צפייה בגרסה מלאה : שיפורים לשטח אאוטבק 2015
הי, ברשותי אאוטבק 2015 שברצוני להתחיל לרדת איתו לשטח. ברצוני למגן, להגביהה ולהחליף צמיגים ל 50/50.
מיגונים ראיתי שיש לאספיר קיט מלא מחיר של כ 2500 ש"ח. האם האופציה היחידה, האם טובה?
הגבהות- הבנתי שיש אפשרות לספיסרים או החלפת בולמים וקפיצים (מעדיף שיטה זו) מה האופציות שקיימות בשוק?
צמיגים- אילו מומלצים?
בנוסף, מערכת המולטימדיה המקורית ברכב- על הפנים, בייחוד הוויז שהפסיק להגיב. האם יש דרך לתקן/ להחליף?
תודה מראש לעונים
ברוך הבא לפורום,
אחד היתרונות הבולטים של שימוש בפורום על פני חלופות הרשת החברתית הינו שימור הידע, היכולת לחפש ולמצוא תשובות לסוגיות רלוונטיות שנדונו בעבר.
ממליץ בחום לבצע חיפוש ולמצוא מספר דיונים דומים, למשל:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115568-%D7%94%D7%92%D7%91%D7%94%D7%94-%D7%9C%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%90%D7%A8%D7% 95-%D7%90%D7%90%D7%95%D7%98%D7%91%D7%A7-2017
נשלח מהנייד
ברוך הבא לפורום,
אחד היתרונות הבולטים של שימוש בפורום על פני חלופות הרשת החברתית הינו שימור הידע, היכולת לחפש ולמצוא תשובות לסוגיות רלוונטיות שנדונו בעבר.
ממליץ בחום לבצע חיפוש ולמצוא מספר דיונים דומים, למשל:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115568-%D7%94%D7%92%D7%91%D7%94%D7%94-%D7%9C%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%90%D7%A8%D7% 95-%D7%90%D7%90%D7%95%D7%98%D7%91%D7%A7-2017
נשלח מהנייד
הי
ראיתי את השרשור הנ"ל, רובו ככולו עוסק בהגבהות ולא בשאר הנושאים, ובעיקר בפורסטר. ראיתי דיון בנוגע להגבהה, אך לא הבנתי באיזה ערכת הגבהה מדובר, והיכן ניתן להשיג אותה. ראיתי שהיתה התארגנות לרכישת הגבהות, אבל לא ראיתי שיצא לפועל. בכל מקרה, אני מעוניין גם להצטרף.
לגבי הצמיגים/ מיגונים יש הצעות?
תודה
הצמיגים המקוריים הם על ג'נט 18 (מיותר לחלוטין) ובחתך נמוך והדופן שלהם נקרעת מכל אבן קטנה.
אני מאוד ממליץ להתארגן על סט גלגלים נוסף, עם צמיגי 50/50 אגרסיביים או שטח מלא, שיהיה לטיולים בשטח בלבד.
כן, לפני ואחרי כל טיול רציני אתה תחליף ארבעה גלגלים בבית. ניג'וס, אבל תגיד לי תודה אחר כך.
תבדוק מה קוטר הג'נט המקורי-של-סובארו הקטן ביותר שעולה על הקליפרים של האאוטבק (17' או 16'. אם 16 עולה, קח אותו) , ותלביש אותו בצמיג שטח עם כמה שיותר דופן. (המקורי בחתך 60 וזה נמוך. חתך 65 עדיין גבולי - תשאף לחתך 70 או 75).
לא, זה לא חוקי. קח בחשבון.
האמת? הכי נכון, טרייד אין
זה לא שפורסטר זה עז הרים, אבל לא חבל על האוטבק? באמת אחלה רכב משפחתי ולכבישים עם קרח ושלג , ולא מעבר לכך, מה שלא תעשה לה, תשאר מאוד מוגבל ותתקשה למצוא פרטנרים.
מימין פורסטר מוגבהת 2015, משמאל אוטבק מקורית 2018.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201124/15ad474ac7161b071348bb64c5a5e84b.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
131685
אז איך להתייחבס לזה?
- - - Updated - - -
האמת? הכי נכון, טרייד אין
זה לא שפורסטר זה עז הרים, אבל לא חבל על האוטבק? באמת אחלה רכב משפחתי ולכבישים עם קרח ושלג , ולא מעבר לכך, מה שלא תעשה לה, תשאר מאוד מוגבל ותתקשה למצוא פרטנרים.
מימין פורסטר מוגבהת 2015, משמאל אוטבק מקורית 2018.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201124/15ad474ac7161b071348bb64c5a5e84b.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
את האמת חשבתי על זה, פשוט חבל לי למכור את האאוטבק:rolleyes: יד ראשונה קמ נמוך... אבל כנראה שאין ברירה
על פניו נראה שלאאוטבק צמיגים עדיפים
131685
אז איך להתייחבס לזה?
- - - Updated - - -
את האמת חשבתי על זה, פשוט חבל לי למכור את האאוטבק:rolleyes: יד ראשונה קמ נמוך... אבל כנראה שאין ברירה
חכה, אל תמהר.
לאאוטבק מידות צמיגים עדיפות של הפורסטר ובקרת המשיכה (ETC) באאוטבק מכויילת טוב בהרבה.
בשורה התחתונה של השוואת ביצועים בשטח - אאוטבק רכב טוב ועביר יותר מפורסטר ו-XV. חד משמעית.
לגבי המסמך - הבהרה חשובה: אל תטעה! זה אינו מסמך רשמי של היבואן אלא של מועדון מטיילים פרטי בשם "סובארו וחברים".
ל-"סובארו וחברים" אין שום קשר ליבואן סובארו!!! הם לא מוסמכים יותר ממני לאשר לך מידת צמיג כלשהי. זו רק המלצה שלהם, על בסיס דעתם האישית ונסיונם ולא יותר, בדיוק כמו כל מה שאני כותב לך כאן, שמבוסס על דעתי האישית מהכרותי ומנסיוני עם מכוניות סובארו בהדרכות נהיגת שטח עבור לקוחות סובארו יותר מ-6 שנים. זה פרק זמן מספיק על מנת להכיר לעומק את המגבלות של המכוניות הללו וגם את הטעויות הקשות שעשה היצרן בתכנון ובעיצוב - ולא חסרות כאלה, תאמין לי.
מי שרוצה לממש את פוטנציאל היכולות הגבוהות של המכוניות האלה בשטח, מוכרח לבצע בהן כמה וכמה שינויים. העיקרי שבהם, שהוא גם הטעות הפטאלית ביותר של היצרן - מידות הצמיגים. חישוקים גדולים שלא לצורך, צמיגי חתך נמוך מדי עדינים ופגיעים.
החוק היבש חושב כמובן אחרת ואוסר כל שינוי. למה? ככה!
אל תצפה מהאווילים שכתבו חוק כל כך מטומטם, לדעת גם להסביר ולנמק. אבל זה החוק!
ולכן - מומלץ (מה מומלץ, חובה!) לבדוק טוב מה מותקן על הרכב ומה כתוב ברשיון הרכב, ולעשות כל צעד במחשבה תחילה ובמודעות מלאה להשלכות החוקיות והביטוחיות במקרה של תאונה וכו'.
למיטב זכרוני הצמיגים באאוטבק שלך הם 225/60R18 אבל תבדוק ותוודא.
צמיג במידה 225/65R17 אכן חלופה טובה עם ג'נט 17 של פורסטר או XV. הדופן גבוהה וחזקה יותר מהמידה המקורית, אבל הקוטר הכולל של הגלגל יישאר זהה.
לעומת זאת, אם תצליח למצוא צמיגי AT טובים במידה 225/70R17, זה כבר כיוון טוב. הדופן יותר גבוהה ויותר גמישה ולכן גם שורדת טוב יותר, וקוטר הצמיג גדול יותר בכמעט אינץ'. יש מצב גם לצמיגי שטח מלא במידה הזו. ועדיין יש מקום לצמיג כזה בתוך בתי הגלגלים בלי צורך לבצע חיתוכים בפחים ובפלסטיקים.
בשטח זה משמעותי, תאמין לי. כל סנטימטר שתרויח מתחת לגחון וכל מעלה שתשפר בזויות הגישה, הנטישה והבטן, הם משמעותיים.
כל זה כמובן - מתייחס לסט גלגלים שני! לטיולים ושטח בלבד.
ביומיום, על הכביש, סע על המקורי והחוקי.
זהו. לך תעשה שיעורי בית, תבדוק, תראה איזה מידות זמינות לך. אל תעשה שום צעד נמהר לפני שתבדוק ותוודא, ואל תתבייש לשאול שאלות.
לאאוטבק אכן צמיגים עדיפים.
לאאוטבק גם בקרת משיכה עדיפה ובאופן כללי, בניכוי מגבלת הפגוש הקדמי, היא עוברת יותר טוב ויותר בקלות מ-XV ופורסטר בכל תוואי ובכל מכשול. כן, היא מכונית יותר טובה.
איך להתייחס למסמך הזה?.... כהמלצה בלבד. הוא אינו מסמך רשמי של יבואן סובארו אלא של מועדון מטיילים פרטי בשם "סובארו וחברים".
תודה רבה על ההסבר. לא רואה איך אני מתנהל עם סט נוסף של צמיגים/ג'נטים אבל ממשיך לבדוק את האופציות.
לאאוטבק אכן צמיגים עדיפים.
לאאוטבק גם בקרת משיכה עדיפה ובאופן כללי, בניכוי מגבלת הפגוש הקדמי, היא עוברת יותר טוב ויורת בקלות מ-XV ופורסט בכל תוואי ובכל מכשול. כן, היא מכונית יותר טובה.
איך להתייחס למסמך הזה?.... כהמלצה בלבד. הוא אינו מסמך רשמי של יבואן סובארו אלא של מועדון מטיילים פרטי בשם "סובארו וחברים".הי דרור,
מפתיע מה שאתה כותב ביכולות בין אוטבק לפורסטר.
גם אם בקרת האחיזה עדיפה בה (לא אותו מוח ולוגיקה?) אבל ראה ההבדל במידות:
בסיס גלגלים 274 מול 264
אורך כולל 481.5 מול 459.5
רוחב 184 מול 179.5
מרווח גחון מקורי 20 מול 22
אלו הבדלים משמעותיים...לא מתבטא בשטח?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
כן, אני מודע למספרים על נייר
בפועל, כיול מערכת ה-TC באאוטבק שונה ועדיף משמעותית.
קוטר הגלגלים גדול באינץ'.
כל ההתנהלות של האוטו במכשולים יותר קלה וזורמת.
אבי מטייל עם גרנד ויטרה קצר וקבוצת פורסטרים, xv ואוטבק אחת, לפי דבריו האוטבק מגרדת ומשפשפת בכל הזדמנות ביחס לכל שאר הסובארו, ברמה שזו התעללות ברכב.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
כל הסובארואים מגרדים ומשפשפים. מי יותר ומי פחות.
בחוצה ישראל-סובארו באוגוסט האחרון היתה לי בשיירה אאוטבק אחת, סטנדרטית, עם נהג בן 80, שנתנה בראש לכל הפורסטרים. זה גם עניין של רמת נהיגה ויכולת קריאת שטח ובחירת קו נכון. אבל בתכל'ס - האמת העירומה היא שאלה לא רכבי שטח.
אלה מכוניות מעולות, אמינות, נוחות, בטוחות, מתנהגות טוב. באמת מצויינות. אבל כשבאים לשפוט אותן כרכב שבילים+שטח קל עד בינוני, מגלים שהן מלאות בטעויות. הן טעויות הנדסיות פטאליות (גיר רציף, TC איטי) והן טעויות עיצוביות פטאליות לא פחות, אולי אפילו יותר, ברמת המחדל (חישוקים גדולים מדי עם צמיגי חתך נמוך מדי + פגוש קדמי בולט באופן גרוטסקי)
רק בישראל נבנתה להם תדמית הירואית, בין אם ע"י מסעות הפירסום של היבואן, בין אם ע"י הדרכות נהיגת השטח ומועדוני הטיולים של בעלי סובארו (מודה באשמה, אני מתפרנס מזה) ובין אם באמצעות המיתוסים המשעשעים/מגוחכים שנבנו סביב "יכולות העבירות האגדיות" של הליאונה והטנדר, מהתקופה שסובארו היתה באמת ובתמים סתם חרא של מכונית, בעיקר על הכביש. מכונית שמעלתה היחידה היתה בפשטותה המכנית הכמעט פרימיטיבית, ההסבר ההגיוני היחיד לאמינותה המפורסמת. עבירות?.... עם גלגלי 13' וצמיגי 155 מצחיקים, יכולת העבירות של הסובארו המיתולוגיות ההן נבנתה על טכניקת הגז-עד-הפח, להחזיק חזק, לשפוך תפילה קצרה ובעיקר להאמין בבורא-עולם שיעזור לאוטו לשרוד את הבומבות בלי להישבר.
היום אלה מכוניות מעולות. אדירות על הכביש. ולמי שמתעקש, יש לרכבים האלה גם פוטנציאל לירידה לשטח. אבל בתכל'ס, מגבלות החוק בישראל לא מאפשרות להתאים נכון את האוטו לעבודת שטח.
החלפת מידות צמיגים שזה הצעד הראשון, המינימלי וההכרחי על מנת שהאוטו יסיים טיול בלי לקרוע צמיג - כבר מכניסה אותך לקטגוריית העבריין.
הגבהות אפשר - אבל זה דופק את הציריות ואת התנהגות הכביש הטובה.
פגוש קדמי - חובה לחתוך ולעצב מחדש, אם לא בא לך להחליף אותו אחרי כל טיול. אין לי מושג איך יקבלו את זה מכוני הרישוי, שודדי הדרכים של משרד התחבורע ושאר קרציות מטעם המדינה שנהנים להתעלל באזרחים פשוט כי הם יכולים.
והנה - פות"ש, ש"לא רוצה להסתבך" עם סט גלגלים שני, יקרע צמיגים ויחליף אותם כמו גרביים (הפנצ'ריה השכונתית כבר מחככת ידיים בהנאה) ומעבר לזה שהפנצ'רים וקריעות הדופן יעלו לו אלפים רבים בהחלפות צמיגים חוזרות ונשנות, זה יהרוס לו טיולים - ויחייב אותו להיעזר לא מעט בקבוצות החילוץ למיניהן. עד שישתכנע לשמוע בעצתי ויתארגן על סט גלגלים נוסף, לשטח בלבד.
-----------------------------------------------------------------------------
היום ביליתי עם הסובארו הכי חדשה, הכי גדולה והכי יקרה.
קבלו את ה"איבולטיס". סוג של פורסטר מוגדל לאקסטרא-לארג'.
כמה מוגדל? תסתכלו בתמונות - קוטר הגלגלים הוא 30 אינץ'. תראו איך הם הולכים לאיבוד מתחת למרכב העצום.
זה אוטו יותר גדול מלנדקרוזר ארוך ומרקסטון, שני ענקים מנופחים.
אם ל-XV, לאאוטבק ולפורסטר יש חרטום בולט, אז כאן ניפחו ומתחו אותו קדימה עוד ועוד. כדי שיוכלו למכור ביוקר המון חתיכות פלסטיק להחלפה.
מסביב לקאליפרים יש מספיק אויר ואפשר לשים שם ג'נט 18 או 17 עם צמיגי חתך 60 או 65 ולחסוך ללקוח הרבה פחדים וגם הרבה כסף בהמשך. אבל למה לעשות את הדברים נכון אם אפשר לעשות אותם הכי לא נכון?... אז שמים ג'נט 20!.... עם צמיגי חתך 50.... ברור! כדי שייקרעו!....
לא, לא גרמתי לאוטו נזקים. אבל זה כי נהגתי בפרה הזו כמו שקיפודים עושים אהבה. לאט ובזהירות מרובה. נסעתי במסלול שנחשב קל לפי כל קנה מידה ובכל זאת נמנעתי מראש ממעברים שעם פורסטר אולי הייתי מנסה ועם דאסטר הייתי פשוט משחרר קלאץ' מעדנות ועובר. ומכיוון שגם נסעתי לבד, נאלצתי לצאת מהאוטו עשרות פעמים רבות על מנת לגשש ולאתר קו התקדמות שלא ינפץ כלום. בכמה מעברים ביצעתי רוורסים וחציות באלכסונים הזויים. וזה בצירים שבהם ג'יפונים שמעוצבים נכון (נגיד דאסטר) פשוט נוסעים כאילו זה רחוב בשכונה (ורכבי שטח אמיתיים בכלל לא נזקקים לשלב 4X4).
דוגמה לעיצוב החרטום השגוי ביותר בתעשיית הרכב:
131704131703
היום ביליתי עם הסובארו הכי חדשה, הכי גדולה והכי יקרה.
קבלו את ה"איבולטיס". סוג של פורסטר מוגדל לאקסטרא-לארג'.
לא, לא גרמתי לאוטו נזקים. אבל זה כי נהגתי בפרה הזו כמו שקיפודים עושים אהבה. לאט ובזהירות מרובה. נסעתי במסלול שנחשב קל לפי כל קנה מידה ובכל זאת נמנעתי מראש ממעברים שעם פורסטר אולי הייתי מנסה ועם דאסטר הייתי פשוט משחרר קלאץ' מעדנות ועובר. ומכיוון שגם נסעתי לבד, נאלצתי לצאת מהאוטו עשרות פעמים רבות על מנת לגשש ולאתר קו התקדמות שלא ינפץ כלום. בכמה מעברים ביצעתי רוורסים וחציות באלכסונים הזויים. וזה בצירים שבהם ג'יפונים שמעוצבים נכון (נגיד דאסטר) פשוט נוסעים כאילו זה רחוב בשכונה (ורכבי שטח אמיתיים בכלל לא נזקקים לשלב 4X4).
וואלה דרור לא מבין אותך !
היית נותן לברקוביץ לנהוג.
איך הוא אומר, "ב SUV אמיתי, אני עובר כל מסלול" ....
שלומות לכולם
אני בעל אאוטבק 2017 מזה כשנתיים וחצי (יד שנייה) ואחרי בעלות על פורסטר 2005 במשך 10 שנים (2008-2018).
אחרי המון חיפושים / התלבטויות / התייעצויות כאן בפורם הנכבד ובמקומות אחרים - בסופו של דבר זה "שידרגתי" את האאוטבק שלי בצורה הזו:
- בחרתי במיגון 3 חלקים של אספיר - זה היה לפני שנתיים וחצי ממש אחרי שקניתי את הרכב.
המיגון עושה את העבודה והוכיח את עצמו לא פעם. גם כשקיבלתי מכה חזקה "למטה" והמיגון התעקם , לא קרה שום דבר לגוף הרכב/למכלולי הרכב ובאספיר משמר השבעה יישרו את המיגון ללא עלות!
- לפני כחצי שנה, בחרתי ל"קצץ" טמבון קידמי וקצת מהאחורי אצל "צמיגי פרויד בחיפה", לנעול צמיגי קונטינטל CrossContact ATR במידה המקורית של הרכב 225/65R 17 102H (שהתבררו הרבה יותר שקטים מהצמיגים המקוריים ועושים עבודה נפלאה בשטח!).
רק אחרי שקיצצתי והחלפתי צמיגים באמת התחלתי לרדת ל"שטח האמיתי" - והספקתי מאז לטייל מספר טיולים עם הרכב (בשני המועדונים שאני חבר בהם) וקיצוץ הטמבון עשה פלאים!
האף הארוך של האאוטבק בהחלט מקשה , אבל בנסיעה זהירה עם הכוונה מדויקת, עברתי המון - ואני גם מודה, מבקש עזרה בהכוונה בכל הזדמנות שאני חושב לנכון - לעיתים "צוחקים" עלי השותפים לשיירה - אבל אני חושב שהבקשות שלי התמעטו ככל שאהיה יותר בשטח ואתרגל למיימדים של האאוטבק.
כבר נכחתי לדעת, שבהצלבות ובמעלה כזה או אחר, האאוטבק עובר בצורה קלה יותר מפורסטר ו-XV בזכות המנוע 2.5 ליטר שלו והכוח.
נכון, ללא הגבהה, הרכב משפשף את הגחון בהרבה שבילים במדבר - כמו נחל נקרות, נחל ציחור - אבל המיגון עושה את העבודה!
מאחר ואין הגבהה חוקית לרכב הזה, ואני לא מעוניין להחליף רק "קפיצים" , אני מחכה בסבלנות להתפתחויות חיוביות בעניין הזה. אחרי שתימצא ההגבהה החוקית והטובה ביותר, אני בטוח שאצליח לנסוע בשטח בצורה הרבה יותר חלקה, וללא הכוונות "מיותרות" מהפחד שאני אגרד את הגחון.
כבר נכחתי לדעת, שבהצלבות ובמעלה כזה או אחר, האאוטבק עובר בצורה קלה יותר מפורסטר ו-XV בזכות המנוע 2.5 ליטר שלו והכוח.
זה לא עניין של כוח. אפילו ב-XV1.6 החלשה מדי על הכביש, לא חסר כוח במעברים טכניים.
זה גם לא עניין של הגיר (לאאוטבק יש את אותו גיר רציף שלא מתאים לשטח, כמו ב-XV ולפורסטר).
פשוט מאוד - הגלגלים באאוטבק גדולים יותר וה-TC שלו עדיף עשרות מונים על אותה מערכת בפורסטר וב-XV. כל הקסם טמון בכיול שונה, נכון ומהיר יותר.
אז לאחר בדיקה המידות הרשומות ברשיון הם H102 225/65/R17 מתלבט בין:
YOKOHOMA GEOLANDER G15 או
CONTINENTAL CROSSCONTACT ATR
איזה מהם יהיה עדיף?
רונן
כל הסובארואים מגרדים ומשפשפים. מי יותר ומי פחות.
בחוצה ישראל-סובארו באוגוסט האחרון היתה לי בשיירה אאוטבק אחת, סטנדרטית, עם נהג בן 80, שנתנה בראש לכל הפורסטרים. זה גם עניין של רמת נהיגה ויכולת קריאת שטח ובחירת קו נכון. אבל בתכל'ס - האמת העירומה היא שאלה לא רכבי שטח.
אלה מכוניות מעולות, אמינות, נוחות, בטוחות, מתנהגות טוב. באמת מצויינות. אבל כשבאים לשפוט אותן כרכב שבילים+שטח קל עד בינוני, מגלים שהן מלאות בטעויות. הן טעויות הנדסיות פטאליות (גיר רציף, TC איטי) והן טעויות עיצוביות פטאליות לא פחות, אולי אפילו יותר, ברמת המחדל (חישוקים גדולים מדי עם צמיגי חתך נמוך מדי + פגוש קדמי בולט באופן גרוטסקי)
רק בישראל נבנתה להם תדמית הירואית, בין אם ע"י מסעות הפירסום של היבואן, בין אם ע"י הדרכות נהיגת השטח ומועדוני הטיולים של בעלי סובארו (מודה באשמה, אני מתפרנס מזה) ובין אם באמצעות המיתוסים המשעשעים/מגוחכים שנבנו סביב "יכולות העבירות האגדיות" של הליאונה והטנדר, מהתקופה שסובארו היתה באמת ובתמים סתם חרא של מכונית, בעיקר על הכביש. מכונית שמעלתה היחידה היתה בפשטותה המכנית הכמעט פרימיטיבית, ההסבר ההגיוני היחיד לאמינותה המפורסמת. עבירות?.... עם גלגלי 13' וצמיגי 155 מצחיקים, יכולת העבירות של הסובארו המיתולוגיות ההן נבנתה על טכניקת הגז-עד-הפח, להחזיק חזק, לשפוך תפילה קצרה ובעיקר להאמין בבורא-עולם שיעזור לאוטו לשרוד את הבומבות בלי להישבר.
היום אלה מכוניות מעולות. אדירות על הכביש. ולמי שמתעקש, יש לרכבים האלה גם פוטנציאל לירידה לשטח. אבל בתכל'ס, מגבלות החוק בישראל לא מאפשרות להתאים נכון את האוטו לעבודת שטח.
החלפת מידות צמיגים שזה הצעד הראשון, המינימלי וההכרחי על מנת שהאוטו יסיים טיול בלי לקרוע צמיג - כבר מכניסה אותך לקטגוריית העבריין.
הגבהות אפשר - אבל זה דופק את הציריות ואת התנהגות הכביש הטובה.
פגוש קדמי - חובה לחתוך ולעצב מחדש, אם לא בא לך להחליף אותו אחרי כל טיול. אין לי מושג איך יקבלו את זה מכוני הרישוי, שודדי הדרכים של משרד התחבורע ושאר קרציות מטעם המדינה שנהנים להתעלל באזרחים פשוט כי הם יכולים.
והנה - פות"ש, ש"לא רוצה להסתבך" עם סט גלגלים שני, יקרע צמיגים ויחליף אותם כמו גרביים (הפנצ'ריה השכונתית כבר מחככת ידיים בהנאה) ומעבר לזה שהפנצ'רים וקריעות הדופן יעלו לו אלפים רבים בהחלפות צמיגים חוזרות ונשנות, זה יהרוס לו טיולים - ויחייב אותו להיעזר לא מעט בקבוצות החילוץ למיניהן. עד שישתכנע לשמוע בעצתי ויתארגן על סט גלגלים נוסף, לשטח בלבד.
-----------------------------------------------------------------------------
היום ביליתי עם הסובארו הכי חדשה, הכי גדולה והכי יקרה.
קבלו את ה"איבולטיס". סוג של פורסטר מוגדל לאקסטרא-לארג'.
כמה מוגדל? תסתכלו בתמונות - קוטר הגלגלים הוא 30 אינץ'. תראו איך הם הולכים לאיבוד מתחת למרכב העצום.
זה אוטו יותר גדול מלנדקרוזר ארוך ומרקסטון, שני ענקים מנופחים.
אם ל-XV, לאאוטבק ולפורסטר יש חרטום בולט, אז כאן ניפחו ומתחו אותו קדימה עוד ועוד. כדי שיוכלו למכור ביוקר המון חתיכות פלסטיק להחלפה.
מסביב לקאליפרים יש מספיק אויר ואפשר לשים שם ג'נט 18 או 17 עם צמיגי חתך 60 או 65 ולחסוך ללקוח הרבה פחדים וגם הרבה כסף בהמשך. אבל למה לעשות את הדברים נכון אם אפשר לעשות אותם הכי לא נכון?... אז שמים ג'נט 20!.... עם צמיגי חתך 50.... ברור! כדי שייקרעו!....
לא, לא גרמתי לאוטו נזקים. אבל זה כי נהגתי בפרה הזו כמו שקיפודים עושים אהבה. לאט ובזהירות מרובה. נסעתי במסלול שנחשב קל לפי כל קנה מידה ובכל זאת נמנעתי מראש ממעברים שעם פורסטר אולי הייתי מנסה ועם דאסטר הייתי פשוט משחרר קלאץ' מעדנות ועובר. ומכיוון שגם נסעתי לבד, נאלצתי לצאת מהאוטו עשרות פעמים רבות על מנת לגשש ולאתר קו התקדמות שלא ינפץ כלום. בכמה מעברים ביצעתי רוורסים וחציות באלכסונים הזויים. וזה בצירים שבהם ג'יפונים שמעוצבים נכון (נגיד דאסטר) פשוט נוסעים כאילו זה רחוב בשכונה (ורכבי שטח אמיתיים בכלל לא נזקקים לשלב 4X4).
דוגמה לעיצוב החרטום השגוי ביותר בתעשיית הרכב:
131704131703
זה אוטו אמריקאי ענק שנועד להתחרות בטראוורס ודומיו כמוביל ילדים, בתוספת יכולת השלג והכורכר המופלאה של סובארו.
מכר שלי מארה״ב אומר שהוא קנה אותו ומאוכזב מהמרחב הפנימי וגודל תא המטען.
חיים בעולם אחר [emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.