התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפאי מתחיל, את מי לבדוק?



EliC25
11-11-20, 12:17
שלום לכולם,
הפוסט כנראה יהיה ארוך אז אבקש להיות סבלניים, תודה.

אתן הקדמה קצרה:
שמי אלי, זו ההודעה הראשונה שלי בפורום, אך אני גולש פה כבר תקופה כ'צופה מהצד'. חלקכם כנראה מכירים אותי מפלטפורמות אחרות.
אני חובב רכב בשנים האחרונות וכיוצא בזאת, מתחזק את רכביי הפרטיים בעצמי ונהנה מהנהיגה.
אחרי שרוב שנותיי הייתי דתי, במשפחה שלא חובבת רכבים, לא יצא לי לנסוע ברכבי שטח לטיול סופ"ש ארוך ומהנה. בתקופה האחרונה, כשאני גר אצל ג'יפאי ותיק עם 2 דיפנדרים בחניה, וכשהחבר הטוב ממול קנה לנד קרוזר 120, יצא לי לחוות קצת מהעולם המדהים הזה.
אני מאוד מתחיל בתחום, רק לאחרונה למדתי הרבה מונחים שהיו זרים לי (אע"פ שעולם המכונאות קרוב לי, אך בעיקר מפרייבטים).
אני לא מחפש לטפס על סלעים אלא יותר להיכנס לשטח 'בינוני' על מנת לראות נופים וליהנות מהטבע, ופחות למתוח גבולות של כלי הרכב.


עכשיו להתבלטות שלי:
כרגע אנחנו מחזיקים 3 רכבים: רכב אספנות שלי, רכב פרטי שלי (עממי, אך אני קשור אליו והוא בין הבודדים שנותרו בארץ) ורכב פרטי של זוגתי. כל אחד מהרכבים שווה בהערכה גסה 15-20 אלף ש"ח.
כידוע, רכב שטח הוא חור בכיס בהרבה היבטים: מכאני, הוצאות דלק, לעיתים ביטוח וגם טסט.
זה מביא אותי לדילמה בין 2 תרחישים:

רכב האספנות יוצע למכירה, ובכסף+תוספת נקנה ג'יפ ותיק שיעמוד רק לטיולים. הרכב הפרטי של שנינו ישמש אותנו בחסכון לאורך השנה, ומהג'יפ נהנה בטיולים (עלות ממוצעת בחודש של כל אחד מהרכבים שלנו - 700-900 ש"ח)
מצד אחד - נחסוך בדלק, טיפולים ואפשרי גם ביטוח של הג'יפ (מאחר ואפשר לבטח לפי ק"מ) וגם ירידת הערך שלו תהיה פחות משמעותית, אולי. מעבר לכך, במידה והג'יפ יזדקק לטיפול, הוא לא ישבית לנו יום עבודה ונוכל להשתמש ברכבים הפרטיים לנסיעות היום יומיות שלנו.
מצד שני - להחזיק עוד רכב (אחד מהפרטיים) זו בהכרח הוצאה, ואולי היא גבוהה יותר מההפרש בתחזוקת הג'יפ בין שימוש שלו ביום יום+טיולים, לבין שימוש שלו בטיולים בלבד.
כאן נכנסת הבהרה: יהיה לי קשה מאוד רגשית לוותר על הרכב שלי, ומנגד זוגתי לא קופצת על הרעיון לנהוג כל יום לעבודה בג'יפ גדול ומגושם (למרות שאמרתי לה שאחרי שהיא תעלה על אחד, היא לא תוכל לרדת...)
וזה מביא אותנו לתרחיש השני : מכירה של רכב האספנות + אחד מהפרטיים, ובכסף הזה+תוספת, לקנות ג'יפ קצת יותר 'חדיש', בטיחותי יותר ושיהיה גם פחות מועד לתקלות מזדמנות. במצב כזה כנראה שהג'יפ יהיה חייב להיות אוטומטי, כי הוא ישמש את בת זוגתי (אין לה בעיה לנהוג בידני בטיולים בלבד)


עכשיו אני אמלא את הפרטים בטופס המובנה, במידה ויהיו דברים ששכחתי:



1. תקציב א. מה התקציב לרכישת הרכב? 30-60 אש"ח (בהתאם לאחד התרחישים שציינתי)
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל תיקונים ולא רכישה בלבד.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?כן, יש לקחת בחשבון שאני מבצע את התחזוקה השוטפת באופן עצמאי.

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? 5 דלתות, צריך להכיל 3-4 נוסעים, בהם לפחות 2 מבוגרים. יש צורך במקום למטען מאחר והטיולים יכולים להיות למספר ימים.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? כאן ישנה הערכה גסה שהרכב יסע כ6000 ק"מ בשנה לטיולים. ובמידה וישמש כרכב יומיומי - 15-20 אלף בשנה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? מפורט למעלה
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גרים באיזור השרון.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? מפורט למעלה
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצהכן. דיפנדרים, טראקן, ולנד קרוזר (קצר וארוך 120)
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). לאחרונה היינו בנחל נקרות, לדעתי המסלול ברמת קושי הרצויה.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - יש העדפה לגיר ידני.
ב. מנוע דיזל/בנזין - העדפה לדיזל
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - ארוך
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? אם הגענו עד כאן, מובן שמשומש
ה.מוסיף סעיף משלי - רכב לא מבוקש אצל גנבים, מאחר והוא יחנה ברחוב.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? לא ננעלתי, קיבלתי המלצות על אי אלו רכבים - לנד קרוזר 90 (עם כל הכבוד לל"ק, יקר מאוד בשביל השנה), גראנד ויטרה, טראקן, טרופר ארוך, דיסקברי 1, רקסטון ופג'רו. אני מאוד מבולבל מהמבחר ולא יודע מה יותר מתאים ומה פחות, ולכן פונה לחברי הפורום המנוסים..



תודה רבה למי שקרא עד כאן, מתנצל אם שכחתי משהו ומקווה שלא דיברתי שטויות על דברים שאני לא מבין בהם במהלך כתיבת שורות אלו (ואם כן, אשמח שתתקנו אותי!)

Yaki5500
11-11-20, 12:51
אני לוקח טראקאן כנקודת ייחוס כי כבר יש לכם כזה בקבוצה

ב-30k לטיולים ארוכים אני מציע לבדוק טראנו לטיולים בלבד ב-15k ולבצע יישור קו ושיפורים ביתר התקציב. זה רכב יחסית פשוט לעבודה עצמית ובלי מחלות כרוניות קשות כדוגמת המזרקים של טויוטה או משאבות הדלק בפאג'רו.
והוא יכול לעשות את נקרות ועוד הרבה מעבר אם צריך

ב-60k לטיולים ארוכים ורכב יומיומי אפשר לחפש טראקאן משופר יחסית חדש, לעשות יישור קו ולהישאר אפילו עם קצת עודף ליום גשום.

2 ההצעות האלה מבוססות על הצהרתך שיש לך יכולת לבצע תחזוקה בסיסית בכוחות עצמך

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

raanan
11-11-20, 12:53
אלי אלי ... וואחד מגילה נתת ...

אנסה לייעץ לך בקצרה,

למען שלום בית, תוריד את הרכב של הגב' מעל הפרק (תן לה להמשיך להנות מהרכב שלה).

נשארת בין האספנות לרכב היום יומי שגם אליו אתה קשור עמוקות.
אני אישית, אם הייתה לי בחניה אלפא גוניור / GTV , מוסטנג , קורבט , אזי לא הייתי חושב לשחררה.
לעומת זאת, קונטסה , פרינץ , חיפושית , הייתי בשמחה מפנה את המקום.

בקיצור רק אתה יודע מה יש לך בחניה.
במידה ותרצה "לשחרר" את הרכב היום יומי, תצטרך לרכוש ג'יפ/ג'יפון שגם תוכל להתנהל איתו ביום יום ורצוי עם הוצאות אחזקה כמה שיותר נמוכות כולל הדלק.

אם תחליט "לשחרר" את האספנות אז כבר תוכל "להתפרע" ולבחור (במסגרת התקציב כמובן) משהו יותר קשוח ומכוונן עבור טיולים נטו.

קח בחשבון, שלטייל עם דיפנדרים זה כבר רף גבוה בעבירות, למרות שהטרקאן ישמש לך סף מינמלי.

בקיצור, פאג'רו Q , טרופר יכנסו בתקציב ובדרישות.

בהצלחה
רענן

EliC25
11-11-20, 13:22
אני לוקח טראקאן כנקודת ייחוס כי כבר יש לכם כזה בקבוצה

ב-30k לטיולים ארוכים אני מציע לבדוק טראנו לטיולים בלבד ב-15k ולבצע יישור קו ושיפורים ביתר התקציב. זה רכב יחסית פשוט לעבודה עצמית ובלי מחלות כרוניות קשות כדוגמת המזרקים של טויוטה או משאבות הדלק בפאג'רו.
והוא יכול לעשות את נקרות ועוד הרבה מעבר אם צריך

ב-60k לטיולים ארוכים ורכב יומיומי אפשר לחפש טראקאן משופר יחסית חדש, לעשות יישור קו ולהישאר אפילו עם קצת עודף ליום גשום.

2 ההצעות האלה מבוססות על הצהרתך שיש לך יכולת לבצע תחזוקה בסיסית בכוחות עצמך

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תודה על התגובה, אכן טראנו הייתה גם אופציה ששכחתי לציין, יש אפילו אחת יד ראשונה עם 400K במחיר בן 4 ספרות ביד 2. זה משאיר הרבה מקום לתיקונים.


אלי אלי ... וואחד מגילה נתת ...

אנסה לייעץ לך בקצרה,

למען שלום בית, תוריד את הרכב של הגב' מעל הפרק (תן לה להמשיך להנות מהרכב שלה).

נשארת בין האספנות לרכב היום יומי שגם אליו אתה קשור עמוקות.
אני אישית, אם הייתה לי בחניה אלפא גוניור / GTV , מוסטנג , קורבט , אזי לא הייתי חושב לשחררה.
לעומת זאת, קונטסה , פרינץ , חיפושית , הייתי בשמחה מפנה את המקום.

בקיצור רק אתה יודע מה יש לך בחניה.
במידה ותרצה "לשחרר" את הרכב היום יומי, תצטרך לרכוש ג'יפ/ג'יפון שגם תוכל להתנהל איתו ביום יום ורצוי עם הוצאות אחזקה כמה שיותר נמוכות כולל הדלק.

אם תחליט "לשחרר" את האספנות אז כבר תוכל "להתפרע" ולבחור (במסגרת התקציב כמובן) משהו יותר קשוח ומכוונן עבור טיולים נטו.

קח בחשבון, שלטייל עם דיפנדרים זה כבר רף גבוה בעבירות, למרות שהטרקאן ישמש לך סף מינמלי.

בקיצור, פאג'רו Q , טרופר יכנסו בתקציב ובדרישות.

בהצלחה
רענן
מודה לך שקראת את המגילה אע"פ אורכה.
את רכב האספנות אני בודאות מוכר, הספיק לי כרגע מבחינת התחביב השיפוץ הארוך שהיה, ומבחינת שימושיות הוא בעיקר עומד בחניה, וחבל.
הרכב היום יומי שלי זה מג'נטיס דיזל ידנית, לא מדובר ברכב מיוחד, בטח לא ספיידר אבל גם לא חיפושית או קורטינה. אני פשוט נהנה לנהוג בו ולתחזק אותו (מאוד פשוט וזול). הוא מתגמל אותי באמינות, נוחות, וגם חיבור לנראות שלו.
הרכב של האישה זו פיאסטה ידנית, איתה היא נוסעת כרגע 600~ ק"מ בחודש, אבל כנראה שזה יעלה לאיזור ה1500 בעוד שבועות בודדים.

יואב פולס
11-11-20, 14:30
את הרכב של האישה - עזוב בשקט.
זה חשוב ביותר על מנת שאתה תוכל להמשיך בעיסוקיך עם רכב השטח ללא רעשי רקע.
בגלל שאתה אומר שאתה מתחזק את הרכב לבד, ובגלל שאנחנו גם מכירים, תמכור את שתי הנבלות, תקנה פראדו ארוך, הכי טוב שאתה מוצא, ואת כל התחזוקה תעשה לבד. אני הייתי מחפש כזה עם מנוע 125 כ"ס, בגלל הפשטות, וזה מגיע בשנים 1999-2000. נכון שהוא יהיה יקר יחסית לפגרי רכבי שטח מאותן השנים, אבל אם תחפש בסבלנות - יש מציאות שמורות ומטופלות.
האלטרנטיבה - לקנות אחד ממשפחת הויטרה / גרנד ויטארה, ארוך, שמור ומטופל.

EliC25
12-11-20, 11:58
בקיצור, פאג'רו Q , טרופר יכנסו בתקציב ובדרישות.

בהצלחה
רענן
לקחתי את הצעתך והתחלתי לחפור קצת יותר על טרופרים.
הבנתי בין היתר שבשביל שטח בלבד אין הצדקה למנוע דיזל ועדיף לחפש בנזין 3.2
האם אני צודק?

erezgur
12-11-20, 12:19
לקחתי את הצעתך והתחלתי לחפור קצת יותר על טרופרים.
הבנתי בין היתר שבשביל שטח בלבד אין הצדקה למנוע דיזל ועדיף לחפש בנזין 3.2
האם אני צודק?לא ברור מהיכן המסקנה הזו.
בכל מקרה - צריך להביא בחשבון שיש הרבה יותר טרופרים דיזל מאשר בנזין ו יהיה לך קשה יותר למצוא בנזין.

נשלח מהנייד

raanan
12-11-20, 13:14
לקחתי את הצעתך והתחלתי לחפור קצת יותר על טרופרים.
הבנתי בין היתר שבשביל שטח בלבד אין הצדקה למנוע דיזל ועדיף לחפש בנזין 3.2
האם אני צודק?
רצית ידני , לא ?
טרופר בנזין ידני , נדיר ושעטנז שבוצע בארץ.
אתה יכול לקרוא קצת כאן בנושא מתגובה 144 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114794-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%90%D7%95-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%95-1/page15?p=916525&viewfull=1#post916525)

טרופר דיזל 3.1 ידני (עד 98), זה חיה לא רעה בכלל . רק הבעיה למצוא אחד כזה.
המנוע 3.0 ידני (99 ועד 2004) , יותר נפוץ אבל להיות מודע לעניין אחזקת המנוע.

בהצלחה
רענן

EliC25
12-11-20, 13:35
את המסקנות הסקתי בעיקר בגלל השרשור המקביל שצירפת.
אני מעדיף להחזיק רכב בנזין עם גיר אוטומט ופחות 'הפתעות' של זקנה מאשר דיזל ידני שיכול להיות ויעלה לי באי אלו החלפות יקרות של חלקים.
יודע על עניין ההסבה לידני, לא מחפש הרפתקאות כאלו.

נמרוד
15-11-20, 09:48
מכיוון שאתה כן חובב רכב ומכונאות ומתחזק לבד - Jeep אמיתי יכול להתאים. גראנד צ'רוקי ZJ או WJ יכול לענות יופי על הדרישות שלך. תמצא אחד משופר קלות (הגבהה וצמיגי 31) ואתה מסודר. אם תשים יד על ZJ עם מנוע 4.0 ליטר שש צילינדר, עוד יותר פשוט וזול לתחזוקה ממנועי הV8. אבל אלו בכל מקרה לא ידניים.

אם ידני אז חפש פאג'רו Q דיזל 2.8 מהשנים 98-2000, ובעדיפות שנייה ניסאן טראנו מאותה תקופה. יש עדיין די הרבה היצע אבל לא הרבה כלים טובים... אבל אם אתה כן מוצא כלי טוב הם יכנסו לך בתקציב בקלות.

jonys
15-11-20, 10:05
אם הפרייבטים עושים את העבודה באמינות אל תיגע בהם. גם ב60 אל"ש תתקשה למצוא רכב שטח אמין.
אני ממליץ לחפש רכב שטח אספנות (ריינג' רובר קלסיק למשל). נשמע שאתה נהנה לעבוד על הרכב בעצמך, ברכב אספנות (ובטח בריטי) תמיד יהיה לך מה לתקן :cool:

EliC25
15-11-20, 10:10
נהנה זה כן, אבל נמצא כרגע בלו"ז צפוף (2 עבודות, התמחות, לימודים...) שלא מאפשר לי להחזיק נבלות, אלא רק לתקן כשצריך

אומי5
15-11-20, 10:20
מצטרף להמלצה לא לערבב את רכב השטח עם הפרייוט של האישה.

כחלק מהמעבר לג'יפ שיחררתי כמה רכבים בהדרגה, אחד מהם גם אספנות וגם מהבודדים בארץ.
אחת אחרת אספנות שעברתי איתה המון ויש לה מקום מאוד נוסטלגי במשפחה (ראה תמונת פרופיל).
אני לא יודע איזה אספנות יש לך ומה הרכב הנדיר שאתה מחזיק ליום יום, אבל המסקנה שלי היא שזה אומנם קשה (ולפעמים אני משתגע איך מכרתי לעזאזל), אבל הרוגע הנפשי כשאתה יודע שאתה מתעסק ברכב שנותן לך חוויות עכשיו ולא בהוא שנתן לך חוויות פעם, שווה הכל.

חיפושית נוספת שלא הייתה נמכרת ביותר מ5000 שח נכנסה למחסן ותצא כשנהייה גדולים.

(מוזמן לספר מה הרכבים, לא יודע אם זה ישנה את ההמלצה אבל יספק את הסקרנות)

EliC25
15-11-20, 11:35
היי
כתבתי כבר באחת ההודעות, אין לי בעיה לפרט ואצרף גם תמונות.
יש לי קיה מג'נטיס דיזל ידנית שמשמשת אותי כרכב יומיומי. נשארו בודדות כאלו בארץ ובטח לא במצב כמו שלי. אני מכיר כל בורג ברכב ומבחינתי לנהוג בדיילי 'חדשה' (משומשת) שכבר בת 20 בערך, זה לקחת צעד אחורה וליישור קו יקח זמן רב. יש לי ביטחון לצאת ולחזור הביתה כשאני נוסע ברכב שאני מכיר את כל התחזוקה שלו מDAY 1. הרכב עולה לי גרוש וחצי בשוטף כפי שכתבתי

הרכב אספנות זה 204 שפרסמתי למכירה בצער רב אתמול, כבר יש פניות רבות אבל לא קונה אחד רציני... אחרי הרבה זמן לא מכרתי רכב זה מזכיר לי כמה זה כאב ראש.
לזוגתי יש פיאסטה ידנית 2014 שעולה גרושים בשוטף, הרכב משמש אותנו לנסיעות קצרות בעיר ואותה לעבודה.

אומי5
15-11-20, 11:52
לא יודע אם הנדירות הייתה משחקת לי תפקיד, אבל האמינות וההכרות כן, לא הייתי מוכר אוטו כזה.
אם על הפג'ו לא יציעו הצעות רציניות הייתי שוקל לאחסן כדי לצמצמם התעסקות ולהחזיר כשהג'יפ יהיה מוכן.

העיקר להתמקד בעיקר.

asafk
15-11-20, 19:18
אם תיתן לגברת את המג'נטיס ותמכור את הפיאסטה (מבוקשת ביותר ותימכר תוך יום) תוכל לנסוע בינתיים בפז'ו עם שלט למכירה וגם היא תלך תוך כמה שבועות, זה ישאיר אותך עם 40 אלף שזה לא הרבה. תוסיף עוד 'ככה וככה' ויש לך כבר סכום שאפשר לעשות איתו משהו כדי לקנות ולהחזיק רכב נורמלי. כנראה מתחילת שנות ה2000 אבל אלו הרכבים שהכי 'קל' לתחזק לבד ומצד שני יחסית אמינים אם רק שומרים עליהם - אתה מכיר את זה מהקיה.
אפשר ללכת לקיצוניות ולקנות דיסקברי 2 שיעלה נגיד 45 אלף ותוך שנה אתה תכיר אותו ממש טוב מבחינה מכנית..... לא יקר להחזיק נבלה כזו אם (ורק אם) עושים הכל לבד - ובשטח זה כיף ויש שיטענו שזה מרכבי השטח הטובים שיש. קשה לי להמליץ על דיסקברי 2 למישהו שמעיד על רצון לחיסכון - אבל מצד שני איזה רכב שטח בן 20 יהיה חסכוני יותר?
פראדו? יותר אמין אולי, אבל זה על הנייר. בפועל החלקים יקרים מאוד ורוב הפרדואים בשוק נבלות של ממש. עזרתי למישהו לחפש כזה ןהתייאשנו. מדי פעם צץ אחד עם פחות מחצי מליון קילומטר ושנראה טוב- ורוצים עליו מחיר גבוה בהתאם - ואין בזה שום ביטוח שלא יביא עליך צרות יקרות תוך זמן קצר.
גראנד צ'רוקי? החלקים זולים, זה רכב אמריקאי ויש הכל. וקל לטפל לבד. וזה ג'יפ. אבל רכב אמריקאי ישן שמראש היה רכב 'זול' - לא מזדקן יפה.
טרןפר? מהטובים בקטגוריה. חלקים זולים. אבל בתור דיילי דורש בהחלט את מנת ההתעסקות השוטפת שלו. לא בדיוק רכב לשכוח ממנו בין טיפול לטיפול - וזה שהוא ישן לא עוזר.
טרקאן - אנחנו כבר קופצים לעידן היורו4 מסילה משותפת. אוטו טוב אם הקפידו מאוד בתחזוקה שלו. אבל הרוב לא. הרוב נבלות ממש שסובלים מהזנחה.

מה שאני מנסה להציע לך..... תירה לכל הכיוונים. ומה שתמצא עם הסטוריית טיפולים ובמצב טוב - תיקח. כולם יהיו טובים או גרועים באותה מידה ובעיקר תלוי לא בסמל על הגריל - אלא בבעלים הקודמים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
15-11-20, 21:01
מה שנמרוד אמר.
גרנד צ׳ירוקי 96-2004, שמור יתן לך הכי הרבה רכב שטח תמורת הכסף.
חלקים זולים יחסית ומאוד נפוצים.
קל ופשוט לתחזק לבד.

אבל להקפיד לקנות אחד שמור ולא משופר בקיצוניות. קח בחשבון שני טסטים בשנה לכל רכב מעל גיל 19.

יש נבלות ויש שמורים. קל לראות את ההבדלים בעין בלתי מזויינת.
תסתכל במיוחד על החשמל ומצב תא הנוסעים כאינדיקציה ראשונית.

ishc
15-11-20, 22:22
אחרי 5 שנים עם פאג'רו q שנת 2000 אני אתן לך קצת נק' עליו.

רוב הדגמים עם צמיג 31, נעילה אחורית ובכללי זה רכב שבנוי די מסיבי.
המתלה הקדמי הוא מוטות פיתול מחורבן כמו רוב הרכבים וגם המתלה האחורי לא מצטיין במהלך מתלה אבל מצד שני הוא יחסית קשיח ומתנהג יותר טוב מטרופר (באופן יחסי לבהמת 2 טונות).
תא הנוסעים פחות מרווח מטרופר נגיד ואין איזה איבזור משוגע אבל הכל בנוי טוב ושורד יפה את השנים.
המנוע אנמי ורזה, בכל זאת 125 כ"ס במקור על משקל עצמי מכובד ויחס העברה ב-low של 1.8 נותנים תוצאה לא מדהימה ודווקא פה כנראה כדאי להעדיף גיר אוט (פאג'רו q) שהוא סה"כ די אמין.
חלקים קיימים בשפע בזכות פופולריות, מקבילות לדגמים נוספים וייצור שנמשך עד היום בסין.
תא המנוע קצת צפוף וכמעט כל פעולה תתחיל בפרק אינטר קולר אבל... זה לא כזה נורא (5 ברגים, שני בנדים ושני קונקטורים).
מחיר קניה זול יחסית ורכב טוב יכול לעלות +/- 25 אלף ואפילו פחות לעומת פראדו שיכול בקלות לעלות 40.

בהצלחה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

EliC25
15-11-20, 22:29
תודה לשניכם על התגובות.
האישה לא מסוגלת לנהוג במג'נטיס בגלל גובה, לא מגיעה לדוושות וגם לתנוחת ישיבה בטיחותית מספיק מבחינת ראיה.
פירטתם לי הרבה וכנראה לאחר המכירה של הפיג'ו אתמקד בטרופרים, בלי להסתייג מדיזל או בנזין, ובפג'רו. יש משהו מיוחד לדעת על הפג'רו מבחינת מנועים? מה מוצלח יותר מה פחות?

ishc
15-11-20, 22:47
אני מכיר רק את ה-2.8 כי זה מה שיש לי.
אין שום דבר מיוחד באמת. זה מנוע טורבו דיזל טיפש שמנסה להתחכם ככה שגיר למשר יש מחשב שמחובר ל-tps לצורך העברת הילוכים ושהוא הולך זה קצת ניג'וס להשיג כזה אבל אפשרי.
המנוע אלרגי להתחממות ומרכת הקירור דורשת תשומת לב מיוחדת.
בראש יש חלקים קרמיים שהופכים את השיפוץ שלו למשימה בעייתית.

בהצלחה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Saar
25-11-20, 21:18
אסף הציע דיסקו 2, יש גם דיסקו 1...
דיסקו 1 ניתן למצוא גם בנזין (יש אפילו כמה ידניים)
הוא קרוב יותר לאספנות, גם הדיזל וגם הבנזין פשוטים מאוד לטיפול עצמי ומאוד זולים לרכישה.
החיסרון העיקרי הוא פלסטיקה באיכות נמוכה בתא הנוסעים ועצלנות מוגזמת בדיזל האוטומטי (הידני זה עולם אחר).
היה לי גם גראנד צ'ירוקי 2000 (לפני הדיסקו שנמצא אצלי כמעט 3 שנים), הגראנד 4.7 מאוווד חזק וזריז (ושתייו לא קטן).
הנסיעה בו מזכירה נסיעה בסטיישן מוגבה הרבה יותר מאשר נסיעה ברכב שטח.
מבחינת נוחות, הדיסקו מוצלח יותר.
לגבי שיפורים,
בדיסקו ניתן להרכיב (תיאורטית כמובן, המידה אינה חוקית) , צמיג 245/75/16 ללא כל שינוי ברכב.
בגראנד זה דורש הגבהה של 3" (עם התאמה של הפנהרד)
החיסרון העיקרי של הגראנד בעיני הוא הרבה מאוד חשמל בתא מנוע צפוף.

EliC25
01-04-22, 23:24
אהלן
עברה קצת יותר משנה והרבה מים בנהר מאז...
התקציב עלה, הפיאסטה יצאה למכירה והדרישות השתנו : רכב לטיולים ברמה בינונית, תקציב קצת יותר גבוה (סביב ה55-60 אחרי יישור קו ושיפורים), וחשוב שיהיה בטיחותי כי הוא יהיה הדיילי של אשתי.
המחירים בשוק עלו משמעותית בשנה האחרונה, אבל אני כבר עמוק בתהליך של לקנות ג"ו מהדגם של 2008.
הלכתי לראות לא מעט רכבים, רובם ככולם צריכים יישור קו קליל עד מאסיבי (מאחד יצאתי עם רשימת קניות של מעל 10K בחלקים).
כרגע יש אקזמפלר אחד ספציפי על הכוונת, ורציתי להבין אם כדאי לי להמשיך לחפש ואולי להתקל בעסקה יותר משתלמת, או שחלאס עם החיפושים, ושהגיע הזמן להעביר בעלות:
2008
דגם 'מפואר'
יד שלישית או רביעית
טסט לחצי שנה+-,
225K,
הכל עובד הכל תקין, אחרי החלפת מדחס, אלטרנטור, רדיאטור, ועוד פיצעפקס (מצבר, מחזיר שמן צירייה, ואולי עוד משהו ששכחתי)

צריך להוסיף לרכב מולטימדיה (בשביל אשתי) ומיגון+הגבהה, מעבר לכך לא מצאתי ריג'קטים כלל.
מחיר שסגרתי עם הבן אדם - 47K.
אופציה יחידה ש'משתווה' היא ג"ו ב55K עם נתונים דומים, מוכנה לשטח אך עם ריג'קטים: קרע במושב עור (יש כיסוי עליו), סאנרוף תקול (רצועה שנקרעה), תקלת ממיר, והבולמים המקוריים של הרכב. ראוי לציין שהרכב הנ"ל נמכר לא מזמן בערך ב45K, ועליית המחירים מטורפת בקצה אחד ומתסכלת בקצה השני.

חזרה לרכב עליו נכתבת ההודעה, אציין אילו דברים בדקתי:
כל הנוזלים (שלא נמצאים במערכת אטומה), צבעיהם ומפלסם.
נסעתי בעיר, בחוץ, וקצת בשטח קל, אין רעשים משונים, אין בעיות בנסיעה לא מבחינת העברת הכוח ולא מבחינת המתלים.
בדקתי את מערכת ההגה, הציריות, שלמות הגומיות וכו'
מזגן, מערכות חשמליות למיניהן, הכל תקין.
סלון הרכב וגם הקוסמטיקה החיצונית במצב מדהים לשנתון, הרכב עצמו נצבע במלואו, לא ברור מתי, אבל אין מכות או שפשופים.
מבחינת השלדה אין כיפופים עיקומים או שריטות.
אין נזילות משום רכיב בחטיבת הכח.
עכשיו, הדבר היחידי שעוד נמצא בסימן שאלה אלו בועות אוויר שראיתי יוצאות אחרי נסיעה וכיבוי מנוע במיכל העודפים. ראוי לציין שהרדיאטור הוחלף ממש לאחרונה לכן החשד שלי הוא באוויר שכלוא במערכת, עם זאת יש לי חשד לבריחת קומפרסיה, והדרך הכי טובה תהיה כשאבדוק את הרכב עם מנוע קר. מעבר לכך, כפי שציינתי, לא מצאתי בעיות.
אני חוזר שוב לתהייה שלי, אחרי שנתקלתי בעשרות רכבים והלכתי לראות 6-7, האם אני נמצא בפיק מבחינת מחירי השוק של הרכב הזה (ושל רכבי שטח בכלל), וכדאי לי לחכות לעסקה קצת יותר משתלמת, או שהגיעה העת לשים את הכסף על השולחן ולהתחיל לטייל?

תודה וסליחה על החפירה.

איל מ
02-04-22, 08:32
אבא של אשתי נוהג לומר שאין דבר כזה "עכשיו לא זמן טוב". מי שמחכה לזמן טוב לקנות משהו (אוטו, בית, חופשה..), פשוט מפספס.
יש לך יכולת לקנות אוטו ולטייל? תעשה את זה.
לגבי האוטו הספציפי. קח בחשבון שהפח והצבע של הרכבים האלו בד"כ מחזיק יפה מעמד, ואם צבעו את הרכב זה עלול להצביע על הסתרת תאונות פח. אישית לי זה לא מפריע, אבל לברר למה צבעו, בעיקר בשביל להרגיש את המוכר.
כנ"ל לגבי החלפת רדיאטור. האם הרכב עבר התחממות?
ככלל כשקונים רכב שהוחלפו בו חלקים קריטיים (לא קוסמטיים) ממש לפני מכירה, זה צריך להעלות חשש מרכב שתוקן אחרי טראומה, והבעלים גילו שעדיין יש בעיה שתדרוש הוצאת כסף.

asafk
02-04-22, 10:35
החלפת רדיאטור + צבע כללי = תאונת חזית?
אולי ואולי לא. תנסה לבדוק במאגר המידע של חברות הביטוח.
לי זה לא היה מפריע אלא במחשבה על זה שהמוכר אינו הגון וכמובן למכירה עתידית.
החשד לבריחת קומפרסיה חייב בדיקה מקיפה כי זו כן נקודת תורפה בסוזוקים.

חוץ מזה ואם תסיר את החשד - נשמע רכב נהדר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

EliC25
02-04-22, 12:57
אז ככה
אין בעיית קומפרסיה
מנוע הוחלף מתישהו בחיי הרכב, לא אצל הבעלים הנוכחי.
רדיאטור הוחלף כחלק מיישור קו כי היה לא תקין.
אין עניין של תאונות, בדקתי בהיסטוריית הביטוח וכמו כן הצבע לא חדש במיוחד, פשוט עבר צבע כללי (יכול להיות תיקונים לקראת מכירה לפני עשור אפילו)
ובשעה טובה התחדשנו (או התיישנו? מה אומרים על מעבר מ2014 ל2008?)
הייתי מוסיף תמונה אבל לא מוצא אפשרות מהסלולר

Asaf-a
02-04-22, 13:49
אצלנו במשפחה גרנד ויטארה קצר 2008 שנרכש חדש וללא תאונות.
הצבע הכסוף לא במצב מדהים ובהחלט ישנם איזורים שרופים יפה, כך שצביעה של הרכב לא בהכרח מעידה על תאונה.


Asaf-a
אסף.א

EliC25
02-04-22, 13:56
137774

erezgur
02-04-22, 15:28
תתחדש,
טייל ותהנה!

נשלח מהנייד

asafk
02-04-22, 17:26
תתחדש. נראה מצויין.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

avikkllk
02-04-22, 17:35
רכב מעולה ..אם כי מחיר מופקע לטעמי.,
אני נפרדתי משלי , היה עם 200 קמ מצב מצויין ואחרי פחחות וצבע שחור באזור ה32..

וזה היה מחיר מעולה בהתחשב שהמחירון היה אז 32..

על כל פנים הוא נראה מאוד יפה.
תתחדש שובע בדרכים משובשות.

Sent from my Redmi 8A using Tapatalk

EliC25
02-04-22, 23:34
השוק מתנהג בצורה לא ברורה עכשיו, ראה תגובות קודמות.
כן, כואב לשלם הרבה יותר.. אבל.... אינפלציה וכו'
עריכה: לפי ההיסטוריה בפורום נראה שהיה לך שנת 2007, האם עם הטראקשן? שנתון 2007 מצאתי גם ב25-30

JohnnyEnglish
05-04-22, 14:04
אלי תתחדש גם אני סימנתי את הרכב הזה כיעד הבא, אבל לא בקרוב.

לגבי ההגבהה, לא הייתי מתפשר על סט שלא כולל גם בולמים.

אם היה לי רכב דומה הייתי הולך על סט שייתן מספיק קלירנס להכניס צמיגי MT במידה ראויה 29 לפחות (גם אם כסט נוסף).
להבנתי לא ניתן להשיג צמיגי MT במידה המקורית אלא רק AT.
ומתחיל לחסוך לנעילה, לפחות אחורית.

EliC25
05-04-22, 16:03
נתחיל לטייל עם הבקרה, ונראה איל היא מתנהגת.
בנוגע להגבהה, נסעתי על אןלד מן וקינג, בדקתי גבהים, הקינג גבוה ב2 סמ.
עדיין בוחר באולד מן בעיקר בגלל בטיחות ועומס על שאר חלקי המתלה.
הסט כמובן כולל בולמים, גם ככה צריך להחליף.

-->