PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב שטח לצורך צילום טבע



יוניש
10-09-20, 16:46
שלום. אני מתעניין בצילום טבע, בעיקר ציפורים. הרכב הנוכחי שלי (ב מ וו סדרה 5 היברידית) פחות אוהב שטח. אפילו שבילים קצת גדול עליו וגם חראם על הצבע.
אני שוקל לקנות רכב שני זול, נניח עד 25, רק לצורך יציאה לשטח הקרוב לבית (אני גם באיזור בית שמש) על מנת לצלם. אני אסע לבד וצריך מקום לידי רק לציוד הצילום. פחות מדובר על עבירות קשה אבל כן צריך להיות מסוגל להתמודד עם בוץ וכאלה. צריך מיזוג, אמינות. אני מניח שאם אקנה, אקנה כבר משהו שעבר שיפורים לשטח. עדיף גם רכב שלא עושה הרבה רעש (עד כמה שאפשר כמובן, זה ג׳יפ לא רכב חשמלי)

האם סוזוקי ג׳ימני בן 15-20 זה מה שאני צריך או שיש אופציות יותר טובות? אני לא אטפל לבד, צריך מוסך. עד כמה הרכבים האלו גניבים? בהנחה שאני משתמש רק לצרכים האלה, על כמה כסף בשנה מדובר (טסט, ביטוח צד ג׳, טיפולים)? האם זה רעיון טוב בכללי?

תודה מראש.

130761

erezgur
10-09-20, 16:49
ברוך הבא,
תמונה מקסימה...
ג'ימני הוא רעיון מעולה ובחירה טובה.
עלויות התחזוקה נמוכות יחסית לרכבים שטח, אבל עדיין אתה צריך להניח שיהיו סכומים לא מבוטלים.

נשלח מהנייד

zerez
11-09-20, 12:48
אם אתה לא עושה שטח קשה אז תחפש לך ג׳ימני בלי יותר מידי שיפורים, מיגון והגבהה סולידית זה מספיק.
מבחינת עלות תחזוקה, קרוב מאוד לרכב פרטי מאותו שנתון, קח בחשבון שמבחינת תקלות יש לך עוד מכלולים שיכולים להתקלקל.
בסה"כ גימיני זאת בחירה טובה ולא יקרה יחסית לריכבי שטח אחרים

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

לביא
11-09-20, 13:21
אם אתה לא מכוון לשטח קשה, תבדוק גם אופציה לסובארו פורסטר. עם קצת סבלנות, תמצא אחד כזה שלא עבר התעללות ועם לא הרבה קילומטרים. הג׳ימני לרוב הוא רכב של צעירים שחלקם פחות מקפידים על טיפול מונע.
לביא

asafk
11-09-20, 13:47
אני מכיר צלם טבע חובב שמשתמש בפורסטר ומאוד נהנה - גם מהגגון עליו יש פלטה, בסיס שאפשר לשבת עליו, ומהבגאז' - בו הוא יכול לשכב כשהמושבים מקופלים לארוב לאובייקט המצולם.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
11-09-20, 13:53
ולפני שתקפצו עלי עם צילום מהרכב.... אני נתלה כאן באילן הכי גבוה שיש..

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200911/1b4809a92683881916159c08007018b3.jpg

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הדסופה
11-09-20, 19:07
אני מכיר צלם טבע שמשתמש ב rzr
שקט זה לא , וגם לא ממוזג .... אבל לא צריך לפתוח חלון


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
11-09-20, 19:54
יש קלאב קאר וגם ריינג'ר חשמלי

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

פלג_
11-09-20, 20:12
אני מכיר צלם טבע שמשתמש ב rzr
שקט זה לא , וגם לא ממוזג .... אבל לא צריך לפתוח חלון


Sent from my iPhone using Tapatalk

בטח לא מכיר אותו, אבל ישר קופץ לי לראש ובטח לרבים פה שהוא נהיה צלם טבע כדי לקנות rzr.
:rolleyes:

דרור ברלי
12-09-20, 19:28
האם אתה צריך לעבוד מתוך הרכב או רק כפלטפורמה לסחיבת ציוד כדי להגיע איתו לאיזורי הצילום?

יוניש
13-09-20, 13:25
האם אתה צריך לעבוד מתוך הרכב או רק כפלטפורמה לסחיבת ציוד כדי להגיע איתו לאיזורי הצילום?

קודם כל תודה על כל התגובות.
רוב הצילום נעשה מתוך הרכב. אני נוסע ברכב עם חלון פתוח שעליו מונחת כרית אורז לייצוב ומעליו המצלמה עם העדשה. מדובר במשקל של 4 קילו בערך. רייזר לא מתאים גם בגלל הרעש וגם כי הוא פתוח. הציוד יקר ואני לא רוצה שיתמלא אבק. תיק הציוד יושב לידי במושב של הנוסע. כמובן שמדי פעם אני גם יורד והולך קצת ברגל. מזגן טוב זה הכרחי.

בעקבות התגובות כאן אני שוקל האם פורסטר מוגבה זה לא רעיון יותר מוצלח. לכאורה כרכב הוא יהיה יותר נוח ויסע יותר טוב בכביש עד שמגיעים לשטח. אני לא חושב שאנסה לעלות סלעים וכאלה. בעיקר שבילים אבל יש גם לא מעט בוץ בחורף. איך הפורסטר/גימני מתמודדים עם בוץ? המנוע של הג׳ימני לא חלש מדי בשביל זה? יש עוד אופציות בגיזרת הפרייבט?

איך מחפשים רכב כזה משומש? למה צריך לשים לב?

שוב תודה על כל התגובות.

130804

nirs
13-09-20, 14:46
הפורסטר הוא רכב שטח שבניגוד לגיפונים רבים אחרים מסוגל לעזוב את שבילי הכורכר ולנסוע בשטח ״אמיתי״.
העבירות שלו בשטח טרשי אומנם פחות טובה מהגימיני (בשל זוויות גישה, בטן ונטישה פחות טובות ובעיקר העדר הילוך כוח) ועם זאת, הוא עדין יקח אותך ל 80% ממסלולי הטיולים בארץ.

erezgur
13-09-20, 15:32
הג'ימני טוב משמעותית בשטח, יש לו הילוך כח ומשקלו קטן מאד, לא תרגיש חוסר כח בשטח.
הפורסטר יותר מרווח והן לנסיעה בכביש ובהחחלט יענה על הצורך גם בנסיעות צילום בשטח.
בכל מקרה צריך ללמוד קצת כיצד לנהוג בשטח, גם רכבים גיבורים וחזקים לעיתים מסתבכים כאשר יש בוץ אכזרי, דיונות ומגמות ללא אחיזה טובה לגלגלים. היכרות עם יכולות הרכב ועוד לנהוג בו נכון בתנאי הדרך השונים היא חשובה מאד..
תמשיך לבקר ולהעלות תמונות יפות...

נשלח מהנייד

asafk
13-09-20, 17:22
בניגוד לדעה הרווחת, דעתי היא שפורסטר יעלה על ג'ימני בשבילים בוציים.
מרווח הגחון טוב יותר בזכות המתלים הנפרדים, בסיס הגלגלים ואיתו היציבות הכיוונית גדול יותר - שני אלו מאפשרים מהירות תקיפה גבוהה יותר של המקטע הבוצי.
יחס הספק משקל וגם לחץ הקרקע דומים - פורסטר מהדורות הראשונים בסופו של יום רכב די קל.
כמובן שזה לא שווה הרבה בלי צמיגי בוץ אמיתיים - אבל זה נכון לכל רכב שנוסע בשטח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zerez
13-09-20, 18:35
אם מזגן חזק זה תנאי הכרחי אז ג׳ימני זאת לא אופציה.
לגבי נסיעה בבוץ, לג׳ימני אפשר להרכיב צמיגי שטח מלא ועד כמה שאני יוגע, לפורסטר אין צמיגי שטח מלא במידה חוקית. יכול להיות שזה נותן יתרון לג׳ימני אבל אני לא מכיר פורסטר.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

דרור ברלי
14-09-20, 07:09
בניגוד לדעה הרווחת כאן, ומנסיוני המועט עם סובארו AWD לדגמיהן, פורסטר אינו רכב שטח כלל ולא קיים סוג שטח בעולם בו יש לו יתרון כלשהו על פני ג'ימני או כל רכב שטח אמיתי אחר. ראו הוזהרתם. ומי שיתעלם ויילך שבי אחרי כל סופרלטיבים ותיאורים מלאי התלהבות של כתבי-רכב שיש להם מושג ברכבי-שטח כמו שאני באטמן וגם מומחה לפיסיקה גרעינית, יגלה את הצד הפחות מסיבי, פחות סימפטי והמאוד יקר של האוטו הזה.

זה רכב שבילים טוב. הוא מאוד נוח ושימושי. מצוין על הכביש בכלל, ועל כביש רטוב/חלקלק בפרט, אמין ואיכותי. אפשר לאנוס אותו להיות "רכב טיולים" ולהתחיל לנחש איזה אחוז משבילי הארץ הוא יכול לעבור. אבל שלא יהיו לאף אחד אשליות - רכב שטח זה לא. כל נסיון למדוד אותו כ"רכב שטח" ימלא רשימה של שגיאות, טעויות ואי התאמות בכל פרמטר שתבדוק. כנראה שהוא לא באמת מיועד למה שאנחנו רוצים לעולל לו.

nirs
14-09-20, 09:39
להגיד על דאסטר, פורסטר או xv שהם אינם רכבי שטח, זה מוזר, אפילו לא רציני.
זה בערך כמו שרדנק אמריקאי עם רנגלר משופר על 40״ יגיד על פאגרו שזה אינו רכב שטח.
הוא צודק? במסלולים שהוא עושה, כנראה שכן...
אז נכון שהפורסטר אינו עז הרים כמו הגימיני ולא יעשה בשום אופן את כמריר, אך כמו שכבר כתבתי קודם, הוא יקח אותך בביטחה וללא נזקים, בחלק נכבד מהמסלולים בארץ.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
14-09-20, 11:13
סוזוקי גראנד ויטרה 99 עד 2006 "מתורבת" יותר מהג'ימני בכביש,
לא כל כך נופל ביכולת השטח מהג'ימני.
בשטח עדיף משמעותית מהפורסטר.

בקיצור, יענה טוב מאד לדרישות שהוגדרו.

בהצלחה
רענן

דרור ברלי
14-09-20, 17:12
להגיד על דאסטר, פורסטר או xv שהם אינם רכבי שטח, זה מוזר, אפילו לא רציני.
זה בערך כמו שרדנק אמריקאי עם רנגלר משופר על 40״ יגיד על פאגרו שזה אינו רכב שטח.
הוא צודק? במסלולים שהוא עושה, כנראה שכן...
אז נכון שהפורסטר אינו עז הרים כמו הגימיני ולא יעשה בשום אופן את כמריר, אך כמו שכבר כתבתי קודם, הוא יקח אותך בביטחה וללא נזקים, בחלק נכבד מהמסלולים בארץ.


Sent from my iPhone using Tapatalk


למרות שהם יכולים לנסוע בחלק לא קטן מהשבילים שאנחנו קוראים להם "שטח", הם לא רכבי שטח. ומעולם לא אמרתי משהו יותר ברצינות.
אולי הכלב קבור בהגדרה שלך ל"שטח"?.... ואולי כי יש כאלה שמאמינים שאם איזה קמיקאזה חסר-אחריות דילג באלימות והצליח איכשהו, בבדל האחיזה האחרון שאיכשהו נותר לו, לדדות לקצה העליון של מעלה עשוש או מעלה יאיר, אז זה כן "רכב שטח"?....... אולי אפילו "גיבור"?...........

כי אתה יכול גם לצאת בנעלי בלט להדריך בהר חורשן, או לדפוק על מסמרים באבן. אם זה מה שנוח לך וזה מה שאתה מאמין בו.

אחרי מספיק פעמים ששכבתי מתחת לסובארו AWD ושאר צעצועים מהקטגוריה הזו ועסקתי בתיקון/החזרה למקום של כל מיני דברים שנתלשו, אפשר לקבוע חד משמעית - רכב שטח זה לא. אלה פרייבטים כפולי הנעה ומוגבהים ולא יותר. אני לא מדבר על יכולת עבירות כזו או אחרת, אלא על המבנה הפרייבטי של כל מה שאתה לא רואה, מתחת לגחון. מתלים, תושבות, הכל פחיות. דקיק, עדין. בשימוש שטח אינטנסיבי הכל ייתלש/יתכופף/יתבלה במהירות. יחסי ההעברה לא מתאימים, הגיר סובל קשות. שום דבר שם לא מיועד למאמצים האלה.

כי אם האוטו צריך לנסוע, נגיד לא סתם שביל קק"ל אלא בשבילים כמו נגיד, ציר מצוק ההעתקים?... (שסובארו עוברת בלי בעיה לכאורה), מדי שבוע נגיד?.... חלקי מתלה יתחילו להתפרק תוך חודש-חודשיים. אם בשני כלים שונים, חדשים מהניילון, תושבות עיגון של מוטות מייצבים נתלשו מהמרכב אחרי שלושה ימים רצופים באותו טיול, כי הם לא מסוגלים לשרוד רצף של הצלבות?..... זה אומר הכל. רכב שטח זה לא רק עבירות במעלה פשוש, אלא גם מבנה חסון שאין לג'יפוני הצעצוע האלה. פרייבטים כאלה לא בנויים בצורה מסיבית שמתחייבת ברכב שטח. אני כבר לא מדבר על צמיגים ופגושים ומפתנים. בג'יפונים, חצי מהאוטו מחובר בקליפסים וכל חתיכת פלסטיק שלא שמת לב שנפלה, זה חצי משכורת.

כבר נאמר כאן בהקשר של רכב אחר - מי שנולד לזחול, לעולם לא יעוף. אלה ג'יפונים. הם כלים רכים. הם פרייבטים מוגבהים. הם רק "כאילו רכב שטח", אבל לא על באמת. זה פייק. גם אם לקחו כדורגלן-עבר עם פה גדול שיכריז "אם זה לא 4X4 זה לא SUV אמיתי". אז הנה - הם כן 4X4 ואולי גם SUV אבל רכבי שטח הם לא. והם לא יהיו כאלה לעולם גם אם תגביה אותם, גם אם תנעל להם צמיגים נורמליים. גם אם תמגן, אפילו אם תנעל להם דיפרנציאל אחורי ותעשה סאלטה-מורטלה. מהר מאוד תיקרע לך דופן של צמיג בחתך 55. הציריה בעובי עיפרון תתפתל ותיגזר, מהר מאוד יתלש לך משהו כי "תושבות" מפח בעובי של 3 מ"מ לא יחזיקו את הכוחות האלה.

חשוב לא לשכוח את זה, גם אם מדובר ברכב אול-ראונד מצוין כמו הסובארו AWD לדגמיה שבסך הכל יכול לטייל וגם מבצע מאוד יפה כשצריך פה ושם, אבל - רכב שטח אמיתי הוא לא. אני אגב, אומר את זה למודרכים בלי להתבייש. זה חוסך להם הרבה נזקים ועוגמות נפש אחר כך.

זה למה אני שואל מה השימוש.
ואחר כך אתמקד יותר. כמה רחוק צריך להגיע לתוך השטח ובאיזו תדירות.

מוטי ג.
14-09-20, 17:21
דרור, אמרו אותו דבר ב97 ואילך על פג'רו, טרופר וכו....
כשהרכבים ששלטו בשטח היו סופות וCJ.
אני יודע מה תגיד עכשיו, שגם הם ה(suv) לא רכבי שטח אלא דו"שים סבירים, אבל זה נכון גם לגבי טנדרים.





Sent from my LG-H930 using Tapatalk

nirs
14-09-20, 20:55
דרור,
לדעתי, הטעונים שאתה מעלה, מאירים את התמונה מזווית אחת ולא מתייחסים לתמונה הכוללת.
אלפי מטיילים עם סובארו פורסטר או xv מגיעים אל כל קצוות הארץ ומוכיחים, שניתן לטייל איתו בשטח בביטחה, ובנהיגה מתאימה, ללא נזקים.
האם בתור מדריך, כמוך, הייתי בוחר בו לרכב השטח שלי? התשובה היא כמובן, לא.
האינטנסיביות וכמות השטח שאני עושה לא מתאימה לו והוא אינו בנוי לכך (כפי שציינת).
ועם זאת, בטיול חודשי בתוואי שטח המתאים לו (בוודאי שלא עשוש או יאיר שנמצאים מחוץ למעטפת) הוא ישרוד יפה ויסב לבעליו הנאה רבה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
15-09-20, 00:49
האמת,
אני מאוד בעד ג'יפונים למשפחות מטיילות.. אבל הבחור התחיל להזכיר נסיעה בבוץ.
ואז המחשבה על הפורסטר האומלל שמקבל מכות איומות למערכת ההיגוי והמשולשים מהקוליסים כשצריך לתת גז בקוליס עמוק.... רחמים.
וכמובן שהאופציה של צמיגי בוץ שלא קיימת.
מצד שני,
אולי כשהוא כתב בוץ הוא התכוון לקצת דרכי עפר גירניות רטובות שיש לו באזור בית שמש.

דרור ברלי
15-09-20, 03:15
דרור,
לדעתי, הטעונים שאתה מעלה, מאירים את התמונה מזווית אחת ולא מתייחסים לתמונה הכוללת.
אלפי מטיילים עם סובארו פורסטר או xv מגיעים אל כל קצוות הארץ ומוכיחים, שניתן לטייל איתו בשטח בביטחה, ובנהיגה מתאימה, ללא נזקים.
האם בתור מדריך, כמוך, הייתי בוחר בו לרכב השטח שלי? התשובה היא כמובן, לא.
האינטנסיביות וכמות השטח שאני עושה לא מתאימה לו והוא אינו בנוי לכך (כפי שציינת).
ועם זאת, בטיול חודשי בתוואי שטח המתאים לו (בוודאי שלא עשוש או יאיר שנמצאים מחוץ למעטפת) הוא ישרוד יפה ויסב לבעליו הנאה רבה.


Sent from my iPhone using Tapatalk


אני מתייחס מאוד לתמונה הכוללת.
אני לא מחפש בהם את יכולות העבירות הקיצוניות אלא את ההתאמה הבסיסית. וזה, מה לעשות, לא נמצא שם.

אני לא מתלהב מסרטוני יוטיוב. כמו יועצו של רוה"מ, גם אני מציץ להם מתחת לשימלה - ושם אני רואה פרייבט. אין שום הבדל, שום חיזוק, שום מכלולים מעובים, שום כלום לא באמת שונה מאימפרזה 4WD שמיועדת לכביש, למעט עוד קצת גובה. הקצת גובה הזה לא הופך אותם ל"רכב שטח".

אז תגידו מה שתרצו על הסטנדרטים שירדו (אני אף פעם לא זלזלתי בטרופר או פאג'רו), את התושבות ואת המכלולים החשופים ואת הפחיות הדקיקות שבגחונו של פרייבט כל זה לא מעניין. כן, אפשר לנסוע עם זה לטייל. כמו שאפשר גם עם סתם פרייבט בנהיגה נכונה וזהירה. אבל כל מי שחושב שבזכות ה-AWD ו-22 הס"מ של מרווח גחון, שזה "ג'יפ" ושזה בנוי לעבוד בשטח?.....לטייל בשטח אמיתי בכל שבוע או בכל חודש?.... פשוט חי בסרט-פרסומת. משלה את עצמו. "הנאה רבה"?...... בוודאי. עד שיתחילו הנזקים הכבדים. וכשמתחילים לשלם אלפי שקלים במוסך, ההנאה כבר לא רבה בכלל.

אני עובד איתם על בסיס קבוע. זה אוטו איכותי ומאוד מרשים במכלול התכונות והיכולות שלו. גם אני השתכנעתי ויש אצלנו בבית XV כזו - אבל. יש כאן "אבל" גדול - אני יודע איפה עובר הגבול. והגבול הזה קרוב מאוד. הרבה יותר קרוב לפרייבט מאשר לג'יפ.
אז צא מהפוזיציה של מי שלוקח אותם לטיול של שבת אחת פעם ב.... ותנסה לשים את עצמך בתפקיד בעליו של רכב כזה - אתה היית יוצא עם רכב כזה לטיול בשטח כל שבת?... ובכל חודש?.... אתה היית רוכש רכב כזה משומש, שאתה יודע שהוא בעל עבר שטח עשיר?..... כי אני לא. ממש לא.

כל זה רלוונטי לא רק לסובארו אלא לעוד ג'יפונים עם הנעה AWD שבעליהם קוראים להם "ג'יפ-משהו" ולמעט דאסטר, כולם מתאימים עוד הרבה פחות מסובארו לתפקיד הזה של "רכב שטח". אז חברים יקרים - זה עולם של פייק, של תדמיות ובעיקר של טריקים שיווקיים. תתעוררו.



אגב, אתה עובד אצל מי שהגדיר את הכלים האלה כלגיטימיים למעלה עשוש..... לא פחות. אני יכול לצטט לך אותו.
אז באמת שכל אחד יעשה מה שבא לו ואיפה שבא לו, ויקשיב למי שהוא רוצה. רק שלא יבוא אחר כך בטענות.

גיא
15-09-20, 09:15
לא הגזמתם בכלל ...


לדוגמה.
יש לנו בקבוצת הואצאפ של הדאסטרים צלם טבע .. הוא מוציא תמונות לא פחות ממעלפות .. נשיונאל גאוגרפיק פר אקסלנס .. והוא מטייל רכב בודד במדבר בשביל זה. יושבת שעות בלי תנועה עם הכרית אורז שלו ..

והוא נוסע על דאסטר.

דרור, אתה לא מבין בכלל איפה הם נוסעים, הצלמים ומה מעניין אותם .. לצורך העניין פות"ש עושה את זה עכשיו עם איקס5 !!! שכל קשר בינו ובים שטח אפילו שבילי קק"ל הוא פנטסיה ..

קנה המידה שלך שגוי לחלוטין.

גם פורסטר ייתן את מלוא התמורה לצלם השטח שלנו.

המילה עבירות בכלל לא בלקסיקון שלו .. עבירות בשבילו זה לעבור מעבר בקר ...


קרדיט לדודו בן-דויד. הצלם.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200915/4ad520dc24b013dd23ef3c93b7b4a6b3.png

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200915/e76973e425fb284967c5d6a597e402a5.png

דרור ברלי
15-09-20, 11:08
מי מדבר על עבירות?......... אני אמרתי משהו על עבירות?.............
זה לא העניין של עובר או לא. אתם לא יורדים לסוף דעתי, הא?
....

עבדתי לפני קצת פחות מחודש עם שני צלמים.
צלם הסטילס נסע איתי בג'יפ, הרחפניסט נסע אחרינו בפורסטר 2008 או 2009 עד כמה שאני זוכר - שזה דגם שקצת יותר מתאים לעבודת שטח מהחדשים. הוא יותר קטן, הזויות יותר טובות, גיר פלנטרי וכו'.

נכנסנו לשבילים לכיוון עין מטע. שבילי פרייבטים בסה"כ. בזהירות המתבקשת.
קצת אחרי מצוקי זנוח, זה כבר לא לפרייבט. השביל התחיל לטפס בעלייה קצת תלתולה ולהיות קצת משובש, טרשים וסלעים. והוא התחיל לחשוש.

אחרי עוד 100 מטרים הוא אמר די ועצר. החנה את הפורסטר בצד ועבר עם כל הציוד שלו לסופה.

החשש שלו היה מוגזם. מבחינת עבירות לא היתה שום בעיה - בנהיגה זהירה פורסטר היה עולה את זה כמו מלך. אבל הוא עדיין חשש בדיוק בגלל מה שאני מדבר עליו - מכות בגחון ועומסים על המתלים וכל היתר. נזק שמצטבר ומגיע מהר מאוד.

אז טיול פעם במי יודע כמה זמן - יאללה בסדר. זה מתאים. אבל לעבוד ככה כל הזמן?.... האוטו לא יאהב את זה. הנזקים יגיעו מהר. זה יקר וזה מבאס. במיוחד כשמדובר ברכב יחיד שצריך לשרת את המשפחה ביומיום.



בגלל זה אני שואל - מה מתאר השימוש? איפה פות"ש מצלם?
עם ג'ימני כמובן שאין שום מגבלה. מצד שני - בג'ימני גם אין מקום לציוד. צריך לקפל מושב אחורי, אין דלתות אחוריות, הכל פחות נוח.
אולי גרנד ויטארה זו תשובה מספקת - מעבר להילוך כוח, זויות וכו', כל התחתית בנויה טוב יותר ומסיבי יותר לשימושי שטח.
או דאסטר - שזה עדיין ג'יפון, אבל עובד טוב יותר ונכון יותר בשטח מכל ג'יפון אחר.

ש01
15-09-20, 12:36
אני מתייחס מאוד לתמונה הכוללת.
אני לא מחפש בהם את יכולות העבירות הקיצוניות אלא את ההתאמה הבסיסית. וזה, מה לעשות, לא נמצא שם.
.....

אגב, אתה עובד אצל מי שהגדיר את הכלים האלה כלגיטימיים למעלה עשוש..... לא פחות. אני יכול לצטט לך אותו.
אז באמת שכל אחד יעשה מה שבא לו ואיפה שבא לו, ויקשיב למי שהוא רוצה. רק שלא יבוא אחר כך בטענות.

הזכרת לי את זה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/84122-%D7%99%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%99-%D7%A1%D7%AA%D7%9D-%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA

gillss
15-09-20, 13:27
קודם כל דרור צודק (כי דרור יודע!)


אחר כך , עבירות ושרידות זה אך ורק שאלה של בעלות. (וגם של עלות)
זה לא משנה הרכב , הפח, הציריות , ובטח לא מרווחי הגחון והנטישה !
ופה דרור מאד צודק ... מה שמוכרים לנו בפרסומות זה ממש אחיזת עיניים.
לי אישית יצא לחצות את הארץ (שביל ישראל לג'יפים) בפג'ו 208 שנת 1997
במסגרת גרוטראלי עשינו כמה שיפצורי חצר , והצלחנו להגיע לאילת.


זכור לי היטב תל קשת בחורף נאה (ועמוס גשם) , מטפס לראש התל עם רוביקון בריון
נועל דיפרנציאלים מתי שצריך , נלחם בהצלבות, זורק בוץ כמו טרקטור עם צמיגי MT 37.
עומד למעלה ומצלם צבעונים בפריחתם , כאשר במעלה נשמעות נהימות מנוע.
תוך פחות מדקה , חונה לידי סובארו 1600 DL הנעה קדמית , יוצא מוחמד וקוטף עשב
רענן לצאן. (אורז ויורד בצד השני שהוא תלול יותר).


בדיוק כמו שבשביל הגישה לנחל כנף (לפני כחודש) יצא לי לחלץ בקטע מישורי לחלוטין
ללא שום סיבוך טכני כל שהוא (למעט ביצה קטנה של אחת הנביעות) רנגלר ספורט מדוגם
שבעליו התיישב לו לאחר כבוד בתוך הבוץ ללא יכולת יציאה.


ולקינוח המור"קים מצרף תמונה של קניון ברק ביום שישי בבוקר
כל כלי הרכב ללא יוצא מהכלל אינם בבעלות פרטית !!!

130827

וכולנו יודעים שהדרך לכאן היא לא כביש 6.

אז נכון ... את הזיק או את ציר המצלעות , לא ניסיתי עם רכב רך.
אבל ... עבירות זה שאלה של תעדוף אישי (או בעלות) בלבד !!!

nirs
15-09-20, 20:07
אני רק אשים את זה פה.

https://www.4x4.co.il/article/13416?fbclid=IwAR0wIcHPyaDoLqMk-K6Acs90QXr57UOzL_nCduh2Rk9KgYNq3D_JuEwDw BA

הסרט מומלץ לצפיה.

Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
16-09-20, 07:25
מי זה ב 0:22?
נראה מוכר

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200916/3bb88883827d10e86001728517e2cf11.jpg

בעצם הוא גם הכתב ותראו מה הוא כותב בכסף. צביעות [emoji23]
כל העיתונות רכב הזו מושחתת. יש להם קשרים כלכליים עם היבואנים. אי אפשר להאמין לשום מילה כתובה...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200916/ca70a0cb1019c50e5fdcc4cc44d0a1fb.jpg


אגב, נראה לי שלגיא יש בשרשור הזה הכי הרבה קמ השטח בשנים האחרונות...
אולי אפילו בהשוואה מול המצטבר של רובנו.
וכולם על האין שטח החסכוני שלו


בקיצור, קחו בפרופורציות.


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

דרור ברלי
16-09-20, 08:53
נכון, חצינו את ישראל - תיקנתי בדרך כל מיני דברים שהתפרקו. ולא רק צמיגים. בפורסטר הכחול "שלי" קרה משהו בגיר אחרי יום וחצי בשטח והחלפתי אותו בפורסטר בצבע חום-ברונזה שהצליח לסיים את המסע כשהוא תקין. פלוס-מינוס. אז מי כמוני יודע מה אני אומר על המכוניות האלה...


כמו לרבים כאן, גם לי יש בטלפון אפליקציית פדומטר או משהו דומה שסופר צעדים.
סופרת לי כל יום כמה הלכתי.
אני די עצלן והממוצע היומי אם אני לא יוצא בערב להליכה, עומד על בין 1,000 ל- 2,500 צעדים. זה פחות או יותר מה שבנאדם רגיל הולך ביומיום בעבודה ובסידורים ואפילו כשהוא בבית שלו, הולך בין חדר העבודה למקלחת ולשירותים ולמרפסת ולמטבח וכשהוא מוריד זבל. מספר צעדים כזה הוא באמת חסר משמעות.

ההליכה לשם ספורט אצלי, זו שאמורה להשקיט את המצפון עד כדי שאשקיע בה לפעמים איזה ערב (למשל אחרי תקיעת לאפה-שווארמה), היא כ-7,000-8,000 צעדים. משהו כמו 6.5-7 ק"מ. היא שורפת אולי 600-700 קלוריות במקרה הטוב.


עכשיו קחו מספרים אמיתיים: במהלך חמשת ימי חוצה ישראל סובארו, האפליקציה ספרה לי בכל יום סביב 16,000 צעדים. ביום!.... ביום הרביעי, המכונן, נספרו מעל 20,000 צעדים.
אז אנ ישואל אתכם: זה טיול ג'יפים או תפירת שביל ישראל ברגל?.......... אני גם מטר-תשעים וכל צעד שלי זה צעד.
למה אני מספר לכם את כל זה? כי ככל שאתם הולכים יותר ברגל בטיול ג'יפים, ככה כנראה הרכבים לא מתאימים לשטח.



הסובארואים לא פראיירים. אבל להוביל קבוצה כזו בחוצה-ישראל ולסיים כשהם תקינים (פחות או יותר) זה חתיכת קריעה פיזית קשה ביותר (אל תדאגו, אני לא מתלונן, זו עבודה שאני אוהב ונהנה מכל רגע ושכרה הנאה בצידה). לא רק תצעדו הרבה ברגל, גם תרימו ותסדרו אבנים וסלעים במשקלים שיילכו ויצטברו לטונות רבות. וכל הקריעה הזו היא במקומות לא נוראיים כמו מעבר תקוע, נחל סדום ונחל עשוש.

ואני אומר לכם, כמי שמדריך ומוביל את הקבוצות של סובארו-דרייב, חושב ומצהיר שזה רכב מעולה וגם עומד אישית מאחורי ההצהרה הזו (יש XV בבית) מכריז כאן חד משמעית שסובארו שצריכה לתפור טיול כזה פעם בחודש, מדי חודש בחודשו?.... אחרי חצי שנה היא תתפרק. ואם תשאלו כל אחד ואחד מהקבוצה שיצאה לחוצה, על מה הזהרתי אותם לפני הטיול - תקבלו את אותה תשובה.

nirs
16-09-20, 09:50
דרור,
באמת עושה מאמץ להבין אותך.
מניסיוני, המטייל הממוצע מטייל בשטח כפעם בחודש (טיול יומי) ופעם פעמיים בשנה טיול קצת יותר גדול.
בפרופיל השימוש הנדון, וכל זמן שמטיילים בשטח מתאים ובנהיגה סבירה, לא רואה בעיה עם הסובארואים.
שא ברכה


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
16-09-20, 09:54
זכור לי היטב תל קשת בחורף נאה (ועמוס גשם) , מטפס לראש התל עם רוביקון בריון
נועל דיפרנציאלים מתי שצריך , נלחם בהצלבות, זורק בוץ כמו טרקטור עם צמיגי MT 37.
עומד למעלה ומצלם צבעונים בפריחתם , כאשר במעלה נשמעות נהימות מנוע.
תוך פחות מדקה , חונה לידי סובארו 1600 DL הנעה קדמית , יוצא מוחמד וקוטף עשב
רענן לצאן. (אורז ויורד בצד השני שהוא תלול יותר).

יש לנו סובארו כזו, 91׳, וזה באמת רכב גבוה מאד ביחס לפרייבטים של ימינו, עם מהלך לא רע (שהופך אותו תרתי משמע בכביש לרכב מעאפן).
יכולות השטח שלו זה שילוב של מבנה גבוה יחסית ( סגירות המהלך מגיעות בקלות וגם רעשי החיכוך), והמון מיתוס וחוסר אכפתיות/יכולת למשהו אחר של הבעלים.

אל תעלב, אבל בתור מי שנוסע עם רכב כזה גם בשבילי השדות באזור, כקיצור דרך מידי פעם, זה שהוא עלה למעלה אחרי רוביקון נעול על 37 אומר יותר על נהג הרוביקון מאשר על יכולות מוחמד והסובארו.

לא הייתי בונה על זה אידאולוגיה שפרייבטים יכולים להחליף רכב שטח.

דרור ברלי
16-09-20, 10:21
לא הייתי בונה על זה אידאולוגיה שפרייבטים יכולים להחליף רכב שטח.

+1

והנה, אתה רואה. האמונה הזו ש"בדואי בסובארו עובר הכל" זה משהו שכבר נצרב בתודעה.
אחר כך הוסיפו לזה גם הנעה לגלגלים האחוריים ובנו על על זה מיתוסים ואגדות עם ומור"קים לרוב, וכמובן גם אידיאולוגיה שיווקית שלמה. יש כאלה שאשכרה מאמינים בזה, קוראים לזה "ג'יפ-סובארו". (בסמל"ת, יבואני המותגים ג'יפ וסובארו, כנראה מתמוגגים מזה ובצדק). אבל רק מי שבאמת חי בשטח יודע שזה חרטא..... שג'יפ זה ג'יפ. רכב-שטח. אבל קרוסאובר/ג'יפון, גם אם הוא כפול-הנעה, אפילו אחד משובח כמו סובארו, הוא לא ג'יפ ולא רכב שטח.


אז אפשר, כן. אני לא אמרתי שאי אפשר. אפשר לטייל ואפשר לנסוע בשטח עם כל דבר בתכל'ס. כי מותר האדם על המכונה בהרבה דברים, אחד מהם הוא כוח הרצון - ואנחנו מתווכחים כאן על סמנטיקה, אבל הסמנטיקה הזו חשובה - המכונה לא מבינה כלום, גם לא אכפת לה איך נגדיר אותה. אבל אם אנחנו נרצה מספיק חזק - אז הכל יהיה אפשרי. את החשבון נשלם אחר כך.

אבל עם כל הכבוד ויש הרבה, מכאן ועד להגדיר את זה "רכב שטח"? עוד ארוכה הדרך. באמת.
וזה לטובת כל מי שמתכוון להיכנס לתחום, קורא כאן ומשוכנע שמעכשיו יתחיל "לקרוע את השטח".
הדבר היחיד שמובטח לו שיקרע, זה את חשבון העו"ש.

boaz avrahami
16-09-20, 11:52
יש לי תחושה שהאפליקציה ספרה את הקפיצות בג׳יפ בתור צעדים.
אין מצב שהלכת את זה בעצמך. אנחנו מכירים אותך.

כל המחלוקת כאן היא סביב ההגדרה מהו רכב שטח.
משזה יוגדר אין ויכוח.
לכל אחד מכם הגדרה אחרת.

יפה לעניין זה הפרסומת של ברקוביץ עם און יעקובסון והפוליגרף על הגדרת SUV ...
עם או בלי 4x4

———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

גיא
16-09-20, 12:26
בכל העולם נסיעת שטח זה איפה שאין אספלט ...

בישראל חייבים צמיגי 40״ בשביל זה ...

[emoji2372]


Sent from my iPhone using Tapatalk

gillss
16-09-20, 14:04
אני רק מזכיר ...
האיש (אי שם בתחילת השרשור) רצה דעה על רכב שטח לצילומי טבע , שלא יצריך אותו לצעוד ק"מ רבים לאתרי הצילום שהוא חפץ בם.
או להכניס את הגלגלי 600K ש"ח שלו בשבילים שלא נועדו להם.

אז אמרו SBS או מה שבמחוזותנו קוראים לו RZR.
אמרו ג'ימיני סטנדרט ובתקציב שהוא מחזיק בידיו זה בטח לא חדש. (למרות שאישית אני מאוהב בחדש ... הוא ממש רנגלר מוקטן)
אמרו XV ופורסטר וכולם התנפלו על דרור.

עכשיו , מה עושים עם כל המידע הזה ???

ודרך אגב ... אף אחד לא אמר טרופר ישן במצב צבירה סביר.

גיא
16-09-20, 15:49
ודרך אגב ... אף אחד לא אמר טרופר ישן במצב צבירה סביר.

כי זה ושלגיה יש רק באגדות :)

erezgur
16-09-20, 17:54
כי זה ושלגיה יש רק באגדות :)[emoji35]

נשלח מהנייד

דרור ברלי
17-09-20, 09:21
יש לי תחושה שהאפליקציה ספרה את הקפיצות בג׳יפ בתור צעדים.
אין מצב שהלכת את זה בעצמך. אנחנו מכירים אותך.


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי


פורסטר חדש. איזה קפיצות?....
היה מאוד רך ונעים.
בחוץ היו 42 מעלות, בפנים היה קריר. (עד שהמזגן חדל. בכל המכוניות אגב)

אשכרה הלכתי את כל זה. חוצה ישראל זה טיול לא קל.

אומי5
17-09-20, 09:26
לדעתי הדיון התפזר מזמן לדברים לא רלוונטיים.
הוא לא מחפש רכב לחוצה ישראל, הוא מחפש רכב לקצת יותר משבילי קקל.
כל רכב עם 4X4 וקצת מרחב גחון יענה על זה, יש חקלאים שהרכב הקבוע שלהם לעבודה הוא פורסטר או טיריוס, וזה עובד במשך שנים.
אז נכון יהיו כמה נקודות שהוא יצטרך להקיף, חוץ מזה קצת צמיגים וקצת נחישות והכל יהיה בסדר.

ואם הוא ישקע פעם ב... אז הוא יבקש חילוץ כמו כולנו.

דרור ברלי
17-09-20, 17:24
אתם ממשיכים להתעקש על עבירות.

ואני בכלל לא מדבר על זה.
אלא על איך המכוניות האלה בנויות מלמטה.

זה לא מסיבי. זה עדין. זה לא לשטח.

boaz avrahami
17-09-20, 17:38
אז הוא צריך טנדר 4x4 ישן.
זול ומסיבי


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

יוניש
18-10-20, 20:54
תודה על כל העצות. התחדשתי בג׳ימני 2008 אוטומטי!
131196

נדב42
18-10-20, 21:41
מברוק !

ותמשיך לפנק אותנו בתמונות [emoji846]

erezgur
18-10-20, 21:51
בחירה טובה, תתחדש!

ובהחלט נשמח לראותך ממשיך לבקר בפורום ולהנות מהתמונות היפות :)

דרור ברלי
19-10-20, 10:11
בחירה מצויינת. תתחדש ותהנה!

hadtomer
19-10-20, 15:06
תודה על כל העצות. התחדשתי בג׳ימני 2008 אוטומטי!
131196
אני לא ממש מכיר סוזוקי, אבל לי זה נראה יותר כמו ציפור.

asafk
19-10-20, 18:58
אני לא ממש מכיר סוזוקי, אבל לי זה נראה יותר כמו ציפור.ששואלת... 'מכיר סוזוקי? '

תתחדש! בחרת טוב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

יוניש
20-10-20, 16:23
תמונה ראשונה שצולמה מהג׳ימני: פורטרט של בז ערב נקבה לפנות ערב
131208

erezgur
20-10-20, 16:58
אין ספק שהגימני משנה את התמונה...

נשלח מהנייד

GodsFather
20-10-20, 17:15
בזום ממש קרוב רואים את הגימני בעין של הבז.

מעניין אם גם הוא העלה את התמונה של הגימני בפורום בזולוג

יוניש
29-10-20, 20:36
131315131316בהחלט ניכר שיפור בתמונות בזכות הג׳יפ...

erezgur
29-10-20, 20:49
תפישות מעולות.

נשלח מהנייד

assafy
29-10-20, 21:07
יפה...

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

GodsFather
29-10-20, 22:22
איזה ציוד צילום?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-10-20, 23:07
131315131316בהחלט ניכר שיפור בתמונות בזכות הג׳יפ...

שאפו.
יפיפה.

הדסופה
29-10-20, 23:08
דאה שחורת כנף ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
30-10-20, 12:03
מדהים!

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

matikrimerman
13-11-20, 21:23
131315131316בהחלט ניכר שיפור בתמונות בזכות הג׳יפ...

מעולם לא הייתי חזק בצילום חיות, אבל גרמת לי לקחת את הפאג'רו ולהסתובב ביער שליד הקיבוץ עם ה100-400.

-->