ווילי22
07-12-20, 16:09
שלום לכולם.
לאחרונה אני משתעשע עם הרעיון של לעבור לרכב שטח, בעיקר לאור העובדה שהפרייבט שלי כבר קצת זקנה ולאחרונה נאלצתי להחליף בה טורבו בעלות כ-20% מהמחירון שלה ונמאס לי לשאול את עצמי כל פעם מחדש "האם אני עובר כאן?" בשבילים של קק"ל ביער.
בנוסף לכך רבים מהחברים שלי גם עם רכבי שטח ומגרד לי לחוות את מה שיש לטבע הישראלי להציע.
העתקתי את הפורמט המומלץ מהשרשור הנעוץ ואנסה לענות על השאלות המנחות כאן:
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? סביבות ה-90 אלף שקל, גמיש
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מחיר רכישה בלבד אבל מעדיף שלא להכנס לבור של הוצאות. אידיאלית רוצה להוסיף סביבות ה-7-8 אלף ש"ח נוספים בשביל מיגון, הגבהה, צמיגי 50/50 וכו'
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן, אבל מעדיף שלא להגזים
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בגדול זוג + ציוד. מכוונים לטיולים עם לילה בכיף, מדורה/מנגל. אולי אולי כלב בעתיד ואולי יהיה נחמד מדי פעם לקחת נוסע או 2 מאחורה אבל בגדול לא קריטי בכלל. כרגע עם גולף וקיפול אחד המושבים האחוריים סוגר לנו את הפינה כשצריך להעמיס ואף להסיע אדם או 2 מאחורה. עם גגון אנחנו בכלל מסודרים.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? פחות מ10,000 בשנה בוודאות.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? הרכב עומד בחניה רוב הזמן. משמש לביקור משפחתי פעם בשבוע ו/או טיול בארץ. סידורים מדי פעם אבל אפשר להשתמש גם בתחבצ אם צריך.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? רק מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גוש דן
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר נופים וטיולי קמפינג במדבר. רוצה רכב שיכול להתמודד עם איזה מדרגה מדי פעם וקצת סלעים בלי שאצטרך לחבר את האגזוז חזרה אחכ או לפרסס ולחזור על עקבותיי. מצד שני לא מחפש את האתגרים רק לשם האתגר (לפחות לא כרגע)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? קבוצת חברים אחת עם פורסטרים וכו', קבוצה אחרת עם רנגלרים ולנד קרוזרים משופרים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). לא יודע, טיילתי רק רגלית עד עכשיו. אוהבים מאוד את הנגב הערבה ומדבר יהודה, במיוחד נחלים וצייד שטפונות. קמפינג באיזורים שקטים עם נוף יפה.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
רק אוטומט
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) לא סגור על זה כרגע, ארוך מפנק ללא ספק אבל בתכלס כזוג אפשר להסתדר גם עם קצר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עדיף משומש בן שנים ספורות, אבל מוכן ללכת אחורה בשנתון אם לא מתפשרים על מה שצויין למעלה (בטיחות, עלויות, נוחות וכו') - למשל לנד קרוזר ישן
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? הייתי נעול על סוזוקי גראנד ויטרה ארוך, שנתון סביבות 2013. הסיבה היא נוחות, תמורה טובה למחיר, ועבירות שטח סבירה בזכות זה שיש לו הילוך כוח.
לאחרונה הופיעו 2 אופציות חדשות:
ג'ימני - בזכות 2 סרנים חיים שאין בגרנד ויטרה. הג'ימני החדשה נראית כיפית לגמרי אם כי יקרה מדי, וחושש שהישנה תהיה קצת מעצבנת עם מנוע 1.3 שלא סוגר 100 קמ"ש מבלי להקפיץ טורים מעל 3 אלף סל"ד.
לנד קרוזר ישנה יותר (2006-2007) - תעלה סביב אותו מחיר כמו גרנד ויטארה חדשה (סביבות 2013) אך רובם עם קילומטראז' בשמיים ויד 4+. חושש מליפול על רכב עם בעיות שיהיה בור של כסף, כמו כן חושש מלרכוש רכב ישן עם אבזור בטיחות לקוי או חסר.
אשמח מאוד לקצת עיצות בנושא :)
תודה
לאחרונה אני משתעשע עם הרעיון של לעבור לרכב שטח, בעיקר לאור העובדה שהפרייבט שלי כבר קצת זקנה ולאחרונה נאלצתי להחליף בה טורבו בעלות כ-20% מהמחירון שלה ונמאס לי לשאול את עצמי כל פעם מחדש "האם אני עובר כאן?" בשבילים של קק"ל ביער.
בנוסף לכך רבים מהחברים שלי גם עם רכבי שטח ומגרד לי לחוות את מה שיש לטבע הישראלי להציע.
העתקתי את הפורמט המומלץ מהשרשור הנעוץ ואנסה לענות על השאלות המנחות כאן:
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? סביבות ה-90 אלף שקל, גמיש
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מחיר רכישה בלבד אבל מעדיף שלא להכנס לבור של הוצאות. אידיאלית רוצה להוסיף סביבות ה-7-8 אלף ש"ח נוספים בשביל מיגון, הגבהה, צמיגי 50/50 וכו'
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן, אבל מעדיף שלא להגזים
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בגדול זוג + ציוד. מכוונים לטיולים עם לילה בכיף, מדורה/מנגל. אולי אולי כלב בעתיד ואולי יהיה נחמד מדי פעם לקחת נוסע או 2 מאחורה אבל בגדול לא קריטי בכלל. כרגע עם גולף וקיפול אחד המושבים האחוריים סוגר לנו את הפינה כשצריך להעמיס ואף להסיע אדם או 2 מאחורה. עם גגון אנחנו בכלל מסודרים.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? פחות מ10,000 בשנה בוודאות.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? הרכב עומד בחניה רוב הזמן. משמש לביקור משפחתי פעם בשבוע ו/או טיול בארץ. סידורים מדי פעם אבל אפשר להשתמש גם בתחבצ אם צריך.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? רק מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גוש דן
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר נופים וטיולי קמפינג במדבר. רוצה רכב שיכול להתמודד עם איזה מדרגה מדי פעם וקצת סלעים בלי שאצטרך לחבר את האגזוז חזרה אחכ או לפרסס ולחזור על עקבותיי. מצד שני לא מחפש את האתגרים רק לשם האתגר (לפחות לא כרגע)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? קבוצת חברים אחת עם פורסטרים וכו', קבוצה אחרת עם רנגלרים ולנד קרוזרים משופרים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). לא יודע, טיילתי רק רגלית עד עכשיו. אוהבים מאוד את הנגב הערבה ומדבר יהודה, במיוחד נחלים וצייד שטפונות. קמפינג באיזורים שקטים עם נוף יפה.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
רק אוטומט
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) לא סגור על זה כרגע, ארוך מפנק ללא ספק אבל בתכלס כזוג אפשר להסתדר גם עם קצר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עדיף משומש בן שנים ספורות, אבל מוכן ללכת אחורה בשנתון אם לא מתפשרים על מה שצויין למעלה (בטיחות, עלויות, נוחות וכו') - למשל לנד קרוזר ישן
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? הייתי נעול על סוזוקי גראנד ויטרה ארוך, שנתון סביבות 2013. הסיבה היא נוחות, תמורה טובה למחיר, ועבירות שטח סבירה בזכות זה שיש לו הילוך כוח.
לאחרונה הופיעו 2 אופציות חדשות:
ג'ימני - בזכות 2 סרנים חיים שאין בגרנד ויטרה. הג'ימני החדשה נראית כיפית לגמרי אם כי יקרה מדי, וחושש שהישנה תהיה קצת מעצבנת עם מנוע 1.3 שלא סוגר 100 קמ"ש מבלי להקפיץ טורים מעל 3 אלף סל"ד.
לנד קרוזר ישנה יותר (2006-2007) - תעלה סביב אותו מחיר כמו גרנד ויטארה חדשה (סביבות 2013) אך רובם עם קילומטראז' בשמיים ויד 4+. חושש מליפול על רכב עם בעיות שיהיה בור של כסף, כמו כן חושש מלרכוש רכב ישן עם אבזור בטיחות לקוי או חסר.
אשמח מאוד לקצת עיצות בנושא :)
תודה