PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני 2008 - נורת מנוע - המוסך לא מאתר את הבעיה...



roylv95
12-12-20, 19:42
אהלן! אבקש את עזרתכם ברעיונות לפתרון בעיה שהמוסך לא מוצא לה פתרון.
תודה רבה מראש לקוראים ולעונים🙏
קניתי לפני כחודשיים ג'ימני 2008 אוטומט, יד 4. לאחר כשבועיים נדלקה נורת מנוע צהובה (בתמונה). כשהנורה מופיעה, התופעה המרכזית היא שרוב הזמן הרכב לא עובר להילוך רביעי, מושך את המנוע לטורים גבוהים (4000 סל''ד על 100 קמ''ש). לעיתים התופעה נעלמת אך עדיין נראה שהמנוע מתקשה בעליות (לא מצליח לעלות מעל 3000 סל''ד בעליה)
הגעתי למוסך 4 פעמים.
תחילה המוסך (מרכזי של סוזוקי) טען שצריך להחליף חיישן מצערת.
בפעם שאחריה טען שחלק לא ישב טוב, ושעכשיו הסתדר.
בפעם השלישית החליף מכסה למיכל דלק.
בפעם הרביעית עדכן גרסה למחשב, החליף לפילטר שמן ואוויר מקורי.
בכל פעם המוסך חיבר כמובן למחשב ובדיקות שגרתיות הראו שאין תקלות.

המנורה חוזרת להופיע בתוך יום מהאיפוס במוסך.



אולי הפעמים בהם נדלקה המנורה ירמזו על התקלה....
בפעם הראשונה נדלקה בנסיעה רגילה (לאחר זמן מה לא כשהאוטו קר)
בפעם השנייה בעליות בדרך לירושלים
בפעם השלישית והרביעית (!) בדיוק כשסיימתי למלא דלק ( מעלה חשד שאולי קשור לבעיה...)

האם למישהו מוכרת הבעיה או חלק מתסמיניה?
המון המון תודה למי שטרח לקרוא, כל רעיון יתקבל בברכה

איל מ
12-12-20, 19:51
בלי שתתן את קודי התקלות, תקבל רק ניחושים שיזרקו אותך לעוד ועוד הוצאות.

Gershon
12-12-20, 20:06
אהלן! אבקש את עזרתכם ברעיונות לפתרון בעיה שהמוסך לא מוצא לה פתרון.
תודה רבה מראש לקוראים ולעונים🙏
קניתי לפני כחודשיים ג'ימני 2008 אוטומט, יד 4. לאחר כשבועיים נדלקה נורת מנוע צהובה (בתמונה). כשהנורה מופיעה, התופעה המרכזית היא שרוב הזמן הרכב לא עובר להילוך רביעי, מושך את המנוע לטורים גבוהים (4000 סל''ד על 100 קמ''ש). לעיתים התופעה נעלמת אך עדיין נראה שהמנוע מתקשה בעליות (לא מצליח לעלות מעל 3000 סל''ד בעליה)
הגעתי למוסך 4 פעמים.
תחילה המוסך (מרכזי של סוזוקי) טען שצריך להחליף חיישן מצערת.
בפעם שאחריה טען שחלק לא ישב טוב, ושעכשיו הסתדר.
בפעם השלישית החליף מכסה למיכל דלק.
בפעם הרביעית עדכן גרסה למחשב, החליף לפילטר שמן ואוויר מקורי.
בכל פעם המוסך חיבר כמובן למחשב ובדיקות שגרתיות הראו שאין תקלות.

המנורה חוזרת להופיע בתוך יום מהאיפוס במוסך.



אולי הפעמים בהם נדלקה המנורה ירמזו על התקלה....
בפעם הראשונה נדלקה בנסיעה רגילה (לאחר זמן מה לא כשהאוטו קר)
בפעם השנייה בעליות בדרך לירושלים
בפעם השלישית והרביעית (!) בדיוק כשסיימתי למלא דלק ( מעלה חשד שאולי קשור לבעיה...)

האם למישהו מוכרת הבעיה או חלק מתסמיניה?
המון המון תודה למי שטרח לקרוא, כל רעיון יתקבל בברכה

במקרה שלך לא קוראים קודי תקלות אלא קוראים נתוני אמת של מחשב מנוע\גיר(DATA ) בזמן נסיע תחת עומס
אחרת=דיבורי סרק

Gershon
12-12-20, 20:12
בלי שתתן את קודי התקלות, תקבל רק ניחושים שיזרקו אותך לעוד ועוד הוצאות.

אני חושב שזה מה שעשו לו כמה פעמים וללא תוצאות

Saar
12-12-20, 21:16
תשקיע 15$ ברכישת סורק odb2, בפעם הבאה כשהנורה תדלק, תקרא במקום את הקוד. זה יעזור לכוון לאיתור הבעיה.

Oren Kipnis
13-12-20, 19:16
מציע לך לפנות לד"ר מורי, המומחה לג'ימני וסמוראי במרכז.

הוא נמצא ברחוב צבי איזקסון 3 ראשון לציון טלפון 053-5335353

roylv95
13-12-20, 23:38
[QUOTE=Gershon;922604]במקרה שלך לא קוראים קודי תקלות אלא קוראים נתוני אמת של מחשב מנוע\גיר(DATA ) בזמן נסיע תחת עומס
אחרת=דיבורי סרק

הזמנתי קורא קודים פשוט שאוכל לחבר למחשב. איתו אוכל לקרוא נתוני אמת בזמן נסיעה? או שדרוש לי מכשיר אחר?

Gershon
14-12-20, 10:08
[QUOTE=Gershon;922604]במקרה שלך לא קוראים קודי תקלות אלא קוראים נתוני אמת של מחשב מנוע\גיר(DATA ) בזמן נסיע תחת עומס
אחרת=דיבורי סרק

הזמנתי קורא קודים פשוט שאוכל לחבר למחשב. איתו אוכל לקרוא נתוני אמת בזמן נסיעה? או שדרוש לי מכשיר אחר?

אולי.....תלוי......
p.s
במקרה שלך זה לא יעזור-כי צריך להבין סכום של נתונים\להיות מקצוען.....

Oren Kipnis
14-12-20, 10:13
ייתכן ותוכל לקרוא נתונים בזמן אמת, זה תלוי באיזה מכשיר מדובר.
בשם הבטיחות, אחד נוהג והשני קורא את הנתונים ממכשיר האבחון.
חשוב גם לדעת את משמעות הנתונים ולא רק לקרוא מספרים.
לכן חוזר על המלצתי לפנות למי שמכיר את המכונית. במוסך המרכזי עסוקים בדגמים רבים ולא תמיד מפתחים מיומנות, מה גם שלא כל כך אוהבים במוסכים המרכזיים מכוניות בגיל המכונית שלך.

Gershon
14-12-20, 10:22
ייתכן ותוכל לקרוא נתונים בזמן אמת, זה תלוי באיזה מכשיר מדובר.
בשם הבטיחות, אחד נוהג והשני קורא את הנתונים ממכשיר האבחון.
חשוב גם לדעת את משמעות הנתונים ולא רק לקרוא מספרים.
לכן חוזר על המלצתי לפנות למי שמכיר את המכונית. במוסך המרכזי עסוקים בדגמים רבים ולא תמיד מפתחים מיומנות, מה גם שלא כל כך אוהבים במוסכים המרכזיים מכוניות בגיל המכונית שלך.

1+.

roylv95
10-01-21, 13:32
תודה על התשובות וההמלצות.
הזמנתי קורא תקלות לפעם הבאה.
הפעם הבעיה הייתה חיישן זרימת אוויר, שהוחלף במוסך נשר בתל אביב.
באמת לא ממליץ ללכת למוסך מרכזי של סוזוקי

Gershon
10-01-21, 15:12
קשה לי להאמין לזה.....שמוסך מרכזי לא עולה על תקלה
כי חיישן זרימת אוויר(AIR FLOW) קל מאוד לבדוק

חיים יוד
10-01-21, 15:36
תתפלא גרשון אך לא כל המאבחנים יודעים שמחשב מנוע בתוכנת ייצרן מחליף ערכים כאשר הוא מעבד סיגנאל מאחד החיישנים והנתון המוצג ב DATA הוא מעורך ולא מחושב למרות שיש קוד תקלה לחיישן.
פרוטוקול OBD2 שאינו מאפשר החלפת ערכים כי הוא מנדטורי היה מועיל יותר באיבחון בתקלה זו שיש קוד תקלה לחיישן ועדיין רואים ערך שמשתנה בDATA .

חיים יוד.

Gershon
10-01-21, 16:39
יש גם אוסצילוסקופ\וולטמטר להתחברות ישירות....

-->