PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם חייבים לטפל במוסך יבואן כדי חשמור על אחריות?



yoav
15-11-20, 19:30
היילקס 2019
הגיע זמן טיפול
אם אטפל במוסך שאני מכיר ולא במוסך יבואן-
האם האחריות נפגעת?

asafk
15-11-20, 19:54
החוק קובע שלא - כל עוד אתה משתמש בשמנים וחלקים מאושרים על ידי היבואן.
החיים מראים, מנגד - שהיבואן יעשה הכל כדי להתחמק....
אתה למיטב זכרוני עם חוזה הרחבת אחריות - זה מעבר לתקופת האחריות לגביה החוק חל..תבדוק ששם אין תנאים מיוחדים...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

yoav
15-11-20, 20:38
תודה. עדיין בתקופת האחריות הרגילה

איציק - 4X6ZH
15-11-20, 21:17
כדאי לך להתעמק מה בדיוק נעשה בטיפול
עוד יתברר לך שכלל לא מחליפים שמן מנוע בכל טיפול

יגרזו ...ימשמשו ...ובעתיד ..הרחק מתקופת האחריות יספרו שהכל נעשהלפי הוראות היצרן

איציק

איל מ
15-11-20, 21:45
נתקלתי בלא מעט יבואנים שיעשו העל כדי להתחמק מאחריות.
מה שהביא אותי למסקנה, שאם יש מוסך שאתה סומך עליו שהוא מכיר את הרכב, ועובד מסודר (ולפי הוראות יצרן), זה עדיף.

חנן-ג'יפולוג
15-11-20, 21:56
התשובה לשאלה בכותרת היא "לא" .





.

עם זאת, ליבואן יש כלי שנקרא "אחריות רצון טוב" שתופסת לעתים, אם שכנעת את היבואן שמגיע לך, שאתה רוכש אצלו את הרכבים שלך, שאתה מטפל ברשת שלו וכו'. ממה שאני מכיר זה נמשך שנה לאחר האחריות הרגילה.

זו הסיבה שאני מטפל ברכבים החדשים שלי במוסכי יבואן, ולא לבד, גם בשנה שלאחר תום האחריות.

זה סוג של הימור כלכלי לכאן ולכאן. אני יכול לחסוך אלפי שקלים בטיפולים בבית, אבל יכול גם להרוויח אחריות על תיקון יקר, אם אצטרך כזה וטיפלתי אצל היבואן. במקרה הראשון הרווח הוא וודאי, החסכון מובטח, המקרה השני הוא רווח על תנאי- שתהיה תקלה ושהיבואן יסכים לשלם.

לא ברור לי מה עדיף. בינתיים ההחלטה שלי היא כפי שכתבתי למעלה.

אני מכיר לא מעט מקרים של אנשים שהוחלף ברכבם בשנה רביעית מכלול משמעותי, מנוע למשל, לחדש מהיצרן, והם לא שילמו אגורה.

"גילוי נאות" : עבדתי עד לפני שנה וחצי כמנהל טכני ארצי של יונדאי, בחברת כלמוביל.

kd2
15-11-20, 22:54
לי קרה מקרה שבו נאלצתי לפקסס (כן הדבר הנורא הזה, תהליך שנועד נטו להקשות) היסטוריה קודמת כדי לזכות באחריות על רכב שטופל טיפול אחד (!) במוסך מורשה שהוא לא של היבואן.
ועל הקבלה נדרש להופיע שהחלקים מקוריים.
וגם על זה חקרו אותי, למרות השטיפול היה בכלל טיפול תקופתי קטן והאחריות שנדרשה הייתה בכלל לגיר, ואין ביניהם קשר.

השיטה מכוונת אותך בצורה מאוד ברורה, או שתטפל אצלנו או שנעשה לך סרטים עד שניקח אחריות, והיא נועדה להניע אותך מלטפל במקום אחר.
הרי בסוף תמיד אפשר לפנות לאפיקים משפטיים ולקבל אחריות, אבל האם באמת אתה רוצה להתעסק בזה ?
על זה הם בונים.

רק חבל שבסוף גם כשאתה פונה רק למוסכי היצרן, הם הרבה פעמים מחזיקים סמרטוטי דיאגנוסטיקה ולא משהו שמכבד את המעמד
של מורשה יבואן.

דניאל מאירי
16-11-20, 08:11
נכון להיום טויוטה נותנת אחריות לשנה רביעית וחמישית למי שמטפל אצלם,
נכון, סוג של מנגנון לחץ על הלקוח,
עם כל המערכות שמוסיפים היום לטובת זיהום אוויר, לטעמי שווה.
אחרי 5 שנים לך לאן שבא לך,
דניאל

חנן-ג'יפולוג
16-11-20, 08:47
ים, אתה לא חייב לטפל בחלפים בחלפים מקוריים לצורך מימוש אחריות:

https://imageshack.com/i/poNT8NTPj

נמרוד
16-11-20, 09:14
ההיילקס שלי בדיוק עבר את גיל 5. היד הראשונה טיפלה במוסך יבואן, היד השנייה שזה אני במוסך מורשה שמתמחה בטויוטה. בכל מקרה חלפים מקוריים בלבד והחלפת שמן ופילטר כל 10K ולא כהמלצת היבואן (אחת הסיבות שקניתי את הרכב).
תקופת האחריות, גם אם היתה מורחבת, עברה ללא תקלות כלשהן.

kd2
16-11-20, 09:20
חנן,
תודה על המידע.

א. מה הם אותם "מוצרי תעבורה חריגים" ? זה לא נכלל בהם ?
ב. אני חושב שלפחות פעם זה היה החוק...
אבל בכל אופן זה פתח נפלא להתנערות עתידית אז פשוט עדיף לשים מקורי אלא אם מדובר ממש במשהו חריג.

ג. סעיף ד, מאוד מעניין, מנסיונך הוא מיושם בפועל ?

חנן-ג'יפולוג
16-11-20, 12:30
א. לא יודע.

ג. לא יצא לי לראות שיתוף פעולה כנ"ל, אבל זה לא היה בתחום אחריותי. יתכן שיש כזה.

יניב עמית
16-11-20, 16:44
בכל מקרה תעשה סקר מחירים במורשים או במוסכי היבואן.
יש הפרשים גדולים במחיר

-->