התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכישת ג'יפ ראשון



ofiryak
09-09-20, 22:44
1. תקציב
-
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 70K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל שיפורים
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב
- כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג, עם לינה בשטח


3. נסועה שנתית ותחזוקה:

א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? יעשה 20 אלף בשנה
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? טיפולים שוטפים, בלמים, תקלות קטנות - אני אתקן לבד.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מתגורר ברמת גן


4. אופי השימוש והטיולים:


א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לרוב יהיה רגוע מאוד, ארצה אבל מדי פעם לנסות מסלולים קשים
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? אין לי קבוצה



5. העדפות ותנאי סף -
האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני -
מעדיף ידני

ב. מנוע דיזל/בנזין -
לא משנה

ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) -
לא משנה

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
- לא משנה


6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?
לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?


מאוד אוהב את הגימני


---------------------------------------



היי חברים, כבר שנים שאני רוצה לעבור לג'יפ בשביל טיולי שטח, אפילו פתחתי כאן פוסט לפני חמש שנים עוד כשהייתי סטודנט, אבל הבנתי שזה נושא שצריך קצת יותר ביסוס כלכלי . התקציב הוא 70K, זה יהיה רכב יום יומי שלי, לרוב אטייל בסופשים ולא אעשה טראקים קשים אבל כן אנסה. יש לי סוזוקי אלטו שאני מטפל בו לבד כבר חמש שנים, טיפולים שוטפים, בלמים וכל מני תקלות קטנות, ככה שגם בג'יפ אטפל לבד.

אני מאוד אוהב את הגימני, מאוד מתאים לי גם מבחינת גודל כדי להידחף לחניות במרכז, לא אכפת לי מהעדר חוזק או נוחות, האלטו שלי גם ככה לא סיטרואן :) אשמח לשמוע את דעתכם, אם יש לכם אופציות אחרות, אשמח לשמוע!

וגם בנוגע לגימני, רציתי לקבל הערכה בנוגע למחירים של הגבהה, מיגון, כננת, אם תוכלו זה יתן לי פרספקטיבה, וגם מבחינת שנתונים, קילומטראז, ובכללי הערות בנוגע לגימני יעזרו, וכמובן אם יש אפשרויות יותר טובות מגימני :)

Yaki5500
10-09-20, 09:18
לא רק שהג'ימני עונה על כל צרכיך, אתה גם אוהב אותו!!
ג'ימני הוא גם רכב יחסית קל ונוח לתחזוקה עצמית ויש באזורך מספר מוסכים שמתמחים בעבודה על הממזר הקטן אז גם מהבחינה הזו אתה סגור

עלויות שיפורים
הגבהה מתחיל מ3k ומתקדם משם
מיגון - לטעמי בהתייחס לדרישות שלך מספיק מיגון אוזני רדיוס ומיגון תיבת העברה כך שאפשר להתחיל בסביבות 600-700 ש"ח ובהמשך להוסיף מיגון בהתאם לצורך
צמיגים - לא חייבים להחליף מיד אבל כשמחליפים, סט צמיגי שטח מלא או 50:50 מתחיל באזור ה-1600 ש"ח ומתקדם משם.

בסכום שלך אתה מסתכל על ג'ימני רענן ממודל 2015-16 אולי אפילו 2017 היות שאתה מחפש ידני.

לי היה ידני מודל 2003

בהצלחה

ofiryak
10-09-20, 09:29
לא רק שהג'ימני עונה על כל צרכיך, אתה גם אוהב אותו!!
ג'ימני הוא גם רכב יחסית קל ונוח לתחזוקה עצמית ויש באזורך מספר מוסכים שמתמחים בעבודה על הממזר הקטן אז גם מהבחינה הזו אתה סגור

עלויות שיפורים
הגבהה מתחיל מ3k ומתקדם משם
מיגון - לטעמי בהתייחס לדרישות שלך מספיק מיגון אוזני רדיוס ומיגון תיבת העברה כך שאפשר להתחיל בסביבות 600-700 ש"ח ובהמשך להוסיף מיגון בהתאם לצורך
צמיגים - לא חייבים להחליף מיד אבל כשמחליפים, סט צמיגי שטח מלא או 50:50 מתחיל באזור ה-1600 ש"ח ומתקדם משם.

בסכום שלך אתה מסתכל על ג'ימני רענן ממודל 2015-16 אולי אפילו 2017 היות שאתה מחפש ידני.

לי היה ידני מודל 2003

בהצלחה
תודה על התגובה!

מה בעצם ההבדל בין ההגבהות השונות? ז''א יש חברות שונות או שדיברת על גבהים שונים? ואיך רושמים את זה במשרד התחבורה?

erezgur
10-09-20, 09:46
הרבה נכונה היא החלפת קפיצים שמלווה ההחלפה לבולמים מתאימים לקפיצים. זוהי גם הצורה החוקית (עד 50 מ''מ).
יש אפשרות להוסיף ספייסרים, הרבה יותר זול, אבל זו שיטה שאינה חוקית והיא פחות טובה מהרבה בחינות עבור רוב סוגי הרכב.
יש קטים שונים של חברות שונות, תצטרך לעשות סקר שוק קצר.
תתקין אצל אחד המתקנים שיספקו לך גם את כל האישורים הנדרשים לרישום ההגבהה ברישיון, עם זה ניגשים לכל סניף של משרד התחבורה לביצוע השינוי ברישיון.
כל התשובות הללו עם הרבה מידע נוסף נמצא בפורום... מומלץ לבצע חיפוש.

נשלח מהנייד

Yaki5500
10-09-20, 14:31
תודה על התגובה!

מה בעצם ההבדל בין ההגבהות השונות? ז''א יש חברות שונות או שדיברת על גבהים שונים? ואיך רושמים את זה במשרד התחבורה?יש הגבהות שונות מחברות שונות הנבדלות בקשיחות/רכות הקפיצים, נטיה לשקוע לאחר זמן וכו'.

כלל חשוב למתחילים הוא לא לרוץ ולשפר אלא קודם להחזיק את הרכב (לראות שהוא לא לימון), להתערבב בקהילה, להבין טוב יותר את צרכיך (יתכן ולא תצטרך בכלל הגבהה) אל מול האפשרויות השונות שעומדות לרשותך על כל ההיבטים שלהן

בתור התחלה בשבילך - מיגון טרנספר בלבד ומשם תתקדם לאט. מאחורי הג'ימני קהילה חזקה מאוד של בעלים ונותני שירות

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

-->