צפייה בגרסה מלאה : אקורה בישראל ... בקרוב.
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3763191
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3763191
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעניין אם גם ירשו לנו לשים גלגלי 43״ על הדאסטר
Sent from my iPhone using Tapatalk
הכתבה מלפני שנה וחצי...
אז לא יודע לגבי ה"בקרוב"
נשלח מהנייד
דגמי שברולט האמריקאים(רכשתי עכשיו שברולט טרוורס 2012, מיוצר בארה"ב, אמריקאי עם כל הפינוקים) ו- jeep כנ"ל מיוצרים בארה"ב להבנתי, ומיובאים לארץ מזמן....
אז מה ההבדל לא הבנתי...
- - - Updated - - -
מעניין אם גם ירשו לנו לשים גלגלי 43״ על הדאסטר
Sent from my iPhone using Tapatalk
הם מדברים בעיקר על התקינה של הפנסים... לא נראה לי שהתכוונו למשהו אחר...
דגמי שברולט האמריקאים(רכשתי עכשיו שברולט טרוורס 2012, מיוצר בארה"ב, אמריקאי עם כל הפינוקים) ו- jeep כנ"ל מיוצרים בארה"ב להבנתי, ומיובאים לארץ מזמן....
אז מה ההבדל לא הבנתי...
- - - Updated - - -
הם מדברים בעיקר על התקינה של הפנסים... לא נראה לי שהתכוונו למשהו אחר...
זה לא שבאמת אני אחליף ... תן לפנטז.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא שבאמת אני אחליף ... תן לפנטז.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אהה.... בסדר.... אז תגיד חיובי...
לרגע אחד נבהלתי... 😂
ראשית, אני לא היתי מאמין ל"עיתונאי" הזה. בימים בהם "עיתונות" הרכב עוסקת בעיקר בתרגום נמרץ של חומרים מחו"ל ("מהיכן האנגלית המשובחת? - מאוטובלוג!") ויצור כתבות שחיות על הגבול בין תוכן שיווקי לעיתונות, לא היתי סומך על מי שלא מיישר קו.
שנית, הכתבה הזו ממאי 2019.
שלישית, טכנית השוק אכן נפתח ורכבים של יצרנים לא-אמריקאים בתקינה אמריקאית אכן כאן. החל בקיה סלטוס וכלה בניסאן סנטרה, שעל תחילת שיווקה יודיעו בעוד כחודש. עם זאת, ישנם גם גורמים אשר משחקים לרעת רכבי תקינה אמריקאית- שקשורים בעיקר לחוסר נכונות של יצרני הרכב לאפשר יצוא של דגמים מסוימים ממדינת המקור (היצור) לשווקים שאינם ארה"ב. אקורה היא דוגמה מעולה- העובדה שבישראל רצו לשווק אותן לא שכנעה את הונדה העולמית שהטילה וטו.
רביעית - המטרה היתה דווקא לאפשר יבוא יותר פתוח בערוצים המקבילים, אך למרבה האירוניה זה לא קרה בהיקף מטורף. זה כן קרה בהיקף מסוים, יעיד כל מי שראה טויוטה סיינה (אגב, הגיעו ארצה גם כאלה ואחרות לפני החוק....והמבין יבין שהחוק הוא המלצה....) מה שקרה זה שהיבואנים הוותיקים פתחו את השוק לעצמם. ומעבר לכך, חלק גדול מהמכוניות שמגיעות אינן פסגת שאיפותיו של מי שמבין איכות מה היא
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3845314,00.html
אז רק סובארו ומיצובישי באמת עשו את זה ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
וקיה. וניסאן. ויונדאי סונטה החדשה
וטויוטה שדגמי ארהב החלו להפציע בכבישים.
משיחה עם מכר שעובד בתחום בקידום סחר ארהב-ישראל, עובדים קשה על הנושא.
ומעבר לכך, חלק גדול מהמכוניות שמגיעות אינן פסגת שאיפותיו של מי שמבין איכות מה היא
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3845314,00.html
למה ככה?
אני דווקא מאוד בעד תקינה אמריקאית.
בכלל אני סבור שאולי עדיף להעיף את התקינה האירופית מחיינו לאלתר.
מי החליט שטכנולוגיה מתקדמת במכוניות זה טוב לצרכן? מי קבע שטכנולוגיה מתקדמת במכוניות זה משהו טוב באופן כללי?....
הטכנולוגיה טובה לצרכן רק בפרמטר אחד - בטיחות. כאן האמריקאים לא מפגרים בהרבה אם בכלל. ואל תדאגו - זו אינה אהבת-אדם מסוג כלשהו, רק אהבת הכסף. גם אצלם יש חברות ביטוח שלא אוהבות לשלם פיצויים ללקוחות ויש להן אינטרס מאוד גדול ומנופי לחץ עצומים על תעשיית הרכב שהמכוניות יהיו בטוחות יותר.
בואו נתמקד במכניקה של מכוניות. פעם היו מכוניות פשוטות שהאריכו שנים וכמעט ולא התקלקלו. כל מיני וולבו 144 ופיז'ו 404 וחיפושית ודודג' דארט וכו'. הן נמכרו בעשרות מיליוני חתיכות אבל היצרנים הפסידו המון כסף על כל אוטו כזה - כי הן האריכו שנים - ולכן הלקוח המרוצה לא מיהר להחליף אותן ולרכוש אחת חדשה. הן גם לא צרכו הרבה חלפים - ואת הרווח הגדול היצרן עושה על חלפים. היום יש טכנולוגיה מתקדמת ומאוד יקרה, וככה היצרן יכול למכור לנו מכוניות שתיקונן כבר לא מתאפשר במוסכים קטנים ועצמאיים, תוך שימוש בחלקים תחליפיים וגנריים ובכלי העבודה הסטנדרטיים, אלא רק ב"מרכזי השירות המורשים" המצוחצחים והיקרים, תוך שימוש בחלקים המקוריים היקרים בלבד, ובכלים ייעודיים של היצרן בלבד. הכל עולה תועפות. את הכל הלקוח משלם.
מוצר טכנולוגי שכזה מציג פחות קילקולים קטנים, אבל לא מיועד להאריך ימים - הוא מתוכנן ובנוי לאורך חיים קצוב קצר מאוד, יחסית. גם אי אפשר באמת לתקן אותו, אלא רק להחליף בו מכלולים סגורים שלמים שעלותם יקרה בהרבה מהרכב עצמו שערכו צולל במהירות. מכוניות כאלה שעלו לא-כל-כך-מזמן מאות-אלפי-שקלים-רבים, מוצאות עצמן די מהר מושלכות ככלי אין-חפץ-בו, הן לא שוות כלום. (מישהו רוצה טוארג?... יש כאן אחד נטוש. בואו לפנות אותו....)
גם רמות פליטה וזיהום נמוכות - משהו שכעקרון הוא מבורך, אבל בפועל זה טוב רק למס השפתיים של היצרן והיבואן וכו' - במקרים רבים, זה מזהם בדיוק אותו דבר, אם לא יותר - רק במקום אחר. האוטו אולי נקי, אבל תהליך ייצורו מטונף ומטנף להחריד. את הטינופת פשוט קוברים באיזה חור נידח באפריקה. רחוק מהעין, רחוק מהלב, רחוק גם מהתודעה - כי מה שאנחנו לא יודעים, לא קיים. מה אתם חושבים, שאם זרקתם סוללות מתות של רכב חשמלי שמזהמות כמו פסולת גרעינית, נגיד בצ'אד או בגאנה או בניגריה, זה לא יחזור אל הפרצוף של הילדים שלכם בהפוכה מתישהו?......
אל תאמינו לי, תעשו קצת שיעורי בית. תבדקו קצת מה מסתתר מאחורי השקר הירוק הגדול. מסנני חלקיקים, ממירים קטליטיים, רכב היברידי, רכב פלאג-אין ורכב חשמלי מלא, ובכלל, לאן הולכות מכוניות ישנות ומזהמות שהורדו מהכבישים באירופה המתחסדת והצבועה או ביפן מוכת הרגולציה. מה שתמצאו יותיר אתכם שמוטי לסת. הן מיוצאות לעולם השלישי ומתחילות שם מחזור חיים חדש. הסיפור של הפחתות פליטה וזיהום הוא לא כל כך טכנולוגי אלא בעיקר פוליטי. בחישה של רגולטורים.
הדבר הגדול החיובי היחידי שאני רואה בריצת האמוק של העולם המערבי למקורות אנרגיה חלופיים, הוא התמסמסות כוחן של דיקטטורות הנפט. הן כבר לא מחזיקות את העולם בביצים כמו פעם. אלה מביניהן שמנהיגיהן לא טיפשים, נגיד איחדו האמירויות וכו', מסתכלות קדימה. מתכוננות במרץ ליום שבו כבר לא יהיה ביקוש היסטרי לסחורה שלהן - היום הזה כבר נראה באופק. זה משהו שאני לא מזלזל בו כי לטווח הרחוק, זה שינוי של כללי המשחק.
בינתיים, ככל שזה קשור למכוניות - אני מאמין גדול בפשטות. כי מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה.
פשטות זה משהו שבפירוש טוב ללקוח. פחות קילקולים, פחות שעות מוסך. פחות רוחות רפאים בתוך המכונה. לא לחינם הדגמים הכי מיתולוגיים של תעשיית הרכב היפנית, מבחינת אמינות, כל דגמי טויוטה והונדה שמתועדים שהגיעו למיליון מייל וכו' - הם אלה שנמכרים באמריקה. תחשבו לרגע עם עצמכם - מה כל כך טוב במנוע 3 צילינדרים חכם וצווחן בנפח ליטר, עם טורבו היסטרי, שמשחרר 150 כ"ס?...... הרי ברור לכם שהוא לא יצליח לשרוד אפילו שליש מאורך החיים של מנוע אטמוספרי פשוט וטיפש שמוציא הספק זהה מ-2 ליטר. שאת כל הכסף שתחסכו (בתיאוריה) על דלק, תוציאו (במציאות) רק על החלפות מגדשים.... והגיר המשוכלל - כמה מהסוגדים ל"גיר אוטומטי" בכלל יודעים או בכלל אכפת להם, איזה גיר יש להם באוטו?..... הידראולי-פלנטרי, רציף, רובוטי?.... הם רק רוצים לשים ב-D ולנסוע.
אבל הם כולם ממש לא אוהבים להיגרר למוסך ולשלם אלפים/עשרות אלפים בכל פעם שנכנעו המצמדים או התחרפנו המכטרוניקים כי היה קצת חם, קצת פקק, קצת עליה. DCT/DSG לסוגיו במכוניות רגילות זה דרעק גדול - זה מורכב, זה לא אמין, זה יקר להחריד. אם גיר מתוחכם הוא המייצג האופייני של ה"טכנולוגיה המתקדמת"?..... אני מעדיף להישאר בתקופת האבן, עם גיר ידני.
ככה שאם נקבל כאן מכוניות יותר פשוטות טכנולוגית?... וואלה, אני רואה בזה רק ברכה.
את המחיר של מכוניות שמיועדות לשוק הצפון-אמריקאי נשלם בכיול השילדות והמתלים. ומבחינת טעמו של השוק המקומי, לא בטוח שזה רע. כי הישראלים אשכרה אוהבים כמו באמריקה - שיהיה רך. רך ומתנדנד ומגלגל ונמרח בפניות. כמו שהישראלים האהבלים אוהבים לתאר - "רך-רך". עם הגה "רך-חמאה" במשקל אפס ש"מסובבים באצבע". מצד שני - אנחנו מדברים על קרוסאוברים וקצת משפחתומטיות - ממתי מי שבוחר לרכוש קרוסאובר מחפש התנהגות כביש?.... ממילא בכל מקום שאינו כביש 6, נוסעים כאן לאט כמו שבלולים.
תבדקו קצת - לאורך עשרות שנים, באופן סיסטמטי ממש, המכוניות המצליחות ביותר, הנמכרות ביותר, הפופולריות ביותר גם כמשומשות, הנחשבות ביותר, הסחירות ביותר ושומרות הערך ביותר בשוק הישראלי - הן אלה שבאופן מסורתי מתנהגות הכי גרוע. כל מיני חיפושית ווולבו 140/240 וסובארו לאונה DL ומיצובישי לנסר וקורולה ויאריס ויונדאי אקסנט וכו'. על הכביש - זו העליבות המוטורית במיטבה. על הכביש הן דרעק. אבל בשוק - הן זוהרות: פשוטות מאוד, אמינות מאוד, שורדות שנים רבות, מחזיקות מחיר. תבדקו ותראו.
מה שמראה שהתנהגות הכביש, אולי כבודה במקומה מונח (כי זה משהו שמחפשים כנראה רק דרור ותומר ועוד כמה כתבי רכב. אולי עוד מישהו או שניים או עשרה או מאה, ואני לארג' היום), אבל בראייה הרחבה, לא זה מה שמוכר מכוניות. לא בישראל לפחות.
אז מצדי שיביאו גם מכוניות בתקינה אמריקאית. הן יצליחו כאן. אוהבי הנהיגה אניני הטעם ימשיכו לבחור בדגמים האירופיים שמתנהגים טוב (כל עוד ימשיכו לייצר שם מכוניות ראויות, משהו שכבר רואים את הסוף שלו). וכל היתר - יבחרו ביפניות בתקינה אמריקאית או באמריקאיות-אורגינל.
שעיר בגב"ב
19-09-20, 12:33
כל מילה בסלע.
מתוחכם זה דרעק. חבל ששכחנו את האימרה "מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה".
דרור, הנוסטלגיה מעוורת את עיניך.
המכוניות הישנות לא התקלקלו? ועוד איך התקלקלו, אם רק נסעו בהן.
תשווה רק פער של דור אחד - ג'יפ סיג'יי לעומת סופה. מי מהם לא מתקלקל?
וולוו? עם הקרבורטור סטומברג ששניים וחצי אנשים בישראל ידעו לכוון אותו? חיפושית? טיפול כל 3000 ק"מ אוברול כל 100000?
הטכנולוגיה בפירוש העלתה את האמינות. אבל מה שנכון - הציבה תאריך תפוגה לכל רכב. מה שפעם החלודה עשתה - והיום רכב מודרני לא מחליד - היום עושים מחירי הרכיבים המורכבים מאוד שהופכים את התיקון ללא כדאי - קל, פשוט, ברמת החלפת רכיב - אבל לא כדאי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זו לא נוסטלגיה. רק ציון עובדות.
אלה מכוניות שהתקלקלו פה ושם, אבל נסעו לנצח.
המוצר החזיק מעמד והיה ניתן לתחזוקה ולתיקון ונשאר ראוי לשימוש במשך 20 ו-30 שנה. אבל היצרן לא יכול לשרוד ככה.
היום הכל יותר אמין בדברים הקטנים ולא מתקלקל, עד ש....
עד שכן מתקלקל.
ואז האוטו מת וזורקים אותו לפח.
אוקיי. זה כבר יותר מדוייק ממה שכתבת קודם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אוקיי. זה כבר יותר מדוייק ממה שכתבת קודם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אל תעשה את עצמך כאילו קראת. אני אחרי רבע עמוד של "גרררר ברזל!!!" נשבר ומבקש אמל"ק.
שעיר בגב"ב
19-09-20, 13:19
אסף אתן לך דוגמאות מעולם האופנועים שאני מכיר יותר טוב.
היום תראה הרבה יותר אופנועים בני 20+ מול אופנועים בני 15.
בעיקר דו"שים.
די ארים ו DRZים מול דושים חדשים יותר.
תשווה את הבמוו GS של תחילת ה2000 מול אלה של היום,
הטכנולוגיה מקצרת משמעותית את חייהם.
פי 100 יותר מסובך להתעסק עם הכלים הממוחשבים עתירי האלקטרוניקה.
לי יש F650 96 שנוסע מעולה.
ברור לי שלא הייתי מצליח לטפל בו לבד אם הייתה לו הזרקה ו ABS
ומערכת למניעת החלקה עם כל החיישנים והקונקטורים שעושים בעיות.
לך תטפל בבעיות חשמל באופנוע חדיש בעוד 20 שנה. סיוט!
תחשוב על רכבי אספנות בעוד 30 שנה, מי יוכל להחזיק ולתחזק כזה?
מכל המערכות ברכבים, לדעתי הכי מסובך והכי מתסכל זה חשמל ואלקטרוניקה ישנה.
אותו אופנוע בשנים הראשונות יהיה אמין לחלוטין. מה שאביו הביולוגי לא היה.
אבל אם תיפול איתו לשלולית אחרי שהמכונאי הישראלי לא הידק בדיוק כמו שצריך איזה מכסה, פאר היצירה הבווארית לא יניע כי נכנסו מים לאיזה מחשב.
ועכשיו לך תמצא חלק חילוף העיר הקרובה אי שם בדרך המשי.
אני אתכם הדבר הזה - אבל אל תגידו שהכלים הישנים היו אמינים יותר. הם היו פחות אמינים - אבל קלים בהרבה לתחזוקה, וזולים בהמון לתחזוקה.
ליצרנים כן חשובה האמינות והמרווח בין טיפולים - זה שווה להם כסף, שיווקית. לרכב חדש. לא מעניין אותם איך הרכב אחרי עשר שנים.
דווקא כאן, אני חייב לציין נסיגה. כבר התרגלנו לכלי רכב שלא צריך לפתוח מכסה מנוע מטיפול לטיפול. דווקא הרכבים החדשים צורכים שמן בין טיפולים וכמו חיפושית קירור אויר צריך לבדוק ולמלא שמן כל 3000 ק"מ.... לא מצליח להבין את זה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שעיר בגב"ב
19-09-20, 13:31
למה יהיה אמין יותר?
אולי יהיה אמין באותה מידה בשנים הראשונות
אבל לא רואה איך אמין יותר.
נכון שקרבורטור מצריך יותר התעסקות ממערכת הזרקה (כשהרכב עדיין חדש)
אבל אחרי 5 שנים כשמתחילות הבעיות? אדושם ישמור!
מי יקנה דיסקברי 5 בת 10?
מי יקנה את הדיפנדר החדש בעוד עשור?
נראה רנגלר חדש מגיע לאספנות אי פעם? ממש בספק.
אפילו בלי להרחיק לאלקטרוניקה של היום, יש בעולם גיר אוטומטי שמחזיק לנצח כמו גיר רגיל? אתפלא.
כמו שאמרתי - בתור חדש. לא צריך לכוון כלום. לא צריך לגעת. אחרי 5 שנים? את היצרן זה כבר לא מעניין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שעיר בגב"ב
19-09-20, 13:33
אבל זה בדיוק מה שדרור אמר,
בהתחלה הכל טוב ויפה.
אם אתה עשיר הכל אחלה, אבל רובנו ממש לא.
איך נחיה עם רכבים משומשים בני 5? (לא מדבר בכלל על רכבים
בני 15+)
שוב חוזרת המנטרה הזאת...
איזה גיר ידני מחזיק לנצח בדיוק?
תיקון גיר ידני(אפילו קלאץ' וגלגל תנופה) מגיעים היום למחיר הזוי שמשתווה שיפוץ/החלפה של גיר אוטומטי.
רכבים בני 15+? תראה לי דיסקו 2, 3 , בפירוקיות? איפה יש? לנדקרוזרים? פג'רו קינג/bk?
לעומת זאת הקשישים הלא רחוקים מהם בני 20 יש יותר מפורקים, פג'רו q , טרופרים, טראנו, דיסקו 1, ואלה שבכלל עם המנועים הטיפשים, החשבון פשוט-ברגע שהולך מכלול רציני לא שווה לתקן אותם.
חבר זרק עכשיו פג'רו q כי הלך מנוע(החלפת מנוע מתחילה באיזור ה 15k, כי אתה מתחיל לפרק ולא יודע איפה תגמור ומה עוד תימצא בדרך), פשוט קנה אחד אחר במצב נסיעה(שאגב עבר כבר החלפת מנוע לא מזמן) משופר ומאובזר ב 25k, יטייל כמה שיטייל ובסוף גם אותו יזרוק. כנ"ל היום לגבי טרופר 4jx1 עושים הרבה חושבים לפני שרצים להחליף מנוע אם צריך, פשוט מחיר התיקון מתקרב לעלות הרכב, ואם אין קשר ריגשי, או רכב משופר ש"שווה" להתאמץ להשאיר אותו נוסע....
מכיר אפילו אחד שקנה אותו רכב והעביר את כל השיפורים אליו ואת הקודם פירק לחלקים.
אז נכון שאלה בני 10-15 שנים יותר מתוחכמים, יותר יקרים בקניה לרוב, אבל גם שווים יותר ופה כבר הכל יחסי, מחיר המכלולים מאוזן למחיר הרכב פחות או יותר לדעתי, ואם עשית תיקון נכון בלי לאלתר ולהחליף חרא בחרא של מישהו אחר(חלקים מפירוק) אז אותו מכלול יחזיק עוד 10 שנים קדימה, ויש לי הרבה דוגמאות אם תרצה.
דווקא האלקטרוניקה היא זאת שיותר אמינה, לדעתי.
"אז מי יסביר לי איך זה קרה
שזו שרואה את עתידנו
עיוורת לעצמה ולא רואה
את כל מה שראינו בעיננו"
שעיר בגב"ב
19-09-20, 14:16
נדב לגבי הגיר:
רוב הרכבים שהיו לי היו ישנים מאוד עם גיר ידני.
מעולם אבל מעולם לא הייתה לי בעיה בגיר.
לא מכיר אף חבר עם רכב ידני שהתלונן אי פעם על הגיר.
כל הרכבים (בני 10 ויותר) עם הגיר האוטומט שאני מכיר לא החזיקו
בלי שיפוץ גיר/החלפה.
אלקטרוניקה וחשמל ברכב בן 15+ זה דרעק אמיתי ואת זה מוסיפים לשאר
הדברים שהם דרעק ברכב ישן. ואז אתה מקבל דרעק+דרעק טורבו.
שעיר בגב"ב
19-09-20, 14:23
במשפט אחד אומר זאת כך יונית:
קחו Q או טרופר 3.1 או סופה או צ'ירוקי ישן או כל נבלה
ישנה אחרת..
עכשיו קחו את מיטב האלקטרוניקה המודרנית, תערבבו טוב טוב במשך 20 שנה ושדכו לנבלה.
מפחד לדמיין את זה.
אתה כנראה בר מזל... באמת.
לי היה טראנו ידני(כשהרכב היה אז בן 7 כן) הלך גיר.
באפלו ידני כנ"ל- הלך גיר.
אצל חבר טרופר ידני- הלך גיר.
כשאני אומר "הלך", הכוונה לרעשים, שריקות וכו', יכל להמשיך לנסוע ברור, אבל לא אצלנו.
שלא תטעה, זה נבלה וההוא טרפה, כולם מתקלקלים בסוף, כולם יתקעו מתישהו, אם לא תקלה כזאת אז תקלה אחרת... ככה זה מכונות... המינימום שאפשר לעשות זה לטפל בזמן(או לפני הזמן) וכמו שצריך.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/100178-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%94
http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-88231.html
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/105965-%D7%A8%D7%A2%D7%A9-%D7%91%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%92-%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111445-JK-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99-%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%98-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8%D7%99%D7% 9D
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/36921-%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A5-%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A0%D7%A8-4X4-99
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/97812-%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9A-%D7%A9%D7%A0%D7%99-%D7%A0%D7%9B%D7%A0%D7%A1-%D7%A7%D7%A9%D7%94-%D7%A2%D7%93-%D7%A9%D7%94%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%9E%D7%9E%D7%99%D7% 9D
לי הלך גיר ידני בסופה, ובניבה. שניהם רכבי שטח 'קשוחים' ו'של פעם'.
והחלפת קלאצ' - אפילו קשיח ולא dual mass עולה לצערי כמעט כמו שיפוץ גיר אוטומטי.... זו לפחות החוויה הנוכחית שלי עם ההיילקס.
אז אני לא מוותר על הדברים של פעם. אבל מנסה לא לבלבל בין נוסטלגיה לבין עובדות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שעיר בגב"ב
19-09-20, 14:58
נדב אז מה אם כתבתי מחזיק לנצח.
אתה יודע למה התכוונתי ואתה יודע שגיר ידני פי 100 יותר אמין מאוטומאט.
אתה יודע שאם תרכיב עכשיו גיר ידני חדש בסופה ישנה
או בכל נבלה ישנה אחרת ואתה יודע איך לנהוג כמו שצריך בידני אז אתה רגוע 20 שנה קדימה.
באוטומאט לא.
בגיר ידני היוצא מהכלל הוא גיר שמחזיק פחות מ10 שנים.
באוטומאט בדיוק ההפך.
גם בדוגמאות שנתת (קראתי רק את השניים הראשונים) לא בטוח שהבעיה בגיר
ובכל מקרה לא דובר בתקלה משביתה. בשרשור הראשון הוא המשיך לנסוע לפחות שנה
אחרי שפתח את השרשור ואפילו דיווח שהמצב השתפר!
אסף, בני כמה היו הרכבים עם הגיר הדפוק?
איזה חיים של התעללות ספגה הסופה בשנתיה הראשונות?
לא חכמה להגיד שהלך לי הגיר בנבלה שבילתה מאות קמ בצה"ל.
ניבה היא לא דוגמה לכלום.
כמה שנים שרד ההיילקס לפני שהלך הקלאץ' ואצל מי בילה במאות הק"מ
לפני כן?
ואין מצב שהחלפת קלאץ' מתקרבת אפילו למחיר של החלפת גיר אוטומאט.
מי פה שיפץ גיר ידני (לא בעצמו, אצל מכונאי לא חפר) והלך לו הגיר עוד פעם?
רוב התקלות ברכבים מודרניים מתיישנים קשורות במערכת החשמל, צמת חשמל עם חוטים יבשים ומתפוררים, חיישנים ומחשבים. אצל היפנים פחות, אצל האמריקאים זו מחלה, והבריטים.. נו.. זו מחלה קשה אבל אחת מיני רבות.
במסגרת חיפושים אחר רכב שטח זול שיודע תרגיל או שניים העזתי לחטוא ולחשוב על ריינג p38 זה עם הסרנים החיים, על הנייר, אם העיפו לו את מתלי האויר, שתלו 2 נעילות, הגבהה וצמיגי 33 זו אמורה היתה להיות פלטפורמה כמעט מושלמת של נוחות ועבירות, אלא מה, כמעט ולא נשארו כאלה שעדיין חיים, כולם נזנחו, נמכרו לברזל או שנרקבים בחנייה של אלי שחר, המחלות שם לא נגמרות רק בחשמל, מנועים בעייתיים, התחממויות ושלל צרות.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
רוב התקלות ברכבים מודרניים מתיישנים קשורות במערכת החשמל, צמת חשמל עם חוטים יבשים ומתפוררים, חיישנים ומחשבים. אצל היפנים פחות, אצל האמריקאים זו מחלה, והבריטים.. נו.. זו מחלה קשה אבל אחת מיני רבות.
במסגרת חיפושים אחר רכב שטח זול שיודע תרגיל או שניים העזתי לחטוא ולחשוב על ריינג p38 זה עם הסרנים החיים, על הנייר, אם העיפו לו את מתלי האויר, שתלו 2 נעילות, הגבהה וצמיגי 33 זו אמורה היתה להיות פלטפורמה כמעט מושלמת של נוחות ועבירות, אלא מה, כמעט ולא נשארו כאלה שעדיין חיים, כולם נזנחו, נמכרו לברזל או שנרקבים בחנייה של אלי שחר, המחלות שם לא נגמרות רק בחשמל, מנועים בעייתיים, התחממויות ושלל צרות.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
אם היית מברר דבר או שניים על האנגליות היית יודע שבריינג' p38 אין שום דבר אמין, אולי הדבר הכי אמין שם זה הסרנים, ומתלי אוויר שויתרת עליהם, זה באמת מחלה אחת גדולה לדעתי(ולדעת רבים), טרנספר בעייתי, חשמל בעייתי יותר מכל שאר האחים וכו'.
זה הרכב האחרון שיצא מישם(חוץ מדיסקו 2 שלא דומה לו) שסיבכו אותו יותר מכולם לפני שהעבירו בעלות.
אוקיי. זה כבר יותר מדוייק ממה שכתבת קודם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם כבר לדייק - לוולבו הקלאסיות היה קרבורטור SU ולא סטרומברג. ומנסיוני המועט איתו, לא היה צריך לגעת בו בכלל. נסע אותו דבר כל הזמן.
גם הטיפול בחיפושית היה כל 5,000 ק"מ ולא 3,000... (אבל היי - גם בהיילקסים הקלאסיים שאנחנו אוהבים זה ככה...) והיא לא שתתה גרם שמן. גם לא עם המנוע המשופר בהספק פי 2.5 מהמקורי. אבל למה לקלקל עם עובדות?....
אבל היי - גם בהיילקסים הקלאסיים שאנחנו אוהבים זה ככה.
חצי אמת אבל יאללה..
5000קמ לפי ״לוח טיפולים מוגבר״ לרכב שעובד בתנאי שטח קשים כל הזמן..
אם כבר לדייק - לוולבו הקלאסיות היה קרבורטור SU ולא סטרומברג. ומנסיוני המועט איתו, לא היה צריך לגעת בו בכלל. נסע אותו דבר כל הזמן.
גם הטיפול בחיפושית היה כל 5,000 ק"מ ולא 3,000... (אבל היי - גם בהיילקסים הקלאסיים שאנחנו אוהבים זה ככה...) והיא לא שתתה גרם שמן. גם לא עם המנוע המשופר בהספק פי 2.5 מהמקורי. אבל למה לקלקל עם עובדות?....כן... קרבורטור SU.... חרא עם שמן שרק עופר חרמון ידע מה עושים עם זה .
בלנדרוברים אתה תספר איזה דרעק זה המנוע 3.5 בגלל צמד הנSU... בוולוו זה היה מתת לאנושות?
די, נו...
באמת היה כיף עם הגרוטאות של שנות ה70-80 אבל רק בשנות ה90 עם יישום מינימלי ואיפה שצריך של אלקטרוניקה המכוניות הגיעו לאמינות ממש טובה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תכלס,
עם הקרבורטורים הכפולים של לנדרובר הסתדרתי מצוין. פשוט המנוע, גם בכיוון אופטימלי, היה דוגמא ומופת איך להצליח להוציא אפס כוח ממנוע v8.
כן... קרבורטור SU.... חרא עם שמן שרק עופר חרמון ידע מה עושים עם זה .
בלנדרוברים אתה תספר איזה דרעק זה המנוע 3.5 בגלל צמד הנSU... בוולוו זה היה מתת לאנושות?
די, נו...
באמת היה כיף עם הגרוטאות של שנות ה70-80 אבל רק בשנות ה90 עם יישום מינימלי ואיפה שצריך של אלקטרוניקה המכוניות הגיעו לאמינות ממש טובה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
די נו.... די נו...
אבא שלי הסתדר נהדר עם ה-SU. גם במינים וגם בוולבו 144. וגם אני.
בוא ונאמר שצמד ה-SU היו הדבר הטוב היחיד על מנוע ה-V8 של לנדרובר?........
המנוע הכי מעורר רחמים שתעשיית הרכב הצליחה לייצר. המון נפח, מעט הספק, תגובה עצלה, נירפות שאין שנייה לה. גם עם קרבורטור רוצ'סטר 4 לועות מפחיד הדבר הזה הפסיד ב"פתיחות" ל.... 110 דיזל?..... (גם כן "פתיחות"... כל זקנה סנילית על קלנועית מפרפרת להם ת'צורה). רק דלק הוא ידע לשתות כמו מלח אנגלי שיכור.
דרעק.
את הוולבו המדוברת, 144 ידנית B20 שנת 73' אבא רכש עם 120K ק"מ ומכר ברגע של חולשה עם 450K לפני כמעט 20 שנה.
היא עדיין נוסעת מצוין. עדיין על המנוע המקורי. עכשיו לך תספר לי על מכוניות מודרניות והאמינות הממש טובה שלהן.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.