PDA

צפייה בגרסה מלאה : קריאת חיישני מנוע בסיסית דיסקברי td5



איל מ
07-09-20, 10:16
לאחרונה אני חש בעליה בצריכת דלק בדיסקברי. לפני שאני רץ להחליף חצי אוטו רציתי לשאול אם למישהו נראה שיש כאן זיוף בקריאה של חלק מהחיישנים (לפני שנכנסים לדיאגנוסטיקה, רוצה לשלול חיישן תקול) . אני מצרף קריאה בסלד סרק של הרכב (נעשה ידנית כי בהוקאיי אין לי אופציה לפריז-פריים). בהמשך אנסה להביא נתוני טורבו או עוד חיישנים בנסיעה, אבל מעדיף לעשות את זה כשיש מישהו שיכול לצלם/לקרוא נתונים לידי מאשר לעשות תאונה. כל הנתונים מראים עליה הגיונית במהלך נסיעה (טמפרטורת מים ואוויר, פחות).
פיצוי צילינדרים בסרק נראה תקין בכל הצילינדרים, אבל אני אנסה להעלות ערכים בהמשך.
בינתיים,
למישהו יש משהו חשוד בנתונים האלה?

קריאת hawkeye
1. Coolant temp- 79.3°c
2. Coolant sensor V- 0.77V
3. Inlet air temp- 63. 0°c
4. Intake air sens V- 1.16V
5. Fuel temp- 69.1 °c
6. Fuel sensor V- 0.99V
7. Ambient pressure- 96.6 kPa
8. Ambient press raw- 96.8 kPa
9. Manifold pressure- 97.7 kPa
10. Man. Pressure raw- 98.1 kPa
11. Air flow- 54.20 kg/hour
12. MAF sens V- 1.90V
13. Engine speed 760 rpm

Alon
07-09-20, 12:15
שלום
צריך להגיע אלי קיט שיפוץ לסטארטר כדי שאוכל להניע.
תוכל לבוא אלי לקרוא אצלי תוצאות ולהשוות
אלון

Gershon
07-09-20, 12:24
1.נתונים בסרק-בסדר
https://discotd5.com
הרבה חומר טכני בנושא

איל מ
07-09-20, 13:36
תודה גרשון. אשב לקרוא.
בנוסף,
בדקתי ביום חם, לחץ בסעפת (inlet manifold) אצלי מגיע בלחיצה בריאה לאזור ה-210 kpa. בפורומים בחול אנשים מדברים על 220-225 כערך תקין. ייתכן וזה קשור לטמפרטורת סביבה גבוהה, או שמא אני בבעית לחץ נמוך?

erezgur
07-09-20, 13:58
לאחרונה אני חש בעליה בצריכת דלק בדיסקברי.
אני מניח שאתה מודד כמות קמ שהרכב עושה בין מילוי למילוי. תוכל לתת מידע מספרי כדי לקבל תחושה לגבי אותה עליה בצריכה?
האם גם לאחר טיפול משמעותי (החלפת פילטרים) הצריכה לא משתפרת?
האם התדלוק תמיד באותה תחנה? אם כן - נסה לבדוק לאחר 2-3 תדלוקים בתחנה טובה אחרת.

נשלח מהנייד

DavidL
07-09-20, 14:41
לאחרונה אני חש בעליה בצריכת דלק בדיסקברי. לפני שאני רץ להחליף חצי אוטו רציתי לשאול אם למישהו נראה שיש כאן זיוף בקריאה של חלק מהחיישנים (לפני שנכנסים לדיאגנוסטיקה, רוצה לשלול חיישן תקול) . אני מצרף קריאה בסלד סרק של הרכב (נעשה ידנית כי בהוקאיי אין לי אופציה לפריז-פריים). בהמשך אנסה להביא נתוני טורבו או עוד חיישנים בנסיעה, אבל מעדיף לעשות את זה כשיש מישהו שיכול לצלם/לקרוא נתונים לידי מאשר לעשות תאונה. כל הנתונים מראים עליה הגיונית במהלך נסיעה (טמפרטורת מים ואוויר, פחות).
פיצוי צילינדרים בסרק נראה תקין בכל הצילינדרים, אבל אני אנסה להעלות ערכים בהמשך.
בינתיים,
למישהו יש משהו חשוד בנתונים האלה?

קריאת hawkeye
1. Coolant temp- 79.3°c
2. Coolant sensor V- 0.77V
3. Inlet air temp- 63. 0°c
4. Intake air sens V- 1.16V
5. Fuel temp- 69.1 °c
6. Fuel sensor V- 0.99V
7. Ambient pressure- 96.6 kPa
8. Ambient press raw- 96.8 kPa
9. Manifold pressure- 97.7 kPa
10. Man. Pressure raw- 98.1 kPa
11. Air flow- 54.20 kg/hour
12. MAF sens V- 1.90V
13. Engine speed 760 rpm
מה הנסועה של הדיסקו?

Gershon
07-09-20, 15:17
איל
אם ב-3000 RPM\גיר ב-P/N
+TEMP.ENGINE 88
טורבו נותן 130 KPA
ובנסיעה טורבו מגיע יותר מ-200KPA
מערכת תקינה לחלוטין

איל מ
07-09-20, 15:58
גרשון שוב תודה.
ארז, האוטו אצלי כשמונה שנים.
בתחילה היה עושה סביב ה1-10 (המון נסיעות בינעירוניות ארוכות).
אחר כך הנסיעות הפכו להיות מעורבות, והמון נסיעות קצרות של להניע, לנסוע דקה, לדומם, לאסוף ילדים, להניע לנסוע דקה לדומם, ונוסף גם גגון, והמגורים הועתקו לאזור הררי. הצריכה ירדה ל1-8.5/9.
לאחרונה הצריכה ירדה ל7. 7. כבר שני תדלוקים ברצף (עושה בערך 600 ק"מ בין תדלוקים, מודד כמות ליטרים, בד"כ באותה תחנה, מוכרת ומפוקחת). אני עוד לא בטוח שלא מדובר בסטיה בגלל אופי שימוש ספציפי (הרבה פחות נסיעות בינעירוניות ויותר בתוך המושב) אבל זה עוד בבדיקה.


כאמור, אמשיך לעקוב ולעדכן.

assafy
07-09-20, 16:55
גם אני מאלה שמפרוץ הקורונה עברו לעבוד מהבית ואופי הנסועה עבר לכלול הרבה נסיעות עירוניות קצרות כך שצריכת הדלק המחושבת השתנתה לרעה בצורה די משמעותית.
כמובן שצריכת הדלק ליחידת זמן פחתה בהרבה.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

DavidL
07-09-20, 21:26
אם היית מציין את הנסועה של הדיסקו וגם מעלה תמונה של ה TD5 ללא מגן אקוסטי יתכן והייתי יכול לתת לך כיוון.

DavidL
08-09-20, 00:01
גרשון שוב תודה.
ארז, האוטו אצלי כשמונה שנים.
בתחילה היה עושה סביב ה1-10 (המון נסיעות בינעירוניות ארוכות).
אחר כך הנסיעות הפכו להיות מעורבות, והמון נסיעות קצרות של להניע, לנסוע דקה, לדומם, לאסוף ילדים, להניע לנסוע דקה לדומם, ונוסף גם גגון, והמגורים הועתקו לאזור הררי. הצריכה ירדה ל1-8.5/9.
לאחרונה הצריכה ירדה ל7. 7. כבר שני תדלוקים ברצף (עושה בערך 600 ק"מ בין תדלוקים, מודד כמות ליטרים, בד"כ באותה תחנה, מוכרת ומפוקחת). אני עוד לא בטוח שלא מדובר בסטיה בגלל אופי שימוש ספציפי (הרבה פחות נסיעות בינעירוניות ויותר בתוך המושב) אבל זה עוד בבדיקה.


כאמור, אמשיך לעקוב ולעדכן.

אם רוב הנסועה היא עירונית ולא בין עירונית אז צריכת הדלק שציינת תקין לחלוטין.

Alon
09-09-20, 20:36
שלום
צריך להגיע אלי קיט שיפוץ לסטארטר כדי שאוכל להניע.
תוכל לבוא אלי לקרוא אצלי תוצאות ולהשוות
אלון

אייל
אם אתה רוצה לקרוא את הנתונים מהרכב שלי אני נייד שוב
אלון


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gershon
10-09-20, 13:36
עם מידה הזאת אפשר לומר עד כמה רכב בריא-כמובן בנסיע דרך הכביש שלי(כביש 5 אחרי מחסום.....)

elephant man
17-12-20, 14:19
איל
אם ב-3000 RPM\גיר ב-P/N
+TEMP.ENGINE 88
טורבו נותן 130 KPA
ובנסיעה טורבו מגיע יותר מ-200KPA
מערכת תקינה לחלוטין

בדקתי אצלי-
בנסיעה מגיע ל-1.25 באר (125 KPA) יתכן והנתון שאתה כותב זה נומינלי כלומר כולל את הלחץ האטמוספרי?

Gershon
17-12-20, 14:31
בדקתי אצלי-
בנסיעה מגיע ל-1.25 באר (125 KPA) יתכן והנתון שאתה כותב זה נומינלי כלומר כולל את הלחץ האטמוספרי?
בדיוק כך

-->