צפייה בגרסה מלאה : ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים ברזל בסיסי - מי אוהב?
Miki Plavin
24-09-20, 20:38
אהלן. רציתי לשאול בתור שרשור קליל ונחמד (שיסיח את הדעת קצת מהמסביב :) ) מי אוהב ונוסע על ג'יפים\SUV\טנדרים על ג'אנטים (חישוקים) ברזל (אבל על צמיג שטח\חצי חצי שאפילו במידה גדולה מהמקור)? הכוונה בעיקר על ג'אנטים כאלה המותקנים ברמות הגימור ה"זולות" או הבסיסיות של הרכבים. אבל גם אפטרמארקט יתקבל בברכה :) .
למרות שלמדתי שיש יתרונות לחישוקי ברזל בשטח (זולים, יותר קל למצוא וניתנים לתיקון בשטח עם פטיש) אני יודע שזה גם עניין של טעם.
אני מאוד אוהב לראות כאלה סט-אפים, יש במראה הכנראה פשוט שלהם בכל זאת משהו קשוח, ענייני, עמיד במיוחד שמולבשים עליהם צמיגי שטח - מעין מראה "נכון", הפרופורציות "מתיישבות טוב בעין" - אפילו אם בפועל זה לא באמת כך.
אצרף כמה תמונות לכוונתי:
130934 130935130936
130937130938
התמונות הנ"ל מהאינטרנט, למטה הכי קרוב למה שהתכוונתי שהיה לי עד עכשיו היה בסובארו בי 4 שהייתה לי ומכרתי (יש לי טנדר GMC ישן עכשיו) :
130939
מי עוד כאן נוסע על חישוקי ברזל ואוהב את המראה על הג'י'פ\SUV\טנדר ? יש תמונות?
שנה טובה ושיהיה לנו רק יותר טוב:)
מיקי
שנים נסעתי עם ג'אנט ברזל מקורים עם צמיג שטח מלא גרנד ויטרה דור 1.
היום האופנה היא לגאנט מגנזיום(מעוצב) בצבע שחור.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
GodsFather
24-09-20, 23:04
ברזל, תמיד. 20 שנה+...
מניח שאם אגיע למגנזיום זה יהיה רק במצב של אין ברירה ואז אחפש ההזדמנות להחליף לברזל.
אולי אם תהיה לי רודסטר, אשקול...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
היתרון בברזל- אם מתעקם אפשר ליישר.
היתרון בסגסוגת- קל משקל.
בין זה לזה, וגם במראה, אני מעדיף את הברזל.
אבל אני במיעוט. אין להשיג כמעט גאנט ברזל לרכבים החדישים...
מתי פעם אחרונה עיקמתם ג'אנט בשטח והיה צריך ליישר אותו עם פטיש??
boaz avrahami
25-09-20, 09:10
מתי פעם אחרונה עיקמתם ג'אנט בשטח והיה צריך ליישר אותו עם פטיש??
הם רק אמרו שאפשר לתקן .
הכנה למזגן
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
מתי פעם אחרונה עיקמתם ג'אנט בשטח והיה צריך ליישר אותו עם פטיש??
תשאל אולי "מתי לאחרונה נשבר לכם ג'אנט סגסוגת בשטח".....
תשאל אולי "מתי לאחרונה נשבר לכם ג'אנט סגסוגת בשטח".....לי זה קרה פעם אחת.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ולי התעוותו פעם חישוקי ברזל ממכות בסלעים, ברמה שתיקון היה לא אפשרי/קשה מאוד/לא משתלם.
Miki Plavin
25-09-20, 13:09
התכוונתי יותר למראה של הג'אנטים על ג'יפים או טנדרים מאשר מה יותר טוב:) אני אוהב את המראה.
היה לי מקרה אחד שג'אנט ברזל התעקם ככה שכן היה ניתן ליישר עם פטיש ועשינו את זה. והיה לי גם מקרה שאני דפקתי ג'אנט בצורה כזו שהחלפנו אותו וזרקנו לפח כמו שדרור תיאר (על הדרך הלך המשולש ונשבר מוט קישור למוט מייצב - בהיסח דעת שלי בסובארו).
השאלה מה אתם מעדיפים ויש תמונות:) ?
אני עיקמתי גאנט לפני כצה חודשים.
יישרתי עם פטיש.
אני אוהב מה שמגיע עם הרכב שקניתי.
את הרכב הקודם קניתי עם ברזל. הנוכחי הגיע עם סגסוגת.
הירשפלד יובל
26-09-20, 22:37
.ברזל 5" -7" , ג'ימיני או cj , גודל 15" - 16".
( אם מישהו יכול לסובב את חלקן , אודה )
130978
פות"ש אתה לא לבד. ברזל מקורי נראה טוב גם לטעמי.
130983
התלבטות שלי היא רק מה נראה יותר טוב. חישוק ברזל מקורי צבוע שחור או חישוק ברזל מקורי צבוע לבן או בצבע הרכב.
הייתי חסיד של השחור מט. עכשיו אני חושב שוב על העניין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שעיר בגב"ב
27-09-20, 08:16
אני רק שאלת תם:
האם יש הבדל כלשהו בשיכוך זעזועים בין ברזל וסגסוגת?
האם לג'אנט ברזל יש תרומה ולו סופר מינימאלית בשיכוך זעזועים במקרים בהם לצמיגים
(ואולי גם לג'אנטים?) יש מקום מרכזי בשיכוך ובולמי הזעזועים פחות אפקטיביים, כמו במכה חזקה ומהירה שאז
רוב הבולמים נכנסים לשוק (משחק מילים ממש קורע).
שעיר בגב"ב
27-09-20, 08:35
נ.ב. אני מכיר את המושג "משקל בלתי מוקפץ" שמתייחס לכך שככל שמורידים את המשקל הבלתי מוקפץ
שזה למעשה הגלגלים והחלק התחתון של המתלים אז הרכב (קריטי בעיקר באופנועים) יציב ומגיב טוב יותר במהמורות.
אני מדבר על כלי רכב כבד בהרבה מאופנוע שנוסע בשטח במהיריות נמוכות בהרבה
ומתייחס בעיקר אם לא רק למצב בו בולם הזעזועים מתקשה לתפקד ולמעשה לא קיים.
Miki Plavin
27-09-20, 09:29
זה כבר יודעי הדבר יענו:) כיף לראות את התמונות - הרכבים נראים פגז!
כמעט 15 שנים עם הברזל המקורי , אפעם לא רציתי להחליף !
130984
130985
130986
130987
אני רק שאלת תם:
האם יש הבדל כלשהו בשיכוך זעזועים בין ברזל וסגסוגת?
האם לג'אנט ברזל יש תרומה ולו סופר מינימאלית בשיכוך זעזועים במקרים בהם לצמיגים
(ואולי גם לג'אנטים?) יש מקום מרכזי בשיכוך ובולמי הזעזועים פחות אפקטיביים, כמו במכה חזקה ומהירה שאז
רוב הבולמים נכנסים לשוק (משחק מילים ממש קורע).
לחישוק אין חלק משמעותי בשיכוך זעזועים במכונית, משאית, או רכב 4X4 מודרני, אם זה מה ששאלת.
יש לו חלק בשיכוך ברכב דו-גלגלי איפה שהצמיגים צרים יחסית. ויש נסיונות לערב אותו בחזרה - Softwheel הוא הדוגמא הקרובה ביותר אלינו.
שעיר בגב"ב
27-09-20, 11:29
גם באופנועי שטח/דו"ש משתמשים בסגסוגת כי המשקל מאוד קריטי, אז
משלמים בעמידות החומר לטובת המשקל.
מצד שני משתמשים בשפיצים/חישורים בשביל הגמישות ועמידות בזעזועים וזה ממש משמעותי.
ז"א שלסוג החישוק יש יכולת שיכוך.
מעניין אותי האם ברכב כבד ואיטי (יחסית) שתוספת המשקל הבלתי מוקפץ הרבה
פחות קריטית, יכול להיות יתרון (כלשהו) לברזל מבחינת בלימת הזעזועים.
מצטער אם גונב את השרשור למקום לא רצוי.
סקרן.
תכלס השיקולים במישור שלנו הם לעניות דעתי פחות הנדסיים נטו ויותר מבוססי מציאות יום יומית. ג'אנט ברזל יותר עמיד, חישוק סגסוגת נראה יותר טוב.
ג'אנט ברזל קל להשיג, חישוק סגסוגת לפעמים יותר קשה להשיג.
ג'אנט ברזל כבד יותר, חישוק סגסוגת קל יותר.
הבחירה במה להשתמש תלויה מאוד באופי השימוש.
אני מאוד מתגעגע לפיג'ו ישנה שהיתה לי- 106 ראלי, אוטו שנבנה באמת בגישה של "הנה מסלול, סע". אחד הדברים שהכי אהבתי בה היו ארבעת חישוקי הברזל הלבנים. קל לתקן, קל להחליף. הבחירה בהם נובעת מהצורך להחזיק תמיד כמה סטים של צמיגים בצד לכל כמה הקפות, החישוק זול וזמין.
אני אישית על חישוק סגסוגת מכיוון שהוא הגיע עם הרכב. בפועל לטעמי האישי חישוק הסגסוגת לא תרם לי כלום, מהמראה לא אכפת לי. אחד החששות שלי נוגע לפגיעה בחישוק, שהוא בתכלס איזה משהו סיני עלום שם שלא נראה לי שאצליח להשיג יחידה ממנו במידה ויגרם נזק.
לאחרונה מצאתי את עצמי נוסע בכביש נבי מוסא ברכב כביש-שטח. בכביש יש בורות איומים ואני נכנסתי לאחד מהם במהירות, מה שגרם לחישוק הסגסוגת להיפגע ולצמיג לקבל חתך מכוער. בדיוק חשבתי על מה היה קורה אם היתי ברכב שלי, נאמר בשעה שלוש בבוקר חזרה מהמרסבא. אז נכון, לי יש צמיד עם יותר נפח וגובה, אבל עדיין-חישוק שנפגע היה כנראה גורם לי להצטרך לקנות סט חדש של חישוקים.
לא תמיד הסגסוגת קל יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גם באופנועי שטח/דו"ש משתמשים בסגסוגת כי המשקל מאוד קריטי, אז
משלמים בעמידות החומר לטובת המשקל.
מצד שני משתמשים בשפיצים/חישורים בשביל הגמישות ועמידות בזעזועים וזה ממש משמעותי.
ז"א שלסוג החישוק יש יכולת שיכוך.
מעניין אותי האם ברכב כבד ואיטי (יחסית) שתוספת המשקל הבלתי מוקפץ הרבה
פחות קריטית, יכול להיות יתרון (כלשהו) לברזל מבחינת בלימת הזעזועים.
מצטער אם גונב את השרשור למקום לא רצוי.
סקרן.
את תפקיד בלימת הזעזועים לוקחים הבולם והקפיץ- כל תוספת מסה מיותרת שלא מוקפצת (כגון חישוק כבד) רק מקשה על המתלה בבלימת הזעזועים .
רכב 4X4 אומנם יחסית כבד ואיטי ,מצד שני בשטח המתלה חווה אמפליטודות ותדרים יותר גבוהים - לנוחות ובלימת זעזועים -משקל לא מוקפץ נמוך הוא תמיד המטרה,לא להיפך.
אגב ,אני מכיר סגסוגות אלומיניום באופנועי שטח מודרניים יותר חזקות מסתם ברזל באותו נפח.
שעיר בגב"ב
27-09-20, 13:26
לא רק הבולם והקפיץ, חלק גדול מבלימת הזעזועים נתון לצמיגים.
באופנועים עם חישורים גם להם חלק בבלימת הזעזועים.
בגלל זה אני מנסה להבין אולי גם הג'אנט תורם במשהו?
נכון, גם לצמיגים חלק חשוב.
מה הקשר למשקל החישוק? אתה מתכוון ל״קפיציות״ שלו?
שעיר - לא. חישוק ברכב מודרני - כביש או שטח - מתוכנן להיות כמה שיותר קשיח וקל, האלסטיות המסוימת שתמיד קיימת זניחה ולא נלקחת בחשבון בכלל בתכנון הרכב.
שעיר בגב"ב
27-09-20, 13:51
לא מתכוון למשקל החישוק, אלא העובדה שברזל/פלדה גמיש הרבה מאלומיניום או מהסגסוגות
שמהן מייצרים חישוקים.
אז אולי גמישות הפלדה תורמת גם לבלימת הזעזועים? (בנוסף למתלים ולצמיגים)
לי אין מושג אם יש הבדל שמורגש או אפילו לא מורגש אבל אולי כן בולע משהו
מהזעזועים בין חישוק סגסוגת לחישוק ברזל (לפחות לטובת הגנה על מיכלולי הרכב, כמו נניח תושבות מנוע
ובושינגים גמישים למיניהם).
אני עם הגב הדפוק שלי אהיה מוכן לקבל כל תרומה בבלימת זעזועים.
אשמח לדעת שיש עוד הבדל מעבר למשקל ולמחיר ולאסטטיקה/יופי.
- - - Updated - - -
שעיר - לא. חישוק ברכב מודרני - כביש או שטח - מתוכנן להיות כמה שיותר קשיח וקל, האלסטיות המסוימת שתמיד קיימת זניחה ולא נלקחת בחשבון בכלל בתכנון הרכב.
כנראה שהצדק איתך.
אם כן, חבל שכך:rolleyes:
כפי שצויין, בגלגלים עם חישורים/שפיצים/סיחים, הם נוטלים חלק מהשיכוך, ולא החישוק עצמו או החומר שלו.
וזו הסיבה ש99.99% מאופנועי השטח מגיעים עם חישורים.
בכלל, נוטים לזלזל בהמצאת החישור, אמנם זו המצאה ותיקה אך מבריקה הנדסית.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
שעיר בגב"ב
27-09-20, 14:29
אני יודע, זה אני שציינתי את זה:cool:
גלגלי האופנוע (שטח) לא לוקחים חלק משמעותי בשיכוך. הסיבה לגמישות שלהם היא כדי למנוע מהם להסדק ולהשבר. אם על הדרך הם סופגים חלק מהמהמורות, זה רווח שולי וזניח.
גלגלי האופנוע (שטח) לא לוקחים חלק משמעותי בשיכוך. הסיבה לגמישות שלהם היא כדי למנוע מהם להסדק ולהשבר. אם על הדרך הם סופגים חלק מהמהמורות, זה רווח שולי וזניח.למעשה אין הבדל משמעותי באמירה שלך:
כדי שגלגל יצוק יהיה עמיד כמו גלגל עם חישורים לאורך זמן בשטח, הוא נדרש להיות כבד בהרבה.
מה שיגדיל משמעותית את המשקל הבלתי מוקפץ, על כל תופעות הלוואי הרעות של משקל בלתי מוקפץ גבוה, במיוחד משמעותי באופנוע ואופניים.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
נכון,
אבל לא התיייסתי למשקל. עלתה טענה שהגמישות שלהם משחקת תפקיד בשיכוך, ואני טענתי שזה זניח.
גם ככ ג'אנטים של אופנועי שטח מפתחים סדקים עתות לבקרים. (אגב, אף אחד לא מתרגש מזה. פשוט מרתכים את הסדק).
כמעט 15 שנים עם הברזל המקורי , אפעם לא רציתי להחליף !
130984
בעיני זה אחד הג׳אנטים היפים, בטח מברזל, ובטח מקורי מהיצרן. אם הוא לא היה צר מדי כנראה שהייתי נשאר איתו בויטארה שלי. (הג׳אנט 5.5 ומידת הצמיג 235)
בעיני זה אחד הג׳אנטים היפים, בטח מברזל, ובטח מקורי מהיצרן. אם הוא לא היה צר מדי כנראה שהייתי נשאר איתו בויטארה שלי. (הג׳אנט 5.5 ומידת הצמיג 235)
עובד טוב ביחד נדב...מניסיון...
Miki Plavin
28-09-20, 14:38
נראה ממש ממש טוב! יושב מעולה!:cool:
ג'נטים זה המון עניין של טעם, .. אז למעלה מעשור לבן וברזל.
אם כבר גנט ברזל סוזוקי 15 אז או של גימיני או סמוראי ישן משולשים... הם עם אוספט שלילי בעוד זה של הויטרה חיובי.
131012131013
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
ehudzeelim
19-10-20, 10:20
הכי טוב ברזל..
הג'נטים לפני ואחרי שיפוץ, הצבע נבחר להסוואה במדבר :)
131198
131199
הכי טוב ברזל..
הג'נטים לפני ואחרי שיפוץ, הצבע נבחר להסוואה במדבר :)
131198
131199
זה יפה....
ג'נט 15X7 מקורי של סאנגיונג?....
צבע 4V6 של טויוטה?....
ehudzeelim
20-10-20, 11:21
זה יפה....
ג'נט 15X7 מקורי של סאנגיונג?....
צבע 4V6 של טויוטה?....
זיהוי יפה של הג'אנט
הצבע-תרסיס rust-oleum 2x Oregano satin על ממיר חלודה
אהוד
התלבטות שלי היא רק מה נראה יותר טוב. חישוק ברזל מקורי צבוע שחור או חישוק ברזל מקורי צבוע לבן או בצבע הרכב.
הייתי חסיד של השחור מט. עכשיו אני חושב שוב על העניין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
להלן רשימת המיקרים בהם ג'נט לבן נראה טוב :
1. צרפתיות קטנות ומהירות משנות ה80-90
2. סמוראי על ג'נט מקורי
שים לב, ויגו לא ברשימה. אתה מתבקש לא להעמיד אותנו במצב ה"שיט הוא חזר לאקסית וכבר אמרנו עליה הכל"
מחוץ לרשימה זו, ג'נט בצבע הרכב קביל כאשר צבע הרכב שלך הוא צבאי/מדברי או שזה רכב קלאסי. (מקובל משום מה במקוררי אוויר, דה שבו, מרצדסים ועוד)
ונשמט לך מהרשימה דיפנדר על ג'אנט מקורי לבן (ועדיף שהדיפנדר יהיה בצבע כחול עם גג לבן).
או ג'אנט ברזל "משולשים" לבן אמריקאי מהאייטיז. עם אופסט.
כמו שהיו לרובנו על הסיקסים פעם, לפני 20 ו-30 שנה.
Miki Plavin
21-10-20, 20:34
או ג'אנט ברזל "משולשים" לבן אמריקאי מהאייטיז. עם אופסט.
כמו שהיו לרובנו על הסיקסים פעם, לפני 20 ו-30 שנה.
הכוונה לזה?
131223
הג'אנט של הסאניאנג נראה יפהייפה!
בנתיים אני מבשל משהו. מקווה שיצליח. *רציתי להעלות תמונה נוספת ומשום מה לא הצליח (גודל הקובץ הנכון וגם הסוג ועדיין לא הצליח).
בסדר, נזרום עם אלו למרות לשטעמי הם חצי כוח.
על ויגו לבן אני לא חושב שזה יהיה יפה.
או על ויגו בכלל
או על טנדר מודרני.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אם לא ננסה - איך נדע?
(מי כאן חזק בפוטושופ? )
ובכל כיוונתי לאוטו השני זה שהגג שלו לבן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נרגעתי.
למרות שגם לזה התייחסתי בהודעה הראשונה.
דווקא עליו ג'נט וטסות שחורים, עם צמיג בשרני, מושלם.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
. *רציתי להעלות תמונה נוספת ומשום מה לא הצליח (גודל הקובץ הנכון וגם הסוג ועדיין לא הצליח).
אם יש לך איזה חוסם פרסומות (AdBlock?), תבטל אותו בזמן זאתה מנסה להעלות קבצים, ובכלל לטובת האתר, תבטל קבוע עבור jeepolog
ונשמט לך מהרשימה דיפנדר על ג'אנט מקורי לבן (ועדיף שהדיפנדר יהיה בצבע כחול עם גג לבן).הכי יפה בכחולhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20201023/f1bab5cf4725660dcf0dd6f00095dd76.jpg
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
גם זו הייתה כחולה עם ג'אנט לבן משולשים, MTRים אבל לא דיפנדר https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201023/af1172564a4d1edd00d97774cad3fb31.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
ג'אנטים שחורים , על רכב כהה ו-tireletters. היה יפה ופשוט, געגועים לויטרה...
https://i.ibb.co/54H7Hcv/IMG-20190409-154852-01.jpg (https://ibb.co/54H7Hcv) https://i.ibb.co/sbPCKYW/IMG-20190409-201910.jpg (https://ibb.co/sbPCKYW)
כיתוב בפנים או בחוץ זה עניין של טעם וריח
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
Miki Plavin
23-10-20, 21:55
אם יש לך איזה חוסם פרסומות (AdBlock?), תבטל אותו בזמן זאתה מנסה להעלות קבצים, ובכלל לטובת האתר, תבטל קבוע עבור jeepolog
תודה רבה! יש איזהשו באג טכני קטן אבל נראה לי שהצלחתי - למרות שאיכות התמונות לא מי יודע מה - סליחה מראש!
השרשור הזה מתפתח למשהו נחמד מאוד:) כיף לקרוא ולראות את התמונות! להלן סיפור שהיה היום ואחת הסיבות שפתחתי את השרשור.
היום סוף סוף נסעתי להתקין צמיגים חדשים במידה אחת גדולה יותר מהמקור (265/75R16) שלא ניתן לאשר ברישיון - יהיה סט נוסף צמיגי כביש לטסטים.
הצמיגים הם COOPER STT PRO - שטח מלא. אני יודע שיש שרשור על צמיגים וקראתי אותו קצת מאוחר מדי וקופר לא קיבל תגובות הכי הכי:) ולמידה שלי זמין מותג שקיבל כאן תשבוחות (כמובן שאיבדתי את השרשור ושכחתי איזה מותג זה היה - לא BFGoodrich), אבל בסך הכל לנסיעות שלי ומניסיון קודם איתם הרושם שלי מאוד חיובי מהם :)
את סט הצמיגים הזה התכוונתי לשים על ג'אנטים ברזל מקוריים של GM שקניתי מחבר - ונצבעו בצביעה חשמלית על ידי גל רייטר המוכשר - ממש המום מהתוצאה, רמה גבוהה ביותר! העמסתי את הג'אנטים על הטנדר ונסעתי לפנצ'ריה כדי להתקין את הצמיגים החדשים עליהם.
החברה בפנצ'ריה עשו עבודה מעולה, הכל הותקן, הטנדר נראה נפלא (בשבילי לפחות:) ) ויושב קצת יותר גבוה.
הנעתי, בדיקה קצרה, סובבתי הגה ימינה-שמאלה לוודא שאין שפשופים (המידה הזו הייתה אופציונלית ביוקונים, בלייזר K1500, ולפי הפרוספקט שלי משנת 1993, בעצם לכל הטנדרים וה -SUV בגרסאות ה 4X4 מהמשפחה - הבנתי שבארץ ניתן לאשר אותה רק ליוקונים, סאברבן 1500 אבל לא לטנדרים וסאברבן 2500), ומתחיל לנסוע לאט ובודק שהכל תקין.
עצירה קצרה בתחנת הדלק (מתדלק את עצמי בקפה ולשם שינוי לא את הטנדר:) ), וממשיך בנסיעה. נשמע בום קטן, עצירה בצומת לבדוק מה זה היה, ולא רואה כלום, הכל יושב במקום. ממשיך לנסוע ואני מבין שאני מתחיל לשמוע קולות חלושים של חיכוך לא נעים, שמשתנים בהתאם למהירות הנסיעה. אני גם מרגיש אותם ברכב, ולא מבין מה התפרק, מה לא יושב טוב, והקולות "כחחח כחחח" ממשיכים.
עצרתי במגרש חול סמוך לבית, מכבה מנוע וזוחל מתחת לרכב. הכל יושב במקום. מוזר. מניע שוב ונוסע לאט. הקולות ממשיכים. עוד פעם זוחל.
הקאליפרים של הבלמים נוגעים בג'אנטים הקדמיים ובנתיים עשו שריטות נחמדות. איך זה יכול להיות? זה אותו ג'אנט GM, 16 אינץ', מה קורה פה?
נותן מבט על הג'אנטים המקוריים הישנים שבאו עם הטנדר - במרכז הגלגל אין להם שפה בשונה מהג'אנטים החדשים הצבועים . קשה לקרוא עליהם אבל כנראה האופסט שונה.
131235
חשבתי שכל הג'אנטים 16 של GM עם אותם נתונים, מסתבר שלא. הם נראים כמעט זהים לחלוטין, אבל מסתבר שיש הבדלים.
הג'אנט הצבוע באפור (צביעה מדהימה של גל רייטר - רייטק ממושב סלעית - מומלץ בחום!) ירד ככל הנראה מונדורה, ולפי בירור אינטרנטי קצר זה גם ג'אנט שיושב על הטנדרים וה SUV מהדור הקודם לשלי (1973-1991). במרכז שלו יש שפה, מה שלג'אנט המקורי שבא עם הטנדר (מהשנים 1988-2000) - אין. וככל הנראה האופסט שונה.
אתם מנהלי ומשתמשי ג'יפולוג בעלי נסיון רב מעל ומעבר לשלי, אתם בטח יודעים את זה - אבל חשבתי לשתף בכל זאת כדי שאם מישהו ירצה לעשות משהו דומה, לפחות ידע לחפש את הג'אנט המתאים ולחסוך כאבי ראש.
אני אקח את הג'אנטים שנשרטו לתיקון, וכנראה אזמין ספייסרים דקים כדי לפנות מרווח לקליפרים.
בנתיים, אחרי טלפון והכנה נפשית מראש לפנצ'ריה, חזרתי אליהם וביקשתי (ושילמתי כמובן :) ) שיעבירו את הצמיגים החדשים לג'אנט המקורי שהגיע עם הטנדר - זה שצבוע בספריי שחור לא הכי מוצלח - כדי שיהיה ניתן להמשיך לנסוע ולטייל עם טיפל'ה יותר גובה . זה נראה ככה:
131236
בכל זאת יש תמונה נוספת (באיכות לא משהו - שוב סליחה) עם הג'אנטים הצבועים האפורים והצמיגים החדשים - את הקאפות במרכז פירקתי יום לפני - רק כדי לקבל מושג איך זה ייראה:
131237
ושוב , כיף לקרוא את התגובות והתמונות:)
תתחדש...
להבא, טיפ קטן - להרכיב את הצמיגים עם הכיתוב הלבן (שנראה כחול בימים הראשונים) בצד הפנימי כיון שהשכבה הלבנה הזו מתגלה עם הזמן והצמיג נראה שחוק הרבה יותר ממצבו האמיתי.
נשלח מהנייד
בעיה ידועה.
מגלחים קצת מהקליפרים וזה נפתר.
תחפש ברשת יש הרבה תמונות של קליפים מגולחים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הכוונה לזה?
131223
הג'אנט של הסאניאנג נראה יפהייפה!
בנתיים אני מבשל משהו. מקווה שיצליח. *רציתי להעלות תמונה נוספת ומשום מה לא הצליח (גודל הקובץ הנכון וגם הסוג ועדיין לא הצליח).
בדיוק.
ואלה גם המקוריים של CJ7
בעיה ידועה.
מגלחים קצת מהקליפרים וזה נפתר.
תחפש ברשת יש הרבה תמונות של קליפים מגולחים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הקדמת אותי
Miki Plavin
24-10-20, 10:55
ראיתי את האופציה כמו שאמרתם. תודה חברים! :)
הירשפלד יובל
25-10-20, 08:32
כמו שציינתי קודם , מאמין בברזל . מאחר שבאוטודאטה של הסמוראי יש גם חישוק 16" , אוסף ברחבי הארץ 16" רוחב 5" . מפאת גילם , רובם בעבר שימשו cj/גפ'ס/טריילרים , לכן גם מוצא אותם במצב כמו של 3 התמונות הראשונות . הם עוברים שטיפה , השריה בחומץ( עצתו של חבר הפורום זוהר לב מאחר שאין לי מדחס מספיק חזק בבית עבור מכונת ניקוי החול שלי ) ושפשוף בברזלית עד שהם מגיעים לאחר צביעה כפולה ב-x2 מט למצבם של 2 החישוקים בתמונה האחרונה. היסטוריה : החישוק ללא צמיג , הורדתי מעליו צמיג ניילון SAMSON ,מפעל שנסגר בשנות השבעים לאחר שנקנה ע"י אלייאנס. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201025/06b07d5da2de2124918f1895eb4e811f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201025/a9b69955159998ffcdbf4df2db3cf6e3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201025/7725e13f2df46febbb589dd60ccbbb65.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201025/26fe77397b2e04b006325cde415fd496.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201025/00eb7a56cd0338d1d83bcf396de12984.jpg
Sent from my SM-A107F using Tapatalk
"ברזל מתעקם, סגסוגת נשבר", הסיסמא הזאת כבר נכתבה הרבה פעמים. אבל בפועל, לפני שנשבר - ג'אנט ברזל מתעקם בקטנה, ולג'אנט סגסוגת לא קורה כלום, ואז התוצאה היא שג'אנט ברזל קשה יותר לאזן. לאחרונה התקנתי סט צמיגים חדש על ג'אנטים ברזל מקוריים של היילקס די חדש - והפעם אחד מהג'אנטים כבר עם מכה קטנה, ודורש כמות מכובדת של משקולות (גם אחרי עבודה עם פטיש). אולי ג'אנט סגסוגת היה נסדק במכה שאי שם עיקמה את הברזל? אין דרך לדעת.
אולי זה אחד השיקולים של היצרנים - הורדת רעש ורעידות לכל אורך חיי הרכב, הרבה יותר קל עם ג'אנט סגסוגת שלא יצא מאיזון, אלא, כאמור, עלול להשבר אם האלימות תהיה גדולה מדי.
ehudzeelim
19-03-21, 09:39
ברזל ונחושת מנעליך
133188133189
Miki Plavin
19-03-21, 10:19
נראה מעולה:) פשוט יושב טוב.
בטיולים האחרונים דווקא המגנזיום הפתיע מבחינת החוזק כשהיינו בטוחים שיישבר.
יש ברזלים שמתעקמים בקלות (סובארו) אבל בעיני הם פשוט עדיין עושים מראה קרבי בשילוב צמיג שטח.
133191
בידלוק ברזל עם טבעת אדומה זה הכי..
אנצל את הבמה... שוקל להחליף את הגנט ברזל הנוכחי .. לזה שבתמונה המצורפת.. פשוט קשה לי לדמיין את האוטו לא עם גנט סוזוקי...
מישהו שולט בפוטושופ ויכול לסייע?133194133195
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
133191
בידלוק ברזל עם טבעת אדומה זה הכי..נראה לי שזה קצת חורג מהכותרת של ג'אנטים... בסיסי...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אנצל את הבמה... שוקל להחליף את הגנט ברזל הנוכחי .. לזה שבתמונה המצורפת.. פשוט קשה לי לדמיין את האוטו לא עם גנט סוזוקי...
מישהו שולט בפוטושופ ויכול לסייע?133194133195
Sent from my SM-A530F using Tapatalkהג'אנט הנוכחי שלך יפה הרבה יותר. הצביעה הלבנה של ג'אנט הויטארה - הברקה! אל תקלקל.
הבעיה שהוא כבד וקצת רחב מדי לצמיג.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אנצל את הבמה...
מישהו שולט בפוטושופ ויכול לסייע
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אמנם לא פוטושופ, סתם power point אבל לדעתי עונה לך על הבקשה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210320/b5a2ad53a42be2036425a1e1c968b41c.jpg
הג'אנט הנוכחי שלך יפה הרבה יותר. הצביעה הלבנה של ג'אנט הויטארה - הברקה! אל תקלקל.
+1.
לפחות ויזואלית - זה אחד השילובים היפים ביותר.
אבל אם זה המשקל שמטריד אותך (ובצדק), אין לך מנוס ממעבר לסגסוגת.
מוטי תודה רבה לך!
... ועדיין מתקשה להחליט.
כנראה שאין תחליף לנסות פשוט להרכיב על הרכב...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
ehudzeelim
22-03-21, 18:20
אמנם לא פוטושופ, סתם power point אבל לדעתי עונה לך על הבקשה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210320/b5a2ad53a42be2036425a1e1c968b41c.jpg
לדעתי יותר יפה ככה
אבל על טעם ועל ריח..
תודה על התגובות...אני חושב שאני נוטה לכיוון הפרקטיות, רוחב נכון יותר אופסט נכון יותר ומשקל קל יותר... אני חושב שאחליף.
תודה על התגובות..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.