צפייה בגרסה מלאה : השדרוג של הג'ימני... או שמא?
אז לפני שלושה שבועות הוחלף הג'ימני האהוב.
לאחר בדיקות, לבטים, התייעצויות וקריאה אינסופית הוחלט ללכת על פאג'רו BK קצר.
התנהגות הכביש יחד עם מרכב שלוש הדלתות הקצר, מחיר לעומת היפני השני, יכולת השטח הפוטנציאלית (המספיקה לי לגמרי), הסחירות והאמינות הכריעו את הכף.
לאחר חיפושים של חודש וחצי (הרבה במונחים שלי) ומו"מ שלא יבייש מפלגה חרדית, נמצאה הכלה:
בתולת שטח שמורה בת 6, נקייה ויפיפיה.
כבר בנסיעה מהחופה הביתה נמרח לי חיוך על הפנים. כמי שחי בעיר ונוסע המון בתוך העיר, הנסיעה המזעזעת בג'ימני הייתה שוברת את הגב לבחור גדול כמוני. הכלה החדשה לעומת זאת, מגהצת את הכביש בצורה נעימה, חלקה הרבה יותר. הנסיעה בכביש 6 במהירות 120 היתה נעימה, למעט שאון הדיזל שאי אפשר להתעלם ממנו וההיסוס בעליה להילוך האחרון. הגעתי הביתה ושוב, הפתעה נעימה - גרסת שלוש הדלתות, באורך של ניסאן קשקאי, השתחלה בקלות לחנייה תל אביבית.
יומיים לאחר הקנייה כבר הותקן מיגון גחון בפרוג'יפ נשר, מקום שעושה רושם מקצועי, מציע מחיר מצוין למיגון פג'רו ביחס למתחרים, אך מעט איטי בשירות ולגבי טיב המוצרים... קשה לדעת. בדיעבד, אני לא בטוח שהאלומיניום 6 מ"מ הוא אותו אלומיניום שהמתחרים מוכרים.
גם את נעלי הבלט שלה החלפתי בצמיגי קופר 50:50, שיתנו לי איזון בין טיולים לבין נסיעה יום יומית בכביש.
בשבוע וחצי של עבודה מנהלית יום יומית, הרכב נפלא. נוח לתמרון, כיפי לנהיגה (יחסית) וצורך דלק בבדיקה אמתית ממוצעת של 1:9.5, יותר טוב משציפיתי. קפיצה ראשונה ליער בן שמן, מעלה הנגמשים, קצת מעלות כיתה א' של בית הספר לנהיגת שטח (המקום בו דרור ברלי לימד אותי לטפס לראשונה לפני כמה שנים ולהתמודד עם הצלבות) והרכב מחייך, לא מבין מה אני רוצה ממנו.
תפנית העלילה הגיעה בטיול האמיתי ראשון - אזור הירדן ההררי וטיפוס לרמת הגולן. הרכב נמוך. מה זה נמוך? רעש האבנים שאותן לא ספרתי עם הג'ימני לא מפסיק להפתיע בחיכוך המיגון. כן, אני יודע שעם רכב מסוג זה צריך במיוחד להשאר גבוה, לחפש את הקוליסים וכו'. עדיין, הופתעתי לרעה מהגובה. ביציאה מהשטח, קפל קרקע עם בולדר לא גדול במיוחד בסופו ו"בום". מיגון הגחון התקפל פנימה כמו נייר כסף, נעצר חצי מ"מ מהרדיאטור. איזה כיף ששמתי מיגון. למה הרכב הזה כלכך נמוך. למה המיגון התקפל בכזאת קלות.
טיפוס קטן בהצלבה והרכב לא מתקדם. לא בא לי להפעיל את הנעילה האחורית, אין פה שום דבר שאמור לאתגר אותו, הג'ימני והויטארה שאיתי עברו ללא דרמה. לא עובד, בפעם הרביעית נעלתי מאחור ועברתי בתוך שנייה. מפתיע ומוזר.
אני לא נהג שטח מדופלם, אך מטייל כבר מספר שנים ברכבי 4*4, בצירים שנחשבים לרוב ל"קלים" עד "בינוניים", פה ושם מעלה נחמד אך שום דבר שמצריך כלי גיבור. להטלטל בעשוש או חרמוש או יחמוש מעולם לא עשה לי את זה, אני מטייל. פעם טיילתי ברגל, הזדקנתי, קניתי ג'יפ. זה הכל.
לצרכים האלה הפאג'רו אמור להתאים כמו כפפה ליד ועדיין, איכשהו, חשתי מאוכזב. הוא מרגיש לי נמוך, מהוסס בהפעלת בקרת האחיזה ובאופן כללי כמו SUV מודרני שלא נועד לשטח, על אף שהוא אמור להיות מאחרון המוהיקנים בתחום.
אשמח לשמוע דעתכם, במיוחד כאלה שמכירים את הכלי. אולי דעתי עוד תשתנה בסוף הסגר וככל שאמשיך לטייל, אך כרגע, הגעגוע לג'ימני מגיע לרגעים. אולי גם ההגבהה העתידית תסייע.
130953
130954
חתיכת בומבה כדי לקפל ככה פינה של לוח מיגון מאלומיניום 6 מ"מ....
מאיפה טיפסת מהירדן ההררי לרמה?..... מגשר כפר-הנשיא?..... סובארואים ואפילו אאוטלנדר היברידי (בעע.....) עלו משם ללא דרמה מיוחדת.
וגם בקרת משיכה בפאג'רו אמורה לעבוד יותר מהר וחלק ממה שאתה מתאר ובכלל הדגם הקצר לא אמור להיתקל בשום בעיות עבירות במסלולי הטיול הרגילים. הארוכים מגרדים קצת את הזנב וכו' אבל הקצרים?....
חתיכת בומבה כדי לקפל ככה פינה של לוח מיגון מאלומיניום 6 מ"מ....
מאיפה טיפסת מהירדן ההררי לרמה?..... מגשר כפר-הנשיא?..... סובארואים ואפילו אאוטלנדר היברידי (בעע.....) עלו משם ללא דרמה מיוחדת.
וגם בקרת משיכה בפאג'רו אמורה לעבוד יותר מהר וחלק ממה שאתה מתאר ובכלל הדגם הקצר לא אמור להיתקל בשום בעיות עבירות במסלולי הטיול הרגילים. הארוכים מגרדים קצת את הזנב וכו' אבל הקצרים?....
הטיפוס לרמה לא היה החלק בו התקפל המיגון. בשביל הגולן, מתחת למצפה אופיר, הדרך זרועה בולדרים לא גדולים במיוחד. העליה מקפל הקרקע בזוית לא טובה לבולדר (שבקושי הבחנתי בו) היא שנתנה את המכה.
הג'ימני שהיה לפני ונסע בתוואי זהה, עבר מעליו בקלילות (מוגבה 2 אינטש חוקי),
הויטארה שהיתה מאחורי שפשפה את הבולדר קלות.
את "אתגרי העבירות" מצאנו בכוח, כדי לבדוק קצת את הרכב במסלול הקליל הזה, להצלבות נכנסתי בכוונה כדי לבדוק את בקרת המשיכה.
אולי יש לסגל צורת נהיגה אחרת ממה שסיגלתי בג'ימני, אבל הופתעתי לרעה. אולי אחרי הסגר וההגבהה, אקבל תמונה שונה על הרכב.
לתקן הנחה שגויה נפוצה, יש צורך בניסיון ובהכרת הרכב והמערכת כדי להפיק כמה שיותר מהtc.
בגדול יש צורך להחזיק סל"ד קבוע באיזור 1800 או 2000. יש רכבים שהתגובה מהירה יותר ויש רכבים שהתגובה איטית יותר. יש רכבים שהתגובה בהיכנס המערכת לפעולה תהיה קופצנית ושגיאה של נהגים לא מנוסים תהיה עזיבה של הגז מה שיגרום להפסקת פעולת המערכת ולתופעה של יויו.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
רק לוודא, היית בlow? טווח המהירויות במצב LOW בקינג/BK גדול למדי ובהשוואה למשל לפראדו שהיה לי לפני הקינג, למעט שבילים מהירים ברוב תוואי בשטח בקינג היה נכון יותר להיות בLOW, אחרי שהתרגלתי הפך לטבע שני, יתכן שאתה עדיין במוד של גימיני לגבי היכן נדרש הילוך נמוך, ולא היה לי ג'ימיני.
הesp היה מכובה? אני לא זוכר אם אוטומטית נכבה בlow אבל אי כיבויו מפריע ל TC, לפחות כך היה בקינג 2007.
ובנוסף, בדרדרות והצלבות תמיד הרגיש לי יותר נכון לא להיות בD אלא להעביר ידני ההילוכים בטיפרוניק וגז קבוע לטובת הTC.
והגבהה ומיגון סף מאוד נדרש בקינג / BK
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לא זוכר מאיזו שנה היה הג'ימני שלך ומה היה בו. בכל מקרה - לג'ימני מהלך מתלים מכובד והוא מאוד גמיש במצבי הצלבה. בוודאי גמיש בהרבה מפאג'רו BK שממהר להניף גלגלים באויר. לכן הג'ימני נזקק פחות לעזרת ה-TC שלו (קיים רק בדגמי 2015-2018 וגם ה-TC הזה לא בדיוק יעיל. מ-2019 בג'ימני החדש, מערכת TC טובה יותר)
לפאג'רו TC עדיף, אבל הוא נזקק לו בתדירות גדולה יותר.
ESP בכל מקרה מנוטרל כשהילוך כוח LOW משולב. (4L בג'ימני, 4LLc בפאג'רו).
TC בפאג'רו עובד על כל ארבעת הגלגלים אבל מבוטל כשנועלים נעילה אחורית. קטע ממש מטומטם לעניות דעתי, אבל ככה זה בא מהיצרן. כבר היה כאן דיון על זה.
אין סיבה לא לנעול את הנעילה, בשביל זה היא שם. אבל את זה כבר למדת.
רכב כזה צריך הגבהה. גם את זה למדת.
מיגון בלי הגבהה לעיתים מפריע יותר מעוזר - גם את זה למדת.
תתחדש! הוא נכנס לנעליים גדולות של ג'ימני, אבל הוא לא פחות עביר אחרי שתתרגל - ותגביה אותו.
הוא לא פחות עביר... אבל צריך ללמוד לנהוג מחדש. מה 'הלך בקלות בג'ימני ידרוש ממך נהיגה. אתה במשחק אחר של בהמה כבדה. מתלים נפרדים. בקיצור... תמשיך לצאת לשטח ולטייל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
+1. שלא יטעה אותך בזה שהוא קצר ו"קטן מימדים", עדיין הוא suv בכל אבריו, הגבהה מתבקשת. חבר שטייל איתי עם כזה לפני כמה שנים עשה את כל המסלולים הידועים בלי בעיה, צריך להיתרגל.
ותתחדש!
אם השאלה הזאת היתה עולה כשנקינג יצא היו אומרים לך פה שלא קנית רכב שטח או לכל הפחות רכב כבישטח אבל היום אחרי שהתרגלנו אז הוא נחשב למוהיקני האחרון וכל זה אחרי שעברת מגימני עם 2 סרנים.
זה לא עונה על השאלה?
Sent from my H3123 using Tapatalk
בהרבה מובנים, הקינג עדיין לא ממש רכב שטח, הBK עולה עליו בכל. ועדיין לעולם לא יהיה כמו ג'ימני.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני זוכר שהקינג יצא לאוויר העולם... חלק קראו לו "האמר קטן"(מתלים נפרדים וזה)...
אפילו שקלתי להחליף את הפג'רו "הישן" שהיה לי באחד כזה שעלה אז חדש סביבות ה 300k לזכרוני, ראינו בסוכנות וקיבלתי וטו מהאישה "לא!", זה לא נראה לה רכב שטח...
שנתיים שלוש אחר כך פגשנו כאלה במעלה עוזי שנילחמו ופירקו פלסטיקה תוך כדי העליה... אבל עלו.
זו בעיה ידועה כאשר עוברים מרכב עם סרנים לרכב בעל מתלים נפרדים, נדרשת צורת נהיגה שונה ובחירת מסלולים שונה ממה שרגילים, אני מבין את התחושה שלך לי אישית זה לא התאים, יש כאלה שמתרגלים.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
תתחדש! הוא נכנס לנעליים גדולות של ג'ימני, אבל הוא לא פחות עביר אחרי שתתרגל - ותגביה אותו.
ההגבהה תשפר את העבירות אבל הוא לעולם לא יהיה עביר כמו הגימיני, ואת זה חשוב לדעת ולזכור.
את היתרונות בהשוואה לגימיני כבר תארת...
Sent from my iPhone using Tapatalk
הגבהה, צמיגים ראויים (המידה של דגם דזרט עדיפה בהרבה על דגם דקאר), לחץ אוויר מתאים ונהיגה תואמת, והרכב הזה מפתיע. מאוד.
צריך ללמוד מתי עדיפה הנעילה ומתי לתת ל- tc לעשות את העבודה. זה טריקי. (ראה תגובתו של דרור לגבי ביטול ה- tc במצב נעול).
בטיול האחרון בעליה מבולדרת למדי ברמהג (מעין כנף דרומה לכיוון הגשר הסורי), bk ארוך עם הגבהה של אולדמן, צמיגים ומיגון עלה בזלזול היכן שג'ימיני סטנדטי עד העצם התקשה למדי.
הרכב יותר מבסדר. תן לו צ'אנס...
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לטייל בטוח אמשיך, גם ההגבהה מעבר לפינה. אני מקווה שבהמשך הטיולים אופתע לטובה ואלמד את משחקי בקרת המשיכה.
הנפת הגלגלים המהירה היא בהחלט משהו שצריך להתרגל אליו. לצורך העניין, בנקודות בהן נכנסתי בכוח להצלבה כדי לבדוק את המערכת, הג'ימני לא הצליח להצליב לא משנה כמה ניסינו.
לגבי מידת הצמיגים - כרגע זה לא על הפרק משיקולי תקציב, הרכב עצמו + צמיגי ה50:50 + מיגון + הגבהה + תיקון הגבהה (רק את עצמי להאשים יכלתי) יוצא סכום לא מבוטל בפרק זמן קצר מאוד:)
אגב דרור, יש בחור אוסטרלי שמייצר כפתור שליטה לבקרת המשיכה לBK, כלומר, גם בנעילה אחורית משולבת המערכת יכולה להמשיך לפעול.
יש גם דיבור על מהנדס ישראלי שרוצה לייצר את אותה אופרציה פה בכחול לבן, בכמה מאות שקלים.
אני חש מעט אי נוחות עם עקיפת החלטת היצרן בנוגע לזה, לא הצלחתי לאתר אך בטוח יש הסבר הגיוני כלשהו להחלטה על ביטול הTC בזמן נעילה אחורית.
לגבי מידת הצמיגים - כרגע זה לא על הפרק משיקולי תקציב, הרכב עצמו + צמיגי ה50:50 + מיגון + הגבהה + תיקון הגבהה (רק את עצמי להאשים יכלתי) יוצא סכום לא מבוטל בפרק זמן קצר מאוד:)
סכום שצריך לקחת בחשבון ברכב טיולים כחלק בלתי נפרד מעלות הקניה.
אגב דרור, יש בחור אוסטרלי שמייצר כפתור שליטה לבקרת המשיכה לBK, כלומר, גם בנעילה אחורית משולבת המערכת יכולה להמשיך לפעול.
יש גם דיבור על מהנדס ישראלי שרוצה לייצר את אותה אופרציה פה בכחול לבן, בכמה מאות שקלים.
אני חש מעט אי נוחות עם עקיפת החלטת היצרן בנוגע לזה, לא הצלחתי לאתר אך בטוח יש הסבר הגיוני כלשהו להחלטה על ביטול הTC בזמן נעילה אחורית.
נכון.
יש כזה דבר.
עוד לא חקרנו לעומק אבל בהחלט משהו שנראה מעשי.
תכף אחפש את הקישור.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הנה קצת חומר שאחי מצא בזמנו.
עוד לא חקרנו לעומק. שווה להתעמק.
https://youtu.be/zXlFNWWZFxE
https://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=54470
https://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=16233&highlight=diff+lock+mod
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/6991bb56df83690886bb82ad2803da4d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/6ace26d4bf05c117ecaa84fd01c9a03b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/8f05b2a64e6e2f10e81b73160f2963f1.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הרב מזה כי אתה עדיין בראש נוהג בגימני.
כשתלמד את הזויות והמימדים של הרכב הרבה ותסדר מעצמו.
והמעיכה במגן גבוהה למדי, אני בטוח שהגימני שעבר לפני עבר לידו ולא מעליו.
זה עניין של לדעת איה הפינות של הרכב, כמו חתול בלי שפם.
הנה קצת חומר שאחי מצא בזמנו.
עוד לא חקרנו לעומק. שווה להתעמק.
https://youtu.be/zXlFNWWZFxE
https://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=54470
https://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=16233&highlight=diff+lock+mod
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/6991bb56df83690886bb82ad2803da4d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/6ace26d4bf05c117ecaa84fd01c9a03b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/8f05b2a64e6e2f10e81b73160f2963f1.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkהבעיה העיקרית שזה אומר להתערב במערכת הבלמים, וזה מאוד בעייתי מבחינה ביטוחית.
אותו צורך קיים לבעלי סובארו פורסטר בדגמים הפשוטים ללא גישה ל xmode , כנראה נדרש שינוי תוכנה להפעלת הגישה לxmode כמו בדגמי xs או x תלוי במודל, אבל אין התלהבות להתערב במערכת קריטית עם אלמנט בטיחותי.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
בעקבות אחד הדיונים כאן נכנסתי קצת לחומר וראיתי שזה לא סיפור מבחינת ההתערבות בבלמים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא צריך להתערב בבלמים. צריך לדעת לתת פיקוד עוקף לנעילה, ולבטל את החיווי שלה.
בעקבות אחד הדיונים כאן נכנסתי קצת לחומר וראיתי שזה לא סיפור מבחינת ההתערבות בבלמים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, הניתוח שלך לפתרון שהבחור בקישור מציע שווה הרבה בעיני.
תרגיש חופשי להתעמק.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
פתחתי דיון חדש
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עדכון לאחר טיול מדבר ראשון:
אתמול הפאג'רו קיבל את נסיעת המדבר הראשונה שלו, טיול קליל שהתחיל בחניון חוד עקב המשיך דרך מצוק הצינים לגב זרחן (או נכון לתקופה זו, ביצת זרחן) ועין אום תינה, הר צין וסיום במפעלי צין. בשיירה היו 2 גראנד ויטרות משופרות, ממוגנות ונהוגות ע"י נהגים מנוסים.
להבדיל מיושבי הויטארות שישנו שם ערב קודם, אנחנו יצאנו ב7 בבוקר ממרכז הארץ לכיוון דרום ונכנסנו הביתה בחזרה כ-12 שעות לאחר מכן. לא חזרתי עייף וכאוב, שיפור ניכר לעומת הג'ימני, שהיה מעייף אותי גם בנהיגת הכביש הארוכה לדרום וחזרה.
הציר בו נסענו לא מאתגר, קצת חציית נחלים, קצת פודרה, קצת חול ו3-4 מדרגות מעניינות שדרשו הכוונה חיצונית. אני חייב לציין שמאז הטיול הקודם, הפג'ארו הוגבה והדבר משמעותי מאוד. את המעבר מעל סלעים וחציית הנחלים ביצעתי ללא חשש, בשבילים מהירים הוא מגהץ את הדרך טוב מאוד ובאופן כללי נותן תחושת ביטחון גבוהה יותר למצב טרם ההגבהה. עקב חתך 18, לא הורדתי אוויר, לא הרגשתי בעיה מבחינת נוחות הנסיעה. במדרגות הסלע, הויטארות קצת פרפרו גלגלים ונדרשו למספר נסיונות עד שבקרת המשיכה נכנסה לפעולה. הפאג'רו על נעילתו האחורית טיפס באלגנטיות מרשימה, כיף.
רצינו לעשות קפה של שקיעה מול מצפה המכתש (נ.ג 542 ליד המחנה הצבאי). אנשי האבטחה של חברת הטקסטיל הגיעו כמה דקות אחרינו, לא אשרו לנו לרדת מהציר ולא אישרו לנו למעשה אף לשהות בו. יש דרך להגיע למצפה המכתש בדרך אחרת?
אגב, מאז ההגבהה הפכתי לעובד מצטיין. הפאג'רו לא יכול לרדת לקומה מינוס 2 בחניון המשרד כי הוא משפשף את הגג בשלט ה"יציאה" ולכן אני נאלץ להגיע מוקדם ולתפוס מקום במפלס העליון.
עדכון לאחר שנת שימוש:
אחזקה:
מעבר לעלות טסט וביטוח, הרכב עובר טיפול פשוט (שמן מנוע ופילטרים) כל 10,000 קילומטר. יצא לי לעשות לו שלושה טיפולים, באחד מהם היה צריך להחליף רפידות וצלחות בלמים. מקורי עולה פי 2 מתחליפי ולכן הלכתי על התחליפי. בדיעבד אני מצטער, הברקסים מרגישים חלשים יותר ומעט שורקים.
טיפול רגיל ללא הפתעות עולה 1000 ש"ח עגול.
הוחלף מצבר - מצבר בוש אם אני לא טועה 90 אמפר עלה 800 שקל עם שנתיים אחריות. נראה לי כמו אחלה עסקה.
פנסים - מסתבר שאור דרך חלש זו בעיה מוכרת בפאג'רו. הוצע לי להחליף את 2 הפנסים הקידמיים (לא נורה, כל הפנס) בעלות של בערך 3500 שקל לזוג. אני יודע שזה בטיחותי אבל עדיין, יקר מאוד. טרם בוצעה החלפה כאמור.
צמיגים - צמיגי הקופר הקודמים הראו בלאי מואץ עם קוביות שנתלשו לאחר שנתיים וחצי (ובערך 40,000 קילומטר). בגלל שאני מטייל הרבה פחות ולעיתים קרובות לבד או עם פורסטר בחבורה, מה שמוריד משמעותית את רמת העבירות, הלכתי על צמיגי 50/50 של ג'נרל. 2800 לרבעייה.
על הכביש - תענוג, הצמיג שקט מאוד ונעים. בשטח טרם יצא לי לבדוק. בבוץ - א כ ז ב ה !
אתמול באזור כרמי יוסף על בוץ חלקלק אבל לא עמוק בכלל (לא הייתי מוכן בכלל לאיזושהי בעיה) הרכב איבד שליטה לחלוטין, החליק מימין לשמאל וסרב להתקדם בנקודה מסוימת. אחרי שיצאתי חזרה לשביל יבש ראיתי שהצמיגים נסתמו לחלוטין בבוץ מה שגרם לאיבוד אחיזה גם על שביל יבש. רמת הניקיון העצמי של הצמיג נמוכה מאוד ובתכלס התאכזבתי. אני לא חובב טיולי בוץ אבל זה היה משהו כלכך קליל שהופתעתי לרעה.
צריכת דלק - גבוהה מאוד. מדובר במנוע סולר שעבר בערך 150 אלף קילומטר. בדיקה ארוכה שלי של נסיעה משולבת עם רגל לא מאוד כבדה על הדוושה הוציאה בערך 1:8. הרכב ריק בד"כ, מדובר ברכב קצר, ציפיתי לצריכה טובה יותר.
חוויה
הרכב מפנק מאוד. בטח למי שעבר מג'ימני... החל מהכורסא דרך המרווח הפנימי ועד החימום בטוסיק. כיף לי לנסוע בו בעיר ובנסיעות רגילות, הדרך אל השטח וחזרה לא מעייפת ואני מבסוט. בשטח הוא מתפקד נהדר, שוב, לא יצא לי לאתגר אותו מדי, אבל בגרסה הקצרה קצוצת הזנב אין חשש מזויות גישה ונטישה, נעילת הדיפרנציאל היא קסם בכל מקום מאתגר ובסך הכל הרכב משרה ביטחון. אני בטוח שלא לקחתי אותו לקצה גבול היכולת, אבל כשמטיילים לבד אוהבים שיש "ספייר" למקרה הצורך. ההבדל מול הג'ימני בנוגע לשיפועי צד הוא תהומי. הרוחב של הרכב משרה ביטחון במקומות רבים בהם הג'ימני שבחבורה נעצר כדי לבחור נתיב.
התרגלתי גם לבחור מסלול התקדמות המתאים יותר לרכב... אין יותר סרן חי אלא מרכב אחוד וזה הצריך שינוי תפיסה מסוים בנוגע לנתיב ההתקדמות הנכון עבור הרכב.
מצד שני, הגרסה הקצרה היא באמת קצרה. רחוקה מאוד מהטרופר הקצר או הלנדר קרוזר הקצר. תא המטען דמייוני - מחצלת, ארגז כלים בינוני וקומפרסור וזהו, נגמר המקום. בתכלס בכל טיול אני צריך לקפל לפחות חצי מושב אחורי. ליחיד או זוג זה נסבל אבל אם צריך לשבת בספסל האחורי זה כבר ממש מבאס. אני בטוח שגגון יפתור את הבעיה, לפחות חלקית.
דור
הלכתי על צמיגי 50/50 של ג'נרל. 2800 לרבעייה.
על הכביש - תענוג, הצמיג שקט מאוד ונעים. בשטח טרם יצא לי לבדוק. בבוץ - א כ ז ב ה !
צריך להחליט לאיזה צד למשוך את השמיכה ...
ממליץ לך לנסות להבא מקסיס 8060 (טרופדור) שטח מלא.
לי הם הרגישו בכביש כצמיגי AT בפרט נסכו בי בטחון בכביש רטוב,
מאידך בשטח ובוץ הם אולי לא כמו טויו MT (שיש לי עכשיו) אבל עשו עבודה טובה בהחלט,
ובטוח שהם בשטח בכמה דרגות מעל כל צמיג AT .
רענן
תשמע, בלי להעליב חס וחלילה, יש פה איזה מוטיב חוזר בהחלטות שלך ולאחר מכן אכזבות.
קנית רכב קצר, בסוף הגעת למסקנה שאין בו מקום….
קנית מיגון הכי זול בשוק, בסוף הוא אכזב אותך כנראה….
קנית צלחות בילום ורפידות תחליפי והתאכזבת (גם תחליפי צריך לדעת איזה)…
בנוסף
Bk הוא בהמה הרבה יותר יקרה לתחזוקה מהג׳ימיני, הוא גם נותן יותר, אבל זה צריך להיות בבסיס ההחלטה.
תשמע, בלי להעליב חס וחלילה, יש פה איזה מוטיב חוזר בהחלטות שלך ולאחר מכן אכזבות.
וזה מאחד אחד שמבין כאב ואכזבות.
קריירה שלמה…
וזה רק מתגבר.
תשמע, בלי להעליב חס וחלילה, יש פה איזה מוטיב חוזר בהחלטות שלך ולאחר מכן אכזבות.
קנית רכב קצר, בסוף הגעת למסקנה שאין בו מקום….
קנית מיגון הכי זול בשוק, בסוף הוא אכזב אותך כנראה….
קנית צלחות בילום ורפידות תחליפי והתאכזבת (גם תחליפי צריך לדעת איזה)…
בנוסף
Bk הוא בהמה הרבה יותר יקרה לתחזוקה מהג׳ימיני, הוא גם נותן יותר, אבל זה צריך להיות בבסיס ההחלטה.
זה מוטיב חוזר רחב הרבה יותר בחיי...
אבל ברצינות, אני לא מאוכזב מרכישת רכב קצר. בסטטוס הנוכחי שלי ובנסיעה העירונית המרובה אין לי צורך בבהמה ענקית עם 7 מקומות. רק חשוב לדעת שביחס לג'יפים גדולים קצרים אחרים הוא קטן.
לגבי המיגון - הוא אכזב אבל אני לא בטוח שמיגון יקר יותר היה מאכזב פחות. היום הייתי הולך בכלל על מיגון דק יותר אוסטרלי או רוסי, אבל זו חוכמת הבדיעבד.
לגבי צלחות ורפידות - אכן אכזבה. המוכנאי, אחד "המומחים" לדגם אמר שלא ארגיש שום הבדל והוא ממליץ על התחליפי. הוא אולי לא מרגיש הבדל, אני כן.
אגב, אני מעדכן את השרשור הזה למען חיפושים עתידיים של אנשים שמתלבטים לגבי הרכב, לעדכן באכזבות זה חשוב לא פחות מבהצלחות :)
צודק לגבי עדכון על אכזבות, פשוט פה זה כל הזמן חוזר על עצמו…
המיגון שבחרת זול משמעותית ממה שקיים בשוק, יש לזה סיבה.
מי שקונה רכב קצר יודע שאין מקום בתא המטען.
מי שקונה ארוך, לא בהכרח זקוק ל 7 מקומות, אבל זקוק למקום אחסון.
אני לא הייתי חוסך בכל מה שקשור לברקסים, ומשלם כפול על מקורי כדי לישון טוב יותר בלילה.
צודק לגבי עדכון על אכזבות, פשוט פה זה כל הזמן חוזר על עצמו…
המיגון שבחרת זול משמעותית ממה שקיים בשוק, יש לזה סיבה.
מי שקונה רכב קצר יודע שאין מקום בתא המטען.
מי שקונה ארוך, לא בהכרח זקוק ל 7 מקומות, אבל זקוק למקום אחסון.
אני לא הייתי חוסך בכל מה שקשור לברקסים, ומשלם כפול על מקורי כדי לישון טוב יותר בלילה.
מכיר את זה שדירה נראת לך בגודל ראוי אבל תוך כדי שימוש בחלוף הזמן אתה מרגיש שאולי היא מעט קטנה למידותיך?
ככה הרגיש לי עם הקצר (ובוא, ביטר יודע דברים או שניים על מידות בעיתיות).
עדיין, הארוך אפילו לא נכנס בחנייה התל אביבית שלי אז הוא לא היה אופציה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.