PDA

צפייה בגרסה מלאה : מקרר לרכב עם סוללה נטענת - איך לא חשבו על זה קודם?



KOOKE
09-09-20, 21:14
נראה אחלה פתרון לקירור במהלך הלילה במחנה מבלי להסתבך עם מערכת מצברים כפולה וכו'

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=367242442945318 7&id=100000569996067

kobiav9
10-09-20, 07:19
לא נפתח הקישור


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
10-09-20, 07:26
https://youtu.be/r-1InUOwdwo

kobiav9
10-09-20, 07:29
https://youtu.be/r-1InUOwdwo

תודה


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
10-09-20, 08:11
הזדרזו המלאי מוגבל


מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

assafy
10-09-20, 08:48
באותו עניין, יש סיכוי שבוסטר להתנעה יחזיק לילה של מקרר?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

boaz avrahami
10-09-20, 09:05
חליפה ליתום.

מה נתוני הבוסטר והמקרר?



מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

חנן-ג'יפולוג
10-09-20, 12:18
אם הוא בנפח ומשקל של מצבר ליתיום מתאים , אז כן, אבל אז תקנה כבר מצבר... אני לא מכיר בוסטרים ליתיום בקיבולת מספקת.

העניין הוא שאין פה קסם. אין שום דבר בבוסטר שמאפשר לו לאגור יותר אנרגיה משל מצבר ליתיום תואם בגודל.

ניתן לקנות מארז ליתיום LIFEPO4 של turmera בקיבול של 21 א"ש מוכן ומולחם עם מודול ניהול מובנה בכ300 ש"ח כולל משלוח. זה אמור להספיק, לדעתי, לכל מקרר, ללילה אחד, על טמפ' של 4-6 מעלות.

zivo
10-09-20, 13:16
ניתן לקנות מארז ליתיום LIFEPO4 של turmera בקיבול של 21 א"ש מוכן ומולחם עם מודול ניהול מובנה בכ300 ש"ח כולל משלוח. זה אמור להספיק, לדעתי, לכל מקרר, ללילה אחד, על טמפ' של 4-6 מעלות.
בד"כ, המשפט הגיוני, בשבועות האחרונים, שהטמפ' ביום מגיעה ל 40 מעלות ובלילה נשארת קרוב ל 30, קצת פחות.
ועדיין, גם שניים כאלו, שיעלו 600 ש"ח ויתנו 40 א"ש (נטו, לצריכה), זה פתרון יותר זול, יותר קטן ויותר מאריך ימים, או בקיצור - יותר טוב, מכל פתרון מבוסס מצברי עופרת או ג'ל.
סופ"ש אחרון, בצפון, מ 9:00 בערב ועד 11 בבוקר למחרת, המקרר שלי צרך 29א"ש.

ש01
10-09-20, 13:46
מה עם מקרר על גז?
פעם ראשונה פגשתי כזה לאחרונה בקראוון.
לא מבין את הטכנולוגיה אבל עבד מצויין

liontamer84
10-09-20, 13:50
ניתן לקנות מארז ליתיום LIFEPO4 של turmera בקיבול של 21 א"ש מוכן ומולחם עם מודול ניהול מובנה בכ300 ש"ח כולל משלוח. זה אמור להספיק, לדעתי, לכל מקרר, ללילה אחד, על טמפ' של 4-6 מעלות.


מאיפה מזמינים דבר כזה?

חנן-ג'יפולוג
10-09-20, 13:54
אתה מגדיר מחדש את המושג: "לילה" :)

ובלילה כזה, של 30 מעלות, עזוב את היופליי המקולקל בצד, מי בכלל רוצה להיות בשטח...

מהצד השני של הסקאלה, הצד החסכוני של המקררים, כשהמקרר שלי, 26 ליטר, הונח לידי בחדר כשהייתי בבידוד, לקחו לו 24 שעות להוריד את התאים במצבר 40א"ש מ4.1 ל3.95 וולט. הוא צורך כ2 אמפר ועובד אולי שישית מהזמן.

KOOKE
10-09-20, 14:01
אתם שוב "מסבכים" את העניינים בעוד מטרת הפוסט להציג מוצר פשוט "הכל כלול" שפותר בעיית התרוקנות המצבר בלילה וגם ממשיך ומקרר עצמאית בשטח כשהוא מנותק בכלל מהרכב.

לדוגמה, חניתם 100 מטר מקו החוף ואתם רוצים את הבירות והארטיקים הקפואים לידכם בחוף - הנה הפתרון.

גילו נאות אין לי שום קשר עסקי או אחר ליצרן ו/או ליבואן ו/או למשווק בארץ - סתם מתלהב ממוצר נכון ולא מבין איך לא ראיתי קודם לכן מוצר כזה.

andy.shaked
10-09-20, 14:16
ראיתי את המוצר והוא נחמד, אבל הבניה שלו לא כל כך פרקטית לטעמי, הסוללה יושבת למעלה ותופסת שטח נכבד, ויותר מזה מקטינה את הדלת ולצורך העניין בקבוקים של 1.5 ליטר יכנסו בשכיבה בלבד ומתחת לשאר המוצרים שבמקרר, כמו כן אני מתקשה להאמין שהתנאים שיש בחוץ, המקרר באמת מחזיק 8 שעות על 1⁰.
הרעיון הזה קיים גם בוריאציות אחרות עם סוללה יעודית שמתחברת לשקע החשמל של המקרר, ומתאימה לכל המקררים שיש בשוק , פעם שמתי פה קישור לסוללה כזאת מאוסטרליה

המדען המטורף

חנן-ג'יפולוג
10-09-20, 14:22
מהם קוד הדגם והנתונים של ה"הצגה" ?

ד ו ר ו ן
10-09-20, 15:19
באותו עניין, יש סיכוי שבוסטר להתנעה יחזיק לילה של מקרר?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

התשובה הקצרה ״כן”.
גם עם בוסטר סיני זול.
ניסינו וזה עובד, במגבלות.

התשובה הארוכה ולדעתי הבלתי נמנעת היא מצבר שני ברכב או מצבר ייעודי נפרד(ואז מה מקור הטעינה ליום הבא?)

גרסת ביניים:



הוטען מלא לפי ההוראות.
וחובר למקרר 45 ליטר של קינן, בצורה שמדמה לילה.
נק ההתחלה היא טמפ מקרר של 6 מעלות, כיוונתי ל4 מעלות, מה שאומר עבודת מדחס מלאה של כרבע שעה, ואחרי זה לשימור טמפ של 4 מעלות.
צריכת המקרר בעבודת המדחס נמדדה והיתה 2.5-3 אש באינטרוולים של העבודה (לא היו הרבה כאלו אחרי ייצוב הטמפ).

המקרר החזיק 12 שעות ועשרים דקות בצורה הזו, מחובר לצעצוע הסיני הקטן הזה.

טמפ חדר היתה 24 מעלות, כמו לילה ממוצע בנגב בקייץ.


אם אתה רוצה את הגרסה המתקדמת והמפורטת בסגנון גיפולוג כנס לשרשור.

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/94749-POWER-PACK-%D7%91%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A9%D7%A0%D7%99?

zivo
10-09-20, 15:21
אתם שוב "מסבכים" את העניינים בעוד מטרת הפוסט להציג מוצר פשוט "הכל כלול" שפותר בעיית התרוקנות המצבר בלילה וגם ממשיך ומקרר עצמאית בשטח כשהוא מנותק בכלל מהרכב.

לדוגמה, חניתם 100 מטר מקו החוף ואתם רוצים את הבירות והארטיקים הקפואים לידכם בחוף - הנה הפתרון.

גילו נאות אין לי שום קשר עסקי או אחר ליצרן ו/או ליבואן ו/או למשווק בארץ - סתם מתלהב ממוצר נכון ולא מבין איך לא ראיתי קודם לכן מוצר כזה.
שלמה,
אין מה להסתבך.
1- הרעיון של סוללה חלק מהמקרר, לדעתי שגוי. אתה רוצה לקנות מקרר 20-24 ליטר ולקחת לחוף, אין בעיה. יש סוללות ליתיום (למשל מה שחנן אמר). 2 ק"ג ואתה מסודר, ובגדול.
2- מהסתכלות על הסירטון, אני בספק לגבי ההספק של הסוללה הזו וכמה זמן זה יחזיק את המקרר. ונחזור להערה שלך, לים, ל 3-5 שעות אין בעיה. ללילה של 10+ שעות, לדעתי לא יחזיק (ולכן גם התייחסתי להערה של חנן, אני חושב ש 20א"ש זה גבולי ללילה של מקרר ).
3- אם זה מקרר נוסף, אז אולי יש הגיון במקרר בגודל הזה, אבל כמקרר יחיד, 24 ליטר לדעתי קטן מדי.

ד ו ר ו ן
10-09-20, 15:25
אתם שוב "מסבכים" את העניינים בעוד מטרת הפוסט להציג מוצר פשוט "הכל כלול" שפותר בעיית התרוקנות המצבר בלילה וגם ממשיך ומקרר עצמאית בשטח כשהוא מנותק בכלל מהרכב.

לדוגמה, חניתם 100 מטר מקו החוף ואתם רוצים את הבירות והארטיקים הקפואים לידכם בחוף - הנה הפתרון.
.
במה זה שונה ממקרר ״רגיל״ עם בוסטר שגם יכול לשמש להנעת הרכב ביום-יום?

boaz avrahami
10-09-20, 15:48
מה עם מקרר על גז?
פעם ראשונה פגשתי כזה לאחרונה בקראוון.
לא מבין את הטכנולוגיה אבל עבד מצויין

אחדהפטנטים העתיקים.
להבה מחממת מבחוץ מערכת סגורה של גז אמוניה עם מים ( מסוכן!) שגורם לתנועה והחלפת חום , קירור וחזרה למיכל האידוי.


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

גיא
10-09-20, 16:19
אתה מגדיר מחדש את המושג: "לילה" :)

ובלילה כזה, של 30 מעלות, עזוב את היופליי המקולקל בצד, מי בכלל רוצה להיות בשטח...

מהצד השני של הסקאלה, הצד החסכוני של המקררים, כשהמקרר שלי, 26 ליטר, הונח לידי בחדר כשהייתי בבידוד, לקחו לו 24 שעות להוריד את התאים במצבר 40א"ש מ4.1 ל3.95 וולט. הוא צורך כ2 אמפר ועובד אולי שישית מהזמן.

אז לא מדדתי אמפרים לשעה .. אבל עלה בגורלי להנות מלילה כזה ב 36 מעלות בלילה. עם 100% לחות בחניון לילה של עיגן לפני שבועיים שלושה.

המקרר היה באוטו. דולק. על 4 מעלות. מ 6 בערב בערך עד הבוקר.

היה לי חם. היה לו חם. הנעתי קצת לפני השינה. והאוטו הניע בסבבה בבוקר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
10-09-20, 17:30
מאיפה מזמינים דבר כזה?

https://a.aliexpress.com/_mL7atmn

ron2468
11-09-20, 09:51
https://a.aliexpress.com/_mL7atmnלא נותן לשלוח לארץ, משהו שאני מפספס?

חנן-ג'יפולוג
11-09-20, 11:07
לא יודע. אני מצליח להעמיס אותו לעגלה כולל מחיר שילוח, אבל לא ניסיתי ללחוץ על כפתור הקניה, כי אין לי צורך בו.

בכל מקרה, זו רק דוגמא. אני מניח שזה קיים אצל מוכרים אחרים, או בוואריאציות אחרות.

דורון.פ.
11-09-20, 14:09
אצלי עובד , לחצתי על buy והוא עבר לעמוד התשלום.
לא הזמנתי כי לא ממש צריך כרגע.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

assafy
14-09-20, 22:36
רכשתי אתמול את מקרר IndelB עם הסוללה שהשרשור הזה נפתח עליו (מתוך תקווה נאיבית שאוכל לנצל אותו בתקופת החגים).
יש בגדלים 30, 40 ו50 ליטר. אני רכשתי 40.
רשמים ראשוניים: המקרר נראה שבנוי טוב, יש לו שני גלגלים גדולים וידית טלסקופית שמאפשר לגרור אותו כטרולי. יש גם ידיות אחיזה מהצדדים שלטעמי היו יכולות להיות טובות יותר.
הוא מצויד בתאורה פנימית ואפשר להתחבר אליו בבלוטות' באפליקציה אך משום מה צריך לעשות כל פעם את הצימוד מחדש.
יש אחריות לשנתיים על המקרר והסוללה.
על פי הצהרת היצרן הסוללה אמורה להספיק להחזקה של המקרר כ10 שעות ב0 מעלות או 5 שעות במינוס 15.
בניסוי שעשיתי היום כיוונתי ל2 מעלות. המקרר היה בחדר לא ממוזג בטמפרטורה של 27 מעלות. הכנסתי מספר פריטים מועט (2 בקבוקי מים, פחית בירה וצנצנת קורנישונים). במשך הזמן פתחתי את המכסה מספר פעמים למספר דקות והוצאתי והכנסתי את הפריטים. הבקבוק גם שימש אותי לארוחת צהריים. המקרר לפני תחילת הניסוי היה מחובר לחשמל ביתי דרך שנאי (אין למקרר חיבור ישיר ל220 וולט) והגיע לטמפרטורת העבודה.
הסוללה החזיקה לי מעמד במשך 9.5 שעות ולאחר זמן זה יש חיווי שנדרשת הטענה.
צריך לציין שהתחלתי עם סוללה טעונה עם 3 מתוך 4 קווי טעינה. משום מה עם השנאי שמחובר לקיר לא הצלחתי לטעון יותר מזה. ייתכן ובגלל שהשנאי מספק רק 12 וולט ובטעינה ברכב בזמן נסיעה הסוללה תטען יותר ותוכל להחזיק יותר זמן.
אני מניח שגם מקרר מלא יותר יצליח להחזיק יותר זמן.
יריב קלר טוען שבניסוי שהוא עשה בקירור למינוס 15 הצליח להגיע למעל 10 שעות.
יש לציין גם שבעת פעולת המדחס אין טעינה של הסוללה (כלומר צריך להגיע לטמפרטורה המכוונת לפני שתתחיל טעינה).


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

andy.shaked
15-09-20, 10:17
הנתונים יכולים להשתנות מאוד כשהמקרר נמצא ברכב בקיץ, כמו כן, מקרר מלא בדברים קרים יחזיק את הטמפרטורה הפנים הרבה יותר זמן ממקרר ריק או חצי מלא , סוללה ל 10 שעות זה נחמד, אבל לא מפסיק בשבילי .
כנראה שאין מנוס מבניית powerpack מבוסס ליתיום

המדען המטורף

assafy
15-09-20, 11:24
עוד דבר ששכחתי לציין - המארז כולל כבל לחיבור פאנל סולארי שנמכר בנפרד.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

zivo
15-09-20, 12:58
יש לציין גם שבעת פעולת המדחס אין טעינה של הסוללה (כלומר צריך להגיע לטמפרטורה המכוונת לפני שתתחיל טעינה).


Sent from my SM-G970F using Tapatalk
רק שנבין - שהמקרר מופעל, והגיע לטמפ', אז המדחס עובד לסירוגין, בין הפעולות , יש טעינה של הסוללה?
או במילים אחרות, עצרת באמצע היום לאיזה טיול רגלי, המקרר עובר לעבודה על סוללה, אתה חוזר לרכב ונוסע, עד הערב, הסוללה תתטען?

בגדול, IndelB הם מקררים טובים שבד"כ שורדים הרבה זמן.
9.5 שעות למקרר 40 ליטר (בטמפ' סביבה של 27 מעלות, כולל פתיחות), זה נתון יפה.
לכל מי שמתלבט, ומסתדר היום עם מצבר יחיד (של הרכב), זה יכול להיות שילוב שפותר את הבעיות (מגיעים לחניה, משאירים את המקרר על המצבר רכב. ב 9-10 בערב, אחרי הארוחת ערב, מעבירים את המקרר לסוללה הפנימית שתחזיק את הלילה).

נקודה לתשומת לב - איפה המקרר בודק את הטמפ'?
שאתה שם את המקרר על 2 מעלות, ומשאיר בקבוקי מים לילה שלם, מה הטמפ' של הבקבוק?
תתחדש

assafy
15-09-20, 13:36
רק שנבין - שהמקרר מופעל, והגיע לטמפ', אז המדחס עובד לסירוגין, בין הפעולות , יש טעינה של הסוללה?
או במילים אחרות, עצרת באמצע היום לאיזה טיול רגלי, המקרר עובר לעבודה על סוללה, אתה חוזר לרכב ונוסע, עד הערב, הסוללה תתטען?

בגדול, IndelB הם מקררים טובים שבד"כ שורדים הרבה זמן.
9.5 שעות למקרר 40 ליטר (בטמפ' סביבה של 27 מעלות, כולל פתיחות), זה נתון יפה.
לכל מי שמתלבט, ומסתדר היום עם מצבר יחיד (של הרכב), זה יכול להיות שילוב שפותר את הבעיות (מגיעים לחניה, משאירים את המקרר על המצבר רכב. ב 9-10 בערב, אחרי הארוחת ערב, מעבירים את המקרר לסוללה הפנימית שתחזיק את הלילה).

נקודה לתשומת לב - איפה המקרר בודק את הטמפ'?
שאתה שם את המקרר על 2 מעלות, ומשאיר בקבוקי מים לילה שלם, מה הטמפ' של הבקבוק?
תתחדש

התשובה לשאלות להבנתי כן. מאחר וקניתי אותו רק שלשום וכרגע עושה את הניסויים בבית עם שנאי אז התשובות קצת תיאורטיות.
אני לא יודע בדיוק איפה ממוקם החיישן אבל נראה לי שהוא די מדוייק. דקה שתיים אחרי שאני פותח את המכסה או מכניס משהו לא קר אז כבר יש חיווי בתצוגה.
אגב כנראה שindelB במקרה הזה זה רק משווק\מותג מדבקה.
בארה"ב זה משווק כ ACOPower LionCooler: https://www.acopower.com/collections/solar-freezer/products/hy-x40a

אלה הנתונים הטכניים של המקרר:

130828

ושל הסוללה:
130829

zivo
15-09-20, 14:28
אופסססס, זה כבר מענין.

indelB זה לא מותג מדבקה, זו חברה עם חתיכת היסטוריה-
https://www.indelb.com/about_us

אני מתחיל לחשוש שהמוצר שקנית הוא לא IndelB (רק עכשיו הלכתי לראות את הסרטון. לא על המקרר ולא על האפליקציה, לא מופיע שם של היצרן).
חוץ מהשימוש בשני גווני אפור, לא ראיתי משהו שמזכיר IndelB.
שיטוט מהיר באתר שלהם -
https://www.indelb.com/products
לא מצאתי מוצר כזה.

אני לא אומר שהמוצר לא טוב (לא מכיר), רק אומר שזה.......

Aifer
15-09-20, 14:43
אופסססס, זה כבר מענין.

indelB זה לא מותג מדבקה, זו חברה עם חתיכת היסטוריה-
https://www.indelb.com/about_us

אני מתחיל לחשוש שהמוצר שקנית הוא לא IndelB (רק עכשיו הלכתי לראות את הסרטון. לא על המקרר ולא על האפליקציה, לא מופיע שם של היצרן).
חוץ מהשימוש בשני גווני אפור, לא ראיתי משהו שמזכיר IndelB.
שיטוט מהיר באתר שלהם -
https://www.indelb.com/products
לא מצאתי מוצר כזה.

אני לא אומר שהמוצר לא טוב (לא מכיר), רק אומר שזה.......מדוייק. המוצר לא של IndelB אלא מופיע כ LionCooler או ACOPOWER.
החברה שפיתחה אותו נראית מגניבה עם הרבה הסטוריה במקררים. ייצור בסין.
מדחס של LG.
באים לפתור את הבעיה של ניידות עד השולחן,/אוהל כולל ייתור הצורך בהתקנות ברכב (מצבר שני, ווסתי טעינה וכו' וכו').
רעיון מוצלח.
תמחור בארהב 2000 שח פחות מישראל.

Sent from my IN2013 using Tapatalk

assafy
15-09-20, 15:28
אכן כוונתי היא לא שindelB הוא מותג מדבקה אך גם בעולמות הטכנולוגיה מקובל שחברה מכובדת וגדולה שמה את שמה על מוצר שמפותח ומיוצר על ידי חברה אחרת שיכולה להיות מכובדת לא פחות (ויכולה לשווק בעצמה את אותו מוצר). ועדיין החברה הראשונה היא זו שמחוייבת אל מול הלקוח.

זו הכריכה של חוברת המשתמש.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200915/63105ecd51e75047ee5968285320bf4b.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Aifer
15-09-20, 19:30
אכן כוונתי היא לא שindelB הוא מותג מדבקה אך גם בעולמות הטכנולוגיה מקובל שחברה מכובדת וגדולה שמה את שמה על מוצר שמפותח ומיוצר על ידי חברה אחרת שיכולה להיות מכובדת לא פחות (ויכולה לשווק בעצמה את אותו מוצר). ועדיין החברה הראשונה היא זו שמחוייבת אל מול הלקוח.

זו הכריכה של חוברת המשתמש.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200915/63105ecd51e75047ee5968285320bf4b.jpg

Sent from my SM-G970F using TapatalkLiONCooler, the 1st battery powered solar fridge freezer, is developed by ACOPOWER,*an established company based in Los Angeles dedicated to providing off-grid and portable power solutions to the market.

Cordless Power that enables Smart controlled electric chilling of drinks/food without ice, anywhere, anytime. LiONCooler*keeps food and beverages icy-cold just*like your home refrigerator but on the go!



Sent from my IN2013 using Tapatalk

Aifer
15-09-20, 19:52
LiONCooler, the 1st battery powered solar fridge freezer, is developed by ACOPOWER,*an established company based in Los Angeles dedicated to providing off-grid and portable power solutions to the market.

Cordless Power that enables Smart controlled electric chilling of drinks/food without ice, anywhere, anytime. LiONCooler*keeps food and beverages icy-cold just*like your home refrigerator but on the go!



Sent from my IN2013 using Tapatalkטוב,
התכתבתי איתם.
ל IndelB יש רשיון הפצה אקסקלוסיבי לאירופה ולמזרח התיכון.
הם LionCooler חברה אמריקאית שמתרכזת במכירות בצפון אמריקה.


Thanks for your interest in LiONCooler. *IndelB is our exclusive partner and they treat all sales in Europe and Middle east. We are based in USA and mainly treat order for North America.

Sent from my IN2013 using Tapatalk

assafy
15-09-20, 23:27
למתעניינים, היום עם פחות פתיחות הסוללה החזיקה כמעט 14 שעות.
לצרכי זה כבר מעל ומעבר.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Aifer
16-09-20, 07:44
למתעניינים, היום עם פחות פתיחות הסוללה החזיקה כמעט 14 שעות.
לצרכי זה כבר מעל ומעבר.


Sent from my SM-G970F using Tapatalkמעולה. זה בדיוק חוסך את הצורך במצבר צרכנים בטיול ומוסיף יכולת מצויינת של ניידות עד להיכן שצריך במקום הלוך חזור לרכב שלעיתים מיטגן בשמש.
בהתכתבות מולם הציעו ל'כבות' את הסוללה בזמן עבודה מרכב, אח*כ החליפו את דעתם ואמרו שאפשר להשאיר עובד עם סוללה והטעינה תמשיך - יכול להבהיר מנסיונך?


Sent from my IN2013 using Tapatalk

דורון.פ.
16-09-20, 08:00
תתחדש ! אני חושב שזה קונספט מעניין לאנשים שלא מעוניינים להתקנה נוספת ברכב ו/או רוצים שהמקרר יטייל בין רכבים ללא שינויים בצורת ההתקנה.
נשמח לשמוע רשמים גם בשימוש "אמיתי".
פרט מעניין שלא חושב שנענה
בזמן נסיעה אם המדחס לא עובד והמקרר מחובר לחשמל ברכב הסוללה ניטענת?
יש מושג כמה זמן לטעינה מלאה?

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Aifer
16-09-20, 08:47
תתחדש ! אני חושב שזה קונספט מעניין לאנשים שלא מעוניינים להתקנה נוספת ברכב ו/או רוצים שהמקרר יטייל בין רכבים ללא שינויים בצורת ההתקנה.
נשמח לשמוע רשמים גם בשימוש "אמיתי".
פרט מעניין שלא חושב שנענה
בזמן נסיעה אם המדחס לא עובד והמקרר מחובר לחשמל ברכב הסוללה ניטענת?
יש מושג כמה זמן לטעינה מלאה?

Sent from my SM-N950F using Tapatalkלדעתי לא מקרי ש IndelB לקחו אקסקלוסיביות באירופה ובמזרח התיכון.
אם זה יתפוס, הרבה יצרנים יכנסו לתחום.

יש פוטנציאל למוצר משלים:
בסיס גלגלים למקרר קיים, כולל ידית טלסקופית, ו.... סוללה מוטמעת בבסיס + בקר טעינה. וכל מקרר קיים יהפוך לנייד, ייתר את הצורך בהתקנות חשמל מורכבות ויקרות.
יש כאן מספיק מהנדסים, קדימה לייזמות.

Sent from my IN2013 using Tapatalk

andy.shaked
16-09-20, 08:59
סוללה כבר יש, בסיס של ארגזי כלים כלשהוא ואפשר לצאת עם המקרר לחלק קרטיביםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200916/7de898fedd9b66cd909b5ae96d26315a.jpg

המדען המטורף

zivo
16-09-20, 09:06
מצטער, אני פחות מתלהב.
מקרר זו חתיכת קופסה גדולה שיוצרת אתגר מאוד גדול בסידור הרכב.
הוספה של סוללה, וגלגלים וידית...רק מגדילים ומסבכים.
במבחן השימוש האמיתי, אני בכלל לא בטוח כמה הגלגלים שימושים (לעומת פשוט להרים ולקחת).
דרך אגב, בעיות גודל והתמונות של המקרר, יחסית לדנפוס הנפוץ, המדחס של המקרר הזה מאוד קטן.
אם הוא גם אמין כמו הדנפוס, אז זה יתרון חשוב.

ד ו ר ו ן
16-09-20, 09:58
זיו בחייאת זיו..

לא לכולם יש רצון או יכולת לבנות ערכה בחלקים שנותנת פתרון ל-90% מהצרכים בפשרות מעטות.

assafy
16-09-20, 11:51
מעולה. זה בדיוק חוסך את הצורך במצבר צרכנים בטיול ומוסיף יכולת מצויינת של ניידות עד להיכן שצריך במקום הלוך חזור לרכב שלעיתים מיטגן בשמש.
בהתכתבות מולם הציעו ל'כבות' את הסוללה בזמן עבודה מרכב, אח*כ החליפו את דעתם ואמרו שאפשר להשאיר עובד עם סוללה והטעינה תמשיך - יכול להבהיר מנסיונך?


Sent from my IN2013 using Tapatalk
זו שאלה שהיתלבטתי בעצמי מאחר ואין התייחסות לזה בחוברת המשתמש. מניסוי קצר שעשיתי היה נראה לי שהסוללה לא נטענת כשהיא מכובה. היא נטענת בוודאות כשהיא דולקת. אחזור על הניסיון שוב אחרי שאפרוק אותה.



תתחדש ! אני חושב שזה קונספט מעניין לאנשים שלא מעוניינים להתקנה נוספת ברכב ו/או רוצים שהמקרר יטייל בין רכבים ללא שינויים בצורת ההתקנה.
נשמח לשמוע רשמים גם בשימוש "אמיתי".
פרט מעניין שלא חושב שנענה
בזמן נסיעה אם המדחס לא עובד והמקרר מחובר לחשמל ברכב הסוללה ניטענת?
יש מושג כמה זמן לטעינה מלאה?

תודה. מחכה לאפשרות לנסות בשימוש "אמיתי".
כן, אמור להיטען. על פי נתוני היצרן תוך 4 שעות.



מצטער, אני פחות מתלהב.
מקרר זו חתיכת קופסה גדולה שיוצרת אתגר מאוד גדול בסידור הרכב.
הוספה של סוללה, וגלגלים וידית...רק מגדילים ומסבכים.
במבחן השימוש האמיתי, אני בכלל לא בטוח כמה הגלגלים שימושים (לעומת פשוט להרים ולקחת).
דרך אגב, בעיות גודל והתמונות של המקרר, יחסית לדנפוס הנפוץ, המדחס של המקרר הזה מאוד קטן.
אם הוא גם אמין כמו הדנפוס, אז זה יתרון חשוב.


הגלגלים הם 6" ונראה שבנויים טוב. על פניו נראה ששימושיים גם מעבר לרצפת שייש חלקה. תוספת הנפח יחסית לגודל המקרר די מינורית בעיני אך מאוד פשוט לפרק אותם ואת הידית הטלסקופית למי שזה מפריע.
יש אחריות של שנתיים על המקרר והסוללה (לפחות בקנייה דרך סופרג'יפ) אז זה קצת נתן לי ביטחון בקנייה של דגם חדש שעדיין אין ניסיון איתו בארץ.

zivo
16-09-20, 12:15
זיו בחייאת זיו..

לא לכולם יש רצון או יכולת לבנות ערכה בחלקים שנותנת פתרון ל-90% מהצרכים בפשרות מעטות.
דורון, בחייאת דורון....
לא לכולם יש טנדר.
ומי שאין לו טנדר, הגודל של המקרר זו בעיה גדולה בארגון הבגאז'.
בסופו של הסיבה היחידה שנכנסתי לפרוייקט של בניית מקרר לבד, היה הסידור פנים של הרכב.
דרך אגב, זו גם הסיבה שאני חושב (שמי שאין לו טנדר) שעדיף מקרר של 30-32 ליטר ולא של 40.

ודרך אגב, הערה חצי פילוסופית לגבי ההתנהלות שלי בכל הפרוייקט הזה של רכב טיולים שמוגבל במקום-
אני חסיד גדול של עבודה עם יחידות (modules).
זה מתחיל ממעיל רוח פליז משולב ( שמאפשר פליז לחוד , מעיל רוח נפרד ומעיל משולב חם), עובר לסוללה אחת גם למקרר, גם לשאר הצרכנים וגם כבוסטר, התאורה שמתחברת למארז אנרגיה, היא אותה תאורה שמתחברת לרכב .
אפילו בכלי עבודה, בניגוד לעבודה בבית בסדנא, ברכב יש לי הרבה כלים כמו מפתח שבדי או ביטים מתחלפים.
זה פחות יעיל, ואולי טיפה יותר מסורבל בשימוש, אבל זה חוסך מקום ברכב.
מי שיש לו טנדר, לא יבין זאת :-)

ד ו ר ו ן
16-09-20, 14:13
דורון, בחייאת דורון....
לא לכולם יש טנדר.
ומי שאין לו טנדר, הגודל של המקרר זו בעיה גדולה בארגון הבגאז'.

בדיוק, בגלל זה המוצר הזה עונה לפלח אחר ממך, וממני.

וזה שיש למישהו סוג רכב מסויים לא אומר שכל התבטאות שלו צבועה אוטומטית בזוית צרה של אותו הרכב בלבד.
לפעמים יש נסיון קודם/מקביל בדברים אחרים.

yanivamit02
03-06-23, 21:59
3 שנים אחרי, יש דיעה לגבי המקרר הנ"ל?
עובד/לא, יעיל?

Sent from my LE2123 using Tapatalk

assafy
04-06-23, 00:51
עובד ועושה את הנדרש.
לפעמים בימים חמים במיוחד נראה שיש מנגנון בטיחות שמסרב להטעין את הסוללה עד שהטמפרטורה החיצונית יורדת.
אני מניח שקניית מקרר רגיל ובניית מצבר קטן תהייה זולה יותר.
המקרר עצמו אינו כולל סלסלה פנימית והוא בעל תא אחד.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Pageup
04-06-23, 14:31
יש צידניות מקרר של מקיטה שעובדום על הסוללות 18V
https://www.argentools.co.il/items/5055462-%D7%A6%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A8-%D7%9E%D7%97%D7%9E%D7%9D-DCW180-18V-Makita-
עם מדחס, עובדות גם על 12/24 ו 220.
לא מכיר, לא ניסיתי ולא ממליץ - פשוט ראיתי פרסומת.

סולי
04-06-23, 15:33
אני מתנסה בזה ברבעון האחרון:

https://www.enl4x4.co.il/product/%d7%9e%d7%a7%d7%a8%d7%a8-%d7%9b%d7%95%d7%9c%d7%9c-%d7%a1%d7%95%d7%9c%d7%9c%d7%94-alpicool-45l/

עד כה מאוד מאוד מרוצה.
גם מתא ההקפאה, יש שליטה נפרדת מהטלפון ובקרה (מאוד נוח כהמקרר בארגז של טנדר) יש סלסלאות, וניקוז, ומכסה שיודע לעבוד לשני כיוונים, גם מהסוללה סהכ מאוד מבסוט... אפילו יצא לי לנייד אותו לנק מרוחקת מהרכב בלילה סביב המדורה עם בירות חמות שמולאו וקוררו תוך כדי. זה היה שדרוג משמעותי לחוויה.

זה מקרר alpicool עם מדחס lg, יש לי ניסיון של שנתיים מאותה תוצרת אבל תצורה של מקרר מגירה, מאוד מבסוט גם עליו.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Aifer
05-06-23, 18:28
אני מתנסה בזה ברבעון האחרון:

https://www.enl4x4.co.il/product/%d7%9e%d7%a7%d7%a8%d7%a8-%d7%9b%d7%95%d7%9c%d7%9c-%d7%a1%d7%95%d7%9c%d7%9c%d7%94-alpicool-45l/

עד כה מאוד מאוד מרוצה.
גם מתא ההקפאה, יש שליטה נפרדת מהטלפון ובקרה (מאוד נוח כהמקרר בארגז של טנדר) יש סלסלאות, וניקוז, ומכסה שיודע לעבוד לשני כיוונים, גם מהסוללה סהכ מאוד מבסוט... אפילו יצא לי לנייד אותו לנק מרוחקת מהרכב בלילה סביב המדורה עם בירות חמות שמולאו וקוררו תוך כדי. זה היה שדרוג משמעותי לחוויה.

זה מקרר alpicool עם מדחס lg, יש לי ניסיון של שנתיים מאותה תוצרת אבל תצורה של מקרר מגירה, מאוד מבסוט גם עליו.

Sent from my SM-G781B using Tapatalkהאם כשמחובר לרכב גם מפעיל את המקרר וגם טוען את הסוללה במקביל?
האם כשמקרר כבוי הסוללה נטענת מהרכב?
מה קצב הטעינה שלה?
האם מחזיקה לילה את המקרר?

Sent from my IN2013 using Tapatalk

סולי
05-06-23, 18:29
1. כן
2. כן
3. לא טרחתי לבדוק ..
4. בקלילות.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Aifer
06-06-23, 02:54
1. כן
2. כן
3. לא טרחתי לבדוק ..
4. בקלילות.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

אכן פתרון מצויין.

Aifer
11-06-24, 18:48
מחדש את השרשור.
כבר שנתיים אצלי ברכב עובדת ההתקנה הבאה:
1) מקרר סנואמסטר 35
2) יחידת ליתיום של EcoFlow 600 שמחוברת למקרר ונטענת ע"י הרכב בצורה הבאה:
כבל כפול (פלוס ומינוס) מהמצבר למתג חכם שנפתח רק ב 12.8 וולט (נרכש באמזון)
CZH-LABS LVD Low Voltage Disconnect Module. (12V / 30Amp) https://a.co/d/huBBTY0

וכך רק כשאלטרנטור עובד, ה EcoFlow נטען.

הצריכה המירבית של המקרר היא 5A. הטעינה של ה EcoFlow היא 8A כך שכל עוד אני מונע המאזן חיובי.

סהכ מרוצה מהמערכת.

לאחרונה המתג החכם החליט להתפחם (הצד שיוצא ל EcoFlow) למרות שמוצהר שיודע לתת עד 30A.

בנוסף ראיתי מערכות בחו"ל שמשתמשות בהעלאת המתח ל 24וולט או יותר ובכך מדמות פנל סולארי ומגדילות משמעותית את קצב טעינת ה EcoFlow שהוא יחסית נמוך ב 12V DC.
דוגמא:
https://youtube.com/shorts/OMUHQXvvYCw?si=_-GQh0NlEnFwo4uo

המוצרים המומלצים שם של חברת Victron.

משתעשע ברעיון להתקין ממיר DC ל 24-30 וולט ולחבר לטעינה כמו חיבור פנל סולארי.


אשמח לדעתכם

חג שמח


Sent from my IN2013 using Tapatalk

erezgur
11-06-24, 19:10
כמה שעות יכול האקו-פלו להחזיק את המקרר עובד ללא חיבור לטעינה?

כמה זמן אתה רוצה להחזיק את המקרר עובד ללא מנוע רכב?

Sent from my mobile

Aifer
11-06-24, 19:12
כמה שעות יכול האקו-פלו להחזיק את המקרר עובד ללא חיבור לטעינה?

כמה זמן אתה רוצה להחזיק את המקרר עובד ללא מנוע רכב?

Sent from my mobileהאקופלו מחזיק כ 12 שעות את המקרר ללא טעינה.

Sent from my IN2013 using Tapatalk

Aifer
11-06-24, 19:20
האקופלו מחזיק כ 12 שעות את המקרר ללא טעינה.

Sent from my IN2013 using Tapatalkהעניין שאני משתמש במקרר גם באמצע השבוע (קניות וכו') ואשמח לטעינה יותר מהירה....

Sent from my IN2013 using Tapatalk

סולי
12-06-24, 00:04
למה לא להוסיף פאנל סולארי קבוע, שם 100וואט נגיד?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נדב42
12-06-24, 10:03
הצריכה המירבית של המקרר היא 5A. הטעינה של ה EcoFlow היא 8A כך שכל עוד אני מונע המאזן חיובי.



הצריכה של הסנומסטר הספציפי הזה יכולה גם לעבור את ה- 8 אמפר, ואני מדבר על צריכה רציפה, לא כולל זרמי התנעה

(בדקתי בנתונים הגולמיים שמדדנו במבחן המקררים הגדול)

Aifer
12-06-24, 11:10
הצריכה של הסנומסטר הספציפי הזה יכולה גם לעבור את ה- 8 אמפר, ואני מדבר על צריכה רציפה, לא כולל זרמי התנעה

(בדקתי בנתונים הגולמיים שמדדנו במבחן המקררים הגדול)עדיין הסנומסטר מחובר לאקופלו כך שפחות מטריד. האקופלו נטען במקסימום 8A.
כלומר 96Wh.
אם הזרם יכל ל 24V על 8A אגיע לכפול כלומר 192Wh?

Sent from my IN2013 using Tapatalk

Aifer
12-06-24, 11:11
למה לא להוסיף פאנל סולארי קבוע, שם 100וואט נגיד?

Sent from my SM-G781B using Tapatalkלאקופלו יש חיבור כניסה DC אחד בלבד.
או 12v מהמכונית או פנל סולארי

Sent from my IN2013 using Tapatalk

ehudzeelim
12-06-24, 11:49
לאקופלו יש חיבור כניסה DC אחד בלבד.
או 12v מהמכונית או פנל סולארי

Sent from my IN2013 using Tapatalk


https://www.youtube.com/watch?v=Rtr2oEdug-4

asafk
12-06-24, 12:49
הצריכה של הסנומסטר הספציפי הזה יכולה גם לעבור את ה- 8 אמפר, ואני מדבר על צריכה רציפה, לא כולל זרמי התנעה

(בדקתי בנתונים הגולמיים שמדדנו במבחן המקררים הגדול)רגעי או קבוע? כי רגעי לא מעניין כשמדברים על מאזן אנרגיה.

אסף.

Aifer
12-06-24, 12:51
רגעי או קבוע? כי רגעי לא מעניין כשמדברים על מאזן אנרגיה.

אסף.ממה שאני רואה (אפליקציה שמחוברת לאקופלו ומראה טעינה ופריקה), המקסימום צריכה 60Wh לסנומסטר שזה 5A

Sent from my IN2013 using Tapatalk

נדב42
12-06-24, 13:34
רגעי או קבוע? כי רגעי לא מעניין כשמדברים על מאזן אנרגיה.

אסף.קבוע.
לא זרם התנעה.

בדגם הזה יש הגדרה של 2 או 3 דרגות קירור, בגבוהה הוא צורך מעל 8 אמפר כשהמדחס עובד.

נדב42
12-06-24, 13:37
עדיין הסנומסטר מחובר לאקופלו כך שפחות מטריד. האקופלו נטען במקסימום 8A.


לגבי התפחמות המתג החכם - נכון.

ד ו ר ו ן
12-06-24, 16:07
רגעי או קבוע? כי רגעי לא מעניין כשמדברים על מאזן אנרגיה.

אסף.

מעניין כי אם נמוך מידי המקרר מתנתק.

Aifer
12-06-24, 17:32
מעניין כי אם נמוך מידי המקרר מתנתק.הecoflow שכאמור מחובר למקרר
מספר 13v קבוע עד 0 אחוז (ליתיום) ולכן מנגנוני הניתוק של המקרר לא רלוונטים במקרה שלי.

Sent from my IN2013 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
12-06-24, 17:54
הecoflow שכאמור מחובר למקרר
מספר 13v קבוע עד 0 אחוז (ליתיום) ולכן מנגנוני הניתוק של המקרר לא רלוונטים במקרה שלי.

Sent from my IN2013 using Tapatalk

ואז יש סיכון שאתה פוגע במארז כמו שחנן ציין.

Aifer
12-06-24, 18:00
ואז יש סיכון שאתה פוגע במארז כמו שחנן ציין.באיזה מארז בדיוק. פספסתי את חנן ?

Sent from my IN2013 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
12-06-24, 18:38
באיזה מארז בדיוק. פספסתי את חנן ?

Sent from my IN2013 using Tapatalk

למצבר בו אתה משתמש יש הגנה מפריקת יתר?

חנן הסביר ביחס לסוג הסוללה, היכן חשוב שתהיה הגנה כנגד פריקת יתר.

Aifer
12-06-24, 19:03
למצבר בו אתה משתמש יש הגנה מפריקת יתר?

חנן הסביר ביחס לסוג הסוללה, היכן חשוב שתהיה הגנה כנגד פריקת יתר.ברור,
זאת יחידת אנרגיה EcoFlow River Max
כל האלקטרוניקה בפנים.
יודעת להיטען ולפרוק בו"ז כולל מאוורר להגנה אם מתחממת ופיוז חצי אוטומטי להגנה

Sent from my IN2013 using Tapatalk

oferc
12-06-24, 21:08
גם אני בהתחלה התלהבתי מהמקרר ברכב , בסופו של דבר שימוש לא נכון יכול לפגוע במצבר שעולה גם במחיר של חצי מקרר, מי שרוצה קירור אמיתי בעלות אמפר נמוכה חייב לשים לב לבידוד של המקרר ואולי אפילו לזרוק בקבוק או 2 קפואים לחלוטין כדי לשמור על טמפרטורה נמוכה ולחסוך שעות מנוע ואמפר גבוהה.

יש היום צידניות שהבידוד שלהם ברמה גבוהה, הצידניות האלו יכולות להחזיק קרח כמה ימים (עד5 ימים בטמפרטורה של 28 מעלות בצל), כל מה שצריך 2-3 חבילות של קרח מפוזר, בלי חשמל בלי חישובים וללא חששות. ואם בטיול אתה עובר דרך תחנת דלק אז תמיד אפשר לחדש ב2 שקיות חדשות שאולי שוות לאיזה 20-30A סוללה :-)

המקרר שלי לא מחזיק קור כמה שעות בלי חשמל , הבידוד שלו פשוט לא רציני, ניסיתי כמה פעמים להוריד את הטמפרטורה למינוס 10 בזמן נסיעה ואז להעלות ל4 בזמן חניה ארוכה כדי לא לצרוך מצבר בעמידה, זה עזר מעט אבל הבידוד לא באמת רציני.

רק בשביל להבין את ההבדלים עשיתי מספר ניסיונות בחניה, שמתי את המקרר בתא מטען עם הצידנית הרכה של YETI שעלתה כמעט כמו המקרר :-) , לקחתי כמות רצינית של קרח וזרקתי למקרר בלילה שהיה כבר קר , חצי מכמות הקרח במקרר זרקתי בצידנית YETI הרכה שלי , בבוקר לא היה קרח במקרר הכבוי, הYETI היה מלא בקרח עם מעט מים, וזה עם צידנית רכה שהיכולות שלה לא מתקרבות לצידנית קשיחה של חברה רצינית.

דור אריאל
12-06-24, 21:12
גם אני בהתחלה התלהבתי מהמקרר ברכב , בסופו של דבר שימוש לא נכון יכול לפגוע במצבר שעולה גם במחיר של חצי מקרר, מי שרוצה קירור אמיתי בעלות אמפר נמוכה חייב לשים לב לבידוד של המקרר ואולי אפילו לזרוק בקבוק או 2 קפואים לחלוטין כדי לשמור על טמפרטורה נמוכה ולחסוך שעות מנוע ואמפר גבוהה.

יש היום צידניות שהבידוד שלהם ברמה גבוהה, הצידניות האלו יכולות להחזיק קרח כמה ימים (עד5 ימים בטמפרטורה של 28 מעלות בצל), כל מה שצריך 2-3 חבילות של קרח מפוזר, בלי חשמל בלי חישובים וללא חששות. ואם בטיול אתה עובר דרך תחנת דלק אז תמיד אפשר לחדש ב2 שקיות חדשות שאולי שוות לאיזה 20-30A סוללה :-)

המקרר שלי לא מחזיק קור כמה שעות בלי חשמל , הבידוד שלו פשוט לא רציני, ניסיתי כמה פעמים להוריד את הטמפרטורה למינוס 10 בזמן נסיעה ואז להעלות ל4 בזמן חניה ארוכה כדי לא לצרוך מצבר בעמידה, זה עזר מעט אבל הבידוד לא באמת רציני.

רק בשביל להבין את ההבדלים עשיתי מספר ניסיונות בחניה, שמתי את המקרר בתא מטען עם הצידנית הרכה של YETI שעלתה כמעט כמו המקרר :-) , לקחתי כמות רצינית של קרח וזרקתי למקרר בלילה שהיה כבר קר , חצי מכמות הקרח במקרר זרקתי בצידנית YETI הרכה שלי , בבוקר לא היה קרח במקרר הכבוי, הYETI היה מלא בקרח עם מעט מים, וזה עם צידנית רכה שהיכולות שלה לא מתקרבות לצידנית קשיחה של חברה רצינית.

הבעיה שאת המקרר צריך שחם..
28 מעלות בצל בתוך הרכב זה לא ממש יום חם..

חצי שנה בישראל כל הסיפור של שומר 5 ימים קרח לא תופס..

המקרר שלי שהוא לא מהייקרים שומר קור כמה ימים גם בחום של הקיץ

חנן-ג'יפולוג
12-06-24, 21:26
מחדש את השרשור.
כבר שנתיים אצלי ברכב עובדת ההתקנה הבאה:
1) מקרר סנואמסטר 35
2) יחידת ליתיום של EcoFlow 600 שמחוברת למקרר ונטענת ע"י הרכב בצורה הבאה:
כבל כפול (פלוס ומינוס) מהמצבר למתג חכם שנפתח רק ב 12.8 וולט (נרכש באמזון)
CZH-LABS LVD Low Voltage Disconnect Module. (12V / 30Amp) https://a.co/d/huBBTY0

וכך רק כשאלטרנטור עובד, ה EcoFlow נטען.

הצריכה המירבית של המקרר היא 5A. הטעינה של ה EcoFlow היא 8A כך שכל עוד אני מונע המאזן חיובי.

סהכ מרוצה מהמערכת.

לאחרונה המתג החכם החליט להתפחם (הצד שיוצא ל EcoFlow) למרות שמוצהר שיודע לתת עד 30A.

בנוסף ראיתי מערכות בחו"ל שמשתמשות בהעלאת המתח ל 24וולט או יותר ובכך מדמות פנל סולארי ומגדילות משמעותית את קצב טעינת ה EcoFlow שהוא יחסית נמוך ב 12V DC.
דוגמא:
https://youtube.com/shorts/OMUHQXvvYCw?si=_-GQh0NlEnFwo4uo

המוצרים המומלצים שם של חברת Victron.

משתעשע ברעיון להתקין ממיר DC ל 24-30 וולט ולחבר לטעינה כמו חיבור פנל סולארי.


אשמח לדעתכם

חג שמח


Sent from my IN2013 using Tapatalk


נשמע סבאבה.

ehudzeelim
12-06-24, 21:30
ל-aifer
אם לשים בצד לרגע את הפתרון של 24v (שסה"כ נשמע הגיוני), נקודת התורפה היא הטעינה בקצב מוגבל של ה-ecoflow, רק 8A.
דווקא למקרה הזה יתאים מצבר צרכנים, שיכול להיטען בקצב מהיר בהרבה, בנוסף יש לך בטריה במקרר כך שתוכל להסתפק במצבר צרכנים קטן קל וזול לא תצטרך להמיר מתח, ועדיין תקבל פתרון מלא לבעיה.

ד ו ר ו ן
12-06-24, 21:54
גם אני בהתחלה התלהבתי מהמקרר ברכב , בסופו של דבר שימוש לא נכון יכול לפגוע במצבר שעולה גם במחיר של חצי מקרר, מי שרוצה קירור אמיתי בעלות אמפר נמוכה חייב לשים לב לבידוד של המקרר ואולי אפילו לזרוק בקבוק או 2 קפואים לחלוטין כדי לשמור על טמפרטורה נמוכה ולחסוך שעות מנוע ואמפר גבוהה.

יש היום צידניות שהבידוד שלהם ברמה גבוהה, הצידניות האלו יכולות להחזיק קרח כמה ימים (עד5 ימים בטמפרטורה של 28 מעלות בצל), כל מה שצריך 2-3 חבילות של קרח מפוזר, בלי חשמל בלי חישובים וללא חששות. ואם בטיול אתה עובר דרך תחנת דלק אז תמיד אפשר לחדש ב2 שקיות חדשות שאולי שוות לאיזה 20-30A סוללה :-)

המקרר שלי לא מחזיק קור כמה שעות בלי חשמל , הבידוד שלו פשוט לא רציני, ניסיתי כמה פעמים להוריד את הטמפרטורה למינוס 10 בזמן נסיעה ואז להעלות ל4 בזמן חניה ארוכה כדי לא לצרוך מצבר בעמידה, זה עזר מעט אבל הבידוד לא באמת רציני.

אתה משליך ממקרר בינוני מינוס לצידנית?..

ehudzeelim
12-06-24, 22:06
ל-aifer
אם לשים בצד לרגע את הפתרון של 24v (שסה"כ נשמע הגיוני), נקודת התורפה היא הטעינה בקצב מוגבל של ה-ecoflow, רק 8A.
דווקא למקרה הזה יתאים מצבר צרכנים, שיכול להיטען בקצב מהיר בהרבה, בנוסף יש לך בטריה במקרר כך שתוכל להסתפק במצבר צרכנים קטן קל וזול לא תצטרך להמיר מתח, ועדיין תקבל פתרון מלא לבעיה.

רק מתקן טעות, בגלל נושא השרשור חשבתי שאתה עם מקרר עם בטריה,
בכל מקרה אני חושב שמצבר צרכנים שייטען בקצב גבוה יהיה פתרון טוב לשימוש שלך.

Aifer
12-06-24, 22:10
רק מתקן טעות, בגלל נושא השרשור חשבתי שאתה עם מקרר עם בטריה,
בכל מקרה אני חושב שמצבר צרכנים שייטען בקצב גבוה יהיה פתרון טוב לשימוש שלך.ניסיתי להימנע משינויי חשמל והתקנת מצבר ברכב.
תפקיד ה EcoFlow הוא להיות מצבר הצרכנים
נק' התורפה כפי שכתבת, נטען לאט יותר ולכן חיפשתי איך להכפיל את קצב הטעינה ע"י דימוי טעינה סולארית (העלאת המתח בכניסה)

Sent from my IN2013 using Tapatalk

zivo
12-06-24, 22:25
כבל כפול (פלוס ומינוס) מהמצבר למתג חכם שנפתח רק ב 12.8 וולט (נרכש באמזון)
CZH-LABS LVD Low Voltage Disconnect Module. (12V / 30Amp) https://a.co/d/huBBTY0


Sent from my IN2013 using Tapatalk

אם הבנתי נכון את המפרט של המתג החכם אז יש בעיה בנתונים שלו.
המתחי ניתוק וחיבור ניתנים לבחירה מתוך רשימה נתונה.
אתה עובד על הסט הכי גבוה - חיבור 12.8 ניתוק 12.1 וולט.
12.1 זה ערך נמוך מדי ( שירוקן את המצבר הראשי לאחר כיבוי המנוע).

דרך אגב, לא כל כך ברור לי למה הסוללה טוענת מהר יותר ב 24וולט, אבל תשים לב שכל אביזר של המרת מתח מאבד לפחות 10% ומקטין את האמינות של המערכת.
זה נראה לי כיוון שגוי.

Aifer
12-06-24, 22:32
יש מספיק מפל מתח עד תא המטען .
נכון מנתק ב 12.1, ולעיתים ממשיך כמה דק טעינה על המצבר של הרכב ואז מתנתק..
אין עם זה בעיה..

Sent from my IN2013 using Tapatalk

oferc
12-06-24, 23:48
אתה משליך ממקרר בינוני מינוס לצידנית?..

והמקרר בתמונה עם הסוללה , הוא לא בינוני מינוס ? גם לי יש מקרר כזה ללא הסוללה עם מדחס LG , עובד מצוין כל עוד הוא מחובר לחשמל , ברגע שמנתקים מהחשמל הטמפרטורה עולה במהירות.

- - - Updated - - -


הבעיה שאת המקרר צריך שחם..
28 מעלות בצל בתוך הרכב זה לא ממש יום חם..

חצי שנה בישראל כל הסיפור של שומר 5 ימים קרח לא תופס..

המקרר שלי שהוא לא מהייקרים שומר קור כמה ימים גם בחום של הקיץ

בדרך כלל הצידנית ברכב ממוזג אז זה לא מעל 28 מעלות , שעוצרים בלילה זה בערך הטמפרטורה ללא מיזוג.

ד ו ר ו ן
13-06-24, 00:53
והמקרר בתמונה עם הסוללה , הוא לא בינוני מינוס ? גם לי יש מקרר כזה ללא הסוללה עם מדחס LG , עובד מצוין כל עוד הוא מחובר לחשמל , ברגע שמנתקים מהחשמל הטמפרטורה עולה במהירות.
.

עובי הבידוד משליך גם על יעילות עבודת המקרר.

zivo
13-06-24, 09:03
יש מספיק מפל מתח עד תא המטען .
נכון מנתק ב 12.1, ולעיתים ממשיך כמה דק טעינה על המצבר של הרכב ואז מתנתק..
אין עם זה בעיה..

Sent from my IN2013 using Tapatalk
לא בטוח שאני מבין על איזה מפל מתח אתה מדבר ואיך זה קשור.
בגדול, מבלי להכנס לדיוק של סוג המצבר הראשי שלך, 12.1 וולט אומר פריקה של 40-50%.
זו פריקה לא בריאה שמקצרת את חיי המצבר ומקטינה את הסיכוי להניע את הרכב.

Aifer
13-06-24, 09:38
לא בטוח שאני מבין על איזה מפל מתח אתה מדבר ואיך זה קשור.
בגדול, מבלי להכנס לדיוק של סוג המצבר הראשי שלך, 12.1 וולט אומר פריקה של 40-50%.
זו פריקה לא בריאה שמקצרת את חיי המצבר ומקטינה את הסיכוי להניע את הרכב.אסביר,
הכבל מחובר למצבר ומגיע עד חתא מטען.
כשבמצבר יש 12.8 בקצה הכבל יש 12.5
כשה EcoFlow מושך 8A בקצה הכבל יורד רגעית ל 12.1 ואז המתג החכם מנתק את החיבור עד שיראה 12.8 (אלטרנטור עובד)..

Sent from my IN2013 using Tapatalk

Dozer
13-06-24, 09:39
מצא פתרון מעניין עם dc-dc converter של ויקטרון
https://youtu.be/s_-9vj-hF1M?si=W1ZIlqeSKQHJsXHS

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

-->