צפייה בגרסה מלאה : רכישת ג'יפ
חג שמח, אשמח לעזרתכם ברכישת ג'יפ למשפחה :
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? התקציב עומד על 50,000 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? הסכום כולל זיווד ושיפורים, לא כולל תחזוקה.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? יכולים
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
אנחנו זוג עם שני ילדים (9 ו-6), המטרה היא בעיקר טיולים עם עבירות עד בינונית (גרים במודיעין, טיולים בעיקר באזור, אולם נשמח גם לטיולים במדבר יהודה וכד'). שוקלים בעתיד לעשות טיולים עם לינת שטח, אבל זה לא 'דילברייקר'
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? מרבית הנסיעה תהיה לטיולים עצמם בסופי שבוע וחופשים (רכב שלישי במשפחה). סביר שבפועל הרכב ישמש גם בימי שישי שבת לקניות וסידורים, אבל זו לא מטרתו העיקרית.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? הרכב נרכש מתוך מטרה להיות רכב פנאי לסופי שבוע וחופשים.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? התחזוקה תבוצע על ידי אנשי מקצוע, ואין כוונה לבצע תחזוקה עצמית.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מתגורר במודיעין.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בתור התחלה שבילים לבנים וקצת יותר, אבל יש רצון לעלות מדרגות וכד'.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? יש באזורי מספר קבוצות רכבי שטח, לרבות רקסטונים ופאג'רואים (אולי נוספות).
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין
דיזל
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ארוך / לא בטוח לגבי הטנדר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
משומש, אולם לא אספנות.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
לא נעול על רכב מסוים
אם אתם מוותרים על טיוליםעם לינה, אתם יכולים לפזול לכיוון של פאג'רו/טרופר/לנדקרוזר קצר. הקצרים נמכרים מעט יותר בזול, ותוכלו לעלות בשנתון.
אם כן רוצים טיולים עם לינה, אז אותו דבר, ותוסיפו דיסקו 2, ופאת'פיינדר לרשימה.
אם אתם מוותרים על טיוליםעם לינה, אתם יכולים לפזול לכיוון של פאג'רו/טרופר/לנדקרוזר קצר. הקצרים נמכרים מעט יותר בזול, ותוכלו לעלות בשנתון.
אם כן רוצים טיולים עם לינה, אז אותו דבר, ותוסיפו דיסקו 2, ופאת'פיינדר לרשימה.
אני רוצה שיהיה לי תא מטען, ככה שאני מעדיף את הארוכים (אני גם מעדיף שיהיה אפשר להעמיס / לפרוק ילדים בקלות דרך הדלת שלהם, ולא דרך קיפול מושבים).
להבנתי הטויוטה מחוץ לטווח בגלל השנים (לא ראיתי לנדים במחירים האלו, שאינם בני 20 ומעלה).
ראיתי שני פרסומים שעניינו אותי :
1. ג'יפ ליברטי 2006, יד 3 עם 118,000 ק"מ ב-52,000 ש"ח. הרכב ממוגן, עם וו גרירה.
2. ניסאן נבארה 2009, יד 5 עם 250,000 ק"מ, מוגבה וממוגן, עם וו וארגז סגור בגובה תקרת הרכב.
כמובן שאם יש הצעות נוספות, יותר מאשמח.
ב 40k שח(10 לשיפורים ויישור קו) קשה להאמין שתימצא טנדר שהוא לא נבלה.
תעשה חיפוש מדוקדק של suv הכי חדש שתמצא, לאו דווקא אמריקאי, הייתי מתמקד ביפניות, הפג'רו לדוגמה יענה על דרישותיך, אבל צריך להיות עם יד על הדופק ולמצוא אחד עם יד נמוכה וק"מ סביר+ היסטורית אחזקה, לא אחד שהחזיק בו יומיים.
קצרים לא הייתי נוגע כשמדובר עם משפחה+2 .
ב 40k שח(10 לשיפורים ויישור קו) קשה להאמין שתימצא טנדר שהוא לא נבלה.
תעשה חיפוש מדוקדק של suv הכי חדש שתמצא, לאו דווקא אמריקאי, הייתי מתמקד ביפניות, הפג'רו לדוגמה יענה על דרישותיך, אבל צריך להיות עם יד על הדופק ולמצוא אחד עם יד נמוכה וק"מ סביר+ היסטורית אחזקה, לא אחד שהחזיק בו יומיים.
קצרים לא הייתי נוגע כשמדובר עם משפחה+2 .אני מבין ממך שעדיף להתרחק מהניסאן נבארה 2009 שאזכרתי?
Sent from my SM-N976B using Tapatalk
עם 2 ילדים הייתי מחפש ארוך בלבד.
טרופר / פגארו, בהחלט עונים על ההגדרות שהצבת.
חשוב שתעשה סיבוב על מספר אקזמפלרים מאותו הסוג, לפני שאתה בוחר בכלה המיועדת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
וואלה,
ביליתי תקופה עם טרופר קצר, ארבעה אנשים.
עשינו טיולים חד יומיים, או טיולים עם לינה במקומות מסודרים (צימרים, אכסניות נוער).
היה מרווח ונוח. ילדים בני 6-9, שלא צריכים שיחגרו אותם או שיוציאו אותם מסתדרים יופי עם הכסא המתקפל, וזה לא כזה סיפור.
אני לא הייתי בוחר בקצר בגלל שברור לי שטיולים עם לינה הם חלק מהעניין, ואז צריך ציוד. וציוד צריך מקום (אני גם תמיד זה שיש לו ציוד חילוץ ותיקונים, ותאורה, וציוד אוכל ובישול, אבל לא כולם כאלו, יש כאלו שמסתפקים בנשנושים למהלך היום, בגדים להחלפה, וכלי רחצה).
אם חסר מקום אפשר להוסיף גגון.
שורה תחתונה, גם אני הייתי בוחר בארוך, אבל עניין ה3 דלתות כשלעצמו, הוא לא כזה בעייתי.
*כמובן שפות"ש הבהיר מה הוא צריך, אני כותב את זה כדי שמי שיקרא בעתיד לא יפסול רכב קצר רק בגלל שמטייל יותר מזוג.
לנסועה מועטה, כרכב שלישי לטיולים בלבד (וגם לקניות בסופי שבוע) - לא הייתי מתעקש על דיזל אם השיקול הוא כלכלי.
זוג + שני ילדים, כנראה באמת קצר יהיה פחות נח. רק רוצה לציין שהטרופר הקצר הוא גדול משמעותית מהקצרים האחרים ותא המטען שלו ממש לא קטן (היה לי כזה במשך כ-6 שנים).
הייתי מוסיף למועמדים גם גרנד ויטרה - יאפשר לך אולי לעלות קצת בשנתון.
מצטרף להמלצה לסקור את הלוחות ולהתייעץ כאן כל פעם שיעלה רעיון חדש או שתמצא מומעד שנראה לך אטרקטיבי.
במקום שלך הייתי קונה גרנד ויטרה ואם היא קטנה מדי לטעמך אז רקסטון
שניהם מתאימים לצרכים שתיארת וידעו גם לעלות מדרגה מדי פעם. פורסטר גם אופציה אבל למדרגות מזדמנות הוא פחות מתאים
גם הליברטי יכול להתאים אבל בבחירה בין ליברטי לויטרה הייתי בוחר (וגם בחרתי) בויטרה. נכון הליברטי יותר עביר וגם בכביש יותר מוצלח ויש לו שוק שיפורים שיכול להפוך אותו ממש לרכב שטח מטורף אבל נשמע שאתה כלל לא מעוניין בטיולי אקסטרים וגם לחרוך את האספלט לא כזה מעניין אם הרכב ישמש לקניות ביום שישי ולטיולים. הויטרה מציעה ביצועים צנועים יותר אבל גם אחזקה שפויה יותר.
כל רכבי הדיזל שצוינו פה הם אוברקיל מבחינת יכולת שטח ומנגד עברו כבר מאות אלפי קמ ולהחזיק אותם כשירים לכביש ולשטח יעלה משמעותית יותר
עם דרישות כמו שלך לא הייתי נכנס לדבר כזה אלא אם כן יש לך משיכה לעניין שלא ציינת בדרישות
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
במקום שלך הייתי קונה גרנד ויטרה ואם היא קטנה מדי לטעמך אז רקסטון
שניהם מתאימים לצרכים שתיארת וידעו גם לעלות מדרגה מדי פעם. פורסטר גם אופציה אבל למדרגות מזדמנות הוא פחות מתאים
גם הליברטי יכול להתאים אבל בבחירה בין ליברטי לויטרה הייתי בוחר (וגם בחרתי) בויטרה. נכון הליברטי יותר עביר וגם בכביש יותר מוצלח ויש לו שוק שיפורים שיכול להפוך אותו ממש לרכב שטח מטורף אבל נשמע שאתה כלל לא מעוניין בטיולי אקסטרים וגם לחרוך את האספלט לא כזה מעניין אם הרכב ישמש לקניות ביום שישי ולטיולים. הויטרה מציעה ביצועים צנועים יותר אבל גם אחזקה שפויה יותר.
כל רכבי הדיזל שצוינו פה הם אוברקיל מבחינת יכולת שטח ומנגד עברו כבר מאות אלפי קמ ולהחזיק אותם כשירים לכביש ולשטח יעלה משמעותית יותר
עם דרישות כמו שלך לא הייתי נכנס לדבר כזה אלא אם כן יש לך משיכה לעניין שלא ציינת בדרישות
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkאין הבדלים בכוח בין סולר לבנזין?
Sent from my SM-N976B using Tapatalk
במקום שלך הייתי קונה גרנד ויטרה ואם היא קטנה מדי לטעמך אז רקסטון
שניהם מתאימים לצרכים שתיארת וידעו גם לעלות מדרגה מדי פעם. פורסטר גם אופציה אבל למדרגות מזדמנות הוא פחות מתאים
גם הליברטי יכול להתאים אבל בבחירה בין ליברטי לויטרה הייתי בוחר (וגם בחרתי) בויטרה. נכון הליברטי יותר עביר וגם בכביש יותר מוצלח ויש לו שוק שיפורים שיכול להפוך אותו ממש לרכב שטח מטורף אבל נשמע שאתה כלל לא מעוניין בטיולי אקסטרים וגם לחרוך את האספלט לא כזה מעניין אם הרכב ישמש לקניות ביום שישי ולטיולים. הויטרה מציעה ביצועים צנועים יותר אבל גם אחזקה שפויה יותר.
כל רכבי הדיזל שצוינו פה הם אוברקיל מבחינת יכולת שטח ומנגד עברו כבר מאות אלפי קמ ולהחזיק אותם כשירים לכביש ולשטח יעלה משמעותית יותר
עם דרישות כמו שלך לא הייתי נכנס לדבר כזה אלא אם כן יש לך משיכה לעניין שלא ציינת בדרישות
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkועוד שאלה, אני יודע שיש כמה דורות לויטרה, איזה שנתון אני צריך?
Sent from my SM-N976B using Tapatalk
כמה שיותר חדש לכסף שלך
בתקציב שלך מדובר על רכב 2008 תוך השארת 5-6k ליישור קו ואחר כך הכנה לשטח
קרא מדריך רכישה הנעוץ בראש פורום סוזוקי אם אתה מרגיש שזה רכב שיכול להתאים לך
יש הבדלים בין דיזל לבנזין במומנט לטובת הדיזל והויטרה ספציפית היא רכב חלש (גם יחסית לבנזין) שזה גם טוב וגם רע ברכב שטח. לצרכים שאתה מתאר זה לא משמעותי. אמנם בשטח כוח הוא לא מיותר אבל שם המשחק הוא אחיזה ולא כוח.
אם חשוב לך כוח מנוע תחזור לליברטי - הוא חזק
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
כמה שיותר חדש לכסף שלך
בתקציב שלך מדובר על רכב 2008 תוך השארת 5-6k ליישור קו ואחר כך הכנה לשטח
קרא מדריך רכישה הנעוץ בראש פורום סוזוקי אם אתה מרגיש שזה רכב שיכול להתאים לך
יש הבדלים בין דיזל לבנזין במומנט לטובת הדיזל והויטרה ספציפית היא רכב חלש (גם יחסית לבנזין) שזה גם טוב וגם רע ברכב שטח. לצרכים שאתה מתאר זה לא משמעותי. אמנם בשטח כוח הוא לא מיותר אבל שם המשחק הוא אחיזה ולא כוח.
אם חשוב לך כוח מנוע תחזור לליברטי - הוא חזק
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkהבנתי שהדורות החדשים (יחסית), של הויטרה הם יותר ג'יפ מדרכות, מאשר רכב שטח? או שהבנתי לא נכון?
הבנתי שגם הקטינו להם את המנוע ואת ההספק?
Sent from my SM-N976B using Tapatalk
הויטרה 2006-2015 עברה למתלים עצמאיים ושלדה אחודה. מהלך שהקטין את יכולת השטח שלה לעומת דורות קודמים. אבל יש לה עדיין הילוך כוח, בקרת משיכה מעולה, זוויות מצוינות והיא בפירוש לא ג'יפ מדרכות. בשוק תמצא הגבהות, מיגונים, צמיג 50:50, נעילה אחורית ואפילו נעילה קדמית (לא רעיון טוב). לדעתי בקרוב נראה גם קיט יחסי העברה (לא בטוח שזה רעיון טוב).
הרכב נוסע היטב בשטח בינוני ובנהיגה נכונה אף יותר מזה וללא שבירות או נזקים
הויטרה שבאה אחריה 2015 והלאה היא ג'יפ מדרכות.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הויטרה 2006-2015 עברה למתלים עצמאיים ושלדה אחודה. מהלך שהקטין את יכולת השטח שלה לעומת דורות קודמים. אבל יש לה עדיין הילוך כוח, בקרת משיכה מעולה, זוויות מצוינות והיא בפירוש לא ג'יפ מדרכות. בשוק תמצא הגבהות, מיגונים, צמיג 50:50, נעילה אחורית ואפילו נעילה קדמית (לא רעיון טוב). לדעתי בקרוב נראה גם קיט יחסי העברה (לא בטוח שזה רעיון טוב).
הרכב נוסע היטב בשטח בינוני ובנהיגה נכונה אף יותר מזה וללא שבירות או נזקים
הויטרה שבאה אחריה 2015 והלאה היא ג'יפ מדרכות.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkתודה רבה עזרת לי מאוד.
Sent from my SM-N976B using Tapatalk
אני רוצה שיהיה לי תא מטען, ככה שאני מעדיף את הארוכים (אני גם מעדיף שיהיה אפשר להעמיס / לפרוק ילדים
1. ג'יפ ליברטי 2006, יד 3 עם 118,000 ק"מ ב-52,000 ש"ח. הרכב ממוגן, עם וו גרירה.
2. ניסאן נבארה 2009, יד 5 עם 250,000 ק"מ, מוגבה וממוגן, עם וו וארגז סגור בגובה תקרת הרכב.
כמובן שאם יש הצעות נוספות, יותר מאשמח.
הליברטי רכב נחמד מאוד. JEEP אמיתי, עביר, 4 דלתות, תא מטען ולא גדול מידי במידות. דווקא זה שהזכרת בסעיף-1 הוא עם מעט קמ. ושווה בדיקה. אם תתעניין בליברטי, מציע לך לנסות לפנות בפרטי לחבר הפורום HADTOMER שמטייל עם כזה כבר כמה זמן ומכיר אותו היטב.
ציינת שיש קבוצות באיזורך ומטיילים עם suv בגודל אמיתי.
לא הייתי מגדיר את הויטרה ככזו(טיילתי איתם), הויטרה תיצטרך הרבה שיפורים ושידרוגים כדי להגיע לעבירות של פג'רו שמגיע כסטנדרט עם נעילה אחורית לדוגמה, צמיגים יותר גדולים ומכלולים יותר חזקים וכו', ומנגד אני לא יכול להמליץ על רקסטון ממקור ראשון, כן היה לחבר כזה עד לא מזמן והוא לא טייל איתו כפי שרצה, הוחלף ללנדקרוזר.
מבין הטרופרים שהיו לי היה לי גם טרופר קצר תקופה ששימש את האישה להסעות ילדים, וזה קשה עם ילדים, מניסיון.
אל תוותר על רכב ארוך 4 דלתות. דיזל או בנזין לשיקולך.
אני עם ילד אחד ניגשתי לראות ליברטי כאופציה להחליף את הפאגרו.
לטעמי הוא פשוט היה קטן מדי.
אין מה לעשות, זה כיף ונוח לטייל עם רכב גדול שמכיל את ת כל השיגעונות שלך. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200920/afc5b161a3b6986fa70612a5a1eed3e2.jpg
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
בכיף אחי
נזכרתי שיש פה באתר גם מדריך לליברטי שהוא יותר שיתוף חוויית בעלות מאשר מדריך רכישה ובהחלט ייתן לך מושג יפה על הרכב הזה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני עם ילד אחד ניגשתי לראות ליברטי כאופציה להחליף את הפאגרו.
לטעמי הוא פשוט היה קטן מדי.
אין מה לעשות, זה כיף ונוח לטייל עם רכב גדול שמכיל את ת כל השיגעונות שלך. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200920/afc5b161a3b6986fa70612a5a1eed3e2.jpg
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalkהיה קטן בתא המטען, או היה קטן בספסל האחורי?
Sent from my SM-N976B using Tapatalk
הויטרה והליברטי על אותה משבצת מבחינת מימדים חיצוניים
הויטרה מצליחה לסחוט עוד קצת מרווח למטען ולנוסעים בזכות המתלים העצמאיים והשלדה האחודה והליברטי משלם קצת מרווח פנים לטובת רכבת כוח גדולה יותר וגבוהה יותר. אבל הפערים לא גדולים
בטיול משפחתי שכולל לינת שטח שניהם יחייבו גגון ועדיין ירגישו צפופים. אבל יש פתרונות ומסתדרים ובסוף זו אחת הפשרות שעושים ברכבים כאלה
אתה יכול לעלות מידה אבל אז תצטרך או לשלם יותר או לרדת בשנתון
אם יש ילד נוסף מתוכנן בהמשך אני ממליץ להתאמץ ולעלות במידה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.