צפייה בגרסה מלאה : שטפתי את המנוע ברכב ומאז המצבר מתרוקן
שעיר בגב"ב
26-09-20, 19:51
הרכב רנו מגאן 2002.
כן יצאתי חומוס.
שטפתי את המנוע או יותר נכון את האזור שמעל קיר האש שהיה סתום
בכמות אדירה של עלים מהעץ שהרכב חונה תחתיו.
למחרת מנסה להניע ואין בכלל חשמל. המצבר התרוקן לגמרי.
כן מניע עם כבלים.
נתתי לו צ'אנס שאולי צירוף מקרים ושמתי מצבר חדש. גם הוא התרוקן.
משהו גורם לזליגת מתח מאז השטיפה.
מאיפה להתחיל?
אני מתכוון לתא מעל קיר האש איפה שנמצא מנוע הווישרים.
לא איזה גיבור בחשמל אבל....
שים אוומטר על המצבר ותתחיל לשלוף פיוז פיוז עד שתראה איזה מעגל גונב זרם.
יום כיפור יש חמסין, תשאיר את הרכב בחוץ, פונה דרומה, בשמש.
תתפלל חזק ביום כיפור.
תבדוק במוצאי החג.
מיותר להגיד, נתק את המצבר
שעיר בגב"ב
27-09-20, 08:03
המצבר בבית מחובר לCTEK 0.8 של האופנוע, מתקופת הפרהLIFEPO4 (ייקח לו נצח להטען מזה).
עוד מעט אצא לבדוק אולי זה איזה משהו מפגר שלא שמתי לב אליו כי
שטיפת מנוע (לא בלחץ, סתם צינור גינה ותכלס די באיזי) לא אמורה לגרום להרג מצברים.
מצד שני זה בכל זאת רנו אז הכל יכול להיות.
שטיפה במים של מנוע מודרני, הרבה אלקטרוניקה, מחשבים.... סיכוי לא קטן למשהו שמצטערים עליו אחר כך. אני מפחד לעשות זאת למרות שראיתי כאלו שכן עושים אבל לאחר שמגיעים על חלקי האלקטרוניקה עם החילונים וסמרטוטים (וגם אז השימוש במים הוא נקודתי, מועט וממוקד).
נשלח מהנייד
שעיר בגב"ב
27-09-20, 08:22
העניין ארז שהרכב מניע ועובד בלי בעיה כל עוד המצבר טעון.
ז"א לא נגרם שום נזק מלבד זליגת זרם מאיפשהו.
אני די בטוח שפשוט פיספסתי משהו, אחכה שהמצבר ייטען ואחפש איזה
דבר דבילי פספסתי.
אחרי שתחבר את המצבר ותניע, תבדוק גם טעינה.
אולי הבידוד מקצר בין הקטבים?
שעיר בגב"ב
01-10-20, 21:30
הטעינה תקינה, 14.2
ממש תעלומה.
מתישהו יהיה לי זמן לקחת למוסך.
שעיר בגב"ב
02-10-20, 14:10
אולי הבידוד מקצר בין הקטבים?
כנראה שאתה די קרוב, פתחת לי כיוון:
אז ככה, די בטוח שמצאתי את הבעיה וכאמור זה היה(כנראה, צריך לחכות עוד כמה שעות)
חייב להיות משהו פשוט שנמצא מול העיניים.
:)
קבלו עדכון שהיה יכול להיות קצר בהרבה.
מההתחלה שללתי ענייני קורוזיה ומגעים כי ההדק השלילי היה עם ממש מעט קורוזיה,
לא ברמה של משהו שאמור להזיק.
אבל כנראה שבכל זאת המים במנוע הגבירו בעיית קורוזיה שלא ראיתי לפני כן בחלק הפנימי של ההדק.
ניקוי מדוקדק של ההדק השלילי מבפנים חשף מתכת נקייה בהרבה, אבל די בטוח
שלא הקורוזיה אחראית לזליגת הזרם.
זה בא במקביל למה ששלומי אמר:
אז רק בזמן הניקוי שמתי לב שקיים מגע בין הכבל של המינוס והפלוס שנובע מניתוב
מעט בעייתי של הכבלים. ובאזור של המגע יש שפשוף על הבידוד. לא ברמה שנחשפה הנחושת
אבל אולי הבידוד נהיה מספיק דק בנקודות המגע ומשם זליגת הזרם.
מאחר והבעיה לא הייתה של טעינת המצבר אלא של פריקה אז די בטוח שהבעיה
מהמגע בין הכבלים.
המצב עכשיו:
לפני 4 שעות המצבר הראה 12.7 אחרי נסיעה קצרה...
בינתיים ירד ל12.6 שזאת ירידה ממש איטית ובהתחשב בעובדה שלא נעשתה
נסיעה ארוכה מספיק לטעינה מלאה של המצבר אז כנראה שזה תקין.
מקווה לטוב, אעדכן מחר.
תודה לכולם.
שעיר בגב"ב
03-10-20, 08:44
אחרי לילה המצבר על V12.5
אז קבלו חזל"ש!
תודה לכולם ותודה שלומי על הכיוון שלא חשבתי עליו בכלל:cool:
נ.ב. בטוח יש גם קשר לטמטום של הצרפתים שבחרו להצמיד את מיכל העודפים
של נוזל הקירור למצבר.
אם זה מנחם אותך, אז אצלי כבל של משאבת abs, התחכך במשך תקופה בצנרת מזגן, ובסוף גם שרף לי את המשאבה, וגם עשה חור בצנרת מזגן....
שעיר בגב"ב
03-10-20, 17:05
אייל שאל את חברי הטוב, הבן של החבר שלך מבית שערים (די בטוח שאני לא מתבלבל), הוא
יגיד לך שאני לא בן זונה שמתעודד מצרות של אחרים:p:cool:
איזה יופי!
לא קל להחזיק ארופאיות...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.