התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טנדרים וגגונים - מה המצב החוקי היום?



asafk
26-09-20, 15:20
מותר גגון (נפרד) מעל הקבינה?
עושים בעיות?

אני לא מוצא לזה איזכור בתקנות התעבורה העכשויות - מניח שהסעיף עודכן מאז ימי הטנדר פז'ו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
26-09-20, 15:24
חבר מסגר שמוביל ציוד ארוך עם קשתות בארגז וגגון מעל לקבינה אמר שמה שקובע זה שלא יהיה חיבור בין הקבינה לארגז.

אני רואה הרבה כאלו בכבישים.

geva dover
26-09-20, 16:19
מותר גגון על הקבינה, אסור שהגגון יהיה מחבר לקשת שעל הארגז. כלומר גג לארגז וגגון לקבינה.

זיף
26-09-20, 20:35
עד לא מזמן הייתי עם גגון שהגיע לחצי אורך הקבינה והיה מחובר לקשתות האחוריות. לא היו שום בעיות, לא בטסטים ולא בבדיקות של שוטרים.

MashberNafshi
26-09-20, 21:37
'נפלת' כנראה של שוטרים ומכון אשר אינם מחפשים לפסול על קוצו של יוד.

asafk
26-09-20, 21:42
ואם כן היו קפדניים - מה מותר?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
26-09-20, 21:43
הפתרון המקובל אצל בעלי מקצוע שנדרשים להובלת ציוד ארוך, הוא מסגרת עם פרופיל בתוך פרופיל. כשנדרש גגון מעל הקבינה ח' של הפרופיל הפנימי נשלפת טלסקופית קדימה אל מעל הקבינה.
ננעלת עם ברגים פרפריים (כי זה יותר נוח, אבל למניעת התעופפויות בבלימה, עדיף פין/בורג פרפרי מול חור).

זיף
26-09-20, 21:49
'נפלת' כנראה של שוטרים ומכון אשר אינם מחפשים לפסול על קוצו של יוד.

יש לי הרבה יודים והרבה קוצים, בכל זאת טנדר ישן. ככל שידוע לי כל עוד אין חיבור בין המתקן שמחובר לארגז לקבינה עצמה זה בסדר, והאמת שיש כאן מן ההגיון במידה מסויימת. אבל אשמח גם כמו אסף לשמוע את התקנה ה"יבשה".

asafk
26-09-20, 21:51
לנשיאת פרופילים יש לי מין L עם מגנטים - שניים כאלה -וזה ממש טוב. כשצריך משתמשים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

MashberNafshi
27-09-20, 22:08
במרכב בלתי-אחוד(טנדר) - התקנה מדברת על אי חריגה של הגגון אל מעל תא הנהג(גם דבל-קבינה נחשב תא נהג).
במרכב אחוד - אסור שהגגון יחרוג ממסגרת הגג.

בעקרון, מותר גגון נפרד מעל תא הנהג אשר אינו מחובר אל ההתקן בארגז.
ישנם מפקחים של מת"ח אשר טוענים כי גם התקן זה אסור, כשבעת בקורת הבוחן ירשום זאת כליקוי.
גגון 'נשלף' אסור בכלל. דינו כדין גגון קבוע.
בעבר, בעל הרכב היה נדרש לסגור את הפתח בפרופיל כך שלא יוכל להתקין 'נשלף'.

מוטי ג.
28-09-20, 08:04
עבדתי כטכנאי שערים ב2003 (כן מזמן, אבל אני רואה שההוראה לא השתנתה) , היו לנו דימאקסים עם גגון נשלף קדימה מעל תא הנהג.
יום אחד נתנו הוראה לפרק את השליף כי מישהו חטף דו"ח עצבני על העמסה לא חוקית מעל תא הנהג.
אחכ התקנו 2 גגונים נפרדים,אחד מעל הארגז ושני מעל הגגון.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

ruby572
28-09-20, 22:15
במרכב בלתי-אחוד(טנדר) - התקנה מדברת על אי חריגה של הגגון אל מעל תא הנהג(גם דבל-קבינה נחשב תא נהג).
במרכב אחוד - אסור שהגגון יחרוג ממסגרת הגג.

בעקרון, מותר גגון נפרד מעל תא הנהג אשר אינו מחובר אל ההתקן בארגז.
ישנם מפקחים של מת"ח אשר טוענים כי גם התקן זה אסור, כשבעת בקורת הבוחן ירשום זאת כליקוי.
גגון 'נשלף' אסור בכלל. דינו כדין גגון קבוע.
בעבר, בעל הרכב היה נדרש לסגור את הפתח בפרופיל כך שלא יוכל להתקין 'נשלף'.

תוכל להפנות אותנו אל התקנה/ אל המקור?

MashberNafshi
29-09-20, 20:26
נכון יותר לומר שזו הוראת נוהל ולא תקנה.
ההוראה נולדה בישיבה של רבי-בוחנים של מת"ח אי שם לפני עשרות שנים.
אם אזכור, אצלם זאת מתוך האוגדן לבחינת רכב ואעלה אותה.

-->