התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טורבו בהיילקס 93



אליאור ק
29-10-20, 19:01
אתמול העמסתי מקרר מתל אביב לירושלים. בעליות המחוג של החום אתחיל לעלות לאט לאט. (בדכ בלי מזגן אין בכלל בעיית התחממות רק עם מזגן המחוג מגיע לחצי)
עצרתי להשתין באמצע הדרך וגם שהחום קצת ירגע
ואז ראיתי שמהשפריצר של המגבים יוצא מים (הימיני) לא הבנתי איך אז פתחתי את המכסה וראיתי שהטורבו אדום לוהט כמו פחמים למנגל
ואז הבנתי שהמים בצינור התחממו
בקיצור - האם זה תקין שככה הטורבו אדום בוהק???

ד ו ר ו ן
29-10-20, 23:10
שים רגע את עניין צבע הטורבו, מה אכפת לך אם מד החום על חצי?

חצי זה חצי.. תקין לחלוטין.

אליאור ק
30-10-20, 00:09
שוב בגדול עצרתי להשתין.
ונכון שחצי זה תקין. אבל בגלל שרוב הזמן אני רואה את המחוג של הרבע הראשון כל פעם שהוא מגיע לחצי אני מתחיל לחשוב שאולי קרה משהו..
חצי זה מצב תקין לחלוטין?? כי ראיתי פה בפורומים כאלה שכותבים שגם ביום חמסין עם מזגן לא זז מהרבע

ד ו ר ו ן
30-10-20, 08:09
ציינת שאתה בעליה לירושלים עם מטען, ובחוץ עדיין לא קריר.
אמרת בעצמך שבמצב אחר בלי העומס הזה אתה על רבע.
אז לשיטתי אם במצב כזה עלה לחצי, ואחכ כשהעומס יורד זה חוזר למצב שאתה רגיל אליו, אז חצי טווח מד-חום במצב כזה זה תקין לחלוטין.
אגב, המנח הסטנדרטי הוא באזור שליש, ומנועי טורבו באופן נורמלי מעט יותר חמים.

בשביל זה יש טווח עבודה ולא נקודת עבודה בודדת.

tooshey
30-10-20, 08:18
אם אתה נוסע במצב של טורבו אדום לוהט, סימן שטמפרטורת השריפה גבוה מאד ואתה בסיכון להתיך בוכנה.
חום כל כך גבוה עושה רע לשמן ולמתכת של המנוע, ולא משנה שמד החום רק בחצי (אם בכלל הוא מדוייק ).
חפש חומר על EGT (טמפרטורת גזי פליטה ).

בברכה, טושי

asafk
30-10-20, 08:24
במנוע כזה - אם הטורבו וסעפת הפליטה עוברים את ה200 מעלות - אתה בבעיה.
לא יודע מה הבעיה - אבל יש לך משהו לא תקין.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-10-20, 08:46
לא הייתי מספיק מדויק בתגובה הקודמת ולא התייחסתי לנושא צבע הטורבו, אבל אם מד חום המנוע לא עבר חצי (שזה תקין לגמרי ברכב הזה), איך זה מסתדר עם טורבו לכאורה לוהט שמעיד על טמפרטורות גבוהות בהרבה?

אליאור ק
30-10-20, 09:41
יש לי ברכב רדיאטור יותר גדול וונטה יותר גדולה.
פולי מוקטן יעזור?
או שיש כאן בעיה אחרת?
בלי קשר המנוע קצת עייף הוא מנפח ואוכל קצת שמן.. למרות שזה לא נראלי קשור
ולפי איך שזה היה נראה זה היה הרבה מעבר ל 200 מעלות
וטושי יש לי ברכב שעון חום נוסף

ד ו ר ו ן
30-10-20, 09:47
ולפי איך שזה היה נראה זה היה הרבה מעבר ל 200 מעלות
וטושי יש לי ברכב שעון חום נוסף
ויש התאמה בין השעונים?
מה הם מראים במעלות?

אליאור ק
30-10-20, 10:05
בשעון החיצוני במצב רבע זה בדכ 75 +-
שזה עולה לחצי זה באיזור ה 100-105
ויש התאמה הם עולים ביחד.

asafk
30-10-20, 10:38
כל מדי החום 'מנוע' הם למעשה מד טמפרטורה של נוזל הקירור.
ואנחנו מדברים על טמפ' גזי פליטה.
משהו.. אחר.. לחלוטין..

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

erezgur
30-10-20, 10:45
כל מדי החום 'מנוע' הם למעשה מד טמפרטורה של נוזל

לא מתמצא יותר מדי, אבל בדקת גובה נוזל קירור?

נשלח מהנייד

ד ו ר ו ן
30-10-20, 10:49
איפה ממוקם השעון החיצוני?
זה יכול להציג זיוף גדול מאד.

טווח העבודה של מד חום בלוח שעונים של היילקס 93, בהנחה שלא החלפת לוח, הוא רחב למדי.
רבע/שליש מחוג זה באזור טווח פתיחת תרמוסטט, 78-88 מעלות, תלוי בתרמוסטט שיש לך.
וללא מאמץ, או בעמידה, שם המד מתייצב, אולי קצת מעל.

אם החיצוני מודד לך 105, אז בפועל זה יכול להיות הרבה יותר, ואז הטורבו מראה לך את התוצאה.

אליאור ק
30-10-20, 12:24
איפה ממוקם השעון החיצוני?
זה יכול להציג זיוף גדול מאד.

טווח העבודה של מד חום בלוח שעונים של היילקס 93, בהנחה שלא החלפת לוח, הוא רחב למדי.
רבע/שליש מחוג זה באזור טווח פתיחת תרמוסטט, 78-88 מעלות, תלוי בתרמוסטט שיש לך.
וללא מאמץ, או בעמידה, שם המד מתייצב, אולי קצת מעל.

אם החיצוני מודד לך 105, אז בפועל זה יכול להיות הרבה יותר, ואז הטורבו מראה לך את התוצאה.

אני חושב שלא הבנת אותי

קודם כל הוא ממוקם באיזור איפשהו מתחת לטרמסוטט ויש לי טרמוסטט הונדה חדש וגם הרדיאטור עבר ניקוי לפני חודש
דבר שני שהשעון חום המקורי ברבע השעון החיצוני מראה 75-80 מעלות
שהשעון המקורי בחצי אז החיצוני מודד לי 105 בערך

- - - Updated - - -


כל מדי החום 'מנוע' הם למעשה מד טמפרטורה של נוזל הקירור.
ואנחנו מדברים על טמפ' גזי פליטה.
משהו.. אחר.. לחלוטין..

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

עד כמה שאני יודע (לא יותר מידי) המד של טמ'פ הנוזל עמוד להעמיד על חום המנוע.
הטורבו זה לא חלק מהמנוע? מה שמקרר את המנוע לא אמור לקרר את הטורבו?
יש השארה מה יכול לגרום לדבר הזה?

asafk
30-10-20, 13:07
בדרך כלל במנוע טורבו דיזל הזרקה מכנית - הסיבה היא עודף דלק או תזמון הזרקה לא נכון.
אני מנחש שמדובר בהסבה של מנוע ללא טורבו. ואיתה כיול מחדש של משאבת ההזרקה.
האם יש תוספת של מנגנון פיצוי (AFC מסוג כלשהו)? האם נבדקה התערובת לאחר הכיול? הרכיבו מזרקים אחרים? יש לא מעט שאלות לענות עליהן כדי לדעת מה השורש לבעיה - כי כשמדובר בהסבה לטורבו, קל מאוד להרוס את המנוע. אבל מה שבטוח.... במנוע כזה הטורבו לא אמור להגיע לטמפרטורה כזו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אליאור ק
30-10-20, 13:17
בדרך כלל במנוע טורבו דיזל הזרקה מכנית - הסיבה היא עודף דלק או תזמון הזרקה לא נכון.
אני מנחש שמדובר בהסבה של מנוע ללא טורבו. ואיתה כיול מחדש של משאבת ההזרקה.
האם יש תוספת של מנגנון פיצוי (AFC מסוג כלשהו)? האם נבדקה התערובת לאחר הכיול? הרכיבו מזרקים אחרים? יש לא מעט שאלות לענות עליהן כדי לדעת מה השורש לבעיה - כי כשמדובר בהסבה לטורבו, קל מאוד להרוס את המנוע. אבל מה שבטוח.... במנוע כזה הטורבו לא אמור להגיע לטמפרטורה כזו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


קודם כל זה מנוע של אייס מקורי עם טורבו - כך קניתי את הרכב.
דבר שני לפני חצי שנה הרכב היה אצל סמי בדיזל השרון הוא עשה שיפוץ למרססים החליף מה שצריך וכיוון
אני לפני חודשיים הפכתי את הסיכה של המשאבה והוספתי 2 שייבות בטורבו (בעקבות אחד הפוסטים פה בפורום)
הסחיבה השתפרה. ובמגביל הרכב התחיל לעשן שחור שאני מבין שזה מעודף דלק
זאת הבעיה וזה עלול לגמור את המנוע?


פולי מוקטן יכול לעזור?? במידה וכן מאיזה רכב לוקחים פולי? או מק"ט כלשהו?

מזה AFC?

ד ו ר ו ן
30-10-20, 13:21
קודם כל זה מנוע של אייס מקורי עם טורבו - כך קניתי את הרכב.
דבר שני לפני חצי שנה הרכב היה אצל סמי בדיזל השרון הוא עשה שיפוץ למרססים החליף מה שצריך וכיוון
אני לפני חודשיים הפכתי את הסיכה של המשאבה והוספתי 2 שייבות בטורבו (בעקבות אחד הפוסטים פה בפורום)
הסחיבה השתפרה. ובמגביל הרכב התחיל לעשן שחור שאני מבין שזה מעודף דלק
זאת הבעיה וזה עלול לגמור את המנוע?


פולי מוקטן יכול לעזור?? במידה וכן מאיזה רכב לוקחים פולי? או מק"ט כלשהו?

מזה AFC?
התיאור הזה היה צריך להיות בפתיח של השרשור בתאור התופעה והרקע.

אליאור ק
30-10-20, 13:23
התיאור הזה היה צריך להיות בפתיח של השרשור בתאור התופעה והרקע.

בגלל זה פה בפורום חשבתי לעצמי שזה לא יכול להזיק יותר מידי..
זאת הבעיה??

asafk
30-10-20, 13:30
עודף דלק - גזי פליטה חמים מדי.
גזי פליטה חמים מדי - אם זה לשניה לא קרה כלום. רוב הזמן אנחנו לא מעמיסים את המנוע למקסימום - לא יותר מכמה שניות. אבל אם זה הרבה דקות - החום מתחיל להצטבר. אתה רואה טורבו לוהט. מה קורה בתוך הראש מנוע? באיזה טמפרטורה הפלדה עוברת הרפיה (התשובה לא במהופך - ב500 מעלות הפלדה כבר מתחילה לשכוח מה רוצים ממנה).
בקיצור.... לקחת מנוע של טויוטה הייאס - שתוכנן לתת אורך חיים מיטבי ואמינות גבוהה.. מנוע של מליון קילומטר בלי בעיות, כיוונת אותו וכיילת אותו כמו שצריך, ואז 'בזכות' עצה בפורום עשית בו שינוי. כלומר כיוונת אותו אחרת ממה שהיצרן תכנן.
וזה בסדר, אבל..
כשעושים שינויים כאלה, כדאי להיות מאוד זהיר. למשל למדוד egt - כי זה מה שהורג מנועים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אליאור ק
30-10-20, 13:40
אני יזמין עכשיו שעון מאייבי
איפה מחברים על הסעפת אחרי הטורבו? , באגזוז?

ואני גם ישים על הדרך פולי מוקטן רק מאיזה רכב לוקחים?

ותודה על העזרה

איל מ
30-10-20, 14:21
אין לך בעיה של קירור,
יש לך בעיה של כיוון מנוע.. אז ללכת להגדיל את מערכת הקירור לא יעזור לך.
תפנים שאתה נוסע על היילקס ישן.
אם אתה רוצה שהוא יהיה זריז אתה צריך להבין שיש לזה מחיר באמינות.

asafk
30-10-20, 14:53
מחברים לפני הטורבו. די טריקי. אני לא מכיר את המנוע הספציפי אז אין לי מתכון מדוייק.
או לשים חיישן חום מגע על הסעפת (מגיב יותר לאט אבל נותן אינדיקציה טובה)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
30-10-20, 14:55
עוד דרך להוריד egt במעט היא אינטרקולר. הבעיה שאז מתפתים להכניס גם עוד דלק.... וחוזר חלילה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->