PDA

צפייה בגרסה מלאה : ליפט זרועות לחצר- כמה שאלות



אייל
03-10-20, 21:05
מישהו בפייסבוק העלה למכירה ליפט תלת פאזי, זרועות 2.5 טון ב-2500 ש"ח.

עזבו בצד למה אני צריך את זה, כמה זה מסוכן ולמה לא. יפול לי על הראש או לא, גם ככה עכשיו לא תוכלו לבוא להלוויה שלי או לשבעה אז ממש לא אכפת לכם מזה.
בואו נלך לצד הפרקטי.
מה עובי הבטון שאני צריך מתחת לדבר כזה? כרגע יש שם 10-15 ס"מ עובי. האם זה מספיק?
כמה אמור לשקול ליפט כזה? זה משהו שאפשר להוביל על עגלה או שזה מחייב הובלה.

asafk
03-10-20, 21:10
אפשר להוביל על עגלה. רצוי מורכב.
'מגלישים' אותו מהעגלה למקום..

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
03-10-20, 21:15
אם אתה מעמיס אותו בעמידה שם לב לגובה הכולל.
מעבר לזה, זה לא כבד היסטרי, כל מלגזה זמינה אפילו טרקטור חקלאי עם מזלג אחורי יוכל לפרוק את זה.

לי פעם היה אחד, הותקן על ריצפת בטון גובה 10 ס"מ, עם ברגים כימיים של הילטי.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

אייל
03-10-20, 21:15
עובי בטון מינימלי?
איך מקבעים אותו? צריך איזה ברגים מיוחדים או דיבלים עוגן בריאים יספיקו?

מוטי ג.
03-10-20, 21:20
ושים לב לגובה הסככה בנקודת ההתקנה (נראה לי שדרור כתב על זה משהו)

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

מוטי ג.
03-10-20, 21:25
ועוד טיפ קטן, במידה ואין לך ניסיון עם ליפט זרועות, כל דבר קטן משנה את שיווי המשקל של האוטו.
אפילו פירוק גלגלים, שלא לדבר על סרנים.

הטיפ שלי, כשאתה מרים את האוטו, כמה ס"מ אחרי שהגלגלים מתרוממים מהרצפה, לנדנד את האוטו הכי חזק שאתה יכול.

בהצלחה, תהנה.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
03-10-20, 22:00
https://www.youtube.com/watch?v=y3Y-JTI3gzs

ליפט עם גשר עליון ?
ליפט עם גשר תחתון ?
ליפט הדראולי ?
ליפט מכני עם בורג ?
ליפט מכני עם בורג ושרשרת ?

ליפט סימטרי
או ליפט אסימטרי

לזרועות יש נעילה
לכמה זרועות יש נעילה ?

זה כלי מעולה
זה כלי מאד מומלץ וחיוני לכל מוסך ( גם למוסך קטן בבית )

זה כלי מאד מאד מסוכן !!
בפרט שהוא כבר כנראה לא חדש


איציק

- - - Updated - - -


ועוד טיפ קטן, במידה ואין לך ניסיון עם ליפט זרועות, כל דבר קטן משנה את שיווי המשקל של האוטו.
אפילו פירוק גלגלים, שלא לדבר על סרנים.

הטיפ שלי, כשאתה מרים את האוטו, כמה ס"מ אחרי שהגלגלים מתרוממים מהרצפה, לנדנד את האוטו הכי חזק שאתה יכול.

בהצלחה, תהנה.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

כשאתה מנדנד את הרכב ברור לך שאתה עשוי לגרום לנפילת הרכב !!
ליפט שהזרועות שלו לא ננעלות ברגע שהוא מתרומם מהקרקע הוא ליפט מסוכן ביותר

איציק

מוטי ג.
03-10-20, 22:06
עדיף לגלות שהוא לא יציב על הליפט כשהוא רק ס"מ ספורים מעל הקרקע ולא בגובה 2 מטר, מעל הראש שלך.

אם הוא בשיווי משקל גבולי, עדיף לגלות לפני שהוא למעלה, ואתה מתחתיו.
זו כוונתי.


Sent from my LG-H930 using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
03-10-20, 22:10
https://www.youtube.com/watch?v=y3Y-JTI3gzs

DavidL
03-10-20, 22:15
[QUOTE=איציק - 4X6ZH;913076]https://www.youtube.com/watch?v=y3Y-JTI3gzs

ליפט עם גשר עליון ?
ליפט עם גשר תחתון ?
ליפט הדראולי ?
ליפט מכני עם בורג ?
ליפט מכני עם בורג ושרשרת ?

ליפט סימטרי
או ליפט אסימטרי

לזרועות יש נעילה
לכמה זרועות יש נעילה ?

זה כלי מעולה
זה כלי מאד מומלץ וחיוני לכל מוסך ( גם למוסך קטן בבית )

זה כלי מאד מאד מסוכן !!
בפרט שהוא כבר כנראה לא חדש


איציק
על איזה ליפט ( סוג ומותג) אתה ממליץ למוסך ביתי ?
תודה!

איל מ
03-10-20, 22:30
כל התשובות בקצה אצבעותיך.
רק לחפש :|
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/58927-%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%91%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%98

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/98912-%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%91%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%A1-%D7%9C%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%98

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/90343-%D7%91%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%98

ואלו רק השלושה הראשונים. בחיפוש היו עוד

asafk
03-10-20, 22:47
נידנוד קטן מספיק ולא יותר.
אסור לנדנד רכב על הליפט.
גם פעולות שמזיזות את הרכב - או עשויות להוציא אותו משיווי משקל כמו פירוק גלגלים או עבודה עם ידית כוח מאוד ארוכה - קרוב ככל האפשר לריצפה.
חשוב לשים לב שיש זרועות קצרות וארוכות. הליפט בעצם מונח על הקרקע והבסיס שלו קטן. לכן מעלים את צד המנוע (הצד הכבדהבד"כ על הזרועות הקצרות.

לשימוש ביתי - לדעתי - רק גשר תחתון, שני ברגים מניעים (אחד בכל צד). זה הליפט היחיד שהמנגנון באמת לא יכול ליפול למטה בהנחה שהאומים תקינות וחדשות ויש אומי אבטחה. זו נעילה מכנית אמיתית.
נעילת הזרועות חשובה ביותר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
03-10-20, 22:53
הליפטים ההידראולים עדיפים ( יותר יקרים )
ליפט בורג חובה לבדוק את מצב האומים ואת הבורג

ליפט בורג היה לי רק פעם אחת אחת יותר מידי !!



איציק

asafk
03-10-20, 22:56
איציק, למי שלא מעניין אותו יעילות או מהירות - אלא רק בטיחות - לא עדיף בורג? זה לא בטוח יותר ופשוט לאחזקה מהידראולי?
ליפט שעובד פעם בשבועיים במקרה הטוב. מרגע שהחלפת אומים - כמה שנים יעבוד בלי פחד?

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

יונימוג אדום
03-10-20, 22:57
מבירור עם מתקין ליפטים - מספיקה רצפת בטון של 15 ס"מ מפולסת והחיבור עם ברגי ג'מבו .
כאשר התעניינתי בליפט מצאתי משומשים במחירים האלו ( 2000-2500 ) אך מתקין אחד הציע לי ליפט משופץ כולל אחריות לשלושה חודשים , הובלה , התקנה ואישור ל-14 חודש . כל זה ב4000 ש"ח + מע"מ - הרבה יותר משתלם ( רק ההתקנה עולה 700 ש"ח ) .
כיום חושב על זה עוד פעם כנראה יגיע בקרוב .

אילן

DavidL
03-10-20, 23:03
נידנוד קטן מספיק ולא יותר.
אסור לנדנד רכב על הליפט.
גם פעולות שמזיזות את הרכב - או עשויות להוציא אותו משיווי משקל כמו פירוק גלגלים או עבודה עם ידית כוח מאוד ארוכה - קרוב ככל האפשר לריצפה.
חשוב לשים לב שיש זרועות קצרות וארוכות. הליפט בעצם מונח על הקרקע והבסיס שלו קטן. לכן מעלים את צד המנוע (הצד הכבדהבד"כ על הזרועות הקצרות.

לשימוש ביתי - לדעתי - רק גשר תחתון, שני ברגים מניעים (אחד בכל צד). זה הליפט היחיד שהמנגנון באמת לא יכול ליפול למטה בהנחה שהאומים תקינות וחדשות ויש אומי אבטחה. זו נעילה מכנית אמיתית.
נעילת הזרועות חשובה ביותר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

תודה!

אייל
03-10-20, 23:03
אילן, אפשר טלפון של המתקין המדובר? יכול להיות ששוות לחסוך את כאב הראש של ההתקנה...

asafk
03-10-20, 23:17
גם שלנו עלה 4000 כולל אומים חדשות, הובלה התקנה בדיקה ואישור.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
03-10-20, 23:24
בתאוריה אין בטוח מבורג

בפרקטיקה אין סוף תאונות עד כדי כך שהבורג כמעט ונעלם
כל הליפטים האחרים מנגנוני הבטיחות לא פחות בטוחים מהבורג

הבורג זה גנב שקט אתה שוכח ממנו מפסיק לבדוק אותו ובכלי כזה
שעומד שנים השימון כבר לא שימון . האבק והליכלוך לא מוסיפים בטחון .

נעילת הזרועות חשובה לא פחות מהבורג
הרבה תאונות מתחילות בסתם בורג שמופעל כח לפתיחה / סגירה
הרכב ללא גיר / ללא מנוע / מרכז הכובד כבר לא במקום הנכון
הרכב עמוס ומי בכלל מחשב כמה ק"ג בקצה הארגז

עבדתי שנים עם בור והרבה שנים עם ליפטים
זה כמו בריכת שחיה בחצר הבית
פתאום החברים באים רק לרגע
וההמשך ....

אני מאד מפחד מהכלי שקוראים לו ליפט
עד כדי כך מפחד שבמקום הנוכחי התנגדתי לכל אפשרות
של התקנת ליפט

איציק

אומי5
04-10-20, 09:00
שאלת תם, ברכבים עם שלדת סולם, למה לא לקבע את השילדה לליפט ? נניח עם מתקן שיבנה במיוחד לזה?

danob
04-10-20, 09:24
לא עדיף משהו כזה? https://www.amazon.com/gp/product/B01IDENJQG/ref=as_li_qf_asin_il_tl?ie=UTF8&tag=lethalgarage-20&creative=9325&linkCode=as2&creativeASIN=B01IDENJQG&linkId=454d4432bf9079114afe297a9474974e
בהנחה שאתה לא צריך להרים רכבים כל יום, זה נראה לי פתרון טוב יותר, בגלל הניידות.
יש הרבה דגמים, סתם בחרתי דוגמא.

ליאור

דרור ברלי
04-10-20, 10:05
לא עדיף משהו כזה? https://www.amazon.com/gp/product/B01IDENJQG/ref=as_li_qf_asin_il_tl?ie=UTF8&tag=lethalgarage-20&creative=9325&linkCode=as2&creativeASIN=B01IDENJQG&linkId=454d4432bf9079114afe297a9474974e
בהנחה שאתה לא צריך להרים רכבים כל יום, זה נראה לי פתרון טוב יותר, בגלל הניידות.
יש הרבה דגמים, סתם בחרתי דוגמא.

ליאור


כל מיני פתרונות הרמה שכאלה מלאים בחסרונות פרקטיים. זה אולי הרבה יותר בטוח, אבל צריך לוודא שזה יכול להחזיק משקל של ג'יפ בגודל מקובל.... כלומר 2-2.5 טון.
צריך לקחת בחשבון שכדי להוריד מכלולים גדולים כמו נגיד טרנספר או גיר, יהיה צורך בעזרה של ג'ק כלשהו שיודע להגיע מספיק גבוה - מעבר לטווח הגובה של ג'קים מקובלים, כולל ג'ק עגלה של מוסך. בלי זה תתכוננו שלא יהיה לכם בדיוק נוח.

בנוסף, מתקן כזה מאוד מפריע לגישה אל מתחת לרכב מהצד. יהיה קצת קשה לעבוד בשכיבה , כולל על מיטת מכונאים, כי הג'יפים יהיו קצת גבוהים מדי. יהיה גם קשה להכניס ג'קים גדולים וכבדים כמו ג'ק עגלה מקצועי של מוסכים, שכיבה מתחת לרכב מצריכה להיכנס ולצאת מאחור או מלפנים, לאורך האוטו (ולא לרוחב). מעיק.


אז ליפט הוא כלי נהדר אבל מסוכן. ולמי שבכל זאת החליט שהוא הולך על ליפט - כדי שתוכלו לנצל אותו כהלכה, לא יהיה מנוס מלרכוש גם ג'ק גירים - למי שאין ידיים של שוורצנגר יהיה קצת קשה להתמודד עם משקל של טרנספר או גיר שצריך להוריד/להרים לגובה של כמעט 2 מטר.... זה מנסיון ואני לא קטן ובטח לא מהחלשים....
טרנספר של ג'ימני או סמוראי אולי שוקל כמו טלפון סלולרי (...) אבל כשמתחילים להתעסק בטרנספרים כמו דנה 300 או NP241.... שלא לדבר על מפלצות כמו NP205.... אל תחשבו אפילו לוותר על ג'ק גירים. זה מאסט.




מרגע לרגע אני תוהה אם בור הוא לא פתרון בטוח ונוח יותר. גם עם בור תצטרכו ג'ק גירים, אבל לפחות תוכלו לעמוד בנוחות בלי לחשוש שהאוטו ייפול עליכם.

danob
04-10-20, 10:21
מבחינת משקל אין בעיה, יש כאלו למשקלים גבוהים.
כמה פעמים כבר צריך להוריד גיר או טרנספר?
בשביל להוריד סרן לא צריך ליפט, מספיק ג'ק עגלה ובוקים (לדעתי גם יותר נוח)

ליאור

דרור ברלי
04-10-20, 10:26
מבחינת משקל אין בעיה, יש כאלו למשקלים גבוהים.
כמה פעמים כבר צריך להוריד גיר או טרנספר?

ליאור

תתפלא.
1. כל החלפת קלאץ'
2. כל תיקון/החלפת טרנספר
3. כל תיקון/החלפת גיר

אז נכון שאם כבר מורידים, מטפלים בהכל. אבל אתה יודע, יש הפתעות לפעמים.
ואם נחשוב בהגיון, מי שמשקיע בליפט/מתקני הרמה למיניהם, כנראה מתכוון לעשות את כל תחזוקת הרכב בעצמו. כולל דברים גדולים/כבדים. וזה כולל גם את התרחישים האלה. והם לא נדירים.

פירוק/הרכבת סרן מהג'יפ לא בטוח שנוח יותר לעשות כשהוא על הריצפה.
ואני נאלצתי לעשות את זה בשטח....

131049131050131051

asafk
04-10-20, 13:14
הורדת סרן הרבה יותר נוחה על בוקים ואז להרים את הליפט.
לגבי גיר - אכן. צריך ג'ק גירים. אבל גם זה אפשר לעשות קרוב לריצפה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

lizard
04-10-20, 17:14
הבעיה בבור היא שהוא...בור. יש סיבה למה אסרו על שימוש בבורות. אולי לא רלוונטי למשתמש הביתי אבל יש עם זה בעיה.
כל ליפט זה סיכון כמו שכל שימוש במשחזת ידנית זה סיכון. לכל כלי עבודה צריך לגשת בחיל וברעד ולכבד אותו (וכמובן לדעת בדיוק איך להשתמש בו! זה הבסיס) יש לי ליפט שאני משפץ. הולך מאוד לאט. מה שבטוח זה שאף אחד לא יקבל אישור לעבוד תחתיו. אני לא מוכן לקחת את האחריות.

אומי5
04-10-20, 17:33
אני חוזר על השאלה, למה לא לקבע את הרכב לליפט ?
מניח שיש סיבה טובה. אשמח לדעת מה היא.

lizard
04-10-20, 20:42
מה זאת אומרת לקבע את הרכב לליפט? לקשור אותו לזרועות? אני מניח שלא עושים את זה כי לא צריך ובמוסך זה גם גוזל המון זמן ויכול לעשות נזק לרכב.

אם יש לך מקום והרכב יכול לעלות עצמאית או לפחות שיהיו לו גלגלים, אפשר לבנות רמפה שזה לעבוד כמו עם בור אבל רמפה. אפשר לשים כננת משיכה בקצה כדי להעלות רכבים שלא יכולים עצמאית.

איציק - 4X6ZH
04-10-20, 20:43
אני חוזר על השאלה, למה לא לקבע את הרכב לליפט ?
מניח שיש סיבה טובה. אשמח לדעת מה היא.

נראה לי שחסר לך ידע ונסיון איך עובדים עם ליפט
זה שהרכב יהיה חלק מחובר לליפט לא הופך את הליפט לבטוח יותר
אולי אפילו בתנאים מסוימים למסוכן יותר

הליפט בשימוש מקצועי נכון הוא כלי עבודה מדהים
יש עבודות שלא ניתן לעשות ללא שימוש בליפט
הכוונה שללא ליפט נדרשות הרבה שעות עבודה והרבה חומרי גלם וחלקים
כשאתה בא ומראש מגביל את הליפט אז למה צריך אותו
להגיד הנה אני יש לי ליפט ?

איציק

אומי5
05-10-20, 08:43
למה זה הופך אותו למסוכן יותר ?
אני מוריד מנוע, הרכב מאבד שיווי משקל, במקום ליפול עלי הוא מקובע לליפט.
במקרה הטוב לא קרה כלום.
במקרה הרע הוא יפול עם העמודים, לא הרווחתי ולא הפסדתי.

ולא מעניין אותי כרגע מה קורה במוסך, אלא בליפט פרטי שעובד אחרי הצהריים והרכב עלול להשאר שם גם כשאנחנו בעבודה.

(אגב לענות על שאלה "כנראה שחסר לך ידע" זה קצת מגוחך, אם לא הייתי חושב שחסר לי ידע לא הייתי שואל)

מוטי ג.
05-10-20, 10:25
אני חושב שמוסך סטנדרטי, שבו כל רגע יכול הליפט לשמש לרכב כזה או אחר זה לא ריאלי.
התכנון והייצור של מתאמים לא כלכלי וגם מבזבז זמן מוסך.

לגבי אדם פרטי שיש לו ליפט, אגב אסור שיהיה לו ליפט, אבל בואו נניח שזה לא עבור הרכב אלא סתם שולחן מתכוונן לצרכי מסגרות כללית (הנה לכם תירוץ) אולי המצאת פה משהו חדש לך תרשום פטנט.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

דרור ברלי
05-10-20, 11:09
הליפט כלי מדהים. וככל שאני מתנסה בו יותר (וכבר צברתי לא מעט שעות מתחת לג'יפ על הליפט) כך אני יותר מפחד ממנו.

איציק - 4X6ZH
05-10-20, 14:41
יש יצרני ליפטים שניתן בהזמנה לקבל גם מתאמים יעודים לסוג רכב
או לשילדת סולם גבוה / רחבה / חלקית
וזה הופך את הליפט ליותר בטוח לדגם רכב מסוים אבל אבל גדול התקנת המתאם
הופכת את הליפט לפחות יציב .

ברגע שהליפט מיועד לדגם רכב מסוים הליפט הופך ללא מתאים לרוב כלי הרכב
מכאן ועד בכל זאת להשתמש בליפט לרכב אחר ( המרחק קצר ) .

בתגובה הראשונה כתבתי יש ליפט סימטרי ויש ליפט אסימטרי .
ההבדל איפה יהיה מרכז הכובד בזמן הרמה / עבודה .
מרכז הכובד חייב להיות באמצע בין העמודים .
אבל ברכב עם הנעה קידמית רוב משקל הרכב נמצא בחלק הקידמי ואז בהרמה על הליפט
המשקל לא יהיה במרכז הליפט . וכבר יש פגיעה בבטיחות .

לבחירת סוג הליפט יש הרבה פרמטרים
חלק מהפרמטרים הופכים להיות קריטים בהפעלת הליפט

רכב שמשקלו הכולל 2500 ק"ג והליפט מיועד ל 2500 ק"ג
הרכב בחלוקת המשקל אסימטרי ( רוב המשקל בחלק הקידמי )
אתה רוצה להוריד גיר
כבר בתחילת העבודה אתה על הגבול העליון
הרכב עמוס כי אתה יוצא לטיול
סה"כ משקל על הרכב כ 3000 ק"ג +
ואז יש בורג שלא נפתח
ומתחילים לטלטל ולהפעיל כח

אז אולי כדאי להעדיף ליפט שמיועד ל 3500 ק"ג
בחלוקת משקל סימטרית
אבל אז יש קשיים בפתיחת הדלתות
והעבודה שנעשת היא בלמים ( ומי שהוא נכנס לרכב לפמפם להוציא אויר )
והדלת לא נפתחת
אז מראש ( " המקצוענים " ) ומה שאני כותב עכשיו לא ממליץ לעשות למי שלא מבין מה הוא עושה .
מעלים את הרכב הפוך
ואז הדלתות נפתחות אבל כל חלוקת המשקל לא נכונה
אז כשהליפט מיועד ל 3500 ק"ג והרכב רק 2000 ק"ג ... אולי זה אפשרי
אבל כשברכב הוא 2500-3000 ק"ג והליפט מיועד ל 2500 ואתה מעלה את הרכב הפוך
מכאן תמשיך לבד

זהירות זהירות מי שעובד על ליפט

איציק

OFF-RoaD
05-10-20, 23:12
עובי הבטון הוא הנתון הכי פחות חשוב לעמידותו.

השאלות המעניינות הן איזה סוג בטון זה? על איזו תשתית הוא נוצק? באיזו איכות? איזה ברזל הוכנס ליציקה ובאיזה סידור? ועוד.

הצרה הגדולה עם בטון, היא שהכשל לאו דווקא יהיה בתוך יום או שבוע, ושלא תמיד ניתן יהיה לראות סימנים מעידים.

לא להרכיב ליפט על שום פלטה בלי אישור של קונסטרוקטור ובדיקה של התשתית והתאמתה לכוחות ולעומסים, אחרת הלוויה באמת תהיה קרובה מאוד.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

wonderd
06-10-20, 07:53
מהניסיון הקצר שלי - לא הייתי מרים ג'יפ/רכב שטח במשקל מלא (סביב 2-2.5 טון) על ליפט שמשקלו המקסימלי מוגדר 2.5 טון.
גם בגלל חלוקת משקל לא שווה בדרך כלל (כי מי פורק את הציוד מהרכב לפני שהוא מעלה על הליפט..), גם בגלל התנודות של הרכב במהלך העבודה וגם בגלל שקשה לליפט.
לי היה ליפט 3 טון, בורגי עם זרועות סימטריות, עבד יפה מאוד עד שהעליתי רכבים קצת יותר כבדים ואז הרגישו את האיטיות בעלייה. קצת מפחיד אחר כך לעמוד מתחת לליפט.
לגבי בטיחות:
הרבה שערות לבנות יצאו כל פעם שהייתי מגיע לסדנה ומוצא חברים שקיבלו אישור מהשותף להשתמש בליפט כשאני לא שם, עד שהפסקתי את זה.
הוזכר כאן נושא שבו הרכב לפעמים נשאר על הליפט ללילה/כשאתה לא בבית - אני הייתי דואג להוריד אותו קרוב לקרקע לפני שהייתי עוזב את המקום. אמנם טירחה אבל ככה מקטינים אפשרות לתקלות לא רצויות.

השקל וחצי שלי.

נמרוד
06-10-20, 08:51
חברים, אשתו של אייל מוסרת תודה רבה, שכנעתם אותה שזה רעיון מצויין!

אבל בבקשה אל תגזימו כי הביטוח חיים עלול להתנער בטענה שזה התאבדות והיא לא תקבל כלום.

ADaShim
06-10-20, 08:58
אם עברה יותר משנה היא יכולה להיות רגועה [emoji3166]

Sent using Tapatalk

-->