צפייה בגרסה מלאה : המלצה לקניית שעון חום מנוע לרכב? (וגם: מאיפה אתם מזמינים גאדג'טים לרכב?)
אהלן חברים,
מסיבה לא ברורה דייהטסו החליטו לא לשים שעון חום מנוע בטריוס 2008.
מאחר והזהירו אותי שמנועי דייהטסו רגישים להתחממות אני מעוניין להתקין שעון חום.
האם יש למישהו המלצה לדגם/יצרן מסוים? למה לשים לב? איפה לחפש? הבנתי שעדיף לקנות מכני לכן זה מה שאני מחפש כרגע.
אין לי שום עניין לשלם הרבה כסף. לא רוצה כלום מפואר. שיהיה פשוט ואמין.
כמו כן, איך מתקינים את זה? הידע שלי שואף לאפס ואם זה לא משהו מאוד פשוט אני אתן את זה למוסך להרכיב.
מצאתי את זה של BOSCH:
https://www.amazon.com/Bosch-SP0F000053-Style-Mechanical-Temperature/dp/B00UM9X5KG/ref=sr_1_24?dchild=1&keywords=water+temp+gauge&qid=1599329043&s=automotive&sr=1-24
האם נראה סביר? למישהו יש המלצה אחרת?
אני גם לא כל כך מבין איפה אני אמור להתקין את השעון עצמו. בדגם שהבאתי לדוגמה זה נראה כי צריך לחבר אותו מלמטה לאנשהו בעזרת ברגים. רעיונות? אם היה כזה שנדבק לדאשבורד זה אולי יהיה נוח יותר ויראה סביר יותר?
ושאלה אחרונה. מאיפה אתם מזמינים כל מיני גאדג'טס ודברים קטנים לאוטו? אמאזון די מאכזבים אותי.
תודה מראש!
נתחיל מזה שאתה מחפש מחוון חום מנוע (שעון זה רק אותו מכשיר שמראה את השעה ).
בקישור ששלחת זה מחוון עם קריאה בפרנהייט . אתה בטוח שאתה לא רוצה בצלזיוס ?
לעצם העניין,
אתה צריך סט של מחוון וחיישן .
עכשיו צריך להחליט איזה חיישן ובהתאם היכן להתקין.
יש חיישן שצריך להיות טבול בנוזל הקירור לכן צריך למצוא על הבלוק, בית התרמוסטט, רדיאטור פקק שניתן באמצעות מתאם להתקין החיישן.
אפשרות שניה חיישן שמותקן במגע על הבלוק או ראש המנוע (זה נראה כמו נעל כבל ).
יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהשיטות.
החיווט בד"כ פשוט ובסט יש סכמת חיווט.
תחליט על איזה שיטת חיישן אתה מעוניין וננסה לאתר משהו טוב במחיר סביר.
בהצלחה
רענן
₪ 35.65 25% Off | Dual Digital Temperature Controller Two Relay Output Thermostat Thermoregulator 10A Heating Cooling STC-3008 12V 24V 220V
https://a.aliexpress.com/_eMJReD
תקנה רגש עם חוט ארוך יותר ותדביק אותו מאחורי ראש המנוע
Sent from my iPhone using Tapatalk
נתחיל מזה שאתה מחפש מחוון חום מנוע (שעון זה רק אותו מכשיר שמראה את השעה ).
בקישור ששלחת זה מחוון עם קריאה בפרנהייט . אתה בטוח שאתה לא רוצה בצלזיוס ?
לעצם העניין,
אתה צריך סט של מחוון וחיישן .
עכשיו צריך להחליט איזה חיישן ובהתאם היכן להתקין.
יש חיישן שצריך להיות טבול בנוזל הקירור לכן צריך למצוא על הבלוק, בית התרמוסטט, רדיאטור פקק שניתן באמצעות מתאם להתקין החיישן.
אפשרות שניה חיישן שמותקן במגע על הבלוק או ראש המנוע (זה נראה כמו נעל כבל ).
יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהשיטות.
החיווט בד"כ פשוט ובסט יש סכמת חיווט.
תחליט על איזה שיטת חיישן אתה מעוניין וננסה לאתר משהו טוב במחיר סביר.
בהצלחה
רענן
תודה,
אני חושב שמה שצירפתי בקישור הוא סט הכולל הכל לא?
והייתי מעדיף צלזיוס, אך באמאזון לא מצאתי אחד מכאני שיש עליו ביקורות טובות.
למען האמת אין לי שום מושג מה עדיף והאם בכלל יש בטריוס איזה פקק שאוכל להכניס דרכו את החיישן, וגם לא איך להתארגן על מתאם.
לא ידעתי שיש אופציות שונות עם החיישן.
הייתי בטוח שפשוט קונים סט ושהוא יתאים לכל רכב בתמימותי.
- - - Updated - - -
₪ 35.65 25ן¼… Off | Dual Digital Temperature Controller Two Relay Output Thermostat Thermoregulator 10A Heating Cooling STC-3008 12V 24V 220V
https://a.aliexpress.com/_eMJReD
תקנה רגש עם חוט ארוך יותר ותדביק אותו מאחורי ראש המנוע
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה רבה.
אני מכוון למשהו מעט קטן יותר ופחות בולט.
לטעמי אתה לא חייב להתעקש על מיכני.
ונגיד והתקנת מחוון שכזה, האם אתה תסתכל עליו כל הזמן? מה יקרה אם המנוע יתחמם ולא תשים לב?
בקר / מחוון דיגיטלי פשוט, בדומה למה שמופיע בקישור של asypeer הותקן אצלי ברכב עם זמזם. מגדירים לו מה רמת הסף וכאשר הוא מגיע אליה נשמע זמזום חזק שמושך את תשומת לבך. הוא הותקן עם רגז המוצמד לגוף המנוע. עלות החלקים זניחה (כמה עשרות שקלים) ונעזרתי בחבר מוכשר שהתקין אצלי.
עובד מעולה ויש שקט מבחינה זו.
אתה יכול גם לבדוק אם ניתן בעזרת קורא OBD להציג את הטמפרטורה שמחשב הרכב מזהה - זה יכול להיות פתרון ביניים פשוט.
טבול בנוזל קירור,
מחוון (https://www.ebay.com/itm/VDO-Water-Coolant-Temperature-Gauge-40-120-Celsius-12V-CV-2-310-010-012K/163581959234?epid=14017010203&hash=item26163e9c42:g:oNEAAOSw-0Bd3iEQ)
חיישן (https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=VDO+Coolant+Water++Sensor+40-120C&_sacat=0&_sop=15)
הבעיה עם obd זה שאם ״ברח״ כל נוזל הקירור - לא תדע כי החיישן טבול ואין נוזל. רגש על ראש המנוע עם זמזם כן יכול להציל לך את המנוע במקרה הזה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
₪ 35.65 25% Off | Dual Digital Temperature Controller Two Relay Output Thermostat Thermoregulator 10A Heating Cooling STC-3008 12V 24V 220V
https://a.aliexpress.com/_eMJReD
תקנה רגש עם חוט ארוך יותר ותדביק אותו מאחורי ראש המנוע
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעבר לכך שניתן למצוא את המוצר אצל מוכרים עם יותר הזמנות או בפחות כסף,
הרי שהמדחום הזה מיועד ל - מינוס 40°c עד 99°c.
לא מספיק. אתה צריך משהו שמגיע עד 120-130 מע"צ.
הבעיה עם obd זה שאם ״ברח״ כל נוזל הקירור - לא תדע כי החיישן טבול ואין נוזל. רגש על ראש המנוע עם זמזם כן יכול להציל לך את המנוע במקרה הזה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1 , ממליץ על בקר הטמפ של חברת דיקסל הירושלמית. מוצר אמין ואיכותי.
מעבר לכך שניתן למצוא את המוצר אצל מוכרים עם יותר הזמנות או בפחות כסף,
הרי שהמדחום הזה מיועד ל - מינוס 40°c עד 99°c.
לא מספיק. אתה צריך משהו שמגיע עד 120-130 מע"צ.צודק בשתי ההערות. שלי עד 120 צלסיוס למיטב זכרוני.
נשלח מהנייד
STC-3018 12V / 24V / 220V Digital Temperature Controller C/F Thermostat Relay 10A Heating/Cooling Thermoregulator with Dual LED Display https://m.banggood.com/STC-3018-12V-or-24V-or-220V-Digital-Temperature-Controller-C-or-F-Thermostat-Relay-10A-Heating-or-Cooling-Thermoregulator-with-Dual-LED-Display-p-1560086.html
הנה, עד 120 עם שני מסכים.
הלינק הראשון היה מהמוצר שאני קניתי ושהגיע ל115 ביום חם במדבר, כנראה הסיני שינה ספק..
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.aliexpress.com/item/32844376726.html?spm=a2g0o.productlist.0 .0.703f27c9MVEQeF&algo_pvid=9f23477e-3709-4fb0-9070-84cf77c5e9ac&algo_expid=9f23477e-3709-4fb0-9070-84cf77c5e9ac-17&btsid=0bb0622a15999115671213740e1531&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_ ,searchweb201603_
באותה בעיה רק רכב אחר, מה אתם אומרים על הרכיב הזה שמתחבר ישירות לשקע OBD?
+1 , ממליץ על בקר הטמפ של חברת דיקסל הירושלמית. מוצר אמין ואיכותי.
הלוואי ודיקסל הייתה חברה ירושלמית, אבל היא איטלקית...
היבואן הוא ירושלמי (טרמוליין).
ספציפית לדיון,
יש מגוון רחב של חיישנים שיכולים להתחבר לבקר כזה. צריך לראות את המנוע ואיפה הכי נוח למדוד, ישירות או בעקיפין.
יש אפשרות לחיישן טבול, או בפוקט או בבורג, מומלץ גם משחה תרמית אם שיטת ההתקנה דורשת.
הזמזם בהם מגיע מובנה ויש אפשרות לתכנת עוד כמה פונקציות בבקרים החכמים יותר.
אני אישית מעדיף את eliwell, גם מאוד נפוצים בארץ, חשוב לזכור להזמין 12V.
בעוטף עזה אני יכול לעזור לך.
https://www.aliexpress.com/item/32844376726.html?spm=a2g0o.productlist.0 .0.703f27c9MVEQeF&algo_pvid=9f23477e-3709-4fb0-9070-84cf77c5e9ac&algo_expid=9f23477e-3709-4fb0-9070-84cf77c5e9ac-17&btsid=0bb0622a15999115671213740e1531&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_ ,searchweb201603_
באותה בעיה רק רכב אחר, מה אתם אומרים על הרכיב הזה שמתחבר ישירות לשקע OBD?
אהבתי מאוד. תודה שהבאת את זה לכאן.
בעקבות הכיוון שנתת לי חיפשתי אחד שגם יציג צריכת דלק ממוצעת (ולא רק רגעית) ומצאתי את זה, אם זה עוזר לך:
https://www.amazon.com/gp/product/B07P37WY1R?noLL=1&askMessage=USER_PURCHASE_REQUIRED&th=1
נראה לי שהיום אזמין אחד כזה. הביקורות טובות מאוד ברובם וכמות המידע שאני מקבל מהמכשיר פה היא גדולה הרבה יותר משחשבתי שאקבל תחילה.
ומה לדעתך יראה רכיב המחובר ל מחשב הרכב (obd) כאשר תהיה פריצת מים מהרדיאטור, ולא יהיה מה שיקרר את המנוע והוא ירתח?
אני הבנתי שהמידע למחשב מגיע ממדידת חום המים ואם אין מים אז הוא לא יודע שחם... אולי אני טוב ומשהו המומחים כאן יתקן, בכל מקרה לכן העדפתי סמסטר פשוט המוצמד לגוף המנוע (חיצוני) עם זמזם...
נשלח מהנייד
ומה לדעתך יראה רכיב המחובר ל מחשב הרכב (obd) כאשר תהיה פריצת מים מהרדיאטור, ולא יהיה מה שיקרר את המנוע והוא ירתח?
אני הבנתי שהמידע למחשב מגיע ממדידת חום המים ואם אין מים אז הוא לא יודע שחם... אולי אני טוב ומשהו המומחים כאן יתקן, בכל מקרה לכן העדפתי סמסטר פשוט המוצמד לגוף המנוע (חיצוני) עם זמזם...
נשלח מהנייד
אני מניח שהוא יראה שהכל תקין. לצערי.
אם הייתה לי סופה או שזה היה איזה רכב שני שעיקרו נסיעה בשטח הייתי בהחלט הולך על האופציה שהצאת.
אבל חמישה ימים בשבוע הרכב אצל האישה בנסיעות עירוניות, והמראה והגודל הקטן של המוצר שצירפתי קודם יורד לה הרבה יותר חלק בגרון.
גם העובדה שאני מקבל עוד הרבה מאוד מידע מהגאדג'ט הזה זה בונוס נחמד. בטריוס אין כמעט אף מחוון.
אני מניח שרכב שפתאום מאבד בבת אחת את כל נוזל הקירור הוא אירוע יחסית נדיר (במיוחד עכשיו כשהחלפתי לרדיאטור חדש דנדש) ומקווה שאני לא אהיה חלק מהסטטיסטיקה.
גם ההתקנה הסופר פשוטה היא יתרון (2 דקות לבד, אפילו לא צריך לפתוח מכסה מנוע.)
אז פשוט תעבוד עם יישום כמו torque עם רכיב obd פשוט (elm327 עם בלותות') ווינט לך את כל הנתונים שתרצה.
כעת תהיה יותר רגוע? האם מישהו יסתכל בנסיעה שגרתית באוסף המכוונים והנתטנים שתוכל למצוא שם? אם כן - מצויין... העלות זניחה.
שוב, לטעמי, אם איום הייחוס הוא התחממות המנוע, אין תחליף למדידת היום על ראש המנוע וזמזם שיצפצף ויתריע גן אם לא הסתכלת באותו רגע וגם אם התפוצץ צינור מים ואזלו המיים ןמהרדיאטור החדש.
בכל מקרה - בהצלחה
נשלח מהנייד
אובדן פתאומי של כל הנוזל קירור לא יבוא לידי ביטוי בירידה חדה בטמפרטורות שיוצגו על הצג?
לפעמים כן, לפרק זמן מאוד קצר ואז עליה אסטרונומית כשהוא יקרא קיטור.
ehudzeelim
17-09-20, 23:21
יש לי כזה:
https://www.ebay.com/itm/Engine-Temperature-Sensor-Overheating-Alarm-TM2-Engine-Watchdog/254695531708?hash=item3b4d0964bc:g:Yu0AA OxyRC1R66Dv
בשני רכבים כבר 5-6 שנים לפחות. אמין ביותר מצפצף בעוצמה כשהרכב מגיע לטמפ סף שאתה קובע (עד 126 מעלות צלזיוס) וגם מציג על המסך את הטמפרטורה של המנוע באופן רציף. אני מכוון אותו על 110 מעלות (מדובר ברכבי דיזל). חיברתי אותו לאחד הברגים בראש מנוע. שווה כל אגורה הציל אותי כמה פעמים, פעם אחת באילת כשנקרע לי צינור מים. עצרתי מיד, תיקנתי והמשכתי. חסכתי בעזרתו הרבה בלאגן..מוצר חובה לדעתי בכל רכב.
אהוד
מחייה את השרשור, היות שמרבית הלינקים נשברו במהלך הזמן או שהמוצר כבר אינו קיים.
הדרישה: מד טמפ' צלזיוס דיגיטלי שידגום ישירות מהבלוק/ראש מנוע, לא ODB או נוזל הקרור.
זמזם אתרעה נחמד, לא חיוני.
לזה (https://usa-m.banggood.com/STC-3018-12V-or-24V-or-220V-Digital-Temperature-Controller-C-or-F-Thermostat-Relay-10A-Heating-or-Cooling-Thermoregulator-with-Dual-LED-Display-p-1560086.html?akmClientCountry=IL&admitad_uid=62bcdf89bb7cd41ad33bd09c66ee 83d1&utm_content=240682&a=1678801530.9234) יש גם מד טמפ' חיצוני.
הרכב הרלוונטי: טרופר.
אשמח להמלצות/עדכונים!
תודה רבה
חפש בעלי אקספרס thermometer digital 12V או thermostat
למשל - https://www.aliexpress.com/w/wholesale-termometer-digital-12v.html?catId=0&initiative_id=SB_20230314062144&SearchText=termometer+digital+12v+&spm=a2g0o.home.1000002.0
יש כאן הרבה תוצאות זהות למה שמותקן בטרופר שלי
למשל - https://www.aliexpress.com/item/4000445252600.htm
תודה רבה, הסתכלתי והזמנתי משהו דומה.
הקישור של ארז לא נפתח לי, ואם כבר קנית אז אולי מאוחר, אבל....
רוב המודדים \ שעונים, הם עד 125 מעלות ועבור ראש מנוע זה אומר שאתה על קצה הסקלה.
תסתכל על מוצר כזה
https://www.aliexpress.com/item/32931359269.html?spm=a2g0o.order_list.or der_list_main.83.5ceb1802B3arSo
הוא גם עד 150 מעלות וגם כולל זמזמם וגם מתיישב בול ! בטרופר.
(וגם יש לו סנסור NTC סטנדרטי שניתן להחלפה בקלות)
תודה זיו. הלינק שולח להודעת שגיאה
Sorry, this item's currently unavailable in your location.
;)
אם זה ענין זמני אחכה שבוע ואנסה שוב.
₪ 22.58 | DC 12V 24V RED LED -40c to +150c Digital Thermometer Meter High-Low Alarm temperature controller for Car/Water/Air/Indoor/Outdoo
https://a.aliexpress.com/_EHmOGyL
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.