PDA

צפייה בגרסה מלאה : יחסי העברה, מידת צמיגים, וסל"ד



עמרי2
27-02-06, 00:04
אהלן,
שאלה לגבי יחסי העברה ומהירות. (לפני שאני מתחיל: עשיתי חיפוש וקראתי את מה שמצאתי!!!)
מעוניין לחשב סל"ד בסמוראי ארוך שנת 88.

בשביל לחשב סלד במהירות מסוימת אני צריך להתחשב בכמה דברים:
1. קוטר הגלגל (ידוע-235/75/15)
2.יחסי העברה בסרנים (לא ידוע-רק אבהיר שמדובר בסרנים הצרים המקוריים)
2.יחסי העברה בטרנספר (טרנספר 84 בשביל הצמיגים :twisted: אם אני לא טועה זה 1:4?!?!? )
3.הילוך נתון-לצורך העניין הילוך 5 (מה היחס בהילוך חמישי?)

מישהו יכול להשלים לי את הנתונים החסרים על יחסי העברה?
(לא ביקשתי שתעשו את החישוב במקומי-רק את הנתונים החסרים. אני יעשה את החישוב-אבל אם אתם ממש מתעקשים אז בסדר :lol: )

תודה,
עמרי



http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=6508&highlight=%E8%E5%F8%E9%ED

אלון_ק
27-02-06, 01:02
2. 1:3.9

3. 1:4 זה יחס של קיט, היינו מתים שזה יהיה היחס בLOW... זה 1:2.6 (+-0.1). בHI זה בערך 1.6:1.

בשרשור שלי על איזה יחס העברה עדיף (סקר משהו... אתה תמצא) נתתי את יחסי ההעברה בכל ההילוכים.
הייתי מחשב לך בכיף, רק לא אמרת כמה סל"ד, איזה הילוך, HI או LOW...:lol:

עמרי2
27-02-06, 07:53
2. 1:3.9

3. 1:4 זה יחס של קיט, היינו מתים שזה יהיה היחס בLOW... זה 1:2.6 (+-0.1). בHI זה בערך 1.6:1.

בשרשור שלי על איזה יחס העברה עדיף (סקר משהו... אתה תמצא) נתתי את יחסי ההעברה בכל ההילוכים.
הייתי מחשב לך בכיף, רק לא אמרת כמה סל"ד, איזה הילוך, HI או LOW...:lol:

היי אלון,
אני מדבר על בערך 3500 סל"ד בהילוך חמישי ב 2X4 HI...
איך יש לך זמן לשטויות?! כבר סיימת מבחנים?

אלון_ק
27-02-06, 11:31
יחסי ההעברה בהילוכים:
1st 3.652
2nd 1.947
3rd 1.423
4th 1.000
5th 0.795
Reverse 3.466

לצמיג 235/75/15 יש היקף של 2.3 מטר. זה אומר שכל סיבוב שלו אתה עובר 2.3 מטר. כשהמנוע מסתובב 3500 סל"ד זה 58.33 סיבובים לשניה. יחס ההעברה בהילוך חמישי הוא 0.795, לכן היציאה מהגיר (הכניסה לטרנספר) מסתובבת 58.33/0.795=73.38. היחס בגיר בHI הוא בערך 1:1.6, לכן נחלק את התוצאה ב1.6 ונקבל 28.22 סיבובים לשניה. זה נכנס לדיפ', שם היחס הוא 1:3.9 אז נחלק ב3.9 ונקבל שהגלגל מסתובב 11.75 פעמים בשניה. נכפיל במרחק שהוא עובר (2.3 מטר) ונקבל מהירות סופית של 27 מטר לשניה. נכפיל ב3.6 כדי לקבל קמ"ש, יוצא לנו 97.36 קמ"ש.

איך יש לי זמן לזה? הפורום הוא התרפיה שלי, השקט מהשטויות של הלימודים. גם כשלומדים למבחן אפשר לעשות הפסקות...

מים
27-02-06, 13:13
שאלה בנוגע ליחסי העברה (דחווווווף!):
אני עומד להחליף סרן אחורי (+כל הביפנוכו). נאמר לי שיתכנו מקרים שיחסי ההעברה (קורונה פיניון, קידמי ואחורי) יהיו שונים בין רכב לרכב, אפילו באותו שנתון. ולכן לשאלות:

1. האמנם זה נכון (מה שנאמר לי)?
2. מה הם יחסי ההעברה הנכונים (קדמי והאחורי) בקורונה-פיניון, ואיך מוודאים שאכן 2 המכלולים הם באותו יחס?
3. ולעניין טרנספר: יש לי סמוראי ארוך 1300, מודל 88'. האם מומלץ להחליף לטרנספר אחר, של הדגם הישן (410, 1000 סמ"ק) ומה הייתרונות שעשויים לנבוע מכך, ומה החסרונות?

ושאלה אחרונה: יש לי אפשרות לשחוט סמוראי (קצר), אבל נאמר לי שאני יכול "להוריד רק את החלקים שאני ממש צריך". מה מומלץ לי להוריד??? (לא לשכוח: לי יש ארוך, 1300).

תודה!

אלון_ק
27-02-06, 19:22
אבל נאמר לי שאני יכול "להוריד רק את החלקים שאני ממש צריך". מה מומלץ לי להוריד???
בלי לחשוב פעמיים, זוג סרנים.

3. יש על זה הרבה דיונים, אני נגד. זה אמנם הפחתה של 12% בערך בכל ההילוכים, אבל זה טרנספר שאין לו חלקים בניגוד לשלך. הוא גם עולה בדיוק אותו דבר. רוצה יחס העברה בטנספר, תקנה קיט נורמלי. לטרנספר 1000 אין קיטים.
אם אתה רוצה הפחתה קבועה של מעט אחוזים, לך על יחס העברה בסרן.

2. הם אמורים להיות 1:3.9. אתה יכול לסובב גלגל ולספור סיבובי דרייבשאפט. זו גם דרך לוודא בשבניהם היחס זהה, אבל מה גורם לך לחשוב אחרת?
אם הדיפ' בחוץ פשוט ספור שיני קורונה, ספור שיני פיניון ותחלק אחד בשני, אתה תקבל את יחס ההעברה.

1. לא. לסמוראים מאותו שנתון יש את אותו יחס העברה, להוציא מקרה יוצא דופן של סמוראי 88 קצר וארוך (הם אותו שנתון, יחס שונה).

מים
27-02-06, 19:31
1. לא. לסמוראים מאותו שנתון יש את אותו יחס העברה, להוציא מקרה יוצא דופן של סמוראי 88 קצר וארוך (הם אותו שנתון, יחס שונה).

אהההההההההההההה!!!! אז פה טמון הכלב (היפני!): הרכב ששחטתי הוא קצר ואילו לי יש ארווווך!
1. מה הסיבה שיש יחסי העברה שונים בכ"א מן הדגמים?
2. אם כך (אם היפני המלוכסן תמיד צודק), אז אין טעם שאגע בכלל בשני הסרנים (כאמור, כי שלי ארוך ואילו "התורם" הוא קצר!). מה אתה אומר?

אגב, כנראה שהטרנספר ("הנשחט") הוא בכ"ז של ה- 1300.
תגיד, כדאי לפרק גם את הגיר? יש בלאי/ביקושים לגוש ברזל הזה?

אלון_ק
27-02-06, 19:39
עצה לחיים: ראית רכב שאין אותו בפרוקיות (סמוראי, לדוגמא), תוריד ממנו כל דבר שאתה רק יכול. כן, יש ביקוש לגירים (גם אם לא גבוה), אני אפילו מוכן לאפסן לך אותו בנתיים (יש לי מדידות לעשות).

ההבדלים בין יחסי ההעברה בשנתונים הם 5%, לא נעים לא נורא. למה זה ככה? שאל את סוזוקי.
אתה גם יכול לקחת את הסרנים של ה88 ולהכניס דיפרנציאלים של 86-87. אתה תרוויח רוחב, רוב בעלי הסמוראים הארוכים כאן יתנו את הביצה השמאלית בשביל מה שיש לך ביד - זוג סרנים רחבים חינם.

תחליף סרנים, שים קיט 1:4.16, צמיגי 31, 2 נעילות ויש לך רכב טיולים נ-ה-ד-ר.

מים
27-02-06, 20:12
עצה לחיים: ראית רכב שאין אותו בפרוקיות (סמוראי, לדוגמא), תוריד ממנו כל דבר שאתה רק יכול. כן, יש ביקוש לגירים (גם אם לא גבוה), אני אפילו מוכן לאפסן לך אותו בנתיים (יש לי מדידות לעשות).

ההבדלים בין יחסי ההעברה בשנתונים הם 5%, לא נעים לא נורא. למה זה ככה? שאל את סוזוקי.
אתה גם יכול לקחת את הסרנים של ה88 ולהכניס דיפרנציאלים של 86-87. אתה תרוויח רוחב, רוב בעלי הסמוראים הארוכים כאן יתנו את הביצה השמאלית בשביל מה שיש לך ביד - זוג סרנים רחבים חינם.

1. תודה על ההזמנה.
2. לא הבנת (כי אולי לא הסברתי את עצמי נכון). הרכב המפורק הוא קצר מודל 1987. יעני: סרנים צרים (כמו שלי). הלוואי שהיו לו רחבים!! הרכב שלי הוא ארוך מודל 88'.

אלון_ק
27-02-06, 22:07
87 קצר => אותו יחס כמו אצלך.

מים
28-02-06, 11:21
87 קצר => אותו יחס כמו אצלך.

אלון, אתה בטוח בזה???????????
כי בדקנו יחסים (עפ"י מדידה בגלגל, לא לפי ספירת שיניים) ולא היה זהה. כבר 3 ימים שאני לא ישן בגלל זה (הסיכוי למצוא קורונה-פיניון לסמוראי ארוך הוא נמוך מאוווד).
תגיד, בוא נדבר על אפשרויות אחרות: יש אלטרנטיבות? נגיד שהיית במקומי, ואתה לא מחפש "ביצועים", אלא אורך חיים, מה היית עושה?
(כמובן, ובעיקר, בהתחשב בתקציב ששואף למינוס!... :( )
תודה רבהההה!!!

אלון_ק
28-02-06, 11:32
אני בטוח שזה אמור להיות ככה. בפועל הכל אפשרי - לך תדע אם אחד מהבעלים הקודמים של הקצר (או של הרכב שלך) לא החליף פעם קורונה/פיניון מסיבה כלשהיא (כמו זו שאתה נתקל בה היום). אם ספרתם אחרת, זה שונה.

מה אני הייתי עושה? אמרתי לך קודם. אני הייתי מוציא את שני הדיפ' של הרכב לפירוק ומחליף בשני אלו שלי. ככה גם הייתי יכול לוודא שמספרי השיניים מתאימים.

-->