צפייה בגרסה מלאה : טרופר - מעבר לג'אנט 15 - יתרונות וחסרונות
היום מותקנים לי ג'אנטים מקוריים 16 שלבושים בצמיגים שצריך כבר להחליף דחוף.
אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולעבור לג'אנט 15 עם צמיגי 31 ורוצה לדעת יתרונות וחסרונות
לגבי יתרונות אני מניח שאני יודע:
נראה שיש מבחר צמיגים מגוון יותר
עדיפים לשטח - יותר "גומי" לשטח ואפשרות ללחץ אוויר נמוך יותר
לגבי חסרונות, השאלה עד כמה הם מהותיים:
כבדות/עצלות של הרכב - מושפע מגודל הג'אנט או יותר מסוג הצמיג?
צריכת דלק - עד כמה יותר גרועה אם בכלל?
עומס על מכלולי היגוי וסיכוי גדול יותר לשבירה של מוט הגה - שוב עד כמה זה כבר יותר עומס?
התנהגות דינמית/התנגדות לסיבוב ושינוי כיוון וכו' - יש איזה השפעה?
עוד משהו?
לשם הדיון אני לא ארכיב צמיגי שטח מלא MT אלה AT בעיקר משום מרחק בלימה גרוע יותר על רטוב של צמיגי שטח (כשהם מתיישנים, צמיג חדש אין בעייה)
לגבי חסרונות, השאלה עד כמה הם מהותיים:
כבדות/עצלות של הרכב - מושפע מגודל הג'אנט או יותר מסוג הצמיג?
בהחלט מושפע מקוטר, רוחב ומשקל הצמיג.
הצמיג המקורי בטרופר הוא 245/70R16. קצת פחות מ-30 אינץ'. צמיג 31 ממוצע הוא בקוטר 30.6-30.7 אינץ' והרוחב שלו במילימטרים הוא 265. כלומר גדול הן בקוטר והן ברוחב וכנראה גם כבד יותר. חישוק 16 מקורי ברוב הטרופרים עשוי סגסוגת, לא יודע כמה שוקל, אבל אם אתה מחליף לחישוקי 15 מברזל הם בוודאות יהיו כבדים יותר. תשווה את גודל ומשקל הגלגל החדש קומפלט לגלגל המקורי, בפנצ'ריה, בזמן ההתקנה. הגלגל החדש כנראה כבד משמעותית. כל זה אמור להשפיע על תגובת הדוושה והביצועים. הרכב בהחלט יהיה עצל יותר. אבל במקרה של עליה מצמיג 30 ל-31', הפער יהיה קטן למדי. תעלה ל-33' ותגלה פער מוחשי. מאוד...
צריכת דלק - עד כמה יותר גרועה אם בכלל?
כעקרון, אם הגלגל גדול יותר בקוטר וברוחב וכבד יותר, הוא מייצר יותר התנגדות ובהתאם צריכת הדלק תעלה. במקרה שלך, הפער מהמקורי לא גדול ולכן השינוי יהיה, אם בכלל, באחוזים בודדים.
עומס על מכלולי היגוי וסיכוי גדול יותר לשבירה של מוט הגה - שוב עד כמה זה כבר יותר עומס?
כנ"ל. יותר משקל = יותר עומס על כל המכלולים. בולג'וינטים, מיסבי גלגל, תפוחי הגה, רפידות בלם..... וגם מוטות הגה. טרופר ידוע כשובר מוטות הגה סדרתי גם עם גלגלים מקוריים, כדאי שתחליף אותם למוטות מחוזקים בלי קשר בכלל.
התנהגות דינמית/התנגדות לסיבוב ושינוי כיוון וכו' - יש איזה השפעה?
כנ"ל. גלגל הוא משקל בלתי מוקפץ. ככל שהוא גדול וכבד יותר, כך ההשפעה שלו על ההתנהגות הדינמית היא ממש לא לטובה. במקרה שלך, ההשפעה על נוחות הנסיעה תהיה זניחה עד לא קיימת כי המשקל העודף די מזערי ומתקזז עם הרבה יותר אויר בצמיג הגדול יותר. אבל איכות ההיגוי, היכולת בפניות ובשינויי כיוון ומרחקי הבלימה, בהחלט מושפעים לרעה ככל שהגלגל גדול וכבד יותר ביחס למקורי. שוב, זה מינורי במקרה שלך. אתה לא עובר לצמיג 33' או 35'....
עוד משהו?
כן. כמו שאתה רואה, להגדלת גלגלים לכשעצמה יש בעיקר חסרונות. אבל במקרה שלך, עם הגדלה מינורית של אינץ' אחד בקוטר וסנטימטר אחד ברוחב, החסרונות האלה מינוריים/זניחים. אתה מקבל גלגל שבהחלט מתאים יותר לדגם הרכב הספציפי, במידה נפוצה שקל למצוא בכל פנצ'ריה, עם מבחר גדול של מותגים ודגמים. אני אומר - לך על זה בלי לחשוב פעמיים.
לשם הדיון אני לא ארכיב צמיגי שטח מלא MT אלה AT בעיקר משום מרחק בלימה גרוע יותר על רטוב של צמיגי שטח (כשהם מתיישנים, צמיג חדש אין בעייה)
יש צמיגי MT עם ביצועי כביש (שקט, אחיזה, בלימה) טובים. כן, הם עולים יותר.
...
תודה על התשובה, נראה שבאמת אלך על זה.
שאלת המשך - ג'אנטים - מה שנפוץ וקל להשיג אלו ג'אנטים "מגנזיום", כמו שיש לי היום.
חוץ ממראה/יופי - יש עוד איזהשהוא פרמטר לבחירת ג'אנט לשטח?
בגדול שיהיה מספיק חזק - אבל נראה לי (לפי תמונות לפחות) שכולם די אותו דבר
דבר נוסף שיתאים לליפטמייט אבל זה אפשר בקלות לבדוק לפני הקנייה
לבדוק כמה שוקל.
ההצדקה היחידה לחישוקי סגסוגת אלומיניום ומגנזיום, מעבר לאסתטיקה/לוק (שזה עניין של טעם אישי) היא שהם קלים יותר - וזה חשוב בכל פרמטר של התנהגות ונוחות נסיעה (אני עברתי מחישוקי ברזל 15' ברוחב 8 אינץ' לחישוקי סגסוגת 15' מקוריים של Jeep ברוחב 8 אינץ'. השיפור בנוחות ובהתנהגות על כביש לא פחות מתהומי) אבל אל תיקח את זה כתורה מסיני - רוב חישוקי הסגסוגת בשוק במחירים אטרקטיביים יחסית הם ממוצא סיני ולא בהכרח קלים משמעותית מהחישוק המקורי או מחישוק ברזל, או קלים מהם בכלל. חישוקי סגסוגת איכותיים וקלים ממותגים נחשבים הם בהתאם גם יקרים.
חישוקי ברזל חזקים יותר. כשהם מקבלים מכה חזקה הם מתעקמים וקל (יחסית) ליישר אותם. לעומתם, חישוקי סגסוגת עלולים להישבר ממכה חזקה. מצד שני חישוקי הברזל כבדים משמעותית, עם כל מה שמשתמע.
בכל מקרה אל תתפתה לחישוקים רחבים מדי! עבור צמיגי 31/10.5R15 החישוק המתאים הוא ברוחב 7-8 אינץ'.
גם אופסט שלילי גדול מדי (בליטה כלפי חוץ) לא מומלץ כי מפעיל מנוף גדול (עומס) על מסבי הגלגל ומכלולי הסרנים.
יש גם הבדלי קוטר, רוחב ומשקל בין צמיגים שונים של יצרנים שונים. כן כן, באותה מידה רשמית בדיוק. הפער יכול להיות משמעותי. (צמיג טויו MT למשל, במידה 31/10.5, במציג קוטר גדול בכאינץ' שלם מצמיגי 31/10.5 MT אחרים. וגם כבד מהם באופן מורגש) ובשטח אתה כן רוצה קוטר גדול יותר, גם במחיר של עוד קילו או שניים לכל צמיג.
תבצע חיפוש, יש בפורום הרבה חומר בנושא הזה.
לאחר התשובה המדעית לעילא של דרור,
אם אינך נהג מירוצים, אתה לא תרגיש בשום הבדל (סחיבה, אחיזה, משקל מוקפץ, צריכת דלק).
הדבר היחידי שתרגיש, חשבון העו"ש שיקטן קצת.
לדעתי , בשביל להישאר עם צמיגי AT, חבל על כל הטררם.
בהצלחה בכל מקרה
רענן
לאחר התשובה המדעית לעילא של דרור,
אם אינך נהג מירוצים, אתה לא תרגיש בשום הבדל (סחיבה, אחיזה, משקל מוקפץ, צריכת דלק).
הדבר היחידי שתרגיש, חשבון העו"ש שיקטן קצת.
לדעתי , בשביל להישאר עם צמיגי AT, חבל על כל הטררם.
בהצלחה בכל מקרה
רענן
רענן, אלה עובדות. ויש הבדלים.
זה שהאוטו מסתדר עם זה? סיפור אחר.
אבל את כל ההשקעה הזו בשביל להישאר עם AT?......
אני מסכים איתך לחלוטין. כל עוד לא עוברים ל-MT, בהחלט אין שום טעם בכל ההשקעה הזו. אפשר להישאר עם המקורי.
לא כתבת איזה שנתון הרכב.
לבנזין 3.2 ודיזל 3.1 לא מאושר 31 אלא רק המידה המקורית.
שנתון 2004, דיזל. מידה 15 מאושרת.
לגבי mt או at, למה הנחרצות הזו?
גם עם צמיג at אני עדיין מרוויח יותר גומי, יותר אפשרות לרדת ללחץ נמוך בלי צביטות וגם עוד טיפ טיפה גובה.
אני לא רוצה צמיג שטח מלא רק בגלל הבלימה ברטוב. היה לי בעבר על ג.ויטרה BF שטח מלא שהיה מצויין, גם בכביש אבל אחרי שנה וחצי שנתיים היה הבדל ממשי בכביש רטוב והחלטתי שהסיכון לא שווה את זה, בכל זאת רכב יומיומי (כמו הטרופר היום)
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
liontamer84
18-10-20, 15:34
אמל"ק - אל תקנה ג'אנט סיני עלום, ממליץ על GT.
ה2 סנט שלי בנוגע למעבר המדובר,
ביצעתי מעבר כזה עם הטרופר שלי מיד כשקניתי אותו.
בהתחלה לסט ג'נטים 15" משומשים,
שמכר לי אנטון ב600 ש"ח במסגרת זה שרכשתי אצלו רביעייה של צמיגי קופר שטח מלא.
לג'אנטים האלה היה אופסט שלילי גדול מדי וזה הורגש גם בניג'וס של לנקות בוץ מכל שלולית אפשרית
וגם במוסך (לא סגור אם כי אז הייתי אצל מוסכניק זבל, או כי באמת הפעיל לחץ על המכלולים.)
אחרי שהסט של הצמיגים הנ"ל החזיק אצלי פחות משנה (בפיצוץ השני או השלישי החלטתי שמספיק)
העפתי אותו יחד עם הג'אנט הזה ועברתי למקסיס 8060 וסט ג'אנטים חדש, סיני.
ביציאה לאחד הטיולים, חבר הראה לי שיש סדק בג'אנט (משהו בעובי של שערה) באחת הצלעות,
החלפתי את הסט ג'אנטים, שוב, הפעם לסט של GT.
הסט צמיגים של מקסיס החזיק 3 שנים עם 0 תקלות ופנצ'רים.
היום אני עם עוד סט של מקסיס 8060, ממליץ בחום.
בהצלחה.
רועי
צמיגים יהיו כנראה BF AT, מקסיס מתייבשים מהר יחסית ואני לא הייתי מרוצה מהם. מה גם ששטח מלא פחות מתאים לי כמו שרשמתי בגלל אחיזה בכביש רטוב
לגבי אופסט שלילי או חיובי, זה משהו שאפשר לראות בעין או למדוד (בלי להרכיב צמיג ולהרכיב על הרכב)? או רק לפי נתוני יצרן?
למשל אם אני רוכש סט משומש, אני יכול לראות איזה אופסט יש לג'אנט?
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
"צמיג בן שנתיים וחצי" - מה זה אומר?.... זה אומר רק שעברו שנתיים וחצי מהיום שהורכב על האוטו. בתנאי האקלים שלנו צמיג בן שנתיים וחצי כבר די יבש. הביצועים שלו על הכביש צונחים משמעותית. זה מתבטא ברעש וגם במרחקי בלימה, רמת אחיזה וכו.
בן כמה הצמיגים היה כשקנית אותם?... (תאריך הייצור מוטבע על הצמיג. בדקת?...)
כמה ק"מ נסעת בשנתיים וחצי?...
כמה מתוך זה שטח?...
מה תדירות הנסיעות בשטח?...
איזה סוג שטח?....
האם אתה מוציא אויר בנדיבות בכל ירידה לשטח?.....
הרכב חונה רוב הזמן בשמש או בחנייה מקורה ומוצלת?....
אתה מבין, יש הרבה משתנים כאן. בסופו של דבר, הרבה אמיתות שמוסכמות על חלקנו/רובנו הן רק תחושות אישיות.
אני מסכים שצמיג MT יהיה פחות טוב על הכביש מ-AT. באותו פער פחות או יותר שבו ה-MT יהיה טוב יותר בשטח. בשורה התחתונה כולנו נוסעים הרבה יותר על הכביש - אבל גם מאוד חשוב לנו התפקוד בשטח, כי שם הצמיג יידרש להפגין את מלוא הביצועים והעמידות.
כל ההתייחסות לפנצ'רים/פיצוצים כמדד להשוואה בין דגמי צמיגים שונים, קצת בעייתי.
ההשוואה אינה באמת מדוייקת. כי לעולמים הסטים השונים לא משמשים באותו מתאר בדיוק.
הרי מספיק "טיול עצבני" אחד (בתכל'ס מסע עבירות) כדי לגרום נזק לצמיגים, גם חדשים מהניילון, גם ממותגי על ומחירי תופת.
היחידים אולי שיכולים לתת משוב מדוייק יחסית, אלה מדריכי טיולים שנוסעים כל הזמן באותם מסלולים. דווקא אצלם אני רואה הרבה מאוד צמיגים ממותגים זולים או לעתים אפילו עלומים, שחוקים ומיובשים בטירוף. אולי כי אצלם זה פרנסה וכל שקל קובע, וממילא לא מתקרבים לגבולות המעטפת ולכן הם מרשים לעצמם למצוץ מהצמיג כל מילימטר של גומי וכל יום של שימוש, לפני שמחליפים.
דרור, מנסיונך על איזה צמיג MT אתה ממליץ שייתן את האחיזה הטובה ביותר בכביש (ובעדיפות נמוכה יותר גם שפחות ירעיש וגם שיהיה עמיד. על מחיר אני לא שואל).
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
עם BF-KM2 יש לי נסיון טוב.
הוא טוב על כביש. לא רע גם על רטוב. לא יודע איך ה-KM3.
טויו MT הכי שקט בכביש. האחיזה על רטוב קצת פחות טובה.
מעשית - טרופרים על 31 עובדים מצויין בשטח. מתצפיות רבות ביותר. זו פשוט קומבינציה טובה ברכב הזה.
לא מזמן מישהו כאן פרסם למכירה חישוקים 15 מקוריים של מיצובישי נדמה לי. אם הם מתאימים (נדמה לי שכן) - זה מה שאתה מחפש. חישוקי מגנזיום מקוריים של אחד היצרנים הגדולים. הם איכותיים יותר מכל חישוק אפטרמרקט.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
+1 לכל מה שרשמו למעלה.
וטרופר דיזל על 31" זה האידיאל מניסיון מעשי של כמה טרופרים(ואפילו על 32"), יחסי העברה של 4.3 לא מרגישים את ההבדל אם בכלל.
מה שכן מיד לחזק מוטות היגוי, יש המון מוכרים ברשת זוג בסביבות ה 400 שח, רק לוודא עד כמה שאפשר שזה עשוי מ 4340 ולא איזה דרעק שמתעקם/נישבר גם.
עם BF-MK2 פגשתי עמודי מגן של מדרכה (כיכר בקיץ שזלגו מים לכביש מהשקיית הדשא ).
לעומת זאת, עם מקסיס 8060 טרופדור, הרגשתי בטחון רב בנסיעה בכביש רטוב, גשום.
אני חושב שהם אוחזים לא פחות טוב בכביש רטוב מטויו MT שיש לי עכשיו.
לדעתי, מקסיס 8060 צמיגי שטח מלא שנותנים תמורה מצויינת למחיר.
רענן
יונימוג אדום
18-10-20, 19:01
לגבי הצמיגים - אני ממליץ לך על מקסיס טראפדור 8060 - צמיג MT שמתנהג בכביש כמו צמיג AT .
הצמיג קל ונעים מאוד בכביש וגם בשטח , לא מרעיש כלל!! גם לאחר שלוש שנות שירות , בחול מתנהג כמו צמיג AT - רך וגמיש .
בהחלפה האחרונה הקשבתי ליורשי העצר שלי ( כנראה שכבר מתכננים על הירושה ) ורכשתי BF KM3 - צמיג כבד ממש , רועש , קשה ולכן בדיונות ממש לא טוב , ובנוסף יקר משמעותית מהמקסיס . צריכת הדלק עלתה ב:15% .
שוקל להחליף בחזרה למקסיס ולמכור את אלו .
אילן
אוקי, אם אתם ממליצים בכזו נחרצות אז נבדוק את העניין.
עד כמה הדופן של המקסיס 8060 עמידה? כמה שכבות? לעומת ה BF למשל?
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
בקבוצה של הצ׳רוקים (אלו שעובדים קשה בשטח) יש דיווחים על תיסכול רב מ- KM3 לעומת KM2, באותם תנאים עם אותם רכבים ונהגים ..
אני חושב שהם אוחזים לא פחות טוב בכביש רטוב מטויו MT שיש לי עכשיו.
רענן
זו לא מחמאה. הטויו לא כל כך אוהב כביש רטוב.
אבל הוא גבוה מהמקסיס באינץ' שלם. אם לא יותר, ובעיקר לועס ויורק אותו באחיזה בשטח סלעי/טרשי.
אני מת על השירשורים האלו.
הבן אדם בכלל לא הסביר מה אופי הנסיעה שלו, ומה הוא באמת מחפש, ומפה, כל אחד הסביר את הבחירה של הצמיגים של עצמו (ללא שום קשר לרכב- טרופר, ולצרכים של השואל).
1- נתחיל בעובדות (כמו שנדב ואסף כבר כתבו), טרופר דיזל, מעבר ל 31 עושה רק טוב. אני לא מכיר מקרה אחד שהתחרט.
2- בניגוד למה שכתבו פה (באיזה פרץ לא ברור של קיצוניות), במדרגות של צמיג כביש, AT, ו MT, הפערים הגדולים (בכל הפרמטרים - אחיזת כביש, רעש נסיעה, חוזק, חוזק דופן, משקל, עמידות...) הם במעבר מכביש לAT, אח"כ המעבר ל MT, זה כבר "שדרוג".
3- עם כל ההבדלים באיכות הגומי, בסופו של דבר, ההבדל הכי גדול זה כמות הגומי. אין קסמים, צמיג קל יהיה חלש (לא מקרה שהטוי שכל כך הרבה פה מתחרמנים עליו, הוא גם הכבד ביותר). בטרופר (SUV מעודן, לא סופה מקרטעת...) צמיג MT חזק, יגרום לך להרגיש את כל הנקודות שספרת - אחיזה, דלק, ניהוג.
4- כמו שאסף כתב, לך על מגנזיום טוב (עדיף מקורי ישן), הסיכוי שיהיו לך בעיות שולי, והרווח במשקל שווה. יתרה מזאת, הם גם תמיד יהיו עם האופסט הכי קטן ( טרופר לא צריך אופסט. חוץ מבעיות בטסט, זה רק מלכלך את הרכב וקורע צמיגים).
5- AT לעומת MT. בניגוד לנחרצות של רוב העונים פה, אני עם AT, וכל פעם שניסיתי MT, חזרתי ל AT. אם תגיד מה אופי הטיולים, נוכל להתייחס יותר מדוייק.
6- יש היום כל מני צמיגים סינים ואינדונזים, חלקם ממש לא רעים, שב 500 ש"ח אתה גומר צמיג והתקנה. לא הייתי פוסל את הכיוון הזה (בידיעה שכל שנתיים אתה מחליף לחדש). אם תלך על MT של BF, תשלם למעלה מ 750 ש"ח ובכל מקרה תצטרך להחליף אחרי מקס' שלוש שנים כי הצמיג יהיה יבש וירעיש (ותקווה שלא הלך צמיג , שמיד מתורגם לשנים, בדרך). במקרה של AT, ה BF בהחלט יכול להחזיק יותר זמן, ואז יש שיקול של להשקיע יותר ולקוות שלא תגמור צמיג.
7- אחרי מקסיס ואחרים, אני עם BF AT KO2, בהחלט מרוצה.
אני מת על השירשורים האלו.
הבן אדם בכלל לא הסביר מה אופי הנסיעה שלו, ומה הוא באמת מחפש, ומפה, כל אחד הסביר את הבחירה של הצמיגים של עצמו (ללא שום קשר לרכב- טרופר, ולצרכים של השואל).
.
אתה צודק במאה אחוז. אבל לשם האתר הלך בשנה שנתיים האחרונות וכולם חוטאים בזה.
אני כן אתחבר למה שרשם מישהו (כבר לא זוכר מי),
אין טעם (לדעתי) לעשות את המעבר לג'אנט 15 אם במילא מתכוונים לשים צמיגי at.
אתה צודק במאה אחוז. אבל לשם האתר הלך בשנה שנתיים האחרונות וכולם חוטאים בזה.
אני כן אתחבר למה שרשם מישהו (כבר לא זוכר מי),
אין טעם (לדעתי) לעשות את המעבר לג'אנט 15 אם במילא מתכוונים לשים צמיגי at.
תודות לאסף התחדשתי בג'אנטים של פאג'רו משומשים מהפרסום פה בלוחות במחיר ממש טוב.
צמיגים גם ככה אני חייב להחליף, את כל ה 5.
אני עדיין לא מבין למה אין טעם לעשות את המעבר אם אני לא שם צמיג שטח מלא.
עדיין יהיה לי יותר "בשר" והעלות הנוספת זה ג'אנטים ואולי מוטות הגה מחוזקים
הנטייה ללכת על BF AT, אני יכול להתקין הצמיגים אנטון ביפו ב 675 שח לצמיג, מחיר טוב לכל הדעות
הרכב הוא טרופר כאמור, שימוש יום יומי. מבחינת שטח זה טיולים של יומיים בערך כל חודש, לכל שבילי המדבר והצפון שיש לארץ להציע. טיולים, לא אתגרי עבירות אבל אם זה גם מגיע אז אהלן וסהלן.
צמיגי שטח מלא היו לי בעבר על ג.ויטרה, אני רגיל לרעש ורעידות וכל הנלווים, חוץ מבלימה והתנהגות על כביש רטוב ששם אני מעדיף שלא להתפשר. עדיף לי להיתקע בשטח את המטר הזה שעם צמיגי שטח מלא הייתי עובר מאשר לגמור בתוך מישהו בבלימה בגלל אותו מטר שחסר בבלימה... ואני נוסע רגוע ושומר מרחק אבל תמיד יכול לקפוץ משהו לכביש
אז אלא אם תגידו שיש צמיג שטח מלא שבאמת מתנהג טוב גם על כביש רטוב, גם אם זה אומר נניח כל שנתיים להחליף סט, אני אלך על AT טובים
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
תודות לאסף התחדשתי בג'אנטים של פאג'רו משומשים מהפרסום פה בלוחות במחיר ממש טוב.
צמיגים גם ככה אני חייב להחליף, את כל ה 5.
ממליץ לך לפני החלפת הצמיגים הכוללת,
להתקין ג'אנט אחד מקדימה ולראות/להרגיש איך הוא מסתדר עם הקליפר (סיבוב חופשי).
בהצלחה
רענן
בני כמה הצמיגים היו כשקנית אותם?... (תאריך הייצור מוטבע על הצמיג. בדקת?...)
כמה ק"מ נסעת בשנתיים וחצי?...
כמה מתוך זה שטח?...
מה תדירות הנסיעות בשטח?...
איזה סוג שטח?....
האם אתה מוציא אויר בנדיבות בכל ירידה לשטח?.....
הרכב חונה רוב הזמן בשמש או בחנייה מקורה ומוצלת?....
אתה מבין, יש הרבה משתנים כאן. בסופו של דבר, הרבה אמיתות שמוסכמות על חלקנו/רובנו הן רק תחושות אישיות.
אני מסכים שצמיג MT יהיה פחות טוב על הכביש מ-AT. באותו פער פחות או יותר שבו ה-MT יהיה טוב יותר בשטח. בשורה התחתונה כולנו נוסעים הרבה יותר על הכביש - אבל גם מאוד חשוב לנו התפקוד בשטח, כי שם הצמיג יידרש להפגין את מלוא הביצועים והעמידות.
את כל השאלות אני שאלתי קודם. לא קיבלנו תשובה. מכאן ואילך כל אחד באמת מתפזר לבחירות האישיות שלו. אבל רבים גם לא מתביישים להודות שבחרו בצמיג שהם לא אוהבים. למשל אילן שלא אוהב את ה-KM3 ואני שהתנסיתי במקסיסים ולא התרשמתי, בלשון המעטה.
טרופר מסתדר נהדר עם 31 כמו עוד דגמי רכב רבים בסדר הגודל/משקל שלו (פאג'רו ול"ק וסופה ועוד ועוד ועוד) כי זו באמת המידה המתאימה ביותר והפשרה הטובה ביותר בין ניהוג על כביש לבין ביצועים בשטח.
מידה קטנה מזה - נטיית כביש מובהקת. גלגל קל שיתרום לניהוג נעים ולחיסכון בדלק.
יותר מזה - נטיית שטח מובהקת. גלגל כבד וגדול שייתן יותר עבירות, אבל ככל שיגדל כך יפגע בביצועים, בניהוג, בצריכת הדלק, בעמידות ואולי גם בבטיחות (כן, מרחק בלימה שגדל משמעותית זו פגיעה בבטיחות).
רוצה יותר גדול? נגיד 33'?.... אין בעיה, אפשר. האוטו יעמוד בזה, אבל עם מרווח בטחון קטן יותר מבחינת עמידות לאורך זמן או באימפקטים פתאומיים בשטח. היצרן לא נותן את זה - אתה מוזמן להחליף בעצמך ולקחת בחשבון את ההשלכות. גדול עוד יותר? נגיד 35' ומעלה?..... זה כבר יצריך שינויים גדולים, חיזוק ועיבוי עמוק ויקר למכלולים רבים ועדיין תישאר עם ניהוג רע בכביש.
לא סתם מידות שמקבילות ל-31 (ולעתים 32) הן אלה שרוב מוחלט של יצרני הרכב מספקים כמידה האופציונלית המקסימלית ברכבי כביש-שטח עם יכולות שטח אמיתיות כמו נגיד פאג'רו, ל"ק 90-120-150, 4ראנר, דיפנדר, רנגלר וכו' (ברוביקון כבר 32' או 33', אבל עם מכלולים שונים וחזקים יותר מסטנדרטיים בדגם ספורט. והרוביקון בפירוש פחות טוב בכביש מהספורט) ובכל הטנדרים היפניים. אפילו רוב הפולסייזים האמריקאיים מגיעים עם 32' בלבד או 33' במקרה בודד (F350. ואלה כלים שאין להם בעיה להתמודד עם גלגל גדול יותר, ובכל זאת הם מגיעים עם מידה קטנה יחסית). כל דגם שמגיע במקור עם גלגל גדול מ-33', נגיד פורד רפטור וברונקו החדש או מרצדס G4X4 "בריבוע" וכו', כבר מצויד במכלולים חזקים מתאימים ישר מהמפעל. תנו קצת כבוד למהנדסי היצרן ולידע שלהם. הם בכל זאת יודעים משהו, כמעט כמונו. רק כמעט.
בסופו של דבר כל הכלים של כולנו כאן, כולל רכבי השטח הגסים/מובהקים כמו סופות ודיפנדרים וטויוטות 70 והיילקסים אפריקאיים וסמוראים, הם פשרה. כי 90 אחוז מזמנם יבלו על כביש ויש עוד פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כמו אמינות ושרידות לאורך זמן, עלויות תחזוקה שוטפת ויכולת המכלולים הסטנדרטיים להתמודד עם גלגל גדול וכבד בהרבה לאורך זמן (ורובנו המוחלט משתמש בסט-אפ המקורי מבחינת המבנה ורוב המכלולים במערכות המתלים, ההיגוי והבלמים).
צמיג בקוטר 31 נכנס טוב מאוד לתוך טווח היכולת של רכב כמו טרופר להתמודד איתו מבלי לפגוע בניהוג על כביש, בבטיחות ובעמידות. כך שעבור הטרופר ודומיו, השינוי הזה במידות הוא בהחלט מתבקש ורצוי.
אבל להתפשר על AT?..... עניין של סוג שימוש, גם בשטח, ועד כמה פות"ש מעוניין בשיפור יכולות השטח. AT יותר טוב בכביש ב-MT ללא ספק, אבל נחות ממנו משמעותית בשטח (למעט דיונות). אם כבר להישאר עם AT, אז היכולות בשטח לא ישתפרו בהרבה בהשוואה לצמיג AT במידה המקורית, רק בזכות העליה בקוטר מ-30' ל-31', לא בפער משמעותי שיהיה כזה מורגש. בכל זאת, זה רק עוד ס"מ וטיפה מתחת לגחון. לא כזה קריטי.
את כל השאלות אני שאלתי קודם. לא קיבלנו תשובה. מכאן ואילך כל אחד באמת מתפזר לבחירות האישיות שלו. אבל רבים גם לא מתביישים להודות שבחרו בצמיג שהם לא אוהבים. למשל אילן שלא אוהב את ה-KM3 ואני שהתנסיתי במקסיסים ולא התרשמתי, בלשון המעטה.
טרופר מסתדר נהדר עם 31 כמו עוד דגמי רכב רבים בסדר הגודל/משקל שלו (פאג'רו ול"ק וסופה ועוד ועוד ועוד) כי זו באמת המידה המתאימה ביותר והפשרה הטובה ביותר בין ניהוג על כביש לבין ביצועים בשטח.
מידה קטנה מזה - נטיית כביש מובהקת. גלגל קל שיתרום לניהוג נעים ולחיסכון בדלק.
יותר מזה - נטיית שטח מובהקת. גלגל כבד וגדול שייתן יותר עבירות, אבל ככל שיגדל כך יפגע בביצועים, בניהוג, בצריכת הדלק, בעמידות ואולי גם בבטיחות (כן, מרחק בלימה שגדל משמעותית זו פגיעה בבטיחות).
רוצה יותר גדול? נגיד 33'?.... אין בעיה, אפשר. האוטו יעמוד בזה, אבל עם מרווח בטחון קטן יותר מבחינת עמידות לאורך זמן או באימפקטים פתאומיים בשטח. היצרן לא נותן את זה - אתה מוזמן להחליף בעצמך ולקחת בחשבון את ההשלכות. גדול עוד יותר? נגיד 35' ומעלה?..... זה כבר יצריך שינויים גדולים, חיזוק ועיבוי עמוק ויקר למכלולים רבים ועדיין תישאר עם ניהוג רע בכביש.
לא סתם מידות שמקבילות ל-31 (ולעתים 32) הן אלה שרוב מוחלט של יצרני הרכב מספקים כמידה האופציונלית המקסימלית ברכבי כביש-שטח עם יכולות שטח אמיתיות כמו נגיד פאג'רו, ל"ק 90-120-150, 4ראנר, דיפנדר, רנגלר וכו' (ברוביקון כבר 32' או 33', אבל עם מכלולים שונים וחזקים יותר מסטנדרטיים בדגם ספורט. והרוביקון בפירוש פחות טוב בכביש מהספורט) ובכל הטנדרים היפניים. אפילו רוב הפולסייזים האמריקאיים מגיעים עם 32' בלבד או 33' במקרה בודד (F350. ואלה כלים שאין להם בעיה להתמודד עם גלגל גדול יותר, ובכל זאת הם מגיעים עם מידה קטנה יחסית). כל דגם שמגיע במקור עם גלגל גדול מ-33', נגיד פורד רפטור וברונקו החדש או מרצדס G4X4 "בריבוע" וכו', כבר מצויד במכלולים חזקים מתאימים ישר מהמפעל. תנו קצת כבוד למהנדסי היצרן ולידע שלהם. הם בכל זאת יודעים משהו, כמעט כמונו. רק כמעט.
בסופו של דבר כל הכלים של כולנו כאן, כולל רכבי השטח הגסים/מובהקים כמו סופות ודיפנדרים וטויוטות 70 והיילקסים אפריקאיים וסמוראים, הם פשרה. כי 90 אחוז מזמנם יבלו על כביש ויש עוד פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כמו אמינות ושרידות לאורך זמן, עלויות תחזוקה שוטפת ויכולת המכלולים הסטנדרטיים להתמודד עם גלגל גדול וכבד בהרבה לאורך זמן (ורובנו המוחלט משתמש בסט-אפ המקורי מבחינת המבנה ורוב המכלולים במערכות המתלים, ההיגוי והבלמים).
צמיג בקוטר 31 נכנס טוב מאוד לתוך טווח היכולת של רכב כמו טרופר להתמודד איתו מבלי לפגוע בניהוג על כביש, בבטיחות ובעמידות. כך שעבור הטרופר ודומיו, השינוי הזה במידות הוא בהחלט מתבקש ורצוי.
אבל להתפשר על AT?..... עניין של סוג שימוש, גם בשטח, ועד כמה פות"ש מעוניין בשיפור יכולות השטח. AT יותר טוב בכביש ב-MT ללא ספק, אבל נחות ממנו משמעותית בשטח (למעט דיונות). אם כבר להישאר עם AT, אז היכולות בשטח לא ישתפרו בהרבה בהשוואה לצמיג AT במידה המקורית, רק בזכות העליה בקוטר מ-30' ל-31', לא בפער משמעותי שיהיה כזה מורגש. בכל זאת, זה רק עוד ס"מ וטיפה מתחת לגחון. לא כזה קריטי.תשובות אין להכל.. הרכב אצלי חודשיים, לא יודע מה היה אופי הנסיעה של הבעלים הקודמים.
אני כן יודע לומר שהצמיגים (מקסיס AT) יחסית ישנים, מ 2017 ויש עליהם סימני בלאי ויובש. מניח שיש לי גם רשלנות תורמת לזה שהתחלתי לטייל איתם ולא ישר החלפתי סט... קרעתי דופן של שני צמיגים וזה בלי להשתולל או נסיעה אגרסיבית.
אני אישית תמיד מוריד אוויר לפני כניסה לשטח, לאזור ה 20 psi בערך.
הרכב אצלי תמיד יחנה בחנייה תת קרקעית, ואני מקפיד על לחצי אוויר גם בכביש וגם מבצע רוטציה כל טיפול. אז לגבי הצמיגים החדשים שארכיב, יהיהו אזר יהיו אני אשמור עליהם...
מביקורות ברשת למדתי שמקסיס בדרך כלל מתייבשים מהר יחסית למותגים טובים אחרים, בגלל זה יש לי רתיעה מסויימת מהם
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
תודות לאסף התחדשתי בג'אנטים של פאג'רו משומשים מהפרסום פה בלוחות במחיר ממש טוב.
צמיגים גם ככה אני חייב להחליף, את כל ה 5.
אני עדיין לא מבין למה אין טעם לעשות את המעבר אם אני לא שם צמיג שטח מלא.
עדיין יהיה לי יותר "בשר" והעלות הנוספת זה ג'אנטים ואולי מוטות הגה מחוזקים
הנטייה ללכת על BF AT, אני יכול להתקין הצמיגים אנטון ביפו ב 675 שח לצמיג, מחיר טוב לכל הדעות
הרכב הוא טרופר כאמור, שימוש יום יומי. מבחינת שטח זה טיולים של יומיים בערך כל חודש, לכל שבילי המדבר והצפון שיש לארץ להציע. טיולים, לא אתגרי עבירות אבל אם זה גם מגיע אז אהלן וסהלן.
צמיגי שטח מלא היו לי בעבר על ג.ויטרה, אני רגיל לרעש ורעידות וכל הנלווים, חוץ מבלימה והתנהגות על כביש רטוב ששם אני מעדיף שלא להתפשר. עדיף לי להיתקע בשטח את המטר הזה שעם צמיגי שטח מלא הייתי עובר מאשר לגמור בתוך מישהו בבלימה בגלל אותו מטר שחסר בבלימה... ואני נוסע רגוע ושומר מרחק אבל תמיד יכול לקפוץ משהו לכביש
אז אלא אם תגידו שיש צמיג שטח מלא שבאמת מתנהג טוב גם על כביש רטוב, גם אם זה אומר נניח כל שנתיים להחליף סט, אני אלך על AT טובים
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
1- שים לב להערה של רענן (כולל הדגש על קידמי. למרות שאני לא צופה בעיה במקרה שלך).
2- לפי מה שאתה מתאר, והמחיר שקיבלת, לך על KO2 אצל אנטון (רק תבדוק תאריך).
3- על כביש, צמיג קר 32PSI, שאתה יורד לשטח (ובהנחה שעד שאתה מגיע לשטח הצמיג כבר חם) לדעתי בד"כ 25-6 מספיק (אל תרד יותר מזה, זה סתם מסכן את הדפנות). רק במקרה של שקיעה או חול תובעני, תרד יותר. עם 26, אני ממשיך גם ללא בעיה עד לתחנת דלק הקרובה אחרי שאני יוצא מהשטח .
קרעת בדופן כי נסעת על 245/70/16 וירדת ל 20psi, בדרך כלל גם פורק מהג'נט. לא מומלץ מניסיוני.
עם 31/10.5 על ג'אנט רוחב 8 אין בעיה להוריד גם ל 10psi.
A/t מבחינתי זאת פשרה שלא לפה ולא לכאן, לא לכביש ולא לשטח.
אם אתה מבלה פעם בחודש בשטח יומיים אשריך, אישית אני הייתי הולך על mt. טרופר זאת לא ויטרה. כאמור מניסיון של כמה טרופרים עם mt.
שאתה יורד לשטח (ובהנחה שעד שאתה מגיע לשטח הצמיג כבר חם) לדעתי בד"כ 25-6 מספיק (אל תרד יותר מזה, זה סתם מסכן את הדפנות). רק במקרה של שקיעה או חול תובעני, תרד יותר. .
להוריד מ-32 ל-26 במידה 31 עשית מעט מאד והחמצה של היכולת.
זה ״לחשוב שאתה עם ולהיות בפועל בלי״
היתרון הגדול של המידה הזו היא שאתה יכול להוריד הרבה יותר אם אתה לא ממש משתולל.
במידה הזו, ברכב עמוס, אני עם 24 מאחור ו-18~ מקדימה בירידה לשטח לטיול, ובחול עמוק יורד עוד יותר.
בכל מקרה, אני אמליץ לך על אנטון.
מעבר למחירים הטובים, הוא אמין ונותן שירות מעולה, גם לאחר הקניה.
ומגיעה לו מילה טובה והמלצה, ולו רק עבור השירות.
בברכה,
יוני5
טוב. קראתי חקרתי התלבטתי ובסוף החלטתי ללכת על מקסיס 8060 שטח מלא. הביקורות אומרות שגם בכביש הוא אוחז יפה, נקווה שיחזיק.
שאלה לגביו - זה צמיג כיווני, ז"א רוטציה עושים תמיד עם אותו צד - ימין קדמי לאחור וימין קדמי לאחור, נכון?
מה מחזיקים בתור רזרבי? עד היום החזקתי אתות סוג צמיג ועשיתי רוטציה עם כולם, עם המקסיס זה כבר לא אפשרי, אז מה עושים? מה מומלץ?
טוב. קראתי חקרתי התלבטתי ובסוף החלטתי ללכת על מקסיס 8060 שטח מלא. הביקורות אומרות שגם בכביש הוא אוחז יפה, נקווה שיחזיק.
בחירה טובה
שאלה לגביו - זה צמיג כיווני, ז"א רוטציה עושים תמיד עם אותו צד - ימין קדמי לאחור וימין קדמי לאחור, נכון?
מה מחזיקים בתור רזרבי? עד היום החזקתי אתות סוג צמיג ועשיתי רוטציה עם כולם, עם המקסיס זה כבר לא אפשרי, אז מה עושים? מה מומלץ?
אני אישית לא מבצע שום רוטציה . לא בטרופר ולא בפרייבטים.
רזרבי אפשר לשים אותו צמיג.
היה והחלפת גלגל והכיוון אינו כיוון הנסיעה, לא נורא לא יקרה כלום אם תסע בזהירות (בפרט בכביש רטוב)
עד לצמיגאי לתיקון התקר או החלפת הכיוון של הצמיג.
רענן
יונימוג אדום
19-10-20, 19:55
טוב. קראתי חקרתי התלבטתי ובסוף החלטתי ללכת על מקסיס 8060 שטח מלא. הביקורות אומרות שגם בכביש הוא אוחז יפה, נקווה שיחזיק.
שאלה לגביו - זה צמיג כיווני, ז"א רוטציה עושים תמיד עם אותו צד - ימין קדמי לאחור וימין קדמי לאחור, נכון?
מה מחזיקים בתור רזרבי? עד היום החזקתי אתות סוג צמיג ועשיתי רוטציה עם כולם, עם המקסיס זה כבר לא אפשרי, אז מה עושים? מה מומלץ?
לדעתי הבחירה הזאת היא הנכונה עבורך .
שים לב שלא עושים רוטציה בצמיגים רדיאליים !!!
ניתן להחליף מפעם לפעם בין הקדמיים לאחוריים אך לא להפוך כיוון , צמיג רדיאלי מורכב מרשתות פלדה אשר במשך הזמן מקבלות עיוות כנגד כיוון הנסיעה , ברגע שאתה מחליף כיוון הרשת "זוחלת" בתוך מבנה הצמיג לכיוון הנגדי וחוזר חלילה .
הדבר היה נכון בצמיגים בעבר - דיאגונליים .
השחיקה הקיימת ( בייחוד ברכבים שלנו ) היא ברובה מאחור ( לדעתי סביב 40% עד 50% ) ולכן רצוי להחליף מיקום כל כעשרים אלף ק"מ .
את הפואנטה הזאת חוויתי על בשרי ( שבועיים לאחר הצלבה התפוצץ גלגל קדמי בירידה מירושלים ) ואז גם התחלתי לברר את פשר הדבר .
אילן
אצלי השחיקה אחידה.
לא רואה שום סיבה לעשות רוטציה אם לא חייבים.
אצלי צמיגים הולכים לפח כשהם כבר יבשים וסדוקים, ועם חריצים בעומק חוקי אבל מבאס.
מי שיש לו שחיקה לא אחידה, שיתחיל בלנסות להבין למה.
בכל העולם נפוצה תופעת ההבדל בשחיקה בין גלגל מניע וגלגל היגוי.
סחתיין שהצלחת לפתור את העניין.
רוטציה (אם בכלל) בין קדמי לאחורי מאותו הצד.
הספייר לא משתתף בחגיגה. שים עליו כיסוי והוא ישמש אותך בנאמנות למשך 3-4 דורות של צמיגים לפחות...
אם עושים הצלבת גלגלים ממתי שהם חדשים - זה יאריך את חייהם.
אם נזכרים באיחור - אז אכן עדיף לא להחליף כיוון סיבוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש הבדל די גדול בין רכב 4x4 עם הנעה כפולה קבועה ו 2 סרנים חיים לבין רכב 4x4 עם סרנים חיים וטרנספר part time לבין רכב עם ifs קידמי וטרנספר part time או הנעה כפולה קבועה.
עם ifs קידמי כמעט חובה לעשות רוטציה.
אני מחליף בין קדמיים ואחוריים בכל טיפול (עד כה זה היה 10,000 ק"מ או אחת לשנה, מעכשיו עובר לשגרת טיפול של 5,000/חצי שנה. הג'יפ כבר ישן וזה יעשה לו רק טוב). הם נשארים באותו צד ותמיד יתגלגלו לאותו כיוון - אבל מתחלפים קדמי-אחורי וחוזר חלילה.
זה כי השחיקה של האחוריים אצלי גדולה בהרבה מהקדמיים (רכב חזק ולא קל שנוסע בהנעה אחורית בכביש+נעילה אוטומטית). ככה אני משווה את הבלאי. לאורך זמן זה משתלם.
הספייר יכול להיות כל צמיג אחר במידה תואמת. לא מוכרח להיות חדש (אלא כשמדובר במידה מיוחדת/נדירה), העיקר שיהיה מכוסה כדי שלא יחטוף מכת שמש. זה באמת יספיק וכמו שנדב ציין, יחזיק יפה מאוד 3 מחזורי החלפת צמיגים.
boaz avrahami
20-10-20, 06:34
ומה עם הבאקשוט?
איזה צמיג טרקטור זה היה...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201020/65b68e01528023fc5cdff81f6fbc3304.jpg
איזה צמיגים מחורבנים הם היו....
טובים רק לבוץ. ושום דבר אחר חוץ מזה.
אני זוכר שזה ספציפית היה במצב מצויין. קיבלתי אותו עם הג'יפ.
boaz avrahami
20-10-20, 09:52
אני דווקא זוכר ממנו זכרונות טובים בשטח. בכביש הם היו זוועה
מנצל עוד קצת את השרשור,
בעקבות המעבר לצמיג 31, מוטות הגה מחוזקים לטרופר, איפה וכמה?
יש כאלה בקבוצות וואטסאפ השונות שמוכרים מוטות מחוזקים באזור 350-400₪ לזוג, ללא תפוחים (עם התפוחים המקוריים).
מצד שני ראיתי פה בחיפוש בפורום שמומלץ פיתרון אחר, יקר יותר וזה מוט הגה עם הברגת נקבה ותפוחים עם הברגת זכר (הפוך מהמקוריים והמחוזקים למיניהם).
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
מנצל עוד קצת את השרשור,
בעקבות המעבר לצמיג 31, מוטות הגה מחוזקים לטרופר, איפה וכמה?
יש כאלה בקבוצות וואטסאפ השונות שמוכרים מוטות מחוזקים באזור 350-400₪ לזוג, ללא תפוחים (עם התפוחים המקוריים).
מצד שני ראיתי פה בחיפוש בפורום שמומלץ פיתרון אחר, יקר יותר וזה מוט הגה עם הברגת נקבה ותפוחים עם הברגת זכר (הפוך מהמקוריים והמחוזקים למיניהם).
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
יש פתרון קצת מורכב ע"י תפוחים של F150 (דורש קצת חריטה בנאבה ).
אישית לא עשיתי זאת.
מוטות מחוזקים עם תפוחים תחלפיים איכותיים ( MOOG או משהו דומה) ואין בעיה בגיזרה זו יותר.
בהצלחה
רענן
הבעיה היחידה בצמיג ברוחב 10.5 AT זאת התנהגות לא טובה בבוץ, במידה הזאת אני הייתי בוחר צמיג MT.
4- כמו שאסף כתב, לך על מגנזיום טוב (עדיף מקורי ישן), הסיכוי שיהיו לך בעיות שולי, והרווח במשקל שווה. יתרה מזאת, הם גם תמיד יהיו עם האופסט הכי קטן ( טרופר לא צריך אופסט. חוץ מבעיות בטסט, זה רק מלכלך את הרכב וקורע צמיגים).
הייתי מוכרח להתייחס,
בעברי חיפשתי המון גנטים עם אופסטים כאלו ואחרים.. ברזל.. מגנזיום... ולמדתי קצת.
אני אומנם עם רכב קטן אבל עם מידה של גדולים, לכן גם היה חשוב לי למצוא גנט קל ככל הניתן.
1. גנטים משומשים, מגנזיום או ברזל ... הם לעיתים חתול בשק, וזה לא משנה אם ירדו מרכב ישן או חדש, לדוגמא בטריטון 2018 אצלי יש גנט מאחור שקיבל נגיעה קלה מסלע... בלתי אפשרי לאזן אותו.
והמוני גנטים משומשים שרכשתי נאלצתי להחזיר למוכר לאחר שבהרכבה התגלה שהם עקומים, מעוותים וכו'..
לכן אמליץ למי שקונה לעשות תחילה בדיקה ויזואלית קפדנית ולאחר מכן לקחת לבדיקה בפנצריה או לחילופין לקנות סט חדש ובתול. (המחירים היום גם למגנזיום וגם ברזל במידות המקובלות מתחילים ב1400שח לסט בתול צבוע באבקה... עם צבע , בהנחה שלא צבעת בספריי, יישור פירוק והרכבה של חישוק עקום בקלות מגיעים לעלויות האלו עם הרבה כאב ראש וזמן מבוזבז)
2. תיאוריית המשקל...
זה לא נכון להסתכל על חישוקי הסגסוגת השונים כקלים באופן אבסולוטי.
גימיני 15" לדוגמא, הגנט מגנזיום שוקל 9קג אבל גם הגנט ברזל,נבדק.
גרנד ויטרה 16" 5דל, 11קג לגנט ברזל 7", 11קג לגנט מגנזיום xl7.
יכול להיות גם דוגמאות הפוכות, לא אומר שלא... זה מנסיוני ומבדיקות שערכתי בעצמי.
ממליץ לבדוק ולשקול, ואפילו להציף בעיות שעלולות להיות עם "גנט מקורי ישן" לטובת הבאים שיקראו.
לדעתי אחת מהסיבות לסגסוגת היא אסטתיקה...גם של היצרן וגם של שוק האפטרמרקט.
כשמסתכלים על גנטים באמת קלים.. גם לגיפים, אז המשקלים הם באיזור ה6קג... (לפחות לרכבים שלנו) ... והם מתחילים מ6000שח, ביפן.
אגב מקסיס 8060 אחלה צמיג ואחלה תמורה למחיר, תתחדש!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הג'נטים תקינים, נצבעו בשחור. מצאתי גם ג'אנט תואם וצמיג תואם לרזרבי.
בינתיים לפחות במבחן הויזואליות זה מנצח בגדול.
מבחינת התנהגות כביש כרגע גם. נראה בהמשך... גם בשטח...
תודה לכולם על ההמלצות והעזרה https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201022/8f4dc1a2fcc1ff152699a4d423a2c1d5.jpg
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
תתחדש, נראה מצוין!
נשלח מהנייד
מנצל"ש :
מהו רוחב צמיג מקסימלי (מעשית, לא חוקית) שניתן להתקין בביטחה על ג'נט 8"?
מנצל"ש :
מהו רוחב צמיג מקסימלי (מעשית, לא חוקית) שניתן להתקין בביטחה על ג'נט 8"?
רוחב "12.5 (=315)עולה יפה על חישוק ברוחב "8.
תודה!
זה הולך להיות מהפך... ג'נט Borbet מפורשה 914, רוחב 8" (15") שהולך לקבל 33"😉
די בטוח שהוא לא מתאים למשקל.
כן. ג'נטים נשברים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אבדוק את זה. (אני משער שהמשקל המקסימלי מופיע על החלק האחורי של החישוק)
מתברר שהחישוק במקור עבור מרצדס G, משקל מורשה פר גלגל 900 ק"ג.
33 קיים גם ברוחב 10.5[emoji846]
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.