התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טרופר דיזל ,הילוך 4 לא משתלב וצ'ק אנגין נדלק



ofer_b
22-10-20, 07:21
כאמור טרופר דיזל ארוך TOD 2004.
אתמול בנסיעת כביש לפתע הילוך 4 לא רצה להשתלב, טורים עלו ונשאר על שלישי. אחרי כמה שניות נדלקה נורת צ'ק אנגין. הורדתי רגל מהדוושה והמשכתי נסיעה. הנורה כבתה לאחר כמה שניות. הגעתי אחרי רבע שעה הבייתה לחנייה.
לאחר מכן בערב יצאתי לעוד סיבוב בדיקה. ההילוכים כן עברו ללא בעייה למרות שהייתה לי הרגשה שהוא מושך יותר מידי עד שנכנס לרביעי. צ'ק אנגין לא דלק קבוע, אבל מהבהב לחצי שנייה מידי פעם, גם בעמידה בחנייה, ממש מבליח לחצי שנייה מידי פעם.
גישרתי פינים 4 ו 6 לקרוא קודי תקלה. יצאו 56 ו 74.
56 זה אימובלייזר, כנראה לא קשור
74 זה TPS, אולי כן קשור?

מה הלאה?

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

ofer_b
22-10-20, 07:53
עוד מידע
לפני כשבועיים הוחלפו כל השמנים ברכב כולל שמן גיר. חיישן מסילה חדש יחסית, הוחלף בבעלים הקודמים לפני כחצי שנה.
שמן גיר הוחלף גם לפני כ 30k /4 שנים

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב ש.
22-10-20, 13:21
לקודים ששלפת ממחשב מנוע אין קשר לגיר.

לא מעביר לרביעי גם בבוקר כשהאוטו קר? או רק אחרי נסיעה כשהוא חם?
החלפת את השמן בריקון מהקרטר(יוצא מישם סביבות 3.5 ליטר, בגיר יש 9 ליטר) בדקת מצב השמן גיר לפני שהחלפת אותו? צבע, ריח, כמות נכונה שיש?
איזה מותג וסוג שמן מילאת?
חוץ מכל האמור לעיל, נגעת/מישהו נגע בעוד משהו?

ofer_b
22-10-20, 14:18
לקודים ששלפת ממחשב מנוע אין קשר לגיר.

לא מעביר לרביעי גם בבוקר כשהאוטו קר? או רק אחרי נסיעה כשהוא חם?
החלפת את השמן בריקון מהקרטר(יוצא מישם סביבות 3.5 ליטר, בגיר יש 9 ליטר) בדקת מצב השמן גיר לפני שהחלפת אותו? צבע, ריח, כמות נכונה שיש?
איזה מותג וסוג שמן מילאת?
חוץ מכל האמור לעיל, נגעת/מישהו נגע בעוד משהו?

הבוקר הנעתי ונסעתי לבדיקה. מודיעין - בית שמש וחזרה, כביש ארוך, עליות ירידות. הרכב נסע מעולה, כל ההילוכים עוברים והנורה לא נדלקה אפילו פעם אחת.
לגבי הגיר, החלפתי מהקרטר, יצא משהו כמו 3 ליטר (בדקתי). מילאתי את אותה הכמות חזרה מפתח המלוי/בדיקה, שמן דקסטרון 3 של קסטרול. הנעתי, חיממתי את השמן ובדקתי מפלס - תקין. לפני ההחלפה השמן היה אדום כהה/חום, ללא ריח שרוף, ריח של שמן גיר.
יש לי גם מד טמפ' של שמן גיר (רגש שמוצמד לכניסה (נראה לי.. מצד שמאל) לחליל), הטמפ' בדרך כלל באזור ה 70-80.

נדב ש.
22-10-20, 14:35
תמשיך לעקוב אחר השמן, מצב, צבע וריח, כמות.
אם הכל נראה תקין אז...
יש קונקטור שחור קטן מעל הגיר בחלק הקידמי ליד ההאוזינג, הוא אחראי על הרביעי והאובר דרייב, לעיתים קרובות הוא נוטה לפתח בלאי, קורוזיה, מגעים וכו'.
קצת קשה למצוא אותו, אין גישה, צריך ידיים ארוכות.
הוא לא תמיד מדליק תקלה ולדעתי גם לא רואים אותו בחיבור סורק.

ofer_b
22-10-20, 14:43
אוקי נעקוב.. למרות שזה מטריד שכנראה יש משהו וצריך להמשיך לסוע בלי לעשות כלום. שמרפי לא יפתיע בסוף עם תקלה באמצע השטח

מה לגבי התקלות 56 ו 74? כלום? למחוק/להתעלם?
למה הצ'ק אנגין נדלק/הבהב ולא צ'ק טרנסמישן?

נדב ש.
22-10-20, 14:50
56 יש לכולם כמעט.
74 חיישן מצב מצערת, הוא גורם לצ'ק אנג'ן להבהב/להידלק, כנראה בעית מגעים, אדי שמן שחדרו למצערת, אפשר לנסות לפרק ולנקות, לפעמים עוזר.
אם זה חוזר אז החיישן גוסס/מת, לא משפיע יותר מידי על המנוע רק הנורה שדולקת ומתריעה.
בת'כלס במנוע הזה אפשר לנסוע גם בלי מצערת בכלל(ניסיתי) 🤣

Gershon
24-10-20, 11:03
לא להתקשר לגרשון

חיים יוד
24-10-20, 14:32
צק אנגין מהבהב בטרופר רק כאשר האימובילייזר לא מזוהה - מפתח וכו.

ה TPS- בסדר, זה אפידמי ומוכר לא משפיע אבל חלק מתקני זיהום אוויר וגם מדליק מנורה
לגיר צריך להתחבר ולראות מה מפריע להשתלבות OD כנראה חיישן טמפ שמן גיר - מתח נמוך( רק ניחוש).
חיים יוד.

raanan
24-10-20, 15:51
לא להתקשר לגרשון
למה ?
לא נתת לו הסבר (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117686-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98-%D7%A4%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8?p=913109&viewfull=1#post913109) מה צריך לעשות ?
אגב, זה היה צפוי , בקרוב מאד הוא גם יתעניין מי משפץ גירים אוטומטיים לטרופר.
ככה זה שמחפשים צרות בכח.

רענן
(http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117686-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98-%D7%A4%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8?p=913109&viewfull=1#post913109)

ofer_b
24-10-20, 19:30
למה ?
לא נתת לו הסבר (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117686-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98-%D7%A4%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8?p=913109&viewfull=1#post913109) מה צריך לעשות ?
אגב, זה היה צפוי , בקרוב מאד הוא גם יתעניין מי משפץ גירים אוטומטיים לטרופר.
ככה זה שמחפשים צרות בכח.

רענן
(http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117686-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98-%D7%A4%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8?p=913109&viewfull=1#post913109)לא מחפש צרות... באותו קישור שנתת נאמר גם שאפשר להחליף חלקית אם השמן הנוכחי תקין.
מה גם שבעבר גם נעשתה החלפה חלקית, אני מכיר שאם הכל תקין ובוצעו החלפות שמן בעבר אז זה יעשה רק טוב.
מקווה שלא טועה, אבל עכשיו רק הזמן יגיד.

בקשר לקודי תקלה, הם מתאפסים לבד מתישהוא או שצריך לבצע איפוס ידני כלשהוא? או שלא צריך לגעת?


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב ש.
24-10-20, 22:20
צק אנגין מהבהב בטרופר רק כאשר האימובילייזר לא מזוהה - מפתח וכו.

ה TPS- בסדר, זה אפידמי ומוכר לא משפיע אבל חלק מתקני זיהום אוויר וגם מדליק מנורה
לגיר צריך להתחבר ולראות מה מפריע להשתלבות OD כנראה חיישן טמפ שמן גיר - מתח נמוך( רק ניחוש).
חיים יוד.

צ'ק אנג'ין מהבהב זה כשאתה מנסה להניע עם מפתח דפוק. אצלו מהבהב תוך כדי נסיעה.

Tps לא מדליק שום מנורה שקשורה לגיר ולא קשור גם לגיר בדיזל.

בחיבור טק 2 אתה תראה פרמטרים בגיר, אפשר להשוות לרצוי לפי הספר ועדיין זה לא ייתן מי יודע מה, הגיר בדיזל לא שיא הטכנולוגיה- 4 הילוכים פשוט עם כמה חיישנים וזהו, אם אין קודי תקלה בגיר אתה לא תמצא כלום.

הקונקטור שדיברתי עליו מקודם זה כיוון אחד.


אין בעיה להחליף שמן בריקון מהקרטר, זה נקרא "ריענון" לשמן.
בתנאי שזה מבוצע באופן קבוע ובמרווחים קבועים ולא אחרי שהשמן שרוף כבר.

raanan
24-10-20, 22:26
צ'ק אנג'ין מהבהב זה כשאתה מנסה להניע עם מפתח דפוק. אצלו מהבהב תוך כדי נסיעה.

Tps לא מדליק שום מנורה שקשורה לגיר ולא קשור גם לגיר בדיזל.
בבנזין TPS משפיע על הגיר.
לא התעמקתי בדיזל, אתה בטוח שאין קשר ?


בחיבור טק 2 אתה תראה פרמטרים בגיר, אפשר להשוות לרצוי לפי הספר ועדיין זה לא ייתן מי יודע מה, הגיר בדיזל לא שיא הטכנולוגיה- 4 הילוכים פשוט עם כמה חיישנים וזהו, אם אין קודי תקלה בגיר אתה לא תמצא כלום.
יכול לעזור עם טק2
מראש מצהיר שמעולם לא חיברתי לדיזל כך שלא יודע בוודאות אם התוכנה מתאימה.


אין בעיה להחליף שמן בריקון מהקרטר, זה נקרא "ריענון" לשמן.
בתנאי שזה מבוצע באופן קבוע ובמרווחים קבועים ולא אחרי שהשמן שרוף כבר.
בממסרה שכבר עבדה מעל 150 אלף קמ' , כל החלפה / ריענון היא ריסק ...

רענן

נדב ש.
25-10-20, 12:37
רענן, הכל מניסיון. מוזמן להיסתכל על צמה של דיזל, יש אצלי אחת בחוץ.

כנ"ל לגבי השמן, טרופרים שעשו 400 אלף על אותו גיר. להזכירך זה אייסין גיבור.

כנס לטק 2 ותבדוק אם יש לך 4jx1, כנל לגבי הגיר aw30-40Le.

-->