטחי האימון, חשוב שתתאם ותקבל אישור!
כשהיינו בערוד, להזכיר - חול מועד וצה"ל לכאורה לא מתאמן - הכל רק לכאורה - כמה F16 עברו לנו 15-20 מטרים מעל לראש. לא מיצררו אותנו חלילה, אבל גם על יבש זה היה מרהיב ומפחיד בו זמנית.
גם שדה אברהם הוא בשטח אימונים. טנקים יורים שם והכל מלא ברזלים חדים וחותכי צמיגים שמפוזרים על הקרקע - זהירות.
לילה ראשון בחניון בארות עודד. חניון גדול ולא מוצלח, סחוף רוח שבפסח היה גם קר מאוד וגם עמוס בטירוף.
בנוסף, מלא אבנים חדות שצריך לסקל לפני שמעמידים אוהל, אחרת יהיה ממש לא נוח לישון.
לילה שני עשינו בכוך בפארן שבאופן פלאי הייה ריק ופנוי רק בשבילנו. זה אחד החניונים הנפלאים לטעמי אם לא ה-חניון, וחוויה מתקנת ראויה. מוצל ומוגן היטב משמש ורוח. אבל הוא מתאים רק לקבוצות קטנות.
תהנו!
דרור, תוכל לשלוח מיקום. של הכוך בפארן?
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
כל פעם מחדש שאני עובד בנסלול שהם עשו לפני 70 שנים אני מצדיע לנהגים ולרכבים שעשו את זה בלי כל השיפורים של היום
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
geva dover
02-09-20, 10:11
כל פעם מחדש שאני עובד בנסלול שהם עשו לפני 70 שנים אני מצדיע לנהגים ולרכבים שעשו את זה בלי כל השיפורים של היום
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
חושב שלכמה לנד קרוזרים ( מקוריים עם צמיגי שטח) תהיה בעיה לעשות את המסלול? לפי מה שאנימכיר רק נחל ערוד הוא הבעייתי טיפה..
כל פעם מחדש שאני עובד בנסלול שהם עשו לפני 70 שנים אני מצדיע לנהגים ולרכבים שעשו את זה בלי כל השיפורים של היום
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
ותוך 24 שעות אם אני זוכר נכון
ותוך 24 שעות אם אני זוכר נכון4 ימים אבל עדיין מרשים
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
4 ימים אבל עדיין מרשים
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
אפילו יותר מרשים, זה אומר מרתון של 4 ימים (ולא רק 24 שעות).
ככל שיורדים יותר לפרטים, מבינים כמה זה מדהים המבצע הזה.
מהציוד (רכבים עלובים), דרך הניווט, המכשולים, הלימוד \ ידע מוגבל שהיה, ולא פחות, מי שכבר ב 46 התחיל לשלוח סיירים של הפלמ"ח, ללמוד את הצירים האלו.
מעניין יהיה לנסות לעשות את המסלול ברכבים באותה תצורה ולראות מתי הם ייתקעו..
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
כנס לקישור בהודעה השניה בשרשור
חושב שלכמה לנד קרוזרים ( מקוריים עם צמיגי שטח) תהיה בעיה לעשות את המסלול? לפי מה שאנימכיר רק נחל ערוד הוא הבעייתי טיפה..שום בעיה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
4 ימים אבל עדיין מרשים
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
נכון.
ב24 שעות הם הגיעו מצפון לבאר שבע עד שדה אברהם, ואז "מרחו" עוד 3 ימים כדי למצוא ירידה מהמצוק לכיוון הערבה ובסוף חתכו דרך סיני.
עד היום חטיבת גולני מתמרמרים על המחסום הממולכד בכביש הערבה
המסלול לכשעצמו אינו קשה.
גם הכלים לא עלובים - ויליס MB וקומנדקאר המקורי שהיו אז חדשים יחסית, הם רכבי שטח טובים יותר מרוב הפלסטיקים של היום.
אבל אז לא היו שבילים וצירים. אלמנט הניווט וההתגברו תעל בלת"מים היה משמעותי. אכן ראוי להערכה.
בהקשר של מבצע עובדה כדאי להזכיר את יגאל אלון, המצביא הכי טוב שהיה לצה"ל, שתכנן את המבצע המוצלח והמדהים הזה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.