PDA

צפייה בגרסה מלאה : שחזור הברגה בראש מנוע - סוגי אינסרטים שונים



סער
19-11-20, 21:47
ראש המנוע באופנוע עשוי סגסוגת רכה יחסית. מומנט הסגירה של ברגי מכסה השסתומים אליו הוא 7Nm
לאורך השנים, עבר כנראה בידיים של מכונאים ללא רגש, וכמה מההברגות כבר לא כשהיו. אחת כבר צריכה בניה מחדש.
לקדוח ולהבריז למידה גדולה יותר לא רלוונטי כי ברגי המכסה יחודיים ולא אוכל להתאים בורג חדש במידה גדולה יותר
צריך להשתיל הברגה חדשה במידה המקורית (M6 x 1.0). יש כל מיני אינסרטים למשימה הזו במגוון צורות וצבעים (לא הליקויל בבקשה...) ויש לי ניסיון מוצלח עם המותג time sert ( של wurth לדעתי). אלא שהם מבקשים כ850שח על סט למידה ספציפית. קצת יקר בשביל לתקן הברגה אחת.
נתקלתי במוצר המצורף בתמונה (עם המלצה עליו). 30שח ליחידה. קודחים ל9mm ולא צריך אפילו להבריז, האינסרט הזה מבריז את עצמו למקום.
עכשיו -
האם למישהו יש נסיון עם המוצר הזה?
דעות לגבי התאמתו לדרישת העבודה?
המלצות על מוצרים אחרים?
טיפים לביצוע, מנסיון של אחרים?

131596

מוטי ג.
19-11-20, 21:51
למה לא הליקוייל?


Sent from my LG-H930 using Tapatalk

סער
19-11-20, 21:58
למה לא הליקוייל?


Sent from my LG-H930 using Tapatalk

מעדיף קשיח ומקובע

מוטי ג.
19-11-20, 22:12
אה... עבדתי במוסך אופנועים ושם עבדנו רק עם הליקוייל.
אבל על טעם וריח לא ניתן להתווכח.
רק צריך לזכור לשבור את הקצה ולא להפיל אותו לבלוק, אפשר להדביק אותו עם גריז לידית

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

six 4 life
19-11-20, 22:54
ראש המנוע באופנוע עשוי סגסוגת רכה יחסית. מומנט הסגירה של ברגי מכסה השסתומים אליו הוא 7Nm
לאורך השנים, עבר כנראה בידיים של מכונאים ללא רגש, וכמה מההברגות כבר לא כשהיו. אחת כבר צריכה בניה מחדש.
לקדוח ולהבריז למידה גדולה יותר לא רלוונטי כי ברגי המכסה יחודיים ולא אוכל להתאים בורג חדש במידה גדולה יותר
צריך להשתיל הברגה חדשה במידה המקורית (M6 x 1.0). יש כל מיני אינסרטים למשימה הזו במגוון צורות וצבעים (לא הליקויל בבקשה...) ויש לי ניסיון מוצלח עם המותג time sert ( של wurth לדעתי). אלא שהם מבקשים כ850שח על סט למידה ספציפית. קצת יקר בשביל לתקן הברגה אחת.
נתקלתי במוצר המצורף בתמונה (עם המלצה עליו). 30שח ליחידה. קודחים ל9mm ולא צריך אפילו להבריז, האינסרט הזה מבריז את עצמו למקום.
עכשיו -
האם למישהו יש נסיון עם המוצר הזה?
דעות לגבי התאמתו לדרישת העבודה?
המלצות על מוצרים אחרים?
טיפים לביצוע, מנסיון של אחרים?

131596
פצצה למה שאתה רוצה לבצע, רק תוודא שיש לך מספיק עובי דופן כי התותב הזה עם קיר יחסית עבה ודורש מקום כשאתה רוצה לחזור להברגה של הבורג המקורי
קל לעבוד איתם, במיוחד באלומניום

boaz avrahami
19-11-20, 23:29
בדיוק מה שארז ( six4life) אמר.
האינסרט הזה עבה ובראשים של אופנוע לעיתים אין את האפשרות לקדוח הרבה מעל המידה. תסקור היטב את הקדח.
יש מצב שהעובי הוא בגלל שמדובר בגירסה המבריזה עצמה למקום ולא בכזו שצריכה מקדח ומברז יעודי.

המלצתי היא לתת את העבודה הזו למי שבידיו timesert או keensert.
לאדם פרטי לא משתלם לרכוש סט יעודי.
להרבה חרטים שמשפצים ראשי מנוע יש את הכלים האלו.
מהיכן אתה בארץ?


יש לך באמזון קיט הרבה יותר בזול

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201119/61bddc0a389d69ed5c899ad71c8b6ceb.jpg

six 4 life
20-11-20, 14:42
אפשר לקנות את התותבים האלו פרטנית אצל שוורץ כלי עבודה ביצחק שדה בתל אביב
מגיעים עם הבורג שרוצים לשחזר את ההברגה שלו בראש לצורך העניין, מקבלים בחנות תותב מתאים לבורג ומבקשים לרכוש גם מקדח בקדח המתאים לתותב. מאחר ואלו תותבים מתברזים לא צריך שום דבר חוץ ממקדח, את הבורג המתאים, ושייבה ואום על הבורג בזמן ההתקנה שיהיה אפשר להפריד את הבורג מהתותב בלי שיצא יחד עם הבורג בסיום ההתקנה.
3-4-5 תותבים יחד עם מקדח לא יעלו יותר מ100 ש"ח, אני עובד עם זה לא מעט בלי להחזיק שום סט בצד.
נ.ב. אתה יכול במעמד הקניה לבקש לבדוק אם קיים תותב מתברז לבורג שלך עם קיר יותר דק מהרגיל, לפעמים קיים.

זוהר לב
20-11-20, 14:48
אפשר לעבור ממילמטרי לאינטשי 1/4 בלי אינסרטים ובלי עָמָיַית.
יש גם M7 , פחות נפוץ אבל מצוי בחנויות ייעודיות לברגים.
והכי טוב לעבור לגוג'ונים, (לולבים)אם אפשר.

boaz avrahami
20-11-20, 16:29
אפשר לעבור ממילמטרי לאינטשי 1/4 בלי אינסרטים ובלי עָמָיַית.
יש גם M7 , פחות נפוץ אבל מצוי בחנויות ייעודיות לברגים.
והכי טוב לעבור לגוג'ונים, (לולבים)אם אפשר.

עדיף לא להחליף לברגים לא סטנדרטיים.
לעיתים הברגים האלו באורך מיוחד והמון פעמים הם גם עוברים בקדחים ארוכים שלא ניתן להגדיל

סער
21-11-20, 17:53
תודה על העצות. כולן לעניין, אבל למקרה שלי לצערי לא ניתן להחליף את הבורג לאינטשי או קוטר גדול יותר מאחר וזה בורג יעודי עם אטם ספציפי ועוד...
לכן נשארנו עם אינסרטים.
משוורץ קיבלתי את האינסרט החדש והסבר מפורט על הנושא. אין ספק שהוא מקור ידע רציני.
אתמול במבט ראשון על ההברגה, נראה שאכן יש בעיה של עובי דופן שעלול להקשות על האינסרט הזה. נמדוד אותו מדוייק יותר מחר

ואם לא, אז אמשיך לחפש סט של טיימסרט

boaz avrahami
21-11-20, 17:57
אני לא בעל נסיון רב מדי אבל נדמה לי שיש הבדל בעובי האינסרטים.
גם לחלק מהיצרנים יש סוגים שונים של אינסרטים

איציק - 4X6ZH
21-11-20, 18:33
אתה יכול להעלות תמונה של החלק הפגוע
החלק מפורק או שהוא על האופנוע
מכל מיקרה ההברגה הנדרשת היא 6 מ"מ ?
6 על כמה בדרך כלל זה 6X1
במידה וזה על האופנוע יש גישה לכלי עבודה ארוך בניצב במדויק מעל הקדח ?

איציק

סער
24-11-20, 23:22
אתה יכול להעלות תמונה של החלק הפגוע
החלק מפורק או שהוא על האופנוע
מכל מיקרה ההברגה הנדרשת היא 6 מ"מ ?
6 על כמה בדרך כלל זה 6X1
במידה וזה על האופנוע יש גישה לכלי עבודה ארוך בניצב במדויק מעל הקדח ?

איציק

מצורפת תמונה של הראש, איפה שההברגה הסוררת (מתנצל על הצילום, לילה עכשיו.... מבט על וחזית)
הראש על האופנוע. מעדיף להשאיר אותו בינתיים ככה. אבל הגישה נוחה מאד (בוקסר) מהצד. דיוק הניצב הוא כבר לפי היד...
הבורג הוא אכן m6 x 1.0
מסביב להברגה יש לי עובי כולל של 12.4ממ.
האינסרט שיש לי הוא 10ממ קוטר חיצוני של ההברגה החיצונית (משמע ישאיר 1.2ממ מתכת מקצה ההברגה והחוצה)
טיימסרט - לפי הקטלוג שלהם, קוטר חיצוני 9ממ, ישאיר עובי דופן מינימלי של 1.7ממ

איציק, מה דעתך?
(דרך אגב, אולי אתה מזהה, בהברגה שמעל נמצא הטיימסרט שהכנסנו בפעם הקודמת. עכשיו הגיעה תורה של התחתונה...)

131687131688131689

boaz avrahami
25-11-20, 00:21
אולי הגיע הזמן לקנות גם מד מומנט?

סער
25-11-20, 06:59
אולי הגיע הזמן לקנות גם מד מומנט?

השאלה במקום, אבל אני אשאר בינתיים עם המד מומנט שאיתי כבר כמה שנים.
זה נזק שלא קרה אצלי בידיים אלא לפני,
וגם עם מד מומנט, אחרי אי אילו שנים וק״מ אני משתדל להיות מאד זהיר סביב המתכות הרכות והאזורים הרגישים האלו

מוני אורבך
25-11-20, 08:38
אתה יודע שמד מומנט דורש כלברציה כל מספר שנים.
וכמו כן תחזוקה שוטפת קבועה.
קריטי לא להשאיר אותו במצב מתוח. אלא על הסקלה הנמוכה ביותר.
מד מומנט הוא מכשיר מדויק ועדין יש להתיחס אליו בהתאם.
סוג מד המומנט חשוב מאוד. הסינים הזולים הם זבל.
צריך להשקיע במד מומנט מחברה מוכרת
כמו כן הטווח של מד המומנט הוא קריטי.
למדוד 10NM עם מכשיר שהטווח שלו מ 10 ועד 50 הוא ממש מטומטם (מנסיון)
אחוז הטעות של המכשירים הללו 3%
זה מספיק בקלות לקרוע הברגות במתכת רכה.
לכן חשוב מאוד הטווח של המכשיר.

כמו כן לבדוק באלו תנאים המומנט סגירה נקבע, יבש או רטוב.

DavidL
25-11-20, 09:33
אם הייתי במקומך הייתי פונה ליאיר החרט שיעשה את העבודה.
יאיר 0505286959

איציק - 4X6ZH
25-11-20, 18:38
חשבתי שזה אתה
מה הבעיה תקפוץ ונבריג עוד טימסרט אחד
אני כל יום נמצא יום רביעי סגור

-->