התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מצבר צרכנים- פוצל משרשור מצבר התנעה מליתיום להיילקס



zivo
19-09-20, 14:45
פוצל מכאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116092-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%9C%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%99%D7%95%D7%9F-%28LIFEPO4%29-%D7%9B%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%A2%D7%94-%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93-%D7%91%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7% A1




מה קורה עם צרכנים?
כולם מחוברים למצבר הזה ( ומנותקים שהמנוע כבוי)?
יש לך כבר מצבר צרכנים, אתה לא משלב?

חנן-ג'יפולוג
22-09-20, 14:12
זה מסתבך מעט:

לפני שהתחלתי את כל השינוי הזה, היו לי שני מצברי SLA שברגיל היו מחוברים במקביל ושימשו להתנעת הרכב.
הותיקים בפורום אולי זוכרים שיש אצלי קומפרסור 24V בבניה עצמית. לצורך הפעלתו הייתי צריך להזיז כמה מפסקים ששינו את תצורת חיבור המצברים ממקביל לטור כדי ליצור את ה24 וולט הנדרשים.

כשעברתי למצבר הליתיום מצברי הSLA נמסרו לחבר והסידור הזה מת.
בינתיים, הזנתי את הקומפרסור מ12 וולט, מה שהוריד את הלחץ במיכל באופן דרסטי, מ12.5 באר לכ4 באר.

חוץ מזה, מי שעקב אחרי השרשור של ההסבה לליתיום, אולי זוכר שבצמוד אליו התקנתי עוד שמונה תאי LEV40 שחולקו לשתי קבוצות עם כ16 וולט כל אחת. קבוצה אחת יועדה לחירום, להטענת המצבר הראשי במקרה הצורך, והקבוצה השנייה לצרכים מזדמנים.

מה שאני מתכנן לעשות כרגע זה לחבר בחזרה בטור שבעה משמונת התאים הנ"ל, עם BMS תואם, לטעון אותם עם DC-DC ל28 וולט כשהמנוע עובד והם יוכלו לשמש להפעלת המדחס או לכל צורך מזדמן אחר.

zivo
22-09-20, 16:10
זה מסתבך מעט:

לפני שהתחלתי את כל השינוי הזה, היו לי שני מצברי SLA שברגיל היו מחוברים במקביל ושימשו להתנעת הרכב.
הותיקים בפורום אולי זוכרים שיש אצלי קומפרסור 24V בבניה עצמית. לצורך הפעלתו הייתי צריך להזיז כמה מפסקים ששינו את תצורת חיבור המצברים ממקביל לטור כדי ליצור את ה24 וולט הנדרשים.

כשעברתי למצבר הליתיום מצברי הSLA נמסרו לחבר והסידור הזה מת.
בינתיים, הזנתי את הקומפרסור מ12 וולט, מה שהוריד את הלחץ במיכל באופן דרסטי, מ12.5 באר לכ4 באר.

חוץ מזה, מי שעקב אחרי השרשור של ההסבה לליתיום, אולי זוכר שבצמוד אליו התקנתי עוד שמונה תאי LEV40 שחולקו לשתי קבוצות עם כ16 וולט כל אחת. קבוצה אחת יועדה לחירום, להטענת המצבר הראשי במקרה הצורך, והקבוצה השנייה לצרכים מזדמנים.

מה שאני מתכנן לעשות כרגע זה לחבר בחזרה בטור שבעה משמונת התאים הנ"ל, עם BMS תואם, לטעון אותם עם DC-DC ל28 וולט כשהמנוע עובד והם יוכלו לשמש להפעלת המדחס או לכל צורך מזדמן אחר.

כמה אמפר צורך הקומפרסור?

יש משהו עקרוני :-) שאני לא אוהב בסידור שלך -
יש לך מערכת בסיסית של הרכב שעובדת על 12V+-
יש לך תאורות שעובדות על מארז אנרגיה שאני מנחש שעובדות על 5V (בהנחה שזה USB).
יש לך קומפרוסור שעובד על 24V.
זה עובד אני לא מתווכח, אבל זה נראה לי שצריך רשיון חשמלאי כדי לתפעל את זה.
אז נכון, אתה מבין ואתה שולט, ואתה תמיד יכול לפצל את המארז 24 ולהוציא ממנו 12 או להניע אתו רכב, ויש לך תאורה ל 12 ויש לך תאורה ל 5V.
יש לך מצבר צרכנים 12V למקרר.
עכשיו יהיה לך מצבר צרכנים 24V לקומפרסור.
יש לך מארזי אנרגיה של 5V.

אני הייתי מנסה להמנע מסט 24, תעשה קצת סדר.

תעביר את הקומפרסור ל 12V ואז המארז שתכננת עבורו הופך למיותר (תשתמש בקמופרסור רק שהמנוע עובד).
שים רק סט אחד למצבר צרכנים ( ה LiFePo החדש שבנית), ושחרר את ה LEV לגמלאות.

חנן-ג'יפולוג
22-09-20, 16:44
אם הייתי יודע איך להסב את הקומפרסור ל12 וולט הייתי עושה את זה לפני כ12 שנים, ולא שלא ניסיתי. השקעתי הרבה מאוד מחשבה וגם קצת נסיונות פיזיים, שאו שהתבררו כלא יעילים או שהיו לא פרקטיים.
הפרויקט עצמו משונה מאוד, אבל בשורה התחתונה, זה עובד כבר 12 שנה כמו חלום. יותר טוב מכל פתרון אחר שאני מכיר.
הוא צורך כ70 אמפר בהתנעה ו20-40 אמפר בעבודה.

28 וולט מצוין לי לכל דבר שאני צריך. התאורה עובדת מusb, וממירים שממירים מ12 לusb הם תואמים גם ל28. מטענים לטלפון כנ"ל. המקרר תואם ל28. הכול תואם ל28.
טעינה של מצבר ההתנעה יכולה להתבצע מ28 בדיוק כמו שאני טוען ממצבר חיצוני. עם נגד, או dcdc.

הכול מתאים, ואם זה מתאים גם לקומפרסור בלי השקעה נוספת של כסף או מאמץ, אז מאגר אנרגיה 28 וולט זה יתרונות נטו עבורי.

איל מ
22-09-20, 16:53
היום, כש500 וקצת זוזים יכולים לקנות לך קומפרסור 300 ליטר/דקה, אולי כדאי להפריש גם את הקומפרסור לגמלאות (לא יודע מה יש לך. אם יש גם מיכל עם פרשוסטט, הוא בקלות יכול להתחבר לקומפרסור החדש).

חנן-ג'יפולוג
22-09-20, 17:11
א. במה זה ישפר את המצב? אתם מנסים למצוא פתרונות לבעיה שמבחינתי לא קיימת.

ב. אחד העקרונות שהנחו אותי בפרויקט הקומפרסור היה שאני לא חוזר בשום פנים ואופן למדחסים ללא שימון. ראש המדחס אצלי הוא אינגרסול ראנד מודל 1945, עבד 75 שנה, מתוכן 12 שנים אצלי, וכנראה גם יקבור אותי.


אhttps://imageshack.com/i/po89q4RVj


https://imageshack.com/i/pmjYrefKj

boaz avrahami
22-09-20, 17:29
תזרוק אותו ( ותגיד לי איפה)


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

חנן-ג'יפולוג
23-09-20, 22:04
היום הצלחתי לחבר את מצבר האקסטרה 24 וולט.
קטע שאני נופל אתו כבר לא פעם ראשונה: מחבר את הbms, בודק מתח ביציאה: אין כלום. בטוח שטעיתי בחיבורים, בודק ברשת, הכול נראה בסדר, ואז נזכר שיש bmsים שמתחילים עבודה ראשונה רק לאחר טעינה. מתניע את הרכב. מכבה. בודק מתח ביציאה, הכול בסדר.

קניתי עבור המצבר הזה bms קטן יחסית. 25 אמפר. לא מספיק לקומפרסור, וזה לא בטעות. הbms יזין רק את מערכת הפיקוד של הקומפרסור, והזרם הגבוה יגיע ישר מהמצבר לרגל 30 בממסר של הקומפרסור. כשהמתח ירד והbms ינתק את היציאה, לא יהיה פיקוד, הממסר יתנתק, וכך המצבר ישאר תחת הגנה.

חנן-ג'יפולוג
23-09-20, 22:25
אתמול הצעתי בשרשור אחר להשתמש בdcdc הזה:

https://a.aliexpress.com/_mL14B6L

לאחר החיבור למצבר 24 התבררה לי עובדה מצערת. יש נורה ביציאה של הdcdc הזה שנשארת דולקת כשהוא מחובר למצבר, למרות שבכניסה כבר אין לו מתח.

https://imageshack.com/i/poHXk2K8j

זה אומר שתהיה שם נורה דולקת קבוע. אני מניח שצריכת הזרם של הנורה הזו זה לא מה שיהרוג מצבר של 1 קילוואט-שעה, אבל זה מבאס לראות נורה כזו דולקת ברכב טיולים שעומד זמן רב בין התנעה להתנעה. יכול להיות שפלייר שפיץ ועשר שניות של אומץ יפתרו את הבעיה.

boaz avrahami
23-09-20, 22:50
שים דיודה בין ה dc2dc למצבר או ריליי


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

zivo
23-09-20, 23:53
מציע לך לבדוק עם מודד כמה זרם "זליגה" יש שם באמת ( זה לא בהכרח רק לד).
יכול להיות שאתה צריך לנתק את ה DC2DC מהמצבר.

חנן-ג'יפולוג
24-09-20, 02:00
2.5mA.

יקח לזה 666 ימים לרוקן את המצבר.

לאחר שעקרתי את הלד הזליגה ירדה ל500 מיקרואמפר.

zivo
24-09-20, 09:25
יפה.
דרך אגב, אני חי עם 35ma זליגה ( יש לי מודול פנימי שמשדר בבלוטוס את מצב המצבר- מתח, זרם, טמפ').

חנן-ג'יפולוג
24-09-20, 11:54
חיברתי את המקרר למצבר כדי לרוקן אותו לפני שאני בודק שהטעינה טובה (פעם ראשונה שיוצא לו להיות מחובר ל24 וולט).
צורך בעבודה 1.28 אמפר.

בתנאי סביבה של 22 מעלות זה צפוי לתת עד כשבוע עבודה ללא טעינה.

boaz avrahami
24-09-20, 13:28
מה שאתה בעצם אומר שב 28 וולט המקרר צורך מחצית האמפרים מהצריכה ב 12?

תוכל לציין באיזה DC2dc אתה משתמש ובאיזה bms?

אני מניח שאתה צריך stepup?

פתאום נשמע לי מאוד מעניין ה 28 וולט הזה


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

assafy
24-09-20, 13:57
P = V x I


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
24-09-20, 14:48
מה שאסף אמר. אין כאן היווצרות של אנרגיה יש מאין.
אם הייתי מסדר את התאים בארבעה זוגות מקביליים בטור אז המתח היה חצי והזרם היה כפול.
הסידור הנוכחי נותן 40 א"ש ואם זה היה מסודר למתח נמוך יותר זה היה 80 א"ש.
אין ארוחות חינם.

אתה עדיין מתעניין בפרטי הרכיבים?

חנן-ג'יפולוג
24-09-20, 14:55
לגבי הטעינה, התברר שהממיר נכנס מיידית למצב הגנה עקב זרם יציאה גבוה מדי לכיוון המצבר.
בדיעבד, היה נכון להרכיב שם ממיר עם הגבלת זרם (cc) .
בינתיים, עד שיגיע ממיר boost עם cc cv הרכבתי ביציאה מהממיר הקיים עוד ממיר, buck, שהיה לי זמין, מצויד בcc , ועכשיו יש טעינה תקינה.

boaz avrahami
24-09-20, 15:14
מה שאסף אמר. אין כאן היווצרות של אנרגיה יש מאין.
אם הייתי מסדר את התאים בארבעה זוגות מקביליים בטור אז המתח היה חצי והזרם היה כפול.
הסידור הנוכחי נותן 40 א"ש ואם זה היה מסודר למתח נמוך יותר זה היה 80 א"ש.
אין ארוחות חינם.

אתה עדיין מתעניין בפרטי הרכיבים?

פחות. אם אין ארוחות חינם אז יש לי אביזרים לשתי שלישיות נפרדות.
אני עדיין בשלב ה LEV.


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

ד ו ר ו ן
24-09-20, 18:48
מה שאתה בעצם אומר שב 28 וולט המקרר צורך מחצית האמפרים מהצריכה ב 12?
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
1.28 זה מאד קרוב לממוצע רגיל של מקרר האינטרוול עבודה.
ככ קרוב שאי אפשר להגיב אם זה בגלל טמפ חיצוני גבוה או הבדל בין מקררים.

חנן-ג'יפולוג
24-09-20, 19:03
כתבתי לך פעם, דורון: אתה כותב ללא יחידות או עם יחידות שגויות, וזה משבש לך את המחשבה ואת מה שאתה מנסה לומר. לא ניתן לקיים דיון ככה.

אם הייתי צריך לנחש מה התכוונת לכתוב, אז ה1.28 שציינת ביחס למה שכתבתי זה באמפר, ואתה מדבר על אמפר-שעה: צריכת אנרגיה ממוצעת שכוללת גם את זמני ההפסקה וגם את זמני הפעולה של המדחס.

לצורך דיון רציני יותר, ב14 וולט המקרר שלי עובד ב2.5 אמפר. מכיוון שלא מדובר בצריכת אנרגיה מצטברת, אז אין לזה קשר לטמפרטורה. כשהמדחס פועל, זה מה שהוא צורך.

ד ו ר ו ן
24-09-20, 19:24
כתבתי לך פעם, דורון: אתה כותב ללא יחידות או עם יחידות שגויות, וזה משבש לך את המחשבה ואת מה שאתה מנסה לומר. לא ניתן לקיים דיון ככה.
.
התייחסתי למספר שאתה כתבת.
סליחה שלא ציטטתי את היחידות.

zivo
24-09-20, 19:31
1.28 זה מאד קרוב לממוצע רגיל של מקרר האינטרוול עבודה.
ככ קרוב שאי אפשר להגיב אם זה בגלל טמפ חיצוני גבוה או הבדל בין מקררים.
אוופססס,
ממש לא.
שים לב שחנן מדבר על זרם עבודה, לא על ממוצע לאורך שעה.
זה ערך נמוך (בערך 2.5A, ב 12V), וזה מספר של מקרר קטן (24 ליטר), אני מניח שהמקרר שלך לוקח בסביבות ה 4A ( ב 12V).

חנן-ג'יפולוג
24-09-20, 19:32
זה מה שחשבתי. אבל למה התכוונת כשכתבת שזה המספר שאתה מכיר ממקררים אחרים?
אם אתה מדבר על 1.28 אמפר למקררים אחרים כשהם מוזנים ב12 וולט, זה יהיה מפתיע.
אם הכוונה היא לצריכת אנרגיה של 1.28 א"ש בשעה למקררים שמוזנים ב12 וולט אז זה הגיוני, אבל אין לזה שום קשר למספר שאני ציינתי. תפוחים ואגסים.

ד ו ר ו ן
24-09-20, 21:03
אוופססס,
ממש לא.
שים לב שחנן מדבר על זרם עבודה, לא על ממוצע לאורך שעה.
זה ערך נמוך (בערך 2.5A, ב 12V), וזה מספר של מקרר קטן (24 ליטר), אני מניח שהמקרר שלך לוקח בסביבות ה 4A ( ב 12V).
לא..
מודה על נסיונות הפרשנות אבל התכוונתי בדיוק למה שכתבתי בהמשך לחנן.
לא ציינתי יחידות כי התייחסתי למדידה שלו.

הצריכה בעבודת מדחס בשימור טמפ באינטרוולים של עבודה הייתה 1.7-2אמפ, דרך מד זרם.

בזמן הורדת טמפ זה בסביבות 2.5-3

zivo
25-09-20, 00:35
בזמן עבודה, הזרם של המקרר שלך קטן מ 2 אמפר???
חנן, מדווח על מקרר קטן, 24 ליטר, על זרם של 2.5 ואני שולח אותך לגיליון של נדב- מקררים של 30-40 ליטר לוקחים 3.5-4 אמפר.

ד ו ר ו ן
25-09-20, 03:27
הלכתי לבדוק שוב כדי לדייק.
צודק.
זה היה בטווח 2.2-3אמפר מדוד בזמן עבודת מדחס של מקרר קר, עם תכולה קרה בלי פתיחה.

(מצב שימור טמפ, לא הורגת טמפ)

חנן-ג'יפולוג
25-09-20, 09:54
הלילה גם הקומפרסור חזר לנגן בעוצמה המקורית שלו, ולמלא את המיכל ב12.5 באר.

ולא צריך תואר בחשמל כדי להפעיל: מזיזים מפסק, וכשהלחץ הרצוי מתקבל, הפרסוסטט עוצר את המנוע. בוודאי פשוט בהרבה ביחס לסידור שהיה טרום ההסבה.


https://youtu.be/pL4zdubmo1U

איל מ
25-09-20, 12:12
בקצב הזה תצטרך למכור את ההילקס ולקנות סילברדו

ד ו ר ו ן
25-09-20, 14:08
בקצב הזה תצטרך למכור את ההילקס ולקנות סילברדו
חנן לא מגלה, כי זה עדיין לא סיים תכן, ויש עדיין בעיית סנכרון עם הארדואינו והסינוס של המתח מליפו ביחס למצבר רגיל, אבל בסוף, הקופרסור יחובר לסעפת יניקה של ההיילקס ע״ע ניטרוקס בעליות.

zivo
25-09-20, 14:26
הלילה גם הקומפרסור חזר לנגן בעוצמה המקורית שלו, ולמלא את המיכל ב12.5 באר.

ולא צריך תואר בחשמל כדי להפעיל: מזיזים מפסק, וכשהלחץ הרצוי מתקבל, הפרסוסטט עוצר את המנוע. בוודאי פשוט בהרבה ביחס לסידור שהיה טרום ההסבה.


https://youtu.be/pL4zdubmo1U
חנן,
סתם שאלת סקרנות, למה 12.5 באר???
זה לחץ מאוד גבוהה, למה לא 9.5-10?
יש לך איזה כלי שחייב את הלחץ של 12.5 או שזו רק שאלת נפח, או סתם כי כי זה כך?
מבחינה אנרגטית, זה מאוד בזבזני ( הלחץ הגבוה).
בהנחה שהמשימה העיקרית זה צמיגים, אז בכלל הרבה פחות מספיק.

חנן-ג'יפולוג
25-09-20, 14:39
אני מפריד מבחינת זמנים בין מילוי המיכל ובין השימוש בו.
ממלא כשנוח לי. במצב הקבוע הוא מלא.
כשאני רוצה לנפח צמיגים אני מחבר צינור וממלא, בלי להפעיל את המדחס. זה תהליך מהיר, באיזור ה4-5 שניות לצמיג, אז אני פחות נשרף בשמש.
ב8 באר אין מספיק אוויר ל4 צמיגים. ב12.5 זה משאיר קצת עודף.

אם הייתי מסתמך על האוויר שהמדחס מספק באונליין, כמו שעושים במדחסים ללא מיכל, זה היה לוקח הרבה יותר זמן, ואני שונא את זה.

חנן-ג'יפולוג
25-09-20, 14:52
אגב, המספר 12.5 הגיע ממערכת האוויר של המשאית שהיתה מצוידת פעם במיכל הזה. זה נותן לי בטחון שהוא בנוי לזה.

zivo
25-09-20, 15:12
אגב, המספר 12.5 הגיע ממערכת האוויר של המשאית שהיתה מצוידת פעם במיכל הזה. זה נותן לי בטחון שהוא בנוי לזה.
אני לא מטיל ספק שהמיכל מסוגל להחזיק את זה.
אתה, מתייחס ל 8באר, שזה כבר הבדל גדול.
כל מה שהצעתי, תבדוק \ תשקול, לרדת ל 9.5-10.
יש מצב שזה יספיק לארבעה גלגלים.
זה יקטין את העומסים , מכנים וחשמליים, על המערכת.

חנן-ג'יפולוג
25-09-20, 19:34
ok. אשקול.
תודה.

חנן-ג'יפולוג
02-11-20, 03:30
עניין הטעינה של מצבר ה28 עשה לי בית ספר בחודש האחרון, עד כדי כמעט ייאוש ברגעים מסוימים. הרכבתי ממירים שונים וכולם או שהתפגרו ברגע שהפעלתי את הקומפרסור או ששרפו את הנתיך שמזין אותם, גם כשהcc שלהם (הגבלת הזרם) כוון ל2 אמפר, והנתיך היה 20 אמפר.

אני לא יודע מה גורם לזה בדיוק (מן הסתם לופ כלשהו שעובר דרך האדמות ומכאיב לממיר) , אבל אני יודע שהצלחתי לפתור את זה בסופו של דבר:
המינוס של מנוע המדחס (במקור מנוע של קלנועית) מחובר לגוף המנוע וממנו דרך המתקן של המדחס לגוף הרכב. זה אומר שהאדמה של מצבר ה28 צריכה להיות מחוברת לגוף הרכב. האדמה המשותפת ל12 ול28 היוותה בעייה עבור הממירים, כך הסתבר.
הפתרון: בהפעלת המדחס במקום מיתוג של הפלוס של ה28 וולט מיתגתי את המינוס שלו. בנוסף מיתגתי עם שני ממסרים את שתי היציאות של הממיר לכיוון מצבר ה28 וולט. הממיר מחובר למצבר רק בזמן עבודה. כבונוס זה פתר גם את נושא הלד הדלוק וזליגת הזרם.

ככה אין מצב שבו זמנית הממיר טוען את מצבר ה28, מקבל מצד ה12 מינוס ונותן את אותו מינוס בצד ה28, וגם מצבר ה28 מחובר לאדמת הרכב, כשהמדחס פועל.

זה או שהמנוע של הרכב עובד, יש טעינה של המצבר הרגיל ומצבר ה28, או שהמדחס פועל כשמצבר ה28 ממותג לאדמה, אבל בזמן הזה הממיר מנותק ולא ניזוק.

נשמע מורכב אבל מבחינת המשתמש כל זה שקוף. יש מפסק בודד להפעלת המדחס. טעינת המצבר המשני נעשית ללא מעורבות המשתמש.

DavidL
02-11-20, 07:05
מה נפח המיכל של המדחס?

חנן-ג'יפולוג
02-11-20, 08:31
למיטב זכרוני 25 ליטר.

zivo
02-11-20, 09:16
עניין הטעינה של מצבר ה28 עשה לי בית ספר בחודש האחרון, עד כדי כמעט ייאוש ברגעים מסוימים. הרכבתי ממירים שונים וכולם או שהתפגרו ברגע שהפעלתי את הקומפרסור או ששרפו את הנתיך שמזין אותם, גם כשהcc שלהם (הגבלת הזרם) כוון ל2 אמפר, והנתיך היה 20 אמפר.

אני לא יודע מה גורם לזה בדיוק (מן הסתם לופ כלשהו שעובר דרך האדמות ומכאיב לממיר) , אבל אני יודע שהצלחתי לפתור את זה בסופו של דבר:
המינוס של מנוע המדחס (במקור מנוע של קלנועית) מחובר לגוף המנוע וממנו דרך המתקן של המדחס לגוף הרכב. זה אומר שהאדמה של מצבר ה28 צריכה להיות מחוברת לגוף הרכב. האדמה המשותפת ל12 ול28 היוותה בעייה עבור הממירים, כך הסתבר.
הפתרון: בהפעלת המדחס במקום מיתוג של הפלוס של ה28 וולט מיתגתי את המינוס שלו. בנוסף מיתגתי עם שני ממסרים את שתי היציאות של הממיר לכיוון מצבר ה28 וולט. הממיר מחובר למצבר רק בזמן עבודה. כבונוס זה פתר גם את נושא הלד הדלוק וזליגת הזרם.

ככה אין מצב שבו זמנית הממיר טוען את מצבר ה28, מקבל מצד ה12 מינוס ונותן את אותו מינוס בצד ה28, וגם מצבר ה28 מחובר לאדמת הרכב, כשהמדחס פועל.

זה או שהמנוע של הרכב עובד, יש טעינה של המצבר הרגיל ומצבר ה28, או שהמדחס פועל כשמצבר ה28 ממותג לאדמה, אבל בזמן הזה הממיר מנותק ולא ניזוק.

נשמע מורכב אבל מבחינת המשתמש כל זה שקוף. יש מפסק בודד להפעלת המדחס. טעינת המצבר המשני נעשית ללא מעורבות המשתמש.
חנן,
בגלל עלויות יצור של ה MOSFET עצמם (N לעומת P), רוב הBMS ( וגם אביזרים אחרים, כמו ממסר מבוסס mosfet ) ממתגים את המינוס ולא את הפלוס (תסתכל פעם על החיבורים של BMS, תראה שבחלקם, הפלוס בכלל לא עובר דרך הBMS).
זה מחייב שהצרכן יהיה "צף" ( כלומר לא יכול להיות מחובר לגוף).
אם זה לא אפשרי, צריך להתאמץ ולמצוא, יש BMS מבוססי mosfet -P, ואז הם ממתגים את הפלוס.

חנן-ג'יפולוג
02-11-20, 09:25
תודה. אני מכיר את זה.
כמו שרשמתי בתגובה #8 הזרם למנוע המדחס לא עובר בBMS. הוא נלקח ישירות מהדקי המצבר.

ההגנה על המתח נעשית בעזרת BMS קטן. הפיקוד של הממסר של המדחס פועל ממנו, כמו גם צרכנים קטנים אחרים אם רוצים לחבר.

boaz avrahami
02-11-20, 10:08
אז יכולת בעצם רק לבודד חשמלית את המדחס מגוף הרכב ולפתור כך את הבעיה?

חנן-ג'יפולוג
02-11-20, 10:19
כן.

זו היתה אופציה אפשרית אבל היה לי קל יותר למתג את המינוס במקום את הפלוס. הפתרון שראיתי בעיני רוחי בשביל לבודד את המנוע או את המתקן כולו היה לחבר לוח עץ בריא למרכב הרכב ואת המדחס לחבר אליו.

אתה מציג את זה כפשוט, אבל זה נהיה פשוט רק לאחר שהבנתי את מקור התקלות.

boaz avrahami
02-11-20, 20:18
הייתי חושב גם על בושינגים מגומי מעל ומתחת לברגי התושבות.
זה יאפשר לך להפעיל את הקומפרסור בכל זמן.

חנן-ג'יפולוג
03-11-20, 00:13
כן, זו עוד אופציה שתעבוד.
אם הפיצ'ר של הפעלת המדחס בכל זמן יהיה חשוב לי אוכל בצורה מאוד קלה לנטרל את הטעינה כשהוא פועל.
כרגע אני לא מוצא בזה חשיבות.

חנן-ג'יפולוג
27-12-20, 19:31
בסופ"ש יצא לי לראשונה להנות מהמצבר הזה בשימוש ארוך ורציף. התוצאות מספקות אותי.
קצת מספרים:
המקרר היה מחובר רצוף 36 שעות. לא כיביתי אותו בלילה בניגוד למנהגי. בלילה נטענו מהשקעים גם טלפונים ופאוורבנק.
מתח בתחילת הטיול 27.8 וולט. בסוף הטיול המתח חזר לאותו ערך.
בבוקר היום השני לטיול המתח עמד על 27.6 וולט.
במהלך היום השני ניפחנו עם הקומפרסור 18 צמיגים.
המתח הנמוך ביותר שנצפה לאחר ניפוח עשרה צמיגים רצוף, 26.6 וולט. מתח מינימלי מבחינתי הוא 24.5 וולט.
ספק הdcdc מגיע עם נתון של 400וואט. בכניסה אליו יש נתיך מובנה 15 אמפר.
אני מגביל את הזרם לכ7 אמפר בכניסה. לפי החישובים שלי זה היה אמור להספיק בלי להפעיל עומס מיותר. זה מתורגם ליציאה אל המצבר של כ3 אמפר.

https://imageshack.com/i/poQ4K1MBj

חנן-ג'יפולוג
27-12-20, 19:37
אגב, אני חייב למישהו במפגש ג'יפולוג הלא מאורגן שהיה בנמיה התנצלות. יצאתי מטומטם ממש. הוא ביקש הדגמה לעבודה של הקומפרסור והמדחס סירב לעבוד. לא הבנתי באותו רגע למה ושחררתי את השואל לדרכו ללא הדגמה.

בדיעבד הבנתי שהמיכל היה מלא אז הפרסוסטאט ניתק את המתח לממסר.

zivo
27-12-20, 20:34
קצת מספרים:
המקרר היה מחובר רצוף 36 שעות. לא כיביתי אותו בלילה בניגוד למנהגי. בלילה נטענו מהשקעים גם טלפונים ופאוורבנק

https://imageshack.com/i/poQ4K1MBj

בספירה של הצרכנים שכחת את התאורת חג המולד הצבעונית שהדלקתם :-)

חנן-ג'יפולוג
27-12-20, 20:42
😁


כל התאורות עבדו מפאוורבנקים. יותר נוח מלמשוך חוטים לאוטו.

zivo
28-12-20, 10:05
להיות רציניים, אני בספק מי פה מסוגל לעקוב אחרי כל השלבים ומה הקונפיגורציה הנוכחית שלך.
אני חושב שזה שווה מאמר מסכם \ תמונת מצב, של כל המערכת והשיקולים.

חנן-ג'יפולוג
30-12-20, 18:07
https://imageshack.com/i/pm92G63aj

zivo
31-12-20, 10:43
תודה.
שתי שאלות-
1- בין ה DC2DC ל BMS יש ריילי (כפול), למה אתה צריך אותו? (יש לך זליגה ? הוא מרוקן את המצבר?).
2- החיבור של ה XT60 מוציא 28V . למקרר זה בסדר, אבל מה אם שאר הצרכנים (כתבת מטענים ותאורה), האם גם הם מותאמים ל 28?

חנן-ג'יפולוג
31-12-20, 11:02
1. רשמתי מוקדם יותר בשרשור הזה: הממסרים הנ"ל הוכנסו בנסיון לבודד בין מערכות ה12 וה28 כדי למנוע שריפה של הממירים. בסופו של דבר זה נפתר ע"י ניתוק האדמה של ה28 מהשאסי בזמן טעינה בעזרת הממסר של המדחס. לא בטוח שכרגע הממסרים עדיין נחוצים אבל הם כבר שם באותה קופסה עם הממיר והם גם מונעים זליגה אחורה לממיר, אז אין לי כוונה להסיר אותם.

2. כן. מדובר בממירי dcdc קטנטנים שמקבלים מנעד רחב של מתחי dc ומוציאים 5v לשקע usb.

zivo
31-12-20, 13:18
1. רשמתי מוקדם יותר בשרשור הזה: הממסרים הנ"ל הוכנסו בנסיון לבודד בין מערכות ה12 וה28 כדי למנוע שריפה של הממירים. בסופו של דבר זה נפתר ע"י ניתוק האדמה של ה28 מהשאסי בזמן טעינה בעזרת הממסר של המדחס. לא בטוח שכרגע הממסרים עדיין נחוצים אבל הם כבר שם באותה קופסה עם הממיר והם גם מונעים זליגה אחורה לממיר, אז אין לי כוונה להסיר אותם.

2. כן. מדובר בממירי dcdc קטנטנים שמקבלים מנעד רחב של מתחי dc ומוציאים 5v לשקע usb.

תשקול להחליף אותם בדיודה (שוטקי). יותר אמין ויותר פשוט

חנן-ג'יפולוג
31-12-20, 18:23
תודה.

אם הייתי מבין את מנגנון הנזק הייתי אולי יכול להבין אם ואלו דיודות יכולות למנוע אותו. זה לא המצב.

בכל מקרה, הסוס מנצח ואין לי כל כוונה להפריע לו. יש לי פרויקטים אחרים לעבוד עליהם.

חנן-ג'יפולוג
16-04-22, 03:17
העסק עובד מצוין מאז העדכון האחרון בשרשור הזה. הדבר הבעייתי היחיד הוא שאני צריך לזכור לא להפעיל את המדחס כשהטעינה של מצבר האביזרים עובדת. כפי שכתבתי קודם, יש משהו בשיתוף האדמות של שתי מערכות המתח שגורם לממיר להישרף מיידית במצב כזה.

אז היום הוספתי רכיב מבודד. Isolated dc dc converter בכניסת ה12 וולט לממיר, וכך הצפתי את מתח מערכת ה12 ביחס למתח מערכת ה28 וולט.

זה עשה את העבודה.

PW
16-04-22, 10:55
מה שאתה בעצם אומר שב 28 וולט המקרר צורך מחצית האמפרים מהצריכה ב 12?

תוכל לציין באיזה DC2dc אתה משתמש ובאיזה bms?

אני מניח שאתה צריך stepup?

פתאום נשמע לי מאוד מעניין ה 28 וולט הזה


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
יקירי:
לא סתם החיים עם סדרה 70 - אפעס, יותר נוחים בהיבט החשמל באוטו.
(24V)

-->