PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחיר ריאלי לרוביקון



grand
20-09-20, 20:46
חיפוש קצר בלוחות המכירה נותן סכומים הזויים ולא הגיוניים לרנגלר רוביקון ארוך מעל שנת 2012, מעקב גם מראה שהם מפורסמים חודשים ארוכים ללא מכירה,
בתכלס מה מחיר אמיתי לסגירה על רוביקון נניח 2013, לא מפלצתי עם 37 ופרצוף כועס, אלא משופר 2.5, צמיגים עד 33, אולי כננת ומראה מקורי וסולידי.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

איל מ
20-09-20, 20:48
ואני מכוון יותר נמוך. מה מחיר סגירה של רוביקון סטנדרטי. לא מוגבה ולא כננת ולא כלום.
גם אלו עפים על עצמם.

KOOKE
20-09-20, 20:58
160 עד 200 אש"ח.

תפרסם בפייס בוק בקבוצות רנגלר מה אתה מחפש.

אם אתה רוצה אחפש עבורך בקבוצות וואטס אפ ובמוסכים שאני מכיר - תגדיר תקציב ואפרסם עבורך

guy888
20-09-20, 21:02
הבעיה היא למצוא רוביקון סטוק או משפור קלות, ככל שיורדים בשנתון זה נדיר יותר.

גם רנגלר ספורט גורם לבעליו לעוף על עצמם ואפשר לראות בשנתונים הנמוכים הפרשים של 50 אש"ח ויותר בין מחיר מחירון למבוקש בלוחות.



Sent from my SM-N975F using Tapatalk

grand
20-09-20, 21:23
160 עד 200 אש"ח.

תפרסם בפייס בוק בקבוצות רנגלר מה אתה מחפש.

אם אתה רוצה אחפש עבורך בקבוצות וואטס אפ ובמוסכים שאני מכיר - תגדיר תקציב ואפרסם עבורךאין לחץ.. קרוב שלי ישב ומצא 2014 ב 167, לקוח מכר אחד יפה ב 170, אז כנראה שיש כאלה, רק סבלנות.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

KOOKE
20-09-20, 21:28
הבעיה היא למצוא רוביקון סטוק או משפור קלות, ככל שיורדים בשנתון זה נדיר יותר.

גם רנגלר ספורט גורם לבעליו לעוף על עצמם ואפשר לראות בשנתונים הנמוכים הפרשים של 50 אש"ח ויותר בין מחיר מחירון למבוקש בלוחות.



Sent from my SM-N975F using Tapatalk

ברנגלרים למחירון של לוי יצחק אין שום רלבנטיות.

guy888
20-09-20, 21:34
ברנגלרים למחירון של לוי יצחק אין שום רלבנטיות.אתה מספר לי?

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

נדב ש.
20-09-20, 22:30
ברנגלרים למחירון של לוי יצחק אין שום רלבנטיות.

"המחירון" כבר לא רלוונטי להרבה רכבים...

nirs
20-09-20, 22:55
המחירים ״קצת״ נרגעו (בהשוואה ללפני שנתיים שלוש), אך עדין די גבוהים.

אם אתקל במשהו רלוונטי, אדווח...


Sent from my iPhone using Tapatalk

gillss
21-09-20, 09:09
איזה כיף של שרשור.
כבעליו של רוביקון (משופר קלות), זה ממש מרחיב את הלב לפתוח כך את השנה.
אז נכון ... זה מאד מכעיס להכנס לסמל"ת ולהשאיר שם סכום שבארה"ב הייתה קונה 3 רכבים במחיר הזה.
ונכון ... זה די מעליב לקרוא שמחלקים לך 0 כוכבי בטיחות (למרות שאתה בטוח שאתה נוהג בטנק מרכבה)
ועוד יותר מזה מעציב שקוראים לך מזהם אוויר ומשמיד שבילים וטבע.
זה נוראה לשמוע שחבר עם לנדקרוזר מצחקק שאתה נוהג על רכב מ 1947 (כי אין לו אפילו טורבו והוא שותה תחנת דלק בכל טיול)

אבל תודו ... לפחות הרכב שומר על המחיר !!!

במון שנה טובה לכוווולם.

130891

רמי גלבוע
22-09-20, 17:37
סתם להשכלה,
התמונה של הרוביקון הכחול והוויליס הלבן, היא שלי.
צולמה בעיירה Telluride בקולוראדו, שם ביצעתי ביוני 2018 את מבחן הדרכים הראשון בעברית ל-JL המדליק.
קבלו לינק לכתבה:

https://cars.walla.co.il/item/3164599

gillss
29-09-20, 08:41
סתם להשכלה,
התמונה של הרוביקון הכחול והוויליס הלבן, היא שלי.
צולמה בעיירה Telluride בקולוראדו, שם ביצעתי ביוני 2018 את מבחן הדרכים הראשון בעברית ל-JL המדליק.
קבלו לינק לכתבה:

https://cars.walla.co.il/item/3164599

רמי , לרגע לא חשבתי לקחת קרדיט על תמונה כה מוצלחת (ביכולות הצילום שלי בוודאי)
אני מתנצל (מבקש סליחה למרות שכיפור כבר עבר) באם לרגע מישהו חשב שאני צילמתי.
מעבר לתמונה שנקטפה בגוגל (באמת שלא בשביל לקחת קרדיט)
עדיין חושב כי כבעליו של רנגלר הפוסט הזה עושה לי מצב רוח טוב .
אז ... שאפו על התמונה של רמי שנלקחה מהרשת .

אורי.ר
29-09-20, 16:40
ברנגלרים למחירון של לוי יצחק אין שום רלבנטיות.

זה אולי נכון, אבל בבוא העת שרוצים לבטח את הרכב ניתן לבטח על פי ערך המחירון או ערך הקניה?

השתעשתי מעט בחיפוש אחר רוביקון משנת 2015.
מחירון יד 2 כ 130 אלף ש"ח (אני מניח שמחירון לוי, דומה במחיר)
המחירים המבוקשים נעים בין 250 - 300 K
ז"א שאם קניתי במחיר מבוקש והרכב נגנב (לפירוק בשטחים) אז אקבל מחצית מהסכום בביטוח מקיף?

nirs
29-09-20, 16:41
החוכמה היא לבטח אצל סוכם שיודע לבטח ״תוספות״ כך שיגיע +\- לערך ריאלי של הרכב


Sent from my iPhone using Tapatalk

אלדר
03-10-20, 21:11
מחיר ראלי לרכב שטח.
גם טיוטות נמכרות המחירים הרבה יותר גבוהים מה מחירון לוי יצחק.
כל ה Jeep ים צירוקי גרנד צירוקי לדורותיו.
בגזרת ה סוזוקי הג'ימני גם נמכר הרבה מעל המחירון.
המחירון של לוי יצחק לא ממש רלוונטי בשוק 4x4,
לגבי הביטוח תמיד אפשר לעשות הערכת שמאי ולבטח לפי הערך הראלי של הרכב.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

yosss
17-07-21, 19:32
אשמח לתובנות
סדר גודל מחיר רוביקון 2016

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

מוני אורבך
18-07-21, 09:13
אני מכרתי ספורט 2010 קצר לפני מספר חודשים.
הרכב אכן "עף" (תוך יום) אבל ממש לא במחירים המטורפים שמבקשים עליהם.
אני ביקשתי 30 אחוז מעל המחירון וגם קיבלתי, ממש מהר.
אני מניח שאם היה לי הרבה זמן וסבלנות אולי היתי מצליח לקבל אפילו 40%
מעל לזה, נראה לי בלתי אפשרי או בגדר יוצא דופן קיצוני.
משהו שממש בער לו לקנות והוא ננעל על הרכב.
בתור קונה, ואם יש לך הרבה מאוד סבלנות, שב על לוחות המודעות, ממש חזק.
מציאות מגיעות ללוחות או לפיסבוק, אבל נחטפות מהר, אתה צריך להיות עירני ומוכן.
אם מגיעה הזדמנות כזו מיד לקפוץ עליה.

grand
18-07-21, 09:54
בדגמים הישנים הפער בין המחירון למחיר השוק גדול מאוד, לדעתי 30 אחוז מעל למחירון מוני.. מציאה לרוכש,
הסיכוי למצוא רוביקון ארוך במחיר סביר כפי שמוני ציין זה לשבת חזק על הלוחות ולהיות נחוש וזמין מיידית לחטוף, זה קורה לפעמים, למי שיש סבלנות.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

מוני אורבך
18-07-21, 10:11
כמו שכתבתי, אם היה לי זמן וסבלנות, בהחלט אפשרי 40 אחוז מעל.
לא היה לי סבלנות (וגם לא זמן).
והאמת, החברה שפנו אלי היו די מעצבנים.
קודם כל התלהבו והיו מוכנים לתת מחירים מאוד גבוהים, אבל אז כשהגענו לתחלס, קיבלו רגלים קרות.
זה לא צבע מקורי, היה תיקון פחחות וכל מני שטויות.
ממש ממש חשוב ברכב שטח שחוטף על ימין ושמאל !?
ודווקא על הדברים החשובים, מנוע מכללים מכנים שלדה, על זה בכלל לא הסתכלו.
מודה תןך יום נמאס לי, והזוכה היה הראשון שפנה אלי והיה רציני, ולא היה צריך "לברר" או "לשאול את האישה"

הלקח שלי מהנושא הזה, לפחות לגבי רנגלרים, ממש לא מענין איך הרכב מכנית.
העיקר שמבחוץ הוא יראה "חתיך" בלי סריטות ובלי "תיקוני פח"
כנראה שזה הקהל של קוני רנגלר.

דרור ברלי
18-07-21, 10:32
בלי להכליל (ואני יודע שאני מכליל ומתנצל מראש, כי לא מעט רנגלריסטים הם ג'יפאים אמיתיים, אבל הם עדיין לחלוטין לא הרוב. לפחות לא בישראל), האוטו הזה עדיין יושב חזק בנישת השופוני.

זה מדהים איך הזמן עף - בעוד שנה וקצת ה-JK הראשונים בישראל כבר יזדקקו לאישור בלמים לטסט ובעוד שש וחצי שנים כבר יוגדרו כ"רכב מיושן" ויתחילו להתמודד עם שני טסטים בשנה..... אולי אז, רק אז, המחיר שלהם יירד. אבל עד אז כנראה שכבר לא תמצאו רנגלר במצב מקורי או משופר בטעם שלא הושחת ע"י עדות הערסים....

בינתיים הרנגלר JK עוד לא מספיק ישן כדי שיעריכו ויתייחסו אליו כאל ג'יפ ולא כאל רכב פרימיום/סמל מעמד.

yosss
18-07-21, 11:26
יש גם אנשים עם יכולת כלכלית שקונים את הרכב חדש ומעבירים אותו לחנות הקרובה כדי לבצע התקנות מכל טוב.

יש גם אחד (שאני מכיר אישית) שחווה את משבר גיל החמישים ומחליט לעשות מעשה.

הרכב האחרון שהיה לי היה כזה שנקנה חדש ועבר שיפור מיד לאחר הקניה. מכיוון שלרוכש (כנראה) לא היתה בעית מזומנים, השיפור בוצע באופן איכותי. = כזה אני מחפש

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

KOOKE
18-07-21, 14:40
כבעלים של רנגלר משופר מחזיק אצבעות שרמת המחירים שלו כמשומש תשמר לפחות לשנתיים או שנתיים וחצי הקרובות עד שיעלה בידי להחליף את שלי בחדש שכולל כבר צמיגים 35" מהיצרן כשרים וחוקיים בארץ...

בינתיים שלי, טפו טפו, חמסה חמסה, מתקרב בצעדים בטוחים לשבור שיא של החזקת אותו הרכב אצלי....

דרור ברלי
18-07-21, 15:10
לא נראה לי שיש לך מה לדאוג

yosss
18-07-21, 15:43
כבעלים של רנגלר משופר מחזיק אצבעות שרמת המחירים שלו כמשומש תשמר לפחות לשנתיים או שנתיים וחצי הקרובות עד שיעלה בידי להחליף את שלי בחדש שכולל כבר צמיגים 35" מהיצרן כשרים וחוקיים בארץ...

בינתיים שלי, טפו טפו, חמסה חמסה, מתקרב בצעדים בטוחים לשבור שיא של החזקת אותו הרכב אצלי....לא מתווכח עם רמת המחיר.
בעברי לנדקרוזר. גם הלנדרוזרים הרבה מעל המחירון בקניה ובמכירה.
כבעלים של רנגלר, אני מניח שאתה מכיר יותר מאחרים את רמות המחירים האקטואלים.
2016 סדר גודל?

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

grand
18-07-21, 16:32
אני מאמין שסביב 250 לא תהיה לך בעיה למצוא אחד שפוי משופר קלות

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

KOOKE
18-07-21, 16:37
yoss

חוץ משנתון 2016 לא מסרת שום פרטים נוספים בשאלתך. ארוך או קצר? איזו רמת גימור ספורט או סהרה או רוביקון?

ככללי אצבע - לדגמי הרנגלר הארוכים יש שוק וביקוש גבוה יותר (ומחיר גבוה יותר בהתאם) וכך גם לדגמי הרוביקון (המקוריים ולא מדבקת רוביקון) יש שוק וביקוש גבוה יותר.

לרוביקון ארוך שנת 2016 משופר קלות מחיר של 230,000 עד 250,000 זה בגבולות הסביר (ביחס לשוק כמובן) תלוי במצב הרכב ברמת השיפור. מתחת ל -230,000 זה כבר ממש מחירי "מציאה" ומעל 250,000 זה כבר לא סביר בעיניי.

yosss
18-07-21, 16:45
yoss

חוץ משנתון 2016 לא מסרת שום פרטים נוספים בשאלתך. ארוך או קצר? איזו רמת גימור ספורט או סהרה או רוביקון?

ככללי אצבע - לדגמי הרנגלר הארוכים יש שוק וביקוש גבוה יותר (ומחיר גבוה יותר בהתאם) וכך גם לדגמי הרוביקון (המקוריים ולא מדבקת רוביקון) יש שוק וביקוש גבוה יותר.

לרוביקון ארוך שנת 2016 משופר קלות מחיר של 230,000 עד 250,000 זה בגבולות הסביר (ביחס לשוק כמובן) תלוי במצב הרכב ברמת השיפור. מתחת ל -230,000 זה כבר ממש מחירי "מציאה" ומעל 250,000 זה כבר לא סביר בעיניי.צודק, הכיוון היה דומה לפותח השרשור בשינוי שנתון.
רוביקון ארוך.
תודה על התשובה

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

שגיא S
18-07-21, 17:59
yoss

חוץ משנתון 2016 לא מסרת שום פרטים נוספים בשאלתך. ארוך או קצר? איזו רמת גימור ספורט או סהרה או רוביקון?

ככללי אצבע - לדגמי הרנגלר הארוכים יש שוק וביקוש גבוה יותר (ומחיר גבוה יותר בהתאם) וכך גם לדגמי הרוביקון (המקוריים ולא מדבקת רוביקון) יש שוק וביקוש גבוה יותר.

לרוביקון ארוך שנת 2016 משופר קלות מחיר של 230,000 עד 250,000 זה בגבולות הסביר (ביחס לשוק כמובן) תלוי במצב הרכב ברמת השיפור. מתחת ל -230,000 זה כבר ממש מחירי "מציאה" ומעל 250,000 זה כבר לא סביר בעיניי.

היי,
אתה יכול לתת סקירת מחירים דומה עבור הדגם 3.8?
בוא נגיד 2010 בתור ממוצע?

האם שם כבר אפשר לראות ירידת מחירים ואובדן ה"יוקרה"?
האם דגם ספורט לדוגמא, עם דנה 44 קדימה אחורה (עם הנעילות והיחסים) ועם טרנספר רוביקון - שווה יותר/פחות מרוביקון אמיתי?

אלדר
18-07-21, 18:09
להפך שגיא, ה jk 3.8 הופך למבוקש יותר ויותר, קל יותר לשפר אותו לקיצוני.
שרוביקון יהיה שווה יותר מספורט שהוחלף לו סרן קדמי לדנה 44.


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

KOOKE
18-07-21, 20:47
היי,
אתה יכול לתת סקירת מחירים דומה עבור הדגם 3.8?
בוא נגיד 2010 בתור ממוצע?

האם שם כבר אפשר לראות ירידת מחירים ואובדן ה"יוקרה"?
האם דגם ספורט לדוגמא, עם דנה 44 קדימה אחורה (עם הנעילות והיחסים) ועם טרנספר רוביקון - שווה יותר/פחות מרוביקון אמיתי?

אני קצת משוחד - לי אישית יש רנגלר סהרה במקור משופר מאד (סרנים 44 של רוביקון, הגבהה ועוד כולל רוביקראולר. שלי שנת 2011 מנוע 3.8.

כמו שנכתב מעלי מנוע ה- 3.8 נחשב אמין יותר. אבל הוא יחסית עגלה יותר בהשוואה למנוע 3.6 עם גיר 5 הילוכים. אבל ניתן להוסיף לדגם הזה רוביקראולר וכו'.

בשנתונים המוקדמים - 2007-2011 רוב הרכבים משופרים בכבדות וכמעט לא תמצא רכבים "סטוק" או משופרים קלות בלבד.

לכן בשנתונים המוקדמים הפער בין מחירון לוי יצחק ובין מחיר השוק גדול יותר מאשר ברכבים משנתון 2013 והלאה עם מנוע ה- 3.6.

בכל אופן לשאלתך רוביקון ארוך שנת 2010 משופר יכול לנוע בין 150,000 ל- 200,000 כתלות ברמת השיפור ומצב הרכב- אם תמצא רוביקון שנת 2010 בפחות מ- 150,000 זה כבר מציאה.

דרור ברלי
19-07-21, 11:25
כמו שנכתב מעלי מנוע ה- 3.8 נחשב אמין יותר. אבל הוא יחסית עגלה יותר בהשוואה למנוע 3.6 עם גיר 5 הילוכים. אבל ניתן להוסיף לדגם הזה רוביקראולר וכו'.


איזה בעיות אופייניות יש ל-3.6?...
ול-3.8?...
התנסיתי בשני המנועים, ה-3.8 בסדר, קצת אנמי לטעמי לעומת ה-3.6 החזק והפרוע - ההבדל בהספק ובביצועים ברור. גם האפשרות להוסיף רוביקראולר שזה בגלל הגיר ולא בגלל המנוע (גם ב-3.8 הידני אין אפשרות להוסיף רוביקראולר). אז איזה מנוע עדיף בשורה התחתונה, אם נתעלם משנת הייצור?

כל זה לצורך ידע שלי. כי שואלים אותי בלי סוף מה עדיף וחוץ מלזרוק להם - "6 בטור 4.0L הוא המנוע הכי טוב של Jeep אי פעם" אין לי תשובות.

KOOKE
19-07-21, 12:55
דרור

הידע הטכני שלי מוגבל. אבל הדיעה הרווחת בקהילת בעלי הרנגלר, בעלי המקצוע בארץ ובחו"ל ובפורומים בחו"ל היא כפי שציינתי.

גם מהיכרות אישית יש יותר מקרים שבהם "הלך מנוע" ב- 3.6 מאשר ב- 3.8. למעשה אישית לא מכיר אף מקרה של מנוע 3.8 שנגמר אבל בהחלט מכיר כמה מקרים שהמנוע 3.6 נגמר.

בעיה אופיינית של מנוע 3.8 שאני מודע לה (בשלי דווקא אין משום מה) היא צריכת שמן מוגברת של המנוע ויש להקפיד ביתר שאת לבדוק מפלס שמן המנוע באופן סדיר ותדיר.

מוני אורבך
19-07-21, 13:05
לא מכיר 3.6 אבל מכיר לעומק 3.8

שש שנים היה לי אותו, ומעל 70 אלף קילומטר נסועה.
רכב יום יומי.
מאוד אמין לטעמי.
חוץ מטיפולים שוטפים, והחלפות לפי זמן וקילומטרז, לא היה לי שום בעיות איתו.
לא התחממות, לא בעיות בנסיעה, לא חלקים שפתאום בתאבדים, שום דבר.
המנוע הכי אמין שהיה לי (גם הכי צעיר, אבל זה סיפור אחר)
אגב נסעתי על גז, לא היה שום בעיות למנוע עם הגז.
למערכת הגז דווקא היו מספר בעיות (מינריות אומנם אבל היו)
לגבי צריכת שמן, החלפתי יזום כל חצי שנה או 5000 קילומטר.
היתה צריכת שמן אבל מינורית. היתי מתחיל בסימון מלא, וכאשר מחליף היה מגיע בערך לאמצע.
משהו כמו 0.2 ליטר, נראה לי סביר בהחלט.

באופו כללי הרנגלר שהיה לי היה מאוד אמין.
הבעיה הכי גדולה ומעצבנת שהיתה לי איתו שנסדק הרדיטור פלסטיק.
גם שם הוא נתן סימנים מקדימים, והחלפתי לפני שהגעתי לקטסטרופה של התחממות.
הרכב אז היה בן 9, חשבתי להחליף רדיאטור באופן יזום בגיל 10, אבל לא הספקתי להגיע לזה.

דרור ברלי
19-07-21, 13:44
אף אחד מבעלי הרנגלרים כאן לא מכיר את המנועים האלה לפרטיהם הטכניים?

nirs
19-07-21, 14:01
לא חושב שכדאי לגנוב את השרשור.
יש שרשורים בנושא ״איזה מנוע יותר…״, באורך הגלות (במספר פורומים בחו״ל, אם מותר ורוצים אשלח קישור).
והנה אחד מפה

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120944-השוואה-בין-3-8-ל-3-6


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
19-07-21, 18:16
בשורה התחתונה - המנוע 3.6 ליטר של קרייזלר נמצא בכל רכבי היצרן תחת השמות קרייזלר דודג' וג'יפ. מכוניות נוסעים מיניואנים טנדרים וג'יפים.. כל כך הרבה מכוניות כל כך הרבה מנועים כל כך הרבה שנים..... והוא מנוע פשוט יחסית, בלי התחכמויות מוזרות. כמעט מנוע של פעם בהשוואה לטכנולוגיות הנפוצות בימינו.
אז... מה רע. באמת - זה בטוח לא מנוע דרעק. וכנראה שאחרי כל כך הרבה זמן כפול כל כך הרבה כלי רכב - אפילו טוב ואמין כי את כל הבעיות הקטנות שאולי היו בהתחלה כבר פתרו, וחלקי החילוף שתקנה היום כבר נותנים מענה לבעיות המעטות שהיו אתמול.
אני לא חושב שהדיון בין 3.8 ל 3.6 שהפך לכל כך ייצרי בקרב כל מיני בעלי ג'יפים הוא באמת חשוב או משמעותי. ההבדלים הם תכל'ס שוליים בתמונה הגדולה של שנתון ומצב הג'יפ.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שגיא S
19-07-21, 18:32
בשנתונים המוקדמים - 2007-2011 רוב הרכבים משופרים בכבדות וכמעט לא תמצא רכבים "סטוק" או משופרים קלות בלבד.

לכן בשנתונים המוקדמים הפער בין מחירון לוי יצחק ובין מחיר השוק גדול יותר מאשר ברכבים משנתון 2013 והלאה עם מנוע ה- 3.6.

בכל אופן לשאלתך רוביקון ארוך שנת 2010 משופר יכול לנוע בין 150,000 ל- 200,000 כתלות ברמת השיפור ומצב הרכב- אם תמצא רוביקון שנת 2010 בפחות מ- 150,000 זה כבר מציאה.

דווקא ביד 2 אני עוקב אחרי העלויות של הרנגלרים (מנוע 3.8) ויש לא מעט רכבים שחונים שם תקופה...בכל רמות השיפורים - מחוקי ועד מפלצות (עד שנתון 2012)

השוק קצת התקרר לדעתי, רכבים 2010-2008 כבר לא נמכרים ב-180 והמחירים ירדו ל-150 וגם שם נראה שאין ביקוש גדול מדיי.

לגבי השנתון 2012 ומעלה - לא רק המנוע משודרג שם, אלא גם הINTERIOR, הגיר וכדומה.

אלדר
19-07-21, 18:52
סבלנות שם המשחק בקניית ג'יפ

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

דרור ברלי
19-07-21, 19:56
דווקא שאלת המנוע - 3.8 או 3.6, כן רלוונטית למי שמחפש רנגלר.
הפער בנתוני ההספק ובכלל באופי הפעולה של המנוע, מאוד מוחשי. ה-3.6 מנוע מאוד חזק והרבה יותר "חי" באופיו, הופך את האוטו לזריז ועצבני - אני בפירוש מעדיף אותו על ה-3.8 העצל והמנומנם. אבל שאלת האמינות משמעותית עבור מי שרוכש רכב משומש ומעמידה הכל באור שונה.

וזה לא רק מנוע. זה גיר (4 הילוכים מול 5 הילוכים), זה פנים הרכב שעבר מתיחת פנים (המקור הפשוט והתכליתי יותר מוצא חן בעיני מה"משודרג" עם כל הניקלים הזולים) וכו' וכו'. בגלל שמדובר כאן על רכב יקר להחריד גם כשהוא בן 13-14, יש משמעות לכל דבר.

נדב42
19-07-21, 20:09
וגם האפשרות להתקין רוביקרולר (רק אם הגיר אוטומטי) זה ייתרון משמעותי לדגם הישן יותר.

grand
19-07-21, 20:12
לגבי מנוע 3.6 ממה שאני יודע ומנסיון של חבר שמטייל איתי בשנתונים הראשונים, הרבה סבלו מבעיה הקשורה לבעיה בשסתומים/גל זיזים, מיספיירים בצלינדרים, תיקון שבמקרה הטוב הסתיים ב 5 ספרות, כנראה שכיום למי שהיתה בעיה כבר טיפל בה, אז פחות רלוונטי, לגבי מנוע ה 3.8, אנמי יחסית, אך מאוד אולד סקול, עם יחסי העברה נכונים הוא מאיץ לא רע ומשייט במהירות סבירה, מרגישים את חוסר הכח בעיקר שיוצאים לעקיפה או בעליות, בכלל ה jk דור ראשון למי שמורגל כמוני בגראנד צ'רוקי ובטוארג רחמנה לצלן, נראה כל כך פשוט ולא מסובך לתיקון, מחשב אחד ראשי, תיבת פיוזים וצמות, הכל פשוט ונגיש, לא נראה לי שבהשוואה לסופה למשל ההבדל בחישמול גדול כל כך.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

yosss
19-07-21, 20:18
דווקא שאלת המנוע - 3.8 או 3.6, כן רלוונטית למי שמחפש רנגלר.
הפער בנתוני ההספק ובכלל באופי הפעולה של המנוע, מאוד מוחשי. ה-3.6 מנוע מאוד חזק והרבה יותר "חי" באופיו, הופך את האוטו לזריז ועצבני - אני בפירוש מעדיף אותו על ה-3.8 העצל והמנומנם. אבל שאלת האמינות משמעותית עבור מי שרוכש רכב משומש ומעמידה הכל באור שונה.

וזה לא רק מנוע. זה גיר (4 הילוכים מול 5 הילוכים), זה פנים הרכב שעבר מתיחת פנים (המקור הפשוט והתכליתי יותר מוצא חן בעיני מה"משודרג" עם כל הניקלים הזולים) וכו' וכו'. בגלל שמדובר כאן על רכב יקר להחריד גם כשהוא בן 13-14, יש משמעות לכל דבר.מחיפוש ברשת:
בוידאו: (בתכלס אחרי 5 דקות)
https://youtu.be/1kNaVBkYe0Q

בכתוב:
https://tuningpro.co/the-4-most-common-fca-pentastar-3-6l-engine-problems/

בחיפוש: chrysler pentastar engine problems

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

nirs
19-07-21, 20:52
נדב, ל 3.6 יש את האטלס…

יש עוד הרבה כתבות על ה 3.6 ורחמנא לצלן גם על ה 3.8.
בסופו של יום, הפנסטר הוא מנוע מוצלח למדי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
19-07-21, 21:48
אחרי 10 שנים עם הפנטסטר בשוק - עוד מדברים על מחלות הילדות שלו שנפתרו בערך אחרי שלוש שנים... שזה לחפש בכוח מה לא בסדר...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
19-07-21, 22:14
נדב, ל 3.6 יש את האטלס…



אטלס אפשר להתקין כמעט לכל דגם של ג׳יפ, אבל אתה משלם על זה בהארכה של רכבת הכוח. היופי והאלגנטיות של הרוביקרולר זה שהוא יושב בתוך ההאוזינג הקיים של הגיר ולא מאריך או משנה מיקום של שום דבר. לא יכלו לעשות כזה גם לגיר הידני ??

boaz avrahami
19-07-21, 22:42
אה-קיצר, מהשרשור למדתי שאין מחיר ראלי לרנגלר. בנתיים.

דרור ברלי
19-07-21, 23:01
אטלס אפשר להתקין כמעט לכל דגם של ג׳יפ, אבל אתה משלם על זה בהארכה של רכבת הכוח.

הסבר?

אתה מתכוון לאטלס 2 שזה טרנספר נטו, או אטלס 4 שהוא טרנספר כפול שבאמת מאריך את רכבת ההנעה?

אני מבין שיכול להיות שהמידות החיצוניות של טרנספר אטלס לכשעצמו הן שונות מה-NP המקורי ויחייבו ייצור גלי הינע חדשים. גם המעבר מ-NP231J ל-NP241 בסופה, הצריך גלי הינע שונים במידות.

מצד שני החוזק של האטלס (שהוא טרנספר גלגל"ש הווי-דיוטי) + היכולת להזמין אותו עם יחסי העברה שמתאימים ספציפית למפרט ספציפי של האוטו הספציפי, מאוד קוסמת. טרנספר אטלס (ביחד עם סרן קדמי גיבור וצמיגים גדולים) הוא בהחלט אחת הפנטזיות שלי לעתיד. חבל רק שהוא כל כך יקר....

נדב42
19-07-21, 23:04
ברור שאטלס 4.
אטלס 2 הוא לא חלופה לרוביקרולר, את זה רק אטלס 4 נותן ובמחיר של הארכת רכבת הכוח.

איל מ
20-07-21, 00:59
אה-קיצר, מהשרשור למדתי שאין מחיר ראלי לרנגלר. בנתיים.

התאפקתי לא לרשום את זה.

דרור ברלי
20-07-21, 08:39
ברור שאטלס 4.
אטלס 2 הוא לא חלופה לרוביקרולר, את זה רק אטלס 4 נותן ובמחיר של הארכת רכבת הכוח.

אבל הוא יתאים גם לגיר ידני ובעצם לכל Jeep ולכל גיר באשר הוא.
וחוץ מזה, יער של ידיות ואינספור קומבינציות שילוב.... זה תמיד מגניב.

nirs
20-07-21, 09:39
התאפקתי לא לרשום את זה.

עם אטלס 4 או בלי?


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
20-07-21, 11:08
אה-קיצר, מהשרשור למדתי שאין מחיר ראלי לרנגלר. בנתיים.

תוכל להסביר מה זה המונח הזה "מחיר ריאלי" לרכב יד 2 בכלל ולרכבי שטח בפרט או אפילו לרוביקון במיוחד?

הרי בשוק חופשי כידוע המחיר נקבע על פי היצע וביקוש ובסופו של יום המחיר הסופי הוא מה שהוסכם בין קונה מרצון למוכר מרצון...

להבדיל ממחירוני רכב בחו"ל אצלנו המחירון השולט וכמעט היחידי הוא לוי יצחק וכשמדובר ברכבי שטח הקשר בין מחירון לוי יצחק ובין מחיר השוק בפועל לא קיים עד קלוש ביותר.

נמרוד
20-07-21, 11:23
תוכל להסביר מה זה המונח הזה "מחיר ריאלי" לרכב יד 2 בכלל ולרכבי שטח בפרט או אפילו לרוביקון במיוחד?


מחיר ריאלי = המחיר שהוא יכול להרשות לעצמו.

יש כאלו שעבורם טראנו בית-שימוש ריאלי בקושי, ויש כאלו שמבחינתם ריאלי זה התחבטות מייסרת בין ססקווץ' לריקון.

איל מ
20-07-21, 12:04
המחיר הוא ריאלי אם אתה חי בעולם של נחשים.
אז צר לי אם אני פוגע במישהו, אבל שוק הרנגלרים (דיפנדרים/לנדקרוזרים, יו ניים איט) מתחלק לחזירים מחד ומטומטמים מאידך.
כוחות השוק? כוחות השוק הם כוחות של רשע. לבקש על אוטו יותר כסף ממה ששילמת עליו כשקנית אותו, זה לא מעשה של אדם טוב.

נמרוד
20-07-21, 12:11
המחיר הוא ריאלי אם אתה חי בעולם של נחשים.
אז צר לי אם אני פוגע במישהו, אבל שוק הרנגלרים (דיפנדרים/לנדקרוזרים, יו ניים איט) מתחלק לחזירים מחד ומטומטמים מאידך.
כוחות השוק? כוחות השוק הם כוחות של רשע. לבקש על אוטו יותר כסף ממה ששילמת עליו כשקנית אותו, זה לא מעשה של אדם טוב.

זה נכון גם לגבי הבית שלך??
אני לא יודע איפה אתה גר, אבל אני מוכן עכשיו בלי בדיקה לקנות אותו ממך בכמה שקנית. אתה הרי לא בן אדם רע.

דרור ברלי
20-07-21, 13:04
רציתם שוק חופשי, קיבלתם.

אף אחד לא צריך רנגלר, או לנדקרוזר, או דיפנדר, או סופה. או טויוטה סופרה משנת 95 שמישהו ביקש עבורה בלי להתבלבל 750,000 שקל!!!.... לא טעות, שלושת-רבעי מיליון.... אתה שוקל לרכוש אוטו כזה רק כי אתה רוצה, לא כי אתה צריך. אתה ממש לא מוכרח או חייב אחד כזה. אז יש מי שמוכר והוא יכול לדרוש כמה שבא לו - אתה לא חייב לשלם את המחיר הזה.
אם הוא כל כך רוצה למכור ואתה כל כך רוצה לקנות, אתם תשתוו היכן שהוא, או שלא - אולי כי מישהו אחר מוכן לשלם קצת יותר ממך.

זו מהותו של שוק חופשי. כן, הוא מתחלק לחזירים ולמטומטמים. המטומטם יהפוך אחר כך לחזיר בעצמו.


לגבי דירות ובתים ואפילו מזון, זה בדיוק אותו דבר - אם כי לדעתי האישית טוב היה אם היה מקבל התייחסות שונה (ואולי קיצונית/מהפכנית עד מאוד) מצד המדינה. כי דיור ואוכל זה משהו שאנשים כן צריכים ולא יכולים לחיות בלעדיו. אבל זה לדיון אחר.

איל מ
20-07-21, 13:20
רציתם שוק חופשי, קיבלתם.

אני מעולם לא רציתי שוק חופשי.
ובית לא מתדרדר במצבו כמו אוטו. בהקשר הזה, כשהיה לי say לגבי שכר דירה שביקשו במשפחה על דירה, דאגתי שהוא יהיה נמוך משמעותית מהמקובל בשוק. (כשהמקובל בשוק הוא מעל חצי משכורת בשביל אורווה בגודל של תא שירותים). למה? כי המחירים שאנשים סביב ביקשו עבור קורת גג נראו לי חזיריים.
ונ.ב. נמרוד,
ביום שבו הבית שלי יועמד למכירה, אחרי מותי כנראה, אתה מוזמן לבוא לקנות במחיר בו קניתי. הבטחה. הדפס ושמור.

KOOKE
20-07-21, 13:23
המחיר הוא ריאלי אם אתה חי בעולם של נחשים.
אז צר לי אם אני פוגע במישהו, אבל שוק הרנגלרים (דיפנדרים/לנדקרוזרים, יו ניים איט) מתחלק לחזירים מחד ומטומטמים מאידך.
כוחות השוק? כוחות השוק הם כוחות של רשע. לבקש על אוטו יותר כסף ממה ששילמת עליו כשקנית אותו, זה לא מעשה של אדם טוב.

++1 על מה שאמר נמרוד.

לידיעתך, אני הייתי (ואולי גם עדיין) חזיר ורשע בכמה עיסקאות מכירת רכב שהרלבנטיות לאתר זה הן מכירת ניסאן פטרול מושקעת במחיר גבוה ממכיר הרכישה+ מה שהשקעתי ומכירת הרנגלר רוביקון הקודם שגם הוא נמכר במחיר גבוה ממחיר הרכישה+ההשקעה ברכב.

להערכתי ולצערי עם הרנגלר הנוכחי כנראה שלא אצליח להיות רשע וחזיר ולא אצליח למכור אותו במחיר הגבוה ממכיר הרכישה + ההשקעה, צופה הפסד כספי ניכר בבוא יומו להימכר אם בכלל.

דרור ברלי
20-07-21, 13:27
אני מעולם לא רציתי שוק חופשי.
ובית לא מתדרדר במצבו כמו אוטו. בהקשר הזה, כשהיה לי say לגבי שכר דירה שביקשו במשפחה על דירה, דאגתי שהוא יהיה נמוך משמעותית מהמקובל בשוק. (כשהמקובל בשוק הוא מעל חצי משכורת בשביל אורווה בגודל של תא שירותים). למה? כי המחירים שאנשים סביב ביקשו עבור קורת גג נראו לי חזיריים.
ונ.ב. נמרוד,
ביום שבו הבית שלי יועמד למכירה, אחרי מותי כנראה, אתה מוזמן לבוא לקנות במחיר בו קניתי. הבטחה. הדפס ושמור.


כיף לשמוע. כשתשכיר דירה או בית, תתקשר....
אבל מצבו של בית יכול להתדרדר יופי. פעם בכמה שנים נדרש שיפוץ, ואני לא מתכוון רק לצביעת הקירות.

איל מ
20-07-21, 13:31
שלמה,
יש הבדל בין השקעה בתחזוק הרכב לבין השקעה בשיפור הרכב. וכן, הסכומים שאתה וחבריך דורשים על רנגלרים, נראים לי חזיריים. אם השקעת בשיפור רכב 50 אלף ש"ח ואחרי חמש שנים אתה מבקש עליו עשרים וחמש מעל מחירון זה נראה לי הגיוני. אבל אם הגבהת בעשרת אלפים ואחרי חמש שנים אתה מבקש עשרים מעל מחירון כי "זה שוק חופשי" אז אתה חזיר.
ואם לדרור מותר לשבת בחושך ולשנוא את נציגי המדינה, לי מותר לשבת באור ולשנוא את אזרחיה.

דרור ברלי
20-07-21, 13:43
אז תבוא בטענות לשמאי הלאומי שכתב את ה"מחירון", שמתיימר להתבסס על עיסקאות שלכאורה בוצעו - אבל במציאות הוא לחלוטין לא ריאלי.

הנה - באה שרת התחבורע הקודמת וצווחה בקולי-קולות לכבוד השקת "מחירון העם" האידיוטי שלה, זה שלכאורה אמור לשקף "שווי אמיתי" של מכוניות יד-שניה.... כצפוי, הציבור לא משתף פעולה עם היוזמה המטופשת הזו כי הוא כנראה מבין לאן זה מוביל (לדעתי האישית, בפועל "מחירון העם" אמור להוות בסיס נתונים להטלת מס עתידי על עסקאות קניה ומכירה של רכב משומש, אבל גם זה עניין לדיון אחר).

grand
20-07-21, 14:05
אני לא מבין על מה הויכוח, רוביקון חדש עולה מעל 400k, יקר.. אז מן הסתם גם כמשומש הוא לא יהיה זול, בדקתם באיזה מחירים הם נסחרים בארהב? רוביקונים בני 13 משופרים קלות נעים שם סביב 40k דולר, עכשיו תעשו חשבון מה זה מחיר ריאלי


Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

מוני אורבך
20-07-21, 14:14
השיטה הנוכחית עובדת ועובדת טוב, אז למה לשנות ??
מה הבעיה בשיטה הנוכחית?

מחיר של כל דבר בשוק החופשי נקבע על ידי ההצע והביקוש בסופו של דבר.
לא יהיה ביקוש, המחיר ירד, יהיה ביקוש יעלה, מאוד פשוט.
כך נקבע ערך מכונית חדשה. היצרן יודע כמה עלה לו ליצר את הרכב, והוא מנסה לקבל כמה שיותר מעל סכום זה.
אם יהיה ביקוש הוא יגדיל את המחיר, לא יהיה יקטין או יבטל יצור.

חברות ביטוח צריכות להחזיר למבוטח סכום כלשהו בעקבות אובדן.
הם החליטו על יצחק לווי.
הוא לא קובע את המחיר אלא קובע כמה חברת הביטוח תחזיר ללקוח במקרה אובדן.
זה כל הסיפור..

היה כבר בהסטוריה שוק סגור שהמדינה קבעה בו מחירים. זה לא נגמר טוב.
מהר מאוד התפתח שוק שחור תוסס.

יתכן והמדינה צריכה לדאוג למוצרי יסוד, ולסבסד אותם, אולי, נתון לוויכוח.
אבל ממש ממש קשה להגדיר רוביקון בתור מוצר יסוד.

KOOKE
20-07-21, 22:15
שלמה,
יש הבדל בין השקעה בתחזוק הרכב לבין השקעה בשיפור הרכב. וכן, הסכומים שאתה וחבריך דורשים על רנגלרים, נראים לי חזיריים. אם השקעת בשיפור רכב 50 אלף ש"ח ואחרי חמש שנים אתה מבקש עליו עשרים וחמש מעל מחירון זה נראה לי הגיוני. אבל אם הגבהת בעשרת אלפים ואחרי חמש שנים אתה מבקש עשרים מעל מחירון כי "זה שוק חופשי" אז אתה חזיר.
ואם לדרור מותר לשבת בחושך ולשנוא את נציגי המדינה, לי מותר לשבת באור ולשנוא את אזרחיה.

אייל, זו זכותך המלאה לשבת באור ולשנוא את מי שאתה רוצה כולל את אזרחי ישראל בעלי הרנגלר, אבל למען ההגינות וכדי למנוע מוסר כפול אנא הוסף לקבוצת השנואים שלך את בעלי הדיפנדר, בעלי הלנדקרוזר, בעלי הטויוטה פראדו, בעלי הטויטה היילקס, בעלי הסופה ואפילו את בעלי הדיסקו דור 1 (רשימה חלקית) - כל אלו דורשים על הרכבים שלהם מחירים "חזיריים" לפי הגדרתך וללא קשר לרמת השיפור או למחיר המחירון שלהם.

לא זוכר איזה רכב שטח יש לך היום אבל אם זה אכן דיפנדר כמו באוואטאר שלך, אני מתחייב כאן קבל עם ועדה לרכוש אותו ממך בלי בדיקה ובלי קשר למצבו במחיר מחירון לוי יצחק + 50% מעלות השיפורים ככל שיש בו שיפורים.

איל מ
21-07-21, 08:59
את הדיפנדר שלי אני יכול לרכוש בחזרה מהבחור שקנה אותו ממני אי שם ב2007-2008, אם אני מוסיף איזה 20 30 אש"ח לסכום בו מכרתי אותו. מיותר לציין שהדבר היחיד שהוא הוסיף לרכב במהלך השנים זה קילומטרים לספידומטר.
אני על דיסקו 2 והוא לא הולך להמכר, כי בסכומים אותם אצטרך להוסיף כדי לטפל בבעיה היחידה שלו- זקנה (כלומר כדי להתקדם באיזה עשור), אני יכול להכניס אותו לסדנה ולהוציא אותו במצב כמעט חדש.
ואתה צודק לגבי מה שרשמת על שאר הדגמים. התייחסתי לזה.

KOOKE
21-07-21, 12:50
סתם לצורך הדוגמה מצרף העתק הודעה שעלתה בקבוצת וואטסאפ של רנגלרים:
רנגלר ארוך ספורט (דגם x ייבוא אישי).
שנת 2007 .שמור כחדש !!!
מטופל כמו שעון בסופר ג'יפ.
הכל תמיד מקורי או משופר.
טיפול גדול לפני כשבוע .
יד 03 וק"מ נמוך 160,000 מייל.
מושקע ברמות : (הכל חוקי ותקני)
הגבהה 2" אולדמן. כולל בולמי פוקס .
קרדן קידמי כפול .
ניתוק מוט מייצב
קולר גיר
מיגון תחתון לקניסטר
נעילה אחורית חשמלית .
סט צמיגים חדשים bf km3 שטח מלא
ג'נטים של רוביקון (וגם המידות)
וו גרירה נשלף
מערכת אנדרואיד מסך 10.5 מתכוונן לכל הצדדים. כולל תוכנות ניווט וכל היתרונותשל אנדרואיד. מהיר מאוד .
מערכת הגברה כולל מגבר וסאב
ורמקולים משודרגים .
דיבורית מעולה של בורי .
ובטוח שכחתי משהו.
הזדמנות חד פעמית , בודדים שמורים ברמה הזאת .
כל הטוב הזה תמורת 140,000 ₪
בלבד .
צרו איתי בבקשה קשר בפרטי.


זה לטעמי דיי משקף את השוק - אפשר להוריד קצת אחרי מיקוח אבל להערכתי רכב כזה לא יימכר בפחות מ- 120,000 ש"ח

שגיא S
21-07-21, 15:57
.
יד 03 וק"מ נמוך 160,000 מייל.


זה לטעמי דיי משקף את השוק - אפשר להוריד קצת אחרי מיקוח אבל להערכתי רכב כזה לא יימכר בפחות מ- 120,000 ש"ח


אהבתי...רכב בן 15 עם 250 אלף ק"מ.... העיקר אומר ק"מ נמוך וכותב במיילים...

כמו שאני אגיד שאני צעיר ואגיד את הגיל שלי בשנות כלב :)

IlanG
21-07-21, 17:23
אהבתי...רכב בן 15 עם 250 אלף ק"מ.... העיקר אומר ק"מ נמוך וכותב במיילים...

כמו שאני אגיד שאני צעיר ואגיד את הגיל שלי בשנות כלב :)מה קרה לך , הוא בחצי דרך לאספנות , עוד 15 שנה המחיר יקפוץ ב 100 אלף יותר [emoji23]

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

-->