צפייה בגרסה מלאה : רכישת ג'יפ לתקופה קצרה כרכב פנאי
אורי. א. א
08-12-20, 16:14
שלום לכולם. מניח שהנושא עלה המון פעמים בפורומים השונים אבל לא מצאתי את הדיון הספציפי. אני מעוניין לרכוש ג'יפ עם 7 מקומות לתקופה קצרה יחסית( חצי שנה ) התקציב הוא עד 50,000 והשימוש הוא נסיעות משפחתיות לטיולים בימי שישי /חגים ואולי כמה ימים מיועדים לזה בתקופה. הרכב לא אמור ליסוע ביום יום לנסיעות אחרות. . המטרה היא לנסות לצאת מהסיפור הזה בלי נזק ממוני גדול, למכור במחיר קרוב או זהה למחיר הקנייה ולהתעסק כמה שפחות עם עניינים טכניים ותיקונים. האם מישהו פה עשה מהלך דומה? איזה ג'יפ הייתם ממליצים להרפתקאה הזאת( מחשבה ראשונה היתה לנד קרוזר פרדו) וממה צריך להזהר לפני הכניסה לסיפור המפוקפק הזה🤣
תודה לעונים!
חצי שנה יכול בקלות להיות הזמן שאתה מחפש + הזמן שאתה מנסה למכור
ללא קשר נסה להיות יותר ברור בצרכים שלך. יש שאלון שנעוץ בראש הפורום שמכסה את כל הדברים החשובים
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני לא מצליח להבין מה יכול להיות המניע לכזאת הרפתקאה ..
אבל בסכומים שאתה רוצה להשקיע, מאד בספק אם לא תאלץ להשקיע עוד ..
תלוי כמובן אם יש לך עור ממש עבה .. ואתה מסוגל להתעלם מהרבה דברים שהיו משגעים כל אדם רגיל ..
ובהנחה שלא מת המנוע או הגיר ..
אולי תוכל להמנע מהשקעות נוספות..
אני אשמח באמת לדעת מה המטרה של התרגיל ..
ברוך הבא, שמח ששמעת בעצתי לשאול פה.
אורי. א. א
08-12-20, 18:09
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 50,000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?.מקצה עד 5000 ש"ח לתחזוקה לתקופה שכזו
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? מקווה למכור אחרי חצי שנה
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? אנחנו משפחה של 6 נפשות.. זה בגדול הקבוצה שאמורה ליסוע באירוע הזה...
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? בעבודתי רוב החברים נוסעים ברכב מהעבודה - היילקס . האופי של הטיולים הוא לא קשוח במיוחד וכולל שבילי ג'יפים בדרגת קושי קלה - בינונית. אני מעוניין ליסוע איתם, יחד עם המשפחה ולחוות יחד איתם ועם המשפחה שטח למשך תקופת החורף, אביב עד סוף הקיץ ואז להגיד יפה שלום ולמכור את הרכב בתקווה בלי ירידת ערך שכן הרכבים האלה עשו כבר את הידיים שלהם ואח ה קילומטראז.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). הכוונה לנסיעה בשבילי שטח ברמה בינונית
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
אין הגבלות לגבי גיר, תצורה או דגם ספציפי, העיקר שיהיה בתקציב, אמין ויתן מענה לנסיעה לפי הצרכים שציינתי...
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסיימים?
חשבתי על לנד קרוזר פרדו שעומד במחיר, לפי חיפוש קצר ביד 2. אולי גם פאג'רו יכול לענות על הצורך?!
ואני מחזיק מהטויטה רכב אמין עם שוק טוב לקנייה ובעיקר למכירה אחרי הסיום הנחמד של התקופה...
תודה רבה רבה לכולם!
עוד
קניה לתקופה קצובה כזאת מעלה שיקולים קצת שונים.
כמה אתה מוכן להפסיד בחצי שנה הזאת בין סכום הקנייה למכירה?
תחפש ג'יפ סופה לא שחוט.
גם אם הוא לא תקין לחלוטין - תוכל להשתמש בו חצי שנה כמו שהוא ואז למכור במחיר שקנית.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם הניסוי יצליח - לא תרצה למכור אותו (או לפחות תחשוב באיזה רכב להחליף אותו)...
6 נפשות אכן מחייב אותך ברכב עם 7 מקומות, טיולי שטח עם רכבים דוגמת היילקס אכן מכוונים לרכב קשוח יחסית. לא בדקתי, אבל אני חושב שהתקציב שלך יאפשר לנדקרוזר ישן או פאגרו חדש יותר והייתי מוסיף לאפשרויות גם ניסן פאת'פיינדר ואם הטיולים הם משפחתיים רגועים יחסית אולי סוזוקי ויטרה XL7, שכנראה יהיה זול יותר לקניה ותחזוקה.
חפש קצת בלוחות לראות אם נמכר משהו מתאים, זה יכול להיות תהליך לא קצר...
אורי. א. א
08-12-20, 20:22
קניה לתקופה קצובה כזאת מעלה שיקולים קצת שונים.
כמה אתה מוכן להפסיד בחצי שנה הזאת בין סכום הקנייה למכירה?
עד 5000 ש"ח הפסד אבל מניח שעוד יד בחבר'ה האלה ועוד 10,000 קילומטר לא כ"כ משפיעה, האין כך?
- - - Updated - - -
אם הניסוי יצליח - לא תרצה למכור אותו (או לפחות תחשוב באיזה רכב להחליף אותו)...
6 נפשות אכן מחייב אותך ברכב עם 7 מקומות, טיולי שטח עם רכבים דוגמת היילקס אכן מכוונים לרכב קשוח יחסית. לא בדקתי, אבל אני חושב שהתקציב שלך יאפשר לנדקרוזר ישן או פאגרו חדש יותר והייתי מוסיף לאפשרויות גם ניסן פאת'פיינדר ואם הטיולים הם משפחתיים רגועים יחסית אולי סוזוקי ויטרה XL7, שכנראה יהיה זול יותר לקניה ותחזוקה.
חפש קצת בלוחות לראות אם נמכר משהו מתאים, זה יכול להיות תהליך לא קצר...
עשיתי ניסוי כזה בעבר עם אופנוע DRZ אכן התבאסתי מאוד אבל מכרתי אותו כמה חודשים אחרי התכנון. הדרך היחידה מבחינתי היא לקבוע תאריך ובאותו תאריך אכן למכור. האם יש סיכון גדול ביפניות האלו בשנתונים האלו?
עד 5000 ש"ח הפסד אבל מניח שעוד יד בחבר'ה האלה ועוד 10,000 קילומטר לא כ"כ משפיעה, האין כך?
- - - Updated - - -
עשיתי ניסוי כזה בעבר עם אופנוע DRZ אכן התבאסתי מאוד אבל מכרתי אותו כמה חודשים אחרי התכנון. הדרך היחידה מבחינתי היא לקבוע תאריך ובאותו תאריך אכן למכור. האם יש סיכון גדול ביפניות האלו בשנתונים האלו?
טויוטה ב-50,000 שקל זה רכב בן 20 עם מאות אלפי ק"מ בתחת
אמינותו המפורסמת כנראה מזמן מאחוריו. או שנשארה אצל הבעלים הקודמים.
אתה כנראה תשלם את החשבון - אבל לא תספיק להינות מההשקעה.
חפש משהו כמה שיותר צעיר ועם כמה שפחות ק"מ ותתכונן נפשית להפסד כלשהו במכירה.
תחפש ג'יפ סופה לא שחוט.
גם אם הוא לא תקין לחלוטין - תוכל להשתמש בו חצי שנה כמו שהוא ואז למכור במחיר שקנית.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
+ 11111111
אסף הקדים אותי
בקיץ זה ברור, בחורף קצת פחות.
אבל סופה זה בדיוק מה שאתה מחפש
7 מקומות...
נסיעות משפחתיות....
הממממ....
יודע שזה לא מה שביקשת - אבל קח הלוואה זולה של 100000~ שח.
אז יהיו לך 150,000 שח שזה תקציב שתוכל לקנות בו בקלות אחד מהיפנים הגדולים בן כמה שנים ומעט ידיים. הוא גם יהיה אמין ברמה שאתה מדבר עליה (להניע ולצאת לטיול).
אחרי חצי שנה תמכור אותו ותחזיר את ההלוואה.
תפסיד כסף, אבל סכום שיהיה קל לגדר אותו מלמעלה.
לדעתי, ב 50,000 שח שאתה מדבר עליהם, לא תמצא רכב 7 מושבים שיתן לך את האמינות הגבוהה שאתה מחפש. אתה תקנה משהו בן לפחות 10 (כנראה שהרבה יותר מזה) ותעביר את החצי שנה הזו בעיקר בלימוד מכונאות בסיסית, חיפוש גורואים זולים, הזמנת חלקים מחו"ל, ויצירת בד"חים לתקלות הנפוצות שתתקל בהן.
יש כאן הרבה שנהנים מהדברים האלה אז קל להם להכניס אחרים לסרט הזה בתום לב אמיתי וטהור, אבל לא נשמע לי שזה מה שאתה מחפש (אולי אני טועה?).
זה גם כנראה יעלה לך יותר מהאופציה שהצעתי, כי החצי שנה הראשונה עם רכב כזה היא ת'כלס יישור קו בתנועה (או בעמידה, תלוי במצב הרכב) שבו יש סיכוי גבוהה להוציא סכומים שלא תכננת.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
סופה ארוכה עם ספסלים לאורך - בתיאוריה, יש שם 8 מקומות. ברשיון שלי כתוב 1+7.
במציאות - לא הייתי מעולל את זה למשפחה שלי ובעצם לאף אחד שאמור לנסוע איתי.
התקנתי מושב אחורי רוחבי נורמלי עם חגורות. ספסלי/דרגשי האורך הם סכנת נפשות, שריד לייעוד הצבאי של הסופות, והם חוזרים לג'יפ פעמיים בשנה רק לכבוד הטסט.
מבחינת ישיבה - זה ג'יפ לארבעה-חמישה נוסעים כולל נהג, עם תא מטען גדול.
בידוד חום/קור/רעש, פשוט לא קיים.
זה רכב ישן עם כל מה שמשתמע. קשוח, ברוטלי, לא מתפשר. הוא לא לכל אחד. הוא לא יכול "להתאים לך" - זה אתה שצריך להתאים לו.
אני מתאים לו. אני רואה בסופה משהו שמיועד לרומן-ארוך-טווח. אולי לכל החיים. לדעתי, מי שמתכנן על חצי שנה בלבד, אני לא בטוח שזה יתאים לו ולג'יפ.
תקשיב. אין באמת תרגיל כזה מה שאתה מתאר.
אם אתה מחפש הרפתקאה כייפית, להעביר 6 חודשים בג׳יפ ולמכור, תהיה מוכן לשלם על הרפתקאה. אומר את זה בחיוב, הרפתקאה זה לא עסק רציונלי, כנראה תפסיד/תוציא כסף על יישור קו, תקלת שבר קטנה, עלויות ביטוח, מחיר מכירה נמוך יותר בשל חוסר סבלנות וכו וכו. צריך לקבל את זה בהבנה.
רכב שטח זה עסק ״משתלם״ רק לטווח ארוך, הזמן שלוקח להבין שההוצאות היחסית גבוהות הם חלק מהסיפור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תקשיב. אין באמת תרגיל כזה מה שאתה מתאר.
אם אתה מחפש הרפתקאה כייפית, להעביר 6 חודשים בג׳יפ ולמכור, תהיה מוכן לשלם על הרפתקאה. אומר את זה בחיוב, הרפתקאה זה לא עסק רציונלי, כנראה תפסיד/תוציא כסף על יישור קו, תקלת שבר קטנה, עלויות ביטוח, מחיר מכירה נמוך יותר בשל חוסר סבלנות וכו וכו. צריך לקבל את זה בהבנה.
רכב שטח זה עסק ״משתלם״ רק לטווח ארוך, הזמן שלוקח להבין שההוצאות היחסית גבוהות הם חלק מהסיפור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אחרי שהורדתי , אם אתה עדיין בעיניין, לך תהנה. לדעתי חפש פאג׳רו 7 מקומות במצב הכי טוב שיש ב 40,000 שח.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לדעתי יש הבדל גדול בין הנסיון שלך עם אופנוע, כלי פשוט ואמין, עובר ידיים כמו גרביים, אפשר לתקן בקלות בבית וניזוק בשטח מעט מאוד.
אני חושב שאתה צריך לכוון לאחד משני המצבים הקיצוניים.
1. כמו שאמרו , לקחת הלוואה, לקנות כלי מאוד יקר במצב מצוין, להימנע מטיפולים ויישור קו ולספוג ירידת ערך.
2. לקחת את אותו סכום שתפסיד ולקנות מה שאתה מוצא ופשוט לנסוע עד שזה יעצור בלי להשקיע גרוש, מהנבלה שעצרה תנסה להחזיר מה שתצליח.
מהקצת שאני מכיר את השוק (וזה באמת קצת) כל דבר באמצע יעלה לך הרבה או בתיקונים או ירידת ערך.
סופה לא תתאים לך בגלל מספר המקומות הראלי.
אגב עוד אופציה, זה למצוא מישהו עם רכב כזה שמוכן שתשלם לו את מה שאתה מתכוון להפסיד בשביל לצת לטיולים רגעוים עם הרכב שלו. אם זה רכב ממוגן ומוכן ואתה מתכוון לטייל רגוע זה עלול לעבוד.
אורי. א. א
10-12-20, 10:02
חברים, תודה לכולם על העצות והטיפים, אעדכן כשתהיה מסקנה...
תודה לכם על העצות והרעיונות וכן ולא פחות חשוב, על האזהרות... חנוכה שמח!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.