PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי TD5 - מפוח מיזוג אוויר לא עובד- ותיקונו



איל מ
05-11-20, 19:33
לפני תקופה, המפוח התחיל לעשות בעיות. תחילה הפסיק לפרקים כשהמהירות נמוכה. מעבר למהירות גבוהה פתר זאת תוך כמה שניות, אבל בהמשך מת לחלוטין (תוך כמה ימים).
הסימפטומים התאימו לי בול לבעיה בנגד מהירות משתנה (ייתכן ואני עושה סלט בשמות, לא טרחתי לחפש את החלק במיקרו קאט).. חיפשתי (ומצאתי) סרטון איך להגיע ולפרק. גישה חרא, אבל הצלחתי להמנע מחלק מפירוקי המשנה שהוא מציע.
אני פירקתי רק את המגירה (שחרור תפסים קפיציים, וארבעה ברגי 7 מ"מ), ואת החיפוי התחתון שמעל רגלי הנוסע (ארבעה פיני פלסטיק- משיכה עם כלי שטוח בעדינות).
הנגד מוחזק עם שני ברגי פיליפס, שהפנימי ביניהם הוא כלבת. (ניתן להגיע עם מברג גוץ, או ראצ'ט 1/4 קטן עם ביט פיליפס).
131373
131374
בתמונה הוא אחרי הוצאה מהמקום, תלוי באוויר.
בכל מקרה, גישור שלו לא הוביל לתוצאה רצויה, אז התחלתי לחפש אשמים נוספים.... ומצאתי את זה: (חיצונית הוא נראה בסדר אבל משחק עם הקונקטור הביא התעוררויות קטנות של המפוח).
131375
עוד מעט המשך...

איל מ
05-11-20, 20:15
הבחור המפוייח מההודעה הקודמת, הוא כניסת המתח לבלאוור. החוטים לא נראו מפוייחים, והמפוח מסתובב בחופשיות, אז החלטתי פשוט להחליף מחבר. מכיוון שלא היה לי תחת היד מחבר זהה, התשמשתי במחברים שיש לי לזרמים יחסית גבוהים של מכשירי קשר (החוטים עבים יותר מהחוטים המקוריים).
131376
ובא לציון גואל.
אגב, למרות שאנחנו אוהבים לצחוק על לוקאס,
כמעט כל החלקים שיצא לי להתקל בהם באוטו בחיפוש אחר הסוררת, הם של דנסו, בוש ועוד חברות מכובדות(ריליים, קופסאות שונות ומשונות ועוד..).
זה הנגד המשתנה אם מישהו מעוניין (כאמור, הפעם הוא לא היה אשם)
131377
אם תצטרכו, זה הסרטון איך מגיעים אליו (רק ברכב עם הגה ימני, וכאמור אני לא פירקתי הכל, רק תא כפפות וחיפוי תחתון).:

https://www.youtube.com/watch?v=dvuGukbPx-c

נדב ש.
05-11-20, 20:22
אם היית שואל אותי לפני שפירקת הייתי אומר לך קודם כל לגשת לקונקטור המפוייח הזה 😎

איל מ
05-11-20, 21:11
ככה זה כשאנשים הם קשיי עורף. :)
וגם... שכחתי לכתוב בכותרת דיסקברי td5. אם איזה מנהל חנון ורחום יכול להוסיף בבקשה...

elephant man
06-11-20, 07:35
אחלה מידע, תודה

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

איל מ
06-11-20, 12:35
אנשים שאלו לגבי מיקום הקונקטור המפוייח.
אז הוא יושב צמוד לגוף של המפוח מצד ימין. מחובר אליו עם פין.
131387

נדב ש.
06-11-20, 13:50
ד"א יש לקנות קונקטור זהה יותר "בריא", מלחם, שרוול מתכווץ.

ועל הדרך אם אתם כבר שם 3 ברגים של המפוח לפרק אותו ולנקות, קרוב לוודאי שתימצאו שם עלים ועוד...

איל מ
06-11-20, 14:05
זה נעשה עם מלחם ושרוול (בתמונה עוד לא מכווץ) .
למרות שאני לא משתגע על חיבורי זרם גבוה שמבוססים על הלחמה.

DavidL
06-11-20, 14:10
אכן תקלה ידועה, המחבר עם השנים לא עומד בזרם...
שעה עבודה כולל קפה באמצע.
חשוב להקפיד על חיבור ובידוד איכותיים.

asafk
06-11-20, 14:36
זו תקלה נפוצה בהרבה מכוניות.
אבל המחבר השרוף הוא לא שורש התקלה. הוא לרוב מעיד על צריכת זרם גבוהה של המנוע עקב כניסת לכלוך. לכן במצב כזה חייבים להסיר את המפוח ולנקות היטב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Eran10
10-11-20, 07:28
הבחור המפוייח מההודעה הקודמת, הוא כניסת המתח לבלאוור. החוטים לא נראו מפוייחים, והמפוח מסתובב בחופשיות, אז החלטתי פשוט להחליף מחבר. מכיוון שלא היה לי תחת היד מחבר זהה, התשמשתי במחברים שיש לי לזרמים יחסית גבוהים של מכשירי קשר (החוטים עבים יותר מהחוטים המקוריים).
131376
ובא לציון גואל.
אגב, למרות שאנחנו אוהבים לצחוק על לוקאס,
כמעט כל החלקים שיצא לי להתקל בהם באוטו בחיפוש אחר הסוררת, הם של דנסו, בוש ועוד חברות מכובדות(ריליים, קופסאות שונות ומשונות ועוד..).
זה הנגד המשתנה אם מישהו מעוניין (כאמור, הפעם הוא לא היה אשם)
131377
אם תצטרכו, זה הסרטון איך מגיעים אליו (רק ברכב עם הגה ימני, וכאמור אני לא פירקתי הכל, רק תא כפפות וחיפוי תחתון).:

https://www.youtube.com/watch?v=dvuGukbPx-cשאלת תם
למה לא לחבר ישירות חוט לחוט?
למה המחבר?

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

איל מ
10-11-20, 09:26
מחבר קיים בגלל סיבה מסוימת. בד"כ כדי לפרק חלקים בלי לחתוך צמות חשמל. לא תמיד אתה מבין זאת בפעם הראשונה שאתה נתקל במחבר, אבל אתה תגלה את זה יום אחד כשתרצה לעשות םעולה שאמורה להיות פשוטה.
במקרה הזה- פירוק של המפוח.
עכשיו תגיד, ובצדק, שבמילא שמתי מחבר לא מקורי, אז אם אחליף מפוח אצטרך שוב להתעסק, אבל, מפוח מפרקים בשביל עוד סיבות*. תכלס, ברגע שיפול לי ליד מחבר מקורי, אולי אשתמש בו.
בנוסף,
אני מאמין שמערכת החשמל צריכה להיות מקורית ככל האפשר. אם מסירים משהו לטובת פשטות, זאת צריכה להיות הסרה של מערכות שלמות (ע"ע חיים רכס).
*למרות שכתבתי שנראה שהוא מסתובב חופשי, אני אקח את העצות היקרות שניתנו כאן, ובהזדמנות אפרק אותו ואבדוק מה קורה בפנים.

Eran10
10-11-20, 09:39
[emoji106]
אני גם צריך לטפל במפוח חורק.
ובטח אתקל בעוד כמה עניינים.
וגם צריך לשחזר את הכיסוי מתחת לתא כפפות - אם יש למישהו רעיון אשמח לשמוע.

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

איל מ
10-11-20, 16:29
[emoji106]
אני גם צריך לטפל במפוח חורק.
ובטח אתקל בעוד כמה עניינים.
וגם צריך לשחזר את הכיסוי מתחת לתא כפפות - אם יש למישהו רעיון אשמח לשמוע.

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

דיקט דק. עם הדבקה של שטיח לבד (או איך שקוראים לזה, שכולם מדביקים על המגירות שלהם). אפשר עם ציר פסנתר כדי לאפשר יותר גמישות.
את החור שמתחת למפוח מעתיקים ועושים עם מקדח כוס.

איל מ
28-11-20, 22:33
אז בהמשך לשרשור הזה,
החלטתי לקחת את עצת חברי הפורום ולפתוח את המפוח כדי לנקות ולבחון את מצבו.
תהליך הפירוק הוא פשוט וקל וקצר. בספרות כתוב שצריך לפרק גם את תא הכפפות, אבל ממש אין צורך.
משך העבודה- חצי שעה למי שעושה פעם ראשונה.
עשר דקות למי שכבר עשה בעבר, ולא מתעכב.
כלים דרושים:
מברג רחב (או כלי ייעודי לפירוק פלסטיקה).
מברג פיליפס.
ביט טורקס T20.
פטיש קטן ודורן (או משהו בסגנו).
לניקוי:
ספריי ניקוי מגעים.
שמן כבד כלשהו, עדיף ללא ריח חריף (ולכן שמן גיר נפסל), אני השתמשתי בתרסיס שמן סיליקון, ובגריז סיליקון.
שלב ראשון: פירוק החיפוי שמעל רגלי הנוסע:
מוחזק ע"י שלושה פיני משיכה מפלסטיק, ועוד תפס פלסטיק שיוצא בהברגה. מוציאים בעדינות עם מברג רחב, או כלי ייעודי את שלושת הפינים, ומבריגים החוצה את הרביעי. מוציאים את החיפוי, סבירות גבוהה שכל הספוג שדבוק אליו יתפורר. ניתן להדביק פלציב במקומו, וניתן פשוט להשאיר ככה.
131729131728131730

- - - Updated - - -

שלב שני: הוצאת מכלול המנוע והוונטה מבית המפוח.
ראשית,ף יש לנתק את המחבר הכחול שמזין את המפוח, ואת הבורג שמקבע את הצמה הקטנה לגוף המפוח, המחבר יוצא ע"י לחיצה על הלשונית שעליו (חלקו נשאר מחובר לגוף המפוח, להזהר לא לתלוש), והבורג הוא בורג פיליפס.
131731

שלב שלישי- הוצאת המפוח:
כעת נפתח את שלושת ברגי הטורקס T20 שמחזיקים את המפוח (בורג משושה שבמרכזו טורקס, וגם חריץ למפתח שטוח, אבל טורקס הוא הכלי הנכון). הבורג הראשון בולט לגלוי, השני שקוע מעט (החלק הבולט שבו הוא שקוע הוא למעשה חלונית ביקורת, אבל אין לנו צורך לפרק אותה), והשלישי גם עם גישה נוחה, אבל צריך להכניס את הראש לכיוון קיר האש כדי לראות אותו.
131732
כדי להוציא את המפוח צריך להסיט מעט את הצמה הקטנה שפירקנו מהקיבוע כלפי חוץ, ואת הצמה הראשית הגדולה שנמצאת בין המפוח לבין קיר האש, כלפי קיר האש. כל מכלול המניפה והמנוע יוצאים בקלות.
131733
בתחתית המניפה תמצאו כנראה כמה עלים וחתיכות ספוג שהתפרק. או במקרים קשים יותר טינופת ובוץ.
131734

איל מ
28-11-20, 22:44
שלב רביעי- פירוק משני:
לפני שנפריד בין המניפה למנוע, צריך לשחרר את תותב הגומי שאוטם את כניסת חוטי החשמל למנוע, נעשה את זה עם מברג שטוח, ובעדינות. אחר כך כדאי גם לסובב את הקונקטור ב180 מעלות כדי לשחרר את החוטים, דבר שיקל על ההתעסקות עם המנוע בהמשך. תיאורטית, הכי נכון לשחרר את הקונקטור (דבר שיאפשר הפרדה מוחלטת של המנוע מהגוף), אבל הוא תפוס עם פין בעל לשוניות קפיציות שהעדפתי לא לבחון את הגמישות שלהן.
131735
131736
עכשיו ניגש להפרדת המנוע והמניפה מהגוף שלהם. לשם כך פותחים את שני ברגי ה T20 שבראש המכלול (לא לאבד את חצאיות הגומי שלהם). מכיוון שלא ניתקתי את הקונקטור, הבית יישאר תלוי על החוטים, אבל הם מספיק ארוכים כדי שזה לא יפריע.
131737
כעת נפריד ברגש את המניפה והמנוע מהבית שלהם. המנוע תפוס עם שלוש תותבי גומי שמייצבים אותו במקומו, והם מייצרים את ההתנגדות. זהירות, אנחנו עובדים עם מניפת פלסטיק בת עשרים. לא לשבור אותה. אני עשיתי זאת עם הידיים. האצבעות מושכות, האגודלים דוחפים, ועוברים על ההיקף.
131738
אלו תותבי הגומי (לא לפי סדר הפירוק, המניפה עדיין אמורה להיות מחוברת בשלב הזה, את התמונה צילמתי בהרכבה, רק בשביל להראות אותם) הם אמורים להשאר במקומם ואין צורך להתעלל בהם:
131739
בשלב הבא, נפריד בין המניפה למנוע. המניפה מוחזקת עם טבעת קפיצית שאותה נרחיב עם פלאייר (אני עשיתי עם קשפיץ, אבל כל פלאייר יספיק).
131740
כדי לא להפעיל כוח שישבור את המניפה, אוחזים אותה עם הברכיים (או על מלחציים עם ריפוד) ודופקים עם פטיש על הציר שעובר דרכה (ציר המנוע). אחרי שהוא מגיע לגובה הפלסטיק, ממשיכים עם דורן (או ידית 1/4" קטנה במקרה שלי). אם עשיתם זאת על מלחציים, תוודאו שהמנוע לא נופל על הרצפה בסוף). אגב, בשלב הזה יוצאת המון טינופת (ואבקת פחמים) מהמנוע, אז לעשות מעל מקום שניתן (או לא צריך) לנקות.
131741
131742

- - - Updated - - -

שלב חמישי: בדיקה ניקוי ושימון.
כעת המנוע נגיש:
131743
בשלב הזה ננקה הכל. בתור התחלה כדאי לעבור עם לחץ אוויר.
אחר כך עם ספריי ניקוי מגעים על כל אזור העוגן והפחמים.
המייסבים של הציר הם מייסבים סגורים, אצלי המייסב התחתון הראה סימני קורוזיה, אבל ללא חופשים, ומסתובב. שימנתי את שני המיסבים מהצד החיצוני והפנימי שלהם עם ספריי סיליקון, וגם הוספתי גריז סיליקון. עקרונית צריך שמן שיחדור לתוך המיסב, אבל שיהיה מספיק סמיך כדי לא לעוף. שמן גיר נשמע כמו רעיון טוב, אבל הוא מסריח, והחשש הוא שהאוויר שהמפוח דוחף יצחין את כל הקבינה. עשיתי כמיטב יכולתי, ובמילא הפחמים כבר בסוף חייהם (נשאר להם לדעתי רבע). יחזיק כמה שיחזיק.
131744131745
את המניפה ניתן לשטוף עם מים וסבון אם יש עליה הרבה טינופת. אני הסתפקתי בלחץ אוויר.

איל מ
28-11-20, 22:54
שלב אחרון: סגירה.
בגדול, הכל בסדר הפוך. למעט העובדה שלי היה יותר קל להחזיר קודם את המנוע לבית שלו, ורק אחר כך לחבר את המניפה. יש להקפיד שמכניסים את המנוע כשההברגות בדיוק מול החורים, כי קשה לסובב אותו כשהוא בפנים (בתמונה עוד פקק ביקורת).
131746
השקעתי ופינקתי את הגומיות בגריז סיליקון (גם של שני ברגי המנוע, וגם של הגומי שאוטם את כניסת חוטי החשמל).
131747

בגדול לפני ההרכבה חיברתי את המנוע כשהו מפורק, והפעלתי אותו עם השמן והגריז כדי לנסות לדחוף ולפזר אותם כמה שיותר. גם ניקיתי שאריות טינופת מבית המפוח, ווידאתי שהתריסים נפתחים ונסגרים כמו שצריך: פותחים סוויץ', מעבירים בין סירקולציה לאוויר צח, תוך כדי שמביטים פנימה ולמעלה לתוך בית המפוח, ורואים איך התריסים זזים. זה די נחמד.

אחרי ההרכבה ולפני הכנסת המכלול לתוך הבית וידאתי שהמניפה מסתובבת בקלות (היא איננה חופשיה לגמרי).
אחרי ההרכבה הפעלתי את המפוח בכל המהירויות. שריקות קטנות שאיפיינו את תחילת הפעולה נעלמו. אם יופיעו שוב, אוסיף גריז דרך פקק הביקורת (לפחות למיסב התחתון, שהוא גם היותר בעייתי- גם חוטף יותר אבקת פחמים, וגם רגיש יותש לרטיבות אם חודרת). לפחות עד שהפחמים ייגמרו ואחפש מפוח מפירוק. מניח שיש לי לפחות שנה שנתיים.
עוד בתוכנית- בדיקה של חום של הקונקטורים אחרי פעולה מאומצת וממושכת של המפוח.

מקווה שהתיאור יועיל למישהו בהמשך.

DavidL
28-11-20, 23:11
דיקט דק. עם הדבקה של שטיח לבד (או איך שקוראים לזה, שכולם מדביקים על המגירות שלהם). אפשר עם ציר פסנתר כדי לאפשר יותר גמישות.
את החור שמתחת למפוח מעתיקים ועושים עם מקדח כוס.

ניתן ליישם גם עם פח.

- - - Updated - - -


שלב אחרון: סגירה.
בגדול, הכל בסדר הפוך. למעט העובדה שלי היה יותר קל להחזיר קודם את המנוע לבית שלו, ורק אחר כך לחבר את המניפה. יש להקפיד שמכניסים את המנוע כשההברגות בדיוק מול החורים, כי קשה לסובב אותו כשהוא בפנים (בתמונה עוד פקק ביקורת).
131746
השקעתי ופינקתי את הגומיות בגריז סיליקון (גם של שני ברגי המנוע, וגם של הגומי שאוטם את כניסת חוטי החשמל).
131747

בגדול לפני ההרכבה חיברתי את המנוע כשהו מפורק, והפעלתי אותו עם השמן והגריז כדי לנסות לדחוף ולפזר אותם כמה שיותר. גם ניקיתי שאריות טינופת מבית המפוח, ווידאתי שהתריסים נפתחים ונסגרים כמו שצריך: פותחים סוויץ', מעבירים בין סירקולציה לאוויר צח, תוך כדי שמביטים פנימה ולמעלה לתוך בית המפוח, ורואים איך התריסים זזים. זה די נחמד.

אחרי ההרכבה ולפני הכנסת המכלול לתוך הבית וידאתי שהמניפה מסתובבת בקלות (היא איננה חופשיה לגמרי).
אחרי ההרכבה הפעלתי את המפוח בכל המהירויות. שריקות קטנות שאיפיינו את תחילת הפעולה נעלמו. אם יופיעו שוב, אוסיף גריז דרך פקק הביקורת (לפחות למיסב התחתון, שהוא גם היותר בעייתי- גם חוטף יותר אבקת פחמים, וגם רגיש יותש לרטיבות אם חודרת). לפחות עד שהפחמים ייגמרו ואחפש מפוח מפירוק. מניח שיש לי לפחות שנה שנתיים.
עוד בתוכנית- בדיקה של חום של הקונקטורים אחרי פעולה מאומצת וממושכת של המפוח.

מקווה שהתיאור יועיל למישהו בהמשך.

תיאור מצוין, תודה רבה.

-->