PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת רכב פרטי בחדש יותר



יובל48
11-10-20, 10:06
ביתי מעוניינת להחליף את הרכב שלה (סוזוקי sx4 2011) למשהו חדש יותר.
הדרישות הן:1.תא מטען מרווח,(נוסעת הרבה לקמפינג עם הילדים)
2.גיר אוטומטי פלנטרי ,לא dsg ולא תיבה רציפה.
3.תקציב בסביבות 70K מכוונים למודלים 2017 עד 2019.
4.ללא מנוע טורבו.

מבקש את דעתכם מניסיונכם ברכבים השונים,הנטיה היא לרכבים מהמזרח
הרחוק,אבל גם אירופאים יתקבלו בראש פתוח.

Yaki5500
11-10-20, 10:19
סוזוקי קרוסאובר

הוא משמעותית יותר גדול מה-sx4 אנחנו משפחה של 5 נפשות (כולל כיסא תינוק + 2 בוסטרים) ולא צפוף לנו אם כי לקמפינג אנחנו משתמשים בגגון
צריכת הדלק היא כ-12-13 קמ"ל משולב
יש לנו כבר כ-6 שנים. רכב שטוב בהכל ולא מצטיין בכלום. לא היו לנו שום תקלות מעבר לנורה שרופה וסט בוכנות של תא מטען שעולה כ-160 ש"ח באיביי וכ-250 ש"ח בארץ.

raanan
11-10-20, 10:26
ביתי מעוניינת להחליף את הרכב שלה (סוזוקי sx4 2011) למשהו חדש יותר.
הדרישות הן:1.תא מטען מרווח,(נוסעת הרבה לקמפינג עם הילדים)
2.גיר אוטומטי פלנטרי ,לא dsg ולא תיבה רציפה.
3.תקציב בסביבות 70K מכוונים למודלים 2017 עד 2019.
4.ללא מנוע טורבו.

מבקש את דעתכם מניסיונכם ברכבים השונים,הנטיה היא לרכבים מהמזרח
הרחוק,אבל גם אירופאים יתקבלו בראש פתוח.

מאזדה 3 או 2 (דמיו - מכוערת פחד)

רענן

דרור ברלי
11-10-20, 10:42
גם הסוזוקי קרוסאובר כבר מזמן נגועה במנוע עם טורבו. זה נוסע נפלא כשזה חדש. עד מתי זה יישאר נפלא? רק השד יודע. מכוניות מודרניות לא מתוכננות ולא בנויות לשרוד זמן רב. הן מוצר חד פעמי.

בתכל'ס כבר אין יותר מדי אפשרויות.
מאזדה 3 היא בחירה מתבקשת. כנראה האחרונה ששומרת על מפרט טכני שפוי. כל היתר כבר נדבקו ונגועות בחרא הממאיר (טורבואים קטנים ולחוצים ו/או גירים מתחכמים).
רק לבדוק שהמרחב במושב האחורי מספיק ושתא המטען מתאים לדרישות.

Asaf-a
11-10-20, 11:33
לדעתי במצב השוק הנוכחי הונדה סיוויק סטיישן נכנסת לתקציב.

אטמוספרית, לא רובוטית וצפוייה להיות אמינה ומהנה.

הייתי עושה סיבוב.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

amirmoshe
11-10-20, 12:53
יונדאי i30 cw

אם מתפשרים על הטורבו אז פוקוס סטיישן.

והמובילה בעיניי אוריס סטיישן..


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

איל מ
11-10-20, 12:55
לא יודע לגבי מחירים. אני קניתי קיה פורטה.
אחלה אוטו.

Asaf-a
11-10-20, 13:11
יונדאי i30 cw

אם מתפשרים על הטורבו אז פוקוס סטיישן.

והמובילה בעיניי אוריס סטיישן..


Sent from my SM-G970F using Tapatalkהיונדאי i30 והקיות סיד מהשנים האחרונות גם הן רובוטיות, מה שפותח השירשור ביקש להימנע

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

דרור ברלי
12-10-20, 11:17
סטיישנים באמת בחירה הגיונית.

טויוטה אוריס - היברידית עם גיר רציף. זו טויוטה מכל הבחינות, לטוב ולרע - לצד החיוב לא ידוע על בעיות מיוחדות אם בכלל והיא מאוד חסכונית בדלק שזה חשוב. מצד השלילה זה אוטו מבאס לנהיגה ברמות אחרות. אני לא מתכוון להנאה כלשהי מדינמיות שלחלוטין לא קיימת, זה פשוט נוסע פחות טוב בכל פרמטר מכל האחרות, דינמיות כוללת ברמה נמוכה במיוחד אפילו ביחס לסטנדרט הנמוך מלכתחילה של טויוטה. הפתיעה לרעה אפילו אותי.

הונדה סיוויק סטיישן - אוטו יפה וטוב. מנוע אטמוספרי, אני באמת לא זוכר איזה גיר יש שם, למיטב זכרוני גיר רציף, אבל אל תתפסו אותי במילה - אני מתעצל לבדוק, תבדקו אתם. לא ידוע לי על בעיות. הרבה פחות דינמית/ספורטיבית ממה שמקובל לחשוב ובכלל ביחס למראה ולתדמית של הונדה. חלקים וטיפולים יקרים בהשוואה לאחרות.

פורד פוקוס טיטניום (מנוע אקובוסט 1.5 טורבו - 2015 ומעלה) - ביצועים מעולים ודינמיות כוללת ברמה הגבוהה ביותר כמקובל בתוצרת פורד-אירופה. אבל לא הכי מרווחת הגיר הדו-מצמדי הנוראי אמנם הוחלף בגיר פלנטרי אבל הבעיות עברו לגזרת המנוע - האקובוסט 1.5 טורבו סובל מצרות משלו (כמה מפתיע, הא?...). לאחרונה הוגשה תביעה גדולה בנושא הזה, סיפור של ראשים/אטמי ראש (חדירת נוזל קירור לתאי השריפה). למי שמכור כמוני למותג ולדגם, הפוקוס האמינות האחרונות הן הדור 3 עם מנוע 1.6 אטמוספרי וגיר ידני. לא להתקרב לטורבו ולגיר דו מצמדי!

פיז'ו 308 סטיישן - גיר פלנטרי, אבל מנוע 1.2 טורבו עם 3 צילינדרים. אני לא שמעתי על בעיות ספציפיות והיא מאוד מרווחת ושימושית ביותר ומכל בחינה דינמית היא מעולה על הכביש והאיכות משופרת מאוד לעומת מה שהיה בעבר. אבל תדמית בעייתית של מותג צרפתי עם כל מה שמשתמע

רנו מגאן dci - דיזל גמיש וחסכוני. נוסעת מצוין. לא זוכר איזה גיר יש שם, אבל כנראה דו-מצמדי, עם כל מה שמשתמע (גם הוא בעייתי). כמו בפיז'ו - התדמית הבעייתית של מותג צרפתי בכל מה שנוגע לסחירות/שמירת ערך.

סקודה אוקטביה סטיישן - גדולה, מרווחת, איכותית, נוחה, מעולה מכל בחינה דינמית והכי שימושית. לכאורה זה מוצר מנצח. מצד שני גם טורבו, גם DSG.... כל החתולים בשק אחד.




אז מה יהיה?... בכל מה שקשור למכוניות יד-שניה, העתיד עגום וכבר עכשיו אין יותר מדי אפשרויות.
לא נימלט ממנועים מוגדשים קטנים ולחוצים ומגירים מתחכמים, עם ערימה גדולה של תקלות מנוע וגיר יקרות שממתינות לנו מעבר לפינה.
אם אין ברירה ומוכנים להתפשר על דינמיות, היפניות הן קניה בטוחה יותר.

אם הדרישות למנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי הן בבחינת "ייהרג ובל יעבור" גם במחיר של הסתפקות במרכב סדאן/האצ'בק, כנראה שמאזדה 3 נשארת בבדידות מזהרת = לא שזה רע, נהפוכו. אוטו מצוין - נראה נהדר, אמין ואיכותי, נוסע ומתנהג נהדר ומהנה מאוד לנהיגה - אבל המתלים קצת קשיחים (מי שלא מחפש הנאות נהיגה לא יאהב) פחות מרווח במושב האחורי ותא המטען אינו מהגדולים.

Yaki5500
12-10-20, 11:26
האם יש בארץ שוק אפטר מרקט למתלים עבור מכוניות כביש שניתן לשדרג למשהו נוח יותר ועדיין לשמור על התנהגות כביש טובה וכמובן בטיחות (אחיזה, בלימה, מערכות בטיחות וכל מה שביניהן)?

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Asaf-a
12-10-20, 11:47
סטיישנים באמת בחירה הגיונית.

טויוטה אוריס - היברידית עם גיר רציף. זו טויוטה מכל הבחינות, לטוב ולרע - לצד החיוב לא ידוע על בעיות מיוחדות אם בכלל והיא מאוד חסכונית בדלק שזה חשוב. מצד השלילה זה אוטו מבאס לנהיגה ברמות אחרות. אני לא מתכוון להנאה כלשהי מדינמיות שלחלוטין לא קיימת, זה פשוט נוסע פחות טוב בכל פרמטר מכל האחרות, דינמיות כוללת ברמה נמוכה במיוחד אפילו ביחס לסטנדרט הנמוך מלכתחילה של טויוטה. הפתיעה לרעה אפילו אותי.

הונדה סיוויק סטיישן - אוטו יפה וטוב. מנוע אטמוספרי, אני באמת לא זוכר איזה גיר יש שם, למיטב זכרוני גיר רציף, אבל אל תתפסו אותי במילה - אני מתעצל לבדוק, תבדקו אתם. לא ידוע לי על בעיות. הרבה פחות דינמית/ספורטיבית ממה שמקובל לחשוב ובכלל ביחס למראה ולתדמית של הונדה. חלקים וטיפולים יקרים בהשוואה לאחרות.

פורד פוקוס טיטניום (מנוע אקובוסט 1.5 טורבו - 2015 ומעלה) - ביצועים מעולים ודינמיות כוללת ברמה הגבוהה ביותר כמקובל בתוצרת פורד-אירופה. אבל לא הכי מרווחת הגיר הדו-מצמדי הנוראי אמנם הוחלף בגיר פלנטרי אבל הבעיות עברו לגזרת המנוע - האקובוסט 1.5 טורבו סובל מצרות משלו (כמה מפתיע, הא?...). לאחרונה הוגשה תביעה גדולה בנושא הזה, סיפור של ראשים/אטמי ראש (חדירת נוזל קירור לתאי השריפה). למי שמכור כמוני למותג ולדגם, הפוקוס האמינות האחרונות הן הדור 3 עם מנוע 1.6 אטמוספרי וגיר ידני. לא להתקרב לטורבו ולגיר דו מצמדי!

פיז'ו 308 סטיישן - גיר פלנטרי, אבל מנוע 1.2 טורבו עם 3 צילינדרים. אני לא שמעתי על בעיות ספציפיות והיא מאוד מרווחת ושימושית ביותר ומכל בחינה דינמית היא מעולה על הכביש והאיכות משופרת מאוד לעומת מה שהיה בעבר. אבל תדמית בעייתית של מותג צרפתי עם כל מה שמשתמע

רנו מגאן dci - דיזל גמיש וחסכוני. נוסעת מצוין. לא זוכר איזה גיר יש שם, אבל כנראה דו-מצמדי, עם כל מה שמשתמע (גם הוא בעייתי). כמו בפיז'ו - התדמית הבעייתית של מותג צרפתי בכל מה שנוגע לסחירות/שמירת ערך.

סקודה אוקטביה סטיישן - גדולה, מרווחת, איכותית, נוחה, מעולה מכל בחינה דינמית והכי שימושית. לכאורה זה מוצר מנצח. מצד שני גם טורבו, גם DSG.... כל החתולים בשק אחד.




אז מה יהיה?... בכל מה שקשור למכוניות יד-שניה, העתיד עגום וכבר עכשיו אין יותר מדי אפשרויות.
לא נימלט ממנועים מוגדשים קטנים ולחוצים ומגירים מתחכמים, עם ערימה גדולה של תקלות מנוע וגיר יקרות שממתינות לנו מעבר לפינה.
אם אין ברירה ומוכנים להתפשר על דינמיות, היפניות הן קניה בטוחה יותר.

אם הדרישות למנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי הן בבחינת "ייהרג ובל יעבור" גם במחיר של הסתפקות במרכב סדאן/האצ'בק, כנראה שמאזדה 3 נשארת בבדידות מזהרת = לא שזה רע, נהפוכו. אוטו מצוין - נראה נהדר, אמין ואיכותי, נוסע ומתנהג נהדר ומהנה מאוד לנהיגה - אבל המתלים קצת קשיחים (מי שלא מחפש הנאות נהיגה לא יאהב) פחות מרווח במושב האחורי ותא המטען אינו מהגדולים.בסיוויק סטיישן גיר 5 הילוכים טיפרוניק.
יש בה פטנט נחמד לקפל את כרית המושב האחורי שנותן את כל הגובה פנוי למטען גבוה.

לגבי האוריס, באמת רכב מדכאhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20201012/0ee3708ea92bbecadc258278447a37b4.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

דרור ברלי
12-10-20, 12:06
"טיפטרוניק" זה השם לפיצ'ר שמאפשר החלפת הילוכים ידנית. בישראל הוא השתרש לגבי כל גיר אוטומטי שמאפשר החלפת הילוכים ידנית.
זה לא אומר שום דבר לגבי סוג הגיר (פלנטרי, רציף, רובוטי)

סיוויק סטיישן זה דור תשיעי (מ-2010 ומעלה) מנוע אטמוספרי 1.8 ליטר. איזה גיר? לא זוכר. 5 הילוכים זה רמז עבה שאכן פלנטרי. אם כן, אז אחלה.

דור עשירי (2017 ואילך) כבר יש רק סדאן והאצ'בק. מנועי טורבו 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר וגיר רציף.

יואב פולס
12-10-20, 14:52
פיז'ו 308 סטיישן - גיר פלנטרי, אבל מנוע 1.2 טורבו עם 3 צילינדרים. אני לא שמעתי על בעיות ספציפיות והיא מאוד מרווחת ושימושית ביותר ומכל בחינה דינמית היא מעולה על הכביש והאיכות משופרת מאוד לעומת מה שהיה בעבר. אבל תדמית בעייתית של מותג צרפתי עם כל מה שמשתמע

רנו מגאן dci - דיזל גמיש וחסכוני. נוסעת מצוין. לא זוכר איזה גיר יש שם, אבל כנראה דו-מצמדי, עם כל מה שמשתמע (גם הוא בעייתי). כמו בפיז'ו - התדמית הבעייתית של מותג צרפתי בכל מה שנוגע לסחירות/שמירת ערך.


בסדרות המוקדמות של מנועי 1.2 ליטר טורבו של PSA רצועת הטיימניג שמקבל ריסוס שמן עדין, היתה מתפוררת לאט ומביאה את המנוע להרעבת שמן. מתחילת 2017 היא הוחלפה ברצועה שלא מתפוררת. אם קונים רכב עם המנוע הזה, מומלץ לבדוק היסטוריה ולוודא שהרצועה הוחלפה ברצועה העדכנית. אם לא הוחלפה - להחליף יזום. מעבר לכך אחלה רכב עם גיר פלנטרי שישה הילוכים אמין ונעים לשימוש.

הרנו אכן עם גיר רובוטי דו מצמדי. חסכונית מאוד אגב.

שתיהן כמשומשות מציגות VFM גבוה.



הכותב מחזיק פיג'ו משומשת.

Crabbing
12-10-20, 20:10
ביתי מעוניינת להחליף את הרכב שלה (סוזוקי sx4 2011) למשהו חדש יותר.
הדרישות הן:1.תא מטען מרווח,(נוסעת הרבה לקמפינג עם הילדים)
2.גיר אוטומטי פלנטרי ,לא dsg ולא תיבה רציפה.
3.תקציב בסביבות 70K מכוונים למודלים 2017 עד 2019.
4.ללא מנוע טורבו.

מבקש את דעתכם מניסיונכם ברכבים השונים,הנטיה היא לרכבים מהמזרח
הרחוק,אבל גם אירופאים יתקבלו בראש פתוח.


שקלתם אמריקאית?
מרווחת, פלנטרי, ללא טורבו ועם תא מטען גדול - שברולט אימפלה.
התקציב קצת גבולי ולא ציינתם אם צריכת דלק וגודל משחקים תפקיד.

יובל48
13-10-20, 19:20
תודה לכולם,כפי שהבנתם מהדרישות אני אולד סקול,מה גם שתחזוקת
הרכב תיפול על כתפי השחוחות לכן מנסה להשאר בתחום הידוע והזול יותר.
המידע נמסר לאפרת ביתי שתבדוק מה מתאים לה ואם תא המטען מספק.
המשך יבוא.

erezgur
13-10-20, 21:04
מנצל קצת את השרשור כי אולי גם אצלנו יידרש שדרוג בקרוב - היכן מוצאים פרטים טכניים כמו סוג גיר (למשל אוטומטי פשוט ולא רובוטי וכו') מנוע-בלי-טורבו?
אני בקלות מוצא מפרט הכולל כמות כריות אוויר, רוחב, אורך גובה, אבל לגבי תיבת הילוכים בדרך כלל אדם רק גיר רגיל או אוטומט...

נשלח מהנייד

Yaki5500
13-10-20, 21:37
אני מתחיל בוויקיפדיה שם בדרך כלל זה מצוין. אם לא יש אתרים שמתמחים באיסוף מפרטי יצרן. באנגלית.

אגב היותו של גיר פלנטרי לא מבטיחה אמינות כפי שהיותו של גיר רציף לא מחייבת צרות

Asaf-a
13-10-20, 22:00
אולי קצת ערבבנו:
גיר רציף לא מציאה בשטח, למרות שבקרוסאוברים עם יכולת שטח הוא האופציה האוטומטית היחידה - סובארו בשנים האחרונות.

ברכבי כביש גיר רציף אינו להיט לחובבי הנהיגה אך אינו חריג לרעה מבחינת אמינות, אני לפחות לא מכיר המלצה גורפת להימנע ממנו כמו מגיר מרובוטי משיקולי אמינות.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

דרור ברלי
16-10-20, 16:10
אני מתחיל בוויקיפדיה שם בדרך כלל זה מצוין. אם לא יש אתרים שמתמחים באיסוף מפרטי יצרן. באנגלית.

אגב היותו של גיר פלנטרי לא מבטיחה אמינות כפי שהיותו של גיר רציף לא מחייבת צרות



בויקיפדיה לא תמיד יש פירוט טכני מספיק.
במיוחד בכל מה שקשור לדגמים שיש להם הרבה מאוד גרסאות לפי שווקי יעד.


לגבי ההערה על אמינות הגירים - מה שכתבת נכון מאוד. לא חסרים גירים פלנטריים לא מוצלחים ולא אמינים. גם גיר רציף לכשעצמו לא חייב להיות בעייתי ויש רבים שהם אמינים ומוצלחים ומחזיקים מעמד יפה מאוד, בוודאי עבור מכוניות כביש.
הבעיה העיקרית עם גיר רציף (לא בשטח אלא בכלל) היא אופי פעולה שלא כל אחד אוהב. רבים רוצים להרגיש ש"מתחלפים הילוכים".
גם גיר רובוטי לכשעצמו לא מוכרח להיות מועד לתקלות.

כנ"ל לגבי מנועים - מנועים אטמוספריים "פשוטים" עם מחלות כרוניות?.... ממש לא חסר כאלה. ממש כפי שיש מנועי טורבו מוצלחים וטובים.



בכלל כל נושא ה"אמינות" הוא גדול מאוד ויכול למלא אנציקלופדיות של דעות לכאן ולכאן, החל מהגדרת המונח "אמינות" וכלה בתלות תכונת ה"אמינות" באופי השימוש, במודעות של בעל הרכב ובתדירות/איכות התחזוקה.

-->