צפייה בגרסה מלאה : התקנת ספסל רוחבי בסופה
הסופה שלי הגיעה עם צמד ספסלי אורך. היות ואני מתכנן להסיע שם את הילדים שלי ויש לי כוונה שבעתיד הם יסעדו אותי, אני מחליף את הספסלים לספסל רוחבי עם חגורות בטיחות.
כמה נתונים של הנתרמת: סופה ארוכה, בודי מצרי (כנף שמאלית נמוכה מהימנית בכ-10 ס"מ).
התורם: לאחר שניסיתי כיסא של ספארי, שלושה כיסאות של מילטיפלה נבחר לבסוף ספסל אחורי של רנו קנגו.
בשלב הזה אני בודק את האופציות.
איך מחברים נכון?
האם שני פרופילים בריאים מקצה לקצה שעליהם יחובר הספסל הם הפתרון הנכון?
האם יש רעיונות נוספים?
אשמח לשמוע איך זה אצלכם.
הפרמטרים מבחינתי לבחירת ספסל וצורת הבניה היו:
1. לא דורש חיבור נפרד למשענת, זאת אומרת שהמשענת מחוברת רק דרך המושב ללא תושבת בבודי כמו ברוב הפרייוטים.
2. משענת מתקפלת חובה, מושב מתקפל קדימה יתרון.
3. קומפקטי ככל הניתן.
4. מקום לשני כסאות ילדים. ( אין כוונה ליתירות, שירשור " בגי"ה - צריבת צינורית זרע" יפתח בנפרד).
5. חיבור לפחות לחלק מהחגורות
6. זול ככל הניתן ( מניח שתתחבר לסעיף הזה).
7. בניה שתאפשר אחסון משמעותי מתחת לספסל.
אחרי כמה ספסלים שעברו אצלי ונפסלו מסיבות שונות, מצאתי ספסל של יאריס ספורט שלא שמרה מרחק.
הספסל מתקפל פעמיים, זז קדימה אחורה על מסילה, דק מאוד, והנקבות של חגורות הבטיחות מותקנות בו.
חיברתי בעזרת שני פרופילים.
הקידמי יושב מעל הכנפיים, מרותך לשתי פלטות רחבות כל אחת מחוזקת מול פלטת לחץ נוספת על ידי ארבע בירגי M10 8.8.
האחורי יושב בין הכנפיים, מרותך לפלטות בצורת ר כשהצד העליון על הכנף והניצב על הדופן הפנימית של הכנף. גם כאן 4 ברגים כמצוין למעלה.
הפרש הגובה בניהם נותן לספסל זווית אחורה, גם מנמיך את ראשי הנוסעים ביחס לתקרה וגם מונע מישבני המסכנים לגלוש קדימה במדרונות. ( תודה ליואב שמיר על הטיפ).
כדי לחבר את הכיסא לפרופיל האחורי נפתחו שתי מגרעות ורותך מוט לכל האורך, המוט מרותך ב6 נקודות, שתי קצוות הפרופיל ושני צידי כל מגרעת.
המושב לא מצליח להתקפל לגמרי קדימה כי הוא נתקע בכנפיים (בתאים ליתר דיוק) אבל זה מספיק כדי לקבל גישה לציוד שיהיה מתחתיו.
ארגז הציוד שיבנה שם יתן חוזק נוסף לפרופיל האחורי, למרות שלדעתי הוא חזק למדי.
אצלם מחר תמונות נוספות.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201009/1c4abb7e511c22cd9cf0df274f3d5187.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201009/a3f19c92cf392395e486c484c215569d.jpg
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אצלי יש ספסל של רנו.
מתקפל פעמיים.
מחובר לתושבת שמחוברת עם ברגים דרך הבודי לפלטת פיזור לחץ.
את הספסל ריתכתי לשני פרופילים תחתונים כדי לחזק אותו שישב נכון אל אותך התושבות.
סוגיית החגורות מאוד חשובה.
אל תקל ראש בסוגיית הטסטים.
כתוב לך ברשיון הרכב "1+7" ואם בני העוולה לא מוצאים משהו אחר להיתלות בו כדי להכשיל - זה נשק יום הדין שלהם. והם בודקים את זה, כפי שבכל מקרה של ג'יפים כאלה הם באמת בודקים הכל. מקצה פגוש קדמי עד האום האחרון בפגוש האחורי.
מחיר תיקון הטעות הזו ברשיון הפך ללא-כלכלי בעליל.
ועדיין אנשים מתחילים כאן בפרוייקטים של קונסטרוקציות עם ריתוכים וכו' - באמת מרשים, אבל תתייחסו בכובד ראש להערה שלי וטפלו בנושא הניירת (בדרך הישר או בדרך הקומבינה, לבחירתכם - אבל טפלו), או שאתם עלולים לעמוד בפני בעסה של ממש.
אז אני לא יודע באיזה מושב תשתמש ומה תבנה, אבל תבנה את זה באופן שיישאר פריק בקלות ואל תיפטר מספסלי האורך - שמור אותם במחסן לטסטים.
אצלי אגב - מושב רוחבי "מקורי מתע"ר" (אמיתי, של סופה 2 צבאית). זה באמת הכי נוח שתמצא. על רגליים מקוריות של סופה 2. יוצא מהאוטו בכמה דקות (4 אומים) לכבוד הטסט.
החסרון - לא מתקפל.
מוני אורבך
10-10-20, 10:12
שים לב שאם הספסל מותקן על תיבת הגלגל נשאר מעט מאוד מקום לראש הנוסע.
אני לא בדיוק על הצד הגובה ועדיין הראש שלי נוגע בגג הברזנט.
בכל קפיצה יש ניגוח לא קטן..
עבור ילדים עד מטר שישים אפשר להסתדר, מעל לזה בעיה.
אדם בוגר יכול לשבת, אבל בסוף הנסיעה אל תתפלא שלא ירצה לדבר איתך..
הפתרון הוא כמובן ספסל לשנים המותקן על הריצפה.
מה שלא מאפשר מקום איחסון מתחת למושב..
אגב צפה פגיעה בטסטים. הם לא יקבלו רכב לשבע שפתאום הפך לרכב עם ארבע מושבים.
אני עשיתי שינוי ברשיון עם בדיקת מהנדס של משרד התחבורה.
השינוי כלל שינוי מבנה לרכב פתוח סגור ו1+4.
אומנם עלה לאממעט אבל לטעמי שווה את זה.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אצלי זה 1+5 ברישיון, לא ברור לי איך הגיעו למספר הזה. מהכיסאות המקוריים אני כנראה אחתוך חתיכה לאחד מתקפל מאחור כדי למנוע את סיפוריי הזוועה המדוברים.
אצלי זה 1+5 ברישיון, לא ברור לי איך הגיעו למספר הזה. מהכיסאות המקוריים אני כנראה אחתוך חתיכה לאחד מתקפל מאחור כדי למנוע את סיפוריי הזוועה המדוברים.
תמיד כשאשתי רצתה רביעי הראיתי לה את רשיון הרכב 1+4 וזה שכנע אותה שאי אפשר.
במקרה שלך זכית, פשוט תעשה עוד ילד.
שיט, הייתי צריך לשנות ל1+3
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אני עשיתי שינוי ברשיון עם בדיקת מהנדס של משרד התחבורה.
השינוי כלל שינוי מבנה לרכב פתוח סגור ו1+4.
אומנם עלה לאממעט אבל לטעמי שווה את זה.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
זו דרך הישר.
מכיוון שמחיר "דרך הקומבינה" כבר לא רחוק מזה, אז מוטב בדרך הישר.
אצלי זה 1+5 ברישיון, לא ברור לי איך הגיעו למספר הזה. מהכיסאות המקוריים אני כנראה אחתוך חתיכה לאחד מתקפל מאחור כדי למנוע את סיפוריי הזוועה המדוברים.
פתאום נפל לי האסימון, אתה יכול לעשות בלם חניה ברגל ולשים מקדימה ספסל של שלוש. אני לא רואה סיבה, אבל אתה יכול.
פתאום נפל לי האסימון, אתה יכול לעשות בלם חניה ברגל ולשים מקדימה ספסל של שלוש. אני לא רואה סיבה, אבל אתה יכול.
ספסל רוחבי לשלושה (bench) זה הכי אמריקאי שאפשר, זה הכי לא לנהיגה שאפשר לדמיין, אבל זה מגניבבב.
הייתי הולך על זה אם הייתי מתחרפן והופך את הספה לטנדר חד-קבינה.... המושב האחורי של סופה 2 צבאית מושלם לצורך הזה. והוא אפילו מקורי מתע"ר, עם הסמל והכל.....
הבאתם רעיון מעניין ביותר...
בלם היד כבר ברגל אבל יש ידית הילוכים תקועה באמצע, אם אני זוכר נכון יש בעיה עם רישוי לדבר כזה.
חוץ מזה, איזה כיסא יש שיתקפל בצד שמאל ויאפשר כניסה סבירה אחורה וגם יהיה נוח לנהיגה?
אני התקנתי בסופי ספסל של פורד קונקט.
ספסל ל-3 נכנס בול, החיבורים התחתונים לחגורות על המסגרת של הספסל וכמובן החגורה האמצעית.
מתקפל 1+2.
הכיסאות עצמם גם מתרוממים ומתחת בניתי תא אחסון נוסף "נסתר".
את חיזוקי האורך של הברזנט (משני הצדדים למעלה) החלפתי לעבים יותר עם ריתוך לתושבת לנקודה הגבוהה של החגורות.
בניתי 2 ספסלים קטנים מאחור במקום ספסלי האורך המקוריים (שלי היתה 1+8).
לא חושב שיש לי תמונות, אחפש.
בפעם האחת ששוטר בדק אותי על הכביש (עם 3 ילדים על הספסל ועוד 2 מאחור), זה נגמר ב"מתי מוכר וכמה רוצה?...
הבאתם רעיון מעניין ביותר...
בלם היד כבר ברגל אבל יש ידית הילוכים תקועה באמצע, אם אני זוכר נכון יש בעיה עם רישוי לדבר כזה.
חוץ מזה, איזה כיסא יש שיתקפל בצד שמאל ויאפשר כניסה סבירה אחורה וגם יהיה נוח לנהיגה?
רישוי?..... "יש בעיה עם רישוי" לכל האוטו הזה בעצם קיומו.
מכוני הרישוי כנראה מונחים מלמעלה להקשות על הרכבים האלה לעבור, אחרת אני לא מוצא סיבה אחת הגיונית להתעללות שאנחנו חווים בכל חצי שנה.
בכל מקרה, גם כשהכל מקורי עד העצם לא נכנסים עם סופה לטסט סתם ככה כמו פרייבט אלא בדרכים יצירתיות - החל ממוסך שמבצע עבורך את הטירחה - ולהבדיל ממך יקבל יחס ענייני (שזה חוקי וזה בסדר גמור וכך רובנו נוהגים, וזה עולה קצת כסף אבל שווה כל אגורה) ועד לדרכים פליליות למיניהן שאין לי מה לפרט או להמליץ עליהן כי כשמן כן הן - פליליות. ואנחנו לא עבריינים.
כסא שמתקפל בצד שמאל: קיים פריט אחד שהוא באמת נדיר ויקר-מציאות: תושבת מתקפלת למושב הנהג. בדיוק כמו זו שיש בצד ימין, אבל תמונת ראי שלה. זה חלק ייחודי שמי ששם עליו יד, שווה להתקין. ואתה כבר תתקין עליו איזה מושב שאתה רוצה ושנוח לך.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.