צפייה בגרסה מלאה : שינוי מבנה רכב וייבוא מארה''ב
שלום לכולם..
אחרי שהות ארוכה(5 שנים)בארה''ב ומשחקים ללא סוף בטיוטות FJZ80 (תמונות מצורפות) חזרתי לישראל לפני שבועיים.
מחר ככל הנראה מסיים את הבידוד וכבר מצאתי לי משחק חדש שככל הנראה ארכוש מחר(טויטה היילקס 96, ממש כמו פעם- ברזל, מים ודלק).
לפי מצב הארגז של הרכב, נראה לי שאני בקטע של לבנות ארגז\מגש חדש בסגנון המגשים שנבנים באוסטרליה(Ute)ורציתי ללמוד מנסיונם של חכמים ומנוסים בתחום הרישוי בניסיון להבין את הפרוצודורה והאם בכלל אפשרי לבצע שינוי שכזה ולאשר אותו במכוני הרישוי.
בנוסף, אשמח לשמוע את דעתכם על יבוא של ה FJZ80 שלי (מודל 94, Triple locked).. האם אפשרי?מה הם מגבלות הרישוי לרכב שכזה? בעוד 4 שנים ימלאו לו 30 וחשבתי לייבא אותו כאספנות רק שאני לא חושב שהוא יעבור טסט עם כל מה שמורכב עליו(הגבהה 2.5 אינץ, פגוש בבניה עצמית עם מנשא לגלגל וגריקן ועוד מספר שיפורים ותוספות שהשתיקה יפה להם.. הרכב מאוחסן כרגע בסטורג' וכנראה יישאר שם עד שאחליט מה לעשות איתו..
אשמח לעצתכם.
131644131645131646
לגבי הארגז לטנדר,
במקרה שלך הייתי פונה לאחד המתקינים בעלי רישוי להתקין ארגז שטוח.
את הדיגומים הייתי בונה כמארז בפני עצמו, שנקשר לארגז כמטען, וככה לא מאבד יכולת שימושית במידה וצריך, ולא נכנס בכלל לסוגיות רישוי של ארגז מיוחד.
בנזין V6 מקורי עם 253K נוסע כמו פנתר
לאפסן אותו 4 שנים ואז ליבא אותו כאספנות זה בהחלט אופציה.
האחסון צריך כמובן להתאים עם כל מה שמשתמע מכך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגבי הארגז לטנדר,
במקרה שלך הייתי פונה לאחד המתקינים בעלי רישוי להתקין ארגז שטוח.
את הדיגומים הייתי בונה כמארז בפני עצמו, שנקשר לארגז כמטען, וככה לא מאבד יכולת שימושית במידה וצריך, ולא נכנס בכלל לסוגיות רישוי של ארגז מיוחד.
זאת אומרת שאם והחלטתי לבנות את המגש\ארגז בעצמי אצטרך לאשר אותו ברישוי מיוחד(את הארגז\מגש עצמו)? ומה שאתה מציע זה ללכת למישהו שכבר יש לו דגמים מאושרים להתקנה? כל העניין זה לבנות לבד, לא?
ראה תמונה מצורפת למה אני מתכוון.. רק שבזה שאני מתכנן תהייה אופציה לפרק ולהרכיב את קירות הארגז לפי השימוש..
ההגיון מאחורי הדרישות האלו(ועוד הרבה כאלו)לא מובן לי בכלל.
131647
Oren Kipnis
23-11-20, 11:54
לגבי שינוי הארגז לטנדר, אין לך בעיה. הוא רשום בתור מסחרי (או משא) בלתי אחוד פתוח. כל בונה מרכבים יכול לעשות לך את העבודה.
קח בחשבון שבאופן חוקי אסור יהיה לך לנסוע בכביש הציבורי כאשר הדפנות מפורקות.
אם תרצה המלצה לבונה מרכב, צור קשר בפרטי.
לגבי הכלי בארה"ב, לא מאמין שתהיה בעיה עם היבוא. מכיוון שיש כל כך מעט כאלו בארץ, הרשויות לא יודעות מה הגובה המקורי, וברגע שיגיע אפשר יהיה לרשום את הפרטים בעת ביצוע התקינה.
וגם,
התמונות הראשונות לא עולות, נסה להקטין אותן מעט.
וגם,
התמונות הראשונות לא עולות, נסה להקטין אותן מעט.
אצלי נפתח מההודעה הראשונה.
וגם,
התמונות הראשונות לא עולות, נסה להקטין אותן מעט.
131648131649131650
ועכשיו?
זאת אומרת שאם והחלטתי לבנות את המגש\ארגז בעצמי אצטרך לאשר אותו ברישוי מיוחד(את הארגז\מגש עצמו)? ומה שאתה מציע זה ללכת למישהו שכבר יש לו דגמים מאושרים להתקנה? כל העניין זה לבנות לבד, לא?
ראה תמונה מצורפת למה אני מתכוון.. רק שבזה שאני מתכנן תהייה אופציה לפרק ולהרכיב את קירות הארגז לפי השימוש..
ההגיון מאחורי הדרישות האלו(ועוד הרבה כאלו)לא מובן לי בכלל.
131647
שינוי הארגז דורש תקינה ורישוי.
אני אומר שאת הפלטה השטוחה עם הדפנות הפריקות תעשה אצל מישהו שיש לו שגם מוכן לרישוי.
לחיים רכס ״רכסים״ יש כזה מאלומיניום.
ראיתי על עוד כמה היילקסים, אבל לא הצלחתי לראות מי היצרן.
את הדיגום מעל לפלטה תבנה לבד.
וגם אותו, הייתי בונה כמארז שאפשר להעמיס/לפרוק כיחידה אחת עם שקע-תקע לחשמל.
ככה הוא מסווג מטען ואתה לא מתקשקש עם תקינה ורישוי, ואם צריך את הארגז להובלות, הטנדר חוזר להיות טנדר.
בנזין V6 מקורי עם 253K נוסע כמו פנתר
כבר חצי צרה פחות.
הנה עוד כמה תמונות של הרכב בזמן תהליך הבנייה של הפגוש האחורי שכלל קיצור השילדה ב אינץ וחצי (כדי לשפר את הזווית) ולהצמיד את הפגוש לרכב..
1316521316601316591316581316571316561316 55131654131653131661
שינוי הארגז דורש תקינה ורישוי.
אני אומר שאת הפלטה השטוחה עם הדפנות הפריקות תעשה אצל מישהו שיש לו שגם מוכן לרישוי.
לחיים רכס ״רכסים״ יש כזה מאלומיניום.
ראיתי על עוד כמה היילקסים, אבל לא הצלחתי לראות מי היצרן.
את הדיגום מעל לפלטה תבנה לבד.
וגם אותו, הייתי בונה כמארז שאפשר להעמיס/לפרוק כיחידה אחת עם שקע-תקע לחשמל.
ככה הוא מסווג מטען ואתה לא מתקשקש עם תקינה ורישוי, ואם צריך את הארגז להובלות, הטנדר חוזר להיות טנדר.
תודה רבה, אצור איתו קשר בהקדם.
שווה להתייעץ גם עם ארנון שושני, שעושה פרויקטים כאלו בסדנה שלו.
למיטב ידיעתי תנאי היבוא לתושב חוזר/ עולה חדש - שונים מאשר לאזרח ישראלי המעוניין לייבא רכב מחו"ל.
שוב בערבון מאד מאד מוגבל ומיטב ידיעתי, תושב חוזר רשאי להביא עימו את הרכב האישי שלו גם אם מדובר ברכב שגילו עולה על שנתיים ממועד הייצור והוא עדיין לא רכב אספנות.
תתייעץ עם עמיל מכס / או מישהו שממש מומחה ביבוא אישי ומיצוי זכויות של תושבים חוזרים.
נראה לי שתוכל לייבא את הטויוטה שלך !!
לגבי הייבוא - ב1.1.2024 תוכל לקבל רשיון ייבוא לרכב אספנות.
לגבי הארגז.....
אין לצערי תשובה אחת מוחלטת.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למיטב ידיעתי תנאי היבוא לתושב חוזר/ עולה חדש - שונים מאשר לאזרח ישראלי המעוניין לייבא רכב מחו"ל.
שוב בערבון מאד מאד מוגבל ומיטב ידיעתי, תושב חוזר רשאי להביא עימו את הרכב האישי שלו גם אם מדובר ברכב שגילו עולה על שנתיים ממועד הייצור והוא עדיין לא רכב אספנות.
תתייעץ עם עמיל מכס / או מישהו שממש מומחה ביבוא אישי ומיצוי זכויות של תושבים חוזרים.
נראה לי שתוכל לייבא את הטויוטה שלך !!
השורה התחתונה עודדה אותי מאוד!! אני בטוח שאני לא היחיד שנקשר לרכב שלו פה.
תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מציע לך לברר יותר לעומק את נושא השיפורים ובפרט את נושא גודל הצמיגים שאיתם מגיע הרכב שלך לארץ
ייתכן שכאזרח חוזר הבעייה לא קיימת , אני לא מכיר את זה מספיק, וייתכן שטויוטה לא תמשוך את העיין כמו רנגלרים משופרים שמגיעים
אבל העובדה היא שרכבים משופרים שמיובאים נעצרים בנמל, ולבעלים מוצגות 2 אפשרויות : לגרוט אותם או לשלח אותם חזרה לארהב ( 2 האפשרויות על חשבונם כמובן )
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
למיטב ידיעתי תנאי היבוא לתושב חוזר/ עולה חדש - שונים מאשר לאזרח ישראלי המעוניין לייבא רכב מחו"ל.
שוב בערבון מאד מאד מוגבל ומיטב ידיעתי, תושב חוזר רשאי להביא עימו את הרכב האישי שלו גם אם מדובר ברכב שגילו עולה על שנתיים ממועד הייצור והוא עדיין לא רכב אספנות.
תתייעץ עם עמיל מכס / או מישהו שממש מומחה ביבוא אישי ומיצוי זכויות של תושבים חוזרים.
נראה לי שתוכל לייבא את הטויוטה שלך !!
אם לא טועה, לתושב חוזר מותר לייבא רכב בן 4 שנים לכל היותר (לאומת שנתיים לאזרח ישראלי)
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגבי מה ששאלת בנוגע לארגז ולמרות שמספר אנשים הפנו אותך למתקינים שונים, לא ניתן (קרי אסור ) לבצע את שינוי הארגז שרצית.
בדקתי ברשת ועל פניו ניר צודק - תושב חוזר יכול לייבא רכב לכל היותר בן ארבע שנים
אז הטויוטה תאלץ להמתין ארבע שנים שם.
כדי להימנע מבעיות רישוי תנסה לעשות אותה (מבחינה חיצונית בכל אופן) קצת פחות "קרבית".
מבחינת ההגבהה - תשיג אישור ממתקין שם שמדובר בהגבהה של 2" המותרת בארץ.
עדיף שתעזר במישהוא שמתמחה ביבוא ורישוי רכבי אספנות שידע ל"החליק" העניינים מול הרשויות.
- - - Updated - - -
מציע לך לברר יותר לעומק את נושא השיפורים ובפרט את נושא גודל הצמיגים שאיתם מגיע הרכב שלך לארץ
ייתכן שכאזרח חוזר הבעייה לא קיימת , אני לא מכיר את זה מספיק, וייתכן שטויוטה לא תמשוך את העיין כמו רנגלרים משופרים שמגיעים
אבל העובדה היא שרכבים משופרים שמיובאים נעצרים בנמל, ולבעלים מוצגות 2 אפשרויות : לגרוט אותם או לשלח אותם חזרה לארהב ( 2 האפשרויות על חשבונם כמובן )
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
הרנגלרים המשופרים שאסרו על כניסתם לארץ היו חדשים או גג בני שנתיים.
גישת הרשויות לרכבי אספנות קצת יותר סלחנית
לגבי מה ששאלת בנוגע לארגז ולמרות שמספר אנשים הפנו אותך למתקינים שונים, לא ניתן (קרי אסור ) לבצע את שינוי הארגז שרצית.
באמת שאני לא מבין מה עומד מאחורי ההחלטות ההזויות האלו, האם הרכב מתנהג אחרת? האם יש השלכות בטיחותיות על שינוי שכזה?
מישהו יכול להסביר את זה?
ברוב מדינות העולם, עולם השיפורים ומוצרי ה AFTER MARKET נועדו לשפר(לרוב) את ביצועי הרכב והתנהגותו בכביש ולא בכביש (במקרה שלנו), היום רוב החברות שמכבדות עצמם עובדות עם יצרני הרכב עוד בשלב פיתוח הרכב ומרכיביו במטרה להגדיל את שוק השיפורים, תחום שנעמד במאות מיליוני דולרים בשנה(לדוגמא, בלמים גדולים יותר, בולמים קפיצים, צמיגים ועוד).
האם יש דרך לפתוח את הנושא אל מול הגורמים הרלוונטים? (אני תמים מידי??)
הרבה החלטות שנקבעו במהלך השנים כבר לא רלוונטיות לרמה של המוצרים משוק השיפורים או איכותם.
ככל שאני חופר יותר בנושא, יש הרבה תקנות וחוקים שאני באמת לא מבין מה הסיבה האמיתית שהם עדיין רלוונטים,(גם משהו פשוט כמו התקנת חלונות כהים על חלון אחורי ברכב, כמו גם החלונות הקידמיים שהוכח במספר מחקרים שמסייעים לירידת הטמפרטרות ברכב ואל תגידו לי שזה בגלל שאי אפשר לזהות את היושבים ברכב..).
ממש מייאש כל הסיפור הזה.
אתה כנראה באמת תמים מדי.
ככל שתתעמק בזה יותר, וככל שהחיידק המוטורי מקנן בך חזק יותר וחשוב לך כתחביב וכדרך חיים, כך תשתכנע שיש לך פחות ופחות סיבות לחזור לכאן.
לגבי מה ששאלת בנוגע לארגז ולמרות שמספר אנשים הפנו אותך למתקינים שונים, לא ניתן (קרי אסור ) לבצע את שינוי הארגז שרצית.רכסים מוכרים כאלו כך שאני חושב שאולי רכס כן אישר את השינוי הזה?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
לגבי מה ששאלת בנוגע לארגז ולמרות שמספר אנשים הפנו אותך למתקינים שונים, לא ניתן (קרי אסור ) לבצע את שינוי הארגז שרצית.
מותר ומבוצע אצל מתקינים שהעבירו תקינה לדגם מוגדר.
רכס בונה מאלומיניום, ויש כאלו גם ממותגים אחרים על טנדרים בארץ.
אפרופו ארגז אוסטרלי. למי שמחפש פרויקט לא גמור, הרכב המצולם מוצע למכירה על ידי מכר. הרכב מיוחד ומעניין (הארגז ברשיון אגב), מושקע בהמון כסף ואהבה אבל עדיין עם בעיות שדורשות התיחסות ממי שיקח את המשך הפרויקט כי הבעלים הנוכחי "אינו יכול עוד". לי אין מקום או זמן לעוד פרויקט אחרת הייתי לוקח בעצמי. פרטים בה"פ.
131682
131683
דורון אני מתנצל שאני לא יודע לבצע העתקת הודעה בתגובה אבל בייחס לתגובתך #26:
יכול להיות שזה מבוצע, אני אפילו מכיר לא מעט דוגמאות בדגמים ישנים, מותר זה לא מהסיבה הפשוטה שאסור לבצע שינוי ברכב "מושלם" (complete) בניגוד לרכב "לא מושלם" (incomplete) שנבנה בתהליך multi stage . בגלל שכל הרכבים (טנדרים) שמגיעים לארץ הם רכב "מושלם" אסור לבצע את השינוי (אפשר לבצע תהליך של רישוי פרטני אבל בהחלט לא רלוונטי לאדם פרטי ולכן אין סיבה להרחיב ). אין כיום יצרן "יפני" בטנדרים הקטנים או אמריקאי בגדולים שמביא רכב "לא מושלם" ולכן כל מה שרואים זה או ארגזים שנבנו מזמן או ארגזים שנבנו בחצר ונסיעה איתם מקבילה לנסיעה ברנגלר עם צמיגים 37, יש כאלה שעושים את זה וכל אחד עושה את השיקולים שלו.
כאשר רשמת יש כאלה ממותגים אחרים זוהי אמירה נחמדה אבל אני לא נתקלתי בארגז מאושר שכזה, או שההגדרה שלך לטנדר היא רחבה יותר וכוללת גם ספירנטר חד/דבל קבינה (ודומיו) ששם המצב שונה לחלוטין באופן שבו הרכב מגיע לארץ.
אני לא מכיר את רכס ולא נתקלתי במתקין שקיים אצלו (למרות חיפושים) איזה "מותגים" אתה מכיר שרלוונטיים לדיון?
boaz avrahami
25-11-20, 00:32
תכיר את רכס-
https://rehasim.co.il/?page_id=1522
דורון אני מתנצל שאני לא יודע לבצע העתקת הודעה בתגובה אבל בייחס לתגובתך #26:
יכול להיות שזה מבוצע, אני אפילו מכיר לא מעט דוגמאות בדגמים ישנים, מותר זה לא מהסיבה הפשוטה שאסור לבצע שינוי ברכב "מושלם" (complete) בניגוד לרכב "לא מושלם" (incomplete) שנבנה בתהליך multi stage . בגלל שכל הרכבים (טנדרים) שמגיעים לארץ הם רכב "מושלם" אסור לבצע את השינוי (אפשר לבצע תהליך של רישוי פרטני אבל בהחלט לא רלוונטי לאדם פרטי ולכן אין סיבה להרחיב ). אין כיום יצרן "יפני" בטנדרים הקטנים או אמריקאי בגדולים שמביא רכב "לא מושלם" ולכן כל מה שרואים זה או ארגזים שנבנו מזמן או ארגזים שנבנו בחצר ונסיעה איתם מקבילה לנסיעה ברנגלר עם צמיגים 37, יש כאלה שעושים את זה וכל אחד עושה את השיקולים שלו.
כאשר רשמת יש כאלה ממותגים אחרים זוהי אמירה נחמדה אבל אני לא נתקלתי בארגז מאושר שכזה, או שההגדרה שלך לטנדר היא רחבה יותר וכוללת גם ספירנטר חד/דבל קבינה (ודומיו) ששם המצב שונה לחלוטין באופן שבו הרכב מגיע לארץ.
אני לא מכיר את רכס ולא נתקלתי במתקין שקיים אצלו (למרות חיפושים) איזה "מותגים" אתה מכיר שרלוונטיים לדיון?
אני לא יודע על מה אתה מסתמך, אבל הארגזים של רכס ברשיון, ויש עוד מותגים.
בניגוד למה שכתבת, בארץ יש החלפת ארגזי טנדרים כשינוי מבנה ברישוי.
זה נכון לארגז שטוח, ונכון לארגזי קירור, וגם חופות סגורות שמחליפות את כל הארגז, כמו של רכבי טכנאים ושירותי דרכים.
אני לא הולך לעשות עבורך את החיפוש ברשת.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.