PDA

צפייה בגרסה מלאה : בדיקת תת לחץ



sagi jimny
02-12-20, 21:29
אהלן
האם מישהו יוכל לתת לי תשובה לגבי בדיקת תת לחץ ברכב מודרני.
האם נכון להסתכל על בדיקות של תת לחץ ישנות, ולפעול באותם שלבי בדיקה רך הפעם בעזרת סורק וקריאת נתוני חיישן MAP?

מצרף כאן בדיקה לדוגמא: http://autoshow.co.il/default.aspx?pageid=62

חיים יוד
02-12-20, 22:48
שלום שגיא.
כן בהחלט - המנוע הוא בעצם משאבת אוויר - נושם ופולט אוויר.
אפשר בהחלט לאבחן תקלות מכאניות במנוע עם שעון וואקום היכן שניתן מפני שישנם מע הזרקה ישירה שהמצערת פתוחה כל הזמן וכמעט אין וואקום בסעפת הייניקה בסרק ( לכן יש מש וואקום חשמליות למגבר בלם)
אבל בגדול היכן שניתן בהחלט כן וזה כלי אבחוני מעולה למי שיודע ומבין את הקריאות ולשייך אותם למצב מנוע וסימפתומים.
בגדול מנוע תקין ומכוון ערכי התת לחץ היו בסרק בין 18-22 אינץ כספית.
בברכה
חיים יוד

sagi jimny
02-12-20, 23:10
שלום שגיא.
כן בהחלט - המנוע הוא בעצם משאבת אוויר - נושם ופולט אוויר.
אפשר בהחלט לאבחן תקלות מכאניות במנוע עם שעון וואקום היכן שניתן מפני שישנם מע הזרקה ישירה שהמצערת פתוחה כל הזמן וכמעט אין וואקום בסעפת הייניקה בסרק ( לכן יש מש וואקום חשמליות למגבר בלם)
אבל בגדול היכן שניתן בהחלט כן וזה כלי אבחוני מעולה למי שיודע ומבין את הקריאות ולשייך אותם למצב מנוע וסימפתומים.
בגדול מנוע תקין ומכוון ערכי התת לחץ היו בסרק בין 18-22 אינץ כספית.
בברכה
חיים יוד

מעולה. תודה רבה חיים!

רואי123
05-01-21, 10:13
רציתי לשאול למה צריך את הבדיקה הזאת?

חיים יוד
05-01-21, 11:48
זה כלי איבחוני מעולה לאבחן מיידי מצב מנוע ואיך הוא נושם כולל תיזמון,חסימות בפליטה וכו.
זה לא יגלה לך מה הבעייה אך יתן לך כיוון באבחון לפנות ימינה או שמאלה.
זה עוד כלי בארגז הכלים של המאבחן

חיים יוד.

חנן-ג'יפולוג
05-01-21, 11:58
https://imageshack.com/i/po9ziDnSj

חנן-ג'יפולוג
05-01-21, 12:03
אני מתנצל על הגרפיקה המשונה של התגובה שלי וגם על שגיאות הכתיב: קפא לי הדף במחשב שניה לפני שסיימתי, והעדפתי לצלם מסך במקום לשכתב הכול. מקווה שזה מספיק ברור.

חיים יוד
05-01-21, 13:30
שלום חנן ידידי
אני ניסיתי לפשט את התשובה כדי שהרוב יבינו למה משמשת אותנו בדיקה עם שעון לחץ נמוך (וואקום) ומה אפשר להסיק מכך .
אפשר לכחת את זה הלאה ולהסביר שיש חיישן שמתרגם שינויים פיסיקאלים למתח חשמלי שאותו המחשב קורא ומציג בסורק כנתון במתח חשמלי או מעובד לנתון לחץ עפ בחירה ולאבחון מתקדם יותר מחברים לסקופ מתמר לחץ שמציג בצורה גרפית את השינויים של הלחץ בסעפת במתח חשמלי מול זמן ,ואפשר ממש לראות את השינויים בפתיחה וסגירת שסתומים דבר שלא רואים בסורק תקלות כמו שאמרת עכב המהירות תקשורת כי זה לא מתח מול זמן אלה מתח מול פריים סורק אבל זו שפה שרק אני ואתה נבין כי אנו עוסקים בזה וזה מאד מתקדם .
הסברתי שהבדיקה עם השעון הבסיסי במצב סרק ומצערת פתוחה יכולה לתת תמונת מצב בסיסית ומהירה איך המנוע נושם והאם הוא מתוזמן ומכוון נכון אך זה לא כלי להבין מה הבעייה אם כיימת והיכן אלה רק מצב תקין או דורש התיחסות ואבחון עם כלים נוספים ומתוחכמים ומהירים יותר .

בברכה והערכה רבה
חיים יוד.

sagi jimny
07-01-21, 21:10
כן, הבנתי את העיקרון. הבדיקה עזרה לי לברר אם תת הלחץ תקין כשהמנוע (חם) בסרק . נעזרתי בחיבור obd בסיסי ואפליקציה, גם אפליקציה חינמית עשתה תעבודה.
יש אפשרות לראות את נתוני המאפ, ויש גם אפשרות בחירה בצג שמראה את הבוסט בגדישה ובמנוע אטמוספרי מראה פשוט את הוואקום כל הזמן.
גם אם הניטור לא מדויק, אם היה שינוי - המחוג לא היה יציב מפעם לפעם (שוב בסרק).

132219132220

- - - Updated - - -


רציתי לשאול למה צריך את הבדיקה הזאת?

יש כאן הסבר ברור על הבדיקה, ואיזו אינדיקציה ניתן להשיג בזכותה: http://autoshow.co.il/default.aspx?pageid=62

אגב, פה הם רושמים שלא ניתן לאבחן תת לחץ באמצעות סורק...

-->