PDA

צפייה בגרסה מלאה : כניסה לתחום המכונאות וג’יפים



DimGom
18-11-20, 14:33
תקציב :
עד 100,000 כולל יישור קו
מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה אחת לכמה שנים.
גודל:
2 מבוגרים ו-2 ילדות קטנות (6+3). רצוי תא מטען גדול אם כי אין לי בעיה עם גגון.
נסועה שנתית ותחזוקה:
נוסע היום באזור ה-8,000 ק"מ בשוטף ומניח שיתווספו עוד כ-2,000-3,000 לטיולים.
הרכב יהיה ראשי ויחיד, אוכל לחיות עם יומיים שלושה בחודש בלעדיו.
אין לי ידע טכני, אומנם חמי מכונאי אך לא בקיא ברכבי שטח כך שהדברים המסובכים יתבצעו במוסך. את הפשוטים (החלפת שמן/רדיאטור וכד') יכול להיות עצמי.
גר במרכז
אופי השימוש והטיולים:
הכוונה להתחיל בטיולים רגועים עד בינוניים, כרגע לא מדרגות וסלעים לא בתוכניות (שבילים, בוץ בצפון בחורף)
אין נסיון עבר בטיולי שטח, יש חברים עם דיסקו 4 שגם הם מתחילים כמונו.
העדפות ותנאי סף:
א. גיר אוטומטי/ידני – לא משנה
ב. מנוע דיזל/בנזין – מניח שבנזין אבל לא שולל דיזל
ג. תצורה – לא טנדר. לא 2 דלתות.
ד. גיל הרכב – לא הייתי רוצה לרדת מ-2009
רכב מועדף:
בתור אחד שתמיד אהב רכבים אמריקאים די ננעלתי על האינדיאני wk/wk2.
ממה שקראתי פה ובפייסבוק מאוד חושש מההוצאות הנלוות, לא הייתי רוצה להגיע ל10,000 תיקונים כל שנה. הציעו לי 2012 ב-90,000 אבל יד 5.
שקלתי גרנד ויטרה ופורסטר אבל מודה שאני מפונק ואוהב אבזור אז כרגע עדיין נעול על האינדיאני.

אשמח לדעת אם פספתי עוד איזשהי אפשרות שיכולה להיכנס בתקציב.

תודה!

הדר7
18-11-20, 19:15
יש לי אינדיאני 2013 כמה חודשים, אני מבסוט מאד, בנתיים לא הרבה הוצאות, עשיתי מערכת גז מאד חסכונית.... ומחקה לערכת הגבהה מארה"ב כדי שיהיה גיפ!
הסכום הראשוני נמוך הרבה יותר מפאגרו ולנדקרוז

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ש01
19-11-20, 13:41
אינדיאני.
ללא כל ספק. אתה בול עליו.
בתקציב שלך יכנס אולי גם 2013.

בנסוע שלך לא חייבים גז, אם כי הרבה מהם כבר מוסבים. אם כן, תוודא שהחברה שהסבה רצינית ומקצועית.
האוטו חייב הגבהות ומיגונים. הרבה רכבים בשוק כבר קיבלו את המתנות אבל אם לא, קח בחשבון מיגון כ 2500 ש"ח, הגבהה 7000-10000 ש"ח.
חפש אחד "של האשה". לרוב הוא אמנם לא מוגבה וממוגן אבל גם השטח היחיד שראה זה חניה מאולתרת ליד הסופר או המדרכה/אי תנועה ליד הגן. מה שכן, רכב כזה טופל בדקדקנות במוסך היבואן (כי ביננו, מי יסתבך עם אשתו בגלל מוסך?) ולכן לא תצפה להוצאות תחזוקה ותקלות.
אל תתפתה לדיזל - המנוע רגיש יותר ו(לפחות אצל חבר שלי) הטורבו מגלה נטיות אובדניות.
שים לב, רכבים רבים הגיעו ביבוא אישי. חלקם ללא 5 מצבי השטח ואפילו ראיתי אחד בלי 4X4 (המסכן לא בדק וגילה זאת רק בארץ...).
כעיקרון זה הרכב המרווח ביותר ועם הכי הרבה סוסים שבנמצא. וכמו שמישהו כתב כאן לאחרונה - בנזונה של אוטו.
לחלק מהרכבים ג'אנט "20. הצמיג הזה מעט בעייתי יותר בשטח. עדיף ג'אנט "18 (למרות שאפשר להחליף ולקבל אישור. לא הליך מסובך).


אם תגיע להתלבט בין 2013 ל 2014 - ההבדלים העיקריים הם - חלון אחורי נפתח עד 2013 (מאוד מאוד נוח, קשה להגמל מזה) וגיר 8 מהירויות מ-2014 (ולכן גם מעט יותר דינאמי אבל גם חסכוני).

כיף של אוטו בכביש. כיף של אוטו בשטח.

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118073-%D7%9E%D7%AA%D7%9C%D7%91%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%96%D7%94-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6%D7%B3%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA

DimGom
19-11-20, 13:59
אינדיאני.
ללא כל ספק. אתה בול עליו.
בתקציב שלך יכנס אולי גם 2013.

בנסוע שלך לא חייבים גז, אם כי הרבה מהם כבר מוסבים. אם כן, תוודא שהחברה שהסבה רצינית ומקצועית.
האוטו חייב הגבהות ומיגונים. הרבה רכבים בשוק כבר קיבלו את המתנות אבל אם לא, קח בחשבון מיגון כ 2500 ש"ח, הגבהה 7000-10000 ש"ח.
חפש אחד "של האשה". לרוב הוא אמנם לא מוגבה וממוגן אבל גם השטח היחיד שראה זה חניה מאולתרת ליד הסופר או המדרכה/אי תנועה ליד הגן. מה שכן, רכב כזה טופל בדקדקנות במוסך היבואן (כי ביננו, מי יסתבך עם אשתו בגלל מוסך?) ולכן לא תצפה להוצאות תחזוקה ותקלות.
אל תתפתה לדיזל - המנוע רגיש יותר ו(לפחות אצל חבר שלי) הטורבו מגלה נטיות אובדניות.
שים לב, רכבים רבים הגיעו ביבוא אישי. חלקם ללא 5 מצבי השטח ואפילו ראיתי אחד בלי 4X4 (המסכן לא בדק וגילה זאת רק בארץ...).
כעיקרון זה הרכב המרווח ביותר ועם הכי הרבה סוסים שבנמצא. וכמו שמישהו כתב כאן לאחרונה - בנזונה של אוטו.
לחלק מהרכבים ג'אנט "20. הצמיג הזה מעט בעייתי יותר בשטח. עדיף ג'אנט "18 (למרות שאפשר להחליף ולקבל אישור. לא הליך מסובך).


אם תגיע להתלבט בין 2013 ל 2014 - ההבדלים העיקריים הם - חלון אחורי נפתח עד 2013 (מאוד מאוד נוח, קשה להגמל מזה) וגיר 8 מהירויות מ-2014 (ולכן גם מעט יותר דינאמי אבל גם חסכוני).

כיף של אוטו בכביש. כיף של אוטו בשטח.

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118073-%D7%9E%D7%AA%D7%9C%D7%91%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%96%D7%94-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6%D7%B3%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA

תודה, דיזל שללתי ישר אחרי שקראתי פה.
מחפש 4.7 או 5.7 אבל בינתיים כבר כחודשיים ללא הצלחה.
רוב הדגמים שראיתי הם לארדו שכמו שרשמת או בלי הילוך כח או בלי qd2.
יש מצב שגם נתקלתי בבחור שגילה שזה לא 4x4 (עם מנוע 5.7).
גפ"מ לא בא בחשבון בגלל שאני חונה בתת קרקעי גם בבית וגם בעבודה, לקחתי בחשבון שהוצאות הדלק יעלו (היום אני עם 1:8).

לגבי 2013 אני לא חושב שקיים בתקציב הזה, בקושי 2011 יש.
מתחיל להתמקד יותר ב-2009 למרות שמאבד הרבה "פינוקים" בתא הנוסעים אבל אולי אחסוך במחיר וגם ארוויח שיפורים.

ש01
19-11-20, 15:04
2009-2010 זה רכב אחר.
מ2011 יש או 3.6 או 5.7 (אושר צרוף אך נדיר מאוד).
ה 4.7 היה 303 כ"ס, ה 3.6 של 2011 ואילך זה 283, הבדל קטן וכמעט לא מורגש (מ2018 כבר 290).
לי היה לרדו 2012 עם הילך כוח ושאר הפטנטים (סלעים, חול, שלג, בוץ ובקרת ירידה). מאוד יעיל.
הרכב מגיע ללא נעילות אבל עם מוגבל החלקה מאוד יעיל, יש שיגידו שמתפקד ברמה של נעילה, אבל לא נפתח כאן את הדיון.
בפועל, המערכת בסיוע של כמה גמדים אלקטרונים עובדת יפה, האוטו מטפס מדרגות ומעלות בקלילות מפתיעה ויורד מדרונים מפחידים ללא צורך במגע בבלם כלל.

אהה, יש דגמים שיגיעו עם 5.7 אבל לא בטוח שיתאימו לנסיעה גם על מגרש כדור-רגל (SUMMIT, SRT)

ש01
19-11-20, 15:09
לגבי התקציב והמודל - אל תתרשם כמה דורשים על הרכב, בעבר באמת הם היו נמכרים מעל המחירון, כיום מתחת.
ההבדל העיקרי בין הלימיטד ללרדו זה כיסאות העור, גג פנורמי וזיכרון למיקום הכיסא. שווה לך 10000 זוזים?
בלימיטד אתא גם עלול למצא ג'אנט "20 וצמיגים בחתך 50 - פחות כדאי

DimGom
19-11-20, 15:32
אוקי, ממה שחפרתי פה בפורום ובמדריך של grand ראיתי שלארדו ב99% ללא הילוך כח ובטח שבלי qd2 אז ישר שללתי.
ואת האמת שגם מהתמונות של המפרסמים באמת ראיתי שבדגמי 08-09 אין את ידית ה-low.
ברור שאם ההבדל בין לימיטד ללארדו זה האבזור פנים אז אקח לארדו בשמחה (מה גם שהפער הרבה יותר מ-10k).

יש עכשיו אוברלנד 2012 שנמכרת ב90k אבל יד 5 ו215k, די חושש מזה
שנת 09' hemi ראיתי אחד שמבקש 95k

grand
19-11-20, 16:59
לא קשור ללרדו, יש לרדו גם עם מנועי 4.7, 5.7 וגם עם qd2, מנוע 3.7 בדרך כלל מגיע בגימור לרדו, ואין למנוע זה הילוך כח, לכן אינו מומלץ. כמובן שמדובר על wk עד שנת 2010.


Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

ש01
22-11-20, 11:21
חוזר ושואל - איזה מודל
לפני או אחרי 2011?
מדובר בשני רכבים שונים...

אני מכיר את השמועות ה(מאוד)לא מבוססות שלרדו לא מתאים לשטח (הפסדתי גם כמה קונים בגלל זה כשמכרתי).
מהיכן השמועות? כמו שבעלי לאנד קרוזר מפיצים שמועות על אמינות מופלגת.

נסעתי 3 שנים עם לרדו 2012 מוגבה, ממוגן ועם הילוך כוח.
רכב שטח מצויין. מוגבל ההחלקה שעושה עבודה מצויינת במקום הנעילה.

אל תפסול.
תוכל לרכוש רכב חדש יותר, פחות ידים ועדין להגיע לאותם המקומות כמו האוברלנד.

אם אתה הולך על 2010 ומטה - זה סיפור אחר.

DimGom
22-11-20, 13:32
מבחינת תקציב הייתי מעדיף 2009 4.7 או 5.7
אבל מסתכל גם על 2011, בינתיים כל הלרדו שראיתי היו אפילו ללא quadra lift שלא לדבר על qd2
כמו זה:
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/haPzkOonrbK-JRqGhVaaeWk3KXa5xmOiqTuiilxsg_WfFQE5tQOO LXDL2Z2Bjn3TnNhem3LAC3vZ15vFzeFHdCJ5Eh0e Ha9PZheuU4-680WyFnf1-TDpOAw

ש01
22-11-20, 14:33
מבחינת תקציב הייתי מעדיף 2009 4.7 או 5.7
אבל מסתכל גם על 2011, בינתיים כל הלרדו שראיתי היו אפילו ללא quadra lift שלא לדבר על qd2
כמו זה:
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/haPzkOonrbK-JRqGhVaaeWk3KXa5xmOiqTuiilxsg_WfFQE5tQOO LXDL2Z2Bjn3TnNhem3LAC3vZ15vFzeFHdCJ5Eh0e Ha9PZheuU4-680WyFnf1-TDpOAw

חחח
איפה מצאת את זה לשים על הדשא הסינטטי????

ברור, כשאין את הגמדים האלו, אין טעם להמשיך..

הלרדואים שאני מכיר הגיעו (רובם) עם המערכת הזו (כמובן שהיה אצלי וגם היום בלרדו שלי יש (ה2019 שלי קניתי בכוונה לרדו כדי שלא יהיה את הראדאר מקדימה).

לגבי הקוודרליפט - אכן אין בלרדו. הדעות על חיונותו - לכאן ולכאן.
מצד אחד עלות תיקונים גבוהה מאוד ובמצב עליון אין שיכוך.
מצד שני נוחות יומיומית ללא תחרות.

DimGom
22-11-20, 15:51
טוב אז עכשיו אני מבולול.
אז אתה אומר בעצם ש2011 והלאה לרדו יכול להיות עם qd2?
איך אני מזהה אחד כזה? ראיתי באחד הסרטונים שבאוברלנד בעת ההתנעה זה רשום במחשב הדרך אבל היום בדקתי אחד כזה ואל היה.

אין לי בעיה לוותר על הקוודרליפט בשביל לחסוך 15-20 אלף וגם לקבל מבחר הרבה יותר גדול של רכבים כי הרוב שמפורסם זה לרדו

ש01
23-11-20, 11:06
נורא פשוט, אם יש את החלק שצרפת בתמונה, יש לך הכל.
יש אתרים שבהם אתה רואה איך הרכב יצא מהמפעל לפי מספר השילדה (VIN) (לא זוכר כרגע את כתובת האתר אבל שיטוט קל בגוגל יסייע)
תבקש מהבעלים את המספר (מהרשיון או מתחת לחלון הקדמי, מבחוץ בצד של הנהג) ותבדוק לפני שאתה משקיע בנסיעה.

ד.א. את החיסכון אתה יכול להשקיע בדברים חשובים יותר כגון מיגון (או השלמת מיגון), הגבהה אם אין, כננת, ווי משיכה קדמיים (אם אין) וכד'.

DimGom
23-11-20, 11:21
​אחלה, תודה!

דרור ברלי
23-11-20, 12:08
ב-WK2 אין QD2. יש בקרת משיכה אלקטרונית ETC. מאוד יעילה.
מתלי אויר - נחמד מאוד, נוחות מעולה בכביש, יקר לתיקון, אפס מהלך ושיכוך במצב הכי גבוה.

פגוש קדמי נמוך, רגיש ופגיע מאוד + תכנון לקוי של מיקומו מול הקצה התחתון של הרדיאטור עלול לשסף לך את רשת הרדיאטור בשטח. לא תדע את זה לפני שהמנוע יתחמם.

דגמי אוברלנד הגיעו עם ג'נט 20 וצמיגים בחתך 50 או פחות. אין מה להתייפייף ולכבס מילים - אין שום צורך אמיתי לגלגל כזה ברכב כביש-שטח וזה לחלוטין לא מתאים לנסיעה בשום סוג של שטח. הצמיגים האלה נקרעים כמו נייר. הם ימותו גם מכניסה לבור בכביש או מעליה לא זהירה על מדרכה. גלגלים כאלה על רכב שטח מבחינתי הם סוג של נכות. עילה להפחתה רצינית במחיר.

-->