PDA

צפייה בגרסה מלאה : טסט פעם בשנתיים לרכבים עד גיל 10



ariel-ro
08-12-20, 08:56
תקנה חדשה:
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/Hk1WBknsD
כל השאר כרגיל - לרכב חדש יש שנתיים פטור מטסט, לרכב מיושן 2 טסטים וכו'

דור אריאל
08-12-20, 09:12
ברור שאת האגרה נשלם כמו שעון כל שנה.
מטריד אותי שיותר מדי אנשים בארץ מושכים את החלפת הצמיגים עד הטסט.
עכשיו בכלל הם יסעו על צמיג שחוק ויבש

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
08-12-20, 09:41
כשהמדינה מחליטה על כל פיפס עבורינו, אנחנו בוכים.
כשהיא מעבירה אלינו אחריות, גם בוכים.
אין מצב לצאת אתנו ראש.

מהלך מבורך.

דרור ברלי
08-12-20, 09:46
מהלך מבורך לכשעצמו, חד משמעית.
אבל אל תמהר להתפעל ולהלל את המדינה.
א. כי זה לקח כל כך הרבה זמן.
ב. כי המטרה - לדחוף את הציבור לרכישת מכוניות חדשות - אינה בגלל שהן בטוחות יותר. אלא כי הן מכניסות מיסים לקופת האוצר.

אומי5
08-12-20, 09:55
לא מתביישים ? דווקא עכשיו ? כשהמשק קורס, להוריד בחצי את ההכנסות של מוסכים, מאעכרים, ומכוני לוווי אאאה סליחה מכוני טסטים ???
מנותקים.

מעניין בכמה זה ישנה מכירות של רכב משומש בגיל 8-12. אני בדיוק מחפש לרכוש רכב נוסף, וזה מכניס אותי להתלבטות לגבי הגיל שלו.

חנן-ג'יפולוג
08-12-20, 10:11
.. אני בדיוק מחפש לרכוש רכב נוסף, וזה מכניס אותי להתלבטות לגבי הגיל שלו.

רציני? אני עם טנדר בן 25 והטסט החצי-שנתי הנוסף הוא שום דבר מעבר לשלוש שעות מחיי פעם בשנה, מדלת הבית וחזרה.
אז ברכב פרטי צעיר? זה בכלל לא פרמטר לרכישה, לטעמי.
אם אתה מחזיק את הרכב כמו שצריך, אז הטסט הוא בסה"כ עוד אישוש לעבודה שלך, וגונב טיפה זמן מהפנאי. בקטנה.

דרור ישפוך עליי אש עכשיו, ואני חייב להודות: עד לג'יפוקליפסה עשו לי צרות רציניות על גובה הטנדר, המקורי, אבל מאז החיים במכון הרישוי הם דבש. יש הגבהה, מאושרת. הבוחנים מרוצים וארבעת הרכבים שלי עוברים טסט ראשון, תמיד, חוץ מפעם אחת שפספסתי באחזקה, ואז הכשלון בטסט היה מבורך. ממש.

Shalem
08-12-20, 10:18
מהלך מאוד מעולה לדעתי, גם אם המטרה הנסתרת היא שנשלם עוד מיסים על רכבים "חדשים" ופחות לעודד לרכוש רכבים "ישנים", בסופו של דבר זה חוסך זמן (=כסף) וכסף גם אם מועט לאנשים, ובנוסף הוא יגרום לאנשים לנסוע ברכבים "בטיחותיים" יותר כי הם "חדישים".
מה שכן, בטח זה ייכנס לתוקף עוד שנה לפחות, אז מי שמעוניין להינות מהנושא ורוכש בקרוב, תרכשו רכב בן 7 עם טסט לשנה.

אומי5
08-12-20, 10:22
לא מדבר על התקופה אצלי אלא על שלב המכירה, תנסה פעם למכור רכב עם שני טסטים, לא משנה מצב הרכב, כמעט לא משנה הדגם, אם הוא לא רכב שטח או משאית לא תקבל יותר מ5-7.

עכשיו יקרה אותו דבר לרכבים על גבול ה10, אנשים יתקשרו וישאלו "אאאאה זה טסט כל שנה ? וואי וואי, טוב נראה ".

חנן-ג'יפולוג
08-12-20, 11:07
אה, זה.
אין לי תוכנית לנסות. אשתי קונה רכב חדש כל 3 שנים. אני מקבל ממנה ומעביר את שלי לבתי, וכן הלאה.

את ההיילקס אין כוונה למכור, ולא להעביר, לפחות עד שאמות.

אומי5
08-12-20, 11:40
זה יוצא שהבת שלך משחררת רכב בדיוק בגיל 9....
או שאחריה זה כבר לא רכב ?

חנן-ג'יפולוג
08-12-20, 12:01
היא מקבלת אותו כשהוא בגיל 6. תשחרר מתי שבא לה למי שבא לה.
הבת אחריה גם תקבל רכב בגיל 6 , וכן הלאה.

boaz avrahami
08-12-20, 12:07
דורש חשיבה מחדש גם לגבי הטסטים החצי שנתיים לרכב מעבר ל 20.
מה המצב בעולם?

דרור ברלי
08-12-20, 12:37
זו אינה שפיכת אש וגופרית.

זה רק מבט מפוכח על מהלכי השלטון מזוית שונה.

זה לא סוד שאין לי שמץ של בדל-אמון בכל מערכת-שלטון שהיא. לא מאמין לאף מילה שיוצאת מחורי-האוכל המזוהמים של הבהמות שיכורות-הכוח האלה.
זה גם לא סוד שאני מאמין בכל ליבי שמטרת כל מערכת-שלטון, לעולמים אינה להיטיב עם האזרחים - אלא רק לשדוד מהם כסף. כדי לתדלק את האינטרסים שלה.

לעתים המטרה הזו מוסווה בתחפושת "ידידותית לאזרח" לכאורה, כגון המהלך הזה - שוב לכאורה, זהו מהלך מבורך שמיטיב עם האזרחים. כלומר, כמו תמיד, רק עם האזרחים היותר אמידים - אלה שיש להם יכולת כלכלית לרכוש ולהחזיק מכונית חדישה (ושיכולים להרשות לעצמם גם להפסיד עליה הון בירידת ערך). להם זה באמת יחסוך המון זמן ובלבולי מוח.

זה מהלך מבורך לאזרחים גם בהיבט הורדת העומס ממכוני הרישוי, תורי-הענק הבלתי נגמרים, הלחץ, הצעקות.

בפועל, זהו מהלך שנועד להקטין ביקוש לרכב ישן ולהגביר את הביקוש למכוניות צעירות (הבטוחות יותר, אולי זה ישפר את סטטיסטיקת התאונות, עניין של "ניראות" שמעיק על השלטון) מה שידחוף לרכישת יותר מכוניות חדשות שהרבה יותר מחצי ממחירן הוא מיסים = וזה כבר מכניס מיליארדים לקופה. ולנוכח המצב הכלכלי (עוד מעט סגר שלישי, ואחריו בחירות שיעלו מיליארדים, ואחריהן הסכמים קואליציונייים שערורייתיים שיעלו מיליארדים, ולאחריהן סגר רביעי, חמישי ועשירי, ובחירות חמישיות, שישיות ועשיריות. בין לבין, "תיק 50,000" - רכישת צי משחתות-כוכבים בכוכב קורליה ומימון הקומיסיונים השמנים לבני-משפחתו של הנאשם ש"יתווכו" בעסקת הענק - הכל יעלה מאות ואלפי מיליארדים) המפלצת השלטונית הזו לנצח רעבה לעוד ועוד מזומנים. אל דאגה, שולמן ובנון משלמים, וישלמו עוד יותר.

תיאורטית, היחידים שנפגעים מיידית בכיסם מהמהלך הזה, הם מכוני הרישוי שהכנסתם תרד משמעותית. אבל אל דאגה - את התסכול הם כבר יוציאו ויפרקו על בעלי הרכב הישן יותר.... מי יודע, אולי בעקבות שוועת המכונים שייבבו על הקיצוץ בהכנסתם, משרד התחבורע גם יקפיץ כלפי מעלה את עלות אגרת הבדיקה שאנחנו משלמים בכניסה לטסט.... כלומר שוב ידפקו את בעלי הרכב הישן.....


-----------------------------------------------------------------------------


חנן, לגבי הצלחתם הפנומנלית של כלי הרכב שלך במעבר הטסטים - באמת קטונתי ונגמרו לי הכוחות להתווכח על זה. מין הסתם אין לי צל של ספק באיכות התחזוקה שאתה מבצע לטנדר שלך. אבל גם אין לי ספק שכשהג'יפ שלי נכנס לטסט מצבו הוא פיקס, לא פחות מזה - אבל בכל זאת מדובר במשימה בלתי אפשרית באם אוותר על שירותיו של המכונאי המקושר ואכנס עם הג'יפ למסלול בעצמי.
אני באמת לא חולם ולא ממציא ואפילו אתה לא תצליח לשכנע אותי שהיום הוא לילה, שכדור הארץ שטוח ושהשמש היא זו שמסתובבת סביבו.....

בוא ונאמר שיותר ויותר מאלה שדעתם היתה תמיד כדעתך והיו מתנצחים איתי כאן על זה, מודים היום בשיחות אישיות שאני תמיד צדקתי ושמעבר הטסט עם רכב שטח מתיישן תמיד היה סיוט והוא סיוט גם היום. הבעיה היחידה שלי איתם היא שאחרי שגיחכו על זה, עכשיו הם מתביישים לכתוב את זה ולהודות בזה קבל עולם ופורום, כדי שלא יווכח שתמיד הם דיברו שטויות... אל תדאגו, אני לא אעשה לכם אאוטינג....

דרור ברלי
08-12-20, 12:51
דורש חשיבה מחדש גם לגבי הטסטים החצי שנתיים לרכב מעבר ל 20.
מה המצב בעולם?


תיזהר, זה עלול להשתנות לטסט כל שלושה חודשים..... מישהו/משהו צריך לפצות את מכוני הרישוי על הירידות בהכנסותיהם.....

ד ו ר ו ן
08-12-20, 13:02
-חנן, לגבי הצלחתם הפנומנלית של כלי הרכב שלך במעבר הטסטים - באמת קטונתי ונגמרו לי הכוחות להתווכח על זה.

בוא ונאמר שיותר ויותר מאלה שדעתם היתה תמיד כדעתך והיו מתנצחים איתי כאן על זה, מודים היום בשיחות אישיות שאני תמיד צדקתי ושמעבר הטסט עם רכב שטח מתיישן תמיד היה סיוט והוא סיוט גם היום. הבעיה היחידה שלי איתם היא שאחרי שגיחכו על זה, עכשיו הם מתביישים לכתוב את זה ולהודות בזה קבל עולם ופורום, כדי שלא יווכח שתמיד הם דיברו שטויות... אל תדאגו, אני לא אעשה לכם אאוטינג....
חנן לא לבד.
ואנחנו לא הולכים לאותו המכון.

כנראה שיש עולם מקביל/ישראל השנייה? בו אפשר לעשות דברים אחרת.
את הצעד הראשון בלצאת מהמטרופולין עשית, עכשיו תמצא באזור שלך את המקום הנורמלי לעשות טסט.
אם אתה מתעקש להתנפץ על אותו אזור גיאוגרפי שברור לך שהוא בעייתי.. זה כבר נחשב תחביב.
וזה בסדר, לא שופטים מה עושה נעים לכל אחד.

נמרוד
08-12-20, 14:51
מדובר על רכבים שעלו על הכביש מ1.1.2018 ולא חל על N1 (טנדרים) אבל בגדול זה שינוי מבורך והגיוני בלי שום היבט שלילי.

יש עוד כמה חדשות לא דרמטיות אבל טובות ממשרד התחבורה בימים האחרונים. היתר ליבא רכבי אספנות עם הגה מצד ימין, ובדיקה מחודשת של התקנה שמחיבת קשתות התהפכות בטרקטורונים. דברים פשוטים והגיוניים.

raanan
08-12-20, 15:23
יש עוד כמה חדשות לא דרמטיות אבל טובות ממשרד התחבורה בימים האחרונים. היתר ליבא רכבי אספנות עם הגה מצד ימין,
זה טימטום מסוכן .
אלא אם ישנו בתקנות שברכבים אלו תהיה אסורה העקיפה בכבישים דו סטריים בעלי נתיב אחד לכל כיוון.

רענן

חנן-ג'יפולוג
08-12-20, 15:29
אני פחות בענייני סטיות בריטיות, אבל בקפריסין יש בחצרות הבתים בכפרים לא מעט דיפנדרים על קפיצי עלים, במצבי צבירה שונים.

למי שבעניין, זו יכולה להיות בשורה דרמטית.

אומי5
08-12-20, 15:32
זה טימטום מסוכן .
אלא אם ישנו בתקנות שברכבים אלו תהיה אסורה העקיפה בכבישים דו סטריים בעלי נתיב אחד לכל כיוון.

רענן

זה מצוין לנסיעה בדרכים הרריות
עכשיו אפשר לייבא OM CL52 GIPPONE

נדב ש.
08-12-20, 18:07
עכשיו תמצא באזור שלך את המקום הנורמלי לעשות טסט.


להבנתי דרור הוא עכשיו "שכן"...
גם באיזורינו יש כמה מכונים שלא כדאי להיתקרב אליהם לבד, רק דרך מוסך שנותן שירות העברת טסט. ויש כאלה תותחים, וישרים בלי קומבינות, לא יחליפו לך בורג אם לא צריך.
אני מזמן ויתרתי על התענוג של הטסט, בגלל כל מיני סיבות.

מאיר אלוני
08-12-20, 18:46
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3880151,00.html

ועדת הכספים אישרה: במקום לחדש רישיון מדי עשור - תוקפו יוארך עד גיל 70 ועדת הכספים אישרה שורת שינויים במחירי האגרות הקשורות בהוצאת רישיון. מחיר הארכת רישיון נהיגה עד גיל 70 יעמוד על 510 שקל, זאת במקום הארכה מדי עשור שעולה 441 שקל. הנפקת כפל רישיון תופחת ל-10 שקלים במקום 29 שקלים כיום

איל מ
08-12-20, 19:03
מדינה חרא! מנסים לדפוק אותנו. תהיו בטוחים בזה. פשוט עוד לא הבנו איך....

דרור ברלי
08-12-20, 19:17
אני פחות בענייני סטיות בריטיות,
למי שבעניין, זו יכולה להיות בשורה דרמטית.


לפני שמתלהבים ועושים מזה דרמה/הילולה, מוטב להתעמק עד הסוף בפרטי ה"היתר" המפוקפק הזה - הוא חל על מכוניות עד שנת ייצור 1960 בלבד.... למה? כרגיל במשרד התחבורע, "ככה".

וה"סטייה" אינה רק בריטית. כמה ממכוניות החלום שמככבות בפנטזיות של חובבי רכב רבים, גם שלי, הן בריטיות, אוסטרליות, יפניות. ואם אתה נורא רוצה לייבא פלקון XB אוסטרלית? או ניסאן סקייליין GT/R יפנית?.... אסור לך. כי הן נולדו עם הגה בצד השני וזה קרה אחרי 1960.... זה הופך אותן לנורא מסוכנות, בטח יותר מסוכנות מאיזו מוריס עתיקה עם 20 כ"ס משנת תרפפ"פו/1949 או משהו דומה....

תכל'ס, מבחינת הנהיגה עם הגה ימני? מתרגלים לזה תוך דקות. בכל העולם זה גם מותר, ואין בעיות בטיחות. רק אצל היהודים החכמים ש"מנהיגי כל העולם תמיד מתקשרים אליהם כדי ללמוד איך לעשות דברים נכון, כי הם יודעים הכל הכי טוב מכולם", כל דבר שהם לא מכירים הוא תמיד נורא מסוכן. לקרוא לזה "מסוכן" זה כמו להגדיר גיר ידני כ"מסוכן" כי ליותר מדי יהודים (ובעיקר יהודיות), נורא קשה להסתדר עם שלוש דוושות....

להזכיר - אנחנו אולי "עם הספר", אבל את הגלגל לא אנחנו המצאנו. מה לעשות.

איל מ
08-12-20, 19:22
בוא תסביר לי איך אתה רואה שהדרך פנויה כשאתה יוצא לעקיפה.

דרור ברלי
08-12-20, 19:28
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3880151,00.html

ועדת הכספים אישרה: במקום לחדש רישיון מדי עשור - תוקפו יוארך עד גיל 70

ועדת הכספים אישרה שורת שינויים במחירי האגרות הקשורות בהוצאת רישיון. מחיר הארכת רישיון נהיגה עד גיל 70 יעמוד על 510 שקל, זאת במקום הארכה מדי עשור שעולה 441 שקל. הנפקת כפל רישיון תופחת ל-10 שקלים במקום 29 שקלים כיום




תגידו תודה לשר התחבורע הכי טוב (או הכי פחות גרוע) שהיה כאן אי פעם, למרות שהפציע רק לכמה חודשים - הוא השאיר חותם. הבהמה הנוכחית שהחליפה אותו, חוץ מלצעוק על סטייקים בתוכניות אירוח, לא עושה שם כלום - ותראו כמה מהלכים טובים, מתבקשים ונכונים הוא הספיק לעשות בחודשים הספורים האלה כשרק מילא שם מקום - כל ההקלות האלה, אמיתיות או סמליות, הקלה אמיתית או רק אחיזת עיניים, הן עבודה שלו. התקדמות. כי מה שהיה קודם, הוא בלתי נסבל.
ביטול עמדה 1? היו שם שחיתויות, אז הוא סגר את זה וזהו. שחיתויות, הא?.... בוא בצלאל, בוא ותכיר את מקור השחיתות. את ממלכת השחיתות - מכוני הרישוי. כל מה שצריך עכשיו זה שתחזור למשרד התחבורע ותשב שם 4 שנים - ואז תבין שצריך לבטל לאלתר גם את מכוני הרישוי. וזה כבר יהיה באמת חזון אחרית הימים.

זה לא פוליטי בכלל. דעותיי אמנם באופן כללי ביותר די בצד שלו, אבל מעולם לא חשבתי להצביע לו - עד עכשיו. אם הוא יתחייב רשמית לחזור למשרד התחבורע ולהמשיך במהפכה שהתחיל, אני אשכרה אצביע לו.




- - - Updated - - -


בוא תסביר לי איך אתה רואה שהדרך פנויה כשאתה יוצא לעקיפה.


באנגליה הם יוצאים לעקיפה. גם בבולגריה. גם ביפן. נמכרים שם דגמים עם הגה בצד "הלא נכון" (באנגליה ויפן נוהגים בצד שמאל עם הגה ימני, אבל מיובאים לשם דגמי מכוניות מסויימים עם הגה שמאלי. בבולגריה נוהגים כמו אצלנו בצד ימין עם הגה שמאלי, אבל מותר לייבא מכוניות עם הגה ימני. רכב הסיוע שלנו בראלי ברסלאו בבולגריה היה מרצדס-ספרינטר עם הגה ימני. והוא עקף יופי. נזהרים יותר. זה הכל. גם בגרמניה המסודרת והממושמעת ראיתי לא מעט רכבי אספנות עם הגה ימני).
לא שמעתי שסטטיסטיקת התאונות שלהם חמורה משלנו.

ושוב - הישראלים שהמציאו את הגלגל מקשים קושיות וחכמים יותר מכולם.

נמרוד
08-12-20, 19:44
מי שחתך בשנת 1960 יש לו טעם טוב. מאז הבריטים רק הלכו והתדרדרו.

asafk
08-12-20, 19:54
רכבי JDM אמיתיים באים רק בהגה ימני.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

yoni_0000
08-12-20, 20:03
חנן לא לבד.
ואנחנו לא הולכים לאותו המכון.

כנראה שיש עולם מקביל/ישראל השנייה? בו אפשר לעשות דברים אחרת.
את הצעד הראשון בלצאת מהמטרופולין עשית, עכשיו תמצא באזור שלך את המקום הנורמלי לעשות טסט.
אם אתה מתעקש להתנפץ על אותו אזור גיאוגרפי שברור לך שהוא בעייתי.. זה כבר נחשב תחביב.
וזה בסדר, לא שופטים מה עושה נעים לכל אחד.

כנראה. לא פעם קרה שמכון טסטים בכלל לא מוכן לקבל את הג'יפ שלי ולהכניס אותו למסלול, וזה כשהמוסכניק הלך. מבחינת שיפורים ויזואלים אין בו שום דבר.. לא מקבלים אותך לפניי שבדקו משהו בכלל, ככה..

erezgur
08-12-20, 20:37
בוא תסביר לי איך אתה רואה שהדרך פנויה כשאתה יוצא לעקיפה.

עם רכב שנולד לפני 1960 - מי חושב לצאת לעקיפה?

ד ו ר ו ן
08-12-20, 21:09
כנראה. לא פעם קרה שמכון טסטים בכלל לא מוכן לקבל את הג'יפ שלי ולהכניס אותו למסלול, וזה כשהמוסכניק הלך. מבחינת שיפורים ויזואלים אין בו שום דבר.. לא מקבלים אותך לפניי שבדקו משהו בכלל, ככה..
על איזו תקופת זמן מדובר?

הנסיון שלי כמו של חנן הוא שמאז הכנסת ההגבהה לרשיון, הדברים מרגישים אחרת.

ההרגשה היא שהם הרבה פחות לחוצים מהמשמעות שהם יעבירו משהו שביציאה מהמכון, ביקורת משרד התחבורה תפסול וזה ישליך עליהם.

moriseven
08-12-20, 22:57
זה לא קשור לתקופת זמן, זה קשור לרכב שעליו הם נוסעים. אצלך ואצל חנן זה היילקס וכנראה שעל טנדרים מסתכלים אחרת כאשר רשומה ההגבהה.
מה לעשות אבל הסיקסים והסופות נפלו בין הכסאות, ואוכלים עוד יותר מרורים מאז ה"רפורמה", כן הגבהה רשומה/לא רשומה זה בכלל לא משנה להם, כמו שאמרו פה לפניי, פשוט אומרים לך אל תכנס.

דרור ברלי
09-12-20, 10:31
את הג'יפ שלי דווקא מכניסים.
אבל במקום לחפור בהגבהה, חופרים ומנפיצים דברים אחרים. יש פעמים שזה קל יחסית, יש פעמים שגם המכונאי המקושר קרוב לייאוש. בסוף עובר אבל זה עולה בבריאות.

להכריז שמאז אישורי הגבהה נושא ההתעללות בטסטים נרגע?... זו שטות מוחלטת, אחיזת עיניים, אם לא גובל בהונאה לשמה.
זו רק התרשמות אישית של הכותב מהרכב שלו, מטסט אחד, לעתים שניים. אפילו ברצף. נפלת על "יום טוב" של הבוחן. לא יותר מזה.
הסיקסים/סופות כבר לא כל כך "בין הכסאות" - יש בשוק קיט הגבהה חוקי עבורם, האפשרות קיימת ועקרונית ניתן להגביה ולקבל אישור באופן חוקי. נכון, אין מבחר. ונכון, הקיט החוקי אינו מהמשובחים (בלשון המעטה). אבל זה עניין פשוט של היצע וביקוש, הרע במיעוטו.

עוד יתרון, משמעותי מאוד, יש לציין - וכנראה היחיד ב"הסדרת" נושא ההגבהות - וכבר כתבתי את זה כאן ולא רק אני - זה שאין יותר ערפל קרב בנושא הזה. היום מאוד ברור מה מותר ומה אסור לעשות.
מצד שני היה מאוד ברור גם שהסדרת נושא ההגבהות תגרום למכוני הרישוי לאבד את אחד ממנופי הלחץ/כוח הרציניים שהיו בידיהם בדרך להכשלה ולשוחד הנכספים - אז כמו ילד שגזלו ממנו את הצעצוע האהוב שלו, הם מוצאים מנופי לחץ אחרים. לא מכשילים על הגבהה? יכשילו על שטויות אחרות. או שיסרבו להכניס את הג'יפ למכון. בשביל זה יש מכונאי מקושר שיש לו יחסי תן וקח עם המכון ואנחנו משלמים.

להאמין שבאמת ובתמים מכוני הרישוי בפריפריה יותר ענייניים והוגנים מאלה שבמרכז - זו פנטזיה לשמה. "ארץ ההפקר" שמחוץ לגוש-דן היא לא יותר מאגדת-עם. לא הפקר ולא נעליים. נהלי משרד התחבורע אחידים, לגיאוגרפיה באמת אין הרבה משמעות. ממש כמו לקבוע שכאן בצפון אין ניידות משרד תחבורע ואפשר לנסוע חופשי בג'יפ לכל מקום בלי לחשוש - ברור שזה קישקוש מקושקש. גם כאן יש מיקומים קבועים שצריך להיזהר מלעבור בהם, רק פחות אלטרנטיבות חלופיות. ומי שמספר לכם אחרת - או שלא נוסע בג'יפ שלו ביומיום או שפשוט משקר.

בסופו של דבר השאלה "איפה לעשות טסט" היא רק פשרה שנובעת מכמה שיקולים. אני לא אסע 150-200 ק"מ למכון נידח שאני לא מכיר בצפון רמת הגולן או בדרום הנגב, רק כי סיפרו עליו אגדות שהוא "הוגן/מקל", כדי להיכשל שם על משהו ולו שטותי, ואז לנסוע שוב ושוב. כי גם דלק וזמן עולים כסף והרבה. ממילא אני במרכז פעם בשבוע וממשיך לתת למכונאי הקבוע שלי לטפל בזה, באותו מכון שנמרוד הגדיר כ"לב המאפליה" (הוא באמת מכון גרוע וקשה, אבל רוב המכונים גרועים ממנו, בהתחייבות ומנסיון). זה אולי חרא, אבל זה החרא המוכר והוא שלי. פחות בא לי להתפלש בחרא אחר שאולי יעלה יותר בסופו של דבר.

ד ו ר ו ן
09-12-20, 10:58
להכריז שמאז אישורי הגבהה נושא ההתעללות בטסטים נרגע?... זו שטות מוחלטת, אחיזת עיניים, אם לא גובל בהונאה לשמה.
.
נוח לך לבטל עדות של כמה וכמה אנשים כי החוויה שלך שונה.
אז הנה, נעשה את אותו הטריק, זה עובד גם הפוך.
״מה שדרור אמר זה שטות מוחלטת עד כדי הונאה״..

האחות שלי ושלך זהות לצורך טיעון מבטל אווילי שכזה.

וחזרה למציאות,
אף אחד לא טוען שהכל הפך לאידאלי.
אבל יש בהחלט מקומות הרבה יותר שפויים.
גם לא בחרתי בשבילך את השיטה, האם לבד או דרך מוסך.

דרור ברלי
09-12-20, 11:03
יש כאן שתמיד טענו כמוך. בעלי כלים יפניים מדגמים שונים שאינם בבחינת "מטרה מובהקת" לבוחנים כמו סיקס או סופה.
בשיחות פרטיות הם מודים שהם עוברים חוויות דומות לשלי ושאני צודק.
הם רק לא מכריזים את זה כאן.

בנוסף - מאז הסדרת נושא ההגבהה הכל הפך להיות דבש ושושנים? זה לא נראה ונשמע לך תלוש?....
לטעון שכן - בעיני זו הונאה לשמה.

ד ו ר ו ן
09-12-20, 11:17
יש כאן שתמיד טענו כמוך. בעלי כלים יפניים מדגמים שונים שאינם בבחינת "מטרה מובהקת" לבוחנים כמו סיקס או סופה.

נכון.. היילקס ישן מוגבה עם צמיגי שטח, וכננת זה רכב נמוך ולא מושך תשומת לב בכלל.
קראת מה כתבת לפני ששלחת?

אני זוכר טוב מאד את ״המרדפים״ האוויליים וההורדות מהכביש באמצע נסיעה בשיא הרדיפה שבאמת הייתה.
לתחושתי דברים השתנו לטובה.
זה רחוק מאידיליה, אבל טוב יותר.


בנוסף - מאז הסדרת נושא ההגבהה הכל הפך להיות דבש ושושנים? זה לא נראה ונשמע לך תלוש?....
לטעון שכן - בעיני זו הונאה לשמה.
מי אמר דבר כזה?

raanan
09-12-20, 11:53
יש כאן שתמיד טענו כמוך. בעלי כלים יפניים מדגמים שונים שאינם בבחינת "מטרה מובהקת" לבוחנים כמו סיקס או סופה.
בשיחות פרטיות הם מודים שהם עוברים חוויות דומות לשלי ושאני צודק.
הם רק לא מכריזים את זה כאן.

בנוסף - מאז הסדרת נושא ההגבהה הכל הפך להיות דבש ושושנים? זה לא נראה ונשמע לך תלוש?....
לטעון שכן - בעיני זו הונאה לשמה.
ראשית, אתה צודק (כמו בהרבה מקרים ...)
שנית, גם יפני עם הגבהה ברשיון לא ערובה לאי התעללות במכון הטסטים.
ואני כן הצהרתי וסיפרתי כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108724-%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%94%D7%9B%D7%A9%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%98%D7%A1%D7%98?p=800017&viewfull=1#post800017)

רענן

נמרוד
09-12-20, 12:17
דרור אתה מאשים את חנן בהונאה?

תבהיר ותגבה את טענתך או שתתנצל.

דרור ברלי
09-12-20, 13:15
אולי הייתי חריף מדי. מתנצל בפני חנן. גם בפני דורון. "טועים ומטעים" זה יותר מתקבל?....

אני כן עומד על דעתי שלספר שהיחס לרכבי שטח במכוני הרישוי הפך להיות הוגן וענייני מאז הסדרת נושא ההגבהות - הוא הטעיית הציבור לשמה.

- - - Updated - - -


ראשית, אתה צודק (כמו בהרבה מקרים ...)
שנית, גם יפני עם הגבהה ברשיון לא ערובה לאי התעללות במכון הטסטים.
ואני כן הצהרתי וסיפרתי כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108724-%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%94%D7%9B%D7%A9%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%98%D7%A1%D7%98?p=800017&viewfull=1#post800017)

רענן


אתה כן. אחרים עדיין לא.

ד ו ר ו ן
09-12-20, 13:22
אני כן עומד על דעתי שלספר שהיחס לרכבי שטח במכוני הרישוי הפך להיות הוגן וענייני מאז הסדרת נושא ההגבהות - הוא הטעיית הציבור לשמה..
תראה איפה זה כתוב.

דרור ברלי
09-12-20, 13:33
תראה איפה זה כתוב.


בבקשה:

רציני? אני עם טנדר בן 25 והטסט החצי-שנתי הנוסף הוא שום דבר מעבר לשלוש שעות מחיי פעם בשנה, מדלת הבית וחזרה.
אז ברכב פרטי צעיר? זה בכלל לא פרמטר לרכישה, לטעמי.
אם אתה מחזיק את הרכב כמו שצריך, אז הטסט גונב טיפה זמן מהפנאי. בקטנה.
עד לג'יפוקליפסה עשו לי צרות רציניות על גובה הטנדר, המקורי, אבל מאז החיים במכון הרישוי הם דבש. יש הגבהה, מאושרת. הבוחנים מרוצים וארבעת הרכבים שלי עוברים טסט ראשון, תמיד, חוץ מפעם אחת שפספסתי באחזקה, ואז הכשלון בטסט היה מבורך. ממש.


וזה שלך:


הנסיון שלי כמו של חנן הוא שמאז הכנסת ההגבהה לרשיון, הדברים מרגישים אחרת.



מה שכתבתם זו חוויה אישית שלכם.
לטעון שבאופן כללי דברים השתנו זו הטעייה. פתרון סוגיית ההגבהות הוא רק סעיף אחד.
והחוויה של רובנו בטסטים לא השתנתה והיא שונה בתכלית משלכם.

איל מ
09-12-20, 13:39
עכשיו דורון יטען שהוא בסה"כ העיד על המקרה הפרטי שלו ולאטען שום דבר על הכלל.
ואני אטען שכנראה מאוד משעמם לכם אז אתם מחפשים על מה להתקטנן ולריב (לי אישית מאוד משעמם כרגע, בבית, ואסור לי לצאת אז יש לי תירוץ).
עריכה:
דרור הספיק לערוך והוציא מעט מעוקצי, אבל לא הרבה.

דרור ברלי
09-12-20, 13:50
אנחנו לא רבים.


זה אחד הנושאים העיקריים שמטרידים בעלי רכב שטח בישראל. לצד הגניבות, תעלולי רט"ג ועוד כל מיני.
אם זה מרגיש לך משעמם, אף אחד לא מחייב אותך לקרוא או לענות.

רק בריאות.

איל מ
09-12-20, 14:20
אין לי בעיה עם הדיון,
קרא אותו שוב ותגיד לי אם אין היטפלות לקוצו של יוד. האם דורון אמר ככה או אחרת, והאם מצורת הניסוח שלו ניתן להסיק ש...
לא מפריע לי, ליהפך, מסב לי צחוק רב. רק מסב את צומת לבך. כאמור, אני בבית ומשועמם, כל חומר קריאה הוא טוב לי כרגע.
נ. ב.
צודק,
המילה לריב היתה לא מדוייקת.

shachar
09-12-20, 15:09
השבוע שלחתי את הטיגואן של הילדים עם צמיגים חדשים ואחרי טיפול,
לטסט דרך המוסך.

לא רוצה לראות מכון רשויי.
מכיוון שיש איתורן יכולתי לראות כמה דקות (דקות...) לקח כל הטסט.
ועדיין נחסכה ממני החוויה.

כנראה דרור הדביק אותי בפרנויה
(הוא גם המליץ על המוסך VW :-) )

מוטי ג.
09-12-20, 17:17
טיגואן זה רכב סטנדרטי מידי לדיון בזה.
גם הפוקוס 2010 שלי עושה טסט בקלות, זו לא חכמה.
הדיסקו שלי לא כ"כ סטנדרטי(מוגבה, כננת פגושים והגרוע מכל ללא עוררין led bar), ואת הטסט הבודד שיצא במשמרת שלי (בינתיים) עשיתי בעצמי ללא בעיות מיוחדות, כן נכשל על תותבים במוטות רדיוס אבל הם בהחלט היו שחוקים.

אומי5
09-12-20, 17:33
כנראה שאין אמת אחת, יש מכון טסטים שהשתמשתי בו מהאוטו הראשון שלי, מקום שמכיר את הפנים שלי.
עברתי שם לא מעט החלקות ולא מעט הכשלות, סך הכל הם נחשבים לכאלו שאפשר לדבר לליבם, אך מצד שני לא יחליקו בעיות אמיתיות. .

הגעתי לשם אם הסובארו טנדר שהיה לי, מבחוץ הוא היה נראה כמו מטרה בשטחי אש של חיל האוויר, מכאנית הוא היה במצב טוב פלוס.
בלי להתבלבל הרב בוחן אמר לי "שמע אתה מסבך אותי, הפעם אני עוזר לך, אבל אל תבוא עם זה לפה יותר ונשאר חברים".

על הג'יפ הוא אמר לי: "אתה באמת רוצה שאני אתחיל לבדוק או שתלך קודם לסדר את ההגבהה?" - אין לי הגבהה. וזה אחרי שחצי שנה לפני זה הוא העביר אותי.

מאז לא הסובארו ולא הג'יפ נכנסו לשם.
לא כי אני מעניש אותו, כי הבנתי את הרמז.

ד ו ר ו ן
09-12-20, 17:36
וואו..
בחייאת דרור, איפה הלכה הבנת הנקרא?
באיזה יקום זה:


לספר שהיחס לרכבי שטח במכוני הרישוי הפך להיות הוגן וענייני מאז הסדרת נושא ההגבהות - הוא הטעיית הציבור לשמה.
.
מבטא אותו דבר כמו זה:


הנסיון שלי כמו של חנן הוא שמאז הכנסת ההגבהה לרשיון, הדברים מרגישים אחרת.

להגיד שאני עדיין לא חושש מאיזו הנפצה? זה משקע שלא יעזוב כנראה אף פעם.
אבל הנסיון המעשי המצטבר הוא שדברים השתפרו, הם רחוקים מהצטיינות, אבל השתפרו.
ואם יותר מאחד אומר לך את זה, אז אולי אתה זה שעושה משהו לא בסדר?

asafk
09-12-20, 18:03
יש מכונים שבהם יכשילו אותך כי אין כפפות בתא כפפות ויש שיהיו ענייניים ויקפידו שהרכב תקין ןבטיחותי ולא יחפשו מעבר לזה סתם.
גם אני ניגש לטסט בחשש. עם רכב יפני לבן ומסודר.
במכון במרכז חיפשו והיה קשה למכונאי שלי לעבור.
אז בדרך ל'אי-שם' אני עובר באחד המכונים בפריפריה. בפעם הקודמת הכשילו אותי בצדק על הצמיגים הגמורים.
הפעם הבוחן ראה שיש הגבהה ברשיון ושלף עלי את סרט המדידה. היה רגע של חשש.... וזהו. עבר חלק ובלי בעיות.
אבל גם זו חוויה אישית שלי כמו של הכותבים הקודמים וגם אני הייתי ניגש בחשש גדול יותר ובטח לא בלי מכונאי מוכר עם סופה. זה ימשוך אש ולא משנה, כנראה, איפה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אומי5
10-12-20, 08:35
יש מכונים שבהם יכשילו אותך כי אין כפפות בתא כפפות ויש שיהיו ענייניים ויקפידו שהרכב תקין ןבויחותי ולא יחפשו מעבר לזה סתם.
גם אני ניגש לטסט בחשש. עם רכב יפני לבן ומסודר.
במכון במרכז חיפשו והיה קשה למכונאי שלי לעבור.
אז בדרך ל'אי-שם' אני עובר באחד המכונים בפריפריה. בפעם הקודמת הכשילו אותי בצדק על הצמיגים הגמורים.
הפעם הבוחן ראה שיש הגבהה ברשיון ושלף עלי את סרט המדידה. היה רגע של חשש.... וזהו. עבר חלק ובלי בעיות.
אבל גם זו חוויה אישית שלי כמו של הכותבים הקודמים וגם אני הייתי ניגש בחשש גדול יותר ובטח לא בלי מכונאי מוכר עם סופה. זה ימשוך אש ולא משנה, כנראה, איפה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אם אני לא טועה המכון שאתה מתכוון בפריפריה זה אותו אחד שבהפרש של כמה ימים אמר לי לא לבוא עם הסובארו.

חנן-ג'יפולוג
10-12-20, 09:03
גם אני ראיתי פעם או פעמיים את סרט המדידה בפעולה בידיים של אחמד, הבוחן הראשון במסלול במכון הקבוע שלי. בדרך שזה נעשה נראה שזו פעולה שמכוונת בעיקר למצלמות. הבחור לא אנטי. להיפך. יוצא לנו להחליף מדי פעם כמה מלים על הטיולים האחרונים. הוא עם טראנו.
אחריו בתור, משה. פחות בעניין של שטח אבל איש מבוגר וחביב. מציץ כל פעם מהבור כדי לומר שהוא מתלהב מהרכב. או מהתחזוקה שלו כפי שהיא נראית מלמטה, ליתר דיוק (: לפעמים מזמין אותי כדי להראות לי משהו שהוא חושב שכדאי לי לטפל בו. אני מניח שזה שיש מעליו רכב בן 20 ומשהו שלא מטפטף עליו שמן משפר לו את מצב הרוח.

ד ו ר ו ן
10-12-20, 09:23
גם אני ראיתי פעם או פעמיים את סרט המדידה בפעולה בידיים של אחמד, הבוחן הראשון במסלול במכון הקבוע שלי. בדרך שזה נעשה נראה שזו פעולה שמכוונת בעיקר למצלמות..
אני מניח שבמכון אחר,
לפני כמה שנים הזדמן לי להגיע לטסט עם פרייבט מיושן אך מתוקתק ושמור.
המרחק בין המוסך שרק סיים להחליף תפוח הגה, ולתת אישור רכב מיושן וברקסים לבין המכון הוא 50מ.
למעשה במוסך יש צילום מאירוע חברתי משותף עם דמות מהמכון, הבנתם את הרעיון.

הרכב לא עבר טסט על תקינות ברקסים.
חוזר למוסך, בודקים, הכל פיקס.
הוא מרים טלפון למכון לברר.

בקיצור,
״יש מבקרים במכון, לא היום הנכון לבוא לטסט עם רכב שאינו פרייבט חדש״..

דרור ברלי
10-12-20, 09:50
די די. חנן, לא מתאים לך. זו התחסדות נטו.

אתה יותר מדי מקצועי ומנוסה מכדי לכתוב דברים כאלה.

רוב מוחלט של הרכבים כאן, אפילו לנדרוברים שאנחנו אוהבים להסתלבט על הרגלי הטפטוף/סימון הטריטוריה שלהם, בתכל'ס לא מטפטפים שמן וכן מגיעים לטסט רחוצים היטב מלמטה כדי שלא ייפול ולו גרגר חול אחד לתוך העיניים של הבוחן. מי שבאמת מטפטף שמן, שיוכשל ויורד מהכביש מיד גם מצידי.
מהיכרותנו, ההיילקס שלך כנראה מעולם לא טיפטף שמן. בטח לא בטסט לתוך העיניים של אחמד ומשה. אבל עובדה שאותם בוחנים-טמבלים ממש, באותו מכון ספציפי, דווקא עשו לך צרות-צרורות לפני אישור ההגבהה, וזה למרות שלא היית מוגבה בכלל והרכב שלך היה במצב לא פחות מוקפד.

זו ה"מקצועיות" שאתה מדבר עליה?.... בחיאת חנן. תרשה לי לגחך.


"משיכת האש" כפי שאסף הגדיר, זו שתלויה בדגם הרכב, בגוון הצבע שלו, בצבע הבולמים, ברמת ה"ניראות" שלו שלא באה טוב לבוחן בעין, בלי שום קשר למצב/תקינות הרכב בפועל - זו שמחייבת בעלי כלי רכב מדגמים מסויימים לשלם כסף רב ל"בא-כוח מקושר מטעמם", שהוא ייכנס עם הרכב לטסט, אחרת אין בעולם סיכוי שהוא יעבור אי פעם למרות שהוא תקין - וזה בדיוק מה שגרם לפריחת מערכת סבוכת/עמוקת-שורשים של שחיתות ושל עבריינות פלילית פרופר - זה העניין כאן.


את זה צריך למחוק להם מהלקסיקון.
טסט לא צריך להיות טראומה. שום דבר שמעבר להליך שגרתי של שעות שעות ברוטו, כולל הנסיעה הלוך וחזור, ההמתנה בתור, בדיקה עניינית, בסגנון החוויה האישית שאתה מתאר - אם זה היה ככה בפועל, תופעות הזיופים, השוחד, השחיתות, וגם מקצוע ה"מאכער" - היו נעלמים מהעולם. לא היו נחוצים כלל.

ואת זה אפשר להשיג רק בפעולה בדרכים מסודרות. התאגדות ומלחמת חורמה.
ראה מועדון החמש. ראה "מחזירים את הטבע לציבור". שתי דוגמאות טובות להתאגדויות שלא רק מדברות אלא פועלות - ומשיגות דברים מול הרשויות.

דרושה התאגדות, מאסה רצינית של בעלי רכבי שטח שמוכנים להיות מחוייבים לזה.
אני מוכן להקדיש לזה זמן, אבל דרושים גם אנשים טובים וחדורי מוטיבציה שיודעים להתנהל מול רשויות ושיתוו תכנית פעולה ויתחילו לעבוד. כן, יש מצב שזה גם יעלה לכל אחד קצת כסף - כי כדי לקבל פעולה יעילה מול רשעויות המדינה צריך אנשים שזה מקצועם - לוביסטים, עורכי דין.

דרור ברלי
10-12-20, 09:58
״יש מבקרים במכון, לא היום הנכון לבוא לטסט עם רכב שאינו פרייבט חדש״..



חחחח. בדיוק ככה.
סוכני השירות החשאי של משרד התחבורע הגיעו להתארח.

בקרוב תפגשו שם את בוחני עמדה 1 לשעבר.
כל מי ששמח על ביטול עמדה 1, ישמח לדעת שכמקובל בשירות הציבורי בישראל, אלה שכשלו במשך שנים ארוכות, נבעטו למעלה, לתפקיד מפקחי-על במכוני הרישוי.

ד ו ר ו ן
10-12-20, 10:16
אבל עובדה שאותם בוחנים-טמבלים ממש, באותו מכון ספציפי, דווקא עשו לך צרות-צרורות לפני אישור ההגבהה, וזה למרות שלא היית מוגבה בכלל והרכב שלך היה במצב לא פחות מוקפד.

אתה רק מחזק את הטענה שהאישור הגבהה הזה הוריד גיבנת משמעותית מתהליך הטסט.

נמרוד
10-12-20, 10:20
דרור, בקשה לכתיבה יצירתית:
"לו הייתי טסטר"

איך היה נראה היום שלך כבוחן, או רב בוחן, במכון שמנוהל נכון.

דרור ברלי
11-12-20, 09:54
דרור, בקשה לכתיבה יצירתית:
"לו הייתי טסטר"

איך היה נראה היום שלך כבוחן, או רב בוחן, במכון שמנוהל נכון.


תגיד לי - כשאתה מפקח על צוות שמפתח איזה צנתר או השד יודע במה אתם מתעסקים - אתה מתקטנן עם הלקוח על צבע השיער שלו?
מה זה קשור, תשאל אותי?

נכון, זה לא קשור. בדיוק כמו שחור של סיגריה בריפוד או הימצאות מזגן (שמעולם לא היה באוטו) לא קשורים לתקינות הרכב שלי.

אם הייתי בוחן או רב-בוחן שמנהל מכון טסטים - מה אנחנו משחקים, בנדמה לי?.... מאיפה אני יודע איך הייתי מתנהל?....מכון רישוי הוא מקום שלא יכול "להתנהל נכון" כי עצם מהות קיומו הוא בעייתי. נולד בחטא.
אם הייתי רב-בוחן כנראה הייתי מושחת כמוהם. חד משמעית. כי עצם קיומה של הסנקציה הזו ועצם הסיטואציה שבה אזרח זקוק לחותמת שלך ותלוי אך ורק בשרירות ליבך - היא סיטואציה שמזמינה שחיתות.
וכן, מבחן רישוי שנתי הוא סנקציה, שמצריכה את קיומו של מכון רישוי, והכוח להשחית שניתן בידו, הוא הפירצה שקוראת לזה. מתחננת לזה ממש. הפיתוי שמאתגר אותם הוא גדול. עצום ורב. רבים מוכנים לשלם ולא מעט, רק לקבל כבר את החותמת הנכספת - כי הסנקציה הזו מעיקה ומגבילה.

זה למה ההיילקס של חנן לא היה עובר למרות שלא היה מוגבה. לעניות דעתי בלבד, כן? אחמד ומשה (שמותיהם בדויים) ציפו שחנן יחליק לכיסם איזה שטר כדי שיסמנו לו V. הם התרגלו לזה מקליינטים אחרים. זה היה מה שנקרא "דמי הסיכון המחושב" שהם לוקחים למקרה שאחד מבלשי משרד התחבורע יעצור את חנן דקה אחרי שהעבירו אותו, יחליט שההיילקס נורא גבוה (מה לעשות, ככה האוטו הזה יצא מהמפעל, מה זה בכלל אכפת לסוכן החרש) ויסגור להם את המכון - כי מה פתאום רכב 4X4 מצליח לעבור טסט בניגוד להנחייה המפורשת להחמיר?....

היום יש אישור הגבהה. אז נדבקים לדברים האחרים. אם הייתי בוחן, ופתאום מטה-לחמי מהצד נגדע כך, גם אני הייתי נדבק לדברים אחרים. כדי להבטיח את המשך ההכנסות הללו מהצד. השטרות המקופלים האלה הם אגב המשכורת האמיתית שלהם. לא התלוש החודשי הצנוע ממכון הרישוי.

אני חושב שאין ויכוח על עובדות - מכוני הרישוי הם רעה חולה. עצם קיומם הוא תקלה. פתח לשחיתות.
אני לא יודע מה הייתי עושה אם הייתי רב-בוחן, אבל אני יודע טוב מאוד מה הייתי עושה אם הייתי שר תחבורע: הדבר הראשון שהייתי עושה, בערך דקה אחרי שהתיישבתי מאחורי השולחן שלי בלישכת השר, זה לזמן את היועץ המשפטי של המשרד ולהורות לו למצוא כל דרך לבטל ולסגור את מכוני הרישוי לאלתר. כולל להבטיח שלעולם לא ייפתחו מחדש.
אם עמדה 1 בוטלה והשמיים לא נפלו, זה רק מתבקש לבטל גם את מכוני הרישוי.

את בדיקת התקינות השנתית אפשר וצריך להעביר לידי המוסכים. ביניהם יש גם יותר תחרות, מה שיבטיח שלא ירימו את האף/יתפסו תחת.

איל מ
11-12-20, 10:11
אבל איך אתה דואג שלא יעלו על הכביש רכבים מסוכנים? הרי בהנחה ולמוסך יש אינטרס לשמור על הלקוח, הוא "יבוא לקראתו".
ובינינו,
אם יש מקצוע מושמץ במדינה הזאת של רמאים, מושחתים וגנבים,
אלו המוסכים.
אני יודע שי המון מכונאים ישרים ואדיבים (אולי בגלל שמראש אני עם רכב "מיוחד" ובוחר את המוסך בקפידה, אני נתקל בעיקר באלו), אבל בוא, המוסכים לא קיבלו את הסטיגמה סתם.

אני יכול לספר לך ממקור ראשון, שאת ימי הנערות (פוסט קבלת רשיון, פרה גיוס) שלי ביליתי על הכביש עם כלי רכב לא בטיחותיים בעליל. ההבדל בין בלימת מנוע לבלימה עם הבלמים היה מינורי, וההגה היה מסתובב 90 מעלות מצד לצד לפני שהיה מתחיל להשפיע. אז לא היה לי מושג כמה זה מסוכן, ולמזלי לא נדרשתי להתחמק ממשהו.
ממש לא הייתי רוצה להגיע לימים שעל הכביש מסתובבים יותר מדי רכבים כאלו.
יצא לך לראות באיזה מצב נמצאים כלי רכב במדינות עם קצת פחות רגולציה? מפחיד!

השאלה הנשאלת, היא האם המכון מכשיל אותך בניגוד לחוק? או שמא החוק לא טוב?
אם החוק לא טוב, צריך לשנותו. אם מכונים מכשילים בניגוד לתקנות, אז מישהו (שהנושא בליבו) צריך לתבוע אותם ייצוגית כדי שיפחדו גם מהצד של הלקוח, ולא רק מהצד של פקחי משרד התחבורה.

(כל האמור הוא דעה בלבד, מפי מישהו שהרכב שלו אינו מושך צרות, והפעמים בהן הוא נכשל או קיבל הערות בטסט היו לעתים מקוממות, אבל מעוגנות בחוק).

אגב,
בהקשר לכותרת השרשור. האם זה נכון שהאריכו את התקופה ללא טסט לרכב חדש ל3 שנים?

asafk
11-12-20, 10:43
כבר שנים ככה לרכב חדש לא מסחרי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
11-12-20, 11:46
...אם הייתי רב-בוחן כנראה הייתי מושחת כמוהם. חד משמעית. ..


חבל. אבל זה מסביר את הגישה שלך.
טוב, אז אתה רוצה להיות שר תחבורה - נזרום.


אני לא יודע מה הייתי עושה אם הייתי רב-בוחן, אבל אני יודע טוב מאוד מה הייתי עושה אם הייתי שר תחבורע...
אם עמדה 1 בוטלה והשמיים לא נפלו, זה רק מתבקש לבטל גם את מכוני הרישוי...

את בדיקת התקינות השנתית אפשר וצריך להעביר לידי המוסכים. ביניהם יש גם יותר תחרות, מה שיבטיח שלא ירימו את האף/יתפסו תחת.

אוקי. מונית לשר תחבורה, ביטלת את מכוני הרישוי, והעברת את בדיקת התקינות השנתית לידי המוסכים.

ואם אני לא מטפל במוסך? אתה רוצה לחייב אותי לטפל במוסך? או שאגיע אליו פעם בשנה בשביל... לעבור טסט? אז למה שהמוסכניק ירצה לקבל אותי, מישהו שאינו לקוח, רק כדי לקחת אחריות ולחתום שהרכב הישן שלי תקין?

גיא
11-12-20, 11:55
בגלל / בשביל. השטר המקופל ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

תומר ב
11-12-20, 14:18
גם היום אסור לך, חוקית, לבצע הרבה דברים לבד בבית וחייבים ללכת למוסך.
גם היום על תקלה שמוצאים בטסט צריך להביא חשבונית תיקון ממוסך.
גם מי שמטפל היום לבד בבית ברכב בן מעל 15 שנה, הולך למוסך רק בשביל אישור לטסט.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

נמרוד
11-12-20, 14:22
אם זה ככה כבר היום אז בשביל מה מינינו את דרור לשר התחבורה?
תוחזר מירי רגב!

boaz avrahami
11-12-20, 14:43
אני כבר לא יכול לחכות עד דתהיה ליגליזציה למריחואנה והקפוצים יתחילו להשתחרר ולחייך.

חוצמזה, קשה לי להקשיב על סיפורי אורגיות פרועים במכוני הרישוי מאחד שכל חייו נשוי למכון אחד שמפורסם ב... התעללותו בלקוח.

אז כולם מלבד ידען אחד שיכורים?
כנראה שלא ואנחנו כבר מכירים את הסגנון המוקצן. פרופורציות.

וזה לא שמכוני רישוי לא נשארו אויבים אבל הסדרת ההגבהות העיפה שד אחד מהמבחן.

אגב, השבוע עשיתי טסט לליסינג.
בליווי האיש שלהם במכון.
מעורר קנאה איך שמתנהגים אליך כשיש לך צי רכב גדול ומכניס.

raanan
11-12-20, 16:14
אבל אני יודע טוב מאוד מה הייתי עושה אם הייתי שר תחבורע: הדבר הראשון שהייתי עושה, בערך דקה אחרי שהתיישבתי מאחורי השולחן שלי בלישכת השר, זה לזמן את היועץ המשפטי של המשרד ולהורות לו למצוא כל דרך לבטל ולסגור את מכוני הרישוי לאלתר. כולל להבטיח שלעולם לא ייפתחו מחדש.
בקריאה ראשונה, נשמע הזוי !
אבל במחשבה שניה,
בעצם מטוסים (קלים פרטיים, מסחריים) לא עושים טסט אלא רוטינת אחזקה שהוגדרה על ידי היצרן.
אני מניח שנושא הבטיחות בהם לא פחות מרכבים.
ובכלל זה תחת אותו משרד תחבורע.

בקיצור, הרעיון של דרור לא כזה מופרע/ך

רענן

boaz avrahami
11-12-20, 17:00
מעניין שאתה מעלה את זה מפני שאני מהרהר לאחרונה על ההבדלים בין טיס לרכבים. עוקב אחרי אבא ובן ישראליים שבונים מטוס.
במטוס פרטי אתה יכול לבנות לבד ולהעביר כושר טייס...
בכלי רכב אפילו גרור כבר לא נותנים לבנות לבד.

לא מוזר?

raanan
11-12-20, 17:45
מעניין שאתה מעלה את זה מפני שאני מהרהר לאחרונה על ההבדלים בין טיס לרכבים. עוקב אחרי אבא ובן ישראליים שבונים מטוס.
במטוס פרטי אתה יכול לבנות לבד ולהעביר כושר טייס...
בכלי רכב אפילו גרור כבר לא נותנים לבנות לבד.

לא מוזר?
הגדר בונים מטוס ?
בעיקרון יש מטוסים שמגיעים בארגז, קיט עם הוראות בניה כמו של לגו.
מצד שני לתכנן ולבנות מטוס זה כבר דורש יכולות של תעש"א.

באנגליה אתה יכול לבנות קטהריים 7 (אני בטוח שאתה יודע מה זה) בחצר
ואחר כך להעלות לכביש לאחר מבחן טסט.
רק ששם יש צ'קליסט מסודר, מדיד.
ולא כמו פה שהבוחן עובד עפ"י תושב"ע שכל אחד יצר לעצמו ולכן אין אחידות ואין פרמטרים מדוייקים להעברה/הכשלה.
מכאן כל הדרך פתוחה לשחיתות שמטיב לתאר אותה דרור.

רענן

asafk
11-12-20, 19:59
בהרבה מדינות בעולם את הטסט מבצעים במוסך. כולל בדיקת בלמים.
לא כל מוסך מוסמך לזה.
והשיטה בגדול עובדת. אני לא מתנגד לטסט, אגב. אני מאוד בעד שפעם בשנה איש מקצוע יבדוק לי את הרכב בצורה קפדנית. ובמחיר המאוד נמוך שהם עושים את זה... בכלל טוב. אבל מעדיף לשלם קצת יותר - סכום הוגן של שעת עבודה במוסך - ובאמת לבזר את הטסטים או לפחות להשאיר אופציה של טסט במוסך בנוסף למכון הרישוי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
11-12-20, 20:56
קודם צריך לפתור את הסוגיה למה יש רק מכון רישוי אחד בכל עיר, ואם מתחשק לא להיכנס(מכל סיבה שהיא) למכון רישוי זה אתה צריך לנסוע לעיר אחרת כדי לעבור מבחן שנתי, ואם במקרה נכשלת....
אז מבינים שמכון רישוי הוא עסק, עסק פרטי, שהוא בעצם מורשה מטעם מ. התחבורה לבצע את הנוהל, אז למה יש בעצם אחד כזה? למה לא יותר מאחד בכל עיר שתהיה לאזרח בחירה. הרי תחרות במחירים אין כאן, רק שינוי בהתנהגות ויחס כלפי האזרח...

איל מ
11-12-20, 22:39
בפתח תקווה יש לפחות שניים.
בתל אביב לדעתי יש יותר.
מצד שני,
תל אביב- לא חוכמה,
ופתח תקווה בכלל לא קיימת...

נדב ש.
11-12-20, 23:21
בפתח תקווה יש לפחות שניים.
בתל אביב לדעתי יש יותר.
מצד שני,
תל אביב- לא חוכמה,
ופתח תקווה בכלל לא קיימת...

לגבי ת"א:

https://www.google.com/amp/s/www.themarker.com/amp/dynamo/1.2108260

guy888
12-12-20, 21:28
קודם צריך לפתור את הסוגיה למה יש רק מכון רישוי אחד בכל עיר, ואם מתחשק לא להיכנס(מכל סיבה שהיא) למכון רישוי זה אתה צריך לנסוע לעיר אחרת כדי לעבור מבחן שנתי, ואם במקרה נכשלת....
אז מבינים שמכון רישוי הוא עסק, עסק פרטי, שהוא בעצם מורשה מטעם מ. התחבורה לבצע את הנוהל, אז למה יש בעצם אחד כזה? למה לא יותר מאחד בכל עיר שתהיה לאזרח בחירה. הרי תחרות במחירים אין כאן, רק שינוי בהתנהגות ויחס כלפי האזרח...לא משוכנע שאתה צודק, בנס ציונה לדוגמא שני מכונים של רשתות שנות במרחק של פחות מק"מ אחד מהשני.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

דרור ברלי
12-12-20, 23:44
ואם אני לא מטפל במוסך?
אל תיתמם. אם אתה מטפל לבד, כמוני לפעמים, אז אתה עבריין. זה החוק וזה גם לא חדש לך.


אתה רוצה לחייב אותי לטפל במוסך?
אני לא מחייב אותך בכלום. רק שהרכב שלך יהיה תקין.

או שאגיע אליו פעם בשנה בשביל... לעבור טסט?
מצידי תגיע אליו אחת לשבוע לשתות איתו קפה ואולי גם תגיע לחתונה של הבן שלו.

אז למה שהמוסכניק ירצה לקבל אותי, מישהו שאינו לקוח, רק כדי לקחת אחריות ולחתום שהרכב הישן שלי תקין?
הו, הוא ירצה מאוד. כי זו הכנסה. הבדיקה עולה כסף?... הסיכון שהוא לוקח עולה כסף?...
מצד שני תהיה תחרות בריאה בין המוסכים. כי יש הרבה יותר מוסכים מורשים מאשר מכוני רישוי.
אם הוא ידחה אותך, המוסך שלידו ממש ישמח לקבל אותך. בזרועות פתוחות. וגם אותי. אז תאמין לי שגם הוא ישמח.
וממש לא יהיה לו אינטרס לדפוק אותך, כי מי שדפק אותך, אתה לא תחזור אליו. תלך למתחרים שלו. בקיצור - הבנת את הרעיון. כולם רק מרויחים מזה - ההבדל הקטן אבל חשוב הוא שהפעם גם הלקוח מרויח.

....

- - - Updated - - -


מעניין שאתה מעלה את זה מפני שאני מהרהר לאחרונה על ההבדלים בין טיס לרכבים. עוקב אחרי אבא ובן ישראליים שבונים מטוס.
במטוס פרטי אתה יכול לבנות לבד ולהעביר כושר טייס...
בכלי רכב אפילו גרור כבר לא נותנים לבנות לבד.

לא מוזר?


מוזר? כתבתי על זה בג'יפולוג פעם. מזמן. (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2160-%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99-%D7%9E%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%A9%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%91%D7%9F-%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%99-%D7%A2%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%95%D7% A0%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7% AA-%D7%95%D7%94%D7%94%D7%91%D7%93%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%9D)

MashberNafshi
13-12-20, 13:04
בהרבה מדינות בעולם את הטסט מבצעים במוסך. כולל בדיקת בלמים.
לא כל מוסך מוסמך לזה.

בהרבה מדינות?
באירופה זה מתבצע במכוני רישוי יעודים.
אולי לבד מקפריסין שבו יש למוסך מורשה יבואן אישור לבצע זאת.


והשיטה בגדול עובדת. אני לא מתנגד לטסט, אגב. אני מאוד בעד שפעם בשנה איש מקצוע יבדוק לי את הרכב בצורה קפדנית. ובמחיר המאוד נמוך שהם עושים את זה... בכלל טוב. אבל מעדיף לשלם קצת יותר - סכום הוגן של שעת עבודה במוסך - ובאמת לבזר את הטסטים או לפחות להשאיר אופציה של טסט במוסך בנוסף למכון הרישוי.

אסף.

גם בארץ ניתן לבצע רישוי במוסך. המוסך נקרא מוסך רישוי והוא שייך ליבואן(בדר"כ מוסך מרכזי), אך חייבת להיות זיקה בין הרכב למוסך(מבצע טיפולים במקום) ולא לקוח מזדמן.


קודם צריך לפתור את הסוגיה למה יש רק מכון רישוי אחד בכל עיר, ואם מתחשק לא להיכנס(מכל סיבה שהיא) למכון רישוי זה אתה צריך לנסוע לעיר אחרת כדי לעבור מבחן שנתי, ואם במקרה נכשלת....
אז מבינים שמכון רישוי הוא עסק, עסק פרטי, שהוא בעצם מורשה מטעם מ. התחבורה לבצע את הנוהל, אז למה יש בעצם אחד כזה? למה לא יותר מאחד בכל עיר שתהיה לאזרח בחירה. הרי תחרות במחירים אין כאן, רק שינוי בהתנהגות ויחס כלפי האזרח...

יש בחלק מהערים יותר ממכון רישוי. הכלל שנקבע הנו כמות כלי רכב לשטח(בעבר היה חייב להיות גם מרחק אוירי בין מכון למכון).


לא משוכנע שאתה צודק, בנס ציונה לדוגמא שני מכונים של רשתות שנות במרחק של פחות מק"מ אחד מהשני.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

אין בנ"צ שני מכוני רישוי. יש רק מכון רישוי אחד והאחר הוא מכון בדיקות קניה/מכירה בלבד.

Shalem
14-12-20, 09:45
בהרבה מדינות?
באירופה זה מתבצע במכוני רישוי יעודים.
אולי לבד מקפריסין שבו יש למוסך מורשה יבואן אישור לבצע זאת.



גם בארץ ניתן לבצע רישוי במוסך. המוסך נקרא מוסך רישוי והוא שייך ליבואן(בדר"כ מוסך מרכזי), אך חייבת להיות זיקה בין הרכב למוסך(מבצע טיפולים במקום) ולא לקוח מזדמן.



יש בחלק מהערים יותר ממכון רישוי. הכלל שנקבע הנו כמות כלי רכב לשטח(בעבר היה חייב להיות גם מרחק אוירי בין מכון למכון).



אין בנ"צ שני מכוני רישוי. יש רק מכון רישוי אחד והאחר הוא מכון בדיקות קניה/מכירה בלבד.

לא מודע לגבי נס ציונה, אך בראשון לציון יש שני מכונים.

sus
14-12-20, 09:49
גם בבאר שבע יש שניים

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Oren Kipnis
14-12-20, 10:04
בהרבה מדינות?
באירופה זה מתבצע במכוני רישוי יעודים.
אולי לבד מקפריסין שבו יש למוסך מורשה יבואן אישור לבצע זאת.


במדינות שאני מכיר באופן אישי:

בריטניה - רוב המוסכים מוסמכים לביצוע רישוי שנתי (MOT). יש גם מספר מצומצם של תחנות רישוי שאינן מוסכים.
גרמניה - מכוני בדיקה ייעודיים (TUV).
הולנד - מוסכים בלבד.
בלגיה - מוסכים בלבד.
ספרד - מכוני רישוי (ITV).
שבדיה - מכוני רישוי (BILPROVNING).

asafk
14-12-20, 15:26
ניו זילנד... אוסטרליה...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שמעון.פ
14-12-20, 17:24
גם בבאר שבע יש שניים

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
בבאר שבע יש שלושה מכוני רישוי.
סולטסט. אלן. ניו טסט.

MashberNafshi
14-12-20, 20:17
במדינות שאני מכיר באופן אישי:

בריטניה - רוב המוסכים מוסמכים לביצוע רישוי שנתי (MOT). יש גם מספר מצומצם של תחנות רישוי שאינן מוסכים.
גרמניה - מכוני בדיקה ייעודיים (TUV).
הולנד - מוסכים בלבד.
בלגיה - מוסכים בלבד.
ספרד - מכוני רישוי (ITV).
שבדיה - מכוני רישוי (BILPROVNING).
פינלנד, בולגריה, יוון, אירלנד - מכוני רישוי בנוסף לאלו שהוזכרו ע"י אורן.

-->