צפייה בגרסה מלאה : טירון בענייני גגונים - מה צריך לדעת?
matikrimerman
15-11-20, 11:09
חושב לשים גגון לקינג 03 ארוך (עם מוטות אורך על הגג). לא מבין בזה כלום ולכן לא יודע אפילו מה לבקש / לשאול
דרישות מהגגון:*
1) שיהיה אפשר לפרק ביחסית קלות (יהיה נחמד, לא סוף העולם אם לא)
2) יכולת להוסיף תאורה קידמית (אני נוסע הרבה פעמים בשטח בחושך)*
3) אפשרות לחיבור היי-ליפט*, את חפירה וכו וכו
שאלות:*
1) אלומיניום או מתכת?*מה ההבדל?
2) איזה גודל ממליצים מנסיונכם (אולי עשיתם משהו והיה קצר מדי או ארוך מדי)
3) האם מומלץ לחבר את הגגון למוטות אורך של הרכב? או שזה יהיה גבוה מדי/חלש מדי? אין לי מושג איך זה עובד
4) מה עוד מומלץ לוודא שיש או לבקש שיהיה אם קונים גגון בעבודת יד
בכלל טיפים לדברים לקחת בחשבון או לתכנן לקראת קניית/בניית גגון יתקבלו בברכה.
תודה מראש.
תתחיל כאן:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2E com%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D11 7759&share_tid=117759&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
גגון קומפקטי ואלגנטי מאד, ללא ריתוך, שחבר הרכיב לא מזמן. מתחבר לקורות האורך בפאת'פיינדר. אולי אפשרי גם בפאג'רו אם יש הברגות בדופן הפנימית של הקורות.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201115/8f520257b0c84b9aff49b251a811cd28.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201115/423cb8ef42a9e6e0a633780313f9d3ce.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201115/d4f8cc6907294369c910a4b934befe86.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201115/c9fca4583ca587315436a8cee33c8501.jpg
גגון קומפקטי ואלגנטי מאד, ללא ריתוך, שחבר הרכיב לא מזמן. מתחבר לקורות האורך בפאת'פיינדר. אולי אפשרי גם בפאג'רו אם יש הברגות בדופן הפנימית של הקורות.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201115/8f520257b0c84b9aff49b251a811cd28.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201115/423cb8ef42a9e6e0a633780313f9d3ce.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201115/d4f8cc6907294369c910a4b934befe86.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201115/c9fca4583ca587315436a8cee33c8501.jpgאפשר לשאול איפה קנה את הפרופילים? מחפש כאלה גם לגגון. החרכים בדפנות נעשו לבד או שכך מגיע הפרופיל?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
הבעיה עם הגגון הזה היא שהברגים הקודחים שיש לו שם, שאיתם הוא חיבר את הקורות רוחב, לא ממש אוהבים תנודות ואני מאמין שעם הזמן יפתחו חופש. בהחלט אפשר להרכיב עם ברגים אבל כאלו עם אומים ושייבות ולא בורג קודח.
זה דווקא לא ברגים קודחים, זה ברגים רגילים עם ראש קוני לדעתי כי זה מה שהיה לו תחת היד, ולמטה יש שייבות ואומים. את הפרופיל הוא הזמין חתוך ומכופף, אבל אפשר לעשות אותו דבר בדיוק עם זוויתן מגלוון 40X40, לקדוח חורים איפה שצריך ובמקום החריצים היפים לקשירה לרתך כמה חוליות שרשרת.
הרעיון הזה פשוט מאד בפאת'פיינדר כי יש הברגות מסודרות בצד הפנימי של קורות האורך. האם זה כך גם בפאג'רו?
חושב לשים גגון לקינג 03 ארוך (עם מוטות אורך על הגג). לא מבין בזה כלום ולכן לא יודע אפילו מה לבקש / לשאול
דרישות מהגגון:*
1) שיהיה אפשר לפרק ביחסית קלות (יהיה נחמד, לא סוף העולם אם לא)
2) יכולת להוסיף תאורה קידמית (אני נוסע הרבה פעמים בשטח בחושך)*
3) אפשרות לחיבור היי-ליפט*, את חפירה וכו וכו
שאלות:*
1) אלומיניום או מתכת?*מה ההבדל?
2) איזה גודל ממליצים מנסיונכם (אולי עשיתם משהו והיה קצר מדי או ארוך מדי)
3) האם מומלץ לחבר את הגגון למוטות אורך של הרכב? או שזה יהיה גבוה מדי/חלש מדי? אין לי מושג איך זה עובד
4) מה עוד מומלץ לוודא שיש או לבקש שיהיה אם קונים גגון בעבודת יד
בכלל טיפים לדברים לקחת בחשבון או לתכנן לקראת קניית/בניית גגון יתקבלו בברכה.
תודה מראש.
השאלה היא האם אתה הולך לבנות לבד? אם כן, האם אתה מרתך? ואם כן, אז האם מרתך אלומיניום? השאלות האלו מצמצמות את האפשרויות די מהר. אפשר כאמור לבנות דברים מינימליסטיים די בקלות עם ידיים טובות ועם מינימום של יכולת ריתוך או אפילו בלי, כמו בתגובה הקודמת שלי. אפשר לבנות קצת יותר מסודר מפלדה למי שיודע לרתך ברמה חובבנית פלוס. מצ"ב כתבה על בניית גגון גנרי - זה הגגון השלישי שיצא לי לבנות לבד -
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3774
אם אתה מדבר על קנייה, המוצרים שאני הכי אוהב הם של ARB.
https://henefeld-tech.co.il/catalog/car-canopies/arb-canopies/
ולאחרונה הם יצאו עם קו מוצרים חדש מודולרי מאלומיניום שנקרא Base Rack שנראה באמת סוף הדרך. אין לי מושג לגבי מחיר, שווה לך לברר.
https://youtu.be/MD7Tu5-Re8Y
ואם אתה רוצה לבנות קאסטום יש בארץ כמה מסגרים ורתכים מעולים שבונים יופי של גגונים. אם זה הכיוון שלך תגיד ותקבל כאן שפע של המלצות באזורים שונים בארץ.
רק בנושא התאורה - תאורה על הגג זה בעיקר "מקדם פלוורה" נחמד.
בנסיעה בשטח, במיוחד כשיש אבק או בשיירה זה מסנוור (סינוור עצמי).
להמנע מסנוור כדאי להתקין נמוך ככל האפשר.
מה המצב
אני עם גגון כבר המון שנים- הנה מה שאני יכול לייעץ. מצ"ב למטה תמונה עם הגגון
1. זול זה לא בהכרח חרא, אבל יש הרבה יצרנים שמייצרים "גגון קוסמטי" - כאלה מין אלומיניום מעוצבים כאלה ב600-800 שקל. זה זבל אמיתי.
2. אפשר לקנות גגון ולשדרג אותו. אני קניתי גגון מתכת פשוט מאיביי- כזה מין גגון סל. ואז התקנתי בו מה שרציתי כדי שהחרא שלי לא יפול. אז יש לנו ארגז שופרסל, מתקן מים, קופסה סגורה עם רצועות וכלים. נראה לי ששמתי 500 שקל על הגגון. את היתר אשכרה השאלתי ממכולות אשפה. לי לא אכפת מי רואה את הארגז שופרסל על הגג שלי שאני זורק בו את הזבל אני אוסף בטיול. החיבור ל 2 מוטות רוחב בסיסיים של איזה טויוטה קורולה- עם הרבה הרבה יובולטים.
3. מידות - נורא פשוט: בהתאם למה שאתה צריך. מישהו עם ג'ימני יאמר לך קח גגון קטן. מישהו עם סאברבן לאוברלנד יגיד לך קח 3 מטר גגון.
4. כבודו באמת צריך גגון? יש הרבה אנשים טמבלים ששמים גגון כי זה יפה (צריכת דלק זה גם יפה) ואז קולטים שהם לא שמו כלום בגגון. אז בשביל מה גגון? קודם כל תעשה סדר באוטו. אם יש לך מקום, אתה לא צריך גגון.
5. תאורה: גגון הוא לטעמי פרט חשוב מאוד אם אתה מטייל בלילות. בגלל שהוא מכיל תאורה. כל הלד בארים של הקופיקואים, עזוב את זה. אני עם אחד כזה והוא לא מחובר, בזבוז זמן וכסף. שים 2 ספוטים מקדימה. אבל לגבי כל היתר- קנה לך כמה פנסי היצף LED סבירים באיביי והתקן מאחור ובצדדים. רק מי שמוצא את עצמו במצב של תקיעה בחושך מוחלט בלילה ללא ירח בנחל פרצים יודע להעריך את הנחמה הפשוטה בארבעה אורות היצף על הגג שהופכים את החשיכה המוחלטת מסביבך לרדיוס של אור.
6. לאן כבודו נוסע מבחינת בעיית גובה? יש אנשים שלא מבלים הרבה בחניונים תת קרקעיים ולכן אין להם שום בעיות עם גובה. לצערי הרב יש בארץ לא מעט חניונים שמאפשרים כניסה של רכב בגובה שני מטרים וזה שיקול שצריך לקחת בחשבון.
131521
+!
ובנוסף:
לד-באר/פנסים שמכוונים קדימה - מעבר לעובדה שזה יכול לסנוור אותך (וכמובן אחרים) זה גם לא חוקי בארצנו הליברלית והמתקדמת. שוטרים ובוחני משרד התחבורע מתים על זה. גם אם כל שאר הרכב תקין ותקני עד העצם - מבחינת החלאות האלה, זו אחלה עילה להורדה מהכביש.
הייליפט על הגגון - זה דווקא מותר ואפשר ומקדם הדאווין מאוד גדול - וגם דעתי על זה ידועה - אני נגד. אבל שכל אחד יעשה מה בא לו. זה האוטו שלך, זה ההייליפט שלך שיאכל אבק וגשם (גם בתוך הכיסוי הוא יצבור אבק ולחות במנגנון שלו - אתה רק לא תראה את זה. וגם תתעצל להוריד את הכיסוי ולנקות), תתמודד עם זה.
וכמובן לקחת בחשבון שוב ושוב את עניין צריכת הדלק שעולה + רעש רוח במהירות גבוהה ואת נושא הכניסה לחניונים תת-קרקעיים עם תקרה נמוכה - שלא תגלה את זה בהפתעה רק בשנייה שהגגון יחטוף את הזאפטה וייקרע לך באלימות מהגג + נזקים נילווים שעלולים להיות כבדים.
matikrimerman
16-11-20, 14:09
תודה, אכן המון חומר למחשבה, אני שמח ששאלתי
ההפעתה הכי גדולה עבורי, וגם כניראה דילברייקר כרגע, הוא עניין התאורה. חשבתי לתומי שתאורה גבוה (ואיכותית) תוסיף בשטח. אם זה גם לא יעיל, וגם עילה להוריד להתעמרות מצד השלטונות, או חו"ח דרך לביטוח להתנער מאחריות (חשבתי שכל זמן שהפנסים מכוסים זה חוקי) אז אמשיך כמו היום לנהוג עם אורות גבוהים וזהו. רוב הנהיגה בחושך מתבצעת בדרך אל או מצילומי זריחה/שקיעה, אז לא מרחקים היסטריים. נגיד 20 ק"מ גג. לא עושים טיולי לילה
לגבי שטח איחסון, אנחנו בגדול מסתדרים. צפוף מאוד, ולא נשאר מקום לקרשים וכאלה (או מקום לאקסטרא דברים כמו מיכל מים), אבל התדירות היא לא גבוה שאנחנו צריכים את זה. אולי להתקין מחיצה מאחורי השורה ה2 יאפשר העמסה גבוה יותר ויהווה פתרון ואז נוכל לתקוע גם את ההיליפט, כולל האביזרים שלו, בתוך הרכב
מבחינת הדאווין, זה מבחינתי פקטור שלילי. אינ מאמין שככל שהרכב יותר מכוער ככה הוא פחות יקרוץ לגנבים באזור הכפרי שלנו, ככה שאחד השיקולים נגד לשים גגון היה מלכתחילה זה - שהוא מוסיף דאווין
תראה שניה - רוב הדברים שאנחנו מתקינים - אנחנו יכולים לחיות בלי. נראה לי שזה תקף על כל דבר בחיים. אנחנו אנשים שלא "חייבים" - אנחנו אנשים ש"רוצים". כולנו משחקים אותה טהרנים גדולים עד שזה מגיע למה שאנחנו רוצים. למה? כי כוס אומו אני רוצה.
אני אישית עם רכב שלא גדול בפנים. את מיכל המים של שטיפת הידיים אני שם על הגג וגם את ציוד החילוץ. אבל לגבי התאורה, זה לא עיניין של מה לא לשים אלא מה לשים נכון. לפחות נכון כמו שאני רואה. גם אני היתי לפני המון שנים בגישה של "מה אני צריך תאורה? אני מטייל ביום" - עד אתה נותן איזה פרצים בלילה. ואז נפתח לך הראש.
אני כן חושב שתאורת היצף טובה היא מה שיעשה את ההבדל בין לילה מפחיד ללילה סבבה. ואם אתה רוצה תאורה טובה מקדימה, שני ספוטים חזקים יעבדו פגז. אתה יכול לראות כאן בתמונה איך זה נראה- שים לב איך הרכב שלפני נבצע לחלוטין בחשיכה ואיך אני יוצא מהאוטו לפיפי, כמו אידיוט, באור יום. כשיכולתי להשתין בחושך כמו בן אדם.
131557
זה דווקא לא ברגים קודחים, זה ברגים רגילים עם ראש קוני לדעתי כי זה מה שהיה לו תחת היד, ולמטה יש שייבות ואומים.
אחלה. הראש נראה לי כמו ראש של בורג קודח.
תאורה לאחור בגגון זה נהדר, כשעוצרים לפרוק או להתארגן בחושך.
לי יש רכב צפוף. אז התקנתי גגון ואני זורק עליו את כל ציוד הלילה + קרשים. יש עליו גם מיכל מים קטן, את חפירה ויתכן שבעתיד גם צילייה קטנה.
תאורה שמתי על הפגוש הקדמי כדי שהרכב יהיה חוקי אבל רבים שמים משהו על הגג ומכסים או מתקינים משהו בחיבור ניתוק מהיר ואז שמים רק כשצריך. אני פחות מתחבר לפתרונות כאלה אבל הם קיימים.
לטעמי תאורה על הגג הרבה יותר אפקטיבית מתאורת פגוש אבל לצרכים שלי זה מספיק.
מדובר בגגון ברזל חזק וזול שקניתי בברטעה מעסק שנקרא פירסט קאר (כמובן לא קשור לעסק בשום צורה). המחיר הזול כנראה קשור לעובדה שגימור הצבע באיכות ירודה אבל לשימוש של פעם בחודש זה מספיק טוב ואם צריך פעם בשנתיים שלוש לפרק ולחדש זה בסדר מבחינתי
אני לקחתי גגון אורך 120 בדיעבד הייתי לוקח 160. ברגע שיש גגון אתה חי עם כל המינוסים שלו אז להאריך אותו כבר לא מגדיל את המינוסים משמעותית אבל גגון גדול הוא נכס
הגגון מחובר לפסי רוחב (שמחוברים ישירות לגג לא לפסי אורך) ואפשר ללכת למסגר שייצר תושבות במיוחד לחיבור ישיר לגג ללא פסי רוחב אבל לא בוער לי להנמיך אותו סנטימטר הוא יושב מספיק נמוך לטעמי
רעשי הרוח התגברו אבל היו חזקים גם קודם. צריכת הדלק דווקא לא השתנתה.
ככה זה נראה אצליhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20201117/e03757e91e9c3e85577c3476267bc6a9.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201117/52a4812ac3116f105afce467d205e669.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20201117/473aa4af57d9eba0ddc23fd9a1107c1c.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לטעמי תאורה על הגג הרבה יותר אפקטיבית מתאורת פגוש
על קביעה זו חולקים בתגובות הקודמות
נשלח מהנייד
131569131569נקודת מבט אחרת.
לי יש שני פסי רוחב ( מקוריים של הרכב ) שלוקח שלוש דקות להרכיב או לפרק. אפשר לחבר במרחק שרוצים אחד מהשני. השימוש הוא לפי הצורך. אם צריך לקחת ארון או מיטה לדירה של חבר או אם אני רוצה לקחת מזוודות לשדה התעופה. או גלגל ספייר נוסף לטיול או משטחים למדןרה בטיול וכו׳... מרכיב במרחק הדרוש. נגמר. מפרק.
אפשר להכניס לתא מטען או להשאיר בבית.
את ההיליפט אני משאיר בתא מטען. מאובטח.
חיסכון בדלק / רעש וכו׳ כשזה לא מורכב ביום יום.
תאורה .. משתמש בתאורה של הרכב במקרים שאני נוסע בלילה. גם לטייל. זה מספיק. ( לי )
לא אוהב את הפסי תאורה לרוחב האוטו. כשנוסעים מאחורי או מולי. זה מסנוור. לי אישית זה לא חסר. אני לא טס במהירויות תלת ספרתיות בשטח.
לגבי החשש של תומר מפיפי בחושך. אז יש לי כמה לדים cob בתוך תא המטען. אחד מהם מכוון החוצה. בהתארגנויות מחנה או פיפי בחושך. אפשר בקלות לפתוח דלת תא מטען ועם מתג קל לגישה להדליק כמה ואטים של אור שאמנם רובו הולך אחורה או לתוך האוטו. אבל נראה שככה גם אצל תומר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כדי למנוע סינוור מהאבק נוהגים לעשות שימוש בתאורה בגוון צהוב.
אני חושב שנושא הסינוור מאבק רלוונטי בעיקר בנסיעה בשיירה.
כשנוסעים לבד לא מסנוורים אף אחד ולא מסתנוורים מהאבק של אף אחד.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
על קביעה זו חולקים בתגובות הקודמות
נשלח מהנייד אני כתבתי לטעמי. זו לא קביעה אלא דיעה. ואסביר את הטעם
להוסיף פנסים לפגוש זה להגדיל את האור שיוצא מהפנסים המקוריים של הרכב. זה טוב אם רוצים להגיע רחוק יותר או רחב יותר מפנסי הרכב המקוריים
היתרון של פנס הממוקם גבוה יותר, למשל על הגג, הוא שהוא מאיר קצת יותר טוב לתוך קפלי קרקע ונותן לך להבין טוב יותר את תוואי השטח הקרוב שמולך.
את זה אני כותב על סמך ניסיון אישי עם 2 התצורות.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
היתרון של פנס הממוקם גבוה יותר, למשל על הגג, הוא שהוא מאיר קצת יותר טוב לתוך קפלי קרקע ונותן לך להבין טוב יותר את תוואי השטח הקרוב שמולך.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הפוך..
מול אותה נקודה, תאורה מלמעלה משטיחה ומעלימה את קפלי הקרקע, לעומת תאורה קדמית שמבליטה את הצללים הקטנים שנותנים עומק.
ככל שמתרחקים, בטווחי אור גבוה של רכב, ההבדל בין המיקומים זניח (זוית המשולש).
לטווחי הביניים וקרוב הרלוונטיים לנהיגת שטח, ההבדל לטובת פנסים בגובה פגוש/מכסה מנוע משמעותי, בלי להוריד מהטווח הארוך (שוב, המשולש).
לא. ככל שאתה מביא אור מנקודות שונות אתה מעלים צל
לעומת את מאותה זווית אתה יכול להביא עוד ועוד אור האזורים המוארים והמוצללים לא ישתנו
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לא. ככל שאתה מביא אור מנקודות שונות אתה מעלים צל
לעומת את מאותה זווית אתה יכול להביא עוד ועוד אור האזורים המוארים והמוצללים לא ישתנו
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לא פעם שנייה..
תעשה ניסוי ותראה בעצמך, תאורה מגבוה מעלימה קפלי קרקע ומשטיחה את התוואי.
עוד לא, תאורת שטח זה לא הנושא שלשמו נפתח השרשור...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
יאקי, הגגון נראה מאוד כבד, שקלת מה המשקל העצמי?
חוזר על המלצה לגגון ללא דפנות, פחות משקל, גובה ועדיף להעמסה נוחה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לא שקלתי את הגגון הוא אכן כבד. אך הוא מחובר ישירות לגג (ולא לפסי אורך המקוריים מפלסטיק) ב-4 נקודות ויש לי עוד 6 נקודות זמינות. סוזוקי ממש בסדר בקטע הזה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.