PDA

צפייה בגרסה מלאה : דרופ קיט לדיסקו 1 - גרסת ה DIY



Saar
12-12-20, 19:59
במסגרת פרוייקטי הקורונה ועודף הזמן הפנוי :)
בטיול האחרון הקפיץ האחורי בדיסקו קצת יצא מהמקום באחת ההצלבות.
שמנו לב לזה לאחר מספר דקות, מסתבר שאלו היו מספר דקות יותר מדי וקפיץ בן שנה וחצי התעקם והלך לבורא הקפיצים.
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/bent-coil-spring.jpg


הסיבה לזה היא שהקפיץ עלול לצאת מהמקום כאשר מהלך הבולם ארוך מהקפיץ, בקיצור, צריך משהו שיחזיר את הקפיץ למקומו לאחר פתיחה מלאה של המתלה, או בעיברית, דרופ קיט :)
יש 2 גישות לדרופ קיט:
1. קונוס על התושבת העליונה של הקפיץ
2. קונוס על התושבת התחתונה - כלומר, על הסרן.
לאחר שיטוטים ברחבי האינטרנט ודיונים עם חברים, הגעתי למסקנה שככל הנראה, כאשר הקונוס על הסרן חזרת הקפיץ למקומו שקטה יותר ואינה מלווה בדפיקות. היא דורשת לעומת זאת תוספת של קיבוע הקפיץ לתושבת העליונה.

בקיצור, אספתי קצת ברזלים והתחלתי לעבוד...
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/lower-mount.jpg

מקדח כוס 98 ממ משאיר לי עיגול של 94 ממ בערך - בדיוק מה שאני צריך.
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/drilling.jpg

http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/base.jpg

משולשים מברזל 4 ממ, בסיס 105 ממ (צריכים לבלוט מהעיגול) ובגובה 120 ממ (אח"כ אקצר לטרפז בגובה 110 ממ)
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/triangle.jpg

החלקים לפני ריתוך:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/dislocation-parts.jpg

ואחריו:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/cone-ready.jpg

כיוון שהחלק התחתון של הקפיץ יכול להתנתק, יש לקבע את החלק העליון (הפוך מהמקור, עליון חופשי, תחתון מקובע).
יש מי שמחבר את הקפיץ עם בנד מתכת, אני העדפתי את הדרך הקשה יותר :)
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/top-mount.jpg

ככה זה נראה מורכב:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/dislocation-cone-installed.jpg

http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/top-mount-installed.jpg

והכי חשוב, ככה זה נראה בפעולה:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/dislocation-in-action.jpg

http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/flexing1.jpg

http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2020/12/flexing2.jpg

ואי אפשר בלי סרטון של הבניה :)

https://youtu.be/a3mt00UzQHE

אפשר לראות את זה גם באתר הזה (http://mylandrover.rocks/diy-dislocation-kit-for-a-discovery-1/).

סער.

מוטי ג.
12-12-20, 20:11
אצלי יש כזה (ככה קניתי את האוטו, התמונה מהרשת).
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201212/00dc9185b2cb6896475bbcc262c5c2ec.jpg

איל מ
12-12-20, 20:38
בגדול,
בדיפנדר (לא מכיר דיסקו1 ברמה הזאת, אבל אמור להיות דומה), הקפיץ יוצא ונכנס ברעש חינני של "קלוווונג" כמעט בכל הצלבה.
לא צריך דרופ קיט, פשוט שמים אזיקון גדול או באנד שמחבר בין הקפיץ לתושבת (בחלק העליון,
בנוסף לקיבוע המקורי בחלק התחתון ).
לגבי קפיץ עקום- הכל בסדר. הוא לא הלך לשום בורא קפיצים, רוב הסיכויים שהוא היה כזה הרבה לפני כן.
מעבר לזה, העבודה יפה, והמהלך מרשים. קח בחשבון שהרבה פעמים דרופ קיט הוא עבודה בעיניים, מכיוון שאין משקל על הגלגל והוא מפרפר.
כמו כן, מומלץ מאוד להוסיף רצועות שיגבילו את המהלך כדי לא לפרוץ בולם.

Saar
12-12-20, 20:52
תודה.
לגבי הרעש החינני, דווקא אצלי שקט בהצלבות, הבעיה היחידה הייתה שהקפיץ לא חוזר בדיוק למקום, לא בטוח שהייתי רוצה לקבע אותו לתושבות בשני הצדדים.
האוטו עמד עקום לכן החלפתי את זוג הקפיצים.
לגבי המשקל על הגלגל, מכיר את זה כמובן, זה עדיין עדיף על פני גלגל באויר, לפחות בשביל התמונה 😉

boaz avrahami
12-12-20, 21:42
באמת כל הכבוד סער.
פעם אחר פעם אתה מפציץ בעבודות מרשימות באמצעות כלי עבודה בסיסיים יחסית ותבונת כפיים מזוג ידיים מופלאות.
תענוג!

Saar
12-12-20, 23:41
תודה בועז 😊

-->