התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טרופר - בוקסות משולש עליון - פוליאתרן או מקורי?



ofer_b
17-11-20, 23:00
צריך להחליף בוקסות למשולש העליון, צד אחד.
מחיר בוקסות מקוריות ממש לא בשמיים, אבל הבנתי שיש חליפיים מפוליתראן שמחזיקים טוב יותר מהגומי של המקוריים.
למשל של superpro (https://superpro.com.au/find/superpro-control-arm-upper-inner-bush-kit-for-a-superpro-suspension-parts-and-poly-bushings-for-isuzu-trooper-1992-1998-ubs-/productnr-SPF2014K/cid-999501202/vid-)
שאלות:
1. האם עדיף באמת בוקסות פוליתארן על פני המקורי?
2. האם מה שבקישור מתאים? רשום שהם מתאימים ל JACKAROO / MONTEREY 1992-2004 - 4WD UBS / UBS II
שלהבנתי זה שם נרדף לאיסוזו טרופר (שלי דיזל ארוך, שנת 2004).
3. כמה זה מסובך לעבודה עצמית? הם צריך לפרק את המשולש העליון מהרכב או שאפשר לחלוץ אותם על הרכב? חייב פרס?

נדב ש.
18-11-20, 06:51
סופר פרו מעולים.

חייב לפרק את המשולש מהרכב, חייב פרס או משהו דומה כדי לחלוץ את הישנות. עבודה לא פשוטה בגלל שצריך גם להיתעסק עם צנרת בלמים וכו'.

bazz270
18-11-20, 11:03
מקורי מעולה אבל היה יקר בזמנו..עכשיו כבר לא יודע
הזמנתי מהרוסים siberian bushing פעמיים.

עבר 3 שנים של שטח קשה עד בינוני בלי תקלות וככה נמכא
עדיף מכבש אבל אפשר גם בלי רק צריך הרבה ברגים ותותבים.

פעם אחת עשיתי לבד ופעם אחת פשוט פירקתי את המשולשים ונתתי למוסך ב200 שקל להכניס עם מכבש.

הכי חשוב כשמכניסים את הבוקסה השניה זה לשים בין 2 האוזניים מוט כדי שהפרס לא יעקם את האוזן (להחזיר אוזן משולש שהתעקמה בלתי אפשרי כמעט).

raanan
18-11-20, 11:33
הכי חשוב שהידוק האום יעשה לאחר שהרכב יורד מהליפט ויושב טבעי על הרצפה.

רענן

tallevi
18-11-20, 22:41
הכי חשוב שהידוק האום יעשה לאחר שהרכב יורד מהליפט ויושב טבעי על הרצפה.

רענןלא רלוונטי לסופר פרו ודומיו. עקרון פעולה שונה.

לפות"ש...להחליף לבוקסות גומי מקוריות זה כמו להעדיף את הרדיו טייפ המקורי...



טל.



Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

tooshey
19-11-20, 08:33
לא רלוונטי לסופר פרו ודומיו. עקרון פעולה שונה.

לפות"ש...להחליף לבוקסות גומי מקוריות זה כמו להעדיף את הרדיו טייפ המקורי...



טל.



Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

דווקא באיסוזו זה מאד מאד רלוונטי.
גם בוקסות משולש עליון של סופרפרו עובדות על סחיטה ולא החלקה כמו בדגמים אחרים.
ובכל מקרה, תמיד עדיף להדק חלקי מתלה כשהרכב במצב סטטי על הגלגלים.

בברכה, טושי

ofer_b
19-11-20, 11:14
בקיצור אם זה "סחיטה" כמו שאתה מתאר ולא החלקה אז לפוליאתרן יש פחות השפעה לעומת גומי מקורי להבנתי

בגדול תמיד מעדיף חלפים מקוריים במיוחד בחלקי גומי כמו תותבים צינורות וכו', בדרך כלל היפנים מייצרים איכותי, אלא אם כן נקודתית ידוע על כשל כל שהוא בחלק מסוים ששם אחפש חליפי איכותי

וכן, אני יודע שצריך לחזק סופית כשהרכב על הקרקע

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

tallevi
19-11-20, 12:05
דווקא באיסוזו זה מאד מאד רלוונטי.
גם בוקסות משולש עליון של סופרפרו עובדות על סחיטה ולא החלקה כמו בדגמים אחרים.
ובכל מקרה, תמיד עדיף להדק חלקי מתלה כשהרכב במצב סטטי על הגלגלים.

בברכה, טושימאוד מצער לשמוע...
אני הייתי עובר הלאה למשל של white line, שלא נופלים באיכותם מסופר פרו.


https://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=W52811&sq=244144

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

נדב ש.
19-11-20, 18:21
הבעיה עם המקורי שזה כבר מזמן לא made in japan. זה made in thailand. לא מחזיק הרבה זמן לרכב שמטייל.

aviv maodi
25-11-20, 21:41
אני שמתי של מוג יפני ויותר חזק מהמקורי אם תרצה יש לי סט למשולש עליון

ofer_b
25-11-20, 21:49
אני שמתי של מוג יפני ויותר חזק מהמקורי אם תרצה יש לי סט למשולש עליוןתודה. האמת נפלתי על מחיר טוב לא יכולתי לפספס באיביי לסט של סופרפרו מקורי, יצא לי כנראה באזור 200 שח לסט מלא ימין שמאל

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

בןבן
27-11-20, 07:15
לכל המייעצים , פוליאוריתן הרבה יותר קשה ומעביר ויברציות. נכון שיותר חזק אבל איכות הנסיעה והשיכוך נפגמות. פוליאוריתן שים אם אתה מתחרה או משתולל בשטח. גומי הרבה יותר רגוע ומשכך ואם זה מקורי אז יחזיק לא פחות מהפוליאוריתן. מינוס שני ,גומיות פוליאוריתן יש לסכך/לגרז מידי פעם עם גריז סיליקון מיוחד אחרת הן נשחקות מהר מאד.

נדב ש.
27-11-20, 09:53
לכל המייעצים , פוליאוריתן הרבה יותר קשה ומעביר ויברציות. נכון שיותר חזק אבל איכות הנסיעה והשיכוך נפגמות. פוליאוריתן שים אם אתה מתחרה או משתולל בשטח. גומי הרבה יותר רגוע ומשכך ואם זה מקורי אז יחזיק לא פחות מהפוליאוריתן. מינוס שני ,גומיות פוליאוריתן יש לסכך/לגרז מידי פעם עם גריז סיליקון מיוחד אחרת הן נשחקות מהר מאד.

נסעת על טרופר עם בוקסות של סופר פרו במשולשים עליונים?

מניסיוני אין הבדל מורגש, הטרופר עם מוטות פיתול מקדימה ואם מוגבה אז הם גם מתוחים, אז גם ככה איכות הנסיעה כבר ניפגמה מהמקור, כשלא מתוח הוא רך ונעים.
כמו שכתבתי לפני, הבעיה עם "המקורי" שהם כבר לא מיוצרים כנראה כמו המקור ומכאן גם ההוזלה שלהם במחיר(פעם היו יקרים יותר), לא מחזיקים מעמד הרבה ברכב מוגבה שמטייל בשטח.

לעיניין הפוליאוריטן- גם בדיסקו 3 אמרו מה שציינת, בת'כלס כבר 2 חברים שידרגו את הבוקסות במתלים ואין הבדל מורגש, אה חוץ מאשר בכיס... כבר לא צריך כל שנה להחליף בוקסות גומי שמתבלות.

ד ו ר ו ן
27-11-20, 09:56
לכל המייעצים , פוליאוריתן הרבה יותר קשה ומעביר ויברציות. נכון שיותר חזק אבל איכות הנסיעה והשיכוך נפגמות. פוליאוריתן שים אם אתה מתחרה או משתולל בשטח. גומי הרבה יותר רגוע ומשכך ואם זה מקורי אז יחזיק לא פחות מהפוליאוריתן. מינוס שני ,גומיות פוליאוריתן יש לסכך/לגרז מידי פעם עם גריז סיליקון מיוחד אחרת הן נשחקות מהר מאד.

לא כל הפליאוריתן נולדו שווים.

סופרפרו רכים משמעותית ביחס לאולדמן למשל.

זה גם בא לידי ביטוי בבלאי, הסופרפרו החזיקו פחות, אבל שוב, זה עניין של העדפה מה רוצים יותר.

איל מ
27-11-20, 10:12
אני גם נמנעתי הרבה שנים מפוליאוריטן בגלל ההנחה הנ"ל.
לחגיגות ה300,000 של האוטו החלטתי להתפנק בסט גומיות חדש לכל האוטו. המחיר של סופרפרו היה אטרקטיבי, ועם קצת לחץ חברתי נכנעתי.
מה אגיד לכם? הופתעתי לטובה. אין יותר ויברציות מאשר בגומי הקודם, והשיכוך נשאר דומה. הרכב הרגיש יותר מהודק, אבל לדעתי זה נובע בעיקר מהערכת פלצבו שקיבלתי במתנה עם הסט בושינגים ;)

tallevi
27-11-20, 10:16
לכל המייעצים , פוליאוריתן הרבה יותר קשה ומעביר ויברציות. נכון שיותר חזק אבל איכות הנסיעה והשיכוך נפגמות. פוליאוריתן שים אם אתה מתחרה או משתולל בשטח. גומי הרבה יותר רגוע ומשכך

אני מאמין שזו הסיבה היחידה שהיצרנים עדיין משתמשים בבושינגים מגומי ולא פוליאוריתן.

אבל זה לא נכון להגיד שאם זה מקורי הוא שווה בתכונות שלו לפוליאוריתן, כי אין מה לעשות הגומי הוא חומר נחות מהפוליאוריתן מבחינה הנדסית.



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

DavidL
27-11-20, 11:39
אני גם נמנעתי הרבה שנים מפוליאוריטן בגלל ההנחה הנ"ל.
לחגיגות ה300,000 של האוטו החלטתי להתפנק בסט גומיות חדש לכל האוטו. המחיר של סופרפרו היה אטרקטיבי, ועם קצת לחץ חברתי נכנעתי.
מה אגיד לכם? הופתעתי לטובה. אין יותר ויברציות מאשר בגומי הקודם, והשיכוך נשאר דומה. הרכב הרגיש יותר מהודק, אבל לדעתי זה נובע בעיקר מהערכת פלצבו שקיבלתי במתנה עם הסט בושינגים ;)
בד2 הבושינגים המקוריים מגומי הם הטובים ביותר לרכב ושומרים על הרכות האופינית של הדיסקו כתלות גם בסוג הבולמים.

בןבן
27-11-20, 19:21
בד2 הבושינגים המקוריים מגומי הם הטובים ביותר לרכב ושומרים על הרכות האופינית של הדיסקו כתלות גם בסוג הבולמים.מדוייק. מה שדי ביאס אותי זה הצורך לגרז שאגב,אף אחד כמעט לא עושה ואף מוסך כמעט לא מציע לעשות. נסעתי שנים גם על גומי וגם על פוליאוריתן. ברור שברכב שטח שגם ככה די משוחרר ולא חדש ,הענין לא מורגש .בכל אופן הרגשתי צורך להעיר. וכן צדק זה שמעלי ,זה תלוי גם באיכות הבולמים סוג הבולמים ,סוג הרכב ועוד.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
27-11-20, 19:48
חלק מתושבות הגומי לא מיועדות לגירוז והגריז אף הורס אותן.
אז אם אין פטמת גירוז לתושבת גומי, לא הייתי מוסיף או מגרז בלי לדעת אם מתאים.

איל מ
27-11-20, 19:55
מדוייק. מה שדי ביאס אותי זה הצורך לגרז שאגב,אף אחד כמעט לא עושה ואף מוסך כמעט לא מציע לעשות. נסעתי שנים גם על גומי וגם על פוליאוריתן. ברור שברכב שטח שגם ככה די משוחרר ולא חדש ,הענין לא מורגש .בכל אופן הרגשתי צורך להעיר. וכן צדק זה שמעלי ,זה תלוי גם באיכות הבולמים סוג הבולמים ,סוג הרכב ועוד.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

לא מדויק ולא בטיח. כתבתי קודם. גם אני חייתי במיסקונספציה הרבה שנים.
הבנאדם כותב על סמך מה שהוא קרא בפייסבוק או משמועות.
אם הסופרפרו יחזיקו כמו שהם מחזיקים ברכבים אחרים (לא רואה סיבה שלא) הרי שהם לא נחותים בשום מצב מהגומי המקורי שהיה לפניהם (שהיה מצוין, ועמד במבחן הזמן, אבל חדש עולה הרבה הרבה יותר). גומי חליפי בדיסקו הוא בהרבה מקרים בדיחה ובכיה לדורות.
בשביל הגילוי הנאות, אני כותב אחרי נסיון של מעל 20 שנה על גומי מקורי של לנדרובר בדיפנדרים ובדיסקו.

נדב ש.
27-11-20, 20:32
+1.
כמו שרשמתי בשרשור אחר(על טרופר), "המקורי" של היום זה לא המקורי שהרכב יצא איתו מהמפעל, קרי מיוצר באיזה עולם שלישי כזה או אחר, ולכן גם לא מחזיק עשירית ממנו, ועולה גם בהתאם רק שלא מצדיק בכלום את העלות. החלפתי גם אצלי למקורי שלא החזיק שנה בגלל אי אילו קונספירציות על גמישות וכו', לאחר מכן כל האוטו עבר לסופר פרו כמו ברכבים הקודמים שהיו, מאז שקט מכני ונפשי מהצד הזה. וכמובן שלא ניפגעה הגמישות או הנוחות וכו' וכו'.
ללא ספק סופר פרו ודומיו עושים את העבודה.

bazz270
27-11-20, 21:30
תכלס גם הרבה יותר קל בתנאים ביתיים להכניס בוקסה מפוליאוריטן מאשר גומי כי התותבים לא מגופרים עם הגומי ואם טועים קצת במתאם ללחיצת התותב אז לא נורא

בןבן
28-11-20, 19:24
חלק מתושבות הגומי לא מיועדות לגירוז והגריז אף הורס אותן.
אז אם אין פטמת גירוז לתושבת גומי, לא הייתי מוסיף או מגרז בלי לדעת אם מתאים.באבא...בוא... אין פטמות גרוז לגומיות אבל וזה אבל גדול מאד הבושינג פוליאוריתן צריך גרוז, נדמה לי סיליקון ,מידי פעם. אחרת חייו יתקצרו. אינני יודע לגבי הגומיות היכן מיוצרות אבל וזה אבל גדול , זה עולם אחר פוליאוריתן. עכשיו, אני לא המצאתי את זה ולא בא לי להתווכח עם כל החכמים כאן. תעשו עם זה מה שאתם רוצים.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

בןבן
28-11-20, 19:39
תכלס גם הרבה יותר קל בתנאים ביתיים להכניס בוקסה מפוליאוריטן מאשר גומי כי התותבים לא מגופרים עם הגומי ואם טועים קצת במתאם ללחיצת התותב אז לא נוראוזאת בדיוק הסיבה למה צריך גריז סיליקון .שרוול המתכת הפנימי חופשי בתוך הבושינג בעוד שבגומי לא.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

assafy
28-11-20, 19:47
.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201128/79c1feb1f360cb97d95caf1b35f2a410.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
28-11-20, 20:50
באבא...בוא... אין פטמות גרוז לגומיות אבל וזה אבל גדול מאד הבושינג פוליאוריתן צריך גרוז, נדמה לי סיליקון ,מידי פעם. אחרת חייו יתקצרו. אינני יודע לגבי הגומיות היכן מיוצרות אבל וזה אבל גדול , זה עולם אחר פוליאוריתן. עכשיו, אני לא המצאתי את זה ולא בא לי להתווכח עם כל החכמים כאן. תעשו עם זה מה שאתם רוצים.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
לפוליאוריתן לא צריך גריז קסמים יוקרתי.
ויש דרגות קשיחות/גמישות שונות לפוליאוריתן, ואפשר לבחור.
הגירוז הוא יתרון, לא חסרון.

וככתוב, ״איש-איש בבושינגו יחיה..״

ofer_b
29-11-20, 10:20
תכלס מה עיקרון העבודה של בושינגים? כמו מיסב החלקה או שיכוך? או גם וגם?

raanan
29-11-20, 11:43
תכלס מה עיקרון העבודה של בושינגים? כמו מיסב החלקה או שיכוך? או גם וגם?
בעיקרון החלקה. אלא שיש לך שינויים ב 3 צירים במע' המתלים לכן צריך תאורטית תפוח.
בציר העקרי שיש תנועה גדולה מבצעים החלקה,
בצירים המשניים התנועה יחסית קטנה מאד לכן משתמשים באלסטיות והמעיכה/פחיסה של הגומי פוליאתרן.

לעצם העניין, 10 שנים עם פוליאתרן בלי גירוזים ועדיין אין חופשים.

רענן

bazz270
30-11-20, 06:31
אף פעם לא גירזתי אותם.יותר מזה בחוברת התקנה של היצרן כתוב שאין לגרז אותם בשום פנים...

ד ו ר ו ן
30-11-20, 07:27
אף פעם לא גירזתי אותם.יותר מזה בחוברת התקנה של היצרן כתוב שאין לגרז אותם בשום פנים...
הוראות היצרן של מי?
תדייק.
כי יצרנים אחרים כן מנחים לגרז/ מציעים תושבות מתגרזות.

איל מ
30-11-20, 08:05
גם אצלי אחרי ההתקנה נאמר לי שהן לא אוהבות סביבה של שמנים (חצי מהן ממוקמות מתחת למנוע וזה לנדרובר). גריז רגיל ושמן הם על אותו בסיס, ולכן אם אתם מגרזים, הייתי כן חוקר את הנושא ושם גריז קסמים. (נגיד על בסיס סיליקון. שלי הגיעו עם שפורפרת גריז כזה). אין לי בסיס עובדתי.

נדב ש.
30-11-20, 17:00
השפורפרת מיועדת רק בשביל ההתקנה הראשונית.

bazz270
01-12-20, 10:47
הוראות היצרן של מי?
תדייק.
כי יצרנים אחרים כן מנחים לגרז/ מציעים תושבות מתגרזות.
יצרן syberian bushing שזה PU.אין לי מושג איזה יצרן בוקסות לטרופר מנחה לגרז אותם כי אף פעם לא ראיתי כאלה לטרופר,אולי לרכבים אחרים אבל פה מדברים על טרופר לא?

נולאטאן וסופר פרו לטרופר לא דורשים גירוז תחזוקתי(אולי רק לקלות התקנה).

ofer_b
01-12-20, 11:08
אם עקרון הפעולה הראשי של הבושינגים הוא החלקה, זה אומר החלקה של התותב הפנימי כנגד הפוליאטרן.
אז למה היצרן (סופרפרו לדוגמא) לא ממליץ על גרוז תקופתי? זה רק יעזור לאופי הפעולה, זה לא יגרע כלום.
לא?

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

bazz270
01-12-20, 11:20
תלוי בעמידות הפולימר בגריז הזה.
היצרן לא ממליץ כי אין צורך.יש לpu עמידות מעולה בפני שחיקה

ד ו ר ו ן
01-12-20, 15:44
יצרן syberian bushing שזה PU.אין לי מושג איזה יצרן בוקסות לטרופר מנחה לגרז אותם כי אף פעם לא ראיתי כאלה לטרופר,אולי לרכבים אחרים אבל פה מדברים על טרופר לא?

נולאטאן וסופר פרו לטרופר לא דורשים גירוז תחזוקתי(אולי רק לקלות התקנה).
מדברים על פוליאוריתן כחומר.

לאולדמן למשל יש שאקלים מתגרזים עם בושינג שאפשר להתקין בשאקל רגיל או מתגרז, תבחר מה אתה רוצה.

אז צריך להזהר בקביעה הרחבה שלא לא לגרז, אלא לפי מה שיש לך ביד והוראות היצרן שלו.

-->