צפייה בגרסה מלאה : חיישן ABS(או שלא?) סורר בKJ 2006
היי, לפני כמה חודשים במהלך טיול עליתי עליה לא קשה במיוחד..קצת פודרה! בסוף העלייה הרגשתי שהגלגל קדמי שמאלי נבלם בעצמו. כמו פולסים של בלימה-הלכתי למוסך לבדיקת מחשב-חיישן ABS שמאל קדמי, הוחלף החיישן לתחליפי מינוביץ והתקלה הסתדרה...כעבור שבועיים, בכלל בנסיעות כביש התקלה חזרה, הגלגל היה נבלם בפולסים ומדליק נורות ESPBAS וABS,כמובן שקיללתי את הרגע שקניתי תחליפי... החזרתי לינוביץ את החיישן והזמנתי מופאר מקורי-החיישן הוחלף ועד היום בערך חודש נסיעות כביש לא חזרה התקלה! היום לאחר עליית דרדרת בטיול שהטראקשן עבד קצת התקלה חזרה,הגלגל בלם את עצמו והקשה עליי להתקדם, לאחר כמה דק נדלקו הנורות ESP BAS וABS
סוף טיול יצאנו לכביש הנורות נעלמו ואחרי מספר שניות שוב נעילת הגלגל והנורות חזרו-וחוזר חלילה...אובד עצות מישהו נתקל?
מה קורה.
זו בעיה מעצבנת. אני אישית לא סומך באופן כללי על מערכת הטראקשן של הליברטי. היא איטית להגיב ודי גרועה. כפי שכתבתי במדריך, זו מערכת קקה, ואם הולך לך חיישן אחד אז היא מנוטרלת, ואז גם את טיפת הסיוע שזה נותן, אין לך. הפתרון: למלא את הסרנים במיטב תוצרת יצרני הנעילות.
לגבי הבעיה- לליברטי יש 4 חיישני ABS. כשאחד מהם (או יותר) הולך אתה מקבל את ההודעה. יש כמה אפשרויות למה שקרה:
1. הלך חיישן אחר.
2. יש לך לכלוך בחיישן, בחלק שקורא את מספר סיבובי הגלגל.
3. החיבור של החיישן רופף
4. לפעמים יש מי שמגביהים אותם בלי לתת מענה לחיישן, ואז הוא נקרע
5. לא תאמין- כיוון פרונט. לפעמים כשאחד הגלגלים אוכל כאפה מאבן ויוצא מאיזון, או מכיוון, המערכת תתחרפן.
אם התקלה התרחשה, אתה צריך חיבור למחשב דיאגנוסטי. אפליקציות סלולאר רגילות יכולות לפענח לך תקלת מחשב מנוע או לסירוגין להצביע על תקלת חיישן- אך בלי לומר לך איזה חיישן הלך.
חשוב לציין- כמו תמיד- כן, אתה יכול גם לא לחבר מחשב דיאגנוסטי, אלא סתם להחליף חיישנים של מופאר בשיטת ניסוי וטעיה. ללכת לכל מיני מבינים ומומחים שיעשו הכל חוץ מלחבר שקע ותקע. זה כיף אם יש לך זמן וכסף, אבל זה לא יפתור את הבעיה מהר כמו חשב דיאגנוסטי.
אצל חבר בג'יפ דומה - הבעיה היתה בסוף בושינגים גמורים במשולש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היי, לפני כמה חודשים במהלך טיול עליתי עליה לא קשה במיוחד..קצת פודרה! בסוף העלייה הרגשתי שהגלגל קדמי שמאלי נבלם בעצמו. כמו פולסים של בלימה-הלכתי למוסך לבדיקת מחשב-חיישן ABS שמאל קדמי, הוחלף החיישן לתחליפי מינוביץ והתקלה הסתדרה...כעבור שבועיים, בכלל בנסיעות כביש התקלה חזרה, הגלגל היה נבלם בפולסים ומדליק נורות ESPBAS וABS,כמובן שקיללתי את הרגע שקניתי תחליפי... החזרתי לינוביץ את החיישן והזמנתי מופאר מקורי-החיישן הוחלף ועד היום בערך חודש נסיעות כביש לא חזרה התקלה! היום לאחר עליית דרדרת בטיול שהטראקשן עבד קצת התקלה חזרה,הגלגל בלם את עצמו והקשה עליי להתקדם, לאחר כמה דק נדלקו הנורות ESP BAS וABS
סוף טיול יצאנו לכביש הנורות נעלמו ואחרי מספר שניות שוב נעילת הגלגל והנורות חזרו-וחוזר חלילה...אובד עצות מישהו נתקל?
במקרה הזה צריך לראות &DATA& של מערכות ESP\BAS\ABS יחד
ולא קודי תקלות של ABS.....
אם תרצה-טלפון שלי פתוח
מה קורה.
זו בעיה מעצבנת. אני אישית לא סומך באופן כללי על מערכת הטראקשן של הליברטי. היא איטית להגיב ודי גרועה. כפי שכתבתי במדריך, זו מערכת קקה, ואם הולך לך חיישן אחד אז היא מנוטרלת, ואז גם את טיפת הסיוע שזה נותן, אין לך. הפתרון: למלא את הסרנים במיטב תוצרת יצרני הנעילות.
לגבי הבעיה- לליברטי יש 4 חיישני ABS. כשאחד מהם (או יותר) הולך אתה מקבל את ההודעה. יש כמה אפשרויות למה שקרה:
1. הלך חיישן אחר.
2. יש לך לכלוך בחיישן, בחלק שקורא את מספר סיבובי הגלגל.
3. החיבור של החיישן רופף
4. לפעמים יש מי שמגביהים אותם בלי לתת מענה לחיישן, ואז הוא נקרע
5. לא תאמין- כיוון פרונט. לפעמים כשאחד הגלגלים אוכל כאפה מאבן ויוצא מאיזון, או מכיוון, המערכת תתחרפן.
אם התקלה התרחשה, אתה צריך חיבור למחשב דיאגנוסטי. אפליקציות סלולאר רגילות יכולות לפענח לך תקלת מחשב מנוע או לסירוגין להצביע על תקלת חיישן- אך בלי לומר לך איזה חיישן הלך.
חשוב לציין- כמו תמיד- כן, אתה יכול גם לא לחבר מחשב דיאגנוסטי, אלא סתם להחליף חיישנים של מופאר בשיטת ניסוי וטעיה. ללכת לכל מיני מבינים ומומחים שיעשו הכל חוץ מלחבר שקע ותקע. זה כיף אם יש לך זמן וכסף, אבל זה לא יפתור את הבעיה מהר כמו חשב דיאגנוסטי.
כן תומר מתחיל להמאס לי מהמערכת.. למרות שברוב המקרים היא די סיפקה אותי, אחשוב על נעילות! לדעתי זה לא חיישן אחר מאחר ואני מרגיש את הבלימה מאוצו הגלגל בדיוק שהוחלף בו החיישן של מופאר... הקטע המצחיק שגם החיישן שהיה שרק התחילה הבעיה התחיל לעשות בעיה אחרי עליה דרדרתית.. הוחלף לתחליפי שמההתחלה עשה בעיות ועכשיו עם המקורי שגם נדפק אחרי עליה דרדרתית🤷*♂️אולי באמת משהו עם הפרונט! לגבי הההגבהה.. אני מוגבה 2.5 אבל אני כבר שנה וחצי מטייל עם האוטו וזה קרה רק לאחרונה, והחיישן לא נקרע 🤢 תודה רבה על העזרה כנראה לא יהיה מנוס מדיאגנוסטיקה
- - - Updated - - -
אצל חבר בג'יפ דומה - הבעיה היתה בסוף בושינגים גמורים במשולש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ואו! הזוי.. אבדוק את זה תודה!
- - - Updated - - -
במקרה הזה צריך לראות &DATA& של מערכות ESP\BAS\ABS יחד
ולא קודי תקלות של ABS.....
אם תרצה-טלפון שלי פתוח
תודה גרשון! מאיפה אתה?
כל מה שתומר ואסף רשמו.
+ חופש(גם אם הכי קטן) במייסב גלגל. ושם זה נאבות.
כן תומר מתחיל להמאס לי מהמערכת.. למרות שברוב המקרים היא די סיפקה אותי, אחשוב על נעילות! לדעתי זה לא חיישן אחר מאחר ואני מרגיש את הבלימה מאוצו הגלגל בדיוק שהוחלף בו החיישן של מופאר... הקטע המצחיק שגם החיישן שהיה שרק התחילה הבעיה התחיל לעשות בעיה אחרי עליה דרדרתית.. הוחלף לתחליפי שמההתחלה עשה בעיות ועכשיו עם המקורי שגם נדפק אחרי עליה דרדרתית🤷*♂️אולי באמת משהו עם הפרונט! לגבי הההגבהה.. אני מוגבה 2.5 אבל אני כבר שנה וחצי מטייל עם האוטו וזה קרה רק לאחרונה, והחיישן לא נקרע 🤢 תודה רבה על העזרה כנראה לא יהיה מנוס מדיאגנוסטיקה
- - - Updated - - -
ואו! הזוי.. אבדוק את זה תודה!
- - - Updated - - -
תודה גרשון! מאיפה אתה?
תל אביב
boaz avrahami
09-10-20, 18:32
בדגמים רבים משנים טיפה יותר ישנות יש מחשב ABS מחברה מאוד פופולרית כשהמח משותף לעוד לא מעט יצרניות רכב.
כאשר קוראים תקלות המערכת מדווחת על חוסר תקשורת עם המחשב.
באינטרנט מדווחים מדריכים כיצד לנסר ולעבור על ההלחמות.
אני ניסיתי ולא נחלתי הצלחה אבל לא טרחתי להשקיע בזה הרבה כי בביקור בארהב נכנסתי לפרוקיה ופירקתי לי שלושה כאלו מתוך הבנה שסטטיסטית זה אמור לעזור.
בהתחלה הוא היה ממש בסדר ועם הזמן הוא מדליק אור תקלה רק כאשר התא מנוע קר...
עדכון:תומר צדק =) זו הייתה התראת שווא,אחרי שהחלפתי את 2 החיישנים מאחורה התברר שזה החיישן הימיני הפעם!
לפחות כולם יהיו חדשים.
תומר צדק =) .
זה מה שירשמו על המצבה שלי.
עדכון:תומר צדק =) זו הייתה התראת שווא,אחרי שהחלפתי את 2 החיישנים מאחורה התברר שזה החיישן הימיני הפעם!
לפחות כולם יהיו חדשים.
יש ברשת קוראי קודים לג'יפ שקוראים גם תקלות ABS ב 100 דולר ומשהו, או תקנה את אחת האפליקציות האיכותיות לטלפון כמו jsacn עם קורא מתאים, קריאת הקוד היתה חוסכת לך החלפת חיישנים סתם.
זה אותו דבר בכל מוצרי JEEP עם ה Quadra trac משנת מבוססת חיישני ה ABS.
לא מומחה גדול בjeep, אבל במערכות abs של רכבים אחרים, גם אם המחשב אומר שזה חיישן, זה לא בהכרח נכון. הרבה פעמים צריך להכיר את הרציונל מאחורי קוד התקלה.
אגב.. כמעט בכל המקרים ששמעתי על חיישן abs תקול ב wk לפחות, זה היה קדמי ימני.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
נקודות חלשות במערכות ABS ולא משנה של מי הייצור(BOSCH,WABCO,DELPHI.....):
1.מתג אור בלם
2.חשני מהירויות של גלגלים
3.ממסר של משאבה ABS
וכולה.....
p.s
בפעם העשירית:
בודקים את המערכת דרך מחשב בדיקה-בלי שום ניחוש.
א.במצב סטטי-קריאת תקלות
ב.קריאת DATA באמצע נסיעה
אפשר גם בשיטה של המוסכים.
להחליף אחד אחרי השני חלקים, מהיקר לזול, ולחייב חלקים פלוס עבודה - עד שהבעיה נפתרת.
זה הרבה יותר יעיל! (למוסך)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כך עובדים אלו שלא יודעים *לעבוד=להרוויח*
P.S
למרבה הצער-יש הרבה כאלה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.