התחברות

צפייה בגרסה מלאה : איך הפסקתי לפחד והתחלתי לאהוב מכונאות רכב, אגדה שהיתה באמת



amitaikl
13-09-20, 09:56
לפני 7 שנים (פאק, עבר הרבה זמן), רכשתי את רכב השטח הראשון שלי, סוזוקי גרנד ויטרה XL7, שנת 2005.
גם אני עניתי בשאלון "רוצים ג'יפ ויש לכם שאלות - אנחנו צריכים הבהרות! (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/28546-%D7%A8%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%92-%D7%99%D7%A4-%D7%95%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%9B%D7%9D-%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%A0%D7%97%D7%A0%D7%95-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%91%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%AA%21)"
על שאלה 3 "ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?" בטח! ברור! כמובן! יש רצון. יש אפילו ידיים טובות. אבל היה יותר קל ללכת למוסך.

3 שנים חלפו בנעימים עם הסוזוקי, והתיישנו בטרופר בנזין שנת 96 בתור רכב ג'.
השנים הראשונות עם הטרופר, באמת חלפו בנעימים. נעשה יישור קו רציני עם הקניה, הרכב הוגבה ומוגן, מצאתי איזה מוסכניק מומלץ באחד הכפרים והכל היה סבבה.
ואז הוא התחיל לעשות קולות.
לא מניע בניוטרל? הוזמן מחו"ל כבל NSS והוחלף ע"י המוסכניק
הגיע זמנה של הטיימינג? הוחלף
רעשים מהמתלה הקדמי? אין בעיה, הולך למוסכניק. מת עליו, באמת. ואז המוסכניק מתחיל לעשות קולות... "צריך לפרק, ואז להרכיב, ואז תזמין חלק מחו"ל ואז שוב לפרק, ואין לי מקום לשים אותו. אולי פשוט נחליף לך לסרנים של דיזל? רק 4000 ₪".
הבנתי, שהמוסכניק שלי שיודע לפרק דיזלים בעיניים עצמות ועם יד אחת מאחרי הגב, לא בא לו להתעסק עם הטרופר בנזין.
אז המליצו לי על מוסכניק אחר, ואח"כ על עוד אחד ואני הבנתי שזה הולך להתדרדר.
ומישהו, שלא אנקוב בשמו, אמר לי "למה שלא תעשה קורס של סוויץ' בראש? דבר עם גיתאי"
טוב, אז דיברתי עם גיתאי ואח"כ נרשמתי לקורס. ימי ראשון אחרי הצהריים ועד הלילה.
ואז הגיע הקורנה והקורס נדחה לאחרי פסח.
6 חבר'ה, נפגשים בחמש אצל גיתאי.
שיחת פתיחה, מפגש ראשון, הכנה
"כולכם הייטקיסטים. הייתם באלף קורסים מהעבודה. לקראת סוף היום כבר אין על מה לדבר, אז מורחים את הזמן. נכון? לא אצלי! יש הרבה חומר ולא מספיק זמן. כשהראש נפוח מהתיאורטי, יוצאים החוצה להפסקת עבודה על הרכב"
אין ספק, התיאום ציפיות היה למופת. התחלנו בחמש, סיימנו באחת עשרה וחצי, נשארנו לדבר עוד קצת ויציאה מסלעית לקראת חצות.
נוסע הביתה מפוצץ אדרנלין, עובר על הקורס בראש. מגיע, מתקלח ושוכב עוד איזו שעה ער, משחזר את הדברים.
התחלתי לראות לפני השינה סרטונים ביוטיוב על מכונאות רכב. מתחילות להגיע הביתה חבילות עם כלי עבודה.
ממפגש למפגש הדברים מתחילים להתחבר. מתחיל להיווצר סדר בראש, איך הרכיב הזה עובד ואיך הוא משפיע על הרכיב האחר. מרתק! אף פעם לא היה לי כל כך כיף להכין שיעורי בית.
איך עובד המנוע? צ'ק!
מערכות קירור? צ'ק!
בלימה? היגוי? חשמל? צ'ק! צ'ק! צ'ק!
מה עושה כל חיישן? מה הוא מודד? איך הוא עובד? צ'ק כפול 16!

עוברים על הספר רכב, הWorkshop manual. הדברים מסתדרים, נהיים ברורים. מה מתחבר לאן ולאיפה זה הולך.
מפה לשם, מתחיל לעבוד על הרכב. קצת פה, קצת שם. עוזר לחבר לעשות טיפול 10,000 (כשאחרי הסדנאת 10,000 מתברר שזה לא רק 2 פילטרים, שמן וסע לשלום, אלא מעבר ייסודי וקפדני על הרכב).
יום אחד היה לילה, הרכב לא נטען כמו שצריך. קונה אלטרנטור מפירוקיה, ומנצל את ההזדמנות שם להבין איך לפרק, חוזר לטרופר שלי. מפרק, מרכיב, מניע וואלה עובד! אבל לא טוען כמו שצריך.
הולך לשפץ אלטרנטור. הרכיבו אותו יופי מחדש, אבל עם שקע אחר. נתנו גם את התקע המתאים, אבל עכשיו צריך להלחים, על הרכב. החלטתי שגם מזה אני לא מפחד. ישבתי שעה על יוטיוב להבין איך עושים את זה ועוד שעה תרגלתי על שולחן עבודה. ואז בנחישות וברגישות, חתכתי את התקע הישן והלחמתי את החדש.
שוב להרכיב, שוב למתוח רצועה, וואללה, מניע! ועובד וטוען!
חברים שאלו את אישתי אם לא מפריע לה שאני כל הזמן עובד על הרכב. התשובה שלה היתה שהיא יודעת שאני שוכב מתחת למאהבת, אבל שהמאהבת בחניה ואין לה שום בעיה עם זה.
וזה הסיפור על איך הפסקתי לפחד ולמדתי לאהוב מכונאות רכב


130795


130796

130797

שמעון.פ
13-09-20, 11:17
עלה והצלח!

מי שאוהב את זה, מתמכר!

אני אומר לכל מי שרוצה לשמוע.
כשאתה מטפל ברכב שלך בעצמך,
אתה נותן לו את הטיפול הכי טוב שיש.

מכונאי, כמה שיהיה טוב, המטרה שלו היא
לסיים לטפל ברכב שלך ולעבור לרכב הבא.

אתה מתמקד רק ברכב שלך, אין המשך.

asafk
13-09-20, 17:51
כשגיתאי מצא את מה שהוא אוהב לעשות.... זה הפך למדבק.

צאו והפיצו את המגפה!!

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
13-09-20, 18:13
אני רואה מה קורה אצל גיתאי, ואת הכיתה והליפט שהוא הקים לתפארת, ובהחלט ממליץ.

גיתאי נוה
13-09-20, 22:19
תודה על הפירגונים מכולכם.

שינויים שעוברים אנשים כמו אמיתי, הם המשמעות של מה שאני עושה פה.
עבורי זו שליחות.
בימים אלה אני בעיצומו של פרוייקט מעבר להאנגר גדול יותר, והבטחה שלי - זה יהיה מקום מלא כיף והשראה, באווירה אחרת ממה שניתן לדמיין.
מקום שיהיה בית לכל חובבי המכונה-שבמכונית, ויהיה מעין 'סלון' אירוח לכל מי שירצה לבוא, ללמוד, וסתם לשבת לשתות יחד ולדבר על עניינים ברומה של מכונה.
מקום שעניינו הוא חיבור בין אנשים סביב המכנה המשותף היצרני שלנו כבני אדם פועלים ויוצרים - ובעיקר, חותרים לעצמאות בתחומי החיים השונים.

כאשר המקום יהיה מוכן, אני מבטיח כתבה והזמנה לכל חברי ג'יפולוג מכל הלב :cool:

אומי5
14-09-20, 08:48
הקורס נמצא אצלי גבוה ב" to do list" יש המון מה ללמוד ואין דרך טובה יותר.

אבי ביטר
14-09-20, 10:19
וואוו, איזה יופי.

בהצלחה!

אני חייב להירשם.

hadtomer
14-09-20, 11:16
וואוו, איזה יופי.

בהצלחה!

אני חייב להירשם.

להירשם למה? שנים שאתה מתקן את האקסנט שלך ברחוב

https://xnet.ynet.co.il/xo/articles/0,14718,L-3088022,00.html

130823

boazgutman
15-09-20, 20:10
גיתאי הוא אכן אגדה מהלכת.
ואכן כל אחד יכול ללמוד מהידע העצום שיש לו ושהוא מעביר באהבה גדולה.
בהצלחה עם המקום החדש. הצלחה שלך זה רווח שלנו.

assafy
15-09-20, 22:28
+1
את אותה ציריה מצולמת פירקתי גם אני ביום ראשון האחרון.
הציריה הזו (ובת זוגה) הרבה עבר עליה ;-)
מצטרף להמלצות.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

איתן :)
02-10-20, 12:03
לגבי סוויץ' בראש,

אפשר לקבל פרטים על הקורס?

שעות?
מחיר?
מפגשים במהלך הסגר?
תועלת?

תודה לעונים :)

נדב ש.
02-10-20, 12:45
צור קשר עם גיתאי.
0547009119

גיתאי נוה
03-10-20, 15:10
לגבי סוויץ' בראש,

אפשר לקבל פרטים על הקורס?

שעות?
מחיר?
מפגשים במהלך הסגר?
תועלת?

תודה לעונים :)

הי איתן
אני מזמין אותך להכנס לאתר של סוויץ' בראש כאן (גלול טיפה למטה, תראה סרטון קצרצר על מה שמקבלים בקורס): https://www.switch-barosh.com/

על הקורס "מאפס למאה" כאן: https://www.switch-barosh.com/0-100

כאן תוכל לקרוא את עשרות הביקורות, 5 מתוך 5 כולן, ורבות מהן מפורטות: https://www.facebook.com/pg/switchbarosh/reviews/?ref=page_internal

הקורס מוצע בשתי גרסאות לבחירה:

131044

המחזורים כבר מלאים עד ינואר, ואני מאמין שבינואר כבר לא נהיה בסגר למרות שאנחנו חיים במדינה-בהפרעה (מכל מקום - גם לסגר יש פתרון כך שכולם מקבלים הכל ללא יוצא מן הכלל).
לגבי התועלת - בקורס אנחנו לומדים ברמה המעמיקה והרחבה ביותר על המכונה-שבמכונית, הרף הוא סופר-גבוה. אם תכתוב לי בכמה מילים מה מביא אותך להתעניין בלימוד מכונאות לחובבים, אדע לומר לך בדיוק נמרץ מה התועלת שתפיק מהקורס.

לפרטים טכניים אני מזמין אותך לשלוח הודעת ווטסאפ למשרד בנייד 058-440-3431 (אסיף)

חג שמח :)
גיתאי

dorbh
04-10-20, 17:04
הי איתן
אני מזמין אותך להכנס לאתר של סוויץ' בראש כאן (גלול טיפה למטה, תראה סרטון קצרצר על מה שמקבלים בקורס): https://www.switch-barosh.com/

על הקורס "מאפס למאה" כאן: https://www.switch-barosh.com/0-100

כאן תוכל לקרוא את עשרות הביקורות, 5 מתוך 5 כולן, ורבות מהן מפורטות: https://www.facebook.com/pg/switchbarosh/reviews/?ref=page_internal

הקורס מוצע בשתי גרסאות לבחירה:

131044

המחזורים כבר מלאים עד ינואר, ואני מאמין שבינואר כבר לא נהיה בסגר למרות שאנחנו חיים במדינה-בהפרעה (מכל מקום - גם לסגר יש פתרון כך שכולם מקבלים הכל ללא יוצא מן הכלל).
לגבי התועלת - בקורס אנחנו לומדים ברמה המעמיקה והרחבה ביותר על המכונה-שבמכונית, הרף הוא סופר-גבוה. אם תכתוב לי בכמה מילים מה מביא אותך להתעניין בלימוד מכונאות לחובבים, אדע לומר לך בדיוק נמרץ מה התועלת שתפיק מהקורס.

לפרטים טכניים אני מזמין אותך לשלוח הודעת ווטסאפ למשרד בנייד 058-440-3431 (אסיף)

חג שמח :)
גיתאי

היי גיתאי,

אני מצטרף לשאלות ולהתעניינות של קודמי, גם ביררתי עם המשרד והבנתי שיקח כמה חודשים למצוא מקום פנוי;)
אשמח לדעת האם יעד ריאלי לקורס הוא להצליח לבצע טיפולים קלים לבד (החלפת שמנים, מסננים, מותחני טיימינג וכו'), להעמיק את הידע טכני שלי במכלולי הרכב שלי ובעיקר - לדעת לזהות תקלות בזמן אמת ולתקן את הקלות שבהן מתוך הבנה שתקלה בשטח מעבירה את האחריות אלי, במיוחד אם אני אוהב לטייל כרכב בודד (במסלולים רגועים אך עדיין, לעיתים רחוקים בעומק השטח).

דור

גיתאי נוה
04-10-20, 20:18
היי גיתאי,

אני מצטרף לשאלות ולהתעניינות של קודמי, גם ביררתי עם המשרד והבנתי שיקח כמה חודשים למצוא מקום פנוי;)
אשמח לדעת האם יעד ריאלי לקורס הוא להצליח לבצע טיפולים קלים לבד (החלפת שמנים, מסננים, מותחני טיימינג וכו'), להעמיק את הידע טכני שלי במכלולי הרכב שלי ובעיקר - לדעת לזהות תקלות בזמן אמת ולתקן את הקלות שבהן מתוך הבנה שתקלה בשטח מעבירה את האחריות אלי, במיוחד אם אני אוהב לטייל כרכב בודד (במסלולים רגועים אך עדיין, לעיתים רחוקים בעומק השטח).

דור
הי דור

המטרה העיקרית של הקורס היא ראשית להבין את המכונה-שבמכונית על בוריה, ברמה הגבוהה ביותר לעומק ולרוחב.
גם הצדדים המעשיים של הקורס, נועדו לשרת את הלימוד התאורטי.
אחרי הקורס שהוא הליבה והבסיס להכל - ישנן סדנאות מעשיות (לבוגרים בלבד) מרמת הטיפול השגרתי, דרך ציריות ועד ביצוע טיימינג. קורסים וסדנאות מעשיות נוספות על שולחן השרטוטים, חלקם מכוונים לתת לך כלים מעשיים מאד למה שאתה מחפש; אבל כל אלה - אחרי ועל גבי הקורס.
עם זאת, כבר במהלך הקורס אנחנו נוגעים ומנתחים בהמון משמעויות תפעוליות ותחזוקתיות של הרכב, כולל ניתוח תקלות, 'אירועי מוסך', אירועים בשטח ועוד. הסרת אי-הוודאות מאפשרת לחניכים להכנס עמוק למכסה המנוע בעצמם ומשדרגת את היכולת הבסיסית לנתח תקלות ולהתמודד או לקבל החלטות נבונות, גם לפני הקורסים הנוספים - באופן לא פחות מדרמטי.

נ.ב.
אני מלווה מדי פעם טיולי ג'יפים כמכונאי שדה. כיף גדול :)

-->