צפייה בגרסה מלאה : חגורת מזגן תקועה = התחממות מנוע?
לאחרונה שמתי לב שהמנוע מתחמם יותר מכרגיל, בעיקר תחת עומס.
בסופ"ש האחרון, שמתי לב שהחגורה של המזגן מתחילה להתקלף ובדיקה מעמיקה קצת יותר, העלתה שהמיסב של מותחן חגורת המזגן תקוע ולא מסתובב ולמעשה מעמיס את המנוע גם בכוח החיכוך שבין הרצועה לפולי (שלא מסתובב ...).
אחרי שחתכתי והסרתי את החגורה, נדמה לי שהמנוע לא מתחמם.
יכול להיות שזו הייתה הסיבה, או שזו סתם פסיכולוגיה בגרוש?
עמי
boaz avrahami
12-11-20, 18:10
אתה לא יכול לדעת מפני שעכשיו גם המזגן , שהוא מחולל חום לפני הרדיאטור, אינו פועל.
תחליף מיסב ותדע .
אתה לא יכול לדעת מפני שעכשיו גם המזגן , שהוא מחולל חום לפני הרדיאטור, אינו פועל.
תחליף מיסב ותדע .
א. מיסב מזגן תקוע לא קשור להפעלת המזגן.
ב. מדחס שאינו מסתובב לא מייצר חום במעבה.
boaz avrahami
12-11-20, 18:31
א. מיסב מזגן תקוע לא קשור להפעלת המזגן.
ב. מדחס שאינו מסתובב לא מייצר חום במעבה.
אם הוא חתך את הרצועה אז עכשיו אין מזגן שהמעבה שלו יתרום לחום. אם המזגן לא הופעל לפני כן אתה צודק.
לדבי המיסב אני מסכים איתך. לא הוא שישפיע על התחממות הרכב
א. מיסב מזגן תקוע לא קשור להפעלת המזגן.
ב. מדחס שאינו מסתובב לא מייצר חום במעבה.
לא הבנתי את הקשר בין המעבה למדחס המסתובב או שאינו מסתובב ואת הקשר של המעבה לחום המנוע.
השאלה היא האם ההתנגדות המוגברת לסיבוב הרצועה, שנוצרה עקב המיסב התקוע, היא כזו שיכולה להשפיע באופן מהותי על התחממות המנוע, שצריך עכשיו להתגבר גם על החיכוך הכרוך בהחלקת הרצועה על הפולי שאינו מסתובב.
boaz avrahami
12-11-20, 19:23
המעבה של המזגן נמצא לפני הרדיאטור של הרכב.
בזמן הפעלת המזגן המעבה חם והוא מתקרר על ידי מאוורר הרכב וחוזר ממצב גז לנוזל.
החום שלו משפיע על רדיאטור המנוע שמקבל אוויר חם יותר כשהמזגן פועל.
הסבירות להתחממות מנוע בשל חיכוך הרצועה היא לא סבירה בעיניי
המעבה של המזגן נמצא לפני הרדיאטור של הרכב.
בזמן הפעלת המזגן המעבה חם והוא מתקרר על ידי מאוורר הרכב וחוזר ממצב גז לנוזל.
החום שלו משפיע על רדיאטור המנוע שמקבל אוויר חם יותר כשהמזגן פועל.
הסבירות להתחממות מנוע בשל חיכוך הרצועה היא לא סבירה בעיניי
אבל רצועה תקועה שאינה מסתובבת, אינה מסובבת את המדחס.
מדחס שאינו מסתובב, לא דוחס את הגז ואינו מחמם אותו
ואין שום חום במעבה.
הסיפור של חיכוך הרצועה מעלה אצלי תהיות.
נכון, רצועה תקועה מעמיסה על המנוע.
כשזה קרה לי, הסטרטר סובב את המנוע בקושי)
אבל לא נראה לי עד כדי חימום המנוע.
ובכלל, פולי שמסתובב על רצועה תקועה,
החיכוך ביניהם יוצר חום גבוה שקורע
את הרצועה תוך כמה דקות. (זה קרה לי)
רצועה שלא מסתובבת, לפעמים לא מסובבת עוד דברים (או לפחות מפריעה להם להסתובב).
כמו למשל... מאוורר...
לכן התשובה עלולה להיות תלויה בסידור הרצועות ברכב.
ושוב, איך קשורים המדחס או המעבה לעניין?
הפולי על הקראנק מסובב את רצועת המזגן תמיד ומנסה לסובב את הפולי של המותחן תמיד, גם אם המדחס פועל וגם אם לא (כלומר גם כשהקלאצ של המדחס משולב וגם כאשר לא) , כך שאני עדיין לא מבין מה הקשר למדחס או למעבה.
שמעון,
אם הרצועה מתחממת ונקרעת תוך כמה (כמה?) דקות או לא, אני לא יודע, אבל נראה לי שגם אתה לא ערכת נסיון מדעי ממש.
הבנתי שלדעתך ההתנגדות שמפעילה החגורה במצב כזה, אינה גורמת להתחממות המנוע. אשמח לשמוע גם דעות/ידיעות אחרות.
עמי
- - - Updated - - -
רצועה שלא מסתובבת, לפעמים לא מסובבת עוד דברים (או לפחות מריעה להם להסתובב).
כמו למשל... מאוורר...
לכן התשובה עלולה להיות תלויה בסידור הרצועות ברכב.
מנוע TDI 300. רצועת המזגן מתוחה בין הפולי שיושב על הקראנק, הפולי של המותחן והפולי שעל קלאצ' המדחס.
היא אינה קשורה לשאר אביזרי המנוע.
ושוב, איך קשורים המדחס או המעבה לעניין?
הפולי על הקראנק מסובב את רצועת המזגן תמיד ומנסה לסובב את הפולי של המותחן תמיד, גם אם המדחס פועל וגם אם לא (כלומר גם כשהקלאצ של המדחס משולב וגם כאשר לא) , כך שאני עדיין לא מבין מה הקשר למדחס או למעבה.
זה מה שכתבתי בתגובתי הראשונה
א. מיסב מזגן תקוע לא קשור להפעלת המזגן.
שמעון,
אם הרצועה מתחממת ונקרעת תוך כמה (כמה?) דקות או לא, אני לא יודע, אבל נראה לי שגם אתה לא ערכת נסיון מדעי ממש.
ברור שאצלך היא לא נקרעה, אבל לי מותר לתהות על כך.
זה שלא שמעת שריקה. זה שלא עלה עשן
ולא הרחת ריח של גומי שרוף, גם תמוה בעיניי
זה מה שכתבתי בתגובתי הראשונה
א. מיסב מזגן תקוע לא קשור להפעלת המזגן.
ברור שאצלך היא לא נקרעה, אבל לי מותר לתהות על כך.
זה שלא שמעת שריקה. זה שלא עלה עשן
ולא הרחת ריח של גומי שרוף, גם תמוה בעיניי
שמעתי והרחתי.
לכן פתחתי מכסה מנוע וגו'.
אני רוצה להודות בטעותי לגבי דברי בועז.
משום מה סברתי שמדובר במיסב מזגן תקוע.
ולמצב כזה כתבתי שהמעבה לא מתחמם.
כשעברתי שוב על השרשור וראיתי שמדובר במיסב
המותחן ובמקרה זה המדחס כן עובד בהפעלת המזגן.
סליחה.
boaz avrahami
12-11-20, 21:48
ושוב, איך קשורים המדחס או המעבה לעניין?
הפולי על הקראנק מסובב את רצועת המזגן תמיד ומנסה לסובב את הפולי של המותחן תמיד, גם אם המדחס פועל וגם אם לא (כלומר גם כשהקלאצ של המדחס משולב וגם כאשר לא) , כך שאני עדיין לא מבין מה הקשר למדחס או למעבה.
שמעון,
אם הרצועה מתחממת ונקרעת תוך כמה (כמה?) דקות או לא, אני לא יודע, אבל נראה לי שגם אתה לא ערכת נסיון מדעי ממש.
הבנתי שלדעתך ההתנגדות שמפעילה החגורה במצב כזה, אינה גורמת להתחממות המנוע. אשמח לשמוע גם דעות/ידיעות אחרות.
עמי
- - - Updated - - -
מנוע TDI 300. רצועת המזגן מתוחה בין הפולי שיושב על הקראנק, הפולי של המותחן והפולי שעל קלאצ' המדחס.
היא אינה קשורה לשאר אביזרי המנוע.
עמי
כשהמדחס עובד הוא מקרר את הקבינה ומחמם את המעבה. מאוד מחמם.
המעבה יושה צמוד לרדיאטור של האוטו מבחוץ.
כשהמדחס לא פועל המאוורר מושך אוויר טרי בטמפרטורת הסביבה והוא שמקרר את הרדיאטור.
כשהמזגן עובד אז האוויר הטרי קודם מקרר את המעבה ואז כשהוא כבר חם/ פושר הוא מתחיל לקרר את הרדיאטור של האוטו.
לפיכך כאשר המזגן פועל, הפרש הקור שנופל על הרדיאטור הוא קטן בהרבה מאשר ההפרש כאשר המזגן כבוי.
תוצאות קירור המנוע טובות יותר לפיכך כשהמדחס כבוי.
הנקודה הובהרה?
אגב, מה מסובב את משאבת המים?
לפיכך כאשר המזגן פועל, הפרש הקור שנופל על הרדיאטור הוא קטן בהרבה מאשר ההפרש כאשר המזגן כבוי.
תוצאות קירור המנוע טובות יותר לפיכך כשהמדחס כבוי.
כן אבל..
זה TD300, בנסיעה, לא מתומן אמריקאי מפונק בזחילה בקיץ.
עמי
כשהמדחס עובד הוא מקרר את הקבינה ומחמם את המעבה. מאוד מחמם.
המעבה יושה צמוד לרדיאטור של האוטו מבחוץ.
כשהמדחס לא פועל המאוורר מושך אוויר טרי בטמפרטורת הסביבה והוא שמקרר את הרדיאטור.
כשהמזגן עובד אז האוויר הטרי קודם מקרר את המעבה ואז כשהוא כבר חם/ פושר הוא מתחיל לקרר את הרדיאטור של האוטו.
לפיכך כאשר המזגן פועל, הפרש הקור שנופל על הרדיאטור הוא קטן בהרבה מאשר ההפרש כאשר המזגן כבוי.
תוצאות קירור המנוע טובות יותר לפיכך כשהמדחס כבוי.
הנקודה הובהרה?
אגב, מה מסובב את משאבת המים?
מבין הכל, והכל נכון ונאמן, רק שזה לא רלוונטי לשאלה שלי. המנוע היה (ואולי עדיין) מתחמם, עם מזגן מופעל וגם בלעדיו.
בכל מקרה, משאבת המים, כמו משאבת ההגה והאלטרנטור, מופעלים על ידי רצועה אחרת ונפרדת.
boaz avrahami
12-11-20, 23:13
אז תמשיך לחפש את האשם במקום אחר. זה לא בגלל המותחן.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.