צפייה בגרסה מלאה : המלצה על SBS ל-4 מקומות, הלכתי לאיבוד..
שלום,
הוחלט על קניית טרקטורון SBS (עקרונית.....)
מכיוון שהוא מיועד גם לנסיעה עם הילדים, צריך 4 מקומות.
ראיתי שיש דגמים של פולריס, קאן-אם, יאמהה וקוואסקי.. יש עוד חברות רלוונטיות?
עדיין לא גיבשנו תקציב, אבל בכל מקרה זה יהיה לכלי משומש.
מה מומלץ? במה להתמקד בחיפוש?
אמנם מדובר בכלי ל-4, אבל הוא צריך גם לדעת לנסוע מהר ובכיף עבור הטיולים הזוגיים..http://www.jeepolog.com/forums/images/icons/icon7.png
המון תודה.
אין לי ניסיון עם סב״ס עם 4 מקומות (ברשותי rzr800 דו מושבי).
מהרושם שלי, מדובר על כלי מגושם (יחסית לדו מושבי) ופחות כייפי.
מעבר לכך, השינוע שלו יותר מסובך (דורש עגלה יותר גדולה וארוכה שמגבילה את סוג הרכב שיכול לגרור אותה).
לאור המחירים הלא באמת שפויים של כלים כאלו (4 מושבים), הייתי שוקל ברצינות לרכוש רכב שטח אחר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
X3-MAX ארבע-מושבים עביר יותר מכל ג'יפ סטנדרטי. כולל רוביקון. כולל מוגבה.
הכלים האלה כבר מגיעים עם צמיגי 31' ו-32'...
הכלים הארוכים מתנהגים למופת - הכלי פחות פרוע ומסוכן מהדו-מושבי, קצת יותר מיושב בדעתו וצפוי, אבל עדיין אוהב להתהפך וצריך לדעת מה עושים איתו כשהוא מתקרב למגבלות - אין שם שום מערכת אלקטרונית שתתפוס את הכלי עבורכם.
וכמובן - אורך נכבד שמחייב שינוע ע"ג נגרר גדול ומגביל אתכם לגרירה ע"י רכב גדול (פולסייז/מסחרית גדולה)
יש המון כלים כאלו למכירה , הכל תלוי בתקציב , השמים הם הגבול .
יש לקחת מספר פרמטרים בחשבון :
1. תקציב מתחת ל100K , מעל 100K .
2. עלות קניית עגלה יקר יותר , אני חושב שאפילו כפול מעגלה של 2 מקומות.
3. עם איזה רכב אתה גורר , לא לכל רכב יש הרשאת משקל לגרור 4 מקומות , צריך הרשאת גרירה של כ1500 קילו.
4. עלויות תחזוקה , תחזוקה מעט יקרה יותר , במיוחד בחגורות ווריאטור שנקרעות יותר מהרגיל.
בתקציב מתחת ל100K תמצא את הפולריס הלא טורבו , S900 סמ"ק ו 1000 XP , לדעתי תתאמץ למצוא רק 1000XP 4 מקומות בגלל הבולמי זעזועים וכוח מנוע, זה יתרון ענק במיוחד לכלי כזה גדול.
בתקציב מעל 100K כבר תוכל לחפש את הפולריס טורבו וגם את הקאן אם X3 עם 4 מקומות
גם בקטגוריה הסופר יקרה הזאת יש המון דגמי משנה , ההבדלים העקריים בכוח המנוע ובבולמי הזעזועים , שים לב לכל הפרמטרים שאתה רואה כלים , יש הבדלים עצומים ביכולות של הכלים האלו , פשוט תלמד את הנושא לפני שאתה קונה כלי.
שתתאפס על תקציב , אפרט את ההבדלים בין הדגמים.
בהצלחה
- - - Updated - - -
X3-MAX ארבע-מושבים עביר יותר מכל ג'יפ סטנדרטי. כולל רוביקון. כולל מוגבה.
הכלים האלה כבר מגיעים עם צמיגי 31' ו-32'...
הכלים הארוכים מתנהגים למופת - הכלי פחות פרוע ומסוכן מהדו-מושבי, קצת יותר מיושב בדעתו וצפוי, אבל עדיין אוהב להתהפך וצריך לדעת מה עושים איתו כשהוא מתקרב למגבלות - אין שם שום מערכת אלקטרונית שתתפוס את הכלי עבורכם.
וכמובן - אורך נכבד שמחייב שינוע ע"ג נגרר גדול ומגביל אתכם לגרירה ע"י רכב גדול (פולסייז/מסחרית גדולה)
מסכים איתך ומוסיף , גם מהירות הנסיעה בשטח עם הכלים האלו היא כמעט פי 2 מגיפ משופצר.
בחולות עם הכלים האלו מגיעים למהירות שלא מביישת נסיעה בכביש 6 .
נקודה שכדאי לוודא לפני שמתקדמים, שאכן נחמד ונעים ליושבים מאחור, ישבתי מאחור בכלי כזה ולא כיף גדול, יושבים נמוך וקלסטרופובי לטעמי, במיוחד במקרה של ילד נמוך, המושב הקדמי ודלת הצד מסתירים המון, כאשר לילד לא כיף לאורך זמן, גם להורים לא כיף...
ליושבים מקדימה זה אכן כיף גדול.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יונימוג אדום
10-11-20, 18:37
לגבי גרירה - ניתן לרכוש פיאט דוקטו דבל קבינה עם פלטה גדולה .
העלות והסירבול הרבה יותר זול ופשוט .
אילן
הנושא של השינוע ממקום למקום הוא מעייף ומוציא את החשק.
אם אתה לא גר באזור שניתן לצאת איתו מיד לשטח ישר מהחניה של הבית ורק מידי פעם לגרור אותו זה לא אפקטיבי לדעתי.
הייתי בסרט הזה, עברתי לסמוראי
GodsFather
10-11-20, 19:20
הנושא של השינוע ממקום למקום הוא מעייף ומוציא את החשק.
אם אתה לא גר באזור שניתן לצאת איתו מיד לשטח ישר מהחניה של הבית ורק מידי פעם לגרור אותו זה לא אפקטיבי לדעתי.
הייתי בסרט הזה, עברתי לסמוראיבסמוראי לא נכנסים 4 בצורה נוחה... אלא אם הם תאילנדים
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הנושא של השינוע ממקום למקום הוא מעייף ומוציא את החשק.
אם אתה לא גר באזור שניתן לצאת איתו מיד לשטח ישר מהחניה של הבית ורק מידי פעם לגרור אותו זה לא אפקטיבי לדעתי.
הייתי בסרט הזה, עברתי לסמוראי
קצת הגזמת :confused:, אם יש עגלה טובה , תהליך העמסה כ10 דק כולל חיבור העגלה לרכב וקשירת הכלי, בשטח זה פחות מדקה.
אני מעדיף לנהוג ברכב מפנק עד השטח ולהכנס לשטח עם כלי יעודי לשטח, אם נגרמה תקלה בשטח מכל סיבה שהיא , אין פגיעה ברכב יום יום , זה יתרון ענק .
אתה יכול להשוות סמוראי לSBS :rolleyes:
אלא אם זה סמורייזר הזה:
https://www.facebook.com/groups/291977617742/permalink/10159150001027743/
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
קצת הגזמת :confused:, אם יש עגלה טובה , תהליך העמסה כ10 דק כולל חיבור העגלה לרכב וקשירת הכלי, בשטח זה פחות מדקה.
אני מעדיף לנהוג ברכב מפנק עד השטח ולהכנס לשטח עם כלי יעודי לשטח, אם נגרמה תקלה בשטח מכל סיבה שהיא , אין פגיעה ברכב יום יום , זה יתרון ענק .
אתה יכול להשוות סמוראי לSBS :rolleyes:נכון, הייתי שם, האוטו הנקי והשקט מחכה לך אי שם והשטח נגמר ברגע שחזרת אליו, בטח ובטח כשהוא גם רכב חברה.
בכל זאת, יש משהו אחר בחופש הזה שהטיול מתחיל בהעמסה בבית ונסיעה לנקודה A בשטח ולסיים בנקודה B בשטח בלי לשבור את הראש איך להגיע לרכב שלך ואם הוא והעגלה בכלל עדיין שם.
והייתי בנקודה הזו בזמן להחליט לכאן או לכאן ובחרתי בדיסקו 98 מזדקן אבל הדילמה ברורה.
אגב, הילדים שלי קטנים (7 ו4) ובין היתר בגלל בעיית שדה הראייה מאחור לא הלכתי לכיוון הזה,אחרי שהם התרגלו לשבת שורה ראשונה בריינג'ר בלי חלון לקשור אותם מאחור יהיה בעייתי.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
קצת הגזמת :confused:, אם יש עגלה טובה , תהליך העמסה כ10 דק כולל חיבור העגלה לרכב וקשירת הכלי, בשטח זה פחות מדקה.
אני מעדיף לנהוג ברכב מפנק עד השטח ולהכנס לשטח עם כלי יעודי לשטח, אם נגרמה תקלה בשטח מכל סיבה שהיא , אין פגיעה ברכב יום יום , זה יתרון ענק .
אתה יכול להשוות סמוראי לSBS :rolleyes:
קודם כל אני לא משווה, כלים שונים לגמרי.
אבל זה לא ממש לא 10 דקות שהכלי נעול עם 20 מנעולים, העגלה לא תמיד צמודה לבית וגם בשטח צריך לקשור אותה, כל מסלול טיול צריך להיות מתוכנן ומעגלי כדי לחזור לעגלה.
אם בשביל כל יצא מהבית צריך עגלה זה די מוריד מהכייף, אם אתה במושב שצמוד לשדות זה עולם אחר.
יותר מזה, גם את הסמוראי אני רותם לעגלה עם אני נוסע רחוק, לא חוויה ולא בטיחותי לנסוע איתו צפון-דרום מלא ילדים, אבל זה עדיין לא מצריך תכנון מסלול מעגלי.
וגם הוא כמובן משמש הרכב שלישי.
לא אומר שזה לא כלי מדהים ואב כדי לדעת מה הוא דורש עוד לפני שנכנסים לעלויות.
- - - Updated - - -
בסמוראי לא נכנסים 4 בצורה נוחה... אלא אם הם תאילנדים
Sent from my HD1903 using Tapatalk
סמוראי ארוך, עם ילדים זה עובד מצויין בטח שיש לך שלושה ילדים.
לא הייתי מחפש גם בייביסיטר לכל סיבוב ליד הבית.
יש כמה נק' למחשבה.. ההובלה לשטח- עגלה, רכב מתאים, אחסון וכו' אלה בהחלט חסרונות.
עוד לא מצאתי משהו סביר בפחות מ-100,000, בסכומים האלה ג'יפ הוא בהחלט אופציה.
יש לוח/אתר שכדאי לחפש בו?
קודם כל אני לא משווה, כלים שונים לגמרי.
אבל זה לא ממש לא 10 דקות שהכלי נעול עם 20 מנעולים, העגלה לא תמיד צמודה לבית וגם בשטח צריך לקשור אותה, כל מסלול טיול צריך להיות מתוכנן ומעגלי כדי לחזור לעגלה.
אם בשביל כל יצא מהבית צריך עגלה זה די מוריד מהכייף, אם אתה במושב שצמוד לשדות זה עולם אחר.
יותר מזה, גם את הסמוראי אני רותם לעגלה עם אני נוסע רחוק, לא חוויה ולא בטיחותי לנסוע איתו צפון-דרום מלא ילדים, אבל זה עדיין לא מצריך תכנון מסלול מעגלי.
וגם הוא כמובן משמש הרכב שלישי.
לא אומר שזה לא כלי מדהים ואב כדי לדעת מה הוא דורש עוד לפני שנכנסים לעלויות.
סמוראי ארוך, עם ילדים זה עובד מצויין בטח שיש לך שלושה ילדים.
לא הייתי מחפש גם בייביסיטר לכל סיבוב ליד הבית.
לגבי מנעולים ופחד מגנבות , אני החלטתי לפני 10 שנים פשוט לחיות בלי פחד ,להיות זהיר אבל לא פרנואיד ולתת לפחד להכתיב לי את החים.
מה שיקרה יקרה, לא קושר , לא מחביא , לא מסבך עניינים , פשוט חי.
הרכב מבוטח , העגלה עולה מספר אלפי שקלים , והטרקטורון זה סיכון של 40K , זה המצב ואני חי עם זה טוב מאז.
הילדים שלי עברו את גיל 13 , אני לא ממש מעניין אותם, רוב הפעמים יוצא לבד .
מסכים איתך ומוסיף , גם מהירות הנסיעה בשטח עם הכלים האלו היא כמעט פי 2 מגיפ משופצר.
בחולות עם הכלים האלו מגיעים למהירות שלא מביישת נסיעה בכביש 6 .
מהירות הנסיעה הממוצעת בטיול (בהנחה שלא שברת כלום) היא יותר לכיוון פי 3 עד פי 4.
בכלים החזקים (X3 החזק, RZR טורבו) צירי דיונה אכן נגמעים במהירות ממוצעת דו-ספרתית גבוהה עם נגיעות לא קצרות בתלת ספרתי.
בטיול אין שום בעיה לתכנן על ק"מ יומי תלת ספרתי בלי להתעייף כלל, משהו שבג'יפים הוא מתיש ביותר.
הבעיה היחידה בטיול ארוך ב-SBS היא תידלוקים - צריכת הדלק מאוד גבוהה (גבוהה משל סופה... הצריכה של הכלים המוגדשים כשלוחצים עליהם, הרבה יותר גבוהה...) ומיכל הדלק המובנה קטן יחסית. קטן מדי. צריך לשאת ג'ריקנים, אחרת תצטרכו לתכנן צירים שיאפשרו לכם לחתוך לתחנות דלק. אני נתקל בזה שוב ושוב במסעות המאווריק-וויקאנד השנתיים מערד/מצפה-רמון לאילת. המשתתפים שם נוסעים במצב "ספורט" כל הזמן, לוחצים כמו משוגעים, שוכחים שהם צריכים להגיע עד אילת... ואז כלים נתקעים ללא דלק ו/או מצליחים להגיע לנקודת התידלוק בנאות סמדר ממש בקושי, על אדים....
מהירות הנסיעה הממוצעת בטיול (בהנחה שלא שברת כלום) היא יותר לכיוון פי 3 עד פי 4.
בכלים החזקים (X3 החזק, RZR טורבו) צירי דיונה אכן נגמעים במהירות ממוצעת דו-ספרתית גבוהה עם נגיעות לא קצרות בתלת ספרתי.
בטיול אין שום בעיה לתכנן על ק"מ יומי תלת ספרתי בלי להתעייף כלל, משהו שבג'יפים הוא מתיש ביותר.
הבעיה היחידה בטיול ארוך ב-SBS היא תידלוקים - צריכת הדלק מאוד גבוהה (גבוהה משל סופה... הצריכה של הכלים המוגדשים כשלוחצים עליהם, הרבה יותר גבוהה...) ומיכל הדלק המובנה קטן יחסית. קטן מדי. צריך לשאת ג'ריקנים, אחרת תצטרכו לתכנן צירים שיאפשרו לכם לחתוך לתחנות דלק. אני נתקל בזה שוב ושוב במסעות המאווריק-וויקאנד השנתיים מערד/מצפה-רמון לאילת. המשתתפים שם נוסעים במצב "ספורט" כל הזמן, לוחצים כמו משוגעים, שוכחים שהם צריכים להגיע עד אילת... ואז כלים נתקעים ללא דלק ו/או מצליחים להגיע לנקודת התידלוק בנאות סמדר ממש בקושי, על אדים....
לא רציתי להגזים רשמתי מהירות כפולה, אבל אתה צודק זה יותר, לי יש טרקטורון 800 עם בולמי פוקס מעולים , בשבילים המהירים בחלוצה אני נוסע בין 60-100 קמ"ש ולא מצליח לעקוב אחרי הטורבו למניהם , הם רואים את ה140 במחוג, זה לא רק הכוח זה גם מערכת המתלים וגודל הצמיגים , מכונת באחה אמיתית, הפסקתי לטייל איתם בחולות, מעדיף לצאת עם חבורה שפויה.
בעיית הדלק ידועה אבל פטירה,מיכל 10 ליטר זה מעל ומעבר, אני אישית מוגבל ב120+- ק"מ טווח, 5 ליטר נוספים ואני יכול לעשות כל מסלול בארץ ללא בעיה.
מאחרי ההגה של X3 משודרג בסטייג' כלשהו, בשבילים מחוות פיליפ לכיוון באר שבע, ראיתי שקל ושישים+ על ה-GPS לאורך דקות רצופות.
ציר הקורדרוי מנחל בטמים לשדה התעופה עובדה, זה הציר המפורסם שמפרק ג'יפים לחתיכות, 120-130.... ירידה לדו-ספרתי גבוה רק בפניות.
הכלים האלה פסיכיים. אחרי מעט מאוד זמן אתה מתרגל לביצועים האלה. זה בא לך טבעי וכל מה שנוסע קצת יותר לאט (שזה כל רכב גלגלי אחר בעולם) רק מפריע לך. פלא שבעליהם מתנהגים כמו בהמות?....
אבל סיכמנו שכאן זו קבוצת הלפלפים על רייזר800, 60-70 בשטח זה אחלה...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
ה x3 הוא באגי באחה מהיצרן.
אפשר לשלש את מחירו הבסיסי עם שדרוגים שונים (כמו ברנגלר...) ולהגיע למפלצת מטורפת.
הכל טוב, כל זמן שלא קורה כלום.
במהירויות שהכלים האלו נוסעים זו רק אלת המזל שתוציא אותך מתאונה / התהפכות / דריסה / התנגשות (מחק את המיותר).
Sent from my iPhone using Tapatalk
אבל סיכמנו שכאן זו קבוצת הלפלפים על רייזר800, 60-70 בשטח זה אחלה...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לגמרי
Sent from my iPhone using Tapatalk
מצחיק שלפני כמה ימים היה בחור שרצה ללמוד נהיגה ספורטיבית ב40קמש עם טויוטה היילקס 2×4 של בדואי אז קטלו אותו שהוא סכנה לציבור.... בשעה שחלק לא קטן פה מבלה במהירויות תלת סיפרתיות בשטח .. האיזון מדהים.
כדי שלא יהיה ספק, אני בעד ספורט מוטורי, נהיגה ספורטיבית וכיף מנהיגה מהירה.
נ.ב מנוע גדול ומערכת מתלים ...אלו לא הסיבות לחוסר תרבות... אפשר להתרחק מאנשים או במינימום להוריד קצב ל0 ליד אנשים, לא לאבק אותם ולנופף יד לשלום.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני ממש לא חושב שקטלו אותו. להיפך.
גם מה שאני כתבתי (ואולי לא הובן) לא נכתב בציניות. הכוונה היתה שלא משתוללים בשטח באזורים בלי שדה ראיה פתוח (מטעים/פרדסים), כי שם אתה יכול להיות מופתע ממרחק אפס, למרות שהשביל קדימה לכאורה פתוח.
מצחיק שלפני כמה ימים היה בחור שרצה ללמוד נהיגה ספורטיבית ב40קמש עם טויוטה היילקס 2×4 של בדואי אז קטלו אותו שהוא סכנה לציבור.... בשעה שחלק לא קטן פה מבלה במהירויות תלת סיפרתיות בשטח .. האיזון מדהים.
כדי שלא יהיה ספק, אני בעד ספורט מוטורי, נהיגה ספורטיבית וכיף מנהיגה מהירה.
נ.ב מנוע גדול ומערכת מתלים ...אלו לא הסיבות לחוסר תרבות... אפשר להתרחק מאנשים או במינימום להוריד קצב ל0 ליד אנשים, לא לאבק אותם ולנופף יד לשלום.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
קודם כל אתה צודק , זו השתוללות לשמה, סכנה .
אבל מצד שני , חלוצה זה מסלול מירוצים, ברוב המסלולים שם ריק לחלוטין עם שדה ראיה מצויין , ועדיין יש סיכוי לאסון !
לדעתי זה עדיף על השתוללות בכביש או באיזור של רוכבי אופנים ומטילים רגלים.
ספורט מוטורי בארץ , נו באמת , חוץ מסגירה של אזורים על ידי הרשות , אין פה כלום.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.